Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 74 din 29 iunie 2005  privind infiintarea Autoritatii Nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 74 din 29 iunie 2005 privind infiintarea Autoritatii Nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 572 din 4 iulie 2005
Având în vedere necesitatea adoptãrii unor mãsuri urgente pentru perfecţionarea şi dezvoltarea sistemului achiziţiilor publice în contextul angajamentelor asumate de România şi al recomandãrilor Comisiei Europene,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

ART. 1
(1) Se înfiinţeazã Autoritatea Naţionalã pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice, denumitã în continuare Autoritate, ca instituţie publicã independentã, cu personalitate juridicã, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, în subordinea Guvernului, cu sediul în municipiul Bucureşti, prin reorganizarea Direcţiei de reglementare şi monitorizare a achiziţiilor publice din cadrul Ministerului Finanţelor Publice şi a Serviciului achiziţii lucrãri publice al Direcţiei generale achiziţii în lucrãri publice şi infrastructurã ruralã din cadrul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului.
(2) Autoritatea se organizeazã şi funcţioneazã sub coordonarea directã a primului-ministru.
(3) Autoritatea are ca rol fundamental formularea la nivel de concepţie, promovarea şi implementarea politicii în domeniul achiziţiilor publice.
ART. 2
În realizarea funcţiilor sale Autoritatea are, în principal, urmãtoarele atribuţii:
a) asigurarea unui cadru legal coerent şi armonizat cu acquis-ul comunitar în domeniul achiziţiilor publice;
b) îndeplinirea obligaţiilor corelative derivate din aplicarea prevederilor directivelor Uniunii Europene în materie de achiziţii publice;
c) asigurarea unui canal de comunicare permanent cu structurile din cadrul Comisiei Europene, cu instituţiile publice corespondente din statele membre ale Uniunii Europene şi cu organisme de interes public naţional;
d) asigurarea unui cadru de aplicare conformã a legislaţiei în domeniul achiziţiilor publice;
e) dezvoltarea capacitãţii de implementare la nivelul autoritãţilor contractante.
ART. 3
Prin atribuţiile încredinţate şi prin structura sa Autoritatea îndeplineşte urmãtoarele funcţii:
a) de elaborare a strategiei în domeniul achiziţiilor publice, în conformitate cu cerinţele acquis-ului comunitar;
b) de reglementare a cadrului legal referitor la aplicarea procedurilor pentru atribuirea contractelor de achiziţie publicã;
c) de monitorizare, evaluare şi control al modului de atribuire a contractelor de achiziţie publicã;
d) de reprezentare a României în cadrul comitetelor consultative, grupurilor de lucru şi al reţelelor de comunicare, organizate de Comisia Europeanã;
e) de consiliere metodologicã a autoritãţilor contractante în procesul de atribuire a contractelor de achiziţie publicã, cu rol de suport în aplicarea corectã a legislaţiei în acest domeniu;
f) de iniţiere/susţinere a proiectelor sau acţiunilor de instruire a personalului implicat în activitãţi specifice achiziţiilor publice, cu rol de suport în dezvoltarea capacitãţii de implementare a legislaţiei la nivelul autoritãţilor contractante.
ART. 4
Conducerea operativã şi coordonarea întregii activitãţi a Autoritãţii sunt asigurate de un preşedinte, cu rang de secretar de stat, un vicepreşedinte, cu rang de subsecretar de stat, numiţi prin decizie a primului-ministru, precum şi de un secretar general numit în condiţiile legii.
ART. 5
(1) În exercitarea prerogativelor ce îi revin preşedintele Autoritãţii emite ordine şi instrucţiuni.
(2) Ordinele şi instrucţiunile cu caracter normativ se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 6
(1) Organizarea şi funcţionarea Autoritãţii se stabilesc prin hotãrâre a Guvernului, în termen de 90 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã.
(2) Autoritatea îşi începe activitatea în luna octombrie 2005, nucleul acesteia fiind constituit din Direcţia de reglementare şi monitorizare a achiziţiilor publice din cadrul Ministerului Finanţelor Publice şi din Serviciul achiziţii lucrãri publice al Direcţiei generale achiziţii în lucrãri publice şi infrastructurã ruralã din cadrul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului.
ART. 7
În termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, Ministerul Finanţelor Publice şi Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului prezintã spre aprobare propunerile de modificare a hotãrârilor Guvernului privind organizarea şi funcţionarea acestora.
ART. 8
(1) Protocoalele de predare-preluare se încheie în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã şi cuprind prevederile bugetare, execuţia bugetarã pânã la data preluãrii şi structurile de personal preluate.
(2) Se autorizeazã Ministerul Finanţelor Publice sã introducã modificãrile în structura bugetului de stat pe anul 2005 corespunzãtor prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţã, la propunerea ordonatorilor principali de credite, pe baza protocoalelor de predare-preluare.
ART. 9
(1) Personalul Autoritãţii face parte din categoria funcţionarilor publici.
(2) Salarizarea personalului Autoritãţii se face în conformitate cu prevederile legale aplicabile sectorului bugetar.
ART. 10
Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital ale Autoritãţii se asigurã din venituri proprii şi din subvenţii acordate de la bugetul de stat prin Cancelaria Primului-Ministru.
ART. 11
Pentru funcţionarea Autoritãţii, Guvernul va transmite în administrarea acesteia un imobil din domeniul public sau privat al statului.
ART. 12
La articolul 3 alineatul (1) din <>Ordonanţa de urgenţã a Guvenului nr. 11/2004 privind stabilirea unor mãsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 266 din 25 martie 2004, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 228/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, dupã litera g) se introduce o nouã literã, litera h), cu urmãtorul cuprins:

"h) Autoritatea Naţionalã pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului".

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul finanţelor publice,
Ionel Popescu

Ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului,
Gheorghe Dobre

Ministrul delegat pentru lucrãri publice
şi amenajarea teritoriului,
Laszlo Borbely

Bucureşti, 29 iunie 2005.
Nr. 74.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016