Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 74 din 20 septembrie 2006  pentru modificarea si completarea   Ordonantei Guvernului nr. 42/1997 privind transportul naval    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 74 din 20 septembrie 2006 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 42/1997 privind transportul naval

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 827 din 9 octombrie 2006
ORDONANŢÃ DE URGENŢÃ nr. 74 din 20 septembrie 2006
pentru modificarea şi completarea <>Ordonanţei Guvernului nr. 42/1997 privind transportul naval
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 827 din 9 octombrie 2006


Având în vedere recomandãrile experţilor Comunitãţii Europene în legãturã cu armonizarea legislaţiei naţionale cu legislaţia comunitarã privind transporturile maritime şi pe cãile navigabile interioare, care au condus la necesitatea modificãrii legislaţiei în ceea ce priveşte înmatricularea navelor maritime şi a navelor de navigaţie interioarã în registrele matricole şi în registrele de evidenţã a navelor, precum şi radierea lor din aceste registre, schimbarea sistemului de clasificare a navelor şi intrarea în vigoare la data aderãrii României la Uniunea Europeanã a Regulamentului (CEE) nr. 3.577/92 al Consiliului din 7 decembrie 1992 de aplicare a principiului liberei circulaţii a serviciilor la transporturile maritime în interiorul statelor membre (cabotaj maritim), regulament care se va aplica direct şi obligatoriu şi României, întrucât existã prevederi naţionale care contravin prevederilor comunitare, sunt necesare modificarea şi completarea legislaţiei româneşti în domeniul transporturilor maritime şi pe cãile navigabile, mãsurã apreciatã ca fiind un caz excepţional, conform art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã, impunându-se adoptarea de urgenţã a unui act normativ de modificare şi completare a <>Ordonanţei Guvernului nr. 42/1997 privind transportul naval, republicatã.
În temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

ART. I
<>Ordonanţa Guvernului nr. 42/1997 privind transportul naval, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 210 din 10 martie 2004, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã: 1. Titlul ordonanţei va avea urmãtorul cuprins:
"ORDONANŢÃ
privind transportul maritim şi pe cãile navigabile interioare"
2. Articolul 1 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 1. - (1) Transportul maritim şi pe cãile navigabile interioare este reglementat prin prevederile prezentei ordonanţe şi ale altor acte normative, precum şi prin prevederile acordurilor şi convenţiilor internaţionale la care România este parte.
(2) Prezenta ordonanţã stabileşte normele specifice aplicabile transportului maritim şi pe cãile navigabile interioare, modul de organizare a sistemului instituţional din acest domeniu şi organismele care fac parte din acest sistem, normele specifice privind desfãşurarea în siguranţã a navigaţiei, precum şi normele specifice aplicabile navelor, personalului acestora şi personalului care efectueazã activitãţi de transport naval, activitãţi conexe şi activitãţi auxiliare acestora."
3. Articolul 3 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 3. - Prevederile prezentei ordonanţe nu se aplicã navelor militare, navelor aflate în proprietatea sau în operarea statului român şi angajate numai în servicii guvernamentale necomerciale, porturilor militare şi în zonele în care se desfãşoarã în exclusivitate activitãţi militare."
4. Titlul capitolului II va avea urmãtorul cuprins:
"CAPITOLUL II
Sistemul instituţional din domeniul transportului maritim şi pe cãile navigabile interioare"
5. Titlul secţiunii 1 a capitolului II va avea urmãtorul cuprins:
"SECŢIUNEA 1
Autoritatea de stat în domeniul transportului maritim şi pe cãile navigabile interioare"
6. La articolul 4, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 4. - (1) Autoritatea de stat în domeniul transportului maritim şi pe cãile navigabile interioare este Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, denumit în continuare minister, care elaboreazã şi promoveazã actele normative şi normele specifice aplicabile transportului maritim şi pe cãile navigabile interioare, urmãreşte aplicarea acestora şi asigurã ducerea la îndeplinire a obligaţiilor ce revin statului din acordurile şi convenţiile internaţionale la care România este parte."
7. Articolul 5 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 5. - Ministerul îşi exercitã rolul de autoritate de stat în domeniul transportului maritim şi pe cãile navigabile interioare privind activitãţile de reglementare, autorizare, coordonare, inspecţie, control, supraveghere şi certificare a infrastructurii de transport maritim şi pe cãi navigabile interioare, a navelor, a activitãţilor de transport naval, a activitãţilor conexe şi a activitãţilor auxiliare acestora, precum şi a personalului care efectueazã aceste activitãţi, prin Direcţia generalã transport naval din cadrul ministerului, denumitã în continuare direcţie."
8. Articolul 6 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 6. - (1) Direcţia exercitã atribuţiile ministerului privind coordonarea, supravegherea şi controlul, dupã caz, ale instituţiilor publice, companiilor naţionale, regiilor autonome şi societãţilor comerciale din domeniul transportului maritim şi pe cãile navigabile interioare, care funcţioneazã în subordinea sau sub autoritatea ministerului, în ceea ce priveşte activitãţile prevãzute la art. 5.
(2) Organismele prevãzute la alin. (1) formeazã sistemul instituţional din domeniul transportului maritim şi pe cãile navigabile interioare şi exercitã, potrivit competenţelor atribuite:
a) funcţia de autoritate de stat în domeniul siguranţei navigaţiei şi a securitãţii navelor;
b) funcţia de autoritate portuarã şi/sau de cãi navigabile interioare;
c) alte funcţii specifice domeniului transportului maritim şi pe cãile navigabile interioare."
9. Articolul 7 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 7. - Funcţia de autoritate de stat în domeniul siguranţei navigaţiei şi a securitãţii navelor este îndeplinitã de Autoritatea Navalã Românã, organ tehnic de specialitate din subordinea ministerului, care are urmãtoarele atribuţii:
a) duce la îndeplinire obligaţiile ce revin statului din acordurile şi convenţiile internaţionale la care România este parte;
b) elaboreazã normele tehnice naţionale privind construcţia, întreţinerea şi repararea navelor şi le supune spre aprobare ministerului;
c) certificã şi monitorizeazã conformitatea navelor care arboreazã pavilionul român şi a echipamentelor cu normele tehnice naţionale şi cu prevederile convenţiilor internaţionale la care România este parte;
d) certificã conformitatea companiilor care opereazã nave care arboreazã pavilionul român cu prevederile convenţiilor internaţionale la care România este parte;
e) emite brevete, certificate de capacitate pentru personalul navigant român, certificate de conducãtor de ambarcaţiune de agrement, precum şi atestate de conformitate şi recunoaştere;
f) organizeazã sesiuni de examene pentru obţinerea brevetelor, a certificatelor de capacitate, precum şi a certificatelor de conducãtor de ambarcaţiune de agrement; g) monitorizeazã activitatea formelor de pregãtire aprobate;
h) acordã dreptul de arborare a pavilionului român, suspendã sau retrage acest drept şi emite actele de naţionalitate navelor care au obţinut dreptul de arborare a pavilionului român;
i) efectueazã supravegherea navigaţiei şi controlul traficului de nave în apele naţionale navigabile şi în porturile româneşti;
j) efectueazã inspecţia şi controlul navelor, indiferent de pavilionul acestora, în apele naţionale navigabile şi în porturile româneşti, privind respectarea prevederilor legale naţionale în domeniu şi ale acordurilor şi convenţiilor internaţionale la care România este parte;
k) efectueazã controlul statului pavilionului la navele maritime care arboreazã pavilionul român;
l) efectueazã controlul statului portului la navele maritime care arboreazã pavilionul altor state şi care se aflã în apele naţionale navigabile şi în porturile româneşti;
m) efectueazã înmatricularea şi ţine evidenţa navelor care arboreazã pavilionul român, a navelor aflate în construcţie în România şi a personalului navigant român;
n) coordoneazã activitãţile de cãutare şi salvare a vieţii omeneşti, a navelor şi aeronavelor aflate în pericol pe mare şi în apele naţionale navigabile ale României;
o) coordoneazã activitãţile de prevenire a poluãrii apelor de cãtre navele aflate în apele naţionale navigabile şi, împreunã cu autoritãţile de protecţie a mediului, coordoneazã intervenţia pentru depoluare;
p) asigurã supravegherea tehnicã privind clasificarea şi certificarea siguranţei construcţiei navelor care arboreazã pavilionul român, în conformitate cu normele tehnice obligatorii de construcţie aprobate de minister sau ale organizaţiilor recunoscute, la solicitarea proprietarului navei;
q) efectueazã supravegherea tehnicã a lucrãrilor de construcţie a navelor care urmeazã sã arboreze pavilionul român şi efectueazã certificarea materialelor şi a echipamentelor utilizate la construcţia acestora, la solicitarea proprietarului navei;
r) efectueazã supravegherea tehnicã şi certificarea construcţiei containerelor, în conformitate cu prevederile acordurilor şi convenţiilor internaţionale la care România este parte;
s) elibereazã certificate de tonaj navelor care arboreazã pavilionul român;
t) cerceteazã, prin cãpitãniile de port, evenimentele şi accidentele de navigaţie;
u) sancţioneazã contravenţional persoanele care încalcã prevederile legale privind navigaţia şi poluarea apelor naţionale navigabile de cãtre nave, dacã faptele acestora nu întrunesc elementele constitutive ale unei infracţiuni;
v) transcrie constituirea, transmiterea sau stingerea drepturilor reale asupra navelor care arboreazã pavilionul român, precum şi asupra navelor aflate în construcţie;
x) reprezintã statul român în organismele internaţionale pe bazã de mandat acordat în condiţiile legii;
y) alte atribuţii stabilite prin actul normativ de organizare şi funcţionare a Autoritãţii Navale Române."
10. Titlul secţiunii a 3-a a capitolului II va avea urmãtorul cuprins:
"SECŢIUNEA a 3-a
Administraţii portuare şi/sau de cãi navigabile interioare"
11. Articolul 10 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 10. - (1) Funcţia de autoritate portuarã şi/sau de cãi navigabile interioare este îndeplinitã de administraţiile porturare şi/sau de cãi navigabile interioare, care au ca principal obiect de activitate aplicarea politicii portuare şi de cãi navigabile interioare, elaboratã de minister, coordonarea activitãţilor care se desfãşoarã în porturi şi pe cãile navigabile interioare şi implementarea programelor de dezvoltare a infrastructurilor portuare şi de cãi navigabile interioare.
(2) Modul de organizare şi funcţionare a activitãţilor în porturi şi pe cãile navigabile interioare, de administrare a porturilor şi a cãilor navigabile interioare, de utilizare a infrastructurii portuare şi de cãi navigabile interioare, aparţinând domeniului public, se stabileşte prin lege."
12. Titlul secţiunii a 4-a a capitolului II va avea urmãtorul cuprins:
"SECŢIUNEA a 4-a
Sistemul de educare, pregãtire profesionalã şi perfecţionare a personalului din domeniul transportului maritim şi pe cãile navigabile interioare"
13. Articolul 11 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 11. - (1) Activitãţile de educare, formare profesionalã şi perfecţionare a personalului navigant român se desfãşoarã numai printr-o formã de pregãtire aprobatã.
(2) Forma de pregãtire aprobatã reprezintã totalitatea cursurilor organizate de un furnizor de educaţie, de formare profesionalã sau de perfecţionare, aprobate de Autoritatea Navalã Românã.
(3) Activitãţile de educare şi formare profesionalã se desfãşoarã prin furnizori de educaţie acreditaţi în condiţiile legii.
(4) Cursurile de perfecţionare în domeniu se desfãşoarã prin Centrul Român pentru Pregãtirea şi Perfecţionarea Personalului din Transporturile Navale - CERONAV, instituţie publicã aflatã în subordinea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, denumit în continuare CERONAV.
(5) CERONAV poate desfãşura activitãţi de educare şi formare profesionalã, precum şi alte activitãţi menţionate în actul normativ de înfiinţare.
(6) Pentru activitãţile şi operaţiunile specifice desfãşurate, CERONAV percepe tarife aprobate prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului."
14. Articolul 12 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 12. - (1) CERONAV îşi poate desfãşura activitatea şi prin intermediul unor instituţii publice, regii autonome, societãţi comerciale, asociaţii şi fundaţii, care au avizul Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii şi al Autoritãţii Navale Române.
(2) Furnizorii de servicii de pregãtire şi perfecţionare a personalului din transportul maritim şi pe cãile navigabile, care au fost autorizaţi, avizaţi sau supuşi unei proceduri similare în vederea desfãşurãrii acestor activitãţi într-un stat membru al Uniunii Europene sau aparţinând Spaţiului Economic European, sunt exceptaţi de la cerinţa avizãrii prevãzutã la alin. (1)."
15. Articolul 13 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 13. - Autoritatea Navalã Românã trebuie sã monitorizeze permanent respectarea condiţiilor în baza cãrora au fost aprobate formele de pregãtire prevãzute la art. 11 alin. (2), modul de derulare a acestora, inclusiv calificarea şi experienţa personalului didactic şi a instructorilor, precum şi în baza tehnico-materialã aferentã."
16. Capitolul III "Activitãţi de transport naval", alcãtuit din articolul 14, se abrogã.
17. Titlul capitolului IV va avea urmãtorul cuprins:
"CAPITOLUL IV
Nave"
18. Articolul 15 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 15. - Toate navele maritime şi de navigaţie interioarã, indiferent de pavilionul pe care îl arboreazã, pe timpul cât navigheazã sau staţioneazã în apele naţionale navigabile ale României şi în porturile româneşti, sunt obligate sã respecte prevederile legislaţiei naţionale şi ale acordurilor şi convenţiilor internaţionale la care România este parte."
19. La articolul 16, alineatul (3) va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Normele tehnice obligatorii pentru navele care arboreazã pavilionul român privind proiectarea, construcţia, modificarea şi transformarea sunt cele aprobate de minister sau cele ale unor organizaţii recunoscute."
20. Dupã articolul 16 se introduce un nou articol, articolul 16^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 16^1. - (1) Conformitatea cu normele tehnice obligatorii de construcţie a navelor care arboreazã pavilionul român se dovedeşte cu certificate emise de Autoritatea Navalã Românã sau de o organizaţie recunoscutã, dupã caz.
(2) Conformitatea navelor care arboreazã pavilionul român cu cerinţele tehnice prevãzute în acordurile şi convenţiile internaţionale aplicabile, la care România este parte, se dovedeşte cu certificate emise de Autoritatea Navalã Românã sau de o organizaţie recunoscutã cu care Autoritatea Navalã Românã a încheiat contract de mandat special.
(3) Orice navã care se construieşte în alt stat şi urmeazã, la finalizarea lucrãrilor, sã arboreze pavilionul român trebuie sã fie supravegheatã în timpul construcţiei de cãtre Autoritatea Navalã Românã sau de cãtre o organizaţie recunoscutã cu care Autoritatea Navalã Românã a încheiat contract de mandat special, în funcţie de solicitarea proprietarului navei."
21. Articolul 17 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 17. - Accesul navelor maritime şi de navigaţie interioarã, indiferent de pavilionul pe care îl arboreazã, în porturile româneşti şi pe cãile navigabile interioare este liber şi nediscriminatoriu."
22. Articolul 18 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 18. - (1) Supravegherea navigaţiei şi controlul traficului în apele naţionale navigabile şi în porturi se exercitã de Autoritatea Navalã Românã.
(2) Ministerul, prin Autoritatea Navalã Românã, îşi exercitã autoritatea şi asupra navelor care arboreazã pavilionul român şi navigheazã în marea liberã sau în apele teritoriale navigabile ale altor state."
23. La articolul 21, alineatul (7) va avea urmãtorul cuprins:
"(7) Bazinele şantierelor navale sunt suprafeţe de apã din incinta şantierelor navale, care, împreunã cu cheiurile aferente, sunt destinate activitãţilor de construcţii şi reparaţii de nave."
24. La articolul 21, alineatul (8) se abrogã.
25. Articolul 22 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 22. - Regulile de siguranţã a navigaţiei în apele naţionale navigabile şi în porturi se stabilesc prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului."
26. Titlul secţiunii a 2-a "Nave" a capitolului IV se abrogã.
27. Articolul 23 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 23. - Sunt nave, în înţelesul prezentei ordonanţe, navele maritime şi de navigaţie interioarã de orice tip, propulsate sau nepropulsate, care navigheazã la suprafaţã ori în imersie, destinate transportului de mãrfuri şi/sau de persoane, pescuitului, remorcajului ori împingerii, aparate plutitoare cum ar fi: drãgi, elevatoare plutitoare, macarale plutitoare, graifere plutitoare şi altele asemenea, cu sau fãrã propulsie, precum şi instalaţiile plutitoare care, în mod normal, nu sunt destinate deplasãrii ori efectuãrii de lucrãri speciale, cum ar fi: docuri plutitoare, debarcadere plutitoare, pontoane, hangare plutitoare pentru nave, platforme de foraj şi altele asemenea, faruri plutitoare şi ambarcaţiuni de agrement."
28. Articolul 24 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 24. - Fac parte din nave instalaţiile, maşinile şi motoarele care asigurã propulsia navei sau produc o altã acţiune mecanicã, împreunã cu mecanismele şi mijloacele necesare transmiterii acestei acţiuni, toate echipamentele necesare navigaţiei, diferitelor manevre, siguranţei navei, salvãrii vieţii omeneşti, prevenirii poluãrii, comunicaţiilor, igienei şi exploatãrii potrivit destinaţiei navei, precum şi proviziile."
29. Articolul 26 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 26. - (1) Ministerul aprobã şi face publice normele tehnice naţionale obligatorii de construcţie a navelor.
(2) Autoritatea Navalã Românã va face publicã lista cuprinzând organizaţiile recunoscute cu care a încheiat contracte de mandat special."
30. Articolele 27-29 se abrogã.
31. Secţiunea a 3-a "Înscrierea navelor, constituirea, transmiterea şi stingerea drepturilor reale asupra navelor" a capitolului IV, cuprinzând articolele 30-43, se abrogã.
32. Titlul secţiunii a 4-a a capitolului IV va avea urmãtorul cuprins:
"SECŢIUNEA a 4-a
Naţionalitatea navei. Dreptul de a arbora pavilionul român. Înmatricularea, radierea şi evidenţa navelor care arboreazã pavilionul român"
33. Articolul 45 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 45. - (1) În numele Guvernului, ministerul, prin Autoritatea Navalã Românã, acordã, suspendã sau retrage dreptul de arborare a pavilionului român.
(2) Dreptul de a arbora pavilionul român se acordã:
a) navelor maritime şi de navigaţie interioarã proprietate a persoanelor juridice sau fizice române;
b) navelor maritime proprietate a persoanelor fizice care au cetãţenia unui stat membru al Uniunii Europene sau aparţinând Spaţiului Economic European ori a persoanelor juridice având sediul în Uniunea Europeanã sau în Spaţiul Economic European, care au filiale, sucursale ori agenţii pe teritoriul României;
c) navelor maritime proprietate a persoanelor fizice strãine cu domiciliul în România sau a filialelor din România ale persoanelor juridice strãine, altele decât cele menţionate la lit. b);
d) navelor maritime sau de navigaţie interioarã proprietate a persoanelor juridice sau fizice strãine, închiriate prin contracte de tip bare-boat ori leasing, pe perioade mai mari de un an, de persoane juridice sau fizice române.
(3) În toate cazurile prevãzute la alin. (2) trebuie sã se facã dovada cã navele îndeplinesc prevederile art. 16^1 ."
34. Articolul 46 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 46. - (1) Pentru a obţine dreptul de arborare a pavilionului român, în condiţiile art. 45, persoanele fizice sau juridice române/strãine trebuie sã prezinte:
a) certificatul de radiere a navei, pentru situaţiile prevãzute la art. 45 alin. (2) lit. a) sau b);
b) certificatul de suspendare sau de retragere, dupã caz, a dreptului de arborare a pavilionului deţinut anterior, pentru situaţiile prevãzute la art. 45 alin. (2) lit. c).
(2) Navele menţionate la alin. (1) pierd dreptul de arborare a pavilionului român la încetarea contractului de închiriere de tip bare-boat sau leasing ori la solicitarea în scris a proprietarului sau a operatorului, cu avizul proprietarului, dupã caz."
35. Dupã articolul 46 se introduce un nou articol, articolul 46^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 46^1. - (1) Dreptul de arborare a pavilionului român se acordã de Autoritatea Navalã Românã, prin cãpitãniile de port desemnate în conformitate cu prevederile art. 51^1 alin. (4). Dupã acordarea dreptului de arborare a pavilionului român, cãpitãniile de port înmatriculeazã nava în registrele matricole şi emit actul de naţionalitate a navei, care atestã acest drept.
(2) Dupã emiterea actului de naţionalitate cãpitãnia de port comunicã Autoritãţii Navale Române datele din registrul matricol pentru a fi centralizate în Registrul de evidenţã centralizatã a navelor care arboreazã pavilionul român.
(3) Valabilitatea actelor de naţionalitate este de 5 ani şi se poate prelungi pe perioade de încã 5 ani, cu condiţia ca certificatele tehnice sã fie valabile."
36. Articolul 48 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 48. - (1) Navele care au obţinut dreptul de arborare a pavilionului român au dreptul sã navigheze numai dacã au la bord urmãtoarele documente valabile:
a) documentele care atestã dreptul de a arbora acest pavilion;
b) certificatul de conformitate cu normele tehnice obligatorii;
c) certificatele care sã ateste conformitatea cu prevederile acordurilor şi convenţiilor internaţionale la care România este parte.
(2) Navele care arboreazã pavilionul român trebuie sã ţinã un jurnal de bord şi, dupã caz, alte jurnale stabilite prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului."
37. Articolul 49 se abrogã.
38. Articolul 50 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 50. - (1) Dreptul de a arbora pavilionul român se retrage:
a) la solicitarea proprietarului navei;
b) dacã nu mai sunt îndeplinite condiţiile prevãzute la art. 45 alin. (2);
c) dacã nava a fost reţinutã de douã ori într-o perioadã de 12 luni de controlul statului portului;
d) dacã nava a suferit o pierdere totalã ca urmare a unui naufragiu, eşuãrii, incendiului, scufundãrii, abandonãrii sau altor asemenea împrejurãri ori a fost dezmembratã.
(2) Dupã retragerea dreptului de arborare a pavilionului român, nava se radiazã din registrul matricol."
39. Articolul 51 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 51. - Procedurile privind obţinerea dreptului de a arbora pavilionul român, înmatricularea, luarea şi scoaterea din evidenţã a navelor, transcrierea drepturilor reale asupra navelor se aprobã prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului."
40. Dupã articolul 51 se introduc unsprezece noi articole, articolele 51^1 - 51^11, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 51^1. - (1) Navele maritime care arboreazã pavilionul român se înmatriculeazã în Registrul matricol al navelor maritime.
(2) Navele de navigaţie interioarã care arboreazã pavilionul român se înmatriculeazã în Registrul matricol al navelor de navigaţie interioarã.
(3) Navele maritime şi de navigaţie interioarã care au obţinut dreptul de a arbora pavilionul român în condiţiile prevãzute la art. 45 alin. (2) lit. c) se înscriu în Registrul matricol al navelor în bare-boat şi leasing.
(4) Registrele prevãzute la alin. (1)-(3) se ţin de cãpitãniile de port desemnate în acest sens prin decizie a directorului general al Autoritãţii Navale Române.
(5) Autoritatea Navalã Românã ţine evidenţa navelor prevãzute la alin. (1)-(3) în Registrul de evidenţã centralizatã a navelor.
(6) Forma şi conţinutul registrelor prevãzute în prezentul articol se aprobã prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului.
Art. 51^2. - (1) Categoriile de ambarcaţiuni de agrement, precum şi certificatul de conducãtor de ambarcaţiune de agrement pe care trebuie sã îl posede conducãtorii acestora se stabilesc prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului.
(2) Modelul certificatelor şi condiţiile de obţinere a acestora se stabilesc prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului.
Art. 51^3. - (1) Navele maritime, navele de navigaţie interioarã propulsate, aparatele şi instalaţiile plutitoare cu propulsie proprie se individualizeazã printr-un nume propus de proprietar şi aprobat de Autoritatea Navalã Românã.
(2) Navele de navigaţie interioarã nepropulsate, navele de agrement şi aparatele şi instalaţiile plutitoare fãrã propulsie se individualizeazã printr-un numãr de înmatriculare acordat de Autoritatea Navalã Românã.
(3) La solicitarea proprietarului şi cu acordul cãpitãniei portului de înmatriculare, navele prevãzute la alin. (2) pot purta şi un nume.
(4) Numele navei sau numãrul prin care navele se individualizeazã se înscrie pe corpul navei, în mod vizibil, pe ambele borduri şi în pupa navei şi, dupã caz, şi pe suprastructura acesteia. În pupa navei se înscrie şi numele portului de înmatriculare.
(5) Numele navei sau numãrul prin care nava se individualizeazã se înscrie şi pe colacii, plutele, bãrcile şi şalupele de salvare cu care este echipatã aceasta.
Art. 51^4. - (1) Navele care au obţinut dreptul de arborare a pavilionului român se înmatriculeazã în registrele prevãzute la art. 51^1 alin. (1)-(3).
(2) Nu se înmatriculeazã în registrele matricole prevãzute la art. 51^1 urmãtoarele categorii de nave:
a) navele cu un deplasament de pânã la 15 tone inclusiv sau o capacitate de încãrcare mai micã de 15 mc;
b) ambarcaţiunile de agrement.
(3) Navele prevãzute la alin. (2) se înscriu într-un registru de evidenţã de cãtre cãpitãniile de port.
(4) Forma şi conţinutul registrului de evidenţã prevãzut la alin. (3), precum şi procedurile de înscriere se aprobã prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului.
(5) Nu se înmatriculeazã sau nu se înscriu în registrul de evidenţã urmãtoarele categorii de nave:
a) ambarcaţiunile cu o lungime mai micã de 7 m şi/sau cu o propulsie mai micã de 15 kW;
b) ambarcaţiunile propulsate prin forţa umanã;
c) ambarcaţiunile de agrement cãrora nu li se aplicã reglementãrile naţionale privind introducerea pe piaţã a acestora, cu excepţia ambarcaţiunilor destinate sã transporte persoane în scop comercial şi a ambarcaţiunilor pe pernã de aer.
Art. 51^5. - (1) Dreptul de arborare a pavilionului român se poate suspenda în cazul navelor care arboreazã pavilionul român şi fac obiectul unui contract de bare-boat sau leasing cu o duratã mai mare de un an, încheiat cu o persoanã juridicã strãinã, la solicitarea proprietarului, în vederea înscrierii într-un registru al altui stat.
(2) Proprietarul navei care solicitã suspendarea pavilionului român are obligaţia sã predea certificatul de înmatriculare al navei şi sã declare noul stat de pavilion.
(3) Pe perioada suspendãrii pavilionului român aspectele legate de publicitatea proprietãţii, a garanţiilor reale şi a sarcinilor ce greveazã nava vor continua sã fie guvernate de legea românã.
(4) Suspendarea se acordã pentru o perioadã de maximum 2 ani. În cazul în care contractul de bare-boat sau leasing prevãzut la alin. (1) este încheiat pentru o perioadã mai mare de 2 ani, proprietarul navei poate solicita prelungirea suspendãrii pentru perioade de maximum 2 ani.
Art. 51^6. - (1) În cazul contractelor de închiriere de tip bare-boat sau leasing pentru nave care arboreazã pavilionul român, încheiate între proprietarii români şi operatori români sau strãini ori între operatori, operatorul care exploateazã efectiv nava trebuie sã solicite, cu acordul proprietarului, eliberarea unui nou act de naţionalitate în care, pe lângã numele proprietarului, sã fie menţionat şi numele acestuia. Noul act de naţionalitate se emite cu condiţia depunerii prealabile a actului de naţionalitate iniţial, care se pãstreazã la Autoritatea Navalã Românã.
(2) Noul act de naţionalitate, emis în condiţiile alin. (1), este valabil pe perioada derulãrii contractului sau pânã la solicitarea în scris a proprietarului privind anularea acestuia.
(3) Dupã expirarea sau anularea actului de naţionalitate emis în condiţiile alin. (1), acesta se depune la Autoritatea Navalã Românã, care restituie proprietarului actul de naţionalitate iniţial.
Art. 51^7. - (1) Evidenţa navelor în construcţie se ţine de cãtre cãpitãniile de port în a cãror zonã de jurisdicţie se aflã şantierul naval, în Registrul de evidenţã a navelor în construcţie.
(2) Forma şi conţinutul Registrului de evidenţã a navelor în construcţie se aprobã prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului.
(3) În Registrul de evidenţã a navelor în construcţie se va menţiona, în mod obligatoriu, contractul de construcţie.
Art. 51^8. - (1) Orice navã care se construieşte în România, cu excepţia celor care nu se înmatriculeazã şi a celor pentru care existã reglementãri speciale, trebuie sã aibã un proiect avizat de autoritatea competentã a statului al cãrui pavilion urmeazã sã îl arboreze sau de o societate de clasificare agreatã de respectiva autoritate.
(2) Persoanele juridice sau fizice care construiesc o navã în România trebuie sã obţinã, înaintea începerii construcţiei acesteia, autorizaţia de construcţie, emisã de cãpitãnia de port în a cãrei zonã de jurisdicţie se construieşte nava, pe baza proiectului prevãzut la alin. (1).
(3) Autoritatea sau societatea de clasificare prevãzutã la alin. (1) are obligaţia sã supravegheze executarea construcţiei navei.
(4) Ridicarea sau lansarea la apã de pe calã ori doc a unei nave se poate face numai cu aprobarea şi sub supravegherea cãpitãniei de port.
Art. 51^9. - (1) În perioada probelor de marş, navele nou-construite în şantierele navale din România arboreazã pavilionul român, pe baza unui permis provizoriu emis de cãpitãnia de port, la solicitarea şantierului naval.
(2) Dupã preluarea de cãtre beneficiar a navelor nou-construite, acestea vor arbora pavilionul statului în care urmeazã sã fie înmatriculate şi vor avea la bord documentul care atestã naţionalitatea navei, emis de autoritatea competentã a statului respectiv.
(3) Navele nou-construite în România, care urmeazã sã fie înmatriculate în alt stat, pot naviga şi pe baza unui permis provizoriu de arborare a pavilionului acelui stat, emis de statul de pavilion sau de cãpitãnia în a cãrei zonã de jurisdicţie a fost construitã nava.
Art. 51^10. - (1) Pânã la obţinerea dreptului de arborare a pavilionului român, navele nou-construite sau dobândite în afara teritoriului României de persoane juridice ori fizice române pot naviga pe baza unui permis provizoriu emis de misiunea diplomaticã a României pentru statul unde se aflã nava.
(2) Misiunea diplomaticã prevãzutã la alin. (1) emite permisul provizoriu de arborare a pavilionului român numai dacã solicitantul face dovada cã nava îndeplineşte condiţiile tehnice minime care sã îi permitã staţionarea sau deplasarea în siguranţã şi cã nu constituie o sursã de poluare a mediului.
(3) Permisele provizorii prin care se acordã dreptul de arborare a pavilionului român, emise de misiunile diplomatice ale României conform alin. (1), pot avea o valabilitate de cel mult 180 de zile, care va putea fi prelungitã numai în mod excepţional, cu acordul ministerului.
(4) Nava care navigheazã în baza unui permis provizoriu de arborare a pavilionului român, emis de o misiune diplomaticã a României, nu poate fi utilizatã în scop comercial.
Art. 51^11. - (1) Constituirea şi/sau transmiterea de drepturi reale asupra navelor, precum şi stingerea acestor drepturi, care nu sunt transcrise în registrele prevãzute la art. 51^1 şi 51^7, nu sunt opozabile terţilor.
(2) Constituirea, transmiterea sau stingerea drepturilor reale asupra navelor care arboreazã pavilionul român se transcrie, la solicitarea persoanelor juridice sau fizice titulare ale acestor drepturi, fãcându-se menţiunile corespunzãtoare şi în actul de naţionalitate."
41. Articolul 52 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 52. - (1) Personalul navigant român este constituit din totalitatea persoanelor, indiferent de cetãţenie, care posedã un brevet sau un certificat de capacitate, obţinut ori recunoscut în conformitate cu prevederile legale şi care dã dreptul acestora sã îndeplineascã funcţii la bordul navelor.
(2) Evidenţa personalului navigant român se ţine de Autoritatea Navalã Românã în registrele de evidenţã a personalului navigant.
(3) Forma şi conţinutul Registrului de evidenţã a personalului navigant român se aprobã prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului."
42. Articolul 55 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 55. - (1) Fiecare membru al echipajului trebuie sã posede, în mod obligatoriu, un document de identitate.
(2) Membrii de echipaj care îşi desfãşoarã activitatea pe nave maritime pot folosi ca document de identitate şi carnetul de marinar.
(3) Carnetul de marinar se emite, în numele Guvernului, de minister, prin Autoritatea Navalã Românã.
(4) Membrii de echipaj care îşi desfãşoarã activitatea pe nave de navigaţie interioarã trebuie sã posede un carnet de serviciu prin care fac dovada calificãrii, a aptitudinilor medicale, a timpilor de navigaţie şi a sectoarelor parcurse.
(5) Forma şi conţinutul carnetului de marinar şi ale carnetului de serviciu se aprobã prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului.
(6) Carnetul de serviciu se emite de Autoritatea Navalã Românã."
43. Articolul 56 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 56. - (1) Pe perioada efectuãrii probelor de marş ale navelor nou-construite sau ieşite din reparaţii, la bord se poate afla personalul de specialitate al şantierelor. Pe aceastã perioadã, personalul de specialitate al şantierelor beneficiazã de aceleaşi drepturi ca şi personalul navigant, salariul acestuia acordându-se potrivit legii.
(2) Cãpitãnia de port stabileşte echipajul minim de siguranţã care trebuie sã fie ambarcat pe navele prevãzute la alin. (1), pe perioada probelor de marş."
44. Articolul 57 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 57. - La bordul navelor care arboreazã pavilionul român, în afara echipajului, pot fi îmbarcate şi alte persoane, în limita mijloacelor de salvare existente la bord, cu acordul şi pe rãspunderea proprietarului/operatorului navei şi cu aprobarea cãpitãniei portului de îmbarcare."
45. La articolul 58 alineatul (1), litera c) se abrogã.
46. Articolul 59 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 59. - Ierarhia funcţiilor în cadrul echipajului navei este:
1. pentru nave maritime:
a) comandant;
b) ofiţer punte secund;
c) şef mecanic;
d) ofiţeri punte;
e) ofiţeri mecanici;
f) alţi ofiţeri;
g) personal cu certificat de capacitate;
h) personal auxiliar;
2. pentru nave de navigaţie interioarã:
a) conducãtor de navã;
b) timonier fluvial;
c) şef mecanic fluvial;
d) mecanic;
e) personal cu certificate de capacitate;
f) personal auxiliar."
47. Articolul 60 se abrogã.
48. Articolul 62 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 62. - (1) Brevetele, certificatele de capacitate, precum şi certificatele de conducãtor de ambarcaţiuni de agrement se obţin dupã promovarea unui examen susţinut în faţa unei comisii stabilite de Autoritatea Navalã Românã sau, dupã caz, prin echivalare, la cerere.
(2) Brevetele, certificatele de capacitate, atestatele de conformitate şi de recunoaştere se emit, în numele Guvernului, de minister, prin Autoritatea Navalã Românã.
(3) Certificatele de conducãtor de ambarcaţiuni de agrement se emit de Autoritatea Navalã Românã."
49. Articolul 63 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 63. - Condiţiile de obţinere, reconfirmare, recunoaştere, suspendare sau anulare a brevetelor, a certificatelor de capacitate şi a certificatelor de conducãtor de ambarcaţiuni de agrement, forma şi conţinutul acestora, precum şi funcţiile care pot fi îndeplinite la bordul navelor de posesorii acestora se aprobã prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului."
50. Articolul 64 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 64. - Pentru participarea la examenul prevãzut la art. 62 alin. (1), orice candidat trebuie sã facã dovada cã a absolvit cursurile de pregãtire şi perfecţionare organizate în conformitate cu reglementãrile naţionale şi acordurile şi convenţiile internaţionale la care România este parte."
51. Articolul 66 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 66. - Autoritatea Navalã Românã va stabili sectoarele din apele naţionale navigabile pe care se desfãşoarã activitãţile sportive şi de agrement, precum şi tipurile de nave cu care se desfãşoarã aceste activitãţi."
52. Articolul 67 se abrogã.
53. Articolul 68 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 68. - (1) Personalul navigant român se poate ambarca şi pe nave care arboreazã pavilionul altor state, pe cont propriu sau prin intermediul agenţiilor de furnizare de personal navigant.
(2) Agenţiile de furnizare de personal navigant, persoane juridice române, pentru a-şi desfãşura activitatea, trebuie sã fie autorizate în condiţiile legii şi sunt obligate:
a) sã respecte prevederile convenţiilor internaţionale la care România este parte, referitoare la echipaje;
b) sã constituie garanţia stabilitã pentru a asigura plata drepturilor bãneşti neachitate la termen şi cheltuielile de repatriere a membrilor echipajului, în cazul în care proprietarul sau operatorul navei nu îşi îndeplineşte aceste obligaţii.
(3) Agenţiile de furnizare de personal navigant, persoane juridice din statele membre ale Uniunii Europene sau aparţinând Spaţiului Economic European, care îşi desfãşoarã activitatea în contextul dreptului de stabilire, se supun aceloraşi condiţii ca şi agenţiile de furnizare de personal navigant, persoane juridice române.
(4) Agenţiile de furnizare de personal navigant, persoane juridice din statele membre ale Uniunii Europene sau aparţinând Spaţiului Economic European, care, fãrã a se stabili în România, presteazã servicii de intermediere personalului navigant din aceastã ţarã şi care au fost autorizate, avizate sau supuse unei proceduri similare în vederea desfãşurãrii activitãţii într-un stat membru al Uniunii Europene sau aparţinând Spaţiului Economic European, sunt exceptate de la cerinţa autorizãrii în România."
54. Articolul 70 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 70. - Timpul de lucru şi cel de odihnã, precum şi drepturile şi condiţiile de muncã şi viaţã ce trebuie asigurate la bordul navelor care arboreazã pavilionul român se stabilesc în conformitate cu legislaţia muncii, cu acordurile şi convenţiile internaţionale la care România este parte şi cu prevederile contractului colectiv de muncã."
55. La articolul 71, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 71. - (1) Pe perioada în care se aflã ambarcat, personalul care formeazã echipajul navei are dreptul la cazare şi la hranã gratuitã pe navã sau la alocaţie de hranã zilnicã, care se acordã în cuantumul şi în condiţiile stabilite prin contractul colectiv de muncã şi/sau prin contractul individual de ambarcare, pentru societãţile comerciale, ori prin hotãrâre a Guvernului, pentru instituţiile publice sau regiile autonome. Cheltuielile pentru hranã sau alocaţia zilnicã de hranã se suportã de angajator din cheltuielile de exploatare, sunt deductibile fiscal şi nu se includ în veniturile salariale supuse impozitãrii."
56. La articolul 71, dupã alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu urmãtorul cuprins:
"(5) Pentru navigaţia în zone de rãzboi, echipajul navei are dreptul de a cere repatrierea sau o compensaţie suplimentarã drepturilor existente, stabilitã prin contractul colectiv de muncã negociat. Decizia de a alege una dintre cele douã modalitãţi aparţine exclusiv membrilor echipajului. Zonele de rãzboi sunt zonele stabilite oficial de organizaţiile internaţionale abilitate, în conformitate cu legislaţia în vigoare."
57. Articolul 72 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 72. - (1) Comandantul/conducãtorul de navã exercitã comanda pe navã şi în acest scop este învestit cu autoritate asupra tuturor persoanelor ambarcate pe navã şi îndeplineşte atribuţiile ce îi revin potrivit prevederilor legislaţiei naţionale, instrucţiunilor proprietarului sau operatorului navei, precum şi acordurilor şi convenţiilor internaţionale la care România este parte.
(2) Comandantul/conducãtorul de navã este reprezentantul proprietarului sau operatorului navei în relaţiile cu autoritãţile."
58. La articolul 73, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 73. - (1) În cazul în care comandantul/ conducãtorul de navã sau şeful mecanic, indiferent de motiv, se aflã în imposibilitatea de a exercita comanda navei, aceasta trece asupra altei persoane din echipaj, în conformitate cu legislaţia naţionalã şi cu aprobarea Autoritãţii Navale Române."
59. Articolul 74 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 74. - (1) Comandantul/conducãtorul de navã este responsabil de starea de navigabilitate a navei, de menţinerea la bord a condiţiilor pentru navigaţia în siguranţã şi de protecţie a mediului, a condiţiilor de muncã şi viaţã pentru echipajul navei.
(2) Înaintea începerii oricãrui voiaj, precum şi în timpul acestuia comandantul/conducãtorul de navã trebuie sã se asigure cã nava îndeplineşte condiţiile prevãzute la alin. (1), în caz contrar acesta trebuind sã informeze proprietarul sau, dupã caz, operatorul navei, pentru remedierea situaţiei."
60. Articolul 75 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 75. - În cazul în care nava se aflã în pericol, comandantul/conducãtorul de navã trebuie sã acţioneze pentru a salva persoanele care se aflã la bord, pentru a proteja nava şi încãrcãtura şi pentru a pãstra în siguranţã jurnalul de bord şi celelalte documente ale navei şi nu va pãrãsi nava, cu excepţia cazului când nu mai existã şanse reale de salvare a navei."
61. Articolul 76 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 76. - (1) În cazul în care o navã care arboreazã pavilionul român este arestatã, reţinutã sau sechestratã de autoritãţile dintr-un alt stat, comandantul/conducãtorul de navã va informa imediat cea mai apropiatã misiune diplomaticã a României şi Autoritatea Navalã Românã.
(2) În acelaşi mod trebuie sã acţioneze comandantul/ conducãtorul de navã şi în situaţia în care a fost revocatã mãsura arestãrii, reţinerii sau sechestrãrii."
62. Articolul 77 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 77. - (1) Comandantul/conducãtorul de navã, indiferent de pavilionul pe care îl arboreazã, atunci când nava se aflã în staţionare sau navigheazã în apele naţionale navigabile ale României, navigheazã în apele interioare naţionale navigabile ale altor state sau în marea liberã şi urmeazã sã facã escalã într-un port românesc, este obligat sã întocmeascã un raport scris despre orice eveniment petrecut pe navã, precum: abordaj, avarie, poluare, incendiu, înec, acte de indisciplinã sau revoltã la bord şi altele asemenea.
(2) Comandantul/conducãtorul de navã este obligat sã depunã raportul asupra evenimentelor prevãzute la alin. (1), dupã cum urmeazã:
a) la cãpitãnia de port în a cãrei jurisdicţie se afla nava în momentul producerii incidentului;
b) la cãpitãnia primului port românesc în care va sosi nava, dacã în momentul evenimentului nava se afla în marş în apele naţionale navigabile ale României, în marea liberã sau dacã evenimentul s-a produs pe cãile navigabile interioare între ultimul port strãin şi primul port din apele naţionale ale României."
63. La articolul 78, partea introductivã va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 78. - În cazul în care navele care arboreazã pavilionul român se aflã în afara apelor naţionale navigabile ale României, raportul comandantului/ conducãtorului de navã privind evenimentele prevãzute la art. 77 alin. (1) se depune dupã cum urmeazã:".
64. La articolul 79, alineatele (2) şi (3) vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) Dacã raportul se depune dupã acest termen, comandantul/conducãtorul de navã devine rãspunzãtor de eventuala dispariţie a probelor sau de imposibilitatea conservãrii lor, precum şi de consecinţele acestora.
(3) În cazul în care evenimentul se produce în timpul operaţiunilor de încãrcare/descãrcare, comandantul/ conducãtorul de navã este obligat sã anunţe despre producerea evenimentului, în afarã de cãpitãnia de port, şi pe operatorul portuar."
65. Articolul 80 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 80. - Prin raport al comandantului/conducãtorului de navã se înţelege inclusiv protestul sau reclamaţia pe care o face comandantul/conducãtorul de navã, în cazul tuturor evenimentelor prevãzute la art. 77 alin. (1)."
66. Articolul 81 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 81. - (1) În situaţii deosebite, comandantul/ conducãtorul de navã are dreptul de a impune mãsuri excepţionale la bordul navei, în funcţie de gravitatea situaţiei.
(2) Comandantul/conducãtorul de navã are dreptul sã izoleze orice persoanã aflatã la bord, dacã acţiunile acesteia, chiar dacã nu întrunesc elementele constitutive ale unei infracţiuni, pun în pericol siguranţa navei, a persoanelor sau a lucrurilor aflate pe navã."
67. Articolul 82 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 82. - (1) Comandantul/conducãtorul de navã are obligaţia de a face cercetãrile care se impun în cazul în care la bordul navei sunt descoperite elemente ale unei infracţiuni prevãzute de legislaţia românã, sã acorde persoanei acuzate dreptul la apãrare, sã o protejeze pe ea şi proprietãţile ei, sã o reţinã în condiţii normale de viaţã la bord şi sã o predea autoritãţilor competente din primul port de escalã, împreunã cu documentele întocmite în timpul cercetãrii.
(2) Comandantul/conducãtorul de navã are obligaţia de a consemna în jurnalul de bord al navei evenimentele prevãzute la alin. (1) şi sã informeze în scris misiunea diplomaticã a României din statul în al cãrui port face escalã nava."
68. Articolul 83 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 83. - Comandantul/conducãtorul de navã are obligaţia de a înregistra în jurnalul de bord naşterile, cãsãtoriile şi decesele care au loc la bordul navei şi are dreptul şi obligaţia de a certifica testamentul unei persoane aflate la bord, când nava se aflã în marş. Certificarea acordatã de comandantul/conducãtorul de navã este echivalentã cu certificarea acordatã de un notar public."
69. Secţiunea 1 "Activitãţi care se efectueazã cu nave care arboreazã pavilionul român" a capitolului VI, cuprinzând articolele 84 şi 85, se abrogã.
70. Articolul 87 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 87. - În cazul în care comandantul/conducãtorul de navã care arboreazã pavilionul român primeşte un mesaj care indicã faptul cã o navã se aflã în pericol, este obligat ca, în mãsura în care nu îşi pune în primejdie nava, echipajul, pasagerii şi/sau încãrcãtura, sã se deplaseze cu toatã viteza posibilã în respectivele circumstanţe cãtre acea navã pentru a-i acorda asistenţa necesarã şi pentru a salva persoanele aflate în pericol la bordul acelei nave."
71. Articolul 88 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 88. - Comandantul/conducãtorul de navã este obligat a acorda, dupã abordaj, asistenţã celeilalte nave, echipajului şi pasagerilor acesteia şi, în mãsura posibilului, a indica celeilalte nave numele propriei sale nave, portul sãu de înmatriculare şi portul cel mai apropiat la care va ajunge."
72. La articolul 89, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 89. - (1) Comandantul/conducãtorul de navã nu mai are obligaţia de asistenţã şi salvare în cazul în care comandantul/conducãtorul navei aflate în pericol refuzã expres ajutorul, precum şi atunci când s-a primit informaţia cã ajutorul nu mai este necesar."
73. La articolul 90, alineatele (1) şi (2) vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 90. - (1) Asistenţa şi salvarea navei, a încãrcãturii şi/sau a bunurilor aflate pe aceasta se fac potrivit înţelegerii cu comandantul/conducãtorul de navã sau cu proprietarul ori cu operatorul acesteia. Înţelegerea poate fi scrisã sau transmisã prin orice mijloc de comunicaţie şi consemnatã în jurnalul de bord.
(2) În cazul în care nava în pericol se aflã în apele naţionale navigabile şi comandantul/conducãtorul de navã, proprietarul sau operatorul acesteia întârzie nejustificat încheierea unei înţelegeri pentru asistenţã ori salvare şi cãpitãnia de port, în a cãrei jurisdicţie se aflã nava în pericol, considerã cã respectiva navã constituie un pericol real pentru siguranţa navigaţiei, pentru mediu sau pentru populaţia din împrejurimi, aceasta poate ordona intervenţia pentru salvarea instituţiilor specializate sau altor nave disponibile."
74. La articolul 91, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 91. - (1) În toate cazurile de sinistru, calamitate, de pericol, poluare şi altele asemenea sau de interes general, apãrute pe mare, în apele naţionale navigabile ori în porturi, cãpitãnia de port în a cãrei jurisdicţie s-au produs acestea coordoneazã toate activitãţile de salvare şi de limitare a efectelor acestora."
75. La articolul 92, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) În caz de imposibilitate sau dacã, în circumstanţele speciale în care s-ar afla, comandantul/conducãtorul de navã considerã cã nu este raţional şi nici necesar sã acorde ajutorul sãu, el este obligat sã înscrie în jurnalul de bord motivul pentru care nu poate sã facã aceasta."
76. La articolul 96, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 96. - (1) Comandantul/conducãtorul de navã şi ceilalţi membri ai echipajelor navelor care au participat la operaţiunile de asistenţã şi salvare, precum şi angajaţii aparţinând unitãţilor de pe uscat participante, care au contribuit efectiv la organizarea şi la efectuarea operaţiunilor de asistenţã şi salvare, sunt îndreptãţiţi sã primeascã o parte din recompensa de salvare. Aceştia sunt îndreptãţiţi sã primeascã o parte din recompensa de salvare şi în cazul în care operaţiunile de asistenţã şi salvare au avut loc între nave aparţinând aceleiaşi persoane juridice sau fizice."
77. Articolul 102 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 102. - Navele eşuate, scufundate, pãrãsite sau abandonate în apele naţionale navigabile reprezintã un pericol pentru siguranţa navigaţiei şi pentru mediu."
78. La articolul 103, alineatele (1) şi (3) vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 103. - (1) Dacã o navã eşueazã sau se scufundã în apele naţionale navigabile, proprietarul ori operatorul navei are obligaţia de a dezeşua sau de a ranflua nava şi de a curãţa albia. Cãpitãnia de port în a cãrei jurisdicţie s-a produs evenimentul va notifica în scris proprietarului sau operatorului navei termenul limitã de începere a acestor operaţiuni.
........................................................................................
(3) În caz de neîndeplinire a obligaţiei prevãzute la alin. (1) de cãtre proprietar sau operator, cãpitãnia de port va solicita administraţiei portuare şi/sau de cãi navigabile interioare a zonei respective sã efectueze aceste operaţiuni în contul şi pe cheltuiala proprietarului ori operatorului navei, direct sau prin intermediul unui agent economic specializat."
79. Articolul 105 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 105. - (1) În situaţiile prevãzute la art. 103 alin. (3) şi la art. 104, administraţia portuarã şi/sau de cãi navigabile interioare a zonei respective este îndreptãţitã sã vândã, în condiţiile legii, cu avizul cãpitãniei de port, bunurile ce nu se pot pãstra sau a cãror conservare necesitã o cheltuialã mai mare decât valoarea lor.
(2) Sumele obţinute prin vânzare vor fi pãstrate de administraţia portuarã şi/sau de cãi navigabile interioare respectivã şi vor sta la dispoziţia celor care fac dovada cã au fost proprietarii acelor bunuri, mai puţin sumele care reprezintã cheltuielile de scoatere la suprafaţã, precum şi cele privind valorificarea acestora."
80. La articolul 106, alineatele (1) şi (2) vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 106. - (1) Dupã terminarea operaţiunilor de scoatere a navei şi a încãrcãturii, cãpitãnia de port în a cãrei jurisdicţie s-a întâmplat sinistrul va face publicitate pentru înştiinţarea persoanelor interesate, invitându-le sã-şi dovedeascã drepturile pe care le au asupra bunurilor salvate. Înştiinţarea se va face prin publicarea anunţului într-un ziar local, în unul naţional şi, dupã caz, în unul de circulaţie internaţionalã, precum şi prin mijloace electronice şi afişarea la sediul cãpitãniei de port.
(2) Dacã în termen de 90 de zile de la data înştiinţãrii cei interesaţi nu se prezintã pentru a-şi lua în primire bunurile salvate, administraţia portuarã şi/sau de cãi navigabile interioare a zonei respective va proceda la vânzarea acestora, în condiţiile legii. Sumele rezultate din vânzare sunt utilizate de aceasta pentru acoperirea cheltuielilor efectuate cu ocazia operaţiunilor de ranfluare a navei, a cheltuielilor şi a primei de salvare, dupã caz, a plãţii taxelor şi a altor plãţi cãtre bugetul de stat, precum şi a altor cheltuieli generate de îndeplinirea procedurilor prevãzute în acest capitol. Suma rãmasã este consemnatã de cãpitãnia de port şi este pãstratã într-un cont distinct de cãtre administraţia portuarã şi/sau de cãi navigabile interioare a zonei respective."
81. La articolul 107, alineatul (3) va avea urmãtorul cuprins:
"(3) În situaţii excepţionale în care pericolul de navigaţie sau poluare determinã acţiunea imediatã, cãpitãnia de port dispune administraţiei portuare şi/sau de cãi navigabile interioare a zonei respective efectuarea operaţiunilor, fãrã notificarea scrisã prevãzutã la alin. (1)."
82. La articolul 108, alineatele (1) şi (2) vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 108. - (1) În situaţia în care proprietarul sau operatorul navei nu restituie cheltuielile ocazionate de operaţiunile de dezeşuare sau ranfluare şi de curãţare a albiei, nava şi toate bunurile recuperate, rãmase în custodia administraţiei portuare şi/sau de cãi navigabile interioare a zonei respective, vor fi vândute de cãtre aceasta, în conformitate cu prevederile legale.
(2) Sumele obţinute din vânzare vor fi utilizate pentru acoperirea cheltuielilor ocazionate de operaţiunile de dezeşuare sau ranfluare şi de limitare şi îndepãrtare a consecinţelor, precum şi de curãţare a albiei, pentru plata creanţelor cãtre cãpitãnia de port şi administraţia portuarã şi/sau de cãi navigabile interioare care greveazã nava, eventuala diferenţã rãmânând la dispoziţia proprietarului sau a operatorului navei."
83. Articolul 110 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 110. - Pilotajul navelor maritime în porturi şi pe cãi navigabile interioare este serviciu de siguranţã de interes naţional şi se efectueazã sub controlul statului pentru toate navele, indiferent de pavilionul pe care acestea îl arboreazã, în mod nediscriminatoriu privind durata, calitatea şi tarifele practicate."
84. Articolul 111 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 111. - Prin serviciul de pilotaj se asigurã desfãşurarea în condiţii de siguranţã a navigaţiei navelor în porturi şi pe cãi navigabile interioare, prin intermediul unei persoane calificate şi autorizate în acest sens, denumitã în continuare pilot, şi al unor mijloace specializate."
85. La articolul 112, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) În situaţia în care informaţiile furnizate de pilot au fost eronate ori au fost transmise eronat cu bunã ştiinţã, rãspunderea pentru accidentul sau evenimentul produs revine pilotului. În acest caz administraţia portuarã şi/sau de cãi navigabile interioare, operatorul economic ori asociaţia profesionalã cãreia îi aparţine pilotul poartã rãspunderea pentru daunele rezultate."
86. La articolul 116, partea introductivã a alineatului (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 116. - (1) În timpul cât se aflã la bordul navei sau dupã debarcare, pilotul are obligaţia de a anunţa, în cel mai scurt timp posibil, cãpitãnia de port, administraţia portuarã şi/sau de cãi navigabile interioare, dupã caz, despre:".
87. Articolul 117 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 117. - (1) Pilotul trebuie sã deţinã un brevet valabil pentru zona de navigaţie pentru care se asigurã pilotajul navei, emis de Autoritatea Navalã Românã.
(2) Modul de recrutare, şcolarizare, perfecţionare şi brevetare a piloţilor se aprobã prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului."
88. Dupã articolul 122 se introduce o nouã secţiune, secţiunea a 6-a, alcãtuitã din articolele 122^1 - 122^7, cu urmãtorul cuprins:
"SECŢIUNEA a 6-a
Activitãţi de scafandrerie în porturi şi pe cãile navigabile interioare
Art. 122^1. - În apele naţionale navigabile ale României şi în porturi, operaţiunile de scafandrerie se desfãşoarã numai cu aprobarea cãpitãniei de port în a cãrei zonã de jurisdicţie se desfãşoarã operaţiunea.
Art. 122^2. - Activitãţile de scafandrerie se desfãşoarã numai de operatorii economici autorizaţi în conformitate cu prevederile legale.
Art. 122^3. - (1) Pentru începerea lucrãrilor operatorul economic care desfãşoarã lucrãrile de scafandrerie este obligat sã obţinã un permis de lucru din partea cãpitãniei de port.
(2) Dupã obţinerea permisului de lucru prevãzut la alin. (1), operatorul economic va informa în scris şi va depune o copie a permisului de lucru la administraţia portuarã şi/sau de cale navigabilã interioarã în a cãrei zonã se desfãşoarã operaţiunea.
Art. 122^4. - Pe toatã perioada derulãrii lucrãrilor, acestea se vor desfãşura sub supravegherea şi coordonarea cãpitãniei de port.
Art. 122^5. - La terminare operatorul economic va depune la cãpitãnia de port un raport privind derularea şi rezultatele lucrãrilor.
Art. 122^6. - În cazuri de urgenţã, operatorii economici care desfãşoarã lucrãri de scafandrerie vor interveni numai din dispoziţia cãpitãniei de port.
Art. 122^7. - Regulile de desfãşurare a operaţiunilor de scafandrerie în porturi şi în apele naţionale navigabile, precum şi forma şi conţinutul permisului de lucru prevãzut la art. 122^3 alin. (1) se aprobã prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului."
89. Articolul 123 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 123. - Navele, indiferent de pavilionul pe care îl arboreazã, care intrã în apele naţionale navigabile sau în porturile româneşti, sunt obligate sã respecte legislaţia naţionalã privind navigaţia în apele naţionale navigabile, intrarea, staţionarea, operarea şi ieşirea din porturi."
90. Dupã articolul 123 se introduce un nou articol, articolul 123^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 123^1. - Pe timpul cât navigheazã în apele naţionale navigabile ale României, opereazã sau staţioneazã în porturile româneşti, navele maritime şi de navigaţie interioarã, indiferent de pavilionul pe care îl arboreazã, trebuie:
a) sã aibã la bord toate actele, certificatele şi documentele navei şi ale echipajului, valabile, emise de autoritãţile competente din statul al cãrui pavilion îl arboreazã şi/sau de societãţile de clasificare agreate de respectivele autoritãţi;
b) sã aibã la bord echipajul minim de siguranţã prevãzut în certificatul eliberat de autoritatea competentã din statul al cãrui pavilion îl arboreazã nava."
91. Articolul 124 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 124. - (1) Navele, indiferent de pavilionul pe care îl arboreazã, pot ancora sau acosta în afara porturilor sau la malul unei cãi navigabile numai în locurile aprobate în acest scop şi care sunt semnalizate corespunzãtor.
(2) Ancorarea sau acostarea în locurile prevãzute la alin. (1) este permisã numai cu aprobarea cãpitãniei de port în a cãrei jurisdicţie se aflã acestea. În zonele de frontierã este necesar acordul prealabil al poliţiei de frontierã.
(3) În cazuri de forţã majorã navele pot acosta şi în afara zonelor prevãzute la alin. (1), cu condiţia luãrii tuturor mãsurilor pentru a nu stânjeni navigaţia în siguranţã a celorlalte nave şi cu informarea imediatã a cãpitãniei de port în a cãrei jurisdicţie şi, dupã caz, a poliţiei de frontierã în a cãrei zonã de jurisdicţie s-a produs acostarea. Cazurile de forţã majorã invocate de comandantul/ conducãtorul de navã se verificã şi se atestã de cãpitãnia de port în a cãrei jurisdicţie s-a produs evenimentul sau de cãpitãnia portului de destinaţie."
92. La articolul 125, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 125. - (1) În cazuri de forţã majorã când, pentru salvarea navei, a încãrcãturii acesteia sau pentru evitarea poluãrii mediului, încãrcãtura a fost descãrcatã, parţial ori integral, pe malul apelor naţionale navigabile, comandantul/conducãtorul de navã are obligaţia sã informeze cea mai apropiatã cãpitãnie de port şi, dupã caz, poliţia de frontierã."
93. Dupã articolul 125 se introduc douã noi articole, articolele 125^1 şi 125^2, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 125^1. - (1) În apele naţionale navigabile ale României urmãtoarele activitãţi se efectueazã folosindu-se numai nave care arboreazã pavilionul român:
a) remorcajul de manevrã al navelor maritime în porturi;
b) transportul piloţilor care asigurã pilotajul la intrarea şi ieşirea din porturi, în interiorul acestora şi pe cãile navigabile interioare;
c) cabotajul, respectiv transportul de mãrfuri şi pasageri, efectuat între douã sau mai multe porturi situate pe cãile navigabile interioare ale României.
(2) Ministerul poate autoriza ca activitãţile prevãzute la alin. (1) sã se execute şi cu utilizarea unor nave care arboreazã pavilionul altor state.
(3) Activitãţile prevãzute la alin. (1) se pot efectua şi cu nave care arboreazã pavilionul altor state, dacã în acordurile, în convenţiile internaţionale la care România este parte sau în legislaţia Uniunii Europene se prevede acest lucru.
Art. 125^2. - Remorcajul de manevrã al navelor de navigaţie interioarã în porturile româneşti se efectueazã dupã cum urmeazã:
a) cu remorchere sau împingãtoare asigurate de administraţia portului respectiv;
b) în cazul în care administraţia portului nu poate asigura remorcherele sau împingãtoarele necesare, manevra se poate executa cu remorcherele/împingãtoarele asigurate de proprietarul/operatorul navei."
94. Articolul 126 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 126. - Activitatea de supraveghere şi control al navigaţiei se efectueazã de Autoritatea Navalã Românã şi cãpitãniile de port."
95. Dupã articolul 126 se introduc douã noi articole, articolele 126^1 şi 126^2, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 126^1. - Reprezentanţii Autoritãţii Navale Române şi ai cãpitãniilor de port au dreptul la vizitã, la orice orã din zi sau din noapte, la bordul navelor, indiferent de pavilionul pe care îl arboreazã, aflate în apele naţionale navigabile sau în porturile româneşti. Activitatea de control se desfãşoarã în conformitate cu legislaţia naţionalã şi cu prevederile acordurilor şi convenţiilor internaţionale la care România este parte.
Art. 126^2. - Navele, indiferent de pavilionul pe care îl arboreazã, au obligaţia, atunci când se aflã în apele naţionale navigabile ale României şi în porturile româneşti, sã respecte dispoziţiile Autoritãţii Navale Române, ale cãpitãniilor de port şi ale administraţiilor portuare şi/sau de cãi navigabile interioare privind intrarea/ieşirea şi navigaţia prin acestea, staţionarea şi operarea în porturi."
96. Articolul 127 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 127. - (1) Autoritatea Navalã Românã, prin cãpitãniile de port, elibereazã permisul de acostare a navelor, pe baza acceptului de intrare în port eliberat de administraţia portului, şi permisul de plecare a navelor din port.
(2) În cazul navelor care vin din voiaj internaţional, permisul de acostare se elibereazã numai dupã obţinerea permisului de liberã practicã sanitarã."
97. La articolul 128, partea introductivã a alinetului (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 128. - (1) Autoritatea Navalã Românã are dreptul şi obligaţia sã controleze şi sã monitorizeze navele maritime care arboreazã pavilionul român, aflate în apele naţionale navigabile şi în porturile româneşti, privind respectarea legislaţiei naţionale şi, în principal, dacã acestea:".
98. La articolul 128, alineatele (2) şi (3) vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) Autoritatea Navalã Românã are obligaţia de a controla şi de a monitoriza navele maritime care arboreazã pavilionul român, privind respectarea condiţiilor prevãzute la alin. (1), şi atunci când aceste nave se aflã în afara apelor naţionale navigabile.
(3) În cazul în care constatã cã navele maritime care arboreazã pavilionul român nu respectã condiţiile prevãzute la alin. (1), Autoritatea Navalã Românã va reţine navele sau va dispune stoparea operaţiunilor de încãrcare/descãrcare pânã la remedierea deficienţelor constatate ori poate aproba remedierea deficienţelor într-un şantier naval ales de cãtre armator."
99. La articolul 129, alineatele (1), (2) şi (3) vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 129. - (1) Autoritatea Navalã Românã are dreptul şi obligaţia de a controla navele care arboreazã pavilionul altor state, aflate în apele naţionale navigabile şi în porturile româneşti, sau care opereazã pe ori deasupra platoului continental, în ceea ce priveşte respectarea prevederilor acordurilor şi convenţiilor internaţionale la care România este parte.
(2) În cazul în care constatã cã navele prevãzute la alin. (1) nu respectã aceste prevederi, Autoritatea Navalã Românã va interzice accesul în apele aflate în jurisdicţia României, va reţine navele sau va dispune stoparea operaţiunilor de încãrcare/descãrcare pânã la remedierea deficienţelor constatate ori poate aproba remedierea deficienţelor într-un şantier naval ales de cãtre armator.
(3) Autoritatea Navalã Românã are obligaţia de a notifica deficienţele constatate autoritãţii competente a statului care a acordat acelei nave dreptul de a arbora pavilionul sãu şi/sau organizaţiei recunoscute care a emis certificatul de clasã navei respective, dupã caz."
100. Articolul 130 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 130. - Normele privind controlul statului portului asupra navelor care arboreazã pavilion strãin se stabilesc prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului."
101. La articolul 131, litera a) va avea urmãtorul cuprins:
"a) actele de bord sau certificatele tehnice ale navei lipsesc sau nu sunt valabile;".
102. Articolul 132 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 132. - (1) Cãpitãniile de port pot interzice plecarea oricãrei nave dintr-un port sau dintr-un loc de staţionare aflat în apele naţionale navigabile, la solicitarea Autoritãţii Navale Române, a administraţiilor portuare şi/sau de cãi navigabile, a altor autoritãţi publice ale statului ori a unor operatori economici, pentru debite ale proprietarului sau operatorului navei ori ale proprietarului mãrfii aflate pe navã faţã de respectivele autoritãţi sau respectivii operatori economici.
(2) În cazul în care proprietarul sau operatorul unei nave înregistreazã debite faţã de instituţiile prevãzute la alin. (1) ori faţã de alţi operatori economici, aceştia pot solicita cãpitãniei de port interzicerea plecãrii respectivei nave.
(3) În cazurile prevãzute la alin. (2) interdicţia de plecare a navei nu poate depãşi 24 de ore din momentul primirii solicitãrii. Dupã aceastã perioadã nava va fi reţinutã numai dacã solicitantul prezintã la cãpitãnia de port o încheiere executorie a instanţelor judecãtoreşti competente de punere a navei sub sechestru. Reţinerea poate înceta dacã proprietarul sau, dupã caz, operatorul navei ori proprietarul mãrfii a fãcut dovada constituirii unor garanţii suficiente în raport cu creanţa invocatã şi aceasta a fost acceptatã de cel care a solicitat reţinerea. În calculul celor 24 de ore nu se iau în considerare orele din zilele declarate legal ca nelucrãtoare.
(4) În cazurile prevãzute la alin. (1) şi (2) solicitarea privind interzicerea plecãrii navei va fi fãcutã în scris, rãspunderea pentru interdicţia de plecare revenind solicitantului."
103. Articolul 133 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 133. - Prevederile art. 123^1 nu se aplicã navelor care arboreazã pavilion strãin, folosite pentru servicii guvernamentale."
104. La articolul 140, alineatul (3) se abrogã.
ART. II
(1) Navele cãrora le-a fost suspendat dreptul de arborare a pavilionului român în conformitate cu prevederile <>art. 137 alin. (1) şi (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 42/1997 , republicatã, şi ai cãror proprietari nu s-au prezentat pentru reconfirmarea actelor de naţionalitate în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe se radiazã din oficiu.
(2) Navele ai cãror proprietari nu s-au conformat prevederilor <>art. 137 alin. (1) şi (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 42/1997 , republicatã, în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe se radiazã din oficiu.
ART. III
Persoanele juridice române cu capital majoritar strãin care la data de 1 august 2003 erau autorizate sã efectueze transport public fluvial de mãrfuri pot efectua aceastã activitate pânã la data de 1 ianuarie 2007.
ART. IV
În termen de 90 de zile de la data intrãrii în vigoare a legii de aprobare a prezentei ordonanţe de urgenţã, Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului va elabora şi va supune spre aprobare Guvernului modificarea Regulamentului de aplicare a <>Ordonanţei Guvernului nr. 42/1997 privind transportul naval, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 245/2003 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 185 din 25 martie 2003.
ART. V
<>Ordonanţa Guvernului nr. 42/1997 privind transportul naval, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 210 din 10 martie 2004, cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta ordonanţã de urgenţã, dupã aprobarea acesteia prin lege, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouã numerotare.

PRIM-MINISTRU
CÃLIN POPESCU-TÃRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
p. Ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului,
Constantin Dascãlu,
secretar de stat

Ministrul administraţiei şi internelor,
Vasile Blaga

Ministrul integrãrii europene,
Anca Daniela Boagiu

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Bucureşti, 20 septembrie 2006.
Nr. 74.
----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016