Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 74 din 15 iunie 2000  privind organizarea si functionarea Ministerului Apararii Nationale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 74 din 15 iunie 2000 privind organizarea si functionarea Ministerului Apararii Nationale

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 271 din 15 iunie 2000
În temeiul prevederilor art. 114 alin. (4) din Constituţia României,

Guvernul României emite prezenta ordonanta de urgenta.

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Ministerul Apãrãrii Naţionale este organul de specialitate al administraţiei publice centrale care conduce activitatea în domeniul apãrãrii naţionale, potrivit atribuţiilor prevãzute de lege, pentru garantarea suveranitãţii, independentei şi unitãţii statului, integritãţii teritoriale a tarii şi democraţiei constituţionale.
(2) Ministerul Apãrãrii Naţionale rãspunde în fata Parlamentului, Consiliului Suprem de Apãrare a Tarii şi Guvernului de aplicarea prevederilor Constituţiei, legilor, decretelor, hotãrârilor Consiliului Suprem de Apãrare a Tarii şi ale Guvernului, precum şi a tratatelor internaţionale ratificate de România, acordurilor şi înţelegerilor încheiate cu alte state, care privesc domeniile proprii de competenta.
ART. 2
Pentru îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin Ministerul Apãrãrii Naţionale coopereazã cu celelalte ministere, alte organe de specialitate din subordinea Guvernului sau a ministerelor, autoritãţi ale administraţiei publice centrale şi locale, autoritãţi administrative autonome, cu organizaţii neguvernamentale, precum şi cu agenţi economici.

CAP. 2
Organizare şi funcţionare

ART. 3
(1) Ministerul Apãrãrii Naţionale este organizat în structuri centrale.
(2) Organizarea structurilor centrale ale Ministerului Apãrãrii Naţionale se aproba prin hotãrâre a Guvernului.
(3) Ministerul Apãrãrii Naţionale are în subordine state majore ale categoriilor de forte ale armatei, comandamente, direcţii, instituţii de învãţãmânt şi de cercetare, formaţiuni şi alte structuri.
(4) Relaţiile de subordonare cãtre structurile centrale ale Ministerului Apãrãrii Naţionale se stabilesc prin ordin al ministrului apãrãrii naţionale.
ART. 4
(1) Structurile centrale ale Ministerului Apãrãrii Naţionale, subordonate ministrului apãrãrii naţionale, sunt: Departamentul politica de apãrare, relaţii cu Parlamentul şi alte autoritãţi publice, Statul Major General, Departamentul inzestrare şi servicii, Inspectoratul Ministerului Apãrãrii Naţionale, Secretariatul general al Ministerului Apãrãrii Naţionale, Direcţia generalã de informaţii a apãrãrii, Direcţia management resurse umane, Direcţia juridicã, Direcţia financiar-contabila, Direcţia audit intern, Direcţia relaţii publice.
(2) Direcţia instanţelor militare şi Secţia parchetelor militare se subordoneazã Ministerului Apãrãrii Naţionale numai în ceea ce priveşte aspectele militare.
ART. 5
(1) Conducerea Ministerului Apãrãrii Naţionale se exercita de cãtre ministrul apãrãrii naţionale, care îl reprezintã în relaţiile cu instituţii şi organe ale administraţiei publice centrale şi locale, cu alte persoane juridice şi cu persoane fizice, precum şi cu organisme echivalente ministerului din alte state şi cu organisme internaţionale cu caracter politico-militar.
(2) În exercitarea conducerii ministrul apãrãrii naţionale este ajutat de secretarii de stat, şeful Statului Major General, subsecretarii de stat, prim-adjunctul şi adjunctii şefului Statului Major General, inspectorul general al armatei, secretarul general al ministerului, precum şi de cãtre ceilalţi şefi ai structurilor centrale, pentru domeniile proprii de activitate.
(3) Ministrul apãrãrii naţionale poate delega o parte din competenta sa secretarilor de stat, şefului Statului Major General şi subsecretarilor de stat.
(4) La nivelul ministrului apãrãrii naţionale se constituie Colegiul Ministerului Apãrãrii Naţionale, cu rol consultativ. Organizarea şi funcţionarea acestuia se stabilesc prin regulament aprobat de ministrul apãrãrii naţionale.
ART. 6
Competenta Ministerului Apãrãrii Naţionale se exercita în domeniile: politica de apãrare şi planificare integrata a apãrãrii, managementul resurselor pentru apãrare, planificare strategica, conducere operaţiuni, organizarea şi mobilizarea forţelor şi resurselor armatei, pregãtirea forţelor, inzestrarea şi serviciile armatei, infrastructura, comunicaţii şi informatica, informaţii de apãrare, protecţia şi siguranta militarã, relaţii publice, relaţii militare internaţionale, relaţii comerciale, cercetare ştiinţificã, învãţãmânt militar, standardizare, codificare şi interoperabilitate, acte normative specifice, asistenta juridicã, medicalã, socialã, religioasã, protecţia mediului şi a muncii, asigurarea administrativã şi secretariat, controlul şi evaluarea sistemului militar şi alte domenii stabilite potrivit legii.
ART. 7
Pe timpul absentei ministrului apãrãrii naţionale conducerea Ministerului Apãrãrii Naţionale se exercita de cãtre un secretar de stat desemnat de acesta.

CAP. 3
Domenii de responsabilitate

ART. 8
(1) Departamentul politica de apãrare, relaţii cu Parlamentul şi alte autoritãţi publice este structura centrala a Ministerului Apãrãrii Naţionale care rãspunde de aplicarea politicii de apãrare nationala.
(2) Departamentul politica de apãrare, relaţii cu Parlamentul şi alte autoritãţi publice este condus de secretarul de stat, ajutat de un subsecretar de stat, numiţi prin decizie a primului-ministru, la propunerea ministrului apãrãrii naţionale.
(3) La nivelul secretarului de stat se constituie consiliul de conducere, cu rol deliberativ. Organizarea şi funcţionarea acestuia se stabilesc prin regulament aprobat de ministrul apãrãrii naţionale.
ART. 9
Departamentul politica de apãrare, relaţii cu Parlamentul şi alte autoritãţi publice îşi exercita competenta în urmãtoarele domenii principale:
a) integrare europeanã şi euroatlantica;
b) relaţii militare internaţionale;
c) planificarea integrata a apãrãrii;
d) relaţii cu Parlamentul, cu organe ale administraţiei publice centrale şi cu organizaţii neguvernamentale.
ART. 10
Statul Major General este structura centrala a Ministerului Apãrãrii Naţionale care asigura conducerea armatei şi rãspunde de capacitatea operationala a acesteia.
ART. 11
(1) Statul Major General este condus de şeful Statului Major General, numit pe o perioada de 4 ani de Preşedintele României, la propunerea ministrului apãrãrii naţionale.
(2) Şeful Statului Major General este militarul cu rangul cel mai înalt din armata.
(3) La nivelul şefului Statului Major General se constituie Comitetul Sefilor Statelor Majore, cu rol deliberativ. Organizarea şi funcţionarea acestuia se stabilesc prin regulament aprobat de ministrul apãrãrii naţionale.
ART. 12
Statul Major General îşi exercita competenta în urmãtoarele domenii principale:
a) planificare strategica;
b) cooperare militarã internationala;
c) organizarea armatei;
d) resurse umane, materiale şi financiare;
e) operaţiuni;
f) mobilizare;
g) doctrina, instrucţie şi educaţie;
h) comunicaţii şi informatica;
i) logistica;
j) informaţii şi protecţia informaţiilor militare.
ART. 13
(1) Departamentul inzestrare şi servicii este structura centrala a Ministerului Apãrãrii Naţionale, care rãspunde de managementul resurselor materiale şi serviciilor.
(2) Departamentul inzestrare şi servicii este condus de secretarul de stat, ajutat de un subsecretar de stat, numiţi prin decizie a primului-ministru, la propunerea ministrului apãrãrii naţionale.
(3) La nivelul secretarului de stat se constituie consiliul de conducere, cu rol deliberativ. Organizarea şi funcţionarea acestuia se stabilesc prin regulament aprobat de ministrul apãrãrii naţionale.
ART. 14
Departamentul inzestrare şi servicii îşi exercita competenta în urmãtoarele domenii principale:
a) planificare şi evidenta tehnico-materialã;
b) asigurare tehnico-materialã;
c) contracte;
d) resurse economice pentru apãrare;
e) cercetare tehnologii şi programe de dezvoltare;
f) cooperare tehnica externa;
g) asistenta medicalã;
h) infrastructuri şi domenii militare.
ART. 15
Celelalte structuri centrale subordonate nemijlocit ministrului apãrãrii naţionale, menţionate la art. 4, sunt conduse de şefi numiţi prin ordin al acestuia. Domeniile de competenta se aproba prin ordin al ministrului apãrãrii naţionale.
ART. 16
(1) Personalul Ministerului Apãrãrii Naţionale este format din militari şi civili.
(2) Drepturile şi obligaţiile personalului militar sunt prevãzute prin lege şi alte acte normative.
(3) Personalul civil, mai puţin demnitarii, nu poate sa facã parte din partide, formaţiuni sau organizaţii politice, sa declare sau sa participe la greva. Alte obligaţii şi drepturi ale personalului civil se stabilesc prin hotãrâri ale Guvernului şi prin ordine ale ministrului apãrãrii naţionale.

CAP. 4
Dispoziţii comune şi finale

ART. 17
În cadrul Ministerului Apãrãrii Naţionale se pot constitui consilii, comitete sau comisii, altele decât cele prevãzute în prezenta ordonanta de urgenta. Organizarea şi funcţionarea acestora se stabilesc prin regulament aprobat prin ordin al ministrului apãrãrii naţionale.
ART. 18
Atribuţiile structurilor centrale ale Ministerului Apãrãrii Naţionale se aproba prin ordin al ministrului apãrãrii naţionale.
ART. 19
(1) În exercitarea competentelor conferite de lege ministrul apãrãrii naţionale emite ordine şi instrucţiuni.
(2) Secretarii de stat, inspectorul general al armatei, şeful direcţiei generale şi şefii de direcţii emit dispoziţii şi instrucţiuni, potrivit competentelor specifice.
(3) Şeful Statului Major General emite ordine cu caracter militar, dispoziţii şi instrucţiuni, potrivit domeniilor de competenta.
ART. 20
Ministerul Apãrãrii Naţionale îşi organizeazã propriul sistem de formare şi perfecţionare a personalului militar profesionalizat, integrat în învãţãmântul naţional.
ART. 21
(1) Ministerul Apãrãrii Naţionale are reţea sanitarã proprie, cãmine de garnizoana, amenajãri sportive şi recreative, sanatorii, case de odihna, cabane de instrucţie, locuinţe de serviciu şi de intervenţie, organe de presa.
(2) De asemenea, poate avea în subordine sau în coordonare regii autonome, companii naţionale, societãţi comerciale, agenţii, formaţii cultural-artistice, cluburi şi asociaţii sportive.
(3) În subordinea sau în coordonarea Ministerului Apãrãrii Naţionale pot funcţiona unitãţi şi formaţiuni stabilite prin hotãrâre a Guvernului, finanţate integral sau parţial din venituri extrabugetare.
ART. 22
(1) Ministerul Apãrãrii Naţionale asigura, potrivit legii, asistenta medicalã şi protecţie socialã personalului din subordine, inclusiv pentru cei în rezerva şi în retragere, familiilor şi urmaşilor acestora, precum şi drepturile la pensie ale cadrelor militare.
(2) Ministerul Apãrãrii Naţionale poate vinde locuintele de serviciu din administrarea sa. Categoriile de personal şi criteriile de vânzare a locuinţelor de serviciu se stabilesc prin ordin al ministrului apãrãrii naţionale.
ART. 23
Ministerul Apãrãrii Naţionale asigura personalul propriu şi tehnica din dotare impotriva riscurilor specifice, precum şi pentru cazuri de rãspundere civilã stabilite prin ordin al ministrului apãrãrii naţionale, în condiţiile legii.
ART. 24
(1) Ministerul Apãrãrii Naţionale dispune de un parc propriu de autovehicule, dimensionat conform statelor de organizare, precum şi de mijloace de transmisiuni şi de alte tipuri de tehnica şi materiale stabilite prin normele de inzestrare.
(2) Carburanţii şi lubrifianţii pentru tehnica de lupta neinmatriculata sunt exceptaţi de la plata sumelor datorate în contul pentru Fondul special al drumurilor publice.
ART. 25
(1) Ministerul Apãrãrii Naţionale administreazã patrimoniul aflat în dotare, putând sa închirieze bunuri care fac parte din acesta sau sa le valorifice în alt mod, în funcţie de regimul lor juridic. Sumele încasate se vor retine ca mijloace extrabugetare pentru acoperirea unor cheltuieli materiale şi de capital.
(2) Ministerul Apãrãrii Naţionale poate angaja şi executa, la cerere, prin unitãţile sale, prestãri de servicii pentru persoane juridice sau pentru persoane fizice, în domeniile şi în condiţiile stabilite prin ordin al ministrului apãrãrii naţionale. Sumele încasate din prestãrile de servicii vor fi reţinute integral de Ministerul Apãrãrii Naţionale ca venituri extrabugetare şi se vor utiliza pentru finanţarea cheltuielilor materiale şi de capital.
ART. 26
Fondurile necesare pentru desfãşurarea activitãţilor în Ministerul Apãrãrii Naţionale se asigura astfel: de la bugetul de stat; din mijloace extrabugetare precum valorificarea bunurilor ce nu mai sunt necesare armatei, prestãri de servicii, închirieri, vânzãri cãtre persoane fizice şi juridice, fondurile primite cu ocazia participãrii la acţiuni sub egida organizaţiilor internaţionale; din sponsorizãri; din donaţii; din alte surse legal constituite.
ART. 27
Personalul civil beneficiazã, ca mãsura de protecţie socialã, de înlesniri stabilite prin ordin al ministrului apãrãrii naţionale, în folosirea locuinţelor de serviciu sau de intervenţie, a caselor de odihna, sanatoriilor, cãminelor de garnizoana şi a altor amenajãri recreative şi sportive.
ART. 28
Ministerul Apãrãrii Naţionale are dreptul sa solicite şi sa obţinã de la autoritãţile administraţiei publice centrale şi locale, de la agenţii economici şi de la oricare alte persoane juridice şi persoane fizice date, informaţii sau documente necesare pentru îndeplinirea atribuţiilor sale.
ART. 29
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenta <>Ordonanta Guvernului nr. 41/1999 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apãrãrii Naţionale, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 388 din 16 august 1999, precum şi orice alte dispoziţii contrare se abroga.

PRIM-MINISTRU
MUGUR CONSTANTIN ISARESCU

Contrasemneazã:
--------------
p. Ministrul
apãrãrii naţionale,
Ion Tudoran Bogdan,
secretar de stat

Ministrul finanţelor,
Decebal Traian Remes

Ministrul muncii
şi protecţiei sociale,
Smaranda Dobrescu
-----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016