Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În vederea eficientizãrii activitãţii instituţiilor din domeniul sanitar şi a funcţionãrii sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate, în acord cu prioritãţile Guvernului de reformã în administraţia publicã,
ţinând cont de urgenţa stabilirii unor mãsuri economico-financiare, ca urmare a recesiunii economice severe care pune în pericol stabilitatea economicã a României, şi pentru asigurarea respectãrii angajamentelor asumate de Guvernul României cu ocazia negocierilor acordurilor de împrumut cu organismele financiare în ceea ce priveşte nivelul deficitului bugetului general consolidat pentru anul 2011,
având în vedere continuarea strategiei de reformã unitarã în domeniul sanitar, precum şi complexitatea activitãţii medicale şi a surselor de finanţare, neadoptarea unor mãsuri imediate ar conduce la imposibilitatea organizãrii corespunzãtoare a activitãţilor specifice şi la imposibilitatea îmbunãtãţirii condiţiilor de desfãşurare a activitãţilor din domeniul sanitar.
În considerarea faptului cã elementele sus-menţionate trebuie luate în calcul la fundamentarea bugetului Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate, se impune adoptarea unor mãsuri imediate, în vederea stabilirii cadrului legislativ optim de funcţionare.
Întrucât neadoptarea de mãsuri imediate, prin ordonanţã de urgenţã, ar conduce la dificultãţi atât din punctul de vedere al organizãrii şi funcţionãrii, cât şi din punct de vedere financiar, în ceea ce priveşte încadrarea în bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat,
având în vedere necesitatea coordonãrii tuturor activitãţilor şi mãsurilor care vizeazã sistemul de sãnãtate din România asumate cu FMI şi care trebuie puse în aplicare pânã la urmãtoarea vizitã din luna septembrie 2011,
în considerarea faptului cã este necesarã asigurarea elaborãrii coordonate a bugetului pentru sistemul sanitar (bugetul Ministerului Sãnãtãţii şi bugetul FNUASS) - proiect care se înainteazã Ministerului Finanţelor Publice pânã la data de 15 septembrie 2011,
în considerarea faptului cã aceste elemente vizeazã interesul general public şi constituie situaţii extraordinare, a cãror reglementare nu poate fi amânatã,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,
Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.
ARTICOL UNIC
Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 372 din 28 aprilie 2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 208, alineatul (7) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(7) Ministerul Sãnãtãţii, ca autoritate naţionalã în domeniul sãnãtãţii, exercitã controlul asupra sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate, din punctul de vedere al aplicãrii politicilor şi programelor în domeniul sanitar aprobate de Guvernul României, şi realizeazã coordonarea funcţionãrii eficiente a sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate organizat prin Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate."
2. La articolul 209, alineatul (4) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(4) CNAS propune, cu avizul conform al Ministerului Sãnãtãţii, proiecte de acte normative pentru asigurarea funcţionãrii sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate. Pentru proiectele de acte normative care au incidenţã asupra Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate, elaborate de ministere şi de celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, este obligatorie obţinerea avizului conform al CNAS."
3. La articolul 266, alineatele (1) şi (3) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 266. - (1) CNAS, instituţie publicã, autonomã, de interes naţional, cu personalitate juridicã, este organ de specialitate al administraţiei publice centrale, care administreazã şi gestioneazã sistemul de asigurãri sociale de sãnãtate, are sediul în municipiul Bucureşti, Calea Cãlãraşilor nr. 248, sectorul 3.
..................................................................................................
(3) CNAS funcţioneazã pe baza statutului propriu, avizat de consiliul de administraţie, care se aprobã prin hotãrâre a Guvernului, cu avizul Ministerului Sãnãtãţii. Casele de asigurãri funcţioneazã pe baza statutului propriu, care trebuie sã respecte prevederile statutului-cadru şi care se aprobã de consiliul de administraţie al CNAS, cu avizul Ministerului Sãnãtãţii, iar în cazul Casei Asigurãrilor de Sãnãtate a Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului şi cu avizul conform al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii. Casa Asigurãrilor de Sãnãtate a Apãrãrii, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autoritãţii Judecãtoreşti îşi desfãşoarã activitatea potrivit prevederilor legale de organizare şi funcţionare a caselor de asigurãri judeţene din cadrul sistemului de asigurãri de sãnãtate, cu pãstrarea specificului activitãţii."
4. La articolul 266, dupã alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmãtorul cuprins:
"(1^1) În domeniul sanitar, CNAS asigurã aplicarea politicilor şi programelor Guvernului în coordonarea Ministerului Sãnãtãţii."
5. La articolul 270 alineatul (1), literele d), f), n) şi r) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"d) elaboreazã şi publicã raportul anual şi planul de activitate pentru anul urmãtor, cu avizul conform al Ministerului Sãnãtãţii;
...............................................................................................
f) rãspunde pentru activitãţile proprii sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate în faţa Guvernului, a ministrului sãnãtãţii şi a asiguraţilor;
...............................................................................................
n) organizeazã licitaţii naţionale pe domeniul de competenţã şi participã la licitaţii naţionale organizate de Ministerul Sãnãtãţii pentru achiziţia de medicamente şi materiale specifice pentru realizarea obiectivelor proprii;
...............................................................................................
r) iniţiazã, negociazã şi încheie cu instituţii similare documente de cooperare internaţionalã în domeniul sãu de activitate, cu avizul conform al Ministerului Sãnãtãţii."
6. La articolul 278, dupã alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (6), cu urmãtorul cuprins:
"(6) Ministrul Sãnãtãţii are calitatea de invitat permanent la şedinţele consiliului de administraţie al CNAS şi prezideazã, fãrã a avea drept de vot, şedinţele la care participã."
7. La articolul 281 alineatul (1), literele g) şi h) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"g) solicitã avizul Ministerului Sãnãtãţii înaintea depunerii proiectului bugetului de venituri şi cheltuieli, precum şi a proiectului de rectificare bugetarã la Ministerul Finanţelor Publice;
h) prezintã Ministerului Sãnãtãţii trimestrial şi anual, precum şi în cadrul unor analize funcţionale, activitãţile realizate de CNAS cu privire la serviciile medicale, medicamentele şi dispozitivele medicale furnizate asiguraţilor, inclusiv cele din cadrul programelor naţionale de sãnãtate, contractarea, decontarea şi finanţarea acestora în sistemul de asigurãri sociale de sãnãtate, precum şi execuţia bugetului."
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemneazã:
---------------
Ministrul sãnãtãţii,
Ritli Ladislau
Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Ialomiţianu
Preşedintele Casei Naţionale
de Asigurãri de Sãnãtate,
Nicolae-Lucian Duţã
Bucureşti, 7 septembrie 2011.
Nr. 73.
----------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: