Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 73 din 28 iunie 2007  privind organizarea si functionarea Agentiei pentru Serviciile Societatii Informationale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 73 din 28 iunie 2007 privind organizarea si functionarea Agentiei pentru Serviciile Societatii Informationale

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 444 din 29 iunie 2007
Prin <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 25/2007 privind stabilirea unor mãsuri pentru reorganizarea aparatului de lucru al Guvernului, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, a fost prevãzutã înfiinţarea în subordinea Ministerului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei a Autoritãţii Naţionale pentru Serviciile Societãţii Informaţionale, care urma sã preia atribuţiile Inspectoratului General pentru Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei în domeniul operãrii la nivel naţional a sistemelor informatice ale administraţiei publice centrale, ce furnizeazã servicii publice destinate guvernãrii prin mijloace electronice. Pânã la aceastã datã autoritatea nu a fost organizatã, întrucât reanalizarea cadrului de funcţionare a dus la concluzia necesitãţii transformãrii acestei autoritãţi în agenţie, structurã adecvatã atribuţiilor pe care aceasta urmeazã sã le îndeplineascã.
Ţinând seama de faptul cã neadoptarea de mãsuri imediate, prin ordonanţã de urgenţã, ar conduce la dificultãţi în ceea ce priveşte o funcţionare optimã a acestei instituţii, situaţie extraordinarã a cãrei reglementare nu poate fi amânatã,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã:

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Agenţia pentru Serviciile Societãţii Informaţionale, denumitã în continuare ASSI se organizeazã şi funcţioneazã ca instituţie publicã cu personalitate juridicã în subordinea Ministerului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei, în scopul implementãrii şi operãrii la nivel naţional a sistemelor informatice ale administraţiei publice centrale ce furnizeazã servicii publice destinate guvernãrii prin mijloace electronice.
(2) ASSI are sediul în municipiul Bucureşti, Str. Italianã nr. 22, sectorul 2.
(3) ASSI poate dispune de sedii teritoriale.
(4) ASSI îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu legislaţia în vigoare şi cu regulamentul propriu de organizare şi funcţionare.
(5) Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital ale ASSI se asigurã integral din venituri proprii.
ART. 2
În realizarea obiectului sãu de activitate, ASSI are urmãtoarele atribuţii principale:
a) dezvoltã şi opereazã Sistemul e-guvernare, Sistemul electronic de achiziţii publice şi Sistemul informatic pentru atribuirea electronicã a autorizaţiilor de transport internaţional rutier de marfã şi pentru atribuirea electronicã a traseelor naţionale din programele de transport prin serviciile regulate judeţene, interjudeţene limitrofe şi interjudeţene;
b) reglementeazã activitãţile specifice furnizãrii serviciilor de guvernare prin mijloace electronice, în condiţiile legii;
c) implementeazã, coordoneazã şi opereazã la nivel naţional sisteme informatice şi de comunicaţii proprii, în scopul furnizãrii serviciilor destinate guvernãrii prin mijloace electronice;
d) colaboreazã cu instituţii şi organizaţii naţionale, regionale şi internaţionale din domeniul sãu de competenţã;
e) înainteazã cãtre ministerul de specialitate propuneri de acte normative pentru îmbunãtãţirea cadrului legislativ în domeniul furnizãrii de servicii publice prin mijloace electronice şi al serviciilor societãţii informaţionale;
f) auditeazã, la cerere, performanţa aplicaţiilor şi sistemelor informatice destinate furnizãrii de servicii publice prin mijloace electronice;
g) selecteazã procesatorii de plãţi online cu card în cadrul proiectului "Ghişeul virtual de plãţi";
h) asigurã recunoaşterea în sistemele pe care le opereazã a oricãrei semnãturi electronice extinse bazate pe un certificat calificat emis de un furnizor de servicii de certificare acreditat;
i) poate acorda consultanţã de specialitate pentru instituţii şi organizaţii naţionale, regionale şi internaţionale;
j) poate încheia convenţii, protocoale, înţelegeri cu instituţiile din ţarã care au atribuţii în domeniu şi cu instituţiile similare din strãinãtate, în condiţiile legii;
k) poate fi membru sau membru fondator al organizaţiilor interne şi internaţionale de specialitate şi poate participa la activitãţile acestora;
l) realizeazã cercetãri, studii, analize, sinteze, activitãţi de proiectare şi cursuri de pregãtire privind domeniile sale de activitate;
m) urmãreşte interoperabilitatea aplicaţiilor de guvernare prin mijloace electronice;
n) întocmeşte rapoarte anuale asupra activitãţii proprii, pe care le supune spre aprobare ministrului comunicaţiilor şi tehnologiei informaţiei;
o) exercitã oricare alte activitãţi stabilite în sarcina sa în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare.
ART. 3
(1) ASSI colaboreazã cu ministerele şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale, având dreptul de a solicita şi de a primi din partea acestora informaţiile necesare pentru realizarea atribuţiilor sale.
(2) În activitatea sa ASSI este sprijinitã de un comitet consultativ, format din 5 membri, dintre care unul este reprezentantul Ministerului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei, iar unul al Ministerului Internelor şi Reformei Administrative.
(3) Numirea membrilor şi regulamentul de organizare şi funcţionare a comitetului consultativ se aprobã prin ordin al ministrului comunicaţiilor şi tehnologiei informaţiei.
(4) ASSI poate prelua, în condiţiile legii, infrastructuri de comunicaţii ale altor instituţii publice.

CAP. II
Conducerea, structura organizatoricã şi asigurarea surselor de finanţare a activitãţii

ART. 4
(1) Conducerea ASSI este asiguratã de un preşedinte, ajutat de 2 vicepreşedinţi.
(2) Preşedintele este ordonator de credite şi reprezintã instituţia în relaţiile cu terţe persoane fizice şi juridice.
(3) La nivelul ASSI se constituie comisii tehnice pentru susţinerea activitãţii de reglementare şi supraveghere. Membrii comisiilor vor fi nominalizaţi de conducãtorii instituţiilor implicate.
(4) Prin decizie a preşedintelui ASSI se pot constitui comitete şi pe alte domenii de activitate.
(5) În exercitarea atribuţiilor ce îi revin, preşedintele emite decizii, care pot avea caracter normativ sau individual.
(6) Deciziile prin care se adoptã norme se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(7) Preşedintele şi vicepreşedinţii sunt numiţi şi revocaţi prin ordin al ministrului comunicaţiilor şi tehnologiei informaţiei.
(8) Numirea în funcţie atât a preşedintelui, cât şi a celor 2 vicepreşedinţi se face în urma susţinerii şi promovãrii unui concurs, în condiţiile legii.
(9) Salariul preşedintelui şi al vicepreşedinţilor se stabilesc prin ordin al ministrului comunicaţiilor şi tehnologiei informaţiei, în condiţiile legii.
(10) Atribuţiile preşedintelui se stabilesc prin Regulamentul de organizare şi funcţionare a ASSI.
(11) Preşedintele poate delega o parte din atribuţiile sale altei persoane din structura organizatoricã a ASSI.
ART. 5
(1) Regulamentul de organizare şi funcţionare, structura organizatoricã şi numãrul maxim de posturi ale ASSI se aprobã prin ordin al ministrului comunicaţiilor şi tehnologiei informaţiei.
(2) La nivelul ASSI se pot constitui unitãţi de management al proiectului, în condiţiile prevãzute de lege.
ART. 6
(1) Veniturile proprii ale ASSI se asigurã din urmãtoarele surse:
a) tarife aferente sistemelor informatice pe care le administreazã şi opereazã, încasate potrivit legii;
b) tarife pentru activitãţile desfãşurate în domeniul sãu de activitate;
c) donaţii, legate şi sponsorizãri în condiţiile legii;
d) credite interne şi externe contractate în condiţiile legii;
e) alte venituri ce se pot realiza în condiţiile legii.
(2) Sumele încasate din sursele prevãzute la alin. (1) se reţin integral ca venituri proprii, cu titlu permanent, la dispoziţia ASSI şi se folosesc în conformitate cu prevederile bugetului de venituri şi cheltuieli aprobat potrivit legii.
ART. 7
(1) Bugetul de venituri şi cheltuieli al ASSI se aprobã potrivit dispoziţiilor legale în vigoare în domeniul finanţelor publice.
(2) Excedentele rezultate din execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli se reporteazã în anul urmãtor.
ART. 8
(1) Pentru efectuarea încasãrilor şi plãţilor necesare, ASSI dispune de conturi şi subconturi în lei sau în valutã, deschise la Trezoreria Statului şi la bãnci comerciale, în condiţiile legii.
(2) În vederea administrãrii eficiente a resurselor financiare şi pentru garantarea obligaţiilor asumate, ASSI poate constitui depozite în condiţiile legii.
(3) În cazuri întemeiate, în vederea exercitãrii atribuţiilor stabilite de lege în sarcina sa, ASSI poate contracta credite bancare sau împrumuturi interne sau externe, în lei sau în valutã.
ART. 9
(1) Personalul ASSI este personal contractual, angajat pe bazã de concurs organizat în condiţiile legii, în conformitate cu structura organizatoricã.
(2) Pentru asigurarea continuitãţii furnizãrii serviciilor, implementãrii şi operãrii sistemelor informatice ale administraţiei publice ce furnizeazã servicii destinate guvernãrii prin mijloace electronice, personalul necesar este preluat, pe bazã de protocol de predare-preluare, urmat de încheierea de contracte individuale de muncã pe perioadã nedeterminatã, de la Autoritatea Naţionalã pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei, cu menţinerea nivelului de salarizare prevãzut prin actele normative în vigoare şi a tuturor drepturilor dobândite în temeiul contractului colectiv de muncã încheiat la nivelul fostului Inspectorat General pentru Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei.
(3) Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile individuale ale personalului ASSI se stabilesc prin fişa postului, pe baza Regulamentului de organizare şi funcţionare a ASSI.
(4) Angajarea, avansarea, precum şi modificarea sau încetarea raporturilor de muncã ale personalului din aparatul propriu al ASSI se aprobã prin decizie a preşedintelui, în condiţiile legii.
(5) Salarizarea personalului ASSI se face conform reglementãrilor legale în vigoare privind utilizarea veniturilor realizate de instituţiile publice finanţate integral din venituri proprii.

CAP. III
Dispoziţii finale

ART. 10
(1) Pentru desfãşurarea activitãţilor specifice, ASSI preia, pe bazã de protocol de predare-preluare de la Autoritatea Naţionalã pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei, imobilul clãdire şi teren din Bucureşti, sectorul 2, Str. Italianã nr. 22, infrastructura necesarã operãrii la nivel naţional a sistemelor informatice ce furnizeazã servicii publice destinate guvernãrii prin mijloace electronice, personalul aferent acestei activitãţi, sursele de finanţare aferente atribuţiilor specifice, o cotã parte stabilitã prin protocol, din disponibilitãţile bugetare existente şi din veniturile ce urmeazã a se încasa în semestrul I în bugetul fostului Inspectorat General pentru Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei, precum şi un numãr de 10 autoturisme cu un consum mediu de carburant pe autovehicul de 350 de litri pe lunã.
(2) Protocolul de predare-preluare se încheie în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã.
(3) Virarea sumelor prevãzute la alin. (1) în contul ASSI se va efectua, în termen de 15 zile de la data încheierii protocolului de predare-preluare, din disponibilitãţile bugetare existente.
(4) Consumul mediu de carburant pe autovehicul este de 350 de litri pe lunã.
(5) Nu se considerã depãşiri la consumul de carburant normat pe autovehicul consumul care la nivelul anului se încadreazã în limita combustibilului normat în raport cu numãrul total de autovehicule aprobat prin prezentul act normativ.
(6) Paza sediilor ASSI se organizeazã şi se efectueazã cu efective de jandarmi.
ART. 11
<>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 25/2007 privind stabilirea unor mãsuri pentru reorganizarea aparatului de lucru al Guvernului, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 270 din 23 aprilie 2007, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã dupã cum urmeazã:

1. Alineatul (3) al articolului 5 va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Atribuţiile specifice în domeniul operãrii la nivel naţional a sistemelor informatice ale administraţiei publice centrale, ce furnizeazã servicii publice destinate guvernãrii prin mijloace electronice, ale fostului Inspectorat General pentru Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei se preiau de Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei şi se exercitã prin Agenţia pentru Serviciile Societãţii Informaţionale, care se înfiinţeazã ca instituţie publicã cu personalitate juridicã în subordinea Ministerului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei, finanţatã integral din venituri proprii."

2. Alineatul (4) al articolului 5 se abrogã.

3. Alineatul (5) al articolului 5 va avea urmãtorul cuprins:
"(5) Agenţia pentru Serviciile Societãţii Informaţionale preia, conform protocolului de predare-preluare încheiat cu Autoritatea Naţionalã pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei, imobilul situat în municipiul Bucureşti, Str. Italianã nr. 22, sectorul 2, o cotã din disponibilitãţile bugetare existente şi din veniturile ce urmeazã a se încasa în semestrul I 2007, precum şi sursele de finanţare, personalul, drepturile şi obligaţiile fostului Inspectorat General pentru Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei, aferente atribuţiilor specifice domeniului prevãzut la alin. (3) şi altor domenii conexe."

4. La articolul 30 alineatul (2), litera c) va avea urmãtorul cuprins:
"c) denumirea «Inspectoratul General pentru Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei» se înlocuieşte cu denumirea «Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei, prin Agenţia pentru Serviciile Societãţii Informaţionale», în cazul atribuţiilor specifice domeniului prevãzut la art. 5 alin. (3)."

ART. 12
<>Hotãrârea Guvernului nr. 744/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 494 din 9 iulie 2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:

1. Articolul 12 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 12. - Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei are în subordine Agenţia pentru Serviciile Societãţii Informaţionale şi în coordonare directã Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Informaticã - ICI Bucureşti şi Institutul Naţional de Studii şi Cercetãri pentru Comunicaţii - I.N.S.C.C. Bucureşti, instituţii prevãzute în anexele nr. 3 şi 5."

2. Articolul 15 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 15. - Anexele nr. 1-5 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre."

3. Dupã anexa nr. 4 se introduce o nouã anexã, anexa nr. 5 "Unitãţile care funcţioneazã în subordinea Ministerului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei", cu urmãtorul cuprins:

"ANEXA Nr. 5

UNITĂŢILE
care funcţioneazã în subordinea
Ministerului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei:


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr.
crt. Denumirea unitãţii
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Agenţia pentru Serviciile Societãţii Informaţionale"
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



ART. 13
Alin. (1) al <>art. 7^2 din Hotãrârea Guvernului nr. 1.085/2003 pentru aplicarea unor prevederi ale <>Legii nr. 161/2003 privind unele mãsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnitãţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei, referitoare la implementarea Sistemului Electronic Naţional, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 675 din 24 septembrie 2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:

"Art. 7^2. - (1) Constatarea contravenţiilor prevãzute în prezenta hotãrâre şi aplicarea sancţiunilor se fac de cãtre personalul anume împuternicit al Ministerului Internelor şi Reformei Administrative şi al Ministerului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei, acesta din urmã putând delega atribuţiile prevãzute personalului Agenţiei pentru Serviciile Societãţii Informaţionale."

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul interimar al comunicaţiilor
şi tehnologiei informaţiei,
Laszlo Borbely

Ministrul muncii,
familiei şi egalitãţii de şanse,
Paul Pãcuraru

Ministrul internelor
şi reformei administrative,
Cristian David

Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian

Bucureşti, 28 iunie 2007
Nr. 73.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016