Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 71 din 24 mai 1999 (*republicata*)  privind reorganizarea activitatii de protectie a plantelor si carantina fitosanitara    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 71 din 24 mai 1999 (*republicata*) privind reorganizarea activitatii de protectie a plantelor si carantina fitosanitara

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 742 din 11 octombrie 2002
*) Republicatã în temeiul <>art. II din Legea nr. 546/2001 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 676 din 25 octombrie 2001, dându-se textelor o noua numerotare.
Ordonanta Guvernului nr. 71/1999 a fost publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 232 din 25 mai 1999, a fost aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 206/2001 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 212 din 26 aprilie 2001, şi ulterior modificatã prin <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 17/2001 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 83 din 19 februarie 2001 (aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 546/2001 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 676 din 25 octombrie 2001).

ART. 1
Protecţia plantelor cultivate, a pãdurilor, pasunilor şi fanetelor naturale şi a altor forme de vegetaţie utila, precum şi a produselor vegetale depozitate impotriva bolilor, dãunãtorilor şi buruienilor este o problema de interes naţional şi constituie o obligaţie pentru autoritãţile publice, producãtorii agricoli şi pentru toţi cetãţenii României.
ART. 2
Direcţia fitosanitara are urmãtoarele atribuţii:
a) organizarea activitãţii de protecţie a plantelor şi carantina fitosanitara pe întregul teritoriu al tarii dupã o conceptie unitarã, care sa asigure sãnãtatea plantelor cultivate, a pãdurilor, pasunilor şi fanetelor naturale şi a altor forme de vegetaţie utila şi a produselor agricole depozitate;
b) coordonarea, îndrumarea tehnica şi controlul activitãţii în domeniul fitosanitar şi al omologãrii şi utilizãrii produselor de uz fitosanitar;
c) stabilirea normelor fitosanitare, unice şi obligatorii pentru toate persoanele fizice sau juridice deţinãtoare de culturi agricole şi alte forme de vegetaţie utila, precum şi pentru cei care depoziteaza, transporta şi valorifica vegetale şi produse vegetale;
d) elaborarea strategiei fitosanitare privind apãrarea sãnãtãţii plantelor, prevenirea introducerii şi diseminarii pe teritoriul tarii a organismelor de carantina;
e) elaborarea proiectelor de lege, hotãrârilor, ordinelor şi a altor acte normative care privesc activitatea de protecţie a plantelor şi carantina fitosanitara şi regimul produselor de uz fitosanitar, în scopul îmbunãtãţirii şi perfecţionãrii legislaţiei naţionale şi al armonizarii acesteia cu legislaţia comunitara, organizãrii, dotãrii şi functionarii serviciilor naţionale fitosanitare;
f) elaborarea sau, dupã caz, reactualizarea regulamentului de organizare şi funcţionare a direcţiilor fitosanitare judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, precum şi a altor regulamente care privesc activitatea de protecţie a plantelor, carantina fitosanitara şi produsele de uz fitosanitar;
g) controlul aplicãrii şi respectãrii tuturor dispoziţiilor legale, normelor tehnice în domeniul fitosanitar şi al produselor de uz fitosanitar;
h) organizarea şi urmãrirea asigurãrii dotãrii tehnice şi materiale a direcţiilor fitosanitare judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, Laboratorului Central pentru Carantina Fitosanitara şi punctelor de control fitosanitar vamal;
i) organizarea unui sistem informaţional unic pentru monitorizarea vegetalelor şi produselor vegetale care se exporta, se importa sau tranziteaza România;
j) stabilirea necesarului de cadre şi elaborarea, în condiţiile legii şi ale normativelor în vigoare, a criteriilor tehnice privind încadrarea şi asigurarea personalului de specialitate pentru direcţiile fitosanitare judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, Laboratorul Central pentru Carantina Fitosanitara şi punctele de control fitosanitar vamal;
k) participarea la omologarea produselor de uz fitosanitar şi la elaborarea periodicã a Codexului cu produsele de uz fitosanitar omologate pentru a fi utilizate în România;
l) organizarea la nivel naţional a poliţiei fitosanitare;
m) participarea la organizarea concursurilor pentru obţinerea gradelor profesionale;
n) abilitarea agenţilor economici pentru importul produselor de uz fitosanitar, în condiţiile legii;
o) fundamenteazã şi face propuneri anual privind necesarul de fonduri pentru acţiunile de protecţie a plantelor şi carantina fitosanitara, finanţate de la bugetul de stat;
p) reprezintã România la organismele internaţionale O.E.P.P., F.A.O., O.M.S., I.U.P.A.C. şi altele.
ART. 3
(1) Direcţia fitosanitara coordoneazã din punct de vedere tehnic urmãtoarele instituţii publice:
a) Laboratorul Central pentru Carantina Fitosanitara;
b) direcţiile fitosanitare judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti;
c) Institutul de Cercetãri pentru Protecţia Plantelor.
(2) Direcţiile fitosanitare judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, sunt unitãţi bugetare cu personalitate juridicã, în subordinea direcţiilor generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti. Regulamentul de organizare şi funcţionare şi structura organizatoricã ale direcţiilor fitosanitare judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, se aproba prin ordin al ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pãdurilor.
ART. 4
Direcţiile fitosanitare judeţene şi a municipiului Bucureşti efectueazã urmãtoarele activitãţi:
a) diagnoza şi prognoza agenţilor de daunare şi avertizarea producãtorilor agricoli, persoane fizice sau juridice, privind apariţia şi evoluţia acestora;
b) controlul fitosanitar al vegetalelor şi produselor vegetale importate şi exportate;
c) depistarea şi monitorizarea bolilor, a dãunãtorilor şi buruienilor de carantina;
d) testarea acţiunii biologice a produselor de uz fitosanitar, în vederea omologãrii în condiţii de producţie;
e) abilitarea agenţilor economici pentru acţiuni de comercializare şi prestare de servicii cu produse de uz fitosanitar în condiţiile legii;
f) controlul calitãţii pesticidelor;
g) controlul reziduurilor de pesticide din vegetale şi produse vegetale;
h) monitorizarea întregii activitãţi de protecţie a plantelor şi carantina fitosanitara pe întregul teritoriu al tarii;
i) elaborarea şi urmãrirea aplicãrii tehnologiilor din domeniul protecţiei plantelor;
j) activitatea de poliţie fitosanitara;
k) urmãrirea respectãrii legislaţiei în vigoare în domeniu;
l) eliberarea autorizaţiilor de import pentru vegetale şi produse vegetale supuse regimului de carantina fitosanitara, a paşapoartelor fitosanitare, certificatelor fitosanitare şi a altor documente prevãzute de lege;
m) alte activitãţi specifice.
ART. 5
(1) În subordinea consiliilor judeţene şi a Consiliului General al Municipiului Bucureşti se organizeazã servicii publice de protecţie a plantelor, unitãţi cu personalitate juridicã, care îndeplinesc urmãtoarele activitãţi publice de interes local:
a) combaterea bolilor, dãunãtorilor şi buruienilor la toate culturile agricole, pentru toţi producãtorii agricoli;
b) tratamentul chimic al seminţelor destinate insamantarii;
c) dezinfectia, dezinsectia şi deratizarea depozitelor de cereale şi a produselor agricole depozitate;
d) dezinfectia materialului sãditor şi de plantare;
e) aprovizionarea cu produse de uz fitosanitar, depozitarea şi comercializarea acestora;
f) alte activitãţi specifice.
(2) Centrele de protecţie a plantelor şi carantina fitosanitara trec din structura inspectoratelor de protecţie a plantelor şi carantina fitosanitara judeţene şi a municipiului Bucureşti în structura serviciilor publice de protecţie a plantelor, judeţene şi al municipiului Bucureşti.
(3) Serviciile publice de protecţie a plantelor sunt coordonate din punct de vedere tehnic şi metodologic de cãtre direcţiile fitosanitare judeţene şi a municipiului Bucureşti, care controleazã modul de aplicare a normelor fitosanitare şi dispun mãsuri în acet sens.
ART. 6
Finanţarea serviciilor publice de protecţie a plantelor, judeţene şi a municipiului Bucureşti, se face de la bugetele consiliilor judeţene şi al Consiliului General al Municipiului Bucureşti, precum şi din venituri extrabugetare.
ART. 7
(1) În situaţia apariţiei agenţilor de daunare, care prin atacul lor pun în pericol producţia agricolã, atât din punct de vedere calitativ, cat şi cantitativ, Ministerul Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor aloca fonduri de la buget pentru acţiunea de combatere a acestora, în scopul achiziţionãrii produselor de uz fitosanitar şi achitãrii contravalorii lucrãrilor de combatere a agenţilor daunatori.
(2) Agenţii de daunare se nominalizeaza prin ordin al ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pãdurilor.
ART. 8
Personalul din cadrul centrelor de protecţie a plantelor şi carantina fitosanitara, care efectueazã activitãţile de protecţie a plantelor prevãzute la art. 5 alin. (1), se transfera în cadrul serviciilor publice de protecţie a plantelor, judeţene şi al municipiului Bucureşti, potrivit art. 5 alin. (2), şi se salarizeaza în conformitate cu prevederile anexei nr. VI*) la <>Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza în sectorul bugetar şi a indemnizaţiilor pentru persoane care ocupa funcţii de demnitate publica.
-----------
*) Anexa nr. VI din <>Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor în
sectorul bugetar şi a indemnizaţiilor pentru persoane care ocupa funcţii de demnitate publica a fost abrogatã prin <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza pentru personalul contractual din sectorul bugetar, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 138 din 31 martie 2000, aprobatã prin <>Legea nr. 383/2001 .
ART. 9
În termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenta Guvernul, la propunerea Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor şi a Ministerului Administraţiei Publice, va stabili patrimoniul aferent activitãţilor prevãzute la art. 5 alin. (1), care va fi dat în administrarea serviciilor publice de protecţie a plantelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.
ART. 10
Consiliile judeţene şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti vor stabili tarife pentru activitãţile prevãzute la art. 5 alin. (1).
ART. 11
(1) Punctul 10.2 "Venituri din încasarea contravalorii lucrãrilor de combatere a dãunãtorilor şi bolilor în sectorul vegetal - de la centrele locale pentru protecţia plantelor" din capitolul II al anexei nr. 1 şi punctul 8.1 "Combaterea dãunãtorilor şi bolilor în sectorul vegetal - centre locale pentru protecţia plantelor" din capitolul II al anexei nr. 2 la <>Legea nr. 189/1998 privind finanţele publice locale se abroga, cu excepţia bugetului propriu al municipiului Bucureşti.
(2) Litera A "Venituri curente" din capitolul I "Venituri proprii care se prevãd în bugetele proprii ale judeţelor" al anexei nr. 1 la <>Legea nr. 189/1998 privind finanţele publice locale se completeazã cu punctul 6 care va avea urmãtorul cuprins:
"6. Venituri din încasarea contravalorii lucrãrilor de combatere a dãunãtorilor şi bolilor în sectorul vegetal - servicii publice de protecţie a plantelor.
(3) Capitolul I "Cheltuieli care se prevãd în bugetele proprii ale judeţelor" din anexa nr. 2 la <>Legea nr. 189/1998 se completeazã cu punctul 12 care va avea urmãtorul cuprins:
"12. Agricultura**)
12.1. Combaterea dãunãtorilor şi bolilor în sectorul vegetal - servicii publice de protecţie a plantelor."
-----------
"**) Cheltuielile care se finanţeazã din bugetele proprii ale judeţelor şi al municipiului Bucureşti sunt urmãtoarele: cheltuieli de personal, materiale şi servicii şi cheltuieli de capital."
ART. 12
La data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenta se abroga art. 11, art. 15, art. 16 lit. h) din secţiunea I a cap. II, art. 21 din secţiunea a II-a şi alin. 2, 3 şi 4 ale <>art. 28 din cap. IV din Legea nr. 5/1982 privind protecţia plantelor cultivate şi a pãdurilor şi regimul pesticidelor, publicatã în Buletinul Oficial, Partea I, nr. 105 din 20 noiembrie 1982, precum şi orice alte prevederi contrare prezentei ordonanţe de urgenta.
------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016