Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 69 din 6 iunie 2000  privind modificarea si completarea Legii fondului cinegetic si a protectiei vanatului nr. 103/1996    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 69 din 6 iunie 2000 privind modificarea si completarea Legii fondului cinegetic si a protectiei vanatului nr. 103/1996

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 268 din 14 iunie 2000
    In temeiul prevederilor art. 114 alin. (4) din Constituţia României,

    Guvernul României emite prezenta ordonanţa de urgenta.

    ART. 1
    Legea fondului cinegetic şi a protecţiei vânatului nr. 103/1996, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 235 din 27 septembrie 1996, cu modificările şi completările ulterioare, se modifica şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 3, după alineatul (2) se introduce alineatul (3) cu următorul cuprins:
    "(3) Organizaţiile vanatoresti legal constituite conform prezentei legi pot beneficia pentru practicarea vânătorii, pentru fiecare vânător, cetăţean roman, cu cotizaţia achitată la zi, de o suprafaţa cuprinsă între 150 şi 500 de hectare fond de vânătoare în zona de câmpie sau între 350 şi 700 de hectare în zona de deal ori între 400 şi 1.000 de hectare în zona de munte, fără a depăşi însă suprafaţa de fond de vânătoare ce revine unui vânător în judeţul respectiv, la data intrării în vigoare a prezentei legi."
    2. Litera d) a articolului 8 va avea următorul cuprins:
    "d) stabileşte tarifele minime percepute vânătorilor romani şi străini pentru acţiuni de vânătoare în România."
    3. Articolul 12 va avea următorul cuprins:
    "Art. 12. - (1) Atribuirea gestionării fondurilor de vânătoare se va face de către autoritatea publica centrala care răspunde de silvicultura, prin structurile prevăzute la art. 7 alin. (2), pe termen de minimum 10 ani, după cum urmează:
    a) prin atribuire directa către actualii deţinători, alţii decât unităţile de învăţământ şi cercetare cu profil cinegetic, astfel cum sunt definiţi la alin. (2), pentru 70% din fondurile de vânătoare folosite în prezent de fiecare dintre aceştia, cu respectarea, pentru organizaţiile vanatoresti legal constituite, a condiţiilor prevăzute la art. 3 alin. (3);
    b) prin atribuire directa către unităţile de învăţământ şi cercetare ştiinţifică cu profil cinegetic din România pentru toate fondurile de vânătoare destinate în prezent acestui scop şi către actualii deţinători a celor constituite ca rezervaţii de genofond cinegetic;
    c) prin licitaţie publica deschisă pentru celelalte fonduri de vânătoare, către organizaţiile vanatoresti legal constituite după data intrării în vigoare a prezentei legi, din vânători cetăţeni romani, sau către deţinătorii prevăzuţi la lit. a), care doresc şi alte fonduri de vânătoare decât cele atribuite direct.
    (2) Sunt consideraţi actuali deţinători, în sensul alin. (1) lit. a), următoarele categorii de persoane juridice:
    a) Regia Naţionala a Pădurilor, pentru fondurile de vânătoare pe care le gestionează în prezent:
    b) organizaţiile vanatoresti legal constituite, pentru fondurile de vânătoare pe care le gestionează în prezent;
    c) organizaţiile vanatoresti legal constituite în temeiul prezentei legi, prin desprinderea unor grupe de vânători, pentru fondurile de vânătoare pe care aceste grupe le-au gestionat, dacă au în componenta, pentru fondurile de vânătoare solicitate, mai mult de jumătate din numărul vânătorilor aparţinând grupei;
    d) unităţile de învăţământ şi cercetare ştiinţifică cu profil cinegetic din România, pentru fondurile de vânătoare pe care le deţin în prezent.
    (3) Fondul cinegetic al României, astfel cum este delimitat în prezent în fonduri de vânătoare, se repartizează după cum urmează:
    a) 25% Regiei Naţionale a Pădurilor;
    b) 73% organizaţiilor vanatoresti legal constituite din România;
    c) 2% unităţilor de învăţământ şi cercetare ştiinţifică cu profil cinegetic din România sau care constituie rezervaţii de genofond cinegetic.
    (4) Modul de calcul al valorii minime de pornire la licitaţie a fiecărui fond de vânătoare ce se atribuie prin licitaţie publica este prevăzut în anexa nr. 3, iar cel de determinare a valorii la care se face atribuirea directa, în anexa nr. 4.
    (5) Stabilirea valorii minime a fiecărui fond de vânătoare supus licitaţiei, precum şi a valorii celor care se atribuie în mod direct, potrivit prevederilor alin. (4), se face de către autoritatea publica centrala care răspunde de silvicultura.
    (6) Criteriile de atribuire a gestionării fondurilor de vânătoare şi regulamentul de organizare a licitaţiilor pentru atribuirea gestionării fondurilor de vânătoare se aproba prin ordin al conducătorului autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultura.
    (7) Pentru fondurile de vânătoare atribuite oricăruia dintre gestionării prevăzuţi la art. 4 se încheie, între aceştia şi structurile prevăzute la art. 7 alin. (2), contracte de gestionare ale căror model şi conţinut sunt aprobate de autoritatea publica centrala care răspunde de silvicultura.
    (8) Pentru fondurile de vânătoare prevăzute la alin. (3) lit. c), destinate unităţilor de învăţământ şi cercetare ştiinţifică cu profil cinegetic din România, cuantumul din tariful de atribuire ce revine consiliilor locale sau deţinătorilor de terenuri, în conformitate cu art. 16 alin. (3), se suporta din fondul de protecţie a vânatului; unităţile cărora li s-au atribuit asemenea fonduri de vânătoare sunt scutite de plata tarifului datorat la fondul de protecţie a vânatului şi Regiei Naţionale a Pădurilor.
    (9) Fondurile de vânătoare ce constituie rezervaţii de genofond se atribuie la tarifele stabilite potrivit anexei nr. 3.
    (10) Fondurile de vânătoare supuse licitaţiei, rămase neatribuite sau atribuite unei organizaţii vanatoresti, fără însă a fi contractate, se vor atribui pentru maximum un an, la tarifele de pornire a licitaţiei, Regiei Naţionale a Pădurilor, în afară procentelor prevăzute la alin. (3) lit. a).
    (11) Tarifele la care se face atribuirea directa sau la care sunt adjudecate fondurile de vânătoare prin licitaţie publica, prevăzute în contractele de gestionare, se indexează în fiecare an cu rata inflaţiei."
    4. Alineatul (2) al articolului 15 va avea următorul cuprins:
    "(2) Răspunderea civilă pentru pagubele cauzate de vanat revine gestionarului fondului de vânătoare în măsura în care nu si-a îndeplinit obligaţiile privind prevenirea şi limitarea producerii acestora şi numai în condiţiile în care deţinătorul bunurilor astfel prejudiciate face dovada îndeplinirii obligaţiilor ce ii revin pentru paza acestora."
    5. Alineatul (1) al articolului 34 va avea următorul cuprins:
    "Art. 34. - (1) Constituie infracţiunea de braconaj şi se pedepseşte cu închisoarea de la 1 an la 3 ani căutarea, haituirea, urmărirea, uciderea, ranirea, capturarea ori transportul vânatului sau orice activitate având drept scop dobândirea acestuia, dacă fapta a fost săvârşită:
    a) fără permis de vânătoare şi autorizaţie de vânătoare emisă în condiţiile reglementărilor în vigoare sau, după caz, autorizaţie de vânătoare emisă în aceleaşi condiţii, ori vanarea altor animale decât cele înscrise în autorizaţie sau a unui număr mai mare de animale decât cel înscris în autorizaţia de vânătoare;
    b) asupra animalelor a căror vanare este interzisă sau în perioada în care, potrivit legii, vanarea lor nu este permisă;
    c) noaptea; prin utilizarea autovehiculelor; prin utilizarea pe timp de noapte a farurilor şi proiectoarelor sau a altor obiecte orbitoare, precum şi a dispozitivelor care permit ochirea şi tragerea pe intuneric;
    d) prin utilizarea curentului electric, a explozibililor, otravurilor, narcoticelor, a aparaturii electronice care imita glasul animalelor sau a capcanelor, curselor, plaselor şi fileurilor care nu sunt autorizate la vânătoare de autoritatea publica centrala care răspunde de silvicultura şi folosirea ca atrape a animalelor vii mutilate;
    e) prin utilizarea armelor automate, a celor semiautomate care conţin mai mult de doua cartuse în magazie, a celor cu percutie pe rama, a acelora care nu produc zgomot sau care au fost adaptate sa nu producă zgomot, precum şi a oricăror dispozitive capabile sa ucida sau sa captureze vanatul, dacă nu sunt omologate în acest scop pentru vânătoare în România;
    f) prin folosirea armelor omologate pentru vânătoare în alt mod decât ţinute în mana;
    g) prin folosirea, în scopul uciderii sau capturării vânatului, a câinilor ogari sau a metisilor acestora;
    h) prin transportul vânatului de la locul de capturare sau impuscare la destinaţie fără respectarea prevederilor art. 30 şi 31, cu excepţia cazului în care se dovedeşte, ulterior ca vanatul respectiv a fost obţinut prin participare la vânători colective organizate legal.
    6. Literele c) şi d) ale alineatului (1) al articolului 39 vor avea următorul cuprins:
    "c) încălcarea dispoziţiilor prevăzute la art. 23 lit. h), n) şi la art. 32 lit. c), e), f), g), h), i) şi o), cu amenda de la 1.000.000 lei la 4.000.000 lei;
    d) încălcarea dispoziţiilor prevăzute la art. 23 lit. d), l) şi la art. 32 lit. a), b), d), r) şi s), cu amenda de la 2.000.000 lei la 5.000.000 lei."
    7. La articolul 45 se introduce alineatul (2) cu următorul cuprins:
    "(2) Prin crescătorii de vanat autorizate se înţelege acele amenajări destinate creşterii intensive a vânatului, realizate pe baza unor proiecte aprobate de autoritatea publica centrala care răspunde de silvicultura, amenajări care nu fac posibil accesul în interiorul acestora al vânatului aflat în libertate."
    8. Articolul 51 va avea următorul cuprins:
    "Art. 51. - Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezenta lege."

    9. Nr. crt. 3 din anexa nr. 1 la lege va avea următorul cuprins:
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 "Nr. Denumirea speciei Perioada de vanare Despăgubiri, în lei,
  crt. în perioada
                                                      ──────────────────────────
                                                       Admisă Interzisă
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
  1 2 3 4 5
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
  3. Capriorul (Capreolus
     capreolus)
     - mascul 15 mai - 15 octombrie 7.400.000 13.300.000
     - femela 1 septembrie - 15 decembrie 2.500.000 5.000.000"
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

    10. După anexa nr. 2 se introduc anexele nr. 3 şi 4, care vor avea conţinutul prevăzut în anexele nr. 1 şi 2 la prezenta ordonanţa de urgenta.

    ART. 2
    Fondurile de vânătoare prevăzute la art. 12 alin. (3) lit. c) din Legea nr. 103/1996, astfel cum a fost modificat prin prezenta ordonanţa de urgenta, sunt cele stabilite, la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenta, de autoritatea publica centrala care răspunde de silvicultura.
    ART. 3
    Articolul II din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 129/1999 pentru modificarea Legii nr. 103/1996 se abroga.
    ART. 4
    Fondurile de vânătoare care se atribuie în mod direct, în conformitate cu prevederile art. 12 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 103/1996, astfel cum a fost modificat prin prezenta ordonanţa de urgenta, se stabilesc de către deţinătorii acestora prevăzuţi la art. 12 alin. (2) din lege şi se comunica în termen de maximum 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenta autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultura.
    ART. 5
    Lista cuprinzând fondurile de vânătoare la care atribuirea se face prin licitaţie publica se stabileşte de către autoritatea publica centrala care răspunde de silvicultura, în termen de maximum 40 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenta, cu respectarea prevederilor art. 12 alin. (4) din Legea nr. 103/1996, astfel cum a fost modificat prin prezenta ordonanţa de urgenta, şi va cuprinde în mod obligatoriu elementele prevăzute în anexa nr. 3 la prezenta ordonanţa de urgenta.
    ART. 6
    Atribuirea gestionării fondurilor de vânătoare gestionarilor prevăzuţi la art. 4 din Legea nr. 103/1996 se va face în termen de maximum 3 luni de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenta.
    ART. 7
    Răspunderea pentru gestionarea corespunzătoare a fondurilor de vânătoare, de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenta şi pana la atribuirea acestora către noii gestionari, revine actualilor gestionari, în limita prevederilor cuprinse în actele adiţionale la vechile contracte de folosinţa.
    ART. 8
    (1) Încheierea contractelor de gestionare se face în termen de 15 zile de la data atribuirii în gestiune a fondurilor de vânătoare din fiecare judeţ.
    (2) După încheierea contractelor de atribuire a gestionării fondurilor de vânătoare actul de predare-preluare faptica a gestiunii fiecărui fond se face între vechiul şi noul gestionar, în termen de 15 zile.
    (3) Drepturile şi obligaţiile gestionarilor fata de fondul de vânătoare, inclusiv plata valorii la care fondul de vânătoare le-a fost atribuit, decurg de la data încheierii contractului de atribuire în gestiune a fiecărui fond de vânătoare.
    ART. 9
    (1) Organizaţiile vanatoresti legal constituite, pana la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenta, din vânători cetăţeni romani, în temeiul Legii nr. 103/1996, care nu deţin în prezent fonduri de vânătoare şi care nu se încadrează în prevederile art. 12 alin. (1) şi (2) din lege, astfel cum a fost modificat prin prezenta ordonanţa de urgenta, pot opta pentru obţinerea unui fond de vânătoare, în judeţul în care îşi au sediul, din fondurile de vânătoare care nu fac obiectul atribuirii directe, dacă oferă pentru acel fond de vânătoare cel puţin tariful de atribuire directa; în acest caz fondul de vânătoare respectiv nu va putea fi scos la licitaţie, cu excepţia situaţiei în care acelaşi fond de vânătoare este solicitat, pentru atribuire în gestiune, de cel puţin doua astfel de organizaţii vanatoresti.
    (2) Organizaţiile vanatoresti din municipiul Bucureşti care nu au în folosinţa fonduri de vânătoare pot opta, în condiţiile alin. (1), pentru orice fond de vânătoare din ţara.
    ART. 10
    Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezenta ordonanţa de urgenta.
    ART. 11
    Legea fondului cinegetic şi a protecţiei vânatului nr. 103/1996, cu modificările ulterioare, precum şi cu modificările şi completările aduse prin prezenta ordonanţa de urgenta, va fi republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o noua numerotare.

                                 PRIM-MINISTRU
                           MUGUR CONSTANTIN ISARESCU

                                Contrasemnează:
                                ---------------
                              p. Ministrul apelor,
                       pădurilor şi protecţiei mediului,
                                  Anton Vlad,
                                secretar de stat


    Bucureşti, 6 iunie 2000.
    Nr. 69.


    ANEXA 1
    (Anexa nr. 3 la Legea nr. 103/1996)

                                       M O D U L
      de calcul al valorii minime de la care se porneşte la determinarea prin
     licitaţie a tarifului de atribuire în gestiune pentru fondul de vânătoare
                                 nr. ...., denumit ......
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
                                                    Suprafaţa
Nr. Folosinţa de baza Specii de baza de ocupată
crt. a terenurilor vanat existente pe câte- Tariful Tariful
                                                     goria de uni- minim
                                                    folosinţa*) tar**) (lei)
                                                      (ha)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
  1. Luciu de apa (cursuri Cu vanat de pasaj 1.000
     de apa, canale, bălţi, Fără vanat de pasaj 20
     lacuri etc.)
  2. Arabil, fâneţe, vii, Caprior, iepure, fazan 300
     livezi etc.
  3. Păşuni şi izlazuri Vanat sporadic 20
  4. Pădure Mistret, caprior, 1.200
                                iepure, fazan
                                Mistret, cerb comun, 1.600
                                cerb lopatar, caprior,
                                iepure, fazan
                                Mistret, caprior, iepure 900
                                Mistret, cerb comun, 1.300
                                caprior, iepure
                                Mistret, cerb comun, urs, 1.500
                                cocos de munte, caprior
  5. Gol de munte Fără capra neagra 100
                                Cu capra neagra 800
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
      TOTAL TARIF:
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

-----------------
    *) Se vor completa numai rubricile corespunzătoare speciilor de vanat existente în fondul de vânătoare respectiv.
    **) Este valabil în anul 2000, urmând ca începând cu anul 2001 sa fie indexat anual cu rata inflaţiei.


    ANEXA 2
    (Anexa nr. 4 la Legea nr. 103/1996)

                                    MODUL
         de calcul al valorii de atribuire în gestiune a fondurilor de
       vânătoare la care atribuirea se face în mod direct, pentru fondul
                       de vânătoare nr. ..., denumit ...

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
                                                     Suprafaţa Tariful
Nr. Folosinţa de baza Specii de baza de ocupată mediu Tari-
crt. a terenurilor vanat existente pe câte- reiesit ful
                                                      goria de din minim
                                                    folosinţa*) licitaţia (lei)
                                                       (ha) publica**)
                                                                  (lei/ha)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
  1. Luciu de apa (cursuri Cu vanat de pasaj
     de apa, canale, bălţi, Fără vanat de pasaj
     lacuri etc.)
  2. Arabil, fâneţe, vii, Caprior, iepure,
     livezi etc. fazan
  3. Păşuni şi izlazuri Vanat sporadic
  4. Pădure Mistret, caprior,
                                iepure, fazan
                                Mistret, cerb comun,
                                cerb lopatar, caprior,
                                iepure, fazan
                                Mistret, caprior,
                                iepure
                                Mistret, cerb comun,
                                caprior, iepure
                                Mistret, cerb comun,
                                urs, cocos de munte,
                                caprior
  5. Gol de munte Fără capra neagra
                                Cu capra neagra
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
      TOTAL TARIF:
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

----------------
    *) Se vor completa numai rubricile corespunzătoare speciilor de vanat existente în fondul de vânătoare respectiv.
    **) Este valabil în anul 2000, urmând ca începând cu anul 2001 sa fie indexat anual cu rata inflaţiei.
    Acest tarif se determina ca medie aritmetica pentru 3 (trei) fonduri de vânătoare care au aceleaşi grupe de vanat şi care sunt situate la cea mai mica distanta fata de fondul de vânătoare respectiv.


    ANEXA 3

                              CENTRALIZATORUL
         fondurilor de vânătoare aprobate prin Ordinul ministrului apelor,
  pădurilor şi protecţiei mediului nr. 460 din 18 iunie 1998, supuse licitaţiei


+-------------------+----------+---------+---------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
|Fondul de vanatoare| | Tariful | Lei, din care pentru: |
+---+---------------+Suprafata | total +------------+--------------+----------------+----------------------------------------------------+-------------+
| | |productiva|calculat |Luciu de apa|Arabil, fanete|Pasuni, izlazuri| Padure |Gol de munte |
| | |cinegetic | pe fond +-----+------+--------------+----------------+--------+-------------+--------+--------+-----------+------+------+
|Nr.| Denumirea | (ha) | de |fara | cu | caprior, | vanat |mistret,|mistret, cerb|mistret,|mistret,| mistret, | fara | cu |
| | | |vanatoare|vanat|vanat | iepure, | sporadic |caprior,|comun si cerb|caprior,| cerb |cerb comun,|capra |capra |
| | | | (lei) | de | de | fazan, vanat | |iepure, | lopatar, | iepure | comun, | caprisor, |neagra|neagra|
| | | | |balta|balta | de pasaj | | fazan | caprior, | |caprior,|urs, cocos | | |
| | | | | | | | | |iepure, fazan| | iepure | de munte | | |
+---+---------------+----------+---------+-----+------+--------------+----------------+--------+-------------+--------+--------+-----------+------+------+
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
+---+---------------+----------+---------+-----+------+--------------+----------------+--------+-------------+--------+--------+-----------+------+------+
+---+---------------+----------+---------+-----+------+--------------+----------------+--------+-------------+--------+--------+-----------+------+------+
+---+---------------+----------+---------+-----+------+--------------+----------------+--------+-------------+--------+--------+-----------+------+------+
+---+---------------+----------+---------+-----+------+--------------+----------------+--------+-------------+--------+--------+-----------+------+------+
+---+---------------+----------+---------+-----+------+--------------+----------------+--------+-------------+--------+--------+-----------+------+------+
+---+---------------+----------+---------+-----+------+--------------+----------------+--------+-------------+--------+--------+-----------+------+------+
+---+---------------+----------+---------+-----+------+--------------+----------------+--------+-------------+--------+--------+-----------+------+------+
+---+---------------+----------+---------+-----+------+--------------+----------------+--------+-------------+--------+--------+-----------+------+------+
+---+---------------+----------+---------+-----+------+--------------+----------------+--------+-------------+--------+--------+-----------+------+------+
+---+---------------+----------+---------+-----+------+--------------+----------------+--------+-------------+--------+--------+-----------+------+------+
+---+---------------+----------+---------+-----+------+--------------+----------------+--------+-------------+--------+--------+-----------+------+------+
+---+---------------+----------+---------+-----+------+--------------+----------------+--------+-------------+--------+--------+-----------+------+------+
+---+---------------+----------+---------+-----+------+--------------+----------------+--------+-------------+--------+--------+-----------+------+------+
+---+---------------+----------+---------+-----+------+--------------+----------------+--------+-------------+--------+--------+-----------+------+------+
+---+---------------+----------+---------+-----+------+--------------+----------------+--------+-------------+--------+--------+-----------+------+------+


                               -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016