Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 69 din 16 septembrie 2004  pentru modificarea si completarea   Legii nr. 192/2001 privind resursele acvatice vii, pescuitul si acvacultura    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 69 din 16 septembrie 2004 pentru modificarea si completarea Legii nr. 192/2001 privind resursele acvatice vii, pescuitul si acvacultura

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 883 din 28 septembrie 2004
Având în vedere necesitatea adoptãrii rapide a unui cadru juridic în conformitate cu reglementãrile Uniunii Europene, clarificarea structurilor şi responsabilitãţilor instituţionale, inclusiv a întãririi activitãţilor de control, cazuri extraordinare care determinã adoptarea unei reglementãri urgente în domeniul pescuitului şi acvaculturii,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţie, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

ART. I
<>Legea nr. 192/2001 privind resursele acvatice vii, pescuitul şi acvacultura, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 627 din 2 septembrie 2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Articolul 2 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 2. - Obiectivele prezentei legi sunt:
a) urmãrirea unei exploatãri durabile a resurselor acvatice vii din bazinele piscicole naturale, favorizând dezvoltarea durabilã şi adoptarea mãsurilor necesare pentru a conserva şi regenera aceste resurse şi ecosistemele acvatice;
b) protejarea resurselor acvatice vii, care se gãsesc în zone protejate, în conformitate cu reglementãrile specifice în acest domeniu;
c) dezvoltarea activitãţii de acvaculturã;
d) promovarea formãrii profesionale a personalului din domeniul pescãresc;
e) stimularea asocierii;
f) stimularea consumului produselor pescãreşti, în special al celor excedentare şi/sau subexploatate;
g) stimularea comerţului responsabil, care sã contribuie la conservarea resurselor acvatice vii;
h) îmbunãtãţirea calitãţii produselor pescãreşti, transparenţa pieţei şi informarea consumatorului;
i) stimularea cercetãrii ştiinţifice în domeniul pescãresc;
j) protecţia resurselor acvatice vii, prin activitãţile desfãşurate în perimetrul Rezervaţiei Biosferei «Delta Dunãrii», care se supun şi reglementãrilor specifice ale acesteia."
2. Articolul 7 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 7. - (1) Strategia în domeniul protecţiei resurselor acvatice vii şi pescuitului în bazinele piscicole naturale, precum şi în bazinele piscicole amenajate, al acvaculturii şi valorificãrii producţiei, indiferent de forma de proprietate sau de administrare, se elaboreazã de Agenţia Naţionalã pentru Pescuit şi Acvaculturã şi se aprobã de Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale şi de Ministerul Mediului şi Gospodãririi Apelor.
(2) Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale şi Ministerul Mediului şi Gospodãririi Apelor finanţeazã cheltuielile privind realizarea obiectivelor şi acţiunilor prevãzute în strategie."
3. Dupã titlul I "Dispoziţii generale" se introduce titlul I^1 cu urmãtorul cuprins:

"TITLUL I^1
Reorganizarea sectorului pescãresc

Art. 7^1. - Pentru elaborarea şi implementarea strategiei şi politicilor privind administrarea şi protejarea resurselor acvatice vii existente în apele maritime şi continentale, administrarea amenajãrilor piscicole şi piaţa produselor pescãreşti, se înfiinţeazã Agenţia Naţionalã pentru Pescuit şi Acvaculturã, instituţie publicã, cu personalitate juridicã, ca organ de specialitate în subordinea Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, finanţatã integral de la bugetul de stat.
Art. 7^2. - Sediul Agenţiei Naţionale pentru Pescuit şi Acvaculturã este în municipiul Bucureşti şi este asigurat de Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale.
Art. 7^3. - Agenţia Naţionalã pentru Pescuit şi Acvaculturã are urmãtoarele atribuţii principale şi responsabilitãţi:
a) elaboreazã strategia şi politicile necesare în domeniul pescuitului şi acvaculturii;
b) coordoneazã şi monitorizeazã activitatea de pescuit şi acvaculturã;
c) stabileşte metodologia de evaluare a resurselor acvatice vii şi a cotelor anuale admisibile de pescuit;
d) ţine Registrul unitãţilor de producţie din acvaculturã;
e) aprobã preţurile de pornire a licitaţiei pentru concesionarea resurselor acvatice vii şi a terenurilor pe care sunt amplasate amenajãrile piscicole, propuse de Compania Naţionalã de Administrare a Fondului Piscicol;
f) elaboreazã proiecte de reglementãri în domeniul pescuitului şi protecţiei resurselor acvatice vii, în conformitate cu obligaţiile asumate de România prin semnarea acordurilor de aderare la convenţiile şi organismele internaţionale;
g) coordoneazã şi monitorizeazã privatizarea societãţilor comerciale cu profil piscicol şi concesionarea terenurilor pe care sunt amplasate amenajãrile piscicole aflate în portofoliul Companiei Naţionale de Administrare a Fondului Piscicol;
h) desfãşoarã activitãţi de control privind respectarea legislaţiei în domeniu, prin Inspecţia Piscicolã, instituţie publicã cu personalitate juridicã;
i) ţine Fişierul navelor şi ambarcaţiunilor de pescuit;
j) colaboreazã cu ministerele şi organele de specialitate, cu autoritãţile administraţiei publice locale şi cu alte organisme interne şi internaţionale implicate în activitatea de pescuit şi acvaculturã.
Art. 7^4. - Agenţia Naţionalã pentru Pescuit şi Acvaculturã este condusã de un preşedinte cu rang de director general, numit prin ordin al ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale.
Art. 7^5. - Organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Pescuit şi Acvaculturã, patrimoniul, mijloacele de transport specializate, precum şi numãrul maxim de posturi se aprobã prin hotãrâre a Guvernului.
Art. 7^6. - Personalul din cadrul Agenţiei Naţionale pentru Pescuit şi Acvaculturã este format din funcţionari publici şi personal contractual.
Art. 7^7. - Salarizarea personalului din cadrul Agenţiei Naţionale pentru Pescuit şi Acvaculturã se face potrivit prevederilor legale.
Art. 7^8. - Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital ale Agenţiei Naţionale pentru Pescuit şi Acvaculturã se asigurã de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale."
4. Alineatele (2) şi (3) ale articolului 9 vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) Compania Naţionalã de Administrare a Fondului Piscicol se subrogã Agenţiei Domeniilor Statului în ceea ce priveşte drepturile şi obligaţiile ce rezultã din contractele încheiate de Agenţia Domeniilor Statului cu agenţi contractanţi ce deţin în exploatare sau în administrare amenajãri piscicole.
(3) Compania Naţionalã de Administrare a Fondului Piscicol preia cu titlu gratuit acţiunile pe care Agenţia Domeniilor Statului le deţine la societãţile comerciale cu profil piscicol, precum şi terenurile deţinute de Agenţia Domeniilor Statului aflate sub luciu de apã, în baza unui protocol de predare-preluare aprobat prin ordin al ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale."
5. Articolul 10 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 10. - (1) Compania Naţionalã de Administrare a Fondului Piscicol are urmãtoarele atribuţii principale:
a) aplicã strategia naţionalã în ceea ce priveşte protejarea resurselor acvatice vii şi exploatarea durabilã a acestora;
b) rãspunde de exploatarea durabilã, prin pescuit, a resurselor acvatice vii administrate, la nivelul cotelor alocate prin captura totalã admisibilã;
c) privatizeazã societãţile comerciale cu profil piscicol şi/sau amenajãrile piscicole pe care le are în portofoliu;
d) concesioneazã terenurile pe care sunt amplasate amenajãrile piscicole din domeniul public sau privat al statului;
e) concesioneazã resursele acvatice vii din bazinele piscicole naturale;
f) elaboreazã caietele de sarcini în vederea privatizãrii şi/sau concesionãrii;
g) propune Agenţiei Naţionale pentru Pescuit şi Acvaculturã preţurile de pornire a licitaţiei pentru concesionarea resurselor acvatice vii şi a terenurilor pe care sunt amplasate amenajãrile piscicole şi le supune spre aprobare;
h) îndeplineşte funcţia de organism intermediar pentru Programul operaţional sectorial pentru pescuit, prin realizarea unor atribuţii delegate de cãtre Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, în baza unor acorduri interinstituţionale;
i) desfãşoarã orice alte activitãţi stabilite prin regulamentul de organizare şi funcţionare.
(2) Ceilalţi administratori ai statului pentru resurse acvatice vii îndeplinesc atribuţiile prevãzute la alin. (1), fiecare în zona lui de administrare, conform competenţelor specifice."
6. Articolul 11 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 11. - (1) Veniturile încasate de Compania Naţionalã de Administrare a Fondului Piscicol se vireazã semestrial la bugetul de stat dupã deducerea cheltuielilor proprii aprobate prin bugetul de venituri şi cheltuieli.
(2) Constituie venituri încasate de Compania Naţionalã de Administrare a Fondului Piscicol urmãtoarele:
a) venituri din încasarea redevenţei, conform contractelor de concesionare a resurselor acvatice vii, a terenurilor pe care sunt amplasate amenajãrile piscicole, a bunurilor, a activitãţilor şi a serviciilor specifice;
b) venituri încasate din vânzarea acţiunilor emise de societãţile comerciale aflate în portofoliul Companiei Naţionale de Administrare a Fondului Piscicol;
c) venituri încasate din vânzarea activelor cu destinaţie piscicolã din patrimoniul Companiei Naţionale de Administrare a Fondului Piscicol;
d) tarife pentru desfãşurarea activitãţii de acvaculturã în bazinele piscicole naturale;
e) venituri obţinute din contracte de arendã, precum şi cele obţinute în baza altor contracte;
f) venituri provenite din activitãţi comerciale;
g) venituri din dobânzi bancare;
h) venituri din dividende;
i) venituri realizate din vânzarea caietelor de sarcini şi a dosarelor de prezentare;
j) venituri din chirii;
k) alte venituri.
(3) Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital ale Companiei Naţionale de Administrare a Fondului Piscicol se asigurã integral din venituri proprii.
(4) Constituie cheltuieli ale Companiei Naţionale de Administrare a Fondului Piscicol urmãtoarele:
a) cheltuieli pentru finanţarea programelor de populare şi repopulare;
b) cheltuieli pentru finanţarea activitãţii de cercetare, pentru protecţia resurselor acvatice vii, pentru stabilirea capturilor totale admisibile, pentru studii de promovare şi marketing al produselor piscicole;
c) cheltuieli pentru finanţarea construirii infrastructurii necesare pescuitului;
d) cheltuieli legate de plata onorariilor pentru consultanţi, cabinete sau societãţi profesionale de avocaturã;
e) cheltuieli aferente lansãrii ofertei de vânzare pe piaţa de capital, inclusiv comisioanele şi taxele;
f) costuri implicate de închiderea operaţionalã, reorganizarea şi/sau lichidarea societãţilor comerciale cu profil piscicol;
g) plata rapoartelor de evaluare, cheltuieli de publicitate, taxe notariale, taxe de registru, taxe judiciare şi de timbru, taxe pentru avize de mediu;
h) cheltuieli pentru înregistrarea transferului acţiunilor de la Agenţia Domeniilor Statului la Compania Naţionalã de Administrare a Fondului Piscicol;
i) sumele plãtite efectiv cumpãrãtorilor în executarea garanţiilor acordate acestora şi/sau cheltuielile efectuate pentru combaterea ori stingerea pretenţiilor formulate de cumpãrãtori;
j) sumele plãtite efectiv concesionarilor în executarea contractelor de concesiune cu titlu de despãgubiri pentru nerespectarea obligaţiilor de mediu şi/sau cheltuielile efectuate pentru combaterea ori stingerea pretenţiilor formulate de aceştia;
k) cheltuieli cu asigurãrile;
l) sumele plãtite efectiv terţilor în vederea pregãtirii procesului de concesionare;
m) cheltuieli corespunzãtoare întocmirii balanţei terenurilor, stabilirii bonitãţii terenurilor pe clase de calitate, în vederea calculãrii redevenţei, pentru verificarea respectãrii tehnologiilor, alte impozite şi taxe;
n) cheltuieli pentru preluarea, transportul, depozitarea, condiţionarea şi valorificarea redevenţei în naturã;
o) alte cheltuieli prevãzute în bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat.
(5) Sumele ce se vireazã la bugetul de stat se stabilesc ca diferenţã între veniturile totale încasate efectiv pânã la finele semestrului şi cheltuielile totale aprobate prin bugetul de venituri şi cheltuieli pentru aceeaşi perioadã.
(6) Virarea sumelor calculate potrivit alin. (4) se efectueazã în termen de 30 de zile de la data expirãrii semestrului încheiat.
(7) Compania Naţionalã de Administrare a Fondului Piscicol are obligaţia sã deruleze fondurile rezultate din activitãţile desfãşurate prin conturi deschise la Trezoreria Statului.
(8) Bugetul de venituri şi cheltuieli al Companiei Naţionale de Administrare a Fondului Piscicol se aprobã prin hotãrâre a Guvernului."
7. Articolul 12 se abrogã.
8. Articolele 13^1 şi 13^2 vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 13^1. - (1) Licenţa de pescuit este un document netransmisibil, emis de Agenţia Naţionalã pentru Pescuit şi Acvaculturã pe baza datelor înregistrate în Fişierul navelor şi ambarcaţiunilor de pescuit, care dã dreptul unei nave/ambarcaţiuni sã desfãşoare activitatea de pescuit comercial şi care va cuprinde date privind proprietarul sau, dupã caz, administratorul navei/ambarcaţiunii, caracteristicile tehnice ale acesteia, zona de pescuit, metodele, uneltele şi echipamentele de pescuit prevãzute la bord, precum şi perioada de valabilitate.
(2) În cazul transmiterii proprietãţii navei/ambarcaţiunii, în termen de 30 de zile de la data transmiterii, noul proprietar va comunica Agenţiei Naţionale pentru Pescuit şi Acvaculturã schimbarea proprietarului, în vederea eliberãrii unei noi licenţe de pescuit.
(3) Neutilizarea licenţei de pescuit pe o duratã de 60 de zile fãrã o cauzã justificatã, în perioada sa de valabilitate, va fi consideratã ca o renunţare a titularului la activitatea de pescuit, procedându-se la excluderea definitivã a navei/ambarcaţiunii din fişier.
(4) Navele şi ambarcaţiunile de pescuit au obligaţia de a avea la bord licenţa de pescuit.
Art. 13^2. - (1) Autorizaţia de pescuit în scop comercial şi/sau recreativ/sportiv este un document eliberat de administratorii resurselor acvatice vii şi va conţine date referitoare la identificarea navei/ambarcaţiunii, perioada de valabilitate, zona de pescuit, modalitatea de pescuit şi cota alocatã pe specii.
(2) Un ansamblu de nave/ambarcaţiuni cu aceleaşi caracteristici şi care activeazã în aceeaşi zonã de pescuit va putea primi o autorizaţie colectivã de pescuit.
(3) Autorizaţia de pescuit în scop comercial se va elibera şi în cazul exercitãrii activitãţii de pescuit în ape ce nu aparţin jurisdicţiei sau suveranitãţii române de cãtre Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, în conformitate cu prevederile acordurilor internaţionale încheiate de România.
(4) Deţinãtorii autorizaţiilor de pescuit în scop comercial şi/sau recreativ/sportiv sunt obligaţi sã marcheze zonele care fac obiectul acestora, în termen de 30 de zile de la data eliberãrii autorizaţiilor, sub controlul administratorului resurselor acvatice vii.
(5) Capturarea reproducãtorilor din bazinele piscicole naturale, necesari activitãţilor de reproducere artificialã din amenajãrile piscicole, se face în baza unei autorizaţii speciale eliberate de Agenţia Naţionalã pentru Pescuit şi Acvaculturã, cu acordul administratorului resurselor acvatice vii."
9. Articolul 22 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 22. - Administratorii şi beneficiarii dreptului de pescuit exercitã cu personal specializat paza resurselor acvatice vii, a exploatãrii acestora, controlul activitãţilor de pescuit, combaterea pescuitului ilegal, furturilor, distrugerilor şi degradãrilor."
10. Dupã articolul 22 se introduc articolele 22^1, 22^2 şi 22^3, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 22^1. - Personalul de pazã este dotat, în condiţiile legii, cu armament şi echipament corespunzãtor.
Art. 22^2. - În timpul exercitãrii atribuţiilor de serviciu personalul de pazã este asimilat personalului care îndeplineşte o funcţie ce implicã exerciţiul autoritãţii publice.
Art. 22^3. - La nivelul structurilor teritoriale proprii organizarea activitãţii de pazã este reglementatã prin statutul administratorilor."
11. Articolul 26 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 26. - Unitãţile de poliţie, ale Poliţiei de frontierã şi ale Jandarmeriei sprijinã acţiunile de pazã a resurselor acvatice vii, potrivit atribuţiilor ce le revin în temeiul legii."
12. Articolul 28 se abrogã.
13. Articolul 30 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 30. - (1) Licenţierea agenţilor economici care desfãşoarã activitate de acvaculturã se face, conform prezentei legi, de cãtre Agenţia Naţionalã pentru Pescuit şi Acvaculturã.
(2) Agenţii economici care posedã autorizaţie de pescuit în scop comercial în bazinele piscicole naturale în care se poate desfãşura şi activitate de acvaculturã pot desfãşura aceastã activitate, la cerere, în baza unei licenţe de acvaculturã şi a plãţii unui tarif anual, al cãrui nivel se stabileşte în baza productivitãţii naturale, plãtit administratorilor resurselor acvatice vii.
(3) Productivitatea naturalã a bazinelor piscicole naturale în care se poate practica acvacultura se stabileşte de o instituţie de cercetare de profil, în baza studiilor efectuate, şi se aprobã de Agenţia Naţionalã pentru Pescuit şi Acvaculturã.
(4) În cadrul Agenţiei Naţionale pentru Pescuit şi Acvaculturã se înfiinţeazã Registrul unitãţilor de producţie din acvaculturã, cu caracter administrativ, care va cuprinde toate unitãţile şi instalaţiile folosite pentru activitatea de acvaculturã. În registru se vor menţiona date privind proprietarul sau administratorul unitãţii, date tehnice de construcţie şi funcţionare, precum şi speciile cultivate.
(5) Unitãţile de producţie incluse în Registrul unitãţilor de producţie din acvaculturã vor primi licenţã de acvaculturã pentru o perioadã determinatã, eliberatã de Agenţia Naţionalã pentru Pescuit şi Acvaculturã.
(6) Orice modificare privind schimbarea proprietarului sau administratorului, precum şi modificãrile privind capacitatea de producţie şi speciile cultivate trebuie comunicate, în termen de 30 de zile de la data modificãrii survenite, Agenţiei Naţionale pentru Pescuit şi Acvaculturã, în vederea reactualizãrii registrului şi eliberãrii unei noi licenţe de acvaculturã, dupã caz."
14. Articolul 35^1 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 35^1. - Introducerea în culturã a speciilor de peşti sau de alte vieţuitoare acvatice noi, provenite din import, se face cu avizul prealabil al Agenţiei Naţionale pentru Pescuit şi Acvaculturã şi al autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului şi gospodãrirea apelor."
15. Articolul 38^25 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 38^25. - (1) Anual, la propunerea Agenţiei Naţionale pentru Pescuit şi Acvaculturã, prin ordin comun al ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale şi al ministrului mediului şi gospodãririi apelor se vor stabili perioadele şi zonele de prohibiţie a pescuitului, precum şi zonele de protecţie a resurselor acvatice vii.
(2) Perioadele şi zonele de prohibiţie se stabilesc cu respectarea prevederilor cuprinse în anexele nr. 1 şi 2.
(3) În zonele de protecţie pot fi incluse zone de reproducere, de hrãnire şi/sau de iernare a unor specii de peşti şi alte vieţuitoare acvatice cu valoare economicã şi/sau ecologicã deosebite ori aflate în pericol.
(4) În zonele de protecţie sunt interzise total sau parţial activitatea de pescuit, lucrãrile hidrotehnice sau activitãţile economice care pun în pericol echilibrul ecosistemelor acvatice protejate, cu excepţia pescuitului în scop ştiinţific şi a mãsurilor de prevenire a inundaţiilor.
(5) Zonele de protecţie se aprobã de Agenţia Naţionalã pentru Pescuit şi Acvaculturã, la propunerea administratorilor resurselor acvatice vii din domeniul public.
(6) Pentru apele care constituie frontierã de stat perioadele de prohibiţie, regulile de pescuit, precum şi zonele de protecţie a resurselor acvatice vii se stabilesc în concordanţã cu convenţiile internaţionale încheiate cu statele riverane.
(7) Persoanele fizice sau juridice care folosesc apele din domeniul public în alte scopuri decât cel piscicol sunt obligate sã ia mãsurile necesare pentru a împiedica perturbarea regimului hidrologic natural, distrugerea habitatelor speciilor de florã şi faunã, precum şi absorbţia resurselor acvatice vii prin staţiile de pompare.
(8) Administratorii şi beneficiarii resurselor acvatice vii din bazinele piscicole naturale au obligaţia sã execute lucrãri pentru protecţia şi refacerea habitatelor naturale."
16. Articolele 55^1-55^4 vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 55^1. - Urmãtoarele fapte constituie contravenţie şi se sancţioneazã cu amendã de la 5.000.000 lei la 10.000.000 lei:
a) plasarea uneltelor de pescuit fixe sau în derivã pe mai mult de douã treimi din lãţimea râurilor sau a canalelor;
b) utilizarea setcilor sau avelor de orice fel în cadrul complexului lagunar Razelm-Sinoe, în ghiolurile Belciuc-Erenciuc şi în lacurile litorale;
c) nemarcarea uneltelor de pescuit sau a zonelor de pescuit;
d) neducerea la îndeplinire, la termenele şi în condiţiile stabilite, a mãsurilor dispuse de cãtre inspectorul piscicol.
Art. 55^2. - Urmãtoarele fapte constituie contravenţie şi se sancţioneazã cu amendã de la 10.000.000 lei la 30.000.000 lei:
a) oprirea, abaterea apelor curgãtoare sau scurgerea apei totalã/parţialã din bazinele piscicole amenajate, fãrã acordul administratorului, proprietarului sau al deţinãtorului folosinţei piscicole;
b) introducerea în bazinele piscicole naturale sau în bazinele piscicole amenajate, fãrã avizul Agenţiei Naţionale pentru Pescuit şi Acvaculturã, a speciilor, raselor sau hibrizilor de resurse acvatice vii, altele decât cele existente;
c) lipsa licenţei pentru desfãşurarea activitãţii de acvaculturã.
Art. 55^3. - Urmãtoarele fapte constituie contravenţie şi se sancţioneazã cu amendã de la 16.000.000 lei la 32.000.000 lei:
a) reţinerea la bord, transbordarea, descãrcarea sau comercializarea exemplarelor sub dimensiunea minimã legalã;
b) pescuitul lostriţei fãrã autorizaţie specialã eliberatã de administratorul resurselor acvatice vii;
c) refuzul de a permite accesul personalului autorizat pentru controlul navelor/ambarcaţiunilor şi autovehiculelor în unitãţile de acvaculturã, precum şi în perimetrul bazinelor piscicole exploatate prin pescuit recreativ/sportiv sau comercial;
d) neînscrierea sau ştergerea numãrului de identificare al navelor/ambarcaţiunilor de pescuit, precum şi al navelor/ambarcaţiunilor auxiliare de pescuit.
Art. 55^4. - Urmãtoarele fapte constituie contravenţie şi se sancţioneazã cu amendã de la 30.000.000 lei la 40.000.000 lei:
a) distrugerea sau degradarea din culpã a digurilor, barajelor şi canalelor, a taluzurilor şi malurilor, a instalaţiilor hidrotehnice aferente amenajãrilor piscicole;
b) distrugerea sau degradarea din culpã a trecãtoarelor pentru peşti, a topliţelor şi a cascadelor podite;
c) distrugerea, degradarea sau micşorarea din culpã a zonelor de protecţie perimetralã a bazinelor piscicole amenajate;
d) neinstalarea sau distrugerea dispozitivelor care împiedicã intrarea peştilor în sistemele de alimentare cu apã, irigaţii, precum şi în instalaţiile hidroenergetice;
e) neluarea, la construcţia sau golirea lacurilor de acumulare, a mãsurilor pentru curãţarea zonelor de pescuit şi pentru protejarea şi salvarea resurselor acvatice vii;
f) aruncarea sau depozitarea rumeguşului, deşeurilor menajere şi zootehnice şi a oricãror materii şi materiale, produse şi substanţe poluante pe malurile râurilor, pâraielor, lacurilor, bãlţilor şi bazinelor pisciole amenajate;
g) pescuitul cu momeli metalice şi cu peşti artificiali în râurile populate cu lostriţã;
h) prinderea peştelui cu unelte de plasã şi cu pripoane în râurile şi lacurile din zona de munte, precum şi în râurile colinare şi de şes, cu excepţia Dunãrii şi Prutului;
i) pescuitul în scop comercial pe cursul unei ape curgãtoare în zona de 500 m aval de baraj;
j) neexecutarea lucrãrilor pentru protecţia şi refacerea habitatelor naturale ale resurselor acvatice vii."
17. Articolul 56^1 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 56^1. - (1) Urmãtoarele fapte constituie infracţiune şi se sancţioneazã cu amendã de la 50.000.000 lei la 100.000.000 lei:
a) lipsa licenţei de pescuit pentru nave şi ambarcaţiuni şi/sau a autorizaţiei de pescuit;
b) producerea, importul, comercializarea, deţinerea sau folosirea la pescuit de cãtre persoanele neautorizate a nãvoadelor, voloacelor, setcilor, avelor, prostovoalelor, vârşelor, vintirelor, precum şi a altor tipuri de unelte de pescuit comercial;
c) pescuitul cu unelte de pescuit având ochiul de plasã sub dimensiunile minime prevãzute de lege;
d) reducerea debitului şi a volumului de apã în amenajãrile piscicole în scop de furt, respectiv pentru pescuit ilegal;
e) închiderea, obturarea, bararea cu garduri pescãreşti sau cu unelte de pescuit de orice fel a canalelor şi a gârlelor de legãturã cu lacurile, bãlţile sau terenurile inundate, de cãtre persoane neautorizate;
f) furtul de peşte, prin orice mijloace şi metode, din amenajãrile piscicole.
(2) Tentativa se pedepseşte."
18. Dupã articolul 56^1 se introduce articolul 56^2 cu urmãtorul cuprins:
"Art. 56^2. - (1) Urmãtoarele fapte constituie infracţiune şi se sancţioneazã cu amendã penalã de la 300.000.000 lei la 800.000.000 lei:
a) pescuitul în scop comercial în bazinele piscicole naturale, prin orice metode şi mijloace, al peştilor sau al altor vieţuitoare acvatice, în perioada de prohibiţie, precum şi distrugerea icrelor embrionate de peşte din zonele de reproducere naturalã;
b) producerea, importul, confecţionarea, deţinerea sau comercializarea uneltelor de pescuit din plasã monofilament;
c) pescuitul cu ostia, suliţa, ţepoaica şi cu orice alte unelte înţepãtoare şi agãţãtoare, prin greblare sau harponare;
d) pescuitul sau omorârea deliberatã a mamiferelor marine;
e) pescuitul electric neautorizat, pescuitul cu materiale explozive, pescuitul cu substanţe toxice şi narcotice de orice fel, pescuitul cu unelte din plasã monofilament, precum şi folosirea armelor de foc în scopul omorârii peştilor sau a vieţuitoarelor acvatice;
f) pescuitul sturionilor sau al lostriţei sub dimensiunile legale în alt scop decât pentru repopulare;
g) deţinerea, transportul sau comercializarea ilegalã a peştelui, icrelor şi produselor din peşte fãrã documente legale.
(2) Tentativa se pedepseşte.
(3) Urmãrirea şi judecarea infracţiunilor prevãzute la alin. (1) se fac în regim de urgenţã, potrivit dispoziţiilor Codului de procedurã penalã privind urmãrirea şi judecarea infracţiunilor flagrante."
19. Articolul 57^1 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 57^1. - Când infracţiunile prevãzute la art. 56^1 şi 56^2 sunt sãvârşite de persoane cu atribuţii de constatare a contravenţiilor şi infracţiunilor la prezenta lege, pedepsele se dubleazã."
20. Articolul 61^1 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 61^1. - (1) Cuantumul despãgubirilor datorate pentru pagube cauzate resurselor acvatice vii prin infracţiuni/contravenţii se stabileşte de experţi, se hotãrãşte de instanţele judecãtoreşti şi revine, dupã caz, bugetului de stat şi/sau administratorilor resurselor acvatice vii din bazinele piscicole naturale şi/sau proprietarilor/deţinãtorilor bazinelor piscicole amenajate.
(2) În vederea stabilirii despãgubirilor datorate pentru pagube cauzate resurselor acvatice vii, prin contravenţii/infracţiuni sãvârşite în perioada de prohibiţie, în perimetrul rezervaţiilor sau al bazinelor piscicole amenajate, se va avea în vedere triplul preţului de piaţã, pe specii, pentru peşte şi alte vieţuitoare acvatice, din ziua şi zona în care s-a sãvârşit fapta."
21. Articolul 62^1 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 62^1. - (1) Sunt supuse confiscãrii uneltele şi ambarcaţiunile de pescuit, mijloacele de transport, armele de foc şi orice alte bunuri care au fost folosite la sãvârşirea faptei.
(2) Bunurile rezultate din sãvârşirea contravenţiei/ infracţiunii, constând în peşte, icre, alte vieţuitoare şi produse acvatice, sunt, de asemenea, supuse confiscãrii.
(3) În cazurile de confiscare a bunurilor prevãzute la alin. (1) şi (2), organele de constatare dispun, prin documentul încheiat, valorificarea lor în condiţiile legii."
22. Articolul 63^1 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 63^1. - Constatarea faptelor ce constituie contravenţii sau infracţiuni şi aplicarea sancţiunilor contravenţionale la prezenta lege se fac de cãtre personalul cu drept de control din cadrul Inspecţiei Piscicole, de personalul abilitat din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, de personalul cu drept de control al Gãrzii Naţionale de Mediu şi de cãtre personalul cu drept de control din cadrul Administraţiei Rezervaţiei Biosferei «Delta Dunãrii», pentru zona sa de responsabilitate, precum şi de cãtre persoanele împuternicite prin ordin al ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale."
23. Punctele 3-6 din anexa nr. 4 se abrogã.
24. Punctul 7 din anexa nr. 4 va avea urmãtorul cuprins:
"7. Metodele de pescuit, uneltele de pescuit şi dimensiunile minime ale ochiurilor plaselor folosite la confecţionarea uneltelor de pescuit se stabilesc anual prin ordinul de prohibiţie."
ART. II
(1) Prevederile <>art. 7^5 din Legea nr. 192/2001 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se duc la îndeplinire în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã.
(2) Prevederile <>art. 9 alin. (3) din Legea nr. 192/2001 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se aduc la îndeplinire în termen de 15 zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã.
ART. III
În termen de 90 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, prin ordin al ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale, se va stabili modul de atribuire şi modelul autorizaţiilor şi permiselor de pescuit, la propunerea Agenţiei Naţionale pentru Pescuit şi Acvaculturã.
ART. IV
Agenţia Naţionalã pentru Pescuit şi Acvaculturã stabileşte, în termen de 6 luni de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, modul de operare a Registrului unitãţilor de producţie din acvaculturã, criteriile şi condiţiile de acordare a licenţei de acvaculturã, precum şi perioada de valabilitate a acesteia.
ART. V
<>Legea nr. 192/2001 privind resursele acvatice vii, pescuitul şi acvacultura, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 627 din 2 septembrie 2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi cu cele aduse prin prezenta ordonanţã de urgenţã, se va republica, dându-se textelor o nouã numerotare.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE

Contrasemneazã:
---------------
p. Ministrul agriculturii,
pãdurilor şi dezvoltãrii rurale,
Nicolae Istudor,
secretar de stat

Ministru de stat,
ministrul administraţiei şi internelor,
Marian Florian Sãniuţã

p. Ministrul mediului
şi gospodãririi apelor,
Florin Stadiu,
secretar de stat

p. Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat

Bucureşti, 16 septembrie 2004.
Nr. 69.
-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016