Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 64 din 27 iunie 2007  privind datoria publica    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 64 din 27 iunie 2007 privind datoria publica

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 439 din 28 iunie 2007
Având în vedere:
- comisioanele de neutilizare plãtite în prezent ca urmare a netragerii la timp a sumelor aferente împrumuturilor contractate de Ministerul Economiei şi Finanţelor şi subîmprumutate ordonatorilor principali de credite;
- necesitatea asigurãrii finanţãrii deficitului bugetului de stat în condiţii cât mai eficiente şi în condiţiile limitãrii riscurilor aferente datoriei publice guvernamentale prin preluarea cât mai rapidã a operaţiunilor de natura datoriei publice guvernamentale de cãtre Ministerul Economiei şi Finanţelor, atât pentru portofoliul existent, cât şi pentru noile împrumuturi;
- complexitatea şi dimensiunea operaţiunilor şi demersurilor necesar a fi realizate în vederea preluãrii începând cu anul 2008 a operaţiunilor specifice datoriei publice guvernamentale contractate înainte de data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã fie de cãtre ordonatorii de credite cu garanţia statului sau contractate de cãtre Ministerul Economiei şi Finanţelor şi subîmprumutate acestora, respectiv semnarea protocoalelor de predare-primire cu ordonatorii principali de credite, modificarea acordurilor de împrumut contractate direct sau garantate de stat, precum şi a actelor normative de aprobare ori de ratificare a acestora, precum şi sincronizarea acestora cu etapele şi calendarul procesului de elaborare a proiectului bugetului de stat pentru anul 2008, pentru care termenul limitã de depunere la Guvern este 30 septembrie 2007,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

CAP. I
Dpoziţii generale

ART. 1
Obiectul
Prezenta ordonanţã de urgenţã stabileşte cadrul general şi principiile administrãrii datoriei publice.
ART. 2
Definiţii
În înţelesul prezentei ordonanţe de urgenţã, termenii şi expresiile de mai jos au urmãtoarele semnificaţii:
a) autorizare bugetarã permanentã - autorizarea Guvernului de a asigura permanent surse în bugetul de stat aferente plãţii ratelor de capital, dobânzilor, comisioanelor şi altor costuri aferente datoriei publice guvernamentale, conform prevederilor legale în vigoare;
b) Comitetul Interministerial de Finanţãri, Garanţii si Asigurãri - organismul care avizeazã condiţiile financiare privind emiterea de garanţii de stat, precum şi acordarea de subîmprumuturi sub forma unor obligaţii de natura datoriei publice guvernamentale, ale cãrui componenţã şi competenţe se aprobã prin hotãrâre a Guvernului;
c) datorie publicã - totalitatea obligaţiilor de natura datoriei publice guvernamentale şi locale;
d) datorie publicã guvernamentalã - totalitatea obligaţiilor statului la un moment dat, provenind din finanţãrile rambursabile angajate pe baze contractuale sau garantate de Guvern prin Ministerul Economiei şi Finanţelor, conform dispoziţiilor prezentei ordonanţe de urgenţã;
e) datorie publicã localã - totalitatea obligaţiilor unitãţilor administrativ-teritoriale, la un moment dat, provenind din finanţãrile rambursabile angajate pe baze contractuale sau garantate de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale, conform dispoziţiilor prezentei ordonanţe de urgenţã şi ale <>Legii nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu completãrile ulterioare;
f) fond de risc - fondul constituit la Ministerul Economiei şi Finanţelor şi la nivelul unitãţii administrativ-teritoriale de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale, din comisioanele încasate de la subîmprumutaţi/garantaţi de Guvern, respectiv de la garantaţii de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale, precum şi din alte surse prevãzute de lege;
g) garantat - persoana juridicã pentru care se prevede ca rambursarea finanţãrii garantate de stat sã se facã din veniturile proprii, fãrã a afecta bugetul de stat, sau, în cazul garanţiilor acordate unitãţilor administrativ-teritoriale, se prevede ca rambursarea sã se facã din bugetele locale, precum şi din veniturile operatorilor economici şi ale serviciilor publice din subordinea unitãţilor administrativ-teritoriale care beneficiazã de garanţiile acordate de cãtre acestea, pentru care se prevede ca rambursarea sã se facã din surse proprii;
h) garanţie - angajamentul asumat în numele şi în contul statului de cãtre Guvern, prin Ministerul Economiei şi Finanţelor, sau de cãtre unitãţile administrativ-teritoriale, prin autoritãţile administraţiei publice locale, în calitate de garant, de a plãti la scadenţã obligaţiile neonorate ale garantatului, în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţã;
i) serviciul datoriei publice - totalitatea sumelor reprezentând rate de capital, dobânzi, comisioane şi alte costuri aferente datoriei publice provenind din finanţãrile rambursabile angajate pe baze contractuale sau garantate de cãtre Guvern, prin Ministerul Economiei şi Finanţelor, ori de cãtre unitãţile administrativ-teritoriale, prin autoritãţile administraţiei publice locale, pentru o perioadã determinatã;
j) subîmprumut - finanţare rambursabilã angajatã de stat prin Ministerul Economiei şi Finanţelor şi transferatã cãtre subîmprumutat prin acordul de împrumut subsidiar;
k) subîmprumutat - persoanã juridicã ce beneficiazã de împrumuturi angajate de Ministerul Economiei şi Finanţelor şi a cãror rambursare se asigurã exclusiv din veniturile proprii ale acesteia, fãrã a afecta bugetul de stat, sau, în cazul unitãţilor administrativ-teritoriale, se prevede ca rambursarea sã se facã din bugetele locale.

CAP. II
Datoria publicã guvernamentalã

ART. 3
Obiectivele şi strategia de administrare a datoriei publice guvernamentale
(1) În procesul de administrare a datoriei publice guvernamentale, Ministerul Economiei şi Finanţelor are ca obiectiv asigurarea necesitãţilor de finanţare guvernamentalã în condiţiile minimizãrii costurilor pe termen lung şi limitãrii riscurilor implicate.
(2) Instrumentele utilizate de Ministerul Economiei şi Finanţelor în scopul atingerii obiectivelor privind administrarea datoriei publice guvernamentale se stabilesc prin norme emise în aplicarea prezentei ordonanţe de urgenţã. La definirea instrumentelor de datorie se vor avea în vedere reglementãrile în materie ale instituţiilor europene abilitate.
(3) În cazul operaţiunilor de administrare a riscurilor aferente oligaţiilor de natura datoriei publice guvernamentale, Ministerul Economiei şi Finanţelor poate încheia acorduri cu instituţiile financiare, în vederea utilizãrii de instrumente specifice, care pot prevedea compensarea bilatarelã a obligaţiilor rezultate între pãrţile participante, astfel încât sã rezulte periodic o singurã obligaţie finalã netã a uneia dintre pãrţi, în conformitate cu legislaţia în materie în vigoare şi în baza normelor emise în aplicarea prezentei ordonanţe de urgenţã.
(4) Ministerul Economiei şi Finanţelor elaboreazã, cu consultarea Bãncii Naţionale a României, strategia pe termen mediu privind administrarea datoriei publice guvernamentale, pe care o înainteazã spre aprobare Guvernului şi spre informare Parlamentului României; strategia este revizuibilã anual sau ori de câte ori condiţiile de piaţã şi/sau necesitãţile de finanţare o impun.
(5) Veniturile, respectiv cheltuielile rezultate în urma efectuãrii operaţiunilor de administrare a datoriei publice guvernamentale, în conformitate cu prevederile alin. (1), reprezintã venituri, respectiv cheltuieli ale bugetului de stat sau ale bugetului Trezoreriei Statului.
ART. 4
Contractarea datoriei publice guvernamentale
(1) Guvernul este autorizat sã angajeze în numele şi în contul statului obligaţii de natura datoriei publice guvernamentale numai prin Ministerul Economiei şi Finanţelor, în urmãtoarele scopuri:
a) finanţarea deficitului bugetului de stat, finanţarea temporarã a deficitelor din anii precedenţi ale bugetului asigurãrilor sociale de stat, pânã la alocarea de sume cu aceastã destinaţie, finanţarea deficitelor temporare ale bugetului de stat şi ale bugetului asigurãrilor sociale de stat din exerciţiul curent;
b) refinanţarea şi rambursarea anticipatã a datoriei publice guvernamentale;
c) menţinerea în permanenţã a unui sold corespunzãtor în contul curent general al Trezoreriei Statului, stabilit de Ministerul Economiei şi Finanţelor, în conformitate cu criteriile prevãzute în normele metodologice elaborate în conformitate cu art. 12 alin. (1);
d) finanţarea pe bazã de lege a unor programe/proiecte sau a altor necesitãţi prioritare pentru economia româneascã.
(2) În cazul alin. (1) lit. d), beneficiarii garanţiilor de stat, precum şi subîmprumutaţii se stabilesc, pentru fiecare caz în parte, prin lege, numai dupã obţinerea avizului din partea Comitetului Interministerial de Finanţãri, Garanţii şi Asigurãri.
(3) Autoritãţile administraţiei publice centrale nu pot fi beneficiari ai garanţiilor de stat sau ai subîmprumuturilor acordate de cãtre Ministerul Economiei şi Finanţelor.
(4) Pe parcursul unui an, Ministerul Economiei şi Finanţelor contracteazã împrumuturi guvernamentale, pentru scopurile precizate la alin. (1), independent de evoluţia disponibilitãţilor existente în contul curent general al Trezoreriei Statului şi de evoluţia veniturilor şi cheltuielilor bugetului de stat în decursul acelui an.
(5) Finanţãrile rambursabile contractate de la organismele financiare internaţionale destinate finanţãrii deficitului bugetului de stat se aprobã prin hotãrâre a Guvernului.
(6) Modalitatea de aprobare a operaţiunilor de contractare a datoriei publice guvernamentale se stabileşte prin norme emise în aplicarea prezentei ordonanţe de urgenţã.
ART. 5
Rambursarea datoriei publice guvernamentale
(1) Rambursarea datoriei publice guvernamentale reprezintã o obligaţie a statului necondiţionatã şi irevocabilã de platã a capitalului, dobânzilor, comisioanelor şi a altor costuri aferente finanţãrilor rambursabile angajate sau garantate. Cheltuielile privind serviciile prestate de agenţiile de rating pentru evaluarea riscului de ţarã, comisioanele, dobânzile, valoarea discontului şi alte cheltuieli legate de angajarea finanţãrilor rambursabile în numele şi contul statului vor fi plãtite din bugetul de stat.
(2) În vederea plãţii serviciului datoriei publice guvernamentale, se acordã autorizare bugetarã permanentã pentru efectuarea acestor cheltuieli.
(3) Sursele de platã pentru serviciul datoriei publice guvernamentale sunt, dupã caz, urmãtoarele:
a) disponibilitãţile contului curent general al Trezoreriei Statului;
b) finanţãrile rambursabile angajate în numele statului pentru refinanţarea datoriei publice guvernamentale;
c) cheltuielile prevãzute cu aceastã destinaţie în bugetul de stat;
d) sumele încasate de Ministerul Economiei şi Finanţelor de la subîmprumutaţi, în baza acordurilor încheiate cu aceştia, cu respectarea condiţiilor acordurilor prin care au fost angajate finanţãrile rambursabile;
e) sumele prevãzute în bugetele persoanelor juridice care au contractat finanţãri rambursabile cu garanţia statului;
f) fondul de risc constituit la Ministerul Economiei şi Finanţelor pentru situaţiile în care garantaţii/subîmprumutaţii nu îşi onoreazã obligaţiile prevãzute în acordurile încheiate cu Ministerul Economiei şi Finanţelor;
g) alte surse, în condiţiile legii.
(4) Banca Naţionalã a României, în baza convenţiilor încheiate cu Ministerul Economiei şi Finanţelor, poate acţiona ca agent al statului în rambursarea datoriei publice guvernamentale contractate în altã monedã decât moneda naţionalã, precum şi în organizarea licitaţiilor de titluri de stat pe piaţa internã.
(5) Pentru activitãţile derulate de cãtre Banca Naţionalã a României, în conformitate cu alin. (4), în calitate de agent al statului pentru rambursarea datoriei publice guvernamentale şi pentru plasarea cãtre terţi a emisiunilor de titluri de stat, Ministerul Economiei şi Finanţelor este autorizat sã plãteascã comisioane din bugetul de stat, al cãror cuantum este stabilit prin convenţie între cele douã pãrţi.
ART. 6
Fondul de risc pentru datoria publicã guvernamentalã
(1) Pentru acoperirea riscurilor financiare care decurg din garanţiile de stat, precum şi din subîmprumuturi se constituie fondul de risc.
(2) Nivelul comisionului la fondul de risc datorat de unitãţile administrativ-teritoriale se stabileşte la un nivel inferior celui calculat în conformitate cu procedurile prevãzute în normele metodologice emise în baza art. 12 alin. (1), prin ordin comun al ministrului economiei şi finanţelor şi al ministrului internelor şi reformei administrative, dupã consultarea prealabilã a Comitetului pentru finanţe publice locale, înfiinţat în temeiul <>Legii nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu completãrile ulterioare.
(3) Sursele fondului de risc sunt:
a) sumele încasate sub formã de comisioane de la subîmprumutaţi/garantaţi de stat;
b) sumele încasate de la subîmprumutaţi/garantaţi de stat, reprezentând rate de capital, dobânzi, comisioane şi alte costuri aferente finanţãrilor rambursabile garantate sau subîmprumutate de stat, plãtite de Ministerul Economiei şi Finanţelor în numele garantatului ori al subîmprumutatului;
c) dobânzi la disponibilitãţile aflate în contul fondului de risc;
d) majorãri de întârziere, la nivelul celor prevãzute pentru neplata în termen a obligaţiilor fiscale, aplicate pentru neplata în termen de cãtre subîmprumutaţi sau garantaţi de stat a comisioanelor la fondul de risc şi, respectiv, a ratelor scadente, a dobânzilor, a comisioanelor şi a altor costuri aferente finanţãrii rambursabile;
e) sume recuperate conform legii;
f) fonduri alocate de la bugetul de stat în acest scop.
(4) Sumele aflate în fondul de risc sunt destinate achitãrii obligaţiilor aferente garanţiilor de stat şi subîmprumuturilor, în cazul în care subîmprumutaţii sau garantaţii de stat nu dispun la scadenţã de resurse financiare proprii pentru achitarea obligaţiilor de platã.
(5) Fondul de risc se gestioneazã de cãtre Ministerul Economiei şi Finanţelor, în condiţiile legii, prin contul curent general al Trezoreriei Statului, avându-se în vedere siguranţa, lichiditatea şi rentabilitatea fondurilor.
(6) Disponibilitãţile aflate în fondul de risc la sfârşitul anului se regularizeazã cu bugetul de stat în limita sumelor alocate din acest buget. Disponibilitãţile rãmase în fondul de risc la sfârşitul anului dupã regularizarea cu bugetul de stat se reporteazã în anul urmãtor cu aceeaşi destinaţie.
ART. 7
Recuperarea sumelor plãtite de Ministerul Economiei şi Finanţelor în contul subîmprumutaţilor sau garantaţilor de stat
(1) Sumele plãtite la scadenţe de Ministerul Economiei şi Finanţelor, în calitate de împrumutat sau garant, în contul subîmprumutaţilor sau garantaţilor de stat ca urmare a lipsei disponibilitãţilor financiare ale acestora, reprezentând rate de capital, dobânzi, comisioane şi alte costuri, comisioanele datorate şi neachitate la fondul de risc de cãtre aceştia, precum şi majorãrile de întârziere aferente acestor categorii de debite se recupereazã conform legislaţiei în vigoare privind colectarea creanţelor fiscale de cãtre organele fiscale în a cãror razã teritorialã îşi au domiciliul fiscal subîmprumutaţii sau garantaţii de stat, în baza înscrisurilor întocmite de direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor, prin care se individualizeazã sumele de recuperat şi care constituie titluri executorii. În cazul în care instanţele judecãtoreşti s-au pronunţat asupra acestor sume, executarea silitã se efectueazã în temeiul hotãrârii judecãtoreşti definitive şi irevocabile care, potrivit legii, constituie titlu executoriu.
(2) Cu sumele recuperate în condiţiile prezentului articol se reîntregeşte disponibilul fondului de risc pentru datoria publicã guvernamentalã.
ART. 8
Raportarea datoriei publice guvernamentale
Ministerul Economiei şi Finanţelor elaboreazã anual raportul privind datoria publicã guvernamentalã şi îl transmite Guvernului spre aprobare. Forma aprobatã a raportului este transmisã spre informare Parlamentului, dar nu mai târziu de data de 30 iulie a anului urmãtor celui de raportare.

CAP. III
Sancţiuni

ART. 9
(1) Folosirea ori prezentarea de documente sau date false, inexacte ori incomplete pentru primirea aprobãrilor sau garanţiilor necesare acordãrii finanţãrilor rambursabile prevãzute de prezenta ordonanţã de urgenţã, care are ca rezultat obţinerea pe nedrept a acestor fonduri, constituie infracţiune şi se pedepseşte cu închisoare de la 3 la 10 ani.
(2) Dacã fapta prevãzutã la alin. (1) a produs consecinţe deosebit de grave, pedeapsa este închisoarea de la 5 la 15 ani şi interzicerea exercitãrii unor drepturi.
(3) Tentativa se pedepseşte.
ART. 10
(1) Schimbarea, fãrã respectarea prevederilor legale, a destinaţiei fondurilor provenite din finanţãrile rambursabile contractate direct sau garantate de stat ori de unitãţile administrativ-teritoriale constituie infracţiune şi se pedepseşte cu închisoare de la 6 luni la 5 ani.
(2) Dacã fapta prevãzutã la alin. (1) a produs consecinţe deosebit de grave, pedeapsa este închisoarea de la 5 la 15 ani şi interzicerea exercitãrii unor drepturi.
(3) Tentativa se pedepseşte.
ART. 11
(1) Nerespectarea obligaţiilor de raportare de cãtre beneficiarii de împrumuturi care constituie datorie publicã, conform normelor emise în acest scop în aplicarea prezentei ordonanţe de urgenţã, constituie contravenţie şi se sancţioneazã cu amendã de la 5.000 la 15.000 lei.
(2) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea amenzilor se fac de cãtre organele fiscale împuternicite, în condiţiile legii.
(3) Dispoziţiile alin. (1) şi (2) se completeazã cu prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

CAP. IV
Dispoziţii tranzitorii şi finale

ART. 12
(1) La propunerea Ministerului Economiei şi Finanţelor şi a Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, Guvernul aprobã norme metodologice de aplicare, în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã.
(2) Modalitãţile de înregistrare şi raportare a datoriei publice se stabilesc prin normele metodologice prevãzute la alin. (1).
ART. 13
Pentru contractarea şi administrarea datoriei publice locale se aplicã prevederile <>Legii nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu completãrile ulterioare.
ART. 14
(1) Începând cu anul 2008, în bugetele ordonatorilor principali de credite ai bugetului de stat, bugetului asigurãrilor sociale de stat şi bugetului asigurãrilor pentru şomaj nu se mai aprobã credite bugetare destinate plãţii ratelor de capital, dobânzilor, comisioanelor şi altor costuri aferente împrumuturilor interne şi externe contractate de cãtre ordonatorii de credite cu sau fãrã garanţia statului ori contractate de cãtre Ministerul Economiei şi Finanţelor şi subîmprumutate acestora.
(2) Fac excepţie de la prevederile alin. (1) obligaţiile de natura datoriei publice contractate pentru finanţarea temporarã a deficitelor din anii precedenţi ale bugetului asigurãrilor sociale de stat.
(3) În aplicarea prevederilor alin. (1), Ministerul Economiei şi Finanţelor asigurã includerea în bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Economiei şi Finanţelor - Acţiuni generale, a fondurilor necesare efectuãrii plãţii serviciului datoriei publice aferente împrumuturilor externe şi interne contractate de cãtre ordonatorii de credite cu garanţia statului sau contractate de cãtre Ministerul Economiei şi Finanţelor şi subîmprumutate acestora.
(4) Începând cu anul 2008, nu se mai includ în bugetele ordonatorilor principali de credite ai bugetului de stat, bugetului asigurãrilor sociale de stat şi bugetului asigurãrilor pentru şomaj sume alocate din împrumuturi interne şi externe contractate de cãtre ordonatorii principali de credite cu garanţia statului sau contractate de cãtre Ministerul Economiei şi Finanţelor şi subîmprumutate acestora.
(5) Cheltuielile echivalente valorii sumelor rãmase de tras din împrumuturile prevãzute la alin. (4) vor fi cuprinse în bugetele ordonatorilor principali de credite ai bugetului de stat, bugetului asigurãrilor sociale de stat şi bugetului asigurãrilor pentru şomaj, în cadrul sumelor alocate de la aceste bugete.
(6) Ministerul Economiei şi Finanţelor va efectua tragerile din împrumuturile prevãzute la alin. (4) şi va utiliza sumele respective pentru finanţarea deficitului bugetului de stat şi pentru efectuarea plãţilor externe în contul datoriei publice guvernamentale.
(7) Obligaţiile financiare rezultate din aplicarea prevederilor prezentului articol se preiau de cãtre Ministerul Economiei şi Finanţelor pe bazã de protocol de predare-preluare încheiat cu ordonatorii principali de credite ai bugetelor respective care au astfel de obligaţii. Aceste protocoale se vor încheia pânã cel târziu la data de 30 noiembrie 2007.
(8) Propunerile pentru proiectul bugetului de stat pe anul 2008, în vederea aplicãrii prevederilor prezentului articol, se vor face de cãtre Ministerul Economiei şi Finanţelor în colaborare cu ordonatorii principali de credite implicaţi în aplicarea acestor prevederi.
(9) Pânã la data de 1 octombrie 2007, acordurile de împrumut contractate direct sau garantate de stat, precum şi actele normative de aprobare sau ratificare a acestora se modificã în mod corespunzãtor, în vederea aplicãrii prevederilor prezentului articol. În cazul în care nu se obţine acordul finanţatorilor externi, se aplicã prevederile din acordurile de împrumut încheiate cu aceştia şi din actele normative de aprobare sau ratificare a acordurilor încheiate pânã la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã.
ART. 15
(1) Pe data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã se abrogã <>Legea datoriei publice nr. 313/2004 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 577 din 29 iunie 2004, cu modificãrile ulterioare, precum şi prevederile art. 77 alin. (1) lit. c) şi d), iar din alin. (2) - normele de trimitere la alin. (1) lit. c) şi d) din <>Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu completãrile ulterioare.
(2) Pe data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, norma de trimitere la <>art. 20 din Legea datoriei publice nr. 313/2004 din cuprinsul <>art. 4 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 111/2006 privind finanţarea unor proiecte de investiţii care necesitã o perioadã mai lungã de un an pânã la finalizare, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.031 din 27 decembrie 2006, se considerã trimitere la art. 3 din prezenta ordonanţã de urgenţã.
(3) Procedurile de contractare a datoriei publice, aflate în curs de desfãşurare la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, se vor definitiva pe baza prevederilor legale în vigoare la data iniţierii acestora, cu respectarea prevederilor art. 14.
(4) Derularea împrumuturilor active la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã se va face conform procedurilor stabilite prin legislaţia aplicabilã pânã la acea datã, cu excepţia situaţiilor prevãzute la art. 14.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
p. Ministrul economiei şi finanţelor,
Cãtãlin Doica,
secretar de stat

Ministrul internelor
şi reformei administrative,
Cristian David

Bucureşti, 27 iunie 2007.
Nr. 64.
-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016