Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 63 din 27 iunie 2007  privind regimul veniturilor incasate de autoritatile contractante pe parcursul licitarii si implementarii contractelor din cadrul proiectelor ex-ISPA si PHARE finantate de Uniunea Europeana    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 63 din 27 iunie 2007 privind regimul veniturilor incasate de autoritatile contractante pe parcursul licitarii si implementarii contractelor din cadrul proiectelor ex-ISPA si PHARE finantate de Uniunea Europeana

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 439 din 28 iunie 2007

Având în vedere cã:
- pe parcursul implementãrii programelor de preaderare PHARE şi ISPA pot apãrea o serie de venituri din vânzarea caietelor de sarcini, executarea garanţiilor bancare sau din sumele reţinute şi din penalitãţile de întârziere în executarea obligaţiilor contractuale, precum şi din dobânzi;
- aceste venituri trebuie sã fie introduse imediat în finanţarea proiectelor şi în fluxul de plãţi;
- Comisia Europeanã a instruit autoritãţile naţionale cu privire la utilizarea acestor venituri,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

ART. 1
(1) Prezenta ordonanţã de urgenţã stabileşte cadrul financiar general pentru utilizarea veniturilor încasate de autoritãţile contractante pe parcursul licitãrii şi implementãrii contractelor din cadrul proiectelor ex-ISPA şi PHARE finanţate de Uniunea Europeanã.
(2) În sensul prezentei ordonanţe de urgenţã, termenii şi expresiile de mai jos se definesc dupã cum urmeazã:
a) autoritate contractantã - organismul responsabil pentru implementare, procedura de achiziţie, licitaţie, contractare şi efectuare de plãţi eligibile, desemnat în memorandumurile de finanţare/acordurile de finanţare/ deciziile Comisiei Europene;
b) contractant - ofertantul care a devenit, în condiţiile legii, parte într-un contract de achiziţie publicã;
c) documentaţia de atribuire - documentaţia ce cuprinde toate informaţiile legate de obiectul contractului de achiziţie publicã şi de procedura de atribuire a acestuia, inclusiv caietul de sarcini sau, dupã caz, documentaţia descriptivã;
d) garanţie de participare - scrisoare de garanţie bancarã, care se prezintã în original de cãtre ofertant, în cuantumul şi pentru perioada prevãzutã în documentaţia de atribuire, şi care, în principiu, se returneazã ofertantului care nu a câştigat licitaţia sau se transformã în garanţia de bunã execuţie, în cazul în care ofertantul semneazã contractul, ori se executã, în cazul în care ofertantul refuzã sã semneze contractul de achiziţie publicã/acordul-cadru în perioada de valabilitate a ofertei;
e) contract de achiziţie publicã - acordul scris semnat de autoritatea contractantã şi contractant, având ca obiect execuţia de lucrãri, prestarea de servicii sau furnizarea de produse în conformitate cu cerinţele specificate de autoritatea contractantã prin documentaţia de atribuire;
f) garanţie de bunã execuţie - scrisoare de garanţie bancarã, care se prezintã în original de cãtre contractant, în scopul asigurãrii autoritãţii contractante de îndeplinirea cantitativã, calitativã şi în perioada convenitã a contractului;
g) sume reţinute - sumele cuvenite contractorului, reţinute de autoritatea contractantã din plãţile efectuate cãtre contractor pe parcursul implementãrii proiectului, pânã la expirarea perioadei de notificare a defectelor;
h) garanţie bancarã aferentã sumelor reţinute - scrisoare de garanţie bancarã, care se prezintã în original de cãtre contractant, în cuantumul sumelor reţinute acestuia şi pentru perioada prevãzutã dupã finalizarea proiectului pânã la expirarea perioadei de notificare a defectelor;
i) relicitare - relansarea procedurii de achiziţii, în scopul atribuirii unui contract pentru îndeplinirea obiectivelor din documentaţia de atribuire iniţialã;
j) costuri suplimentare - costuri care depãşesc bugetul prevãzut în memorandumurile de finanţare/acordurile de finanţare/deciziile Comisiei Europene, necesare pentru îndeplinirea obiectivelor prevãzute de acestea;
k) venituri - sume încasate de autoritãţile contractante din:
1. vânzarea documentaţiei de atribuire;
2. executarea garanţiilor de bunã execuţie, în cazul în care sunt necesare remedieri cauzate de contractant, a garanţiilor de participare, în cazul în care ofertantul declarat câştigãtor nu îşi menţine oferta pânã la termenul convenit şi nu semneazã contractul, şi a garanţiilor aferente sumelor reţinute, emise pentru acoperirea plãţilor efectuate înainte de termenul convenit;
3. sumele reţinute şi penalitãţile de întârziere în executarea contractelor;
4. dobânzi acumulate în conturile proiectelor ex-ISPA, pentru fondurile transferate de Comisia Europeanã.
ART. 2
(1) Veniturile încasate din vânzarea documentaţiei de atribuire se utilizeazã pentru acoperirea costurilor administrative în scopul organizãrii şi desfãşurãrii procedurii de achiziţie, în cadrul programului care le-a generat, şi anume:
a) servicii pentru publicarea anunţurilor de licitaţie;
b) consumabile şi servicii pentru multiplicarea şi imprimarea documentaţiei de atribuire;
c) costuri aferente liniilor de fax necesare asigurãrii comunicãrii cu ofertanţii pe parcursul desfãşurãrii licitaţiilor.
(2) Preţul documentaţiei de atribuire trebuie sã fie rezonabil şi sã nu fie prohibitiv pentru competitorii potenţiali. Ca regulã generalã, preţul trebuie sã se limiteze la costurile administrative.
ART. 3
(1) Veniturile încasate din executarea garanţiilor de bunã execuţie, din sumele reţinute şi garanţiile bancare aferente acestora şi din penalitãţile de întârziere în executarea contractelor se utilizeazã pentru:
a) remedierea defecţiunilor rezultate din culpa contractantului şi continuarea implementãrii proiectelor în scopul realizãrii obiectivelor prevãzute în contracte;
b) costuri suplimentare rezultate inclusiv ca urmare a extinderii sau relicitãrii contractelor, rezultate din culpa contractantului.
(2) Autoritãţile contractante trebuie sã asigure cã aceste sume sunt raportate de o manierã clarã şi auditabilã şi cã vor fi prezentate atât comitetelor de monitorizare, cât şi în cadrul raportului final.
(3) Veniturile neangajate pentru scopurile propuse la alin. (1) lit. a) şi b) vor fi avute în vedere la calculul plãţii finale a contribuţiei financiare a Comunitãţii Europene.
ART. 4
(1) Veniturile încasate din dobânzi acumulate în conturile proiectelor ex-ISPA, pentru fondurile transferate de Comisia Europeanã, se utilizeazã pentru:
a) înlocuirea cofinanţãrii naţionale a cheltuielilor eligibile;
b) alte cheltuieli eligibile pentru proiect, cu acordul Comisiei Europene.
(2) Raportul final va evidenţia valoarea dobânzii şi modul în care a fost utilizatã.
ART. 5
Prin derogare de la <>art. 75 din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificãrile ulterioare, veniturile încasate de autoritãţile contractante rãmân la dispoziţia acestora şi se utilizeazã, de regulã, pe durata de implementare a memorandumurilor de finanţare/acordurilor de finanţare/deciziilor Comisiei Europene şi, în mod excepţional, dar nu mai târziu de un an de la data de finalizare a acestora, în conformitate cu destinaţiile prevãzute la art. 2-4.
ART. 6
Veniturile neutilizate pânã la termenele prevãzute la art. 5, aflate în conturile autoritãţilor contractante, au urmãtoarele destinaţii:
a) veniturile încasate din vânzarea documentaţiei de atribuire se utilizeazã pentru reîntregirea bugetelor din care au fost efectuate cheltuielile aferente multiplicãrii documentaţiei de atribuire, pânã la limita cheltuielilor efectuate; în cazul proiectelor PHARE, diferenţa rãmasã dupã reîntregirea bugetelor din care au fost efectuate cheltuielile se repartizeazã bugetului Comisiei Europene;
b) veniturile încasate din executarea garanţiilor de participare la licitaţii, executarea garanţiilor de bunã execuţie şi a garanţiilor aferente sumelor reţinute, precum şi din sumele reţinute şi penalitãţile de întârziere în executarea contractelor se repartizeazã finanţatorilor prevãzuţi în contract, în mod corespunzãtor procentelor de participare a acestor surse; sumele aferente contribuţiei Comunitãţii Europene vor fi lichidate, de regulã, cu ocazia declaraţiilor finale;
c) veniturile încasate din dobânzi acumulate în conturile proiectelor ex-ISPA, pentru fondurile transferate de Comisia Europeanã, pot fi alocate unor proiecte corelate în cadrul programelor finanţate din fonduri nerambursabile ale Comunitãţii Europene pentru perioada de programare 2007-2013.
ART. 7
Autoritãţile contractante vor asigura gestionarea veniturilor definite la art. 1 alin. (2) lit. k) în conformitate cu principiile unui management financiar sãnãtos, precum şi:
a) reflectarea distinctã în contabilitate a operaţiunilor privind încasarea şi utilizarea veniturilor, potrivit reglementãrilor legale în vigoare;
b) stabilirea procedurilor adecvate şi menţinerea unei piste de audit corespunzãtoare;
c) asigurarea accesului autoritãţilor de audit interne şi externe, precum şi a reprezentanţilor Ministerului Economiei şi Finanţelor, pentru o perioadã de 5 ani dupã finalizarea fiecãrui proiect, la documentele justificative şi la înregistrãrile scrise referitoare la gestionarea acestor venituri.
ART. 8
În termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, Ministerul Economiei şi Finanţelor emite normele metodologice de aplicare, aprobate prin ordin al ministrului.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
p. Ministrul economiei şi finanţelor,
Cãtãlin Doica,
secretar de stat

Bucureşti, 27 iunie 2007.
Nr. 63.
-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016