Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 62 din 29 iunie 2011  privind stabilirea cadrului financiar general pentru utilizarea contributiei financiare elvetiene nerambursabile acordate Romaniei prin intermediul Programului de cooperare elvetiano-roman vizand reducerea disparitatilor economice si sociale in cadrul Uniunii Europene extinse, precum si a contributiei nationale aferente acestei asistente    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 62 din 29 iunie 2011 privind stabilirea cadrului financiar general pentru utilizarea contributiei financiare elvetiene nerambursabile acordate Romaniei prin intermediul Programului de cooperare elvetiano-roman vizand reducerea disparitatilor economice si sociale in cadrul Uniunii Europene extinse, precum si a contributiei nationale aferente acestei asistente

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 460 din 30 iunie 2011
    Având în vedere:
    - Hotãrârea Guvernului nr. 1.065/2010 pentru aprobarea Acordului-cadru dintre Guvernul României şi Consiliul Federal Elveţian privind implementarea Programului de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparitãţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse, semnat la Berna la 7 septembrie 2010;
    - alocarea pentru România a sumei de 181 de milioane CHF, reprezentând contribuţia financiarã nerambursabilã elveţianã pentru o perioadã de angajament de 5 ani şi o perioadã de platã de pânã la 10 ani, începând cu data aprobãrii contribuţiei de cãtre Parlamentul elveţian, respectiv 7 decembrie 2009;
    - necesitatea reglementãrii cadrului financiar pentru demararea implementãrii Programului de cooperare elveţiano-român care sã permitã beneficiarilor de proiecte sã îşi asigure contribuţia proprie şi cofinanţarea aferentã;
    - faptul cã neadoptarea unor mãsuri în regim de urgenţã ar conduce la blocarea/întârzierea implementãrii proiectelor şi, implicit, la pierderea unor sume considerabile din fondurile alocate României prin acest program;
    - obiectivul contribuţiei financiare nerambursabile elveţiene de a contribui la reducerea disparitãţilor economice şi sociale, atât în cadrul Uniunii Europene, cât şi între diferitele regiuni de dezvoltare ale statelor beneficiare;
    - impactul pozitiv, atât la nivel macroeconomic şi la nivel social, cât şi asupra mediului de afaceri din România, care se poate obţine printr-o accesare eficientã a fondurilor din cadrul acestei contribuţii financiare nerambursabile;
    - importanţa absorbţiei fondurilor externe nerambursabile, care reprezintã o prioritate absolutã pentru România şi consecinţele negative asupra instituţiilor beneficiare, precum şi asupra reformelor planificate în cazul neutilizãrii fondurilor acordate de partea elveţianã,
    - impactul negativ economic, social şi asupra mediului de afaceri generat de neadoptarea în regim de urgenţã a prevederilor cuprinse în prezenta Ordonanţã de urgenţã, concretizat în nerealizarea unor obiective de investiţii în domenii care susţin dezvoltarea energiei durabile (cum ar fi reabilitarea termicã, iluminatul public, transportul public) cu beneficii pentru dezvoltarea comunitãţilor locale, în creşterea disparitãţilor sociale în mediul rural şi în lipsa accesului la instrumentele de finanţare prevãzute în acest Program pentru IMM-uri,
    şi întrucât toate aceste aspecte vizeazã interesul public şi constituie situaţii urgente şi extraordinare a cãror reglementare nu poate fi amânatã,
    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,

    Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    (1) Prezenta ordonanţã de urgenţã stabileşte cadrul financiar general pentru utilizarea contribuţiei financiare elveţiene nerambursabile acordate României prin intermediul Programului de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparitãţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse, precum şi a contribuţiei naţionale aferente acestei asistenţe în vederea asigurãrii unui management financiar eficient al fondurilor aferente acestuia.
    (2) Regulile şi procedurile stabilite în prezenta ordonanţã de urgenţã sunt aplicabile atât cheltuielilor realizate din contribuţia financiarã elveţianã nerambursabilã, cât şi celor realizate din contribuţia naţionalã româneascã, inclusiv celor reprezentând cofinanţarea asiguratã de beneficiari.
    ART. 2
    (1) Termenii: "Programul de cooperare elveţianoromân" (denumit în continuare Program), "proiect", "fond tematic", "mãsurã-suport", "acord privind proiectul", "acord de implementare", "organism intermediar", "Unitatea Naţionalã de Coordonare", "autoritatea de platã", "autoritatea de audit", "SECO", "SDC", "facilitatea de pregãtire a proiectului" şi "fondul de asistenţã tehnicã" au înţelesurile din Acordul-cadru dintre Guvernul României şi Consiliul Federal Elveţian privind implementarea Programului de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparitãţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse, semnat la Berna la 7 septembrie 2010, aprobat prin Hotãrârea Guvernului nr. 1.065/2010, denumit în continuare Acord-cadru.
    (2) În sensul prezentei ordonanţe de urgenţã, termenii şi expresiile de mai jos au urmãtoarele semnificaţii:
    a) beneficiar - persoanã juridicã de drept public sau de drept privat, înregistratã fiscal în România, care semneazã acordul de implementare în calitate de beneficiar al finanţãrii externe nerambursabile şi îşi asumã pe deplin responsabilitatea legalã privind gestionarea financiarã a asistenţei externe nerambursabile primite în cadrul Programului, precum şi pentru implementarea unui proiect, ori persoana juridicã de drept public sau de drept privat beneficiarã a asistenţei specifice furnizate în cadrul facilitãţii de pregãtire a proiectului ori persoana juridicã de drept public beneficiarã a asistenţei specifice furnizate în cadrul fondului pentru asistenţã tehnicã;
    b) mãsurã - asistenţa specificã furnizatã în cadrul facilitãţii de pregãtire a proiectului şi fondului pentru asistenţã tehnicã;
    c) cheltuieli eligibile - cheltuielile efectuate de cãtre beneficiari care pot fi finanţate atât din fondurile externe nerambursabile aferente Programului, cât şi din contribuţia proprie, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor aplicabile în cadrul Programului;
    d) cofinanţare - orice contribuţie a beneficiarului la finanţarea cheltuielilor eligibile aferentã proiectului/mãsurii;
    e) contribuţie proprie - totalul fondurilor cheltuite de beneficiari pentru implementarea proiectelor/mãsurilor proprii finanţate în cadrul Programului, reprezentând sumele aferente cofinanţãrii, precum şi sumele aferente altor cheltuieli decât cele eligibile;
    f) valoarea totalã a proiectului/mãsurii - totalul fondurilor aferente cheltuielilor necesare implementãrii proiectului/mãsurii, la nivelul beneficiarului, format din contravaloarea contribuţiei din fondurile externe nerambursabile aferente Programului şi contribuţia proprie.
    (3) Termenii "neregulã", "creanţe bugetare rezultate din nereguli", "autoritãţi competente" au înţelesurile prevãzute în Ordonanţa Guvernului nr. 79/2003 privind controlul şi recuperarea fondurilor comunitare, precum şi a fondurilor de cofinanţare aferente utilizate necorespunzãtor, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 529/2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

    CAP. II
    Managementul financiar al fondurilor externe nerambursabile acordate în cadrul Programului

    ART. 3
    (1) Fondurile aferente Programului se alocã şi se utilizeazã potrivit prevederilor Acordului-cadru şi regulilor şi procedurilor dezvoltate pe baza acestui acord.
    (2) În cadrul Programului sunt cuprinse urmãtoarele tipuri de asistenţã financiarã nerambursabilã:
    a) asistenţã în cadrul abordãrii bazate pe proiecte;
    b) asistenţã în cadrul abordãrii aferente fondurilor tematice;
    c) asistenţã prin facilitatea de pregãtire a proiectului;
    d) asistenţã prin fondul pentru asistenţã tehnicã.
    ART. 4
    (1) Ministerul Finanţelor Publice coordoneazã managementul financiar al fondurilor externe nerambursabile acordate prin Program pentru tipurile de asistenţã financiarã nerambursabilã prevãzute la art. 3 alin. (2) lit. a), c) şi d) prin conturi deschise la Banca Naţionalã a României şi la Trezoreria Statului.
    (2) Conturile deschise în vederea gestionãrii fondurilor externe nerambursabile acordate prin Program, potrivit prevederilor alin. (1), se stabilesc prin normele metodologice de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţã.
    (3) Prin derogare de la prevederile art. 47 alin. (4) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi de la prevederile art. 21 alin. (2) din Legea responsabilitãţii fiscal-bugetare nr. 69/2010 se autorizeazã Ministerul Finanţelor Publice sã efectueze, pe parcursul întregului an, redistribuiri de credite bugetare şi credite de angajament între ordonatorii principali de credite ai bugetului de stat, bugetului asigurãrilor sociale de stat şi ai bugetelor fondurilor speciale, în funcţie de stadiul implementãrii proiectelor/mãsurilor acestora finanţate în cadrul Programului la nivelul fiecãrui ordonator de credite, precum şi în funcţie de modificãrile determinate de realocãrile de fonduri externe nerambursabile aferente Programului, efectuate în conformitate cu regulile şi procedurile Programului.
    (4) Pentru derularea operaţiunilor financiare aferente proiectelor/mãsurilor finanţate în cadrul Programului, instituţiile publice, indiferent de sistemul de finanţare şi de subordonare, în calitate de beneficiari de proiecte/mãsuri, au obligaţia sã deschidã conturi în sistemul Trezoreriei Statului, potrivit prevederilor legale în vigoare. Celelalte categorii de beneficiari pot opta pentru deschiderea acestor conturi în sistemul Trezoreriei Statului sau în bãnci comerciale.

    CAP. III
    Fonduri aferente Programului în cadrul abordãrii bazate pe proiecte, asistenţei prin facilitatea de pregãtire a proiectului şi prin fondul pentru asistenţã tehnicã

    ART. 5
    Proiectele şi mãsurile din prezentul capitol vizeazã tipurile de asistenţã financiarã nerambursabilã prevãzute la art. 3 alin. (2) lit. a), c) şi d).
    ART. 6
    (1) Sumele necesare finanţãrii valorii totale a proiectelor/mãsurilor finanţate în cadrul Programului sunt cuprinse, dupã caz, în:
    a) bugetele beneficiarilor de proiecte/mãsuri care sunt finanţaţi integral din bugetul de stat, bugetul asigurãrilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale, cu respectarea prevederilor art. 8;
    b) bugetele beneficiarilor de proiecte/mãsuri care sunt instituţii publice finanţate integral din venituri proprii şi/sau finanţate parţial de la bugetul de stat, bugetul asigurãrilor sociale de stat ori bugetele fondurilor speciale;
    c) bugetele beneficiarilor de proiecte/mãsuri care au calitatea de ordonatori de credite ai bugetului local, atât pentru proiectele/mãsurile proprii, cât şi pentru proiectele/mãsurile ai cãror beneficiari sunt entitãţi finanţate integral din bugetele acestora;
    d) bugetele beneficiarilor de proiecte/mãsuri care sunt entitãţi publice locale finanţate integral din venituri proprii şi/sau finanţate parţial de la bugetele locale;
    e) bugetele beneficiarilor de proiecte/mãsuri, alţii decât cei prevãzuţi la lit. a)-d).
    (2) Pe parcursul execuţiei bugetare, pentru asigurarea resurselor de finanţare a proiectelor/mãsurilor prevãzute la alin. (1) lit. c), beneficiarii de proiecte/mãsuri care au calitatea de ordonatori de credite ai bugetului local pot contracta, în condiţiile legii, finanţãri rambursabile sau pot utiliza excedentul anual al bugetului local prin derogare de la prevederile art. 58 alin. (1) şi ale art. 61 alin. (1) din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    (3) În bugetul Ministerului Finanţelor Publice sunt cuprinse:
    a) sumele necesare finanţãrii valorii totale a mãsurilor finanţate din fondul pentru asistenţã tehnicã, pentru Ministerul Finanţelor Publice, în calitate de beneficiar;
    b) sumele necesare finanţãrii cheltuielilor aferente rambursãrii fondurilor din conturile autoritãţii de platã în conturile beneficiarilor de proiect sau de mãsurã;
    c) sumele necesare plãţii din conturile autoritãţii de platã a creanţelor bugetare ale bugetului Programului, ca urmare a unor nereguli sau corecţii financiare, inclusiv a majorãrilor de întârziere ca urmare a imposibilitãţii recuperãrii ori, dupã caz, a nerecuperãrii la timp de la beneficiarii de proiecte/mãsuri, în cazul tipurilor de asistenţã financiarã nerambursabilã prevãzute la art. 3 alin. (2) lit. a), c) şi d).
    (4) În bugetul Ministerului Finanţelor Publice - Acţiuni generale sunt cuprinse:
    a) sumele necesare pentru finanţarea diferenţelor nefavorabile de curs valutar aferente operaţiunilor efectuate de autoritatea de platã;
    b) sumele necesare pentru finanţarea cheltuielilor declarate eligibile de autoritatea de platã şi care nu sunt considerate eligibile de SECO, altele decât cele prevãzute la alin. (3) lit. c).
    ART. 7
    (1) Dupã certificarea cheltuielilor eligibile de cãtre autoritatea de platã, potrivit prevederilor legale aplicabile Programului, şi primirea de la SECO a fondurilor externe nerambursabile, sumele aferente cuvenite a fi rambursate beneficiarilor de proiecte/mãsuri prevãzuţi la art. 6 alin. (1) lit. a) şi c), conform acordurilor privind proiectul şi acordurilor de implementare, respectiv prevederilor contractuale stabilite în baza acordului privind facilitatea de pregãtire a proiectului şi prevederilor Acordului privind fondul pentru Asistenţã Tehnicã se vireazã de cãtre autoritatea de platã în conturile de venituri ale bugetelor din care au fost finanţate proiectele/mãsurile respective.
    (2) Dupã certificarea cheltuielilor eligibile de cãtre autoritatea de platã, potrivit prevederilor legale aplicabile Programului, şi primirea de la SECO a fondurilor externe nerambursabile, sumele aferente cuvenite a fi rambursate beneficiarilor de proiecte/mãsuri prevãzuţi la art. 6 alin. (1) lit. b), d), e) conform acordurilor privind proiectul şi acordurilor de implementare se vireazã de cãtre autoritatea de platã în conturile de disponibilitãţi prin care se gestioneazã bugetele de venituri şi cheltuieli ale acestora.
    ART. 8
    (1) Propunerile de credite de angajament şi de credite bugetare pentru asigurarea sumelor necesare implementãrii corespunzãtoare a proiectelor/mãsurilor pentru beneficiarii de proiecte/mãsuri prevãzuţi la art. 6 alin. (1) lit. a)-d) se stabilesc de cãtre aceştia pe baza fişelor de fundamentare ale proiectelor/mãsurilor propuse la finanţare/finanţate în cadrul Programului.
    (2) În cazul beneficiarilor de proiecte sau mãsuri prevãzuţi la art. 6 alin. (1) lit. a) şi b), fişele de fundamentare prevãzute la alin. (1) trebuie sã fie avizate de principiu de cãtre Unitatea Naţionalã de Coordonare, atât pentru propunerile de proiecte/mãsuri, cât şi pentru proiectele/mãsurile aflate în implementare.
    (3) Avizul de principiu al Unitãţii Naţionale de Coordonare se acordã pe baza informaţiilor din fişa de fundamentare a proiectului/mãsurii propus/propuse la finanţare şi se referã la eligibilitatea activitãţilor din cadrul proiectului/mãsurii şi la respectarea prevederilor acordului privind proiectul şi acordului de implementare dacã este cazul, respectiv prevederilor contractuale stabilite în baza Acordului privind facilitatea de pregãtire a proiectului şi prevederilor Acordului privind fondul pentru asistenţã tehnicã fãrã a reprezenta un angajament al acesteia de a accepta la finanţare proiectul/mãsura respectiv/respectivã.
    (4) Propunerile de credite de angajament şi propunerile de credite bugetare prevãzute la alin. (1) se includ la titlul referitor la proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile postaderare.
    (5) Fondurile cuprinse în bugetele ordonatorilor de credite, potrivit prevederilor alin. (4), sunt exclusiv destinate proiectelor/mãsurilor finanţate în cadrul Programului şi nu pot fi utilizate pentru finanţarea altor naturi de cheltuieli prin redistribuire cu ocazia rectificãrilor bugetare şi/sau prin virãri de credite, ori prin cedarea la Fondul de rezervã bugetarã la dispoziţia Guvernului, prevãzut în bugetul de stat.
    (6) Din fondurile prevãzute la alin. (4) se pot efectua cheltuieli curente şi de capital pentru derularea corespunzãtoare a proiectelor/mãsurilor finanţate în cadrul Programului.
    (7) Se autorizeazã ordonatorii de credite prevãzuţi la art. 6 alin. (1) lit. a) sã efectueze, pe parcursul exerciţiului bugetar, redistribuiri de fonduri între proiectele/mãsurile finanţate/propuse la finanţare în cadrul titlului din clasificaţia bugetarã referitor la proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile postaderare, precum şi virãri de credite de la alte titluri ori capitole de cheltuieli, astfel încât sã se asigure implementarea corespunzãtoare a proiectelor/mãsurilor finanţate în cadrul Programului, cu modificarea corespunzãtoare, în cazul în care este necesar, a valorii totale a proiectului/mãsurii, sau sã asigure finanţarea unor proiecte/mãsuri noi. Aceste modificãri vor fi comunicate lunar Ministerului Finanţelor Publice.
    ART. 9
    Disponibilitãţile din fondurile externe nerambursabile şi fondurile publice naţionale destinate finanţãrii Programului, rãmase la sfârşitul anului bugetar în conturile autoritãţii de platã, precum şi ale beneficiarilor de proiecte/mãsuri aprobate spre finanţare în cadrul Programului, se reporteazã în anul urmãtor cu aceeaşi destinaţie.

    CAP. IV
    Angajarea, lichidarea şi ordonanţarea cheltuielilor efectuate în cadrul Programului în cadrul abordãrii bazate pe proiecte, asistenţei prin facilitatea de pregãtire a proiectului şi prin fondul pentru asistenţã tehnicã

    ART. 10
    (1) Proiectele/Mãsurile din prezentul capitol vizeazã tipurile de asistenţã financiarã nerambursabilã prevãzute la art. 3 alin. (2) lit. a), c) şi d).
    (2) Proiectele/Mãsurile implementate în cadrul Programului sunt considerate acţiuni multianuale.
    (3) Angajamentele legale, inclusiv contractele de achiziţii publice aferente proiectelor/mãsurilor implementate în cadrul Programului pot fi anuale sau multianuale.
    ART. 11
    (1) Ministerul Finanţelor Publice stabileşte creditele de angajament şi creditele bugetare necesare implementãrii Programului, având în vedere acordul-cadru, şi acestea se reflectã în anexa la bugetul Ministerului Finanţelor Publice, în calitate de Unitate Naţionalã de Coordonare şi de autoritate de platã, pentru proiectele şi mãsurile aferente tipurilor de asistenţã financiarã nerambursabilã prevãzute la art. 3 alin. (2) lit. a), c) şi d).
    (2) Unitatea Naţionalã de Coordonare poate delega angajarea cheltuielilor şi o parte din operaţiunile specifice fazei de lichidare a acestor cheltuieli organismelor intermediare, în limita competenţelor reglementate pe baza acordului/acordurilor de delegare de atribuţii încheiat/încheiate între acestea, prin derogarea de la prevederile Legii nr. 500/2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    (3) Organismele intermediare/Unitatea Naţionalã de Coordonare efectueazã angajarea cheltuielilor din fonduri externe nerambursabile aferente Programului pentru tipurile de asistenţã financiarã nerambursabilã prevãzute la art. 3 alin. (2) lit. a), c) şi d), în baza creditelor de angajament stabilite conform alin. (1), precum şi o parte din operaţiunile specifice fazei de lichidare, iar autoritatea de platã efectueazã înregistrarea în contabilitate (operaţiune specificã fazei de lichidare), precum şi ordonanţarea şi plata acestora în baza creditului bugetar, stabilit conform alin. (1).
    (4) Autoritatea de platã are responsabilitatea efectuãrii reconcilierii contabile cu beneficiarii de proiecte/mãsuri privind sumele plãtite acestora/restituite de aceştia pentru operaţiunile gestionate în cadrul Programului, cel puţin o datã pe an. Modelul de formular de reconciliere va fi prevãzut în normele metodologice de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţã.

    CAP. V
    Pãstrarea documentelor, control, audit, nereguli

    ART. 12
    Proiectele/Mãsurile din prezentul capitol vizeazã tipurile de asistenţã financiarã nerambursabilã prevãzute la art. 3 alin. (2) lit. a), c) şi d).
    ART. 13
    (1) Controlul financiar preventiv şi auditul intern ale fondurilor derulate în cadrul Programului se exercitã la nivelul beneficiarilor de proiecte/mãsuri prevãzuţi la art. 6 alin. (1) lit. a)-d), al autoritãţii de platã, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
    (2) Prin derogare de la prevederile art. 2 lit. k) şi ale art. 8 alin. (3) lit. b) din Ordonanţa Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern şi controlul financiar preventiv, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, controlul financiar preventiv delegat nu se exercitã prin acordarea de vizã asupra proiectelor de operaţiuni iniţiate la nivelul autoritãţii de platã/Direcţiei generale pregãtire ECOFIN şi asistenţã comunitarã în vederea gestionãrii financiare a proiectelor/mãsurilor, cu excepţia proiectelor de operaţiuni privind proiectele/mãsurile pentru care Ministerul Finanţelor Publice are calitatea de beneficiar de proiecte/mãsuri.
    ART. 14
    (1) Beneficiarii de proiecte/mãsuri au obligaţia asigurãrii îndosarierii şi pãstrãrii în bune condiţii a tuturor documentelor aferente proiectelor/mãsurilor, potrivit legislaţiei în vigoare.
    (2) Beneficiarii de proiecte/mãsuri au obligaţia de a asigura accesul neîngrãdit al autoritãţilor naţionale cu atribuţii de verificare, control şi audit, inclusiv Unitãţii Naţionale de Coordonare, organismului intermediar, autoritãţii de platã şi autoritãţii de audit, şi al SECO/SDC sau autoritãţilor mandate de partea elveţianã, în limitele competenţelor care le revin, în cazul în care acestea efectueazã verificãri/controale/audit la faţa locului şi solicitã declaraţii, documente, informaţii.
    ART. 15
    (1) Autoritatea de platã este responsabilã pentru constatarea şi recuperarea sumelor plãtite în mod necuvenit din asistenţa financiarã nerambursabilã prevãzutã la art. 3 alin. (2) lit. a), c) şi d).
    (2) În scopul realizãrii activitãţii de constatare, respectiv de recuperare a creanţelor bugetare rezultate din nereguli, autoritatea de platã aplicã prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 79/2003, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 529/2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    (3) Neregulile identificate în cadrul asistenţei financiare nerambursabile prevãzute la art. 3 alin. (2) lit. a), c) şi d) se raporteazã în conformitate cu regulile de implementare a Programului.

    CAP. VI
    Dispoziţii finale

    ART. 16
    (1) Beneficiarii de proiecte/mãsuri au obligaţia de a transmite documentele aferente proiectului/mãsurii solicitate de cãtre autoritatea de platã la termenele şi în formatelestandard stabilite potrivit prevederilor acordului privind proiectul şi acordului de implementare şi, respectiv, acordului/acordurilor de delegare, completate cu informaţii corecte, complete şi de calitate corespunzãtoare şi la termen.
    (2) Autoritatea de platã transferã fondurile externe nerambursabile primite în cadrul Programului cãtre beneficiarii de proiecte/mãsuri numai pentru acele proiecte/mãsuri pentru care au fost îndeplinite condiţiile prevãzute la alin. (1).
    (3) În termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, prin ordin al ministrului finanţelor publice, se aprobã normele metodologice de aplicare a acesteia.

                       PRIM-MINISTRU
                         EMIL BOC

                      Contrasemneazã:
                      ---------------
                Ministrul finanţelor publice,
                    Gheorghe Ialomiţianu

    Bucureşti, 29 iunie 2011.
    Nr. 62.

                         ----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016