Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 62 din 26 august 2004  privind regimul de organizare si functionare a parcurilor turistice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 62 din 26 august 2004 privind regimul de organizare si functionare a parcurilor turistice

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 815 din 3 septembrie 2004

Având în vedere Planul de acţiuni pe anul 2004 al Programului de guvernare, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 30/2004 , care prevede cã unul dintre principalele obiective avute în vedere pentru revigorarea turismului românesc îl reprezintã reglementarea cuprinzãtoare a principiilor de dezvoltare a acestui sector, ca domeniu prioritar al economiei naţionale, şi în condiţiile în care turismul românesc nu a beneficiat în ultimul timp de investiţii la nivelul potenţialului existent, se impune luarea de urgenţã a unor mãsuri pentru completarea cadrului legislativ în scopul creşterii competitivitãţii produselor turistice pe plan intern şi internaţional şi al încurajãrii investitorilor,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţie, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

ART. 1
(1) Prezenta ordonanţã de urgenţã reglementeazã regimul de organizare şi funcţionare a parcurilor turistice, zone turistice speciale.
(2) Parcul turistic reprezintã o zonã delimitatã în care se desfãşoarã activitãţi de turism şi servicii specifice, în vederea valorificãrii potenţialului turistic existent.
ART. 2
Terenul aferent parcului turistic trebuie sã îndeplineascã cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) sã fie situat într-o zonã cu potenţial turistic complex, identificat printr-un studiu de oportunitate;
b) sã fie delimitat pe baza unor documentaţii de amenajare a teritoriului şi/sau de urbanism, dupã caz, avizate şi aprobate conform legii.
ART. 3
Organul de specialitate al administraţiei publice centrale care coordoneazã organizarea şi funcţionarea parcurilor turistice din România, zone turistice speciale, este Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, denumit în continuare autoritate centralã pentru turism.
ART. 4
Titlul de parc turistic, zonã turisticã specialã, se acordã sau se retrage, pentru fiecare caz, prin hotãrâre a Guvernului, în urma analizei şi evaluãrii documentaţiei de cãtre autoritatea centralã pentru turism, depusã de autoritãţile administraţiei publice locale.
ART. 5
(1) În vederea obţinerii titlului de parc turistic, zonã turisticã specialã, autoritãţile administraţiei publice locale vor întocmi documentaţia care va cuprinde urmãtoarele:
a) dovada îndeplinirii condiţiilor prevãzute la art. 2 cu privire la terenul destinat parcului turistic, zonã turisticã specialã;
b) studiul de fezabilitate pentru realizarea parcului turistic, zonã turisticã specialã, inclusiv descrierea infrastructurii în interiorul acestuia şi a sistemelor de conectare la utilitãţile din exteriorul parcului turistic ce urmeazã a fi realizate;
c) strategia de funcţionare şi dezvoltare a parcului turistic, zonã turisticã specialã.
(2) Documentaţia prevãzutã la alin. (1), însoţitã de solicitarea expresã a autoritãţilor administraţiei publice locale, se depune la autoritatea centralã pentru turism care, în urma analizãrii şi evaluãrii documentaţiei, va iniţia proiectul de hotãrâre a Guvernului de acordare a titlului de parc turistic.
ART. 6
(1) Titlul de parc turistic este valabil pe durata, în perimetrul şi în condiţiile stabilite prin hotãrârea Guvernului prevãzutã la art. 4.
(2) Durata de funcţionare a parcului turistic va fi acordatã, la cererea autoritãţilor administraţiei publice locale, pe o perioadã de cel puţin 20 de ani.
(3) Hotãrârea Guvernului prevãzutã la alin. (1) va specifica, pentru fiecare caz, tipul activitãţilor turistice şi al serviciilor ce urmeazã a se desfãşura, potrivit zonei şi condiţiilor de atragere a unui numãr maxim de turişti, tipul investiţiilor privind realizarea infrastructurii (reţele de apã, canalizare şi de drumuri publice, reţele de alimentare cu gaze, energie electricã şi de telecomunicaţii etc.), precum şi sursele de finanţare a acestora.
ART. 7
Administrarea parcului turistic se realizeazã de cãtre un comitet de administrare ale cãrui atribuţii vor fi stabilite, în principal, prin normele de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţã. Pentru fiecare caz, prin hotãrâre a Guvernului se vor stabili componenţa comitetului de administrare, precum şi alte atribuţii ale acestuia.
ART. 8
Titlul de parc turistic poate fi retras prin hotãrâre a Guvernului, în situaţia în care în parcul turistic nu se realizeazã activitãţile prevãzute la art. 1 alin. (2) sau nu mai sunt îndeplinite condiţiile de acordare a titlului, cu un preaviz minim de 3 ani.
ART. 9
Pentru organizarea şi funcţionarea parcurilor turistice sursele de finanţare sunt asigurate astfel:
a) din bugetul local al unitãţii administrativ-teritoriale în a cãrei razã funcţioneazã parcul turistic;
b) din credite interne şi/sau externe;
c) sponsorizãri;
d) investiţii private interne şi internaţionale, investiţii mixte;
e) alte surse legal constituite.
ART. 10
(1) În termen de 90 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului şi Ministerul Administraţiei şi Internelor vor elabora şi vor supune spre adoptare Guvernului normele privind punerea în aplicare a prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţã.
(2) Normele metodologice prevãzute la alin. (1) vor cuprinde, în principal, prevederi referitoare la acordarea/ retragerea titlului de parc turistic, zonele în care pot funcţiona parcurile turistice, modalitãţile de delimitare a zonelor ce vor fi declarate parcuri turistice, atribuţiile comitetului de administrare a parcului turistic.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE

Contrasemneazã:


────────────────

Ministrul transporturilor,
construcţiilor şi turismului,
Miron Tudor Mitrea

p. Ministrul de stat,
ministrul administraţiei şi internelor,
Toma Zaharia,
secretar de stat

Ministrul delegat
pentru administraţia publicã,
Gheorghe Emacu

Ministrul mediului
şi gospodãririi apelor,
Speranţa Maria Ianculescu

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tãnãsescu

Bucureşti, 26 august 2004.
Nr. 62.

______________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016