Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 61 din 29 iunie 2011  pentru reglementarea unor masuri privind finantarea regiilor autonome aeroportuare cu specific deosebit, de interes local    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 61 din 29 iunie 2011 pentru reglementarea unor masuri privind finantarea regiilor autonome aeroportuare cu specific deosebit, de interes local

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 460 din 30 iunie 2011
    Având în vedere necesitatea respectãrii prevederilor Deciziei Comisiei 2005/842/CE din 28 noiembrie 2005 privind aplicarea art. 86 alin. (2) din Tratatul CE la ajutorul de stat, sub forma compensaţiei pentru obligaţia de serviciu public, acordat anumitor întreprinderi cãrora le-a fost încredinţatã prestarea unui serviciu de interes economic general, publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 312 din 29 noiembrie 2005, şi ale Orientãrilor comunitare privind finanţarea aeroporturilor şi ajutorul la înfiinţare pentru companiile aeriene cu plecare de pe aeroporturi regionale, publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria C, nr. 312 din 9 decembrie 2005,
    ţinând cont de mãsurile prioritare elaborate cu Comisia Europeanã, DG Regio, privind creşterea gradului de absorbţie şi implementare a POS-T, precum şi calendarul asumat de Autoritatea de management POS-T privind deschiderea finanţãrilor pentru infrastructura de transport aerian,
    luând în considerare cã trebuie asigurat cadrul legislativ naţional necesar conformãrii faţã de cerinţele Uniunii Europene pânã la sfârşitul lunii iunie 2011, întrucât neadoptarea de mãsuri imediate, prin ordonanţã de urgenţã, ar conduce la nerespectarea obligaţiilor asumate faţã de Comisia Europeanã, DG Regio, ceea ce ar avea ca rezultat blocarea finanţãrii regiilor aeroportuare cu specific deosebit, de interes local, şi pe cale de consecinţã închiderea respectivelor regii, având în vedere faptul cã acestea se vor afla în imposibilitatea de a asigura condiţiile caracteristice desfãşurãrii activitãţii aeroportuare în condiţii de siguranţã şi securitate,
    având în vedere cã acestea constituie o situaţie extraordinarã, de urgenţã,
    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,

    Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

    ART. 1
    Cheltuielile de investiţii ale regiilor autonome aeroportuare cu specific deosebit, de interes local, aferente suprafeţelor de mişcare aeronave - piste, cãi rulare, platforme -, precum şi echipamentelor conexe acestora, aflate în administrarea regiilor, se pot finanţa şi din fonduri europene şi în completare de la bugetul de stat.
    ART. 2
    Finanţarea regiilor autonome aeroportuare cu specific deosebit, de interes local, de la bugetul local, din fonduri europene şi în completare de la bugetul de stat pentru cofinanţarea proiectelor se face cu respectarea legislaţiei în domeniul ajutorului de stat.
    ART. 3
    Regiilor autonome aeroportuare cu specific deosebit, de interes local, li se poate încredinţa, prin hotãrâre a consiliului judeţean, prestarea unui serviciu de interes economic general şi, de asemenea, li se poate impune o obligaţie de serviciu public în condiţiile îndeplinirii cerinţelor specifice din Decizia Comisiei 2005/842/CE din 28 noiembrie 2005 privind aplicarea articolului 86 alineatul (2) din Tratatul CE la ajutorul de stat, sub forma compensaţiei pentru obligaţia de serviciu public, acordat anumitor întreprinderi cãrora le-a fost încredinţatã prestarea unui serviciu de interes economic general, publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria L nr. 312 din 29 noiembrie 2005, şi din Orientãrile comunitare privind finanţarea aeroporturilor şi ajutorul la înfiinţare pentru companiile aeriene cu plecare de pe aeroporturi regionale, publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria C nr. 312 din 9 decembrie 2005.
    ART. 4
    Responsabilitatea asigurãrii cã un serviciu de interes economic general ce urmeazã sã fie încredinţat unei regii autonome aeroportuare cu specific deosebit, de interes local, este compatibil cu legislaţia europeanã specificã revine consiliului judeţean sub autoritatea cãruia funcţioneazã respectiva regie.
    ART. 5
    Hotãrârea consiliului judeţean prin care se încredinţeazã prestarea serviciului de interes economic general trebuie sã conţinã obligatoriu urmãtoarele elemente:
    a) datele de identificare ale regiei autonome aeroportuare cu specific deosebit, de interes local, inclusiv teritoriul în cauzã;
    b) natura şi durata obligaţiilor de serviciu public impuse;
    c) natura drepturilor exclusive sau speciale acordate;
    d) parametrii de calcul, control şi revizuire a compensaţiei pentru ducerea la îndeplinire a obligaţiei de serviciu public;
    e) modalitãţile de rambursare a eventualei supracompensaţii şi mijloacele de evitare a supracompensaţiei.
    ART. 6
    Calculul compensaţiei pentru ducerea la îndeplinire de cãtre regie a obligaţiei de serviciu public se face în conformitate cu prevederile anexei care face parte integrantã din prezenta ordonanţã de urgenţã.
    ART. 7
    Regiile autonome aeroportuare cu specific deosebit, de interes local, cãrora li s-a încredinţat prestarea unui serviciu de interes economic general şi care beneficiazã de compensaţie pentru ducerea la îndeplinire a unor obligaţii de serviciu public ţin evidenţa contabilã separatã pentru activitãţile din domeniul serviciului de interes economic general, în cazul în care respectivele regii desfãşoarã şi activitãţi economice care nu au legãturã cu serviciul încredinţat.
    ART. 8
    Nu pot face parte din activitãţile aferente serviciului de interes economic general activitãţile comerciale care nu sunt legate în mod direct de activitãţile de bazã ale aeroportului şi care includ construirea, finanţarea, utilizarea şi închirierea terenului şi a clãdirilor sau porţiunilor din acestea, nu numai pentru birouri şi depozitare, dar şi pentru hoteluri şi operatori economici situaţi în incinta aeroportului, precum şi pentru magazine, restaurante sau parcãri.
    ART. 9
    Pe perioada în care o regie autonomã aeroportuarã cu specific deosebit, de interes local, beneficiazã de compensaţie pentru ducerea la îndeplinire a unor obligaţii de serviciu public, tarifele aeroportuare practicate de aceasta se aprobã de cãtre consiliul judeţean sub autoritatea cãruia funcţioneazã regia şi se aplicã în mod transparent şi nediscriminatoriu tuturor utilizatorilor infrastructurii aeroportuare.
    ART. 10
    Prevederile prezentei ordonanţe de urgenţã se pot aplica şi în cazul schimbãrii formei de organizare a administratorului aeroportului.
    ART. 11
    În termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, consiliile judeţene care au sub autoritate regii autonome aeroportuare cu specific deosebit, de interes local, şi care au încredinţat acestora prestarea unei obligaţii de serviciu public verificã şi asigurã respectarea legislaţiei Uniunii Europene din domeniul ajutorului de stat, în cazul finanţãrii de la bugetul local a acestora.

                       PRIM-MINISTRU
                         EMIL BOC

                      Contrasemneazã:
                      ----------------
                p. Ministrul transporturilor
                   şi infrastructurii,
                     Gheorghe Dobre,
                     secretar general

            p. Ministrul administraţiei şi internelor,
                      Gheorghe Emacu,
                      secretar de stat

               Ministrul finanţelor publice,
                  Gheorghe Ialomiţianu

    Bucureşti, 29 iunie 2011.
    Nr. 61.

    ANEXÃ

           Compensarea obligaţiei de serviciu public

    Art. 1. - (1) Cuantumul alocãrilor sub forma compensaţiei pentru ducerea la îndeplinire a obligaţiei de serviciu public nu va depãşi suma necesarã acoperirii totale a costurilor aferente prestãrii serviciului.
    (2) Cuantumul compensaţiei include toate avantajele acordate de stat, de unitãţile administrativ-teritoriale sau de alte organisme care administreazã resurse ale statului ori ale colectivitãţilor locale, indiferent de forma acestora, precum şi, dupã caz, cuantumul finanţãrii prin programele de finanţare externã nerambursabilã.
    (3) Costurile luate în calcul la stabilirea cuantumului compensaţiei vor include în general toate cheltuielile efectuate pentru prestarea activitãţilor aferente serviciului de interes economic general încredinţat. Acestea se calculeazã pe baza principiilor de evidenţiere şi urmãrire a cheltuielilor, general acceptate, dupã cum urmeazã:
    a) în cazul în care activitãţile prestatorului se limiteazã doar la cele aferente serviciului de interes economic general, se pot lua în calcul toate costurile acestuia;
    b) în cazul în care prestatorul desfãşoarã şi alte activitãţi, care nu sunt legate de serviciul de interes economic general, se iau în calcul numai costurile legate de serviciul de interes economic general;
    c) costurile alocate serviciului de interes economic general pot acoperi toate costurile variabile ocazionate de asigurarea respectivului serviciu şi o contribuţie proporţionalã la costurile fixe comune atât serviciului de interes economic general, cât şi altor activitãţi, în conformitate cu Decizia Comisiei 2005/842/CE din 28 noiembrie 2005 privind aplicarea articolului 86 alineatul (2) din Tratatul CE la ajutorul de stat, sub forma compensaţiei pentru obligaţia de serviciu public, acordat anumitor întreprinderi cãrora le-a fost încredinţatã prestarea unui serviciu de interes economic general;
    d) costurile legate de investiţii, cu precãdere cele privind infrastructura, pot fi luate în calcul atunci când acest lucru este necesar pentru funcţionarea serviciului de interes economic general.
    (4) Venitul care trebuie luat în considerare la calculul compensaţiei pentru ducerea la îndeplinire a obligaţiei de serviciu public include cel puţin întregul venit obţinut din prestarea activitãţilor aferente serviciului de interes economic general. În cazul în care regia în cauzã deţine drepturi speciale sau exclusive legate de un alt serviciu de interes economic general care genereazã un profit ce depãşeşte profitul rezonabil, astfel cum este definit de art. 5 alin. (4) din Decizia Comisiei 2005/842/CE, sau beneficiazã de alte avantaje acordate din fonduri publice, atât profitul suplimentar, cât şi avantajul cuantificat vor fi luate în considerare în calculul veniturilor sale.
    Art. 2. - (1) Cuantumul compensaţiei pentru ducerea la îndeplinire a obligaţiei de serviciu public va fi stabilit anual, urmând ca la încheierea fiecãrui exerciţiu financiar sã se facã regularizarea acestuia pentru a se evita supracompensarea. Acordarea compensaţiei se va face pe baza unei fundamentãri a nivelului cheltuielilor necesare pentru buna desfãşurare a serviciului de interes economic general.
    (2) Fiecare autoritate care a acordat fonduri pentru compensare va face verificãri periodice ori se va asigura cã astfel de verificãri sunt fãcute, pentru a se constata dacã regia primeşte sau nu compensaţii mai mari decât cuantumul determinat, ceea ce ar conduce la o supracompensare a serviciului.
    (3) În actele de încredinţare a unui serviciu de interes economic general vor fi stabilite modalitãţile de recuperare a sumelor care constituie supracompensare.
    Art. 3. - Activitãţile în sarcina regiilor autonome aeroportuare cu specific deosebit, de interes local, ce pot face parte din serviciul de interes economic general încredinţat, sunt urmãtoarele:
    a) construirea infrastructurii aeroportuare şi a echipamentelor: piste de decolare, terminale, platforme, turn de control sau a instalaţiilor care le sprijinã în mod direct: instalaţii de stingere a incendiilor, echipamente de securitate sau de siguranţã;
    b) operarea infrastructurii, a echipamentelor şi a instalaţiilor care le sprijinã în mod direct, cuprinzând întreţinerea, repararea, modernizarea şi administrarea infrastructurii aeroportului;
    c) furnizarea de servicii aeroportuare auxiliare transportului aerian, cu excepţia serviciilor de handling la sol, servicii de stingere a incendiilor, servicii de urgenţã, servicii de siguranţã.
    Art. 4. - (1) Autoritãţile care alocã compensaţii pentru ducerea la îndeplinire a obligaţiilor de serviciu public vor transmite Consiliului Concurenţei raportarea anualã a sumelor alocate, în conformitate cu Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 175/2007, precum şi cu Regulamentul (CE) nr. 794/2004 al Comisiei din 21 aprilie 2004 de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 659/1999 al Consiliului de stabilire a normelor de aplicare a articolului 93 din Tratatul CE.
    (2) Informaţiile privind compensaţiile vor fi pãstrate cel puţin 10 ani de la data acordãrii ultimei compensaţii.
    (3) Beneficiarii compensaţiilor ţin evidenţa specificã a acestora pentru o perioadã de cel puţin 10 ani de la data ultimei alocãri.
    Art. 5. - La solicitarea Comisiei Europene sau a Consiliului Concurenţei, autoritãţile administrativ-teritoriale vor furniza toate informaţiile pe care acestea le considerã necesare pentru a stabili dacã compensaţiile acordate pentru ducerea la îndeplinire a unei obligaţii de serviciu public sunt conforme cu Decizia Comisiei 2005/842/CE .

                         ---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016