Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 60 din 29 iunie 2011  privind aprobarea Programului Mihail Kogalniceanu pentru intreprinderi mici si mijlocii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 60 din 29 iunie 2011 privind aprobarea Programului Mihail Kogalniceanu pentru intreprinderi mici si mijlocii

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 460 din 30 iunie 2011
    În scopul creãrii unui cadru favorabil pentru valorificarea posibilitãţilor actuale de dezvoltare economicã a României şi de stimulare a mediului de afaceri, prin înfiinţarea şi dezvoltarea de întreprinderi mici şi mijlocii şi prin îmbunãtãţirea accesului acestora la finanţare,
    având în vedere efectele negative ale crizei economice în ceea ce priveşte reducerea numãrului de operatori activi pe piaţã, înãsprirea condiţiilor de creditare şi accesul limitat al întreprinderilor mici şi mijlocii la creditare şi garantare şi, în general, gradul scãzut de capitalizare a întreprinderilor mici şi mijlocii,
    pentru menţinerea activitãţii şi a locurilor de muncã în rândul întreprinderilor mici şi mijlocii şi creşterea competitivitãţii lor, în scopul reducerii numãrului falimentelor în rândul întreprinderilor mici şi mijlocii, cauzate de dificultãţile lor de a gestiona fluxurile de numerar pe timp de crizã economicã, prin suplinirea nevoilor acestora de lichiditate pe termen scurt în vederea desfãşurãrii activitãţii, în vederea reducerii arieratelor sectorului întreprinderilor mici şi mijlocii de cãtre stat,
    considerând cã situaţia economicã este una excepţionalã, se impune luarea unor mãsuri urgente, care sã vizeze accesul întreprinderilor mici şi mijlocii la garantare şi creditare, în cadrul unui program de sprijinire a întreprinderilor mici şi mijlocii prin acordarea unei linii de credit cu dobândã subvenţionatã şi, dupã caz, garantatã parţial de stat.
    În temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,

    Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    (1) Se aprobã Programul Mihail Kogãlniceanu pentru întreprinderi mici şi mijlocii, denumit în continuare programul, program guvernamental având ca obiectiv acordarea de facilitãţi de subvenţionare parţialã a dobânzilor şi, dupã caz, de garantare de cãtre stat, pentru creditele acordate întreprinderilor mici şi mijlocii, denumite în continuare I.M.M., de cãtre instituţiile de credit.
    (2) Programul prevãzut la alin. (1) este un program multianual pe perioada 2011-2013 de încurajare şi de stimulare a dezvoltãrii I.M.M.-urilor, care constã în acordarea unei linii de credit, în valoare maximã de 125.000 lei/I.M.M./an, cu dobândã parţial subvenţionatã şi, dupã caz, garantarea creditului de cãtre stat, vizând sprijinirea accesului I.M.M.-urilor la obţinerea de finanţãri, pentru a suplini nevoile de lichiditate pe termen de un an în vederea desfãşurãrii activitãţii, cu posibilitatea prelungirii în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţã, fãrã a depãşi durata programului.

    CAP. II
    Definiţii

    ART. 2
    În înţelesul prezentei ordonanţe de urgenţã, termenii şi expresiile de mai jos au urmãtoarele semnificaţii:
    a) beneficiarul programului - operatorul economic care se încadreazã în categoria I.M.M. în condiţiile Legii nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţãrii şi dezvoltãrii întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale prezentei ordonanţe de urgenţã;
    b) contract de garantare - contractul încheiat între beneficiarul programului, instituţia de credit finanţatoare şi Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii - S.A. - IFN, denumit în continuare F.N.G.C.I.M.M., prin care statul, prin Ministerul Finanţelor Publice - F.N.G.C.I.M.M., se obligã sã garanteze creditul acordat de instituţia de credit finanţatoare şi beneficiarul îşi asumã obligaţia sã ramburseze statului sumele datorate ca urmare a executãrii garanţiei de cãtre instituţia de credit finanţatoare;
    c) garant - statul, prin Ministerul Finanţelor Publice - F.N.G.C.I.M.M.;
    d) procent garantat - partea din credit care este acoperitã de garanţia de stat, exprimatã în valoare procentualã. Procentul garantat poate fi de maximum 80% din valoarea creditului;
    e) valoarea garanţiei - valoarea menţionatã în contractul de garantare, al cãrei nivel poate fi de maximum 80%, dar nu mai mult de 100.000 lei din valoarea creditului. Dobânzile, comisioanele şi orice alte costuri generate de participarea la program nu sunt incluse în valoarea garanţiei;
    f) riscul de credit - neplata parţialã sau integralã a creditului şi/ori a dobânzilor aferente contractului de credit de cãtre beneficiarul programului;
    g) valoarea de executare a garanţiei - suma rezultatã din aplicarea procentului garantat la soldul restant al creditului, sumã care urmeazã a fi plãtitã instituţiei de credit finanţatoare de cãtre Ministerul Finanţelor Publice în cazul producerii riscului de credit;
    h) primã de garantare - suma datoratã de beneficiarul programului constituitã din comisionul de risc cuvenit Ministerului Finanţelor Publice şi din comisionul de administrare cuvenit F.N.G.C.I.M.M., al cãrei nivel se stabileşte anual prin ordin al ministrului finanţelor publice;
    i) comision de risc - suma datoratã de beneficiarul programului destinatã acoperirii riscului de garantare şi finanţãrii anuale a capitalului necesar programului;
    j) comision de administrare - suma datoratã de beneficiarul programului care acoperã costurile de evaluare, acordare şi administrare a garanţiilor acordate de F.N.G.C.I.M.M.;
    k) dobândã parţial subvenţionatã - alocaţia financiarã nerambursabilã acordatã I.M.M. de la bugetul de stat de cãtre Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, prin Agenţia pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, denumitã în continuare A.I.P.P.I.M.M., pentru plata parţialã a dobânzii aferente creditului contractat, în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţã.
    ART. 3
    (1) I.M.M.-urile sunt eligibile în cadrul programului dacã, la data aprobãrii creditului, îndeplinesc cumulativ urmãtoarele criterii:
    a) nu se aflã în dificultate în sensul pct. 9 din Comunicarea Comisiei - Liniile directoare comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor aflate în dificultate (2004/C 244/02), publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria C, nr. 244/2 din 1 octombrie 2004;
    b) în cazul în care a fost emisã o decizie de recuperare a unui ajutor de stat împotriva lor, aceasta a fost deja executatã, creanţa fiind integral recuperatã;
    c) nu se aflã în litigiu, în calitate de pârâţi, cu Ministerul Finanţelor Publice, Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri şi instituţia de credit partenerã;
    d) suma ajutoarelor de minimis de care au beneficiat într-o perioadã de 3 ani fiscali (2 ani fiscali anteriori plus anul curent), luând în calcul inclusiv ajutorul acordat în baza programului, nu depãşeşte echivalentul în lei a 200.000 euro, respectiv 100.000 euro în cazul I.M.M.-urilor care îşi desfãşoarã activitatea în sectorul transportului rutier;
    e) nu figureazã cu credite restante în baza de date a Centralei Riscurilor Bancare (C.R.B.);
    f) nu figureazã cu incidente majore cu cecuri şi bilete la ordin în ultimele 12 luni în baza de date a Centralei Incidentelor de Plãţi (C.I.P.);
    g) împotriva lor nu s-a deschis procedura insolvenţei, în temeiul prevederilor Legii nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    h) prezintã instituţiei de credit finanţatoare garanţii colaterale pentru cel puţin 40% din valoarea creditului;
    i) au minimum 2 ani de activitate consecutivi;
    j) respectã prevederile alin. (2).
    (2) Sumele trase din linia de credit pot fi utilizate numai pentru:
    a) cheltuieli privind aprovizionarea, producţia, desfacerea;
    b) cheltuieli privind executarea de lucrãri şi/sau prestarea de servicii;
    c) cheltuieli privind constituirea, prelucrarea, valorificarea stocurilor;
    d) alte tipuri de cheltuieli necesare desfãşurãrii activitãţii curente;
    e) cheltuieli cu salariile şi alte cheltuieli asimilate;
    f) plata impozitelor, taxelor, contribuţiilor şi a altor sume datorate bugetului general consolidat;
    g) alte costuri de operare.
    (3) Nu sunt eligibile pentru a fi selectate în cadrul programului I.M.M.-urile din sectoarele/domeniile: intermedieri financiare şi asigurãri, tranzacţii imobiliare, activitãţi de jocuri de noroc şi pariuri, producţie sau comercializare de armament, muniţii, explozibili, tutun, alcool, produse energetice definite potrivit Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, substanţe aflate sub control naţional, plante, substanţe şi preparate stupefiante şi psihotrope, activitãţi de închiriere şi leasing, activitãţi de investigare şi protecţie şi activitãţile excluse de normele europene, pentru care nu se poate acorda ajutor de minimis în conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 1.998/2006 al Comisiei din 15 decembrie 2006 privind aplicarea art. 87 şi 88 din Tratat ajutoarelor de minimis, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 379 din 28 decembrie 2006.
    ART. 4
    (1) Prin derogare de la prevederile Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publicã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 109/2008, cu modificãrile ulterioare, prezenta ordonanţã de urgenţã instituie un mecanism de garantare în baza cãruia Ministerul Finanţelor Publice este autorizat sã mandateze F.N.G.C.I.M.M. în vederea emiterii de garanţii în numele şi în contul statului, în favoarea instituţiilor de credit care urmeazã sã acorde credite I.M.M.-urilor definite la art. 2 din Legea nr. 346/2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, eligibile în cadrul programului.
    (2) În exercitarea atribuţiilor delegate potrivit prezentei ordonanţe de urgenţã, F.N.G.C.I.M.M. este autorizat sã mandateze filialele sale în scopul derulãrii programului.
    (3) Sursa de platã a garanţiilor acordate de cãtre F.N.G.C.I.M.M. în numele şi în contul statului pentru creditele obţinute de I.M.M.-urile eligibile în cadrul programului este Fondul de risc pentru Programul Mihail Kogãlniceanu pentru întreprinderi mici şi mijlocii.
    (4) Plafonul anual al garanţiilor ce pot fi acordate în condiţiile programului pe perioada de implementare 2011-2013 se stabileşte de cãtre Ministerul Finanţelor Publice şi se aprobã prin hotãrâre a Guvernului.
    ART. 5
    (1) Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, prin A.I.P.P.I.M.M., subvenţioneazã parţial dobânda plãtitã de I.M.M.-uri la contractele de credit în lei încheiate de acestea cu instituţiile de credit, în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţã.
    (2) Prin legea bugetului de stat, se vor aloca în fiecare an, prin bugetul Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, pentru A.I.P.P.I.M.M., fondurile necesare pentru subvenţionarea parţialã a dobânzii aferente creditului contractat de I.M.M.-uri cu instituţia de credit în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţã.
    (3) Bugetul total maxim al subvenţiei acordate în cadrul programului pentru perioada de implementare 2011-2013 este de 165.000 mii lei. Cuantumul anual al subvenţiei se stabileşte prin normele metodologice de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţã, aprobate prin hotãrâre a Guvernului, cu încadrarea în creditele bugetare aprobate prin legile bugetare anuale cu aceastã destinaţie.
    ART. 6
    (1) Mecanismul de garantare inclus în program se deruleazã cu respectarea pct. 3.5 din Comunicarea Comisiei cu privire la aplicarea art. 87 şi 88 din Tratatul CE privind ajutoarele de stat sub formã de garanţii (2008/C 155/02), publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria C, nr. 155 din 20 iunie 2008.
    (2) Mãsurile de subvenţionare a dobânzii prevãzute în prezenta ordonanţã de urgenţã fac parte dintr-o schemã transparentã de minimis, care se va derula cu respectarea criteriilor stabilite de Regulamentul (CE) nr. 1.998/2006 al Comisiei din 15 decembrie 2006, şi de legislaţia naţionalã în domeniu.

    CAP. III
    Finanţarea şi garantarea

    ART. 7
    (1) Creditul prevãzut la art. 1 alin. (2) se acordã cu urmãtoarele facilitãţi:
    a) dobânda parţial subvenţionatã - subvenţia acordatã I.M.M.-urilor de la bugetul de stat de cãtre Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, prin A.I.P.P.I.M.M., în cuantum de maximum 70% din dobânda calculatã pentru creditele în lei, dar nu mai mult de 6,5% pe an din soldul sumei utilizate din linia de credit acordatã în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţã;
    b) garanţii în numele şi în contul statului acordate de F.N.G.C.I.M.M., în calitate de mandatar al Ministerului Finanţelor Publice, pentru creditele contractate de beneficiarii eligibili care respectã condiţiile programului şi se încadreazã în normele şi procedurile interne ale instituţiilor de credit. Garanţia în numele şi în contul statului se acordã numai în situaţia în care beneficiarul programului nu dispune de garanţii suficiente pentru accesarea liniei de credit.
    (2) Perioada de rambursare a creditelor cu dobândã subvenţionatã şi, dupã caz, cu garanţie de stat este de maximum un an de la data acordãrii liniei de credit.
    (3) Linia de credit se poate prelungi pe perioada de valabilitate a programului, în condiţiile prevãzute la alin. (2).
    (4) I.M.M.-urile vor plãti lunar partea din dobândã care le revine în baza contractului de credit, urmând ca, în baza convenţiei de colaborare dintre A.I.P.P.I.M.M. şi instituţia de credit partenerã, A.I.P.P.I.M.M. sã vireze lunar instituţiei de credit partenere subvenţia de dobândã aferentã creditului contractat de cãtre I.M.M. în condiţiile stabilite prin normele metodologice de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţã.
    (5) Subvenţionarea parţialã a dobânzii se acordã în limita sumelor aprobate cu aceastã destinaţie, iar garanţiile în limita plafonului aprobat şi în funcţie de criteriile specifice prevãzute în normele şi procedurile interne de creditare ale instituţiilor de credit şi în normele de garantare ale F.N.G.C.I.M.M.
    ART. 8
    (1) Pentru acoperirea riscurilor rezultate din acordarea garanţiilor în cadrul programului, precum şi pentru finanţarea anualã a capitalului se constituie Fondul de risc pentru Programul Mihail Kogãlniceanu pentru întreprinderi mici şi mijlocii, denumit în continuare fondul de risc.
    (2) Sursele fondului de risc sunt:
    a) comisionul de risc încasat de la beneficiarii programului;
    b) sumele recuperate de Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã în contul valorii de executare a garanţiilor plãtite de cãtre Ministerul Finanţelor Publice;
    c) obligaţiile fiscale accesorii calculate de cãtre Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã şi aplicate creanţelor rezultate din plata garanţiilor în cadrul programului;
    d) dobânzile bonificate la disponibilul fondului de risc în cadrul programului;
    e) în cazul în care disponibilul fondului de risc al programului nu acoperã valoarea de executare a garanţiilor, acesta se alimenteazã de la bugetul de stat prin alocaţiile bugetare anuale pe perioada 2011-2014.
    (3) Sumele aflate în fondul de risc constituit în cadrul programului sunt destinate achitãrii de cãtre Ministerul Finanţelor Publice a obligaţiilor de platã a valorii de executare a garanţiilor cãtre instituţiile de credit.
    (4) Fondul de risc se gestioneazã de cãtre Ministerul Finanţelor Publice, în condiţiile legii, prin contul curent general al Trezoreriei Statului, avându-se în vedere siguranţa, lichiditatea şi rentabilitatea fondurilor. Modul de gestionare a fondului de risc, precum şi înregistrarea în contabilitatea Trezoreriei Statului se stabilesc prin ordin al ministrului finanţelor publice.
    (5) Disponibilitãţile fondului de risc existente în contul curent general al Trezoreriei Statului sunt purtãtoare de dobândã. Nivelul ratei dobânzii se stabileşte la nivelul dobânzii la vedere practicate de Trezoreria Statului.
    (6) Disponibilitãţile aflate în fondul de risc la sfârşitul anului se regularizeazã cu bugetul de stat, în limita sumelor alocate din acest buget. Disponibilitãţile rãmase în fondul de risc la sfârşitul anului dupã regularizarea cu bugetul de stat se reporteazã în anul urmãtor cu aceeaşi destinaţie, pe perioada derulãrii programului.
    ART. 9
    (1) Între Ministerul Finanţelor Publice şi F.N.G.C.I.M.M. se încheie o convenţie prin care se stabilesc drepturile şi obligaţiile pãrţilor în derularea finanţãrii prin credite bancare cu dobândã parţial subvenţionatã şi, dupã caz, cu garanţie de stat.
    (2) Beneficiarul programului se obligã sã constituie, conform prevederilor titlului VI din Legea nr. 99/1999 privind unele mãsuri pentru accelerarea reformei economice, cu modificãrile ulterioare, în favoarea statului român, reprezentat de Ministerul Finanţelor Publice, o garanţie realã mobiliarã - gaj fãrã deposedare asupra soldurilor creditoare ale tuturor conturilor deschise la instituţia de credit finanţatoare, valabilã pânã la stingerea creanţelor datorate de acesta în baza contractului de garantare, în limita liniei de credit contractate.
    ART. 10
    (1) Cel puţin unul dintre administratorii, acţionarii sau asociaţii beneficiarului programului, precum şi întreprinzãtorul persoanã fizicã ce desfãşoarã activitãţi economice în mod independent, autorizatã potrivit legii, dupã caz, în calitate de fideiusor, vor garanta prin cel puţin un angajament personal creanţele rezultate din plata garanţiilor acordate de F.N.G.C.I.M.M. în numele şi în contul statului, cu renunţarea la beneficiul de discuţiune şi diviziune.
    (2) Contractele de fideiusiune sunt titluri executorii şi au valoare de înscrisuri autentice.

    CAP. IV
    Executarea garanţiilor, recuperarea facilitãţilor, monitorizarea şi raportarea ajutorului de minimis

    ART. 11
    (1) Instituţia de credit are dreptul la plata valorii de executare a garanţiei, în condiţiile programului.
    (2) Sumele rezultate din executarea garanţiilor de stat acordate de F.N.G.C.I.M.M., prin program în numele şi în contul statului se plãtesc finanţatorului de cãtre Ministerul Finanţelor Publice din fondul de risc prevãzut la art. 8, pe baza documentelor justificative prezentate de F.N.G.C.I.M.M., şi se recupereazã de la beneficiarul programului în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţã.
    ART. 12
    (1) Furnizorul de ajutor de stat, respectiv A.I.P.P.I.M.M., raporteazã şi monitorizezã ajutoarele de minimis, în conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 1.998/2006 al Comisiei din 15 decembrie 2006. În cazul în care, ulterior acordãrii subvenţiei de dobândã, se constatã cã au fost încãlcate condiţiile prevãzute de legislaţia în domeniul ajutorului de minimis, A.I.P.P.I.M.M. calculeazã sumele datorate şi emite decizia de recuperare a acestora conform procedurilor de recuperare în materia ajutorului de stat şi în conformitate cu legislaţia privind ajutorul de stat.
    (2) Decizia de recuperare întocmitã de A.I.P.P.I.M.M., prin care se individualizeazã sumele de recuperat exprimate în moneda naţionalã, constituie titlu de creanţã şi cuprinde elementele actului administrativ fiscal prevãzute de Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    (3) În termen de 15 zile de la data întocmirii, decizia de recuperare se comunicã debitorului, care are obligaţia de a efectua plata sumelor datorate în termen de 30 de zile de la data comunicãrii deciziei de recuperare, în contul indicat în cuprinsul acesteia.
    (4) Decizia de recuperare constituie titlu executoriu la expirarea termenului de platã.
    (5) Titlul executoriu prevãzut la alin. (4), împreunã cu dovada comunicãrii acestuia, se transmite de îndatã organelor fiscale competente subordonate Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, în vederea recuperãrii debitului.
    (6) Deciziile de recuperare se pot contesta la organul emitent, în condiţiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    (7) Dupã efectuarea plãţii prevãzute la art. 11 alin. (2), Ministerul Finanţelor Publice informeazã F.N.G.C.I.M.M. cu privire la efectuarea plãţii şi la data acesteia, F.N.G.C.I.M.M. întocmeşte un înscris, act premergãtor procedurii de executare silitã, prin care se individualizeazã creanţa rezultatã prin platã.
    (8) În termen de 15 zile calendaristice de la data primirii informãrii prevãzute la alin. (7), F.N.G.C.I.M.M. transmite înscrisul debitorului beneficiar al finanţãrii garantate.
    (9) Înscrisul, împreunã cu dovada efectuãrii procedurii de transmitere cãtre debitorul beneficiar al finanţãrii garantate, însoţit de contractul de garantare şi de documentele prevãzute în normele metodologice de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţã, se înainteazã organelor fiscale competente ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
    (10) Contractele de garantare constituie titluri executorii.
    (11) Pentru sumele prevãzute la art. 11 alin. (2) se datoreazã dobânzi şi penalitãţi de întârziere conform dispoziţiilor Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, începând cu ziua urmãtoare datei plãţii sumei rezultate din executarea garanţiei şi pânã la data stingerii inclusiv.
    (12) Garanţiile prevãzute la art. 9 şi 10 se executã de cãtre Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã conform dispoziţiilor Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    ART. 13
    Recuperarea sumelor prevãzute la art. 12 alin. (1) se face de cãtre Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã conform dispoziţiilor Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, care se aplicã în mod corespunzãtor.
    ART. 14
    (1) Sumele încasate ca urmare a punerii în executare a deciziei prevãzute la art. 12 alin. (1) se fac venit la bugetul de stat.
    (2) Sumele recuperate ca urmare a punerii în executare a contractului de garantare şi, respectiv, a contractului/contractelor de fideiusiune de cãtre Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã, precum şi cele recuperate ca urmare a punerii în executare a contractului de gaj fãrã deposedare prevãzut la art. 9 se fac venit la fondul de risc.

    CAP. V
    Dispoziţii finale

    ART. 15
    (1) A.I.P.P.I.M.M., în calitate de autoritate de implementare, are obligaţia de a asigura aplicarea prezentei ordonanţe de urgenţã, precum şi de a prezenta Guvernului un raport anual cu privire la desfãşurarea şi efectele programului, pânã cel mai târziu la data de 31 martie pentru anul anterior.
    (2) În termen de maximum 10 zile de la data intrãrii în vigoare, Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri şi Ministerul Finanţelor Publice vor elabora şi vor supune aprobãrii Guvernului normele metodologice de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţã.

                      PRIM-MINISTRU
                        EMIL BOC

                      Contrasemneazã:
                      ---------------
              p. Ministrul economiei, comerţului
                   şi mediului de afaceri,
                       Borbely Karoly,
                      secretar de stat

                 Ministrul finanţelor publice,
                    Gheorghe Ialomiţianu

    Bucureşti, 29 iunie 2011.
    Nr. 60.

                         ----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016