Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 58 din 29 aprilie 1999  privind solutionarea obiectiunilor si contestatiilor formulate impotriva actelor de control si de impunere avand ca obiect constatarea si stabilirea impozitelor si taxelor locale, a majorarilor de intarziere, a penalitatilor, precum si a altor sume si masuri    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 58 din 29 aprilie 1999 privind solutionarea obiectiunilor si contestatiilor formulate impotriva actelor de control si de impunere avand ca obiect constatarea si stabilirea impozitelor si taxelor locale, a majorarilor de intarziere, a penalitatilor, precum si a altor sume si masuri

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 190 din 30 aprilie 1999
În temeiul prevederilor art. 114 alin. (4) din Constituţia României şi ale <>art. 67 din Legea nr. 189/1998 privind finanţele publice locale, modificatã prin <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 61/1998 ,

Guvernul României emite urmãtoarea ordonanta de urgenta:

ART. 1
Orice persoana fizica sau juridicã, nemultumita de modul în care i-au fost constatate sau stabilite impozitele şi taxele locale, majorãrile de întârziere aferente acestora, penalitãţile, precum şi alte sume sau mãsuri, are dreptul de a formula obiecţiuni şi contestaţii, în condiţiile stabilite de prezenta ordonanta de urgenta.
ART. 2
(1) Obiectiunile şi contestaţiile sunt cai administrativ-jurisdicţionale de atac prin care se solicita diminuarea sau anularea, dupã caz, a impozitelor, taxelor locale, a majorãrilor de întârziere aferente, a penalitatilor şi a altor sume, precum şi impotriva mãsurilor constatate şi aplicate de serviciile de specialitate ale consiliilor locale, ale Consiliului General al Municipiului Bucureşti sau ale consiliilor judeţene, conform competentelor stabilite prin lege.
(2) Fac excepţie de la prevederile alin. (1) contravenţiile constatate şi amenzile aplicate prin alte acte ale organelor de specialitate ale consiliilor locale, ale Consiliului General al Municipiului Bucureşti sau ale consiliilor judeţene, dupã caz, care se soluţioneazã în conformitate cu dispoziţiile legale în domeniul constatãrii şi sanctionarii contravenţiilor.
ART. 3
(1) Impotriva constatãrilor şi mãsurilor stabilite în cadrul competentelor legale prin procesele-verbale sau prin alte acte administrative ale serviciilor de specialitate ale consiliilor locale, ale Consiliului General al Municipiului Bucureşti sau ale consiliilor judeţene, dupã caz, plãtitorii de impozite, taxe locale, precum şi de alte sume pot face obiecţiuni în termen de 15 zile de la data comunicãrii actului administrativ.
(2) Obiectiunile se depun la serviciul de specialitate din cadrul consiliilor locale, Consiliului General al Municipiului Bucureşti sau consiliilor judeţene, dupã caz, care a încheiat actul atacat.
(3) Soluţionarea obiectiunilor se va face de cãtre şeful serviciului de specialitate respectiv, prin rãspuns motivat, care se va comunica persoanei în cauza în cel mult 30 de zile de la primirea acestora.
ART. 4
Persoana fizica sau juridicã nemultumita de modul în care au fost soluţionate obiectiunile se poate adresa cu contestaţie, în termen de 15 zile de la data comunicãrii rãspunsului, primarului unitãţii administrativ-teritoriale, respectiv primarului general al municipiului Bucureşti, în care aceasta îşi are domiciliul, sediul sau unde îşi desfãşoarã activitatea, dupã caz.
ART. 5
(1) Contestaţia, adresatã potrivit art. 4, se soluţioneazã în termen de 30 de zile de la înregistrare de cãtre primarul unitãţii administrativ-teritoriale, respectiv primarul general al municipiului Bucureşti, dupã caz, prin dispoziţie motivatã, care se expediazã celui în cauza în termen de maximum 5 zile de la emiterea acesteia.
(2) Contestaţia trebuie depusa la organul care a soluţionat obiectiunile, urmând ca acesta, în termen de 5 zile de la primire, sa înainteze contestaţia şi dosarul obiectiunilor la organul competent sa soluţioneze contestaţia.
ART. 6
Contestaţia adresatã primarului nu poate avea ca obiect alte sume sau alte mãsuri decât cele asupra cãrora s-au soluţionat obiectiunile.
ART. 7
(1) Obiectiunile adresate serviciului de specialitate din cadrul consiliilor locale, Consiliului General al Municipiului Bucureşti sau consiliilor judeţene, precum şi contestaţiile adresate primarului unitãţii administrativ-teritoriale, respectiv primarului general al municipiului Bucureşti, sunt supuse unei taxe de timbru de 1%, calculatã asupra sumei contestate, dar nu mai puţin de 5.000 lei.
(2) Taxa de timbru se plãteşte anticipat.
(3) Sumele plãtite cu titlu de taxa de timbru, aferente obiectiunilor şi contestaţiei, se restituie la cerere, integral sau parţial, în raport cu admiterea integrala sau parţialã a acestora.
ART. 8
Ca urmare a soluţionãrii obiectiunilor şi contestaţiilor, nu se pot stabili impozite şi taxe mai mari decât cele constatate şi aplicate prin actul administrativ atacat.
ART. 9
(1) Impotriva dispoziţiei primarului persoana fizica sau juridicã nemultumita se poate adresa, în condiţiile legii, tribunalului cu acţiune pentru anularea actului respectiv.
(2) Termenul de introducere a acţiunii este de 15 zile de la data comunicãrii dispoziţiei emise de primar.
(3) Persoana fizica sau juridicã nemultumita de sentinta tribunalului se poate adresa cu recurs, în termen de 15 zile de la comunicarea sentinţei, Curţii de Apel.
ART. 10
Cãile de atac formulate înainte de data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenta se vor soluţiona potrivit procedurilor existente la data depunerii acestora.

PRIM-MINISTRU
RADU VASILE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul finanţelor,
Decebal Traian Remes

Secretar de stat,
şeful Departamentului
pentru Administraţie Publica
Localã,
Vlad Rosca

-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016