Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 58 din 27 septembrie 1997  pentru modificarea si completarea   Legii nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii si lichidarii judiciare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 58 din 27 septembrie 1997 pentru modificarea si completarea Legii nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii si lichidarii judiciare

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 265 din 3 octombrie 1997
În temeiul art. 114 alin. (4) din Constituţia României,

Guvernul României emite urmãtoarea ordonanta de urgenta:

ART. 1
<>Legea nr. 64/1995 privind procedura reorganizãrii şi lichidãrii judiciare, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 130 din 29 iunie 1995, se modifica şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Titlul legii va avea urmãtorul cuprins:
"Legea privind procedura reorganizãrii judiciare şi a falimentului"
2. Articolul 2 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 2. - Scopul legii este instituirea unei proceduri pentru plata pasivului debitorului, aflat în încetare de plati, fie prin reorganizarea întreprinderii şi a activitãţii acestuia sau lichidarea unor bunuri din averea lui pana la acoperirea pasivului, fie prin faliment."
3. Dupã articolul 3 se introduce articolul 3^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 3^1. - (1) Toate cheltuielile aferente procedurii instituite prin prezenta lege vor fi suportate din averea debitorului.
(2) Plãţile se vor face dintr-un cont deschis la o unitate a unei societãţi bancare, pe baza de dispoziţii emise, în cursul procedurii de reorganizare, de debitor sau de judecãtorul-sindic, iar în cursul procedurii falimentului, numai de judecãtorul-sindic."
4. Articolul 4 se completeazã cu alineatul (2), care va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Tribunalul şi judecãtorul-sindic au îndatorirea sa asigure efectuarea cu celeritate a actelor şi operaţiunilor prevãzute de prezenta lege, precum şi realizarea, în condiţiile legii, a drepturilor şi obligaţiilor participanţilor la aceste acte şi operaţiuni."
5. Articolul 7 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 7. - Hotãrârile tribunalului sunt definitive şi executorii. În condiţiile legii, ele pot fi atacate cu recurs."
6. Articolul 10 alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 10. - (1) Principalele îndatoriri ale judecãtorului-sindic, în cadrul prezentei legi, sunt:
a) examinarea activitãţii debitorului în raport cu situaţia de fapt, întocmirea unui raport amãnunţit asupra cauzelor şi împrejurãrilor care au dus la încetarea de plati, cu menţionarea persoanelor cãrora le-ar fi imputabilã, şi supunerea acelui raport tribunalului, în termen de 30 de zile de la desemnarea sa;
b) stabilirea datelor şedinţelor adunãrii creditorilor, ori de câte ori considera necesar, şi prezidarea şedinţelor;
c) conducerea activitãţii persoanelor pe care le-a angajat sa-l ajute;
d) introducerea, la tribunal, de acţiuni pentru anularea actelor frauduloase, încheiate de debitor în dãuna drepturilor creditorilor, precum şi a unor transferuri cu caracter patrimonial, a unor operaţiuni comerciale încheiate de debitor şi a constituirii unor garanţii acordate de acesta;
e) menţinerea sau rezilierea unor contracte încheiate de debitor;
f) admiterea planului de reorganizare a activitãţii debitorului sau, dupã caz, de lichidare a unor bunuri din averea acestuia, pana la acoperirea pasivului;
g) supravegherea activitãţii desfãşurate de debitor în baza planului de reorganizare;
h) la începerea procedurii falimentului, aplicarea sigiliilor, inventarierea bunurilor debitorului şi luarea mãsurilor corespunzãtoare pentru conservarea lor;
i) examinarea creanţelor şi, atunci când este cazul, formularea de obiecţiuni la ele;
j) urmãrirea încasãrii creanţelor din averea debitorului, rezultate din transferuri de bunuri sau de sume de bani, efectuate de acesta înainte de înregistrarea cererii introductive;
k) lichidarea bunurilor din averea debitorului:
l) primirea plãţilor pe seama debitorului şi consemnarea sumelor, în termen de 24 de ore, în contul bancar prevãzut la art. 3^1 alin. (2);
m) sesizarea tribunalului despre orice problema care ar cere o soluţionare de cãtre acesta;
n) efectuarea oricãror acte de procedura cerute de prezenta lege."
7. Articolul 15 alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 15. - (1) În cadrul primei şedinţe, adunarea creditorilor va alege, cu majoritate simpla, un comitet de 3-5 creditori, dintre cei cu creanţe garantate şi cei chirografari, care se vor fi oferit voluntar. Dacã nu se va ajunge la aceasta majoritate, comitetul va fi desemnat de judecãtorul-sindic."
8. Articolul 17 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 17. - (1) În termen de 45 de zile de la începerea procedurii prevãzute în prezenta lege, creditorii care deţin cel puţin 75% din valoarea totalã a creanţelor pot decide, cu o majoritate reprezentând cel puţin 50% din valoarea totalã a creanţelor, angajarea unui administrator - persoana fizica sau societate comercialã -, care va fi desemnat de tribunal. Administratorul - persoana fizica - sau delegatul permanent - persoana fizica - al societãţii comerciale administratoare va trebui sa fie contabil autorizat, expert contabil sau licenţiat în studii economice ori în drept şi sa aibã cel puţin 5 ani de activitate practica - economicã sau juridicã.
(2). Când debitorul supus prezentei proceduri este o societate bancarã, desemnarea administratorului se va face cu avizul obligatoriu al Bãncii Naţionale a României şi al Ministerului Finanţelor."
9. La sfârşitul capitolului II, dupã articolul 18 se vor introduce secţiunea a 5-a, "Lichidatorul" şi articolul 18^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 18^1. - (1) În cazurile de faliment, la propunerea judecãtorului-sindic, tribunalul va putea dispune angajarea unui lichidator - persoana fizica sau societate comercialã -, pe care-l va desemna. Lichidatorul - persoana fizica - sau delegatul permanent - persoana fizica - al societãţii comerciale lichidatoare va trebui sa fie contabil autorizat, expert contabil sau licenţiat în studii economice ori în drept şi sa aibã cel puţin 5 ani de activitate practica - economicã sau juridicã.
(2) Când debitorul supus prezentei proceduri este o societate bancarã, desemnarea lichidatorului se va face cu avizul obligatoriu al Bãncii Naţionale a României şi al Ministerului Finanţelor.
(3) Lichidatorul efectueazã actele şi operaţiunile dispuse de judecãtorul-sindic."
10. Articolul 33 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 33. - Debitorul are obligaţia de a pune la dispoziţia judecãtorului-sindic şi a administratorului, atât în cazul reorganizãrii, cat şi în cel al lichidãrii unor bunuri din averea sa, pana la acoperirea pasivului, toate informaţiile cerute de aceştia cu privire la activitatea şi averea sa, precum şi lista plãţilor şi a transferurilor patrimoniale, fãcute de el, în cele 90 de zile anterioare înregistrãrii declaraţiei prevãzute la art. 21 alin. (1) lit. f)."
11. Articolul 27 alineatul (2), articolul 36 şi articolul 37 se abroga.
12. Articolul 38 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 38. - Mãsurile prevãzute în prezenta secţiune se aplica numai în cazurile de faliment."
13. Articolul 39 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 39. - Judecãtorul-sindic poate introduce la tribunal acţiuni pentru anularea actelor frauduloase, încheiate de debitor în dãuna drepturilor creditorilor, în cei 3 ani anteriori înregistrãrii cererii introductive."
14. Articolul 40 alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 40. - (1) Judecãtorul-sindic poate introduce la tribunal acţiuni pentru anularea constituirilor sau transferurilor de drepturi patrimoniale cãtre terţi şi pentru restituirea de cãtre aceştia a bunurilor transmise şi a valorii altor prestaţii executate, realizate de debitor prin urmãtoarele acte:
a) acte de transfer cu titlu gratuit, efectuate în cei 3 ani anteriori înregistrãrii cererii introductive; sunt exceptate sponsorizarile în scop umanitar;
b) operaţiuni comerciale, în care prestaţia debitorului depãşeşte vadit pe cea primitã, efectuate în cei 3 ani anteriori înregistrãrii cererii introductive;
c) acte încheiate, în cei 3 ani anteriori înregistrãrii cererii introductive, cu intenţia tuturor pãrţilor implicate în ele de a sustrage bunuri de la urmãrirea de cãtre creditori sau de a le leza în orice alt fel drepturile;
d) acte de transfer de proprietate cãtre un creditor pentru stingerea unei datorii anterioare sau în folosul acestuia, efectuate în cele 120 de zile anterioare înregistrãrii cererii introductive şi având ca urmare creşterea sumei pe care creditorul ar putea sa o pretindã în caz de faliment al debitorului;
e) constituirea or perfectarea unei garanţii reale pentru o creanta care era chirografara în cele 120 de zile anterioare cererii introductive."
15. Articolul 44 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 44. - Judecãtorul-sindic, comitetul creditorilor sau lichidatorul va putea intenta acţiune pentru a recupera de subdobanditor bunul ori valoarea bunului transferat de cãtre debitor, numai dacã subdobanditorul nu a plãtit valoarea corespunzãtoare a bunului şi stia ca transferul iniţial poate fi anulat."
16. Articolul 46 alineatele (1), (2) şi (5) vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 46. - (1) În vederea creşterii la maximum a valorii averii debitorului, judecãtorul-sindic poate sa menţinã sau sa rezilieze orice contract, inclusiv contractele de prelungire a creditelor, închirierile neexpirate sau alte contracte pe termen lung, atât timp cat aceste contracte nu vor fi fost executate în totalitate ori substanţial de cãtre toate pãrţile implicate. Judecãtorul-sindic trebuie sa rãspundã, în termen de 30 de zile, unei notificãri a co-contractantului, prin care i se cere sa opteze pentru menţinerea ori rezilierea contractului; în lipsa unui astfel de rãspuns, judecãtorul-sindic nu va mai putea cere executarea contractului, aceasta fiind scopul reziliat.
(2) În cazul rezilierii unui contract, o acţiune pentru despãgubiri poate fi facuta de cãtre co-contractant impotriva debitorului."
"(5) Un contract de munca sau de închiriere în calitate de locatar va putea fi reziliat numai cu respectarea termenelor legale de preaviz."
17. Articolul 52 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 52. - Judecãtorul-sindic sau lichidatorul poate sa rezilieze un contract prin care debitorul s-a obligat sa efectueze anumite servicii specializate sau cu caracter strict personal, în afarã de cazul în care creditorul accepta efectuarea prestaţiei de cãtre o persoana desemnatã de judecãtorul-sindic sau de lichidator."
18. Articolul 55 alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Planul va prevedea fie reorganizarea şi continuarea activitãţii debitorului, fie lichidarea averii acestuia."
19. Articolul 55 alineatul (3) va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Declaraţia debitorului persoana fizica, facuta în condiţiile art. 21 alin. (1) lit. f), cu privire la intenţia de a-şi reorganiza activitatea, nu va fi acceptatã şi nici un plan propus de acesta nu va fi admis în condiţiile art. 62, dacã el a mai fost, în ultimii 5 ani, debitor într-o procedura în conformitate cu prezenta lege sau a fost condamnat definitiv pentru: bancruta frauduloasã, gestiune frauduloasã, abuz de încredere, fals, înşelãciune, delapidare, mãrturie mincinoasã, dare sau luare de mitã, infracţiuni impotriva proprietãţii publice sau private ori infracţiuni incriminate prin Legea concurentei nr. 21/1996."
20. Articolul 55 alineatul (5) şi articolul 60 se abroga.
21. Articolul 61 literele c) şi d) vor avea urmãtorul cuprins:
"c) ce despãgubiri urmeazã a fi oferite tuturor categoriilor de creditori, în comparatie cu ceea ce ar primi prin distribuire, dacã s-ar putea face, în caz de faliment;
d) cum şi cãtre cine va putea fi vândutã - parţial sau total, în bloc - averea debitorului şi ce efecte vor putea fi obţinute prin aceasta, mai ales în ceea ce priveşte continuarea utilizãrii unor pãrţi din întreprinderea debitorului, folosirea salariaţilor, satisfacerea creditorilor, precum şi proiectele financiare pe care se întemeiazã posibilitatea de realizare a planului."
22. Articolul 62 alineatul (3) va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Judecãtorul-sindic va dispune ca admiterea planului sa fie publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a, şi în doua ziare locale de larga rãspândire, cu indicarea propunatorului, a datei când se va vota cu privire la plan şi a faptului ca este admisibilã votarea prin scrisoare, cu legalizarea semnãturii creditorului de cãtre notarul public, transmisã prin orice mijloace şi înregistratã la tribunal. Din momentul publicãrii, toate pãrţile interesate vor fi socotite ca au cunostinta despre plan."
23. Articolul 64 alineatul (1) litera b) prima liniuta va avea urmãtorul cuprins:
"- nici una dintre categoriile care nu accepta planul nu primeşte mai puţin decât ar fi primit în caz de faliment;"
24. Articolul 65 alineatele (2) şi (3) vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) Dacã nici un plan nu este confirmat, tribunalul va dispune ca judecãtorul-sindic sa înceapã, de îndatã, procedura falimentului, în condiţiile art. 72 şi urmãtoarele.
(3) Remuneraţia persoanelor angajate în temeiul art. 9, 17 şi 18^1 din prezenta lege şi alte cheltuieli administrative vor fi achitate în întregime la data la care planul este confirmat, cu excepţia cazurilor în care pãrţile interesate ar accepta, în scris, alte termene de plata. Planul trebuie sa precizeze cum va fi asigurata aceasta plata."
25. În secţiunea a 5-a "Reorganizarea", dupã articolul 67 se introduc articolele 67^1 şi 67^2, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 67^1. - (1) În termen de 30 de zile de la deschiderea procedurii de reorganizare, toţi creditorii ale cãror creanţe sunt anterioare datei încetãrii plãţilor, cu excepţia salariaţilor, vor depune declaraţia de creanţe în adunarea creditorilor.
(2) Declararea creanţelor trebuie facuta chiar dacã acestea nu sunt stabilite printr-un titlu.
(3) Creanţele cãtre bugetul de stat şi al asigurãrilor sociale de stat sunt luate în consideraţie, cu titlu provizoriu, în cuantumul declarat de debitor.
Art. 67^2. - (1) Dupã deschiderea procedurii de reorganizare, este interzis membrilor organelor de conducere ale debitorului, sub sancţiunea nulitãţii, sa înstrãineze, fãrã acordul tribunalului, acţiunile sau pãrţile lor sociale, deţinute la debitorul care face obiectul acestei proceduri.
(2) Judecãtorul-sindic sau administratorul va lua mãsura indisponibilizarii acţiunilor sau a pãrţilor sociale, potrivit alin. (1), în registrele speciale de evidenta sau în conturile înregistrate electronic."
26. Articolul 68 alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 68. - (1) Dacã debitorul nu se conformeazã planului, judecãtorul-sindic, administratorul sau oricare dintre creditori poate cere, în scris, tribunalului sa aprobe începerea procedurii falimentului, în condiţiile art. 72 şi urmãtoarele."
27. Titlul secţiunii a 6-a "Lichidarea" va avea urmãtorul cuprins:
"Secţiunea a 6-a - <<Falimentul>>"
28. Articolul 72 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 72. - În cazurile prevãzute la art. 65 alin. (2), art. 67 alin. (1), art. 68 alin. (1) şi al art. 75 alin. (3) se vor aplica dispoziţiile din prezenta secţiune."
29. Articolul 75 alineatul (3) va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Dacã cererea este admisã, tribunalul va dispune aplicarea, de îndatã, a dispoziţiilor din prezenta secţiune."
30. Articolul 78 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 78. - Dacã averea debitorului poate fi inventariata complet într-o singura zi, judecãtorul-sindic sau lichidatorul, prin delegare, va putea proceda imediat la inventariere, fãrã a aplica sigiliile. În toate celelalte cazuri, el va proceda la inventariere în cel mai scurt timp posibil. Debitorul va trebui sa fie de fata şi sa asiste la inventar, dacã judecãtorul-sindic o cere. Dacã debitorul nu se va prezenta, el nu va putea contesta datele din inventar."
31. Articolul 80 alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 80.- (1) În timpul acţiunii de sigilare, judecãtorul-sindic sau, dupã caz, lichidatorul va lua mãsurile necesare pentru conservarea bunurilor."
32. Articolul 82 alineatele (1) şi (2) vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 82. - (1) Dacã informaţiile date de debitor nu cuprind o lista corespunzãtoare a numelor şi a adreselor tuturor creditorilor sãi, judecãtorul-sindic poate folosi, pe cheltuiala averii debitorului, un expert contabil, care, folosind bilanţul, registrele contabile şi orice alte documente ale debitorului, va întocmi lista creditorilor.
(2) Judecãtorul-sindic va trimite fiecãrui creditor o notificare, în care va preciza termenul limita pentru înregistrarea creanţelor impotriva debitorului şi condiţiile legale pentru ca o creanta sa fie consideratã valabilã."
33. Articolul 84 alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Creanţele vor fi prezentate, cu o cerere, în termen de 30 de zile de la data trimiterii de cãtre tribunal la creditori a notificãrii menţionate la art. 82 alin. (2). Creanţele vor fi înregistrate într-un registru care se va tine la grefa tribunalului."
34. Articolul 94 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 94. - (1) Tuturor creditorilor, ale cãror creanţe vor fi fost contestate de cãtre judecãtorul-sindic, de cãtre debitor sau de cãtre unul dintre ceilalţi creditori, li se va comunica, prin notificare a judecãtorului-sindic, termenul stabilit de tribunal, în care acesta va soluţiona, deodatã, toate contestaţiile.
(2) Termenul menţionat la alin. (1) nu va putea depãşi 20 de zile de la emiterea notificãrilor."
35. Articolul 97 se abroga.
36. Articolul 98 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 98. - (1) Lichidarea bunurilor din averea debitorului va fi efectuatã de lichidator, sub conducerea judecãtorului-sindic şi sub controlul tribunalului.
(2) Ea va începe de îndatã dupã afişarea tabelului de creanţe menţionat la art. 95. Bunurile vor putea fi vândute în bloc - ca un ansamblu în stare de funcţionare - sau individual."
37. Articolul 99 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 99. - (1) În caz de necesitate sau de utilitate invederata a vânzãrii în bloc, judecãtorul-sindic va desemna o comisie formatã din trei experţi dintre cei figurand pe tabelul tribunalului, care, în termen de cel mult 30 de zile, va depune un raport, în care vor fi indicate, descrise şi evaluate bunurile ce urmeazã a fi vândute împreunã, precizându-se şi sarcinile de care, eventual, sunt grevate, şi vor fi propuse modalitãţile de vânzare.
(2) Judecãtorul-sindic va analiza acest raport şi, dacã va fi de acord cu cuprinsul lui, îl va supune, împreunã cu propunerea preţului global minim şi cu acordul adunãrii creditorilor, dat cu unanimitatea voturilor creditorilor cu creanţe garantate şi cu votul majoritãţii simple a creditorilor chirografari, tribunalului, spre aprobare.
(3) Dacã judecãtorul-sindic sau tribunalul va avea obiecţii cu privire la cuprinsul raportului, acesta va fi înapoiat comisiei de experţi, care va trebui sa-l prezinte, refãcut, în termen de 15 zile.
(4) Dacã tribunalul aproba vânzarea, aceasta se va efectua în condiţiile stabilite în raport."
38. Articolul 100 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 100. - Dispoziţiile codului de procedura civilã cu privire la executarea silitã asupra bunurilor nemişcãtoare - prin licitaţie şi adjudecare -, precum şi cele cu privire la executarea silitã a bunurilor mişcãtoare - prin vânzare sau licitaţie - se vor aplica, în mod corespunzãtor, în cursul lichidãrii judiciare."
39. Articolul 101 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 101. - (1) Prin derogare de la dispoziţiile art. 100, imobilele vor putea fi vândute şi direct, în urma propunerii judecãtorului-sindic, aprobatã de tribunal.
(2) Propunerea judecãtorului-sindic va trebui sa identifice imobilul prin situaţia de pe teren şi prin datele din registrele de publicitate imobiliarã şi sa precizeze sarcinile de care este grevat. Înainte de a fi supusã tribunalului, propunerea va trebui sa fie notificatã debitorului şi creditorilor cu garanţii reale asupra bunului, care îşi vor putea formula obiecţiile la tribunal, în termen de 10 zile de la primirea notificãrii.
(3) Tribunalul va soluţiona, de urgenta, obiecţiile, în şedinţa.
(4) Încheierea tribunalului va fi afişatã la imobilul care urmeazã a fi vândut, notificatã debitorului şi creditorilor cu garanţii reale asupra imobilului şi publicatã în doua ziare locale de larga rãspândire.
(5) Vânzarea va putea fi facuta, sub sancţiunea nulitãţii, numai dupã 20 de zile de la data ultimei publicari în ziar."
40. Dupã articolul 102 se introduce articolul 102^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 102^1. - Valorile mobiliare vor fi vândute în condiţiile Legii nr. 52/1994 privind valorile mobiliare şi bursele de valori."
41. Articolul 103 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 103. - Sumele rezultate din vânzãri vor fi depuse în contul prevãzut la art. 3^1 alin. (2) şi recipisele vor fi predate judecatorulu-sindic."
42. Articolul 104 alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 104. - (1) Creditorii având ipoteci sau alte garanţii reale asupra bunurilor averii debitorului vor fi plãtiţi din sumele realizate din vânzarea bunurilor supuse garanţiilor lor, creanţele cuprinzând tot capitalul, dobânzile şi cheltuielile aferente. În cazul în care sumele realizate din vânzarea acestor bunuri vor fi insuficiente pentru plata în întregime a respectivelor creanţe garantate, pentru diferenţa creditorii vor avea creanţe chirografare care vor veni în concurs cu cele prevãzute la art. 107 pct. 9 şi vor fi supuse dispoziţiilor art. 87. Dacã preţul realizat va depãşi creanta împreunã cu dobânzile şi cheltuielile aferente, diferenţa în plus va fi depusa, prin grija judecãtorului-sindic sau a lichidatorului, în contul averii debitorului."
43. Titlul paragrafului 4 va fi: "Distribuirea sumelor realizate în urma lichidãrii"
44. Articolul 106 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 106. - Creanţele bugetare, constând în impozite, taxe, contribuţii, amenzi şi alte sume ce reprezintã venituri publice - potrivit Legii nr. 72/1996 privind finanţele publice - se urmãresc şi se realizeazã conform Ordonanţei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, aprobatã şi modificatã prin Legea nr. 108/1996."
45. Articolul 107 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 107. - Creanţele chirografare vor fi plãtite atât în cazul reorganizãrii sau al lichidãrii unor bunuri din averea debitorului pe baza de plan, cat şi în cel al falimentului, în urmãtoarea ordine:
1. taxele, timbrele şi orice alte cheltuieli de executare aferente procedurii instituite prin prezenta lege;
2. retribuţiile persoanelor angajate în condiţiile art. 9, 17 şi 18^1, sub rezerva celor prevãzute la art. 65 alin. (3);
3. creditele bancare, cu dobânzile şi cheltuielile aferente;
4. dacã debitorul este o persoana fizica, sumele necesare pentru întreţinerea lui şi a familiei sale, sume stabilite de tribunal;
5. creanţele izvorâte din contracte de munca, pe cel mult 6 luni anterioare începerii procedurii;
6. sumele datorate unor terţi pentru hrana şi întreţinere, pe cel mult 6 luni anterioare începerii procedurii;
7. cheltuielile din timpul procedurii, necesare conservãrii şi administrãrii bunurilor din averea debitorului;
8. datoriile rezultate din continuarea activitãţii debitorului, în condiţiile art. 69;
9. alte creanţe chirografare."
46. Articolul 108 se abroga.
47. Articolul 122 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 122. - (1) Prin închiderea procedurii, debitorul va fi descãrcat de obligaţiile pe care le avea înainte de înregistrarea cererii sale sau de la expirarea termenului pentru a contesta cererea creditorilor ori înainte de respingerea contestaţiei sale impotriva cererii creditorilor; totuşi, sub rezerva gasirii debitorului ca vinovat de bancruta frauduloasã sau de a fi fãcut plati ori transferuri frauduloase înainte de datele de mai sus, el nu va fi descãrcat de acele obligaţii, în mãsura în care ele nu au fost plãtite în cadrul procedurii.
(2) Alin. (1) nu se aplica debitorilor care, în ultimii 5 ani, au fost supuşi prezentei proceduri şi au beneficiat de dispoziţiile acestui alineat. Fata de aceşti debitori, fiecare creditor îşi va pãstra dreptul la plata restului creanţelor sale, potrivit dreptului comun."
ART. 2
Prezenta ordonanta de urgenta intra în vigoare în termen de 30 de zile de la data publicãrii ei în Monitorul Oficial al României.
ART. 3
<>Legea nr. 64/1995 privind procedura reorganizãrii şi lichidãrii judiciare, cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta ordonanta de urgenta, se va republica în Monitorul Oficial al României, dându-se textelor o noua numerotare.
ART. 4
Procedurile de reorganizare şi lichidare deschise pana la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenta vor fi continuate şi închise în condiţiile <>Legii nr. 64/1995 , în forma publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 130 din 29 iunie 1995.
ART. 5
<>Ordonanta Guvernului nr. 38/1996 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 204 din 30 august 1996, aprobatã prin <>Legea nr. 89/1997 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 107 din 30 mai 1997, se abroga.
ART. 6
În toate actele normative în care figureazã, denumirea "lichidare judiciarã" se înlocuieşte cu aceea de "faliment".

PRIM-MINISTRU
VICTOR CIORBEA

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul justiţiei,
Valeriu Stoica

Ministru de stat, ministrul reformei,
Ulm Spineanu

-----------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016