Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 50 din 30 mai 2007  pentru modificarea si completarea   Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societatilor comerciale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 50 din 30 mai 2007 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societatilor comerciale

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 387 din 7 iunie 2007

Având în vedere:
- faptul cã adoptarea <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 101/2006 privind reorganizarea Autoritãţii pentru Valorificarea Activelor Statului prin comasarea prin absorbţie cu Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie a creat cadrul organizatoric pentru unificarea atribuţiilor în materia privatizãrii, dar reglementãrile în domeniu sunt cuprinse în acte normative ale cãror decorelãri au creat confuzii şi întârzieri în aplicarea lor şi au produs prelungiri nejustificate sau eşecuri ale procesului de privatizare/restructurare;
- necesitatea unui cadru legislativ corelat în materia privatizãrii/restructurãrii privind finalizarea cu celeritate şi în condiţii de transparenţã a privatizãrii societãţilor comerciale cu capital majoritat de stat, în condiţiile creãrii cadrului legislativ unitar în domeniu;
- faptul cã interesul public al societãţii, de ocrotire a intereselor naţionale în activitatea economicã, respectiv interesul general al statului de a crea cadrul favorabil valorificãrii tuturor factorilor de producţie ar putea fi periclitate de amânarea finalizãrii procesului de privatizare, respectiv de prelungirea unei stãri de instabilitate economico-financiarã a societãţilor comerciale aflate în portofoliul statului, precum şi a unei stãri de instabilitate socialã în ceea ce priveşte ocuparea forţei de muncã,
se impune modificarea în regim de urgenţã a cadrului legal prin mãsuri apreciate ca reprezentând o situaţie extraordinarã,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

ARTICOL UNIC
<>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societãţilor comerciale, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 381 din 29 decembrie 1997, aprobatã prin <>Legea nr. 44/1998 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 3, literele d), e) şi m) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"d) active înseamnã bunuri, ansambluri de bunuri sau investiţii nefinalizate şi sistate, din patrimoniul unei persoane juridice, care pot fi separate şi organizate sã funcţioneze independent, distinct de restul activitãţii persoanei juridice, cum ar fi unitãţi şi subunitãţi de producţie, de comerţ sau de prestãri de servicii, secţii, ateliere, ferme, spaţii comerciale, spaţii de cazare sau de alimentaţie publicã, spaţii pentru birouri sau alte bunuri de acelaşi gen, inclusiv terenul destinat acestora;
e) cumpãrãtor înseamnã orice persoanã fizicã sau juridicã, românã sau strãinã, precum şi un grup de douã sau mai multe persoane fizice şi/sau juridice, române şi/sau strãine, cu sau fãrã personalitate juridicã, care formuleazã o ofertã comunã de cumpãrare în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţã. Cumpãrãtor de acţiuni nu poate fi o persoanã juridicã românã de drept public, o societate comercialã la care statul român ori o autoritate a administraţiei publice locale române deţine mai mult de 33% din totalul acţiunilor cu drept de vot în adunarea generalã a acţionarilor sau un grup de investitori având ca membru o astfel de persoanã juridicã;
e) cumpãrãtor înseamnã orice persoanã fizicã sau juridicã, românã sau strãinã, precum şi un grup de douã sau mai multe persoane fizice şi/sau juridice, române şi/sau strãine, cu sau fãrã personalitate juridicã, care formuleazã o ofertã comunã de cumpãrare în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţã. Cumpãrãtor de acţiuni nu poate fi o persoanã juridicã românã de drept public, o societate comercialã la care statul român ori o autoritate a administraţiei publice locale române deţine mai mult de 33% din totalul acţiunilor cu drept de vot în adunarea generalã a acţionarilor sau un grup de investitori având ca membru o astfel de persoanã juridicã;
........................................................................................
m) obligaţii bugetare înseamnã obligaţii rezultate din impozite, taxe, contribuţii sau alte venituri bugetare, inclusiv majorãri de întârziere aferente acestora, datorate cãtre bugetul de stat, bugetul asigurãrilor sociale de stat, bugetele locale, bugetul asigurãrilor sociale de sãnãtate şi bugetul asigurãrilor pentru şomaj, precum şi obligaţiile la fondul de risc, rezultate din sumele plãtite de Ministerul Economiei şi Finanţelor în calitate de împrumutat sau garant în contul beneficiarilor de împrumuturi directe sau garantate, reprezentând rate de capital, dobânzi, comisioane sau alte costuri, precum şi comisionul la fondul de risc, inclusiv majorãrile de întârziere aferente acestora;".
2. La articolul 3, dupã litera n) se introduc patru noi litere, literele o)-s), cu urmãtorul cuprins:
"o) societate comercialã cu impact deosebit într-un anumit domeniu de activitate sau într-o regiune înseamnã acea societate care se aflã în oricare dintre urmãtoarele situaţii:
(i) este unic producãtor în România pentru unul sau mai multe produse;
(ii) îşi desfãşoarã activitatea într-o zonã mono-industrialã sau asigurã un numãr minim de 5% din numãrul existent de locuri de muncã dintr-o anumitã zonã economicã;
p) flux tehnologic al societãţii înseamnã circulaţia continuã a materiei prime, a semifabricatelor şi a altora asemenea, în succesiunea operaţiilor dintr-un proces tehnologic proiectat;
r) flux operaţional al societãţii înseamnã circulaţia continuã a materiei prime, a semifabricatelor şi a altora asemenea, în succesiunea operaţiilor dintr-un proces tehnologic aflat în funcţiune;
s) opţiune înseamnã posibilitatea instituţiei publice sau a societãţilor comerciale definite la <>art. 3 lit. a) din Legea nr. 137/2002 privind unele mãsuri pentru accelerarea privatizãrii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ca, în cadrul vânzãrii de acţiuni, sã transmitã cumpãrãtorului pachetului majoritar de acţiuni şi dreptul de proprietate asupra unui pachet minoritar de acţiuni, ulterior vânzãrii-cumpãrãrii pachetului majoritar, în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţã."
3. Dupã alineatul (6) al articolului 13 se introduc trei noi alineate, alineatele (7)-(9), cu urmãtorul cuprins:
"(7) Instituţiile publice implicate în vânzarea acţiunilor sau societãţilor comerciale definite la <>art. 3 lit. a) din Legea nr. 137/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pot negocia, în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţã, exercitarea unei opţiuni în contractele de vânzare-cumpãrare a pachetelor majoritare de acţiuni.
(8) Negocierea opţiunii, vânzarea acţiunilor care fac obiectul acesteia, preţul pentru fiecare dintre aceste acţiuni ale pachetului minoritar, termenul de exercitare a opţiunii, precum şi exercitarea sau nu a opţiunii se fac de cãtre instituţia publicã implicatã, respectiv de cãtre societãţile comerciale definite la <>art. 3 lit. a) din Legea nr. 137/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în baza mandatului acordat de Guvern. Preţul obţinut pentru fiecare dintre acţiunile pachetului minoritar la momentul exercitãrii opţiunii nu poate fi mai mic decât preţul obţinut pentru fiecare dintre acţiunile pachetului majoritar.
(9) Opţiunea, definitã conform dispoziţiilor alin. (7) şi (8), precum şi ale art. 3 lit. s), este valabilã şi poate fi exercitatã numai dacã, prin hotãrâre a Guvernului, respectiv prin ordin al conducãtorului instituţiei publice implicate, s-au aprobat elementele esenţiale ale opţiunii, preţul acţiunilor şi s-a decis exercitarea opţiunii. Exercitarea opţiunii poate fi stabilitã prin hotãrâre a Guvernului, respectiv prin ordin al conducãtorului instituţiei publice implicate, şi ulterior stabilirii preţului."

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Şeful Cancelariei Primului-Ministru,
Ion-Mircea Plângu

Preşedintele Autoritãţii pentru Valorificarea Activelor Statului,
Teodor Atanasiu

Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian

Bucureşti, 30 mai 2007.
Nr. 50.
----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016