Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 44 din 16 aprilie 2008  privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 44 din 16 aprilie 2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 328 din 25 aprilie 2008

Având în vedere cã <>Legea nr. 300/2004 privind autorizarea persoanelor fizice şi a asociaţiilor familiale care desfãşoarã activitãţi economice în mod independent, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, a condus la disfuncţionalitãţi în activitatea de autorizare, prevederile sale fiind interpretate în mod diferit de autoritãţile publice locale desemnate cu aplicarea lor, paşii care trebuie parcurşi de cãtre solicitanţi diferind de la o primãrie la alta,
luând în considerare cã <>Legea nr. 300/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, prevede obligativitatea parcurgerii unei proceduri de înregistrare în registrul comerţului, în procedura emiterii autorizaţiei de cãtre autoritãţile publice locale, prezentul act normativ conduce la reducerea birocraţiei, combaterea corupţiei şi la scurtarea termenelor de eliberare a autorizaţiilor, întrucât cuprinde dispoziţii care conduc la simplificarea procesului de autorizare şi înregistrare a celor care doresc sã desfãşoare o activitate economicã în una dintre cele mai simple forme ale acesteia, fiind stabilite criterii care nu lasã loc interpretãrii arbitrare şi fiind mutatã procedura de autorizare şi înregistrare în întregime la registrul comerţului, ceea ce scurteazã etapele pe care trebuie sã le parcurgã un solicitant şi vine în întâmpinarea acestuia cu personal calificat şi cu o procedurã care deja şi-a dovedit eficienţa în cazul societãţilor comerciale.
În condiţiile în care absenţa unor mãsuri active de stimulare a mediului de afaceri, inclusiv prin reducerea procedurilor administrative, şi de creare a noi locuri de muncã conduce la prejudicierea dezvoltãrii durabile şi sustenabile a României şi la încetinirea ritmului de creştere economicã,
ţinând cont de faptul cã autorizaţiile care intrã în acest moment sub incidenţa dispoziţiilor <>Legii nr. 300/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, acoperã domenii de o deosebitã importanţã socialã şi economicã, menţinerea dificultãţilor actuale de aplicare a procedurii de autorizare putând genera grave disfuncţionalitãţi în desfãşurarea normalã a respectivelor activitãţi,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Prezenta ordonanţã de urgenţã reglementeazã accesul la activitatea economicã, procedura de înregistrare în registrul comerţului şi de autorizare a funcţionãrii şi regimul juridic al persoanelor fizice autorizate sã desfãşoare activitãţi economice, precum şi al întreprinderilor individuale şi familiale.
(2) Prezenta ordonanţã de urgenţã nu se aplicã profesiilor liberale, precum şi acelor activitãţi economice a cãror desfãşurare este organizatã şi reglementatã prin legi speciale.
(3) Prezenta ordonanţã de urgenţã nu se aplicã acelor activitãţi economice pentru care legea a instituit un regim juridic special, anumite restricţii de desfãşurare sau alte interdicţii.
(4) Activitãţile de formare profesionalã prin ucenicie la locul de muncã se autorizeazã în condiţiile legii speciale.
(5) Prezenta ordonanţã de urgenţã nu se aplicã în cazul serviciilor prestate în contextul libertãţii de prestare transfrontalierã a serviciilor, astfel cum este ea prevãzutã la art. 49 din Tratatul de instituire a Comunitãţii Europene *1).
---------
*1) "Articolul 49. - În conformitate cu dispoziţiile ce urmeazã, se eliminã treptat în cursul perioadei de tranziţie restricţiile privind libertatea de a presta servicii în cadrul Comunitãţii cu privire la resortisanţii statelor membre stabiliţi într-un alt stat al Comunitãţii decât cel al beneficiarului serviciilor.
Consiliul, hotãrând în unanimitate la propunerea Comisiei, poate extinde dispoziţiile prezentului capitol la prestatorii de servicii care sunt resortisanţi ai unui stat terţ şi sunt stabiliţi în Comunitate."

ART. 2
În sensul prezentei ordonanţe de urgenţã, termenii şi expresiile de mai jos au urmãtoarele semnificaţii:
a) activitate economicã - activitatea agricolã, industrialã, comercialã, desfãşuratã pentru obţinerea unor bunuri sau servicii a cãror valoare poate fi exprimatã în bani şi care sunt destinate vânzãrii ori schimbului pe pieţele organizate sau unor beneficiari determinaţi ori determinabili, în scopul obţinerii unui profit;
b) Codul CAEN - Clasificarea activitãţilor din economia naţionalã, aprobatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 656/1997 privind aprobarea Clasificãrii activitãţilor din economia naţionalã - CAEN, cu modificãrile ulterioare;
c) dreptul de stabilire - prerogativa unui cetãţean al unui stat membru al Uniunii Europene sau al Spaţiului Economic European de a desfãşura activitãţi economice pe teritoriul unui alt stat membru prin intermediul unui sediu permanent, în condiţii de egalitate de tratament cu cetãţenii statului gazdã;
d) familia - soţul, soţia, copiii acestora care au împlinit vârsta de 16 ani la data autorizãrii întreprinderii familiale, rudele şi afinii pânã la gradul al patrulea inclusiv;
e) întreprinzãtor - persoana fizicã care organizeazã o întreprindere economicã;
f) întreprindere economicã - activitatea economicã desfãşuratã în mod organizat, permanent şi sistematic, combinând resurse financiare, forţã de muncã atrasã, materii prime, mijloace logistice şi informaţie, pe riscul întreprinzãtorului, în cazurile şi în condiţiile prevãzute de lege;
g) întreprindere individualã - întreprinderea economicã, fãrã personalitate juridicã, organizatã de un întreprinzãtor persoanã fizicã;
h) întreprindere familialã - întreprinderea economicã, fãrã personalitate juridicã, organizatã de un întreprinzãtor persoanã fizicã împreunã cu familia sa;
i) persoanã fizicã autorizatã - persoana fizicã autorizatã sã desfãşoare orice formã de activitate economicã permisã de lege, folosind în principal forţa sa de muncã;
j) patrimoniul de afectaţiune - totalitatea bunurilor, drepturilor şi obligaţiilor persoanei fizice autorizate, titularului întreprinderii individuale sau membrilor întreprinderii familiale, afectate scopului exercitãrii unei activitãţi economice, constituite ca o fracţiune distinctã a patrimoniului persoanei fizice autorizate, titularului întreprinderii individuale sau membrilor întreprinderii familiale, separatã de gajul general al creditorilor personali ai acestora;
k) puncte de lucru - locaţiile în care îşi desfãşoarã activitatea persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale sau familiale, în cazul în care aceasta nu se desfãşoarã exclusiv la sediul profesional, cu excepţia cazului în care se desfãşoarã comerţ ambulant, astfel cum este reglementat de <>Ordonanţa Guvernului nr. 99/2000 privind comercializarea produselor şi serviciilor de piaţã, republicatã.
ART. 3
(1) În temeiul dreptului la liberã iniţiativã, al dreptului la liberã asociere şi al dreptului de stabilire, orice persoanã fizicã, cetãţean român sau cetãţean al unui alt stat membru al Uniunii Europene ori al Spaţiului Economic European, poate desfãşura activitãţi economice pe teritoriul României, în condiţiile prevãzute de lege.
(2) Activitãţile economice pot fi desfãşurate în toate domeniile, meseriile, ocupaţiile sau profesiile pe care legea nu le interzice în mod expres pentru libera iniţiativã.
(3) Prezenta ordonanţã de urgenţã se aplicã pentru activitãţile prevãzute de Codul CAEN a cãror desfãşurare în una dintre formele prevãzute de art. 4 nu este reglementatã exclusiv potrivit unei legi speciale.
ART. 4
Persoanele fizice prevãzute la art. 3 alin. (1) pot desfãşura activitãţile economice dupã cum urmeazã:
a) individual şi independent, ca persoane fizice autorizate;
b) ca întreprinzãtori titulari ai unei întreprinderi individuale;
c) ca membri ai unei întreprinderi familiale.
ART. 5
Persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale trebuie sã aibã un sediu profesional pe teritoriul României, în condiţiile prevãzute de lege.
ART. 6
(1) Orice activitate economicã desfãşuratã permanent, ocazional sau temporar în România de cãtre persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale trebuie sã fie înregistratã şi autorizatã, în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţã.
(2) Autorizarea funcţionãrii, în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţã, nu exonereazã persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale de obligaţia de a obţine, înainte de începerea activitãţii, autorizaţiile, avizele, licenţele şi altele asemenea, prevãzute în legi speciale, pentru desfãşurarea anumitor activitãţi economice.

CAP. II
Înregistrarea şi autorizarea funcţionãrii

ART. 7
(1) Persoanele fizice prevãzute la art. 4 lit. a) şi b) au obligaţia sã solicite înregistrarea în registrul comerţului şi autorizarea funcţionãrii, înainte de începerea activitãţii economice, ca persoane fizice autorizate, denumite în continuare PFA, respectiv întreprinzãtori persoane fizice titulari ai unei întreprinderi individuale.
(2) Reprezentantul întreprinderii familiale are obligaţia sã solicite înregistrarea în registrul comerţului şi autorizarea funcţionãrii, înainte de începerea activitãţii economice. În cazul în care acesta nu formuleazã cererea în termen de 7 zile de la încheierea acordului de constituire prevãzut la art. 29 alin. (1), oricare membru al întreprinderii familiale poate sã solicite înregistrarea în registrul comerţului şi autorizarea funcţionãrii.
(3) În toate cazurile, cererea de înregistrare în registrul comerţului şi de autorizare a funcţionãrii trebuie formulatã în termen de 15 zile de la încheierea acordului de constituire prevãzut la art. 29 alin. (1).
(4) În caz de nerespectare a termenului prevãzut la alin. (3), este necesarã încheierea unui nou acord de constituire.
ART. 8
(1) Pot desfãşura activitãţi economice în una dintre formele prevãzute la art. 4 persoanele fizice care:
a) au împlinit vârsta de 18 ani, în cazul persoanelor fizice care solicitã autorizarea pentru desfãşurarea de activitãţi economice conform art. 4 lit. a) şi b) şi al reprezentantului întreprinderii familiale, respectiv vârsta de 16 ani, în cazul membrilor întreprinderii familiale;
b) nu au sãvârşit fapte sancţionate de legile financiare, vamale şi cele care privesc disciplina financiar-fiscalã, de natura celor care se înscriu în cazierul fiscal;
c) au un sediu profesional declarat conform art. 9 alin. (2);
d) declarã pe propria rãspundere cã îndeplinesc condiţiile de funcţionare prevãzute de legislaţia specificã în domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protecţiei mediului şi al protecţiei muncii.
(2) Îndeplinirea condiţiilor prevãzute la alin. (1) lit. d) se face potrivit <>art. 5, 15 şi urmãtoarele din Legea nr. 359/2004 privind simplificarea formalitãţilor la înregistrarea în registrul comerţului a persoanelor fizice, asociaţiilor familiale şi persoanelor juridice, înregistrarea fiscalã a acestora, precum şi la autorizarea funcţionãrii persoanelor juridice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, atât pentru sediul profesional, pentru fiecare punct de lucru, cât şi pentru activitãţile desfãşurate în afara sediului profesional sau a punctelor de lucru.
(3) În cazul în care, potrivit unor prevederi legale speciale, pentru anumite activitãţi economice este necesarã îndeplinirea unor condiţii de pregãtire profesionalã şi/sau de atestare a pregãtirii profesionale, persoanele prevãzute la art. 4 trebuie sã facã dovada îndeplinirii acestora.
ART. 9
(1) PFA, întreprinzãtorul persoanã fizicã titular al întreprinderii individuale şi întreprinderea familialã au sediul profesional declarat prin cererea de înregistrare în registrul comerţului şi de autorizare a funcţionãrii.
(2) Pentru stabilirea sediului profesional este necesar ca PFA, titularul întreprinderii individuale sau oricare membru al întreprinderii familiale, de la caz la caz, sã deţinã un drept de folosinţã asupra imobilului la adresa cãruia acesta este declarat.
(3) Desfãşurarea activitãţilor economice prin intermediul unui sediu permanent de cãtre cetãţenii altor state membre ale Uniunii Europene sau ale Spaţiului Economic European se realizeazã cu respectarea reglementãrilor în vigoare privind sediul permanent.
ART. 10
(1) Cererea de înregistrare în registrul comerţului şi de autorizare a funcţionãrii se depune la registrul comerţului de pe lângã tribunalul din judeţul în care solicitantul îşi stabileşte sediul profesional.
(2) Cererea de înregistrare în registrul comerţului şi de autorizare a funcţionãrii va fi însoţitã de documentaţia prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta ordonanţã de urgenţã.
ART. 11
(1) Înregistrarea în registrul comerţului a persoanei fizice autorizate, a întreprinderii individuale şi a întreprinderii familiale se face în baza rezoluţiei motivate a directorului oficiului registrului comerţului de pe lângã tribunal.
(2) Dacã socoteşte îndeplinite condiţiile prevãzute de art. 8 şi 9, directorul oficiului registrului comerţului de pe lângã tribunal va dispune înregistrarea în registrul comerţului şi autorizarea funcţionãrii persoanei fizice autorizate, a întreprinderii individuale şi a întreprinderii familiale. Prin aceeaşi rezoluţie va dispune şi înregistrarea în registrul comerţului a declaraţiei-tip pe propria rãspundere date conform prevederilor <>Legii nr. 359/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare. Dispoziţiile <>art. 17^2 din Legea nr. 359/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, referitoare la transmiterea declaraţiilor-tip cãtre autoritãţile publice competente, se aplicã în mod corespunzãtor.
(3) Dacã documentele depuse în susţinerea cererii sunt incomplete, directorul oficiului registrului comerţului de pe lângã tribunal va dispune prin rezoluţie motivatã acordarea unui termen de maximum 15 zile pentru completarea acestora. Termenul va fi comunicat solicitantului fie pe loc, dacã este prezent, fie prin scrisoare recomandatã cu confirmare de primire. În toate cazurile se vor indica documentele care urmeazã sã fie depuse pânã la termenul acordat. La cererea motivatã a solicitantului, termenul de 15 zile poate fi prelungit.
(4) În cazul în care nu sunt îndeplinite condiţiile legale, directorul oficiului registrului comerţului de pe lângã tribunal va dispune prin rezoluţie motivatã respingerea cererii de înregistrare în registrul comerţului şi de autorizare a funcţionãrii pentru persoana fizicã autorizatã, întreprinderea individualã sau întreprinderea familialã solicitantã, precum şi a înregistrãrii declaraţiei-tip pe propria rãspundere date conform <>Legii nr. 359/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(5) Rezoluţiile directorului oficiului registrului comerţului de pe lângã tribunal cu privire la înmatriculare şi orice alte înregistrãri în registrul comerţului, conform prezentei ordonanţe de urgenţã, se executã de îndatã, în baza lor efectuându-se înregistrãrile dispuse prin acestea, fãrã nicio altã formalitate.
ART. 12
(1) Împotriva rezoluţiei directorului oficiului registrului comerţului de pe lângã tribunal se poate formula plângere în termen de 15 zile de la pronunţare sau de la comunicare, dupã caz. Plângerea se depune la judecãtoria în a cãrei razã teritorialã se aflã sediul profesional al solicitantului şi se judecã în condiţiile dreptului comun. Dispoziţiile <>art. 7 din Legea nr. 26/1990 privind registrul comerţului, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se aplicã în mod corespunzãtor.
(2) Aplicarea rezoluţiilor directorului oficiului registrului comerţului de pe lângã tribunal cu privire la înmatriculare şi orice alte înregistrãri în registrul comerţului, conform prezentei ordonanţe de urgenţã, nu se suspendã în cursul judecãţii.
(3) Cererile adresate instanţelor judecãtoreşti conform prezentei ordonanţe de urgenţã sunt scutite de taxa judiciarã de timbru şi de timbru judiciar.
ART. 13
(1) În cazul prevãzut la art. 11 alin. (2) sau în cazul unei hotãrâri judecãtoreşti irevocabile care dispune astfel, oficiul registrului comerţului de pe lângã tribunal va elibera certificatul de înregistrare, conţinând codul unic de înregistrare, certificatul constatator emis în baza declaraţiei pe propria rãspundere, precum şi alte acte prevãzute de lege, dupã caz.
(2) Termenul de eliberare a certificatului de înregistrare şi, dupã caz, a certificatului de înscriere de menţiuni este de 3 zile lucrãtoare, respectiv 5 zile lucrãtoare, calculat de la data înregistrãrii cererii sau, dupã caz, de la data completãrii cererii cu documentele solicitate.
(3) Certificatul de înregistrare, conţinând codul unic de înregistrare, este documentul care atestã înregistrarea în registrul comerţului, autorizarea funcţionãrii, precum şi luarea în evidenţã de cãtre autoritatea fiscalã competentã.
(4) Dispoziţiile <>art. 11 şi 13 din Legea nr. 359/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, referitoare la atribuirea şi utilizarea codului unic de înregistrare, se aplicã în mod corespunzãtor.
ART. 14
(1) Fãrã a aduce atingere dispoziţiilor art. 28 alin. (2), o persoanã poate avea câte un singur certificat de înregistrare pentru statutul juridic, respectiv cel de PFA, titular de întreprindere individualã sau membru al unei întreprinderi familiale pentru care a fost autorizatã.
(2) Schimbarea sediului profesional şi a obiectului principal de activitate se înregistreazã în registrul comerţului, cu aplicarea corespunzãtoare a dispoziţiilor prezentului capitol.
(3) Punctele de lucru se înregistreazã în registrul comerţului, cu respectarea dispoziţiilor privind sediul profesional şi cu aplicarea corespunzãtoare a dispoziţiilor prezentului capitol.
(4) Pentru desfãşurarea unei activitãţi pentru care nu s-a cerut înregistrarea în registrul comerţului şi autorizarea funcţionãrii este necesarã obţinerea acestora potrivit prezentului capitol.
(5) Cererea pentru efectuarea modificãrilor prevãzute la alin. (2)-(4) se depune la registrul comerţului în care este înregistratã PFA, întreprinderea individualã sau întreprinderea familialã, însoţitã de declaraţia pe propria rãspundere, prevãzutã la pct. 1.3, 2.3 sau 3.3 din anexã, dupã caz.
(6) Oficiul registrului comerţului de pe lângã tribunal va elibera un nou certificat de înregistrare în cazul prevãzut la alin. (2) şi, în toate cazurile, certificatul de înscriere de menţiuni şi certificatul constatator emis în baza declaraţiei pe propria rãspundere, precum şi alte acte prevãzute de lege.
(7) Modificarea acordului de constituire a întreprinderii familiale se declarã, în termen de 15 zile de la încheierea actului adiţional, la registrul comerţului în care este înregistratã întreprinderea familialã. Oficiul registrului comerţului de pe lângã tribunal va înregistra modificãrile şi va elibera certificatul de înscriere de menţiuni, cu respectarea prevederilor legale aplicabile.
ART. 15
Persoana fizicã autorizatã, titularul întreprinderii individuale şi reprezentantul întreprinderii familiale vor ţine contabilitatea în partidã simplã, potrivit reglementãrilor privind organizarea şi conducerea evidenţei contabile în partidã simplã de cãtre persoanele fizice care au calitatea de contribuabil, în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

CAP. III
Regimul juridic al PFA, al întreprinzãtorilor titulari ai întreprinderilor individuale şi al întreprinderilor familiale

SECŢIUNEA 1
Regimul juridic al PFA

ART. 16
În scopul exercitãrii activitãţii pentru care a fost autorizatã, PFA poate colabora cu alte persoane fizice autorizate ca PFA, întreprinzãtori persoane fizice titulari ai unor întreprinderi individuale sau reprezentanţi ai unor întreprinderi familiale ori cu alte persoane fizice sau juridice, pentru efectuarea unei activitãţi economice, fãrã ca aceasta sã îi schimbe statutul juridic dobândit potrivit prezentei secţiuni.
ART. 17
(1) PFA nu poate angaja cu contract de muncã terţe persoane pentru desfãşurarea activitãţii pentru care a fost autorizatã şi nici nu va fi consideratã un angajat al unor terţe persoane cu care colaboreazã potrivit art. 16, chiar dacã colaborarea este exclusivã.
(2) Cu toate acestea, o persoanã poate cumula calitatea de persoanã fizicã autorizatã cu cea de salariat al unei terţe persoane care funcţioneazã atât în acelaşi domeniu, cât şi într-un alt domeniu de activitate economicã decât cel pentru care PFA este autorizatã.
ART. 18
PFA este asiguratã în sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurãri sociale şi are dreptul de a fi asiguratã în sistemul asigurãrilor sociale de sãnãtate şi al asigurãrilor pentru şomaj, în condiţiile prevãzute de lege.
ART. 19
(1) PFA îşi desfãşoarã activitatea folosind în principal forţa de muncã şi aptitudinile sale profesionale. Ea nu poate cumula şi calitatea de întreprinzãtor persoanã fizicã titular al unei întreprinderi individuale.
(2) PFA poate cere ulterior schimbarea statutului juridic dobândit şi autorizarea ca întreprinzãtor persoanã fizicã titular al unei întreprinderi individuale, cu respectarea dispoziţiilor cap. II şi ale art. 21.
ART. 20
(1) PFA rãspunde pentru obligaţiile sale cu patrimoniul de afectaţiune, dacã acesta a fost constituit, şi, în completare, cu întreg patrimoniul sãu, iar în caz de insolvenţã, va fi supusã procedurii simplificate prevãzute de <>Legea nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei, cu modificãrile ulterioare, dacã are calitatea de comerciant, potrivit art. 7 din Codul comercial.
(2) Creditorii îşi vor executa creanţele potrivit dreptului comun, în cazul în care PFA nu are calitatea de comerciant.
(3) Orice persoanã interesatã poate face dovada calitãţii de comerciant în cadrul procedurii insolvenţei sau separat, prin acţiune în constatare, dacã justificã un interes legitim.
ART. 21
(1) PFA îşi înceteazã activitatea şi este radiatã din registrul comerţului în urmãtoarele cazuri:
a) prin deces;
b) prin voinţa acesteia;
c) în condiţiile <>art. 25 din Legea nr. 26/1990 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Cererea de radiere, însoţitã de copia certificatã pentru conformitate cu originalul a actelor doveditoare, dupã caz, se depune la oficiul registrului comerţului de pe lângã tribunalul unde îşi are sediul profesional, de cãtre orice persoanã interesatã.
(3) Dispoziţiile art. 11-13 se aplicã în mod corespunzãtor.

SECŢIUNEA a 2-a
Regimul juridic al întreprinzãtorului persoanã fizicã titular al întreprinderii individuale

ART. 22
Întreprinderea individualã nu dobândeşte personalitate juridicã prin înregistrarea în registrul comerţului.
ART. 23
Întreprinzãtorul persoanã fizicã titular al întreprinderii individuale este comerciant persoanã fizicã de la data înregistrãrii sale în registrul comerţului.
ART. 24
Pentru organizarea şi exploatarea întreprinderii sale, întreprinzãtorul persoanã fizicã, în calitate de angajator persoanã fizicã, poate angaja terţe persoane cu contract individual de muncã, înregistrat la inspectoratul teritorial de muncã, potrivit legii, şi poate colabora cu alte PFA, cu alţi întreprinzãtori persoane fizice titulari ai unor întreprinderi individuale sau reprezentanţi ai unor întreprinderi familiale ori cu alte persoane juridice, pentru efectuarea unei activitãţi economice, fãrã ca aceasta sã îi schimbe statutul juridic dobândit potrivit prezentei secţiuni.
ART. 25
(1) Întreprinzãtorul persoanã fizicã titular al unei întreprinderi individuale nu va fi considerat un angajat al unor terţe persoane cu care colaboreazã potrivit art. 24, chiar dacã colaborarea este exclusivã.
(2) Întreprinzãtorul persoanã fizicã titular al unei întreprinderi individuale poate cumula şi calitatea de salariat al unei terţe persoane care funcţioneazã atât în acelaşi domeniu, cât şi într-un alt domeniu de activitate economicã decât cel în care şi-a organizat întreprinderea individualã.
(3) Întreprinzãtorul persoanã fizicã titular al unei întreprinderi individuale este asigurat în sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurãri sociale şi are dreptul de a fi asigurat în sistemul asigurãrilor sociale de sãnãtate şi al asigurãrilor pentru şomaj, în condiţiile prevãzute de lege.
ART. 26
Persoana fizicã titularã a întreprinderii individuale rãspunde pentru obligaţiile sale cu patrimoniul de afectaţiune, dacã acesta a fost constituit, şi, în completare, cu întreg patrimoniul, iar în caz de insolvenţã, va fi supusã procedurii simplificate prevãzute de <>Legea nr. 85/2006 , cu modificãrile ulterioare.
ART. 27
(1) Întreprinzãtorul persoanã fizicã titular al unei întreprinderi individuale îşi înceteazã activitatea şi este radiat din registrul comerţului în urmãtoarele cazuri:
a) prin deces;
b) prin voinţa acestuia;
c) în condiţiile <>art. 25 din Legea nr. 26/1990 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Cererea de radiere, însoţitã de copia certificatã pentru conformitate cu originalul a actelor doveditoare, dupã caz, se depune la oficiul registrului comerţului de pe lângã tribunalul unde îşi are sediul profesional, de cãtre orice persoanã interesatã.
(3) În cazul prevãzut la alin. (1) lit. a) moştenitorii pot continua întreprinderea, dacã îşi manifestã voinţa, printr-o declaraţie autenticã, în termen de 6 luni de la data dezbaterii succesiunii. Când sunt mai mulţi moştenitori, aceştia îşi vor desemna un reprezentant, în vederea continuãrii activitãţii economice ca întreprindere familialã.
(4) Dispoziţiile art. 11-13 se aplicã în mod corespunzãtor. Activitatea va putea fi continuatã sub aceeaşi firmã, cu obligaţia de menţionare în cuprinsul acelei firme a calitãţii de succesor.

SECŢIUNEA a 3-a
Regimul juridic al întreprinderii familiale

ART. 28
(1) Întreprinderea familialã este constituitã din 2 sau mai mulţi membri ai unei familii.
(2) Membrii unei întreprinderi familiale pot fi simultan PFA sau titulari ai unor întreprinderi individuale. De asemenea, aceştia pot cumula şi calitatea de salariat al unei terţe persoane care funcţioneazã atât în acelaşi domeniu, cât şi într-un alt domeniu de activitate economicã decât cel în care şi-au organizat întreprinderea familialã.
(3) Membrii unei întreprinderi familiale sunt asiguraţi în sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurãri sociale şi au dreptul de a fi asiguraţi în sistemul asigurãrilor sociale de sãnãtate şi al asigurãrilor pentru şomaj, în condiţiile prevãzute de lege.
(4) Întreprinderea familialã nu poate angaja terţe persoane cu contract de muncã.
ART. 29
(1) Întreprinderea familialã se constituie printr-un acord de constituire, încheiat de membrii familiei în formã scrisã, ca o condiţie de validitate. Acordul de constituire va stipula numele şi prenumele membrilor, reprezentantul, data întocmirii, participarea fiecãrui membru la întreprindere, condiţiile participãrii, cotele procentuale în care vor împãrţi veniturile nete ale întreprinderii, raporturile dintre membrii întreprinderii familiale şi condiţiile de retragere, sub sancţiunea nulitãţii absolute.
(2) Reprezentantul desemnat prin acordul de constituire va gestiona interesele întreprinderii familiale în temeiul unei procuri speciale, sub forma unui înscris sub semnãturã privatã. Procura specialã se semneazã de cãtre toţi membrii întreprinderii care au capacitate de exerciţiu şi reprezentanţii legali ai celor cu capacitate de exerciţiu restrânsã.
(3) În scopul exercitãrii activitãţii pentru care a fost autorizatã, întreprinderea familialã, prin reprezentantul sãu, poate colabora cu alte persoane fizice autorizate ca PFA, întreprinzãtori persoane fizice titulari ai unor întreprinderi individuale sau reprezentanţi ai unor întreprinderi familiale ori cu alte persoane fizice sau juridice, pentru efectuarea unei activitãţi economice, fãrã ca aceasta sã îi schimbe statutul juridic dobândit potrivit prezentei secţiuni.
ART. 30
(1) Întreprinderea familialã nu are patrimoniu propriu şi nu dobândeşte personalitate juridicã prin înregistrarea în registrul comerţului.
(2) Prin acordul de constituire a întreprinderii familiale, membrii acesteia pot stipula constituirea unui patrimoniu de afectaţiune.
(3) În cazul prevãzut la alin. (2), prin acordul de constituire sau printr-un act adiţional la acesta se vor stabili cotele de participare a membrilor la constituirea patrimoniului de afectaţiune. Dacã membrii întreprinderii convin în unanimitate, cotele de participare pot fi diferite de cele prevãzute pentru participarea la veniturile nete sau pierderile întreprinderii.
ART. 31
Membrii întreprinderii familiale sunt comercianţi persoane fizice de la data înregistrãrii acesteia în registrul comerţului şi rãspund solidar şi indivizibil pentru datoriile contractate de reprezentant în exploatarea întreprinderii cu patrimoniul de afectaţiune, dacã acesta a fost constituit, şi, în completare, cu întreg patrimoniul, corespunzãtor cotelor de participare prevãzute la art. 29 alin. (1).
ART. 32
(1) Deciziile privind gestiunea curentã a întreprinderii familiale se iau de cãtre reprezentantul desemnat în condiţiile art. 29 alin. (2).
(2) Actele de dispoziţie asupra bunurilor afectate activitãţii întreprinderii familiale se vor lua cu acceptul majoritãţii simple a membrilor întreprinderii, cu condiţia ca aceastã majoritate sã includã şi acordul proprietarului bunului care va face obiectul actului.
(3) Actele prin care se dobândesc bunuri pentru activitatea întreprinderii familiale se încheie de reprezentant fãrã autorizarea prealabilã a membrilor, dacã valoarea bunului cu privire la care se încheie actul nu depãşeşte 50% din valoarea bunurilor care au fost afectate întreprinderii potrivit art. 30 alin. (2) şi a sumelor de bani aflate la dispoziţia întreprinderii la data actului. Bunurile dobândite sunt coproprietatea membrilor în cotele prevãzute la art. 29 alin. (1) sau la art. 30 alin. (3), dupã caz.
ART. 33
(1) Întreprinderea familialã îşi înceteazã activitatea şi este radiatã din registrul comerţului în urmãtoarele cazuri:
a) mai mult de jumãtate dintre membrii acesteia au decedat;
b) mai mult de jumãtate dintre membrii întreprinderii cer încetarea acesteia sau se retrag din întreprindere;
c) în condiţiile <>art. 25 din Legea nr. 26/1990 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Cererea de radiere, însoţitã de copia certificatã pentru conformitate cu originalul a actelor doveditoare, dupã caz, se depune la oficiul registrului comerţului de pe lângã tribunalul unde îşi are sediul profesional, de cãtre orice persoanã interesatã.
(3) Dispoziţiile art. 11-13 se aplicã în mod corespunzãtor.
ART. 34
(1) În cazul în care membrii întreprinderii familiale au constituit un patrimoniu de afectaţiune potrivit art. 30 alin. (2) sau au dobândit bunuri potrivit art. 32 alin. (3), bunurile se împart conform cotelor prevãzute la art. 30 alin. (3).
(2) În cazul în care nu a fost constituit un patrimoniu de afectaţiune, bunurile dobândite potrivit art. 32 alin. (3) se împart conform cotelor prevãzute la art. 29 alin. (1).

CAP. IV
Dispoziţii finale

ART. 35
(1) Primãriile pot sã îşi constituie birouri de asistenţã şi reprezentare a persoanelor fizice prevãzute la art. 4, prin reorganizarea activitãţii desfãşurate în temeiul dispoziţiilor <>Legii nr. 300/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Persoanele fizice pot opta sã efectueze formalitãţile prevãzute la cap. II şi prin intermediul birourilor de asistenţã şi reprezentare.
(3) Birourile de asistenţã şi reprezentare pot sã reprezinte persoana fizicã solicitantã în cadrul procedurilor de obţinere a autorizaţiei şi înregistrãrii în registrul comerţului, în temeiul unei cereri de reprezentare.
(4) Birourile de asistenţã şi reprezentare au urmãtoarele competenţe:
a) primesc şi ordoneazã documentaţia pentru înregistrare şi autorizare;
b) remit cererea de înregistrare în registrul comerţului şi de autorizare a funcţionãrii, însoţitã de documentaţia de susţinere, la registrul comerţului competent, efectueazã corespondenţã cu acesta în scopul obţinerii înregistrãrii şi autorizãrii, precum şi pentru primirea certificatului de înregistrare şi a celorlalte acte, în original;
c) remit solicitantului actele în original primite de la registrul comerţului, prin scrisoare recomandatã cu confirmare de primire, în termen de 5 zile lucrãtoare de la data primirii din partea acestuia; actele se socotesc comunicate solicitantului la data la care acestea devin disponibile destinatarului pe suport hârtie;
d) acordã solicitanţilor asistenţã privind operaţiunea de înregistrare în registrul comerţului şi de autorizare a funcţionãrii.
(5) Pentru serviciile prestate primãriile vor putea percepe taxe pe care le pot stabili autonom, în temeiul principiului autonomiei locale.
(6) Primãriile vor pune la dispoziţia publicului un formular standard al cererii de reprezentare prevãzute la alin. (3). Cererea de reprezentare, cererea de înregistrare în registrul comerţului şi de autorizare a funcţionãrii şi documentaţia de susţinere pot fi remise la registrul comerţului competent în format electronic, utilizând Sistemul de autorizare şi înregistrare online şi/sau pe suport hârtie, prin poştã, cu scrisoare recomandatã cu confirmare de primire cu conţinut declarat, ori direct la registrul comerţului.
(7) În scopul liberului acces al cetãţenilor la servicii publice administrative de calitate, birourile de asistenţã şi reprezentare pot primi cereri de reprezentare şi pot presta servicii de asistenţã, indiferent de sediul profesional al solicitantului şi de registrul comerţului cãruia i se adreseazã acesta.
ART. 36
Acolo unde prezenta ordonanţã de urgenţã nu dispune, prevederile <>Legii nr. 26/1990 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi cele ale <>Legii nr. 359/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se vor aplica corespunzãtor, în mãsura în care nu contravin dispoziţiilor prezentei ordonanţe de urgenţã.
ART. 37
(1) Persoanele fizice prevãzute la art. 3 alin. (1), care desfãşoarã o activitate economicã autorizatã şi recunoscutã într-un alt stat membru al Uniunii Europene sau al Spaţiului Economic European, în forme similare cu cele prevãzute de prezenta ordonanţã de urgenţã, pot fi autorizate sã desfãşoare pe teritoriul României aceleaşi tipuri de activitãţi pentru care au fost autorizate în acel alt stat, cu respectarea dispoziţiilor art. 1 şi 3.
(2) În cazul prevãzut la alin. (1), cererea de înregistrare în registrul comerţului şi de autorizare a funcţionãrii este de competenţa directorului oficiului registrului comerţului de pe lângã tribunalul în raza cãruia a fost ales şi declarat sediul profesional.
(3) Cererea va fi însoţitã de urmãtoarele acte:
a) carte de identitate sau paşaport al solicitantului - fotocopie şi traducere în limba românã, certificate olograf;
b) documentaţia care atestã funcţionarea legalã, obţinutã în celalalt stat al Uniunii Europene sau al Spaţiului Economic European - fotocopie şi traducere în limba românã, certificate olograf.
(4) În funcţie de forma de organizare pentru care se solicitã autorizarea, se vor aplica corespunzãtor prevederile cap. II.
ART. 38
Persoanele prevãzute la art. 4 sunt plãtitoare de impozit pe venit în condiţiile prevãzute de <>Legea nr. 571/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 39
(1) Procedurile desfãşurate potrivit <>Legii nr. 300/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se vor finaliza potrivit prevederilor legii aplicabile la data iniţierii acestora.
(2) Persoanele fizice şi asociaţiile familiale autorizate şi înregistrate în registrul comerţului în temeiul unor acte normative anterioare prezentei ordonanţe de urgenţã pot funcţiona în baza certificatului de înregistrare, emis de oficiul registrului comerţului de pe lângã tribunal, un an de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã.
(3) Pânã la împlinirea termenului de un an, persoanele prevãzute la alin. (2) vor opta pentru desfãşurarea activitãţii în una dintre formele prevãzute de prezenta ordonanţã de urgenţã. Dispoziţiile cap. II se aplicã în mod corespunzãtor.
(4) Persoanele prevãzute la alin. (2) care nu şi-au exercitat dreptul de opţiune îşi înceteazã activitatea şi vor fi radiate din registrul comerţului, din oficiu, fãrã nicio altã formalitate.
(5) Rezoluţia prin care directorul oficiului registrului comerţului de pe lângã tribunal dispune radierea se publicã pe pagina de internet a Oficiului Naţional al Registrului Comerţului şi se afişeazã, sub formã tabelarã, la sediul oficiului registrului comerţului unde s-a dispus radierea. Împotriva rezoluţiei se poate formula plângere, în condiţiile art. 12, care se aplicã în mod corespunzãtor.
ART. 40
(1) În situaţia în care autoritãţile publice competente constatã cã nu mai sunt îndeplinite condiţiile de desfãşurare a activitãţii care au stat la baza autorizãrii funcţionãrii şi aplicã sancţiuni contravenţionale complementare, notificã oficiul registrului comerţului de pe lângã tribunalul din judeţul unde este declarat sediul profesional al persoanei fizice autorizate, întreprinderii individuale sau întreprinderii familiale sancţionate.
(2) Notificarea se comunicã în termen de 3 zile de la data expirãrii termenului de contestare sau de la data primirii hotãrârii judecãtoreşti definitive şi irevocabile prin care s-a soluţionat plângerea împotriva sancţiunii dispuse.
(3) Oficiul registrului comerţului de pe lângã tribunal va înregistra din oficiu aceastã notificare, fãrã plata taxelor prevãzute de lege.
(4) Dispoziţiile alin. (1)-(3) se aplicã în mod corespunzãtor şi în situaţia ridicãrii sancţiunii.
ART. 41
(1) Orice referire conţinutã în alte acte normative la sintagma "persoanã fizicã autorizatã şi/sau asociaţie familialã" va fi consideratã ca fiind fãcutã la sintagma "persoanã fizicã autorizatã, întreprindere individualã şi/sau întreprindere familialã", dupã caz.
(2) Structura denumirii întreprinderii individuale este aceeaşi ca şi cea a persoanei fizice autorizate.
(3) Dispoziţiile <>art. 30 şi 31 din Legea nr. 26/1990 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se aplicã în mod corespunzãtor.
ART. 42
La <>Ordonanţa Guvernului nr. 75/2001 privind organizarea şi funcţionarea cazierului fiscal, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 664 din 23 iulie 2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, articolul 8 alineatul (1^1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(1^1) Obligaţia prevãzutã la alin. (1) este îndeplinitã în situaţiile prevãzute la lit. a), c), d) şi e) prin transmiterea, în format electronic, a informaţiilor din cazierul fiscal al contribuabililor de Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã Oficiului Naţional al Registrului Comerţului, la solicitarea acestuia, în termen de 8 ore. Solicitarea cuprinde, în mod obligatoriu, urmãtoarele informaţii: numele şi prenumele/denumirea şi codul de identificare fiscalã."
ART. 43
La <>Legea nr. 359/2004 privind simplificarea formalitãţilor la înregistrarea în registrul comerţului a persoanelor fizice, asociaţiilor familiale şi persoanelor juridice, înregistrarea fiscalã a acestora, precum şi la autorizarea funcţionãrii persoanelor juridice, publicatã în Monitorul Oficial al României Partea I, nr. 839 din 13 septembrie 2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, articolul 3 alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 3. - (1) Înmatricularea persoanelor fizice autorizate, a întreprinderilor individuale şi a întreprinderilor familiale în registrul comerţului şi înregistrarea fiscalã a acestora se fac pe baza rezoluţiei directorului oficiului registrului comerţului de pe lângã tribunal, potrivit legii speciale, fãrã a fi necesarã pronunţarea de cãtre judecãtorul delegat a încheierii prevãzute la <>art. 6 alin. (1) din Legea nr. 26/1990 privind registrul comerţului, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare."
ART. 44
La data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã se abrogã:
a) <>Legea nr. 300/2004 privind autorizarea persoanelor fizice şi a asociaţiilor familiale care desfãşoarã activitãţi economice în mod independent, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 576 din 29 iunie 2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
b) <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.766/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a <>Legii nr. 300/2004 privind autorizarea persoanelor fizice şi a asociaţiilor familiale care desfãşoarã activitãţi economice în mod independent, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.048 din 12 noiembrie 2004;
c) <>art. 17 lit. a) din Legea nr. 26/1990 privind registrul comerţului, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 49 din 4 februarie 1998, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
d) orice alte dispoziţii contrare.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
--------------
p. Ministrul pentru întreprinderi mici şi mijlocii, comerţ,
turism şi profesii liberale,
Ştefan Imre,
secretar de stat

Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian

Ministrul internelor şi reformei administrative,
Cristian David

Departamentul pentru Afaceri Europene,
Adrian Ciocãnea,
secretar de stat

p. Ministrul justiţiei,
Katalin-Barbara Kibedi,
secretar de stat

Ministrul comunicaţiilor şi tehnologiei informaţiei,
Karoly Borbely

Bucureşti, 16 aprilie 2008.
Nr. 44.


ANEXĂ


1. Documentaţia de susţinere a cererii de înregistrare în registrul comerţului şi de autorizare a funcţionãrii PFA
1.1. Carte de identitate sau paşaport - fotocopie certificatã olograf de cãtre titular privind conformitatea cu originalul
1.2. Document care sã ateste drepturile de folosinţã asupra sediului profesional, precum contract de închiriere, comodat, certificat de moştenitor, contract de vânzare-cumpãrare, declaraţie de luare în spaţiu sau orice alt act juridic care conferã dreptul de folosinţã etc. - copie legalizatã
1.3. Declaraţie pe propria rãspundere care sã ateste îndeplinirea condiţiilor legale de funcţionare prevãzute de legislaţia specialã din domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protecţiei mediului şi protecţiei muncii
1.4. Fotocopii certificate olograf de pe documentele care atestã pregãtirea profesionalã, dacã aceasta este cerutã, potrivit unor prevederi legale speciale
1.5. Fotocopii certificate olograf de pe documentele care atestã experienţa profesionalã, dacã este cazul
2. Documentaţia de susţinere a cererii de înregistrare în registrul comerţului şi de autorizare a funcţionãrii întreprinderii individuale
2.1. Carte de identitate sau paşaport al titularului întreprinderii individuale - fotocopie certificatã olograf de cãtre titular privind conformitatea cu originalul
2.2. Document care sã ateste drepturile de folosinţã asupra sediului profesional, precum contract de închiriere, comodat, certificat de moştenitor, contract de vânzare-cumpãrare, declaraţie de luare în spaţiu sau orice alt act juridic care conferã dreptul de folosinţã etc. - copie legalizatã
2.3. Declaraţie pe propria rãspundere care sã ateste îndeplinirea condiţiilor legale de funcţionare prevãzute de legislaţia specialã din domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protecţiei mediului şi protecţiei muncii
2.4. Fotocopii certificate olograf de pe documentele care atestã pregãtirea profesionalã, dacã aceasta este cerutã, potrivit unor prevederi legale speciale
2.5. Fotocopii certificate olograf de pe documentele care atestã experienţa profesionalã, dacã este cazul
3. Documentaţia de susţinere a cererii de înregistrare în registrul comerţului şi autorizare a funcţionãrii întreprinderii familiale
3.1. Carte de identitate sau paşaport al fiecãrui membru - fotocopie certificatã olograf de cãtre titular privind conformitatea cu originalul
3.2. Document care sã ateste drepturile de folosinţã asupra sediului profesional, precum contract de închiriere, comodat, certificat de moştenitor, contract de vânzare-cumpãrare, declaraţie de luare în spaţiu sau orice alt act juridic care conferã dreptul de folosinţã etc. - copie legalizatã
3.3. Declaraţie pe propria rãspundere a reprezentantului, care sã ateste îndeplinirea condiţiilor legale de funcţionare prevãzute de legislaţia specialã din domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protecţiei mediului şi protecţiei muncii
3.4. Fotocopii certificate olograf de pe documentele care atestã pregãtirea profesionalã, dacã aceasta este cerutã, potrivit unor prevederi legale speciale
3.5. Fotocopii certificate olograf de pe documentele care atestã experienţa profesionalã, dacã este cazul
3.6. Acordul de constituire şi procura specialã, prevãzute la art. 29
4. Documente care atestã pregãtirea sau experienţa profesionalã
Pregãtirea sau experienţa profesionalã se atestã, dupã caz, cu documente cum sunt: diploma, certificatul sau adeverinţa, prin care se dovedeşte absolvirea unei instituţii de învãţãmânt, certificatul de calificare profesionalã sau de absolvire a unei forme de pregãtire profesionalã, organizatã în condiţiile legii, în vigoare la data eliberãrii acestuia, certificatul de competenţã profesionalã, cartea de meşteşugar, carnetul de muncã al solicitantului, declaraţie de notorietate cu privire la abilitatea de a desfãşura activitatea pentru care se solicitã autorizarea, eliberatã de primarul localitãţii respective în mod gratuit în cazul meseriilor tradiţionale artizanale, atestatul de recunoaştere şi/sau de echivalare pentru persoanele fizice care au dobândit calificarea în strãinãtate, atestatul de recunoaştere a calificãrii dobândite în strãinãtate, în afara sistemului de învãţãmânt, orice alte dovezi care sã ateste experienţa profesionalã.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016