Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 43 din 4 aprilie 2002  privind Parchetul National Anticoruptie    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 43 din 4 aprilie 2002 privind Parchetul National Anticoruptie

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 244 din 11 aprilie 2002
În temeiul prevederilor art. 114 alin. (4) din Constituţia României,

Guvernul României adopta prezenta ordonanta de urgenta.

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Prin prezenta ordonanta de urgenta se înfiinţeazã, la nivel naţional, Parchetul Naţional Anticoruptie, ca parchet specializat în combaterea infracţiunilor de corupţie.
(2) Parchetul Naţional Anticoruptie are sediul în municipiul Bucureşti şi îşi exercita atribuţiile pe întregul teritoriu al României prin procurori specializaţi în combaterea coruptiei.
(3) Parchetul Naţional Anticoruptie se organizeazã ca structura autonomã, cu personalitate juridicã, în cadrul Ministerului Public, este condus de un procuror general şi este coordonat de procurorul general al Parchetului de pe lângã Curtea Suprema de Justiţie. Procurorul general al Parchetului Naţional Anticoruptie este asimilat adjunctului procurorului general al Parchetului de pe lângã Curtea Suprema de Justiţie.
(4) Parchetul Naţional Anticoruptie îşi desfãşoarã activitatea potrivit principiului legalitãţii, al imparţialitãţii şi al controlului ierarhic, sub autoritatea ministrului justiţiei.
ART. 2
Parchetul Naţional Anticoruptie este independent în raport cu instanţele judecãtoreşti şi cu parchetele de pe lângã acestea, precum şi în relaţiile cu celelalte autoritãţi publice, exercitandu-şi atribuţiile numai în temeiul legii şi pentru asigurarea respectãrii acesteia.
ART. 3
(1) Atribuţiile Parchetului Naţional Anticoruptie sunt urmãtoarele:
a) efectuarea urmãririi penale pentru infracţiunile prevãzute în <>Legea nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea şi sancţionarea faptelor de corupţie, în condiţiile prevãzute în Codul de procedura penalã, în <>Legea nr. 78/2000 şi în prezenta ordonanta de urgenta;
b) conducerea, supravegherea şi controlul actelor de cercetare penalã, efectuate din dispoziţia procurorului de cãtre ofiţerii de poliţie judiciarã aflaţi sub autoritatea procurorului general al Parchetului Naţional Anticoruptie;
c) conducerea, supravegherea şi controlul activitãţilor de ordin tehnic ale urmãririi penale, efectuate de specialişti în domeniul economic, financiar, bancar, vamal, informatic, precum şi în alte domenii, numiţi în cadrul Parchetului Naţional Anticoruptie;
d) studierea cauzelor care genereazã şi a condiţiilor care favorizeazã corupţia, elaborarea şi prezentarea propunerilor în vederea eliminãrii acestora, precum şi pentru perfecţionarea legislaţiei penale;
e) elaborarea raportului anual privind activitatea Parchetului Naţional Anticoruptie şi prezentarea acestuia în fata Parlamentului;
f) constituirea şi actualizarea bazei de date în domeniul faptelor de corupţie.
(2) Parchetul Naţional Anticoruptie exercita drepturile şi îndeplineşte obligaţiile procedurale prevãzute de lege, în cauzele privind infracţiunile atribuite prin prezenta ordonanta de urgenta în competenta sa.

CAP. 2
Organizarea şi funcţionarea Parchetului Naţional Anticoruptie

ART. 4
(1) Parchetul Naţional Anticoruptie este condus, potrivit prevederilor art. 1 alin. (3), de un procuror general, ajutat de un procuror general adjunct, asimilat cu procurorul consilier al procurorului general al Parchetului de pe lângã Curtea Suprema de Justiţie.
(2) Procurorul general al Parchetului Naţional Anticoruptie este ordonator secundar de credite.
(3) Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital ale Parchetului Naţional Anticoruptie se asigura de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Public.
ART. 5
(1) Parchetul Naţional Anticoruptie se organizeazã în secţii conduse de procurori şefi de secţie, şi anume:
a) secţia de combatere a coruptiei;
b) secţia de combatere a infracţiunilor conexe infracţiunilor de corupţie.
(2) În cadrul secţiilor se pot organiza servicii şi birouri, prin ordin al ministrului justiţiei, la propunerea procurorului general al Parchetului Naţional Anticoruptie, cu avizul procurorului general al Parchetului de pe lângã Curtea Suprema de Justiţie.
(3) În cadrul Parchetului Naţional Anticoruptie se înfiinţeazã un birou pentru studierea cauzelor care genereazã şi a condiţiilor care favorizeazã corupţia, subordonat direct procurorului general al Parchetului Naţional Anticoruptie.
ART. 6
Parchetul Naţional Anticoruptie se încadreazã cu procurori, ofiţeri de poliţie judiciarã, specialişti în domeniul economic, financiar, bancar, vamal, informatic şi în alte domenii, personal auxiliar de specialitate, precum şi personal economic şi administrativ, în limita posturilor prevãzute în statul de funcţiuni, aprobat potrivit legii.
ART. 7
(1) La nivelul parchetelor de pe lângã curţile de apel se înfiinţeazã servicii ale Parchetului Naţional Anticoruptie.
(2) Serviciile Parchetului Naţional Anticoruptie sunt conduse de procurori-şefi, care sunt în subordinea directa a procurorului general al Parchetului Naţional Anticoruptie.
(3) Numãrul procurorilor, al ofiţerilor de poliţie judiciarã şi al specialiştilor mentionati la art. 6, încadraţi în serviciile prevãzute la alin. (1), este stabilit de procurorul general al Parchetului de pe lângã Curtea Suprema de Justiţie, la propunerea procurorului general al Parchetului Naţional Anticoruptie, pentru fiecare serviciu, în funcţie de volumul şi de complexitatea activitãţii de urmãrire penalã, în limita numãrului total de posturi aprobat.
ART. 8
(1) Procurorul general al Parchetului Naţional Anticoruptie este numit pe o perioada de 6 ani, cu posibilitatea reînnoirii o singura data a mandatului, şi eliberat din funcţie de Preşedintele României, la propunerea ministrului justiţiei.
(2) Procurorii Parchetului Naţional Anticoruptie sunt numiţi pe o perioada de 6 ani, cu posibilitatea prelungirii încadrãrii în funcţie cu acordul lor, şi eliberaţi din funcţie de ministrul justiţiei, la propunerea procurorului general al Parchetului de pe lângã Curtea Suprema de Justiţie, pe baza recomandarii procurorului general al Parchetului Naţional Anticoruptie.
(3) Dupã încetarea funcţiei la Parchetul Naţional Anticoruptie, prin expirarea perioadei pentru care a fost numit ori datoritã unor cauze neimputabile, procurorul are dreptul sa revinã la postul ocupat anterior, rezervarea acestuia fiind obligatorie.
ART. 9
(1) Pentru a fi numiţi în Parchetul Naţional Anticoruptie procurorii trebuie sa aibã calitãţi profesionale deosebite, sa se bucure de o buna reputaţie, sa aibã o conduita morala ireprosabila şi o pregãtire specializatã în combaterea infracţiunilor de corupţie.
(2) Condiţiile minime de vechime pe care trebuie sa le îndeplineascã procurorii Parchetului Naţional Anticoruptie sunt:
a) pentru funcţia de procuror general al Parchetului Naţional Anticoruptie, o vechime în funcţia de procuror sau de judecãtor de 10 ani;
b) pentru funcţia de procuror în cadrul Parchetului Naţional Anticoruptie, o vechime în funcţia de procuror sau de judecãtor de 6 ani.
ART. 10
(1) În scopul efectuãrii cu celeritate şi în mod temeinic a activitãţilor de descoperire şi de urmãrire a infracţiunilor de corupţie, în cadrul Parchetului Naţional Anticoruptie funcţioneazã ofiţeri de poliţie, constituind poliţia judiciarã a Parchetului Naţional Anticoruptie.
(2) Ofiţerii de poliţie judiciarã îşi desfãşoarã activitatea numai în cadrul Parchetului Naţional Anticoruptie, sub autoritatea procurorului general al Parchetului Naţional Anticoruptie.
(3) Ofiţerii de poliţie judiciarã efectueazã actele de cercetare penalã sub directa conducere, supraveghere şi controlul nemijlocit al procurorilor din Parchetul Naţional Anticoruptie.
(4) Dispoziţiile procurorilor din Parchetul Naţional Anticoruptie sunt obligatorii pentru ofiţerii de poliţie judiciarã prevãzuţi la alin. (1). Actele întocmite de ofiţerii de poliţie judiciarã din dispoziţia scrisã a procurorului sunt efectuate în numele acestuia.
(5) Numirea ofiţerilor de poliţie judiciarã în cadrul Parchetului Naţional Anticoruptie se face prin ordin al procurorului general al Parchetului de pe lângã Curtea Suprema de Justiţie, la propunerea procurorului general al Parchetului Naţional Anticoruptie, cu avizul ministrului de interne, dintre ofiţerii de poliţie care au absolvit o forma de învãţãmânt superior şi au minimum 6 ani vechime în structuri cu atribuţii de constatare, investigare şi cercetare a infracţiunilor de corupţie.
(6) Ofiţerii de poliţie judiciarã sunt numiţi pe o perioada de 6 ani, cu posibilitatea prelungirii numirii în funcţie cu acordul acestora.
(7) Ofiţerii de poliţie judiciarã nu pot primi de la organele ierarhic superioare nici o alta însãrcinare în afarã unor situaţii şi evenimente excepţionale. În aceste cazuri calitatea lor de ofiţer de poliţie judiciarã se suspenda, prin ordin al procurorului general al Parchetului de pe lângã Curtea Suprema de Justiţie, pana la încetarea situaţiei excepţionale care a determinat primirea altor însãrcinãri.
(8) Ofiţerii de poliţie judiciarã, pe perioada numirii în cadrul Parchetului Naţional Anticoruptie, au drepturile şi obligaţiile prevãzute de lege pentru ofiţerii de poliţie, cu excepţiile prevãzute în prezenta ordonanta de urgenta. Atribuţiile prevãzute de lege pentru ministrul de interne privind acordarea drepturilor şi raspunderilor ce revin ofiţerilor de poliţie judiciarã se exercita de procurorul general al Parchetului Naţional Anticoruptie.
(9) Dispoziţiile art. 8 alin. (3) se aplica în mod corespunzãtor.
ART. 11
(1) În cadrul Parchetului Naţional Anticoruptie sunt numiţi, prin ordin al procurorului general al Parchetului de pe lângã Curtea Suprema de Justiţie, la propunerea procurorului general al Parchetului Naţional Anticoruptie, cu avizul ministerelor de resort, specialişti cu inalta calificare în domeniul economic, financiar, bancar, vamal, informatic, precum şi în alte domenii, pentru clarificarea unor aspecte tehnice în activitatea de urmãrire penalã.
(2) Specialiştii prevãzuţi la alin. (1) au calitatea de funcţionar public şi îşi desfãşoarã activitatea sub directa conducere, supraveghere şi controlul nemijlocit al procurorilor din Parchetul Naţional Anticoruptie.
(3) Actele întocmite de specialiştii prevãzuţi la alin. (1) din dispoziţia scrisã a procurorului pot constitui mijloace de proba.
ART. 12
Funcţia de procuror, ofiţer de poliţie judiciarã sau de specialist în cadrul Parchetului Naţional Anticoruptie este incompatibilã cu orice alta funcţie publica sau privatã, cu excepţia funcţiilor didactice din învãţãmântul superior.

CAP. 3
Competenta Parchetului Naţional Anticoruptie

ART. 13
(1) Procurorii specializaţi din cadrul Parchetului Naţional Anticoruptie efectueazã în mod obligatoriu urmãrirea penalã în cazul infracţiunilor prevãzute în <>Legea nr. 78/2000 .
(2) Sunt de competenta Parchetului Naţional Anticoruptie, care funcţioneazã la nivel naţional, infracţiunile prevãzute în <>Legea nr. 78/2000 , sãvârşite în una dintre urmãtoarele condiţii:
a) dacã, indiferent de calitatea persoanelor care le-au comis, au cauzat o paguba materialã mai mare decât echivalentul în lei a 100.000 euro sau o perturbare deosebit de grava a activitãţii unei autoritãţi publice, instituţii publice sau oricãrei alte persoane juridice;
b) de cãtre deputaţi, senatori, membrii Guvernului, secretari de stat şi asimilaţii acestora, judecãtorii Curţii Constituţionale, membrii, judecãtorii, procurorii şi controlorii financiari ai Curţii de Conturi şi ai camerelor de conturi judeţene, preşedintele Consiliului Legislativ, avocatul poporului, guvernatorul şi viceguvernatorii Bãncii Naţionale a României, preşedintele Consiliului Concurentei, magistraţi, ofiţeri superiori, generali, maresali, amirali, notari publici, executori judecãtoreşti, consilieri judeţeni şi locali, primari, prefecţi, subprefecţi, persoane cu funcţii de conducere şi de control în cadrul autoritãţilor publice centrale şi locale sau în cadrul instituţiilor publice, membrii consiliilor de administraţie şi persoane care deţin funcţii de conducere de la director, inclusiv, în sus în cadrul regiilor autonome de interes naţional sau local, al companiilor şi societãţilor naţionale, societãţilor comerciale la care statul sau o autoritate a administraţiei publice locale este acţionar, instituţiilor publice care au atribuţii în procesul de privatizare şi al unitãţilor centrale financiar-bancare.
(3) Sunt de competenta serviciilor Parchetului Naţional Anticoruptie, care funcţioneazã la nivelul parchetelor de pe lângã curţile de apel, infracţiunile prevãzute în <>Legea nr. 78/2000 , cu excepţia celor prevãzute la alin. (2).

CAP. 4
Dispoziţii procedurale

ART. 14
(1) Persoanele cu atribuţii de control sunt obligate sa sesizeze Parchetul Naţional Anticoruptie cu privire la orice date sau informaţii din care rezulta ca s-a sãvârşit una dintre infracţiunile atribuite prin prezenta ordonanta de urgenta în competenta Parchetului Naţional Anticoruptie.
(2) Persoanele cu atribuţii de control sunt obligate ca în cursul efectuãrii actului de control, în situaţiile prevãzute la alin. (1), sa procedeze la asigurarea şi conservarea urmelor infracţiunii, a corpurilor delicte şi a oricãror mijloace de proba ce pot servi organelor de urmãrire penalã.
(3) Serviciile şi organele specializate în culegerea şi prelucrarea informaţiilor au obligaţia de a pune la dispoziţie Parchetului Naţional Anticoruptie, de îndatã, datele şi informaţiile deţinute în legatura cu sãvârşirea infracţiunilor privitoare la corupţie.
(4) Serviciile şi organele specializate în culegerea şi prelucrarea informaţiilor, la cererea procurorului general al Parchetului Naţional Anticoruptie sau a procurorului anume desemnat de acesta, îi vor pune la dispoziţie, la sediul lor, datele şi informaţiile prevãzute la alin. (3), neprelucrate.
(5) Nerespectarea obligaţiilor prevãzute la alin. (1)-(4) atrage rãspunderea juridicã, potrivit legii.
ART. 15
Dacã în efectuarea urmãririi penale procurorii parchetelor de pe lângã instanţele judecãtoreşti constata ca infracţiunea care constituie obiectul cauzei este una dintre infracţiunile atribuite prin prezenta ordonanta de urgenta în competenta Parchetului Naţional Anticoruptie, aceştia au obligaţia de a sesiza de îndatã procurorii acestui parchet.
ART. 16
(1) Când sunt indicii temeinice cu privire la sãvârşirea uneia dintre infracţiunile atribuite prin prezenta ordonanta de urgenta în competenta Parchetului Naţional Anticoruptie, în scopul strangerii de probe sau al identificarii fãptuitorului, procurorii Parchetului Naţional Anticoruptie pot sa dispunã, pe o durata de cel mult 30 de zile:
a) punerea sub supraveghere a conturilor bancare şi a conturilor asimilate acestora;
b) punerea sub supraveghere sau sub ascultare a liniilor telefonice;
c) accesul la sisteme informationale.
(2) Pentru motive temeinice mãsurile prevãzute la alin. (1) pot fi prelungite de procuror prin ordonanta motivatã, fiecare prelungire neputând depãşi 30 de zile.
(3) Dispoziţiile art. 91^1-91^5 din Codul de procedura penalã se aplica în mod corespunzãtor.
(4) Procurorii Parchetului Naţional Anticoruptie pot dispune sa li se comunice înscrisuri, documente bancare, financiare ori contabile, în condiţiile prevãzute la alin. (1).
ART. 17
(1) În cazul în care exista indicii temeinice ca s-a sãvârşit sau ca se pregãteşte sãvârşirea unei infracţiuni dintre cele atribuite prin prezenta ordonanta de urgenta în competenta Parchetului Naţional Anticoruptie, care nu poate fi descoperitã sau faptuitorii nu pot fi identificati prin alte mijloace, pot fi folosiţi, în vederea strangerii datelor privind existenta infracţiunii şi identificarea persoanelor fata de care exista presupunerea ca au sãvârşit o infracţiune, investigatori sub acoperire, în condiţiile legii.
(2) Persoanele prevãzute la alin. (1) sunt ofiţeri de poliţie din cadrul Ministerului de Interne, special desemnaţi în acest scop, şi pot efectua investigaţii numai cu autorizarea motivatã a procurorului general al Parchetului Naţional Anticoruptie.
ART. 18
Pentru buna desfãşurare a urmãririi penale procurorii Parchetului Naţional Anticoruptie pot dispune mãsuri specifice de protecţie a martorilor, a experţilor şi a victimelor, potrivit legii.
ART. 19
Persoana care a comis una dintre infracţiunile atribuite prin prezenta ordonanta de urgenta în competenta Parchetului Naţional Anticoruptie, iar în timpul urmãririi penale denunta şi faciliteazã identificarea şi tragerea la rãspundere penalã a altor persoane care au sãvârşit astfel de infracţiuni beneficiazã de reducerea la jumãtate a limitelor pedepsei prevãzute de lege.
ART. 20
(1) Dupã începerea urmãririi penale secretul bancar şi cel profesional nu sunt opozabile procurorilor Parchetului Naţional Anticoruptie. Datele şi informaţiile solicitate de procuror se comunica la cererea scrisã a acestuia.
(2) Dispoziţiile alin. (1) se aplica în mod corespunzãtor şi cu privire la instanta de judecata.
(3) Verificarea conturilor bancare şi a conturilor asimilate acestora poate fi efectuatã numai la cererea procurorului general al Parchetului Naţional Anticoruptie sau a procurorului anume desemnat de acesta.
ART. 21
Persoanele care efectueazã urmãrirea penalã, specialiştii prevãzuţi la art. 11, precum şi personalul auxiliar de specialitate sunt obligaţi sa respecte secretul profesional cu privire la datele şi informaţiile obţinute în aceasta calitate.
ART. 22
(1) În cazul infracţiunilor atribuite prin prezenta ordonanta de urgenta în competenta Parchetului Naţional Anticoruptie se aplica dispoziţiile art. 118 din Codul penal privind confiscarea bunurilor.
(2) Dacã bunurile care fac obiectul infracţiunilor prevãzute la alin. (1) nu se gãsesc, se confisca echivalentul lor în bani sau bunurile dobândite în locul acestora.
(3) Pentru a garanta aducerea la îndeplinire a confiscãrii bunurilor se pot lua mãsurile asiguratorii prevãzute de Codul de procedura penalã. Acestea se aduc la îndeplinire de îndatã de persoanele anume desemnate din cadrul Parchetului Naţional Anticoruptie.
ART. 23
Persoanele arestate preventiv în cauzele de competenta Parchetului Naţional Anticoruptie sunt deţinute în locuri anume stabilite în cadrul Parchetului Naţional Anticoruptie sau, dupã caz, în secţiile de arest preventiv ale penitenciarelor.
ART. 24
Dispoziţiile din Codul de procedura penalã şi dispoziţiile procedurale din <>Legea nr. 78/2000 se aplica în mod corespunzãtor şi în cauzele atribuite prin prezenta ordonanta de urgenta în competenta Parchetului Naţional Anticoruptie.

CAP. 5
Cooperare internationala

ART. 25
Prin prezenta ordonanta de urgenta se instituie procurori de legatura la nivelul Parchetului Naţional Anticoruptie, care sa asigure consultarea reciprocã în cazul infracţiunilor privitoare la corupţie cu procurori de legatura care funcţioneazã în alte state, în scopul coordonãrii acţiunilor acestora în cursul urmãririi penale.
ART. 26
În vederea schimbului de date şi de informaţii cu privire la investigarea şi urmãrirea infracţiunilor atribuite prin prezenta ordonanta de urgenta în competenta Parchetului Naţional Anticoruptie se constituie un punct de contact în cadrul acestui parchet cu instituţii similare din alte state.

CAP. 6
Dispoziţii finale

ART. 27
Parchetul Naţional Anticoruptie funcţioneazã cu urmãtorul numãr total de posturi:
a) 75 de posturi de procurori;
b) 150 de posturi de ofiţeri de poliţie judiciarã;
c) 35 de posturi de specialişti;
d) 50 de posturi de personal auxiliar de specialitate;
e) 10 posturi de personal economic şi administrativ.
ART. 28
(1) Procurorii din cadrul Parchetului Naţional Anticoruptie sunt salarizaţi potrivit anexei nr. 1, cap. A nr. crt. 1-11, la <>Legea nr. 50/1996 privind salarizarea şi alte drepturi ale personalului din organele autoritãţii judecãtoreşti, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Specialiştii prevãzuţi la art. 11 sunt asimilaţi din punct de vedere al salarizarii cu procurorii de la parchetul de pe lângã curtea de apel şi primesc o indemnizaţie lunarã care reprezintã unica forma de salarizare.
(3) Ofiţerii de poliţie judiciarã beneficiazã de drepturile bãneşti şi materiale prevãzute în <>Legea nr. 138/1999 privind salarizarea şi alte drepturi ale personalului militar din instituţiile publice de apãrare nationala, ordine publica şi siguranta nationala, precum şi acordarea unor drepturi salariale personalului civil din aceste instituţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi de drepturile prevãzute de legislaţia specialã pentru personalul militar.
(4) Personalul prevãzut la alin. (1)-(3), precum şi judecãtorii care compun completele specializate în infracţiunile de corupţie, potrivit <>art. 29 alin. (2) din Legea nr. 78/2000 , primesc pentru activitatea specializatã de combatere a infracţiunilor de corupţie un spor de 30% din indemnizaţia de încadrare lunarã, respectiv solda lunarã, în cazul ofiţerilor de poliţie judiciarã.
(5) Salarizarea personalului auxiliar de specialitate şi a personalului economic şi administrativ este cea prevãzutã de lege pentru aceleaşi categorii de personal al Parchetului de pe lângã Curtea Suprema de Justiţie.
ART. 29
Fondurile necesare aplicãrii prezentei ordonanţe de urgenta se asigura din bugetul Ministerului Public aprobat pe anul 2002, care se suplimenteaza prin hotãrâre a Guvernului din Fondul de rezerva la dispoziţia Guvernului.
ART. 30
Dispoziţiile <>Legii nr. 92/1992 pentru organizarea judecãtoreascã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se aplica şi în cazul Parchetului Naţional Anticoruptie, în mãsura în care prin prezenta ordonanta de urgenta nu se prevede altfel.
ART. 31
(1) Guvernul şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti vor lua mãsuri imediate pentru asigurarea sediului Parchetului Naţional Anticoruptie.
(2) Ministerul Justiţiei, Parchetul de pe lângã Curtea Suprema de Justiţie, Ministerul de Interne şi Ministerul Finanţelor Publice, în termen de 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenta, vor lua mãsurile necesare pentru organizarea Parchetului Naţional Anticoruptie.
(3) Parchetul Naţional Anticoruptie va începe sa funcţioneze pe data de 1 septembrie 2002.
ART. 32
(1) Pentru cauzele privind infracţiunile prevãzute în <>Legea nr. 78/2000 , aflate în curs de urmãrire penalã la data de 1 septembrie 2002, urmãrirea penalã se efectueazã de cãtre procurorii Parchetului Naţional Anticoruptie. Actele şi lucrãrile efectuate pana la data de 1 septembrie 2002 rãmân valabile.
(2) Cauzele privind infracţiunile prevãzute în <>Legea nr. 78/2000 , aflate în fata instanţelor de judecata, trimise, potrivit Codului de procedura penalã, organelor de urmãrire penalã, sunt de competenta Parchetului Naţional Anticoruptie.
ART. 33
Pana la data de 1 septembrie 2002 Guvernul va adopta prin hotãrâre regulamentul de aplicare a dispoziţiilor prezentei ordonanţe de urgenta.
ART. 34
Pe data de 1 septembrie 2002 dispoziţiile art. 28 şi ale <>art. 29 alin. (2) din Legea nr. 78/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se abroga.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul justiţiei,
Rodica Mihaela Stanoiu

Ministru de interne,
Ioan Rus

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu

Ministrul muncii şi solidaritãţii sociale,
Marian Sarbu

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016