Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 40 din 28 martie 2002  pentru recuperarea arieratelor bugetare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 40 din 28 martie 2002 pentru recuperarea arieratelor bugetare

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 233 din 8 aprilie 2002
În temeiul prevederilor art. 114 alin. (4) din Constituţia României,

Guvernul României adopta prezenta ordonanta de urgenta.

ART. 1
La cererea temeinic justificatã a debitorilor, indiferent de forma de proprietate şi de modul de organizare, creditorii bugetari vor acorda pentru obligaţiile bugetare reprezentând impozite, taxe, contribuţii şi alte venituri bugetare restante la data de 31 decembrie 2001, inclusiv majorãri de întârziere şi penalitãţi de întârziere aferente acestora, calculate şi datorate pana la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenta:
a) eşalonãri la plata impozitelor, taxelor, contribuţiilor şi a altor obligaţii bugetare;
b) amânãri la plata impozitelor, taxelor, contribuţiilor şi a altor obligaţii bugetare;
c) eşalonãri la plata majorãrilor de întârziere şi/sau a penalitatilor de orice fel;
d) amânãri şi/sau scutiri ori amânãri şi/sau reduceri de majorãri de întârziere şi/sau de penalitãţi de întârziere;
e) scutiri sau reduceri de impozite şi taxe, în condiţiile legii.
ART. 2
Ministerul Finanţelor Publice, Ministerul Muncii şi Solidaritãţii Sociale, precum şi alte autoritãţi ale administraţiei publice centrale sau locale, dupã caz, vor acorda eşalonarea la plata a impozitelor, taxelor şi a altor obligaţii bugetare, precum şi a majorãrilor de întârziere şi a penalitatilor de orice fel pe o perioada de cel mult 5 ani, cu termen de graţie de pana la 6 luni cuprins în perioada de eşalonare, precum şi amânãri la plata impozitelor, taxelor şi a altor obligaţii bugetare pana la cel mult data de 29 decembrie a anului fiscal în curs.
ART. 3
Autoritãţile administraţiei publice locale vor acorda înlesniri la plata, în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenta, pentru obligaţiile bugetare care sunt venituri ale bugetelor autoritãţilor administrativ-teritoriale.
ART. 4
Începând cu data comunicãrii aprobãrii, pentru obligaţiile bugetare pentru care s-au aprobat înlesniri la plata executarea silitã nu se porneşte sau nu se continua, dupã caz.
ART. 5
Orice suma de restituit sau de rambursat de la bugetul de stat, de la bugetul asigurãrilor sociale de stat ori de la bugetul altor autoritãţi ale administraţiei publice centrale sau locale, dupã caz, reprezentând impozite, taxe ori alte obligaţii bugetare, se compenseazã din oficiu de cãtre fiecare creditor bugetar cu sume reprezentând obligaţii bugetare eşalonate sau amânate la plata ori obligaţii bugetare curente datorate aceluiaşi creditor bugetar, diferenţa urmând sa se restituie conform reglementãrilor legale în vigoare.
ART. 6
Înlesnirile la plata obligaţiilor bugetare se acorda de fiecare creditor bugetar, iar graficul şi condiţiile în care se acorda înlesnirile se stabilesc printr-o convenţie încheiatã între creditorul bugetar şi debitor.
ART. 7
(1) Analiza oportunitãţii acordãrii înlesnirilor la plata obligaţiilor bugetare restante se face pe baza criteriilor de performanta economico-financiarã şi de disciplina fiscalã a contribuabililor.
(2) Criteriile de performanta economico-financiarã şi de disciplina fiscalã a contribuabililor, pe baza cãrora se analizeazã cererile de înlesniri la plata obligaţiilor restante la bugetul de stat, sunt prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta ordonanta de urgenta. Aceste criterii pot fi actualizate anual prin hotãrâre a Guvernului.
(3) Ministerul Muncii şi Solidaritãţii Sociale, precum şi ceilalţi creditori bugetari vor utiliza criteriile prevãzute în anexa.
ART. 8
Punctajul obţinut de debitori în urma analizei criteriilor prevãzute la art. 7 se corecteaza dupã cum urmeazã:
a) cu minus 10 puncte în situaţia în care la data scadentei obligaţiilor bugetare disponibilitãţile bãneşti ale debitorului acopereau în întregime nivelul obligaţiilor;
b) cu minus 40 de puncte debitorii care desfãşoarã în principal activitãţi pentru care încaseazã contravaloarea mãrfii sau a serviciului prestat anticipat ori la data transferului dreptului de proprietate, respectiv a prestãrii serviciului;
c) cu minus 20 de puncte pentru debitorii care, pe perioada pentru care au acumulat obligaţii bugetare restante, înregistreazã clienţi neincasati şi avansuri acordate furnizorilor cu care societatea comercialã sau actionarii/asociaţii acesteia sunt în relaţii de dependenta, relaţia de dependenta fiind cea stabilitã în situaţia în care o persoana fizica ori juridicã este acţionar/asociat semnificativ în ambele societãţi comerciale;
d) cu minus 20 de puncte pentru debitorii care înregistreazã capitaluri proprii negative;
e) cu minus 10 puncte pentru debitorii care, în perioada în care au acumulat obligaţii bugetare restante, au plãtit dividende actionarilor/asociaţilor, alţii decât instituţiile publice implicate în procesul de privatizare.
ART. 9
(1) Nu beneficiazã de înlesniri la plata debitorii care în urma analizei criteriilor prevãzute la art. 7 şi 8 obţin un punctaj egal sau mai mic de 14 puncte, precum şi debitorii al cãror principal obiect de activitate îl reprezintã organizarea jocurilor de noroc.
(2) Debitorii care au solicitat înlesniri la plata obligaţiilor bugetare restante şi care obţin în urma analizei criteriilor prevãzute la art. 7 şi 8 un punctaj mai mic de 14 puncte, dar au o importanta economico-socialã nationala sau zonala semnificativã, precum şi cei afectaţi de calamitati naturale în perioada în care au înregistrat obligaţii bugetare restante vor beneficia de un punctaj adiţional de 40 de puncte.
(3) Încadrarea debitorilor în categoriile menţionate la alin. (2), de importanta nationala, precum şi de importanta zonala semnificativã sau afectaţi de calamitati naturale, se va face pe baza unui referat motivat, întocmit de organele teritoriale ale creditorilor bugetari, avizat, dupã caz, de comisiile de dialog social constituite la nivelul creditorilor bugetari şi, respectiv, de comisiile de dialog social constituite la nivelul prefecturilor.
ART. 10
(1) În cazul în care în urma analizei criteriilor menţionate la art. 7 debitorul obţine între 15 şi 28 de puncte, obligaţiile bugetare datorate şi neachitate, reprezentând impozite, taxe, contribuţii şi alte venituri bugetare, inclusiv majorãri de întârziere şi penalitãţi de întârziere, vor fi eşalonate la plata.
(2) În cazul în care debitorul obţine între 29 şi 63 de puncte, beneficiazã de urmãtoarele înlesniri la plata obligaţiilor bugetare:
a) eşalonarea la plata obligaţiilor datorate şi neachitate, reprezentând impozite, taxe, contribuţii şi alte venituri bugetare, cu excepţia majorãrilor de întârziere şi a penalitatilor de întârziere;
b) amânarea la plata a majorãrilor de întârziere şi a penalitatilor de întârziere pana la ultimul termen de plata din eşalonarea acordatã conform lit. a);
c) reducerea cu 50% a majorãrilor de întârziere şi a penalitatilor de întârziere în situaţia în care au fost respectate întocmai termenele de plata din eşalonare şi condiţiile în care aceasta a fost acordatã.
(3) În cazul în care debitorul obţine între 64 şi 110 puncte, beneficiazã de urmãtoarele înlesniri la plata obligaţiilor bugetare:
a) eşalonarea la plata obligaţiilor datorate şi neachitate, reprezentând impozite, taxe, contribuţii şi alte venituri bugetare, cu excepţia majorãrilor de întârziere şi a penalitatilor de întârziere;
b) amânarea la plata a majorãrilor de întârziere şi a penalitatilor de întârziere pana la ultimul termen de plata din eşalonarea acordatã conform lit. a);
c) reducerea cu 75% a majorãrilor de întârziere şi a penalitatilor de întârziere în situaţia în care au fost respectate întocmai termenele de plata din eşalonare şi condiţiile în care aceasta a fost acordatã.
(4) Dacã debitorul obţine peste 110 puncte, beneficiazã de urmãtoarele înlesniri la plata:
a) eşalonarea la plata obligaţiilor datorate şi neachitate, reprezentând impozite, taxe, contribuţii şi alte venituri bugetare, cu excepţia majorãrilor de întârziere şi a penalitatilor de întârziere;
b) amânarea la plata a majorãrilor de întârziere şi a penalitatilor de întârziere pana la ultimul termen de plata din eşalonarea acordatã conform lit. a);
c) scutirea de la plata a majorãrilor de întârziere şi a penalitatilor de întârziere în situaţia în care au fost respectate întocmai termenele de plata din eşalonare şi condiţiile în care aceasta a fost acordatã.
ART. 11
(1) Majorãrile de întârziere şi penalitãţile de întârziere amânate la plata vor fi reflectate în contabilitatea debitorilor într-un cont de ordine şi evidenta în afarã bilanţului.
(2) Veniturile rezultate în urma regularizãrii contabile a operaţiunilor prevãzute la art. 10, 12, 14 şi 28 nu se impoziteazã în condiţiile în care cheltuielile care au fost influentate cu majorãrile de întârziere şi penalitatlie de întârziere nu au fost deductibile fiscal.
(3) Sumele stabilite conform alin. (2) se utilizeazã ca surse proprii de finanţare.
ART. 12
În situaţia în care, dupã data depunerii cererii, debitorii achitã pana la data aprobãrii acesteia 30% din obligaţiile bugetare datorate, exclusiv majorãrile de întârziere şi penalitãţile de întârziere, beneficiazã de eşalonarea la plata a diferenţei de 70% şi scutirea de la plata a majorãrilor de întârziere şi a penalitatilor de întârziere.
ART. 13
Numãrul de luni de eşalonare la plata a obligaţiilor bugetare, care include şi perioada de graţie, se determina în funcţie de raportul procentual dintre totalul obligaţiilor bugetare şi cifra de afaceri, astfel:
a) pana la 5% pana la 12 luni
b) între 5% şi 15% pana la 24 luni
c) între 15% şi 30% pana la 36 luni
d) între 30% şi 50% pana la 48 luni
e) peste 50% pana la 60 luni.
ART. 14
Debitorii care obţin peste 63 de puncte şi au toate obligaţiile bugetare achitate, inclusiv cele aferente anului curent, la data depunerii cererilor de acordare a înlesnirilor la plata vor beneficia de scutirea de la plata a majorãrilor de întârziere şi a penalitatilor de întârziere aferente obligaţiilor datorate pana la data de 31 decembrie 2001.
ART. 15
Înlesnirile la plata îşi pierd valabilitatea în situaţia în care debitorii nu îşi achitã obligaţiile bugetare curente cu termene scadente începând cu data de întâi a lunii urmãtoare intrãrii în vigoare a convenţiei încheiate în baza prevederilor prezentei ordonanţe de urgenta. În cazul în care debitorii nu achitã la scadenta obligaţiile bugetare curente, pot efectua plata acestora în cel mult 90 de zile, împreunã cu majorãrile de întârziere şi penalitãţile de întârziere aferente. Pana la data de 29 decembrie a fiecãrui an fiscal debitorul trebuie sa aibã achitate toate obligaţiile bugetare cu termen scadent în anul fiscal respectiv, împreunã cu majorãrile de întârziere şi penalitãţile de întârziere aferente, dupã caz.
ART. 16
Debitorii care beneficiazã de înlesniri la plata obligaţiilor bugetare, conform dispoziţiilor prezentei ordonanţe de urgenta, nu vor participa la nici o procedura de privatizare organizatã de instituţiile publice implicate sau de agenţii de privatizare în vederea cumpãrãrii de acţiuni la alte societãţi comerciale sau la achiziţionarea de alte valori mobiliare ori pãrţi sociale pe perioada în care beneficiazã de înlesnirile la plata acordate.
ART. 17
Debitorii care beneficiazã de înlesniri la plata obligaţiilor bugetare restante vor transmite organului de specialitate al creditorului bugetar la care sunt înregistraţi ca plãtitori de impozite, taxe şi contribuţii orice intenţie de înstrãinare de active pe toatã perioada derulãrii inlesnirii la plata.
ART. 18
Înlesnirile la plata se acorda atât înaintea începerii executãrii silite, cat şi în timpul efectuãrii acesteia. Pentru acordarea înlesnirilor la plata creditorii bugetari vor cere debitorilor persoane juridice constituirea de garanţii, în termen de 60 de zile de la data încheierii convenţiei.
ART. 19
Înlesnirile la plata obligaţiilor bugetare administrate de Ministerul Finanţelor Publice, de Ministerul Muncii şi Solidaritãţii Sociale, precum şi de alte autoritãţi ale administraţiei publice centrale sau locale, dupã caz, se acorda pe baza datelor din evidenta analitica pe plãtitori de la nivelul organelor teritoriale la care contribuabilii sunt înregistraţi ca plãtitori de impozite, taxe, contribuţii şi alte obligaţii bugetare şi/sau a unui document de verificare întocmit la sediul social al debitorului pe baza datelor din ultima balanţa de verificare, precum şi a procesului-verbal de calcul al majorãrilor de întârziere şi al penalitatilor de întârziere.
ART. 20
Diferenţele de impozite, taxe, contribuţii şi alte obligaţii bugetare, precum şi majorãrile de întârziere şi penalitãţile de întârziere aferente acestora, constatate în urma controalelor efectuate ulterior de organele competente ale Ministerului Finanţelor Publice, Ministerului Muncii şi Solidaritãţii Sociale, precum şi ale altor autoritãţi ale administraţiei publice centrale sau locale, dupã caz, se achitã conform prevederilor legale în vigoare.
ART. 21
De înlesnirile la plata prevãzute la art. 1 beneficiazã şi debitorii aflaţi în procedura de reorganizare judiciarã conform legii, la cererea motivatã a judecãtorului-sindic, pe baza planului de reorganizare prezentat creditorului bugetar.
ART. 22
Pe perioada amânãrii sau eşalonãrii la plata a obligaţiilor bugetare, cu excepţia majorãrilor de întârziere şi a penalitatilor de orice fel, se datoreazã majorãri în conformitate cu prevederile <>art. 83 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 108/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 23
Ajutoarele de stat, constând în înlesnirile la plata prevãzute la art. 1, mai mari de 50 miliarde lei, acordate în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenta, vor fi notificate Consiliului Concurentei de cãtre furnizorii ajutorului de stat, în conformitate cu reglementãrile legale privind ajutorul de stat, reprezentând scutiri sau reduceri de majorãri de întârziere şi/sau penalitãţi de întârziere.
ART. 24
(1) Prevederile prezentei ordonanţe de urgenta nu se aplica obligaţiilor bugetare stabilite în acte de constatare, în cazul faptelor ce constituie infracţiuni de evaziune fiscalã, dacã instanţele judecãtoreşti au pronunţat hotãrâri definitive în legatura cu aceste fapte comise anterior datei depunerii cererii de înlesniri la plata, indiferent de data la care a fost pronunţatã hotãrârea definitiva.
(2) În cazul hotãrârilor penale de condamnare, pronunţate de instanţele judecãtoreşti, pentru infracţiuni de evaziune fiscalã, rãmase definitive dupã acordarea înlesnirilor la plata prevãzute în prezenta ordonanta de urgenta, înlesnirile se anuleazã, iar organele competente ale creditorilor bugetari vor determina obligaţiile bugetare datorate ca urmare a luãrii acestei mãsuri.
ART. 25
(1) Nerespectarea termenelor de plata şi a condiţiilor în care s-au aprobat înlesnirile la plata atrage anularea acestora, începerea sau continuarea, dupã caz, a executãrii silite pentru intreaga suma neplatita şi obligaţia de plata a majorãrilor de întârziere şi a penalitatilor de întârziere calculate de la data la care termenele şi/sau condiţiile nu au fost respectate.
(2) O noua cerere pentru acordarea unor înlesniri la plata obligaţiilor bugetare nu poate fi depusa timp de 12 luni de la data nerespectãrii înlesnirilor anterioare acordate.
ART. 26
Pentru obligaţiile bugetare reprezentând impozite, taxe, contribuţii, majorãri de întârziere şi penalitãţi de orice fel, precum şi alte obligaţii bugetare datorate şi neachitate la scadenta de debitori, alţii decât persoanele fizice, dupã data de 1 ianuarie 2002 se acorda numai eşalonare sau amânare la plata. Prevederile prezentei ordonanţe de urgenta, cu excepţia art. 1, 10 şi 12, se aplica în mod corespunzãtor.
ART. 27
Pentru obligaţii bugetare reprezentând impozite, taxe, contribuţii şi alte venituri bugetare, inclusiv majorãri de întârziere şi penalitãţi de orice fel, datorate şi neachitate în termen de persoane fizice, precum şi pentru taxele judiciare de timbru solicitate anterior prestãrii serviciului taxabil, potrivit reglementãrilor în vigoare, se pot acorda înlesnirile la plata prevãzute la art. 1.
ART. 28
Debitorii care au în derulare eşalonãri la plata acordate în baza reglementãrilor legale anterioare şi îşi achitã, în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenta, debitele rãmase de plata din eşalonare, precum şi majorãrile stabilite conform <>art. 83 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 , recalculate pana la data achitãrii debitelor, beneficiazã de scutirea la plata a majorãrilor de întârziere şi a penalitatilor de întârziere rãmase de plata din eşalonare.
ART. 29
(1) În termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenta, prin ordin al ministrului finanţelor publice sau al ministrului muncii şi solidaritãţii sociale, dupã caz, care va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, se stabilesc procedura şi competentele de acordare a înlesnirilor la plata obligaţiilor bugetare administrate de Ministerul Finanţelor Publice sau de Ministerul Muncii şi Solidaritãţii Sociale, dupã caz, cu avizul Consiliului Concurentei.
(2) În cazul celorlalte autoritãţi ale administraţiei publice centrale procedura şi competentele se stabilesc de cãtre acestea cu avizul Ministerului Finanţelor Publice şi al Consiliului Concurentei.
ART. 30
Pentru autoritãţile administraţiei publice locale procedura şi competentele de acordare a înlesnirilor la plata se stabilesc prin hotãrâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Administraţiei Publice, cu avizul Ministerului Finanţelor Publice şi al Consiliului Concurentei.
ART. 31
La data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenta se abroga prevederile <>art. 82 şi 84 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 23 din 31 ianuarie 1996, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 108/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 43/2001 pentru modificarea <>Ordonanţei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 148 din 26 martie 2001, aprobatã prin <>Legea nr. 561/2001 .

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu

Ministrul muncii şi solidaritãţii sociale,
Marian Sarbu

Ministrul administraţiei publice,
Octav Cozmanca

ANEXA 1

CRITERII
de performanta economico-financiarã şi de disciplina fiscalã
ce se pot analiza de cãtre Ministerul Finanţelor Publice şi
Ministerul Muncii şi Solidaritãţii Sociale la acordarea
înlesnirilor la plata obligaţiilor bugetare restante

1. Vechimea contribuabilului (data de începerea activitãţii; la societãţile rezultate din divizare vechimea o da unitatea din care s-a divizat noua societate):
- peste 10 ani 10 puncte
- între 5-10 ani 5 puncte
- între 2-5 ani 3 puncte
- mai puţin de 2 ani 2 puncte
2. Raportul dintre vechimea arieratelor şi vechimea contribuabilului:
- pana la 40% 10 puncte
- între 40-50% 8 puncte
- între 50-60% 6 puncte
- între 60-70% 4 puncte
- între 70-80% 2 puncte
- între 80-100% 0 puncte
3. Mobilitatea contribuabilului din punct de vedere al sediului:
- sediu stabil în ultimii 5 ani 10 puncte
- o schimbare în ultimii 5 ani 5 puncte
- doua sau mai multe schimbãri în ultimii 5 ani 0 puncte
4. Menţiuni la registrul comerţului privind schimbarea acţionarului/asociatului principal:
- nici o schimbare sau o schimbare în ultimii 5 ani 10 puncte
- doua sau mai multe schimbãri în ultimii 5 ani 0 puncte
5. Indatorare financiarã calculatã ca aport:


Total datorii (datorii bugetare +
datorii pe termen scurt şi mediu)


Cifra de afaceri

Total datorii (datorii bugetare +
datorii pe termen scurt şi mediu)
--------------------------------- x 100 > 30% 5 puncte
Cifra de afaceri


6. Lichiditate globalã:



Active circulante


Datorii totale sub 1 an slabã < 1 5 puncte


7. Solvabilitate:


Total active 0-1,00 0 puncte


Total datorii 1,01-2,00 5 puncte
peste 2,00 10 puncte


8. Date privind declaraţiile de impozite, taxe şi contribuţii: numãrul de declaraţii depuse în cursul ultimelor 24 de luni:
- 24 15 puncte
- între 20 şi 24 10 puncte
- între 10 şi 19 5 puncte
- mai puţin de 10 0 puncte
9.


Diferenţe de obligaţii bugetare
constatate prin control fiscal


Total impozite declarate în cursul
perioadei verificate (pe feluri de impozite)

Diferenţe de obligaţii bugetare
constatate prin control fiscal
------------------------------------------- x 100 > 20% 2 puncte
Total impozite declarate în cursul
perioadei verificate (pe feluri de impozite)

10. Obligaţii neachitate în contul impozitelor cu stopaj la sursa:
- NU 20 puncte
- DA 0 puncte
11. Dacã a beneficiat anterior de înlesniri:
- NU 10 puncte
- DA, respectate 5 puncte
- DA, nerespectate 0 puncte
12. Contribuabilul a avut relaţii contractuale cu unitãţi economice cu finanţare bugetarã şi nu a încasat la termen contravaloarea acestora:
- DA 10 puncte
- NU 0 puncte
13. Situaţia privind achitarea debitelor anului curent:
- neachitate 0 puncte
- achitat pana la 30% 5 puncte
- achitat între 30% şi 65% 10 puncte
- achitat între 65% şi 90% 15 puncte
- achitat peste 90% 20 puncte
14. Contribuabilul a fost sancţionat pentru evaziune fiscalã:
- NU 10 puncte
- DA 0 puncte
15.


Suma totalã solicitatã pentru
înlesniri la plata (debite şi majorãri)


Cifra de afaceri


- pana la 25% inclusiv 8 puncte
- între 25,01% şi 50% 5 puncte
- între 50,01% şi 75% 3 puncte
- între 75,01% şi 100% 2 puncte
- peste 100% 0 puncte

NOTA:
- punctaj minim 14 puncte
- punctaj maxim 168 puncte

--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016