Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 40 din 12 mai 2005  pentru modificarea si completarea   Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 60/2001 privind achizitiile publice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 40 din 12 mai 2005 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 60/2001 privind achizitiile publice

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 430 din 20 mai 2005

În vederea stabilirii în regim de urgenţã a mãsurilor care sã permitã desfãşurarea în condiţii de transparenţã, corectitudine şi eficienţã a achiziţiilor publice de servicii de publicitate, precum şi pentru respectarea angajamentelor asumate în acest sens de Guvern, prin crearea Grupului de lucru pentru reglementarea publicitãţii de stat, având în vedere cã neadoptarea acestor mãsuri printr-o ordonanţã de urgenţã ar conduce la amânarea, în mod nejustificat, a aplicãrii dispoziţiilor prin care se asigurã transparenţa contractelor de publicitate media, rezultate în urma dezbaterilor publice la care au participat reprezentanţi de marcã ai societãţii civile şi ai mass-media, elemente care vizeazã interesul public şi constituie situaţii de urgenţã şi extraordinare,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

ART. I
<>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 60/2001 privind achiziţiile publice, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 241 din 11 mai 2001, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 212/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 3, dupã litera f) se introduce o nouã literã, litera f^1), cu urmãtorul cuprins:
"f^1) contract de publicitate media - contract de achiziţie publicã de servicii având ca obiect crearea, producerea şi/sau difuzarea de reclamã sau alte forme de promovare prin intermediul mijloacelor de informare în masã scrise, audiovizuale şi electronice;".
2. La articolul 8 alineatul (1), litera f), a doua liniuţã va avea urmãtorul cuprins:
"- cumpãrarea, dezvoltarea, producerea sau coproducerea de programe de cãtre organizaţiile de radiodifuziune şi/sau televiziune; achiziţia de timpi de emisie se realizeazã prin atribuirea unui contract similar cu cel de servicii de publicitate;".
3. La capitolul III "Transparenţã şi publicitate", dupã secţiunea 1 se introduce o nouã secţiune, secţiunea 1^1, cu urmãtorul cuprins:
"SECŢIUNEA 1^1
Transparenţa contractelor de publicitate media
Art. 19^1. - (1) Pentru toate procedurile având ca obiect atribuirea contractelor de publicitate cu valoare mai mare de 2.000 euro, autoritatea contractantã are obligaţia de a publica invitaţia de participare, anunţul de participare sau un anunţ referitor la procedurã pe pagina de Internet proprie şi în sistemul informatic de utilitate publicã, accesibil prin Internet, la adresa www.publicitatepublica.ro.
(2) În situaţia în care criteriul de atribuire a contractului este oferta cea mai avantajoasã din punct de vedere tehnico-economic, anunţurile sau invitaţia prevãzute la alin. (1) vor conţine criteriile de evaluare şi algoritmul de calcul, întocmite în conformitate cu principiile prevãzute la art. 2.
(3) Anunţurile sau invitaţia prevãzute la alin. (1) vor fi însoţite de un referat de oportunitate prin care se justificã raţiunea achiziţiei de publicitate, impactul urmãrit şi se precizeazã un set de criterii de evaluare a rezultatului obţinut.
(4) Autoritatea contractantã are obligaţia de a publica în sistemul informatic de utilitate publicã, accesibil prin Internet la adresa prevãzutã la alin. (1), un anunţ de atribuire a contractului de publicitate media prevãzut la alin. (1), nu mai târziu de 30 de zile de la data încheierii contractului de publicitate media.
(5) Autoritatea contractantã are obligaţia de a publica în sistemul informatic de utilitate publicã, accesibil prin Internet la adresa prevãzutã la alin. (1), un raport de evaluare a impactului achiziţiei de publicitate, nu mai târziu de 120 de zile de la data finalizãrii contractului de publicitate media.
(6) Sistemul informatic de utilitate publicã, accesibil prin Internet la adresa prevãzutã la alin. (1), este operat de cãtre Agenţia pentru Strategii Guvernamentale, în scopul facilitãrii transparenţei, corectitudinii şi eficienţei în domeniul achiziţiilor publice de publicitate.
(7) Autoritatea contractantã nu are dreptul de a diviza contractul de publicitate media în mai multe contracte distincte de valoare mai micã, în scopul de a evita aplicarea procedurilor de transparenţã prevãzute la alin. (1)-(6).
(8) Aplicarea prevederilor prezentului articol nu exonereazã autoritatea contractantã de respectarea procedurilor pentru atribuirea contractului de achiziţie publicã."
4. Alineatul (2^1) al articolului 28 va avea urmãtorul cuprins:
"(2^1) Prin excepţie de la prevederile alin. (2), autoritatea contractantã nu are obligaţia de a repeta procedura în cazul contractelor de publicitate media prevãzute la art. 19^1 alin. (1), precum şi în cazul în care a publicat şi anunţul prevãzut la alin. (1)."
5. Dupã articolul 72 se introduce un nou articol, articolul 72^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 72^1. - (1) Contractele de publicitate media vor cuprinde o clauzã privind obligativitatea ca pãrţile contractante sã asigure, inclusiv în timpul derulãrii contractului, accesul publicului cel puţin la urmãtoarele informaţii: destinatarii finali ai fondurilor de publicitate, criteriile de alocare a acestor fonduri, sumele aferente fiecãrui beneficiar final şi termenele de executate a prevederilor contractuale. Autoritatea contractantã are obligaţia, prevãzutã în contractul de achiziţie publicã, de a deţine informaţii actualizate cu privire la derularea contractului.
(2) În cazul contractelor de publicitate media este obligatorie menţionarea denumirii autoritãţii/autoritãţilor contractante în cadrul materialului publicitar."
6. La articolul 79 se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu urmãtorul cuprins:
"(2) Pentru contractele de publicitate media, autoritãţile contractante sunt obligate sã punã la dispoziţie oricãrei persoane, la cerere, dosarul achiziţiei publice, cu respectarea termenelor şi a procedurilor prevãzute de <>Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public."
7. La articolul 98, dupã litera f) se introduce o nouã literã, litera g), cu urmãtorul cuprins:
"g) nerespectarea prevederilor referitoare la atribuirea transparentã a contractelor de publicitate media."
8. Alineatul (1) al articolului 99 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 99. - (1) Contravenţiile prevãzute la art. 98 lit. a), b), e), f) şi g) se sancţioneazã cu amendã de la 30.000.000 lei la 75.000.000 lei, iar cele prevãzute la lit. c) şi d), cu amendã de la 5.000.000 lei la 15.000.000 lei."
9. Dupã alineatul (1) al articolului 101 se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmãtorul cuprins:
"(1^1) Orice persoanã poate sesiza autoritãţile prevãzute la alin. (1) cu privire la încãlcarea prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţã în ceea ce priveşte atribuirea contractelor de publicitate media."
ART. II
(1) Sistemul informatic de utilitate publicã prevãzut la <>art. 19^1 alin. (6) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 60/2001 devine operaţional în termen de 90 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã.
(2) Pânã la operaţionalizarea sistemului informatic de utilitate publicã prevãzut la alin. (1), autoritãţile contractante au obligaţia de a respecta procedura de transparenţã prevãzutã de prezenta ordonanţã de urgenţã prin publicare pe pagina de Internet proprie.
ART. III
<>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 60/2001 privind achiziţiile publice, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 241 din 11 mai 2001, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 212/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi cu cele aduse prin prezenta ordonanţã de urgenţã, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dupã aprobarea acesteia prin lege, dându-se textelor o nouã numerotare.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
-------------
Ministrul finanţelor publice,
Ionel Popescu

Ministrul delegat pentru coordonarea
Secretariatului General al Guvernului,
Mihai Alexandru Voicu

Preşedintele Agenţiei pentru Strategii Guvernamentale,
Valeriu Turcan

Bucureşti, 12 mai 2005.
Nr. 40.

---------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016