Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 37 din 22 aprilie 2009  privind unele masuri de imbunatatire a activitatii administratiei publice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 37 din 22 aprilie 2009 privind unele masuri de imbunatatire a activitatii administratiei publice

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 264 din 22 aprilie 2009

Având în vedere necesitatea eficientizãrii activitãţii instituţiilor publice şi a îmbunãtãţirii actului managerial în condiţiile reducerii cheltuielilor bugetare.
luând în considerare opiniile şi recomandãrile Comisiei Europene şi ale organismelor financiare internaţionale referitoare la reducerea cheltuielilor bugetare, este necesarã adoptarea unei politici de restrângere a cheltuielilor bugetare şi de abordare mai prudentã a deficitului bugetar, inclusiv prin stabilirea unor criterii de performanţã în organizarea şi coordonarea unor autoritãţi şi instituţii publice.
În considerarea faptului cã aceste elemente vizeazã interesul general public şi constituie situaţii de urgenţã şi extraordinare a cãror reglementare nu poate fi amânatã,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

Art. I
<>Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 365 din 29 mai 2007, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 13 alineatul (1), litera d) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"d) directorul executiv şi directorul executiv adjunct în cadrul instituţiei prefectului, în cadrul aparatului propriu al autoritãţilor administraţiei publice locale şi al instituţiilor publice subordonate acestora, precum şi în funcţiile publice specifice asimilate acestora;".
2. La articolul 22 alineatul (1), litera j) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"j) realizeazã recrutarea şi promovarea pentru funcţiile publice pentru care organizeazã concurs, monitorizeazã recrutarea şi promovarea pentru celelalte funcţii publice, în condiţiile prezentei legi;".
3. Dupã articolul 22 se introduce un nou articol, articolul 22^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 22^1. - În situaţia în care Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici constatã cã nu sunt îndeplinite condiţiile legale privind organizarea şi desfãşurarea concursurilor de recrutare şi de promovare în funcţii publice din cadrul autoritãţilor şi instituţiilor publice, dispune, dupã caz, amânarea sau suspendarea organizãrii şi desfãşurãrii concursului."
4. Articolul 58 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 58. - (1) Concursul de recrutare pentru funcţiile publice vacante din cadrul autoritãţilor şi instituţiilor publice centrale şi locale, autoritãţilor administrative autonome, precum şi pentru serviciile publice deconcentrate ale ministerelor şi ale celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale din unitãţile administrativ-teritoriale este organizat, în condiţiile legii, astfel:
a) de comisia prevãzutã la art. 18 alin. (1), pentru înalţii funcţionari publici. Secretariatul tehnic al comisiei se asigurã de Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici;
b) de Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici, pentru ocuparea funcţiilor publice de conducere generale şi specifice, cu excepţia funcţiilor publice de secretar al comunei, şef serviciu şi şef birou;
c) de autoritãţile şi instituţiile publice în al cãror stat de funcţii se aflã funcţia publicã vacantã, pentru funcţiile publice de conducere de secretar al comunei, şef serviciu şi şef birou şi pentru toate funcţiile publice de execuţie.
(2) În vederea verificãrii şi validãrii condiţiilor legale de organizare şi desfãşurare a concursurilor pentru ocuparea funcţiilor publice vacante de cãtre autoritãţile şi instituţiile publice organizatoare, Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici desemneazã un responsabil de procedurã, funcţionar public, reprezentant al acesteia în comisia de concurs."
5. La articolul 62, alineatele (2) şi (3) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) Numirea în funcţiile publice de conducere pentru care se organizeazã concurs în condiţiile art. 58 alin. (1) lit. b) se face prin actul administrativ emis de conducãtorii autoritãţilor sau instituţiilor publice din administraţia publicã centralã şi localã, la propunerea Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici.
(3) Numirea în funcţiile publice pentru care se organizeazã concurs în condiţiile art. 58 alin. (1) lit. c) se face prin actul administrativ emis de conducãtorii autoritãţilor şi instituţiilor publice din administraţia publicã centralã şi localã."
6. La anexã, la capitolul I litera B, punctele 4 şi 5 se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"4. director din cadrul autoritãţilor administrative autonome, din aparatul ministerelor şi al celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, precum şi director executiv în cadrul instituţiei prefectului, în cadrul autoritãţilor administraţiei publice locale şi al instituţiilor publice subordonate acestora;
5. director adjunct din cadrul autoritãţilor administrative autonome, din aparatul ministerelor şi al celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, director executiv adjunct din cadrul instituţiei prefectului, în cadrul autoritãţilor administraţiei publice locale şi al instituţiilor publice subordonate acestora;".
ART. II
(1) La articolul 24 din <>Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 158 din 16 iulie 1997, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, alineatul (6) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(6) Numirea inspectorului şcolar general, a inspectorului şcolar general adjunct şi a directorului Casei Corpului Didactic se face prin ordin al ministrului educaţiei, cercetãrii şi inovãrii. Inspectorul şcolar general şi directorul Casei Corpului Didactic încheie cu ministrul educaţiei, cercetãrii şi inovãrii un contract de management educaţional pe termen de maximum 4 ani, care cuprinde direcţiile şi obiectivele din strategia pe educaţie, în concordanţã cu obiectivele din Programul de guvernare. Reevaluarea condiţiilor din contractul de management educaţional de face trimestrial."
(2) Contractele de management educaţional încheiate în temeiul <>Legii nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi aflate în derulare înceteazã în termen de 15 zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã.
ART. III
(1) Funcţiile publice, funcţiile publice specifice şi posturile încadrate în regim contractual, care conferã calitatea de conducãtor al serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor şi ale celorlalte organe ale administraţiei publice centrale din unitãţile administrativ-teritoriale prevãzute în anexa la prezenta ordonanţã de urgenţã, care face parte integrantã din aceasta, precum şi adjuncţii acestuia se desfiinţeazã în termen de 32 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã.
(2) Funcţiile publice cu statut special, altele decât cele stabilite în cadrul serviciilor publice deconcentrate prevãzute în anexa la prezenta ordonanţã de urgenţã şi funcţiile publice de prefect şi subprefect se excepteazã de la prevederile alin. (1).
(3) La expirarea termenului prevãzut la alin. (1) din prezenta ordonanţã de urgenţã, serviciile publice deconcentrate ale ministerelor şi ale celorlalte organe ale administraţiei publice centrale din unitãţile administrativ-teritoriale prevãzute în anexa la prezenta ordonanţã de urgenţã vor fi conduse de un director coordonator al serviciului public deconcentrat. Directorul coordonator este ajutat de unul sau mai mulţi adjuncţi, în limita numãrului de posturi care se desfiinţeazã.
(4) Persoanele care urmeazã sã ocupe funcţii dintre cele prevãzute la alin. (3) sunt numite prin act administrativ al ordonatorului principal de credite în subordinea, în coordonarea sau sub autoritatea cãruia funcţioneazã serviciul public deconcentrat respectiv, în urma evaluãrii cunoştinţelor şi abilitãţilor manageriale, în condiţiile art. IV din prezenta ordonanţã de urgenţã.
(5) Poate ocupa o funcţie dintre cele prevãzute la alin. (3) persoana care îndeplineşte cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) are cetãţenia românã;
b) cunoaşte limba românã, scris şi vorbit;
c) are capacitate deplinã de exerciţiu;
d) are o stare de sãnãtate corespunzãtoare, atestatã pe bazã de examen medical de specialitate;
e) are studii universitare de licenţã, respectiv studii superioare de lungã duratã, absolvite cu diplomã;
f) nu a fost condamnatã pentru sãvârşirea unei infracţiuni contra umanitãţii, contra statului sau contra autoritãţii, de serviciu sau în legãturã cu serviciul, care împiedicã înfãptuirea justiţiei, de fals ori a unor fapte de corupţie sau a unei infracţiuni sãvârşite cu intenţie, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
g) nu a desfãşurat activitate de poliţie politicã, astfel cum este definitã prin lege;
h) îndeplineşte şi alte criterii specifice stabilite de ordonatorul principal de credite în subordinea, în coordonarea sau sub autoritatea cãruia funcţioneazã serviciul public deconcentrat respectiv.
(6) Funcţiile prevãzute la alin. (3) se exercitã în baza unui contract de management încheiat cu ordonatorul principal de credite în subordinea, în coordonarea sau sub autoritatea cãruia funcţioneazã serviciul public deconcentrat respectiv, pe o perioadã de maximum 4 ani, în conţinutul cãruia sunt prevãzuţi indicatorii specifici de performanţã, obiectivele, clauzele contractuale care reglementeazã drepturile şi obligaţiile pãrţilor, precum şi condiţiile de încetare şi reziliere a acestuia.
(7) Contractul de management este asimilat contractului individual de muncã şi conferã titularului vechime în muncã şi în specialitate.
(8) Remunerarea şi celelalte drepturi ale persoanelor care ocupã funcţii dintre cele prevãzute la alin. (3) se stabilesc prin contractul de management, la nivelul maxim al salariului pentru funcţia de consilier gradul IA din cadrul ministerelor şi al altor organe centrale de specialitate, la care se adaugã toate drepturile prevãzute de lege pentru funcţiile de conducere de director, respectiv director adjunct. Persoanele care ocupã funcţii dintre cele prevãzute la alin. (3) beneficiazã de sporul de vechime şi de celelalte sporuri, în condiţiile prevãzute de legislaţia muncii şi de legislaţia aplicabilã autoritãţii sau instituţiei publice.
(9) Pe perioada executãrii contractului de management, persoanelor care ocupã funcţii dintre cele prevãzute la alin. (3) li se aplicã prevederile <>art. 70, 71, 79, 94-98 şi 111-114 din cartea I, titlul IV din Legea nr. 161/2003 privind unele mãsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnitãţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(10) Modelul-cadru al contractului de management prevãzut la alin. (6) va fi stabilit prin hotãrâre a Guvernului.
(11) Începând cu data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, funcţionarilor publici şi personalului încadrat în regim contractual, care ocupã posturi dintre cele prevãzute la alin. (1), li se vor aplica în mod corespunzãtor dispoziţiile legale cu privire la încetarea raporturilor de serviciu, respectiv a raporturilor de muncã prevãzute în <>Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, respectiv în <>Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(12) Funcţionarilor publici şi personalului încadrat în regim contractual în sistemul public, care vor fi numiţi în condiţiile alin. (4), li se suspendã de drept raporturile de serviciu, respectiv raporturile de muncã avute anterior numirii, pe durata executãrii contractului de management.
ART. IV
(1) Evaluarea cunoştinţelor şi aptitudinilor manageriale pe baza unor proiecte de management se organizeazã de ordonatorii principali de credite în subordinea, în coordonarea sau sub autoritatea cãrora funcţioneazã serviciile publice deconcentrate respective, în termen de maximum 32 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã.
(2) Data desfãşurãrii evaluãrii în condiţiile alin. (1) se aduce la cunoştinţã publicã prin grija ordonatorului principal de credite, prin afişare la sediul şi pe pagina de internet a autoritãţii sau instituţiei publice.
(3) Candidaţii depun proiectul de management şi un dosar care sã conţinã urmãtoarele documente:
a) copie de pe cartea de identitate;
b) adeverinţã medicalã care sã ateste starea de sãnãtate;
c) copie legalizatã de pe diploma de studii;
d) cazier judiciar;
e) declaraţie pe propria rãspundere cã nu a desfãşurat activitate de poliţie politicã, astfel cum este definitã prin lege.
(4) Proiectele de management prezentate de candidaţi sunt elaborate pentru o perioadã de maximum 4 ani şi vor cuprinde cel puţin urmãtoarele:
a) identificarea problemelor existente în domeniul de activitate al serviciului public deconcentrat;
b) obiective şi direcţii de acţiune pentru eficientizarea domeniului de activitate al instituţiei şi pentru îmbunãtãţirea actului managerial;
c) dezvoltarea competenţelor profesionale ale personalului din subordine;
d) aplicarea principiilor de eficienţã, eficacitate şi economie în gestionarea mijloacelor financiare şi a resurselor umane şi materiale ale instituţiei respective;
e) propuneri de îmbunãtãţire a colaborãrii instituţionale.
(5) Evaluarea candidaţilor şi a proiectelor de management prezentate de aceştia se face de comisii constituite la nivelul ordonatorului principal de credite în subordinea, în coordonarea sau sub autoritatea cãruia funcţioneazã serviciile publice deconcentrate respective, formate din specialişti în domeniul de activitate. Din aceste comisii face parte în mod obligatoriu şi un reprezentant al instituţiei prefectului din judeţul respectiv.
ART. V
Anexa la prezenta ordonanţã de urgenţã poate fi actualizatã prin hotãrâre a Guvernului.

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:


───────────────
Viceprim-ministru,
ministrul administraţiei şi internelor,
Dan Nica

Ministrul muncii,
familiei şi protecţiei sociale,
Marian Sârbu

Ministrul educaţiei,
cercetãrii şi inovãrii,
Ecaterina Andronescu

Preşedintele
Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici,
Andras Zsolt Szakal

Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea

Bucureşti, 22 aprilie 2009.
Nr. 37.

ANEXĂ

LISTA
cuprinzând serviciile publice deconcentrate ale ministerelor şi ale
celorlalte organe ale administraţiei publice centrale din
unitãţile administrativ-teritoriale

A. MINISTERUL SĂNĂTĂŢII
- direcţii de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti.
B. MINISTERUL CULTURII, CULTELOR ŞI PATRIMONIULUI NAŢIONAL
- direcţii judeţene pentru culturã, culte şi patrimoniu cultural naţional, respectiv a municipiului Bucureşti
C. MINISTERUL ÎNTREPRINDERILOR MICI ŞI MIJLOCII, COMERŢULUI ŞI MEDIULUI DE AFACERI
1. comisariate regionale pentru protecţia consumatorilor;
2. comisariate judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti pentru protecţia consumatorilor;
3. oficii teritoriale pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie.
D. MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI ŞI PROTECŢIEI SOCIALE
1. direcţii de muncã şi protecţie socialã, judeţene şi a municipiului Bucureşti;
2. organisme intermediare regionale pentru Programul operaţional sectorial "Dezvoltarea resurselor umane";
3. inspectorate teritoriale de muncã şi al municipiului Bucureşti;
4. case de pensii judeţene şi a municipiului Bucureşti;
5. agenţii pentru ocuparea forţei de muncã judeţene şi a municipiului Bucureşti;
6. inspectorate sociale regionale;
7. agenţii judeţene pentru prestaţii sociale, respectiv a municipiului Bucureşti.
E. MINISTERUL TINERETULUI ŞI SPORTULUI
1. direcţii pentru sport judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti;
2. direcţii pentru tineret judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti;
3. complexuri sportive naţionale şi municipale;
4. cluburi sportive municipale şi orãşeneşti;
5. casele de culturã ale studenţilor;
6. Complexul Cultural Sportiv Studenţesc "Tei" - Bucureşti.
F. MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
1. direcţii generale a finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti;
2. direcţii regionale, judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti pentru accize şi operaţiuni;
3. secţii judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti ale Gãrzii Financiare.
G. MINISTERUL AGRICULTURII, PĂDURILOR ŞI DEZVOLTĂRII RURALE
1. direcţii pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti;
2. inspectorate teritoriale pentru calitatea seminţelor şi a materialului sãditor;
3. inspectorate teritoriale de regim silvic şi de vânãtoare;
4. centre judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti de plãţi şi intervenţie pentru agriculturã;
5. oficii judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti de consultanţã agricolã;
6. oficii judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti pentru ameliorare şi reproducţie în zootehnie;
7. oficii de plãţi pentru dezvoltare ruralã şi pescuit;
8. oficii de studii pedologice şi agrochimice judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti;
9. direcţiile silvice judeţene şi a municipiului Bucureşti.
H. MINISTERUL MEDIULUI
1. agenţii regionale şi judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti de protecţia mediului;
2. comisariate ale Gãrzii Naţionale de Mediu regionale şi judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti;
3. organisme intermediare regionale pentru Programul operaţional sectorial "Mediu";
4. direcţii de ape regionale şi judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti ale Autoritãţii Apele Române.
I. SECRETARIATUL GENERAL AL GUVERNULUI
1. direcţii sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti;
2. direcţii de statisticã regionale şi judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti;
3. unitãţi teritoriale ale Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale;
4. inspectoratele teritoriale şi regionale de stat în construcţii.
J. MINISTERUL ECONOMIEI
- filiale teritoriale ale Agenţiei Române pentru Conservarea Energiei.
K. MINISTERUL COMUNICAŢIILOR ŞI SOCIETĂŢII INFORMAŢIONALE
1. oficii judeţene de poştã;
2. direcţiile regionale de poştã.
___________

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016