Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 37 din 19 mai 2004  privind masuri de diminuare a arieratelor din economie    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 37 din 19 mai 2004 privind masuri de diminuare a arieratelor din economie

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 481 din 28 mai 2004
În temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţie, republicatã,
având în vedere necesitatea stringentã de reducere imediatã a arieratelor, de aplicare imediatã a mãsurilor de restructurare în vederea redresãrii economice şi financiare şi de finalizare a procesului de privatizare a unor societãţi din domeniul distribuţiei gazelor naturale şi energiei electrice,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

ART. 1
(1) Persoanele juridice consumatoare de energie electricã, energie termicã, apã şi gaze naturale, care nu achitã obligaţiile curente şi cele rezultate din graficele de eşalonare cãtre furnizorii de utilitãţi, vor fi şi rãmân deconectate pânã în momentul achitãrii acestora.
(2) Graficele de eşalonare a obligaţiilor restante pot fi încheiate de cãtre furnizorii de utilitãţi, conform criteriilor de performanţã economico-financiarã şi de disciplinã financiarã prevãzute în anexa nr. 1, numai cu consumatorii care se confruntã cu o lipsã temporarã de lichiditãţi şi care au plãtit în ultimele 24 de luni cel puţin echivalentul consumului curent pe perioada respectivã.
(3) Nu se vor încheia grafice de eşalonare cu agenţii economici declaraţi insolvabili.
(4) Persoanele juridice prevãzute la alin. (1), care plãtesc integral contravaloarea facturilor reprezentând obligaţiile curente şi restante pentru consumul de energie electricã, energie termicã, apã şi gaze naturale pânã la 30 iunie 2004, beneficiazã de anularea penalitãţilor şi majorãrilor de întârziere.
(5) Pentru agenţii economici care nu achitã la termen obligaţiile curente, precum şi cele rezultate din graficele de eşalonare vor fi luate mãsuri de restructurare sau lichidare.
ART. 2
(1) Prin hotãrâri ale autoritãţilor administraţiei publice locale se pot aproba consumatorii persoane juridice, beneficiari ai serviciilor de alimentare cu apã şi furnizare de energie termicã şi apã caldã, la care trebuie asigurat un minim de consum tehnologic pentru evitarea accidentelor tehnologice sau cu impact ecologic, pentru asigurarea sãnãtãţii publice, precum şi pentru evitarea unor probleme sociale deosebite.
(2) În cazul neachitãrii facturilor cu scadenţã în luna curentã, precum şi a sumelor prevãzute în graficele de eşalonare de cãtre consumatorii aprobaţi potrivit alin. (1), aceştia vor fi alimentaţi la nivelul minim necesar, stabilit împreunã cu furnizorul de utilitãţi, iar facturile aferente consumurilor respective vor fi suportate din bugetele locale.
(3) În cazuri excepţionale, prin hotãrâri ale Guvernului se poate aproba continuarea furnizãrii utilitãţilor la un nivel minim, stabilit de cãtre ordonatorii principali de credite ai bugetului de stat împreunã cu furnizorul, unor consumatori, alţii decât cei prevãzuţi la alin. (1), pentru a se evita declanşarea unor accidente tehnologice sau cu impact ecologic, pentru asigurarea sãnãtãţii publice, în cazul în care nu se achitã integral obligaţiile curente şi cele rezultate din graficele de eşalonare.
(4) Prin hotãrârile de aprobare prevãzute la alin. (1) şi (3) vor fi precizate:
a) motivele care au condus la necesitatea furnizãrii în continuare de utilitãţi;
b) consecinţele întreruperii furnizãrii acestora;
c) ordonatorul principal de credite al bugetului de stat sau al bugetului local, în funcţie de autoritatea care aprobã continuarea furnizãrii de utilitãţi, respectiv Guvernul sau autoritatea administraţiei publice locale;
d) sursa de acoperire a consumului respectiv;
e) mãsurile concrete de sancţionare a celor vinovaţi, precum şi acţiunile ce urmeazã a fi întreprinse în perioada imediat urmãtoare pentru a putea face posibilã plata consumurilor şi, respectiv, restituirea sumelor avansate de la bugetele locale sau, dupã caz, de la bugetul de stat.
(5) Sumele suportate în condiţiile alin. (2) şi (3) din cheltuielile bugetelor locale sau ale bugetului de stat se recupereazã de cãtre ordonatorii de credite care le-au acordat de la persoanele juridice care aveau obligaţia plãţii acestora, în termen de cel mult 12 luni, cu excepţia sumelor aprobate sub formã de subvenţii, în condiţiile dispoziţiilor legale în vigoare.
ART. 3
(1) Agenţii economici din domeniul minier, al energiei termice şi al transporturilor feroviare, prevãzuţi în anexa nr. 2, aflaţi în proces de restructurare, beneficiazã de amânare în vederea scutirii la platã, în condiţiile prevederilor art. 4, a obligaţiilor fiscale reprezentând impozite, taxe, contribuţii şi alte venituri ale bugetului de stat, bugetului asigurãrilor sociale de stat, bugetului Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate şi bugetului asigurãrilor pentru şomaj, datorate de cãtre aceştia la data de 31 decembrie 2003, inclusiv dobânzi şi penalitãţi de orice fel, aferente obligaţiilor fiscale, calculate pânã la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, cu excepţia obligaţiilor cu reţinere la sursã şi a taxei pe valoarea adãugatã suspendate în vamã, nestinse prin modalitãţile prevãzute de lege pânã la data eliberãrii certificatelor de obligaţii fiscale.
(2) Sumele ce fac obiectul amânãrii la platã sunt stabilite prin certificate de obligaţii fiscale eliberate de organele fiscale teritoriale competente.
(3) Începând cu data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, pentru obligaţiile fiscale prevãzute la alin. (1) nu se mai datoreazã dobânzi şi penalitãţi de orice fel.
(4) Obligaţiile prevãzute la alin. (1) se evidenţiazã în contabilitatea agenţilor economici în conturi extrabilanţiere pânã la data prevãzutã la alin. (1) al art. 4.
(5) Eventualele profituri rezultate în urma aplicãrii prevederilor prezentului articol nu se impoziteazã, acestea utilizându-se pentru acoperirea pierderilor din anii precedenţi, potrivit legii.
ART. 4
(1) Obligaţiile prevãzute la art. 3 alin. (1) se scutesc la platã, total sau parţial, la data transferului dreptului de proprietate în cazul privatizãrii, în condiţiile legii, ori la data de 31 decembrie 2006, în situaţia în care agenţii economici prevãzuţi în anexa nr. 2 îşi achitã lunar obligaţiile fiscale curente cu termene de platã începând cu data de 1 ianuarie 2004.
(2) Pentru perioada 1 ianuarie 2004 şi pânã la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, obligaţiile curente pot fi reeşalonate şi achitate pânã la data de 25 noiembrie 2004.
(3) În situaţia în care nu sunt îndeplinite prevederile alin. (1), obligaţiile fiscale evidenţiate în conturi extrabilanţiere se înregistreazã în conturi bilanţiere, iar calculul accesoriilor se continuã de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, aplicându-se sancţiunile prevãzute la art. 14, precum şi alte mãsuri privind rãspunderea materialã prevãzute de dispoziţiile legale în vigoare.
ART. 5
(1) Agenţii economici din domeniul minier beneficiazã de amânare în vederea scutirii la platã a obligaţiilor comerciale faţã de Societatea Comercialã de Distribuţie şi Furnizare a Energiei Electrice "Electrica" S.A., precum şi faţã de filialele acesteia, reprezentând contravaloarea facturilor, inclusiv majorãrile de tarif, aferente minelor şi carierelor pentru care deciziile de închidere au fost aprobate prin hotãrâri ale Guvernului, datorate pânã la data de 31 decembrie 2003 şi neachitate pânã la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã.
(2) Obligaţiile comerciale prevãzute la alin. (1) se scutesc la platã în momentul închiderii efective a minelor şi carierelor, fãrã a se mai calcula penalitãţi sau majorãri de întârziere aferente de la data intrãrii în vigoare a hotãrârilor Guvernului pentru aprobarea închiderii acestora.
(3) Pentru minele închise efectiv la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã scutirea la platã a obligaţiilor comerciale prevãzute la alin. (1) se aprobã prin ordin al ministrului economiei şi comerţului, în termen de 30 de zile.
(4) Obligaţiile prevãzute la alin. (1) se evidenţiazã în contabilitatea agenţilor economici în conturi extrabilanţiere pânã la data prevãzutã la alin. (2).
(5) În limita sumelor scutite conform prevederilor alin. (1) obligaţiile Societãţii Comerciale de Distribuţie şi Furnizare a Energiei Electrice "Electrica" - S.A. şi ale filialelor acesteia cãtre Societatea Comercialã de Producere a Energiei Electrice şi Termice "Termoelectrica" - S.A., inclusiv majorãrile de întârziere şi penalitãţile de întârziere, datorate pânã la data de 31 decembrie 2003 şi neachitate pânã la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, se scutesc la platã.
(6) În limita sumelor scutite conform prevederilor alin. (5) datoriile restante ale Societãţii Comerciale de Producere a Energiei Electrice şi Termice "Termoelectrica" - S.A. cãtre Fondul de risc pentru garanţii de stat pentru împrumuturi externe, reprezentând debite şi accesorii aferente, cu excepţia celor prevãzute la <>art. 4 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 78/2002 privind asigurarea condiţiilor de funcţionare a unor centrale termice şi electrice de termoficare aflate în proprietatea consiliilor judeţene sau locale, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 643/2002 , se scutesc la platã.
ART. 6
(1) Creanţele comerciale restante ale Societãţii Comerciale de Distribuţie a Gazelor Naturale "Distrigaz Nord" - S.A. şi ale Societãţii Comerciale de Distribuţie a Gazelor Naturale "Distrigaz Sud" - S.A. asupra consumatorilor de gaze naturale, cu excepţia consumatorilor individuali rezidenţiali casnici individuali şi colectivi, în limita sumei de 6.100 miliarde lei, se preiau prin protocol în vederea recuperãrii de cãtre Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã.
(2) Creanţele comerciale restante ale Societãţii Comerciale Filiala de Distribuţie şi Furnizare a Energiei Electrice "Electrica Banat" - S.A. şi ale Societãţii Comerciale Filiala de Distribuţie şi Furnizare a Energiei Electrice "Electrica Dobrogea" - S.A., în limita sumei de 1.977 miliarde lei, se preiau prin protocol în vederea recuperãrii de cãtre Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã.
(3) Creanţele comerciale restante cuprind inclusiv eşalonãrile acordate în baza prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 57/2002 pentru recuperarea arieratelor cãtre principalii furnizori de resurse energetice şi apã, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 639/2002 , şi ale <>Legii nr. 137/2002 privind unele mãsuri pentru accelerarea privatizãrii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(4) Dobânzile, majorãrile de întârziere şi penalitãţile de orice fel, datorate de consumatorii de gaze naturale, cu excepţia consumatorilor individuali rezidenţiali casnici individuali şi colectivi, cãtre Societatea Comercialã de Distribuţie a Gazelor Naturale "Distrigaz Nord" - S.A. şi Societatea Comercialã de Distribuţie a Gazelor Naturale "Distrigaz Sud" - S.A., calculate pânã la data preluãrii creanţelor comerciale prevãzute la alin. (1) de cãtre Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului, se anuleazã.
(5) Dobânzile, majorãrile de întârziere şi penalitãţile de orice fel, datorate de consumatorii de energie electricã ale cãror creanţe se preiau conform alin. (2) de cãtre Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului, calculate pânã la data preluãrii, se anuleazã.
ART. 7
(1) Ministerul Finanţelor Publice, în baza protocolului de preluare a creanţelor comerciale, conform art. 6, comunicat de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului, va proceda, în termen de maximum 45 de zile de la data comunicãrii, la lansarea de titluri de stat de pe piaţa internã, în lei sau în valutã, în valoare nominalã totalã egalã cu valoarea creanţelor comerciale preluate de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului.
(2) Termenele de scadenţã, datele de emisiune şi celelalte caracteristici ale titlurilor de stat vor fi stabilite prin prospectul de emisiune aprobat prin ordin al ministrului finanţelor publice.
(3) Sumele rezultate ca urmare a lansãrii emisiunilor titlurilor de stat vor fi virate de Ministerul Finanţelor Publice în conturile societãţilor comerciale prevãzute la art. 6 alin. (1), precum şi în contul Societãţii Comerciale de Distribuţie şi Furnizare a Energiei Electrice "Electrica" S.A., corespunzãtor datoriilor cãtre aceasta ale Societãţii Comerciale Filiala de Distribuţie şi Furnizare a Energiei Electrice "Electrica Banat" - S.A. şi Societãţii Comerciale Filiala de Distribuţie şi Furnizare a Energiei Electrice "Electrica Dobrogea" - S.A., în prima zi lucrãtoare de la data emisiunii.
(4) Societatea Comercialã de Distribuţie a Gazelor Naturale "Distrigaz Nord" - S.A., Societatea Comercialã de Distribuţie a Gazelor Naturale "Distrigaz Sud" - S.A., Societatea Comercialã Filiala de Distribuţie şi Furnizare a Energiei Electrice "Electrica Banat" - S.A. şi Societatea Comercialã Filiala de Distribuţie şi Furnizare a Energiei Electrice "Electrica Dobrogea" - S.A., precum şi Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului rãspund de realitatea şi corectitudinea datelor şi informaţiilor cuprinse în protocoalele de predare-preluare prevãzute la art. 6.
ART. 8
(1) Societatea Comercialã de Distribuţie a Gazelor Naturale "Distrigaz Nord" - S.A. şi Societatea Comercialã de Distribuţie a Gazelor Naturale "Distrigaz Sud" - S.A. vor utiliza, pe mãsura încasãrii, sumele virate conform art. 7 alin. (3) pentru achitarea datoriilor restante cãtre Societatea Naţionalã de Gaze Naturale "Romgaz" S.A., Societatea Naţionalã de Transport Gaze Naturale "Transgaz" - S.A. şi Societatea Naţionalã a Petrolului "Petrom" - S.A.
(2) Dobânzile, majorãrile de întârziere şi penalitãţile de orice fel pe care Societatea Comercialã de Distribuţie a Gazelor Naturale "Distrigaz Nord" - S.A. şi Societatea Comercialã de Distribuţie a Gazelor Naturale "Distrigaz Sud" - S.A. le datoreazã cãtre Societatea Naţionalã de Gaze Naturale "Romgaz" - S.A., Societatea Naţionalã de Transport Gaze Naturale "Transgaz" - S.A. şi Societatea Naţionalã a Petrolului "Petrom" - S.A. se anuleazã.
(3) Dobânzile, majorãrile de întârziere şi penalitãţile de orice fel, pretinse de producãtorii de energie electricã de la Societatea Comercialã de Distribuţie şi Furnizare a Energiei Electrice "Electrica" - S.A., aferente filalelor Societãţii Comerciale "Electrica Banat" - S.A. şi ale Societãţii Comerciale "Electrica Dobrogea" - S.A., calculate pânã la data preluãrii de cãtre Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului a creanţelor prevãzute la art. 6 alin. (2), se anuleazã.
(4) Societatea Comercialã de Distribuţie şi Furnizare a Energiei Electrice "Electrica" - S.A. va utiliza, pe mãsura încasãrii, sumele virate în conformitate cu art. 7 alin. (3) pentru achitarea datoriilor restante cãtre Societatea Comercialã de Producere a Energiei Electrice şi Termice "Termoelectrica" - S.A. în valoare de 400 miliarde lei şi cãtre Societatea Naţionalã "Nuclearelectrica" - S.A. în valoare de 1.577 miliarde lei.
(5) Societatea Comercialã de Producere a Energiei Electrice şi Termice "Termoelectrica" - S.A. şi Societatea Naţionalã "Nuclearelectrica" - S.A. vor utiliza sumele încasate potrivit alin. (4) pentru plata datoriilor restante cãtre Fondul de risc pentru garanţii de stat pentru împrumuturi externe.
ART. 9
Sumele încasate de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului din recuperarea creanţelor comerciale preluate conform art. 6 se vireazã în contul curent general al Trezoreriei Statului şi vor fi utilizate pentru rãscumpãrarea titlurilor de stat în vederea diminuãrii datoriei publice interne.
ART. 10
Prin derogare de la prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 64/2001 privind repartizarea profitului la societãţile naţionale, companiile naţionale şi societãţile comerciale cu capital integral sau majoritar de stat, precum şi la regiile autonome, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 769/2001 , pentru dividendele aferente exerciţiului financiar 2001, datorate Oficiului Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie de cãtre Societatea Comercialã de Distribuţie a Gazelor Naturale "Distrigaz Nord" - S.A. şi Societatea Comercialã de Distribuţie a Gazelor Naturale "Distrigaz Sud" - S.A. şi achitate la bugetul de stat, nu se percep penalitãţi, majorãri şi dobânzi penalizatoare calculate pânã la data creditãrii contului Oficiului Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie.
ART. 11
(1) Eliberarea sumelor rãmase disponibile din conturile de disponibilitãţi ale agenţilor economici monitorizaţi conform prevederilor <>art. 11 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 79/2001 privind întãrirea disciplinei economico-financiare şi alte dispoziţii cu caracter financiar, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 59/2002 , cu completãrile ulterioare, deschise la unitãţile Trezoreriei Statului, se efectueazã conform prevederilor <>art. 6 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 146/2002 privind formarea şi utilizarea resurselor derulate prin Trezoreria Statului, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 201/2003 , cu condiţia ca aceştia sã facã dovada achitãrii obligaţiilor cãtre furnizorii de utilitãţi, cu confirmarea acestora, conform modelului prevãzut în anexa nr. 3.
(2) Eliberarea subvenţiilor alocate de la bugetul de stat şi bugetele locale din conturile agenţilor economici prevãzuţi la alin. (1) şi serviciilor publice de subordonare localã, deschise la unitãţile Trezoreriei Statului, se efectueazã pe baza declaraţiei pe propria rãspundere, din care sã rezulte cã şi-au achitat obligaţiile curente cãtre bugetul de stat, bugetul asigurãrilor sociale de stat, bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate, bugetul asigurãrilor pentru şomaj şi bugetele locale, precum şi a dovezii privind achitarea obligaţiilor cãtre furnizorii de utilitãţi, inclusiv a penalitãţilor cu confirmarea acestora, conform modelului prevãzut în anexa nr. 3.
(3) Fac excepţie de la prevederile alin. (2), referitoare la plata obligaţiilor cãtre furnizorii de utilitãţi, agenţii economici care deruleazã operaţiunile respective prin conturile tip ESCROW deschise la bãnci comerciale, potrivit prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 115/2001 privind reglementarea unor mãsuri de asigurare a fondurilor necesare în vederea furnizãrii energiei termice şi a gazelor naturale pentru populaţie, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 84/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 12
Eventualele profituri rezultate în urma aplicãrii prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 126/2001 privind stingerea obligaţiilor bugetare ale agenţilor economici din sectorul producţiei de apãrare, din patrimoniul cãrora se constituie parcuri industriale, aprobatã prin <>Legea nr. 50/2002 , nu se impoziteazã, acestea utilizându-se pentru acoperirea pierderilor din anii precedenţi, potrivit legii.
ART. 13
(1) Facilitãţile de natura ajutorului de stat prevãzute în prezenta ordonanţã de urgenţã se acordã cu respectarea legislaţiei în domeniul ajutorului de stat, dupã autorizarea acestora de cãtre Consiliul Concurenţei.
(2) Monitorizarea respectãrii stricte a mãsurilor de restructurare şi redresare economicã şi de reducere a arieratelor se face de cãtre ministerele coordonatoare şi de cãtre alte autoritãţi ale administraţiei publice centrale şi locale, dupã caz.
(3) Ministerele şi celelalte organe centrale şi locale coordonatoare ale agenţilor economici beneficiari de ajutor de stat sunt mandatate sã notifice Consiliului Concurenţei, în vederea autorizãrii, mãsurile de natura ajutorului de stat prevãzute în prezenta ordonanţã de urgenţã, în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 143/1999 privind ajutorul de stat, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 14
(1) Mãsurile prevãzute în programele de restructurare şi, respectiv, în programele de reducere a arieratelor se cuprind în contractul de performanţã încheiat cu managerii, iar neîndeplinirea acestora atrage aplicarea sancţiunilor stabilite de fiecare minister coordonator şi de cãtre celelalte autoritãţi ale administraţiei publice centrale şi locale, dupã caz, şi schimbarea, în condiţiile legii, a conducerii executive a agenţilor economici respectivi, dacã se fac direct rãspunzãtori de neîndeplinirea acestora.
(2) Ministerul Finanţelor Publice va aplica mãsuri de sancţionare personalului unitãţilor Trezoreriei Statului pentru neaplicarea prevederilor art. 11.
ART. 15
(1) Sumele aprobate în bugetele de venituri şi cheltuieli ale agenţilor economici prevãzuţi la art. 11 alin. (1), la partea de cheltuieli, în cadrul cãrora se angajeazã şi se efectueazã plãţi, reprezintã limite maxime care nu pot fi depãşite.
(2) Agenţii economici prevãzuţi la alin. (1) sunt obligaţi ca în cadrul prevederilor bugetare sã achite cu prioritate furnizorilor de utilitãţi facturile aferente obligaţiilor curente şi celor rezultate din graficele de eşalonare.
(3) Nerespectarea prevederilor alin. (1) şi (2) constituie contravenţie şi se sancţioneazã cu amendã de la 50.000.000 lei la 100.000.000 lei.
(4) Prezenta ordonanţã de urgenţã se completeazã în ceea ce priveşte contravenţiile cu dispoziţiile <>Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile ulterioare.
ART. 16
Dupã alineatul (8) al articolului IV din <>Ordonanţa Guvernului nr. 29/2004 pentru reglementarea unor mãsuri financiare, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 90 din 31 ianuarie 2004, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 116/2004 , se introduce un nou alineat, alineatul (9), cu urmãtorul cuprins:
"(9) Procentul prevãzut la alin. (7) poate fi majorat prin ordin comun al ministrului finanţelor publice şi al ministrului sãnãtãţii, respectiv al ministrului muncii, solidaritãţii sociale şi familiei."
ART. 17
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, prevederile <>art. 16 alin. (5) lit. a) din Legea nr. 137/2002 privind unele mãsuri pentru accelerarea privatizãrii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 215 din 28 martie 2002, se abrogã.
ART. 18
Anexele nr. 1, 2 şi 3 fac parte integrantã din prezenta ordonanţã de urgenţã.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE

Contrasemneazã:
--------------
p. Ministrul de stat, ministrul economiei şi comerţului,
Iulian Iancu,
secretar de stat

p. Ministrul de stat, ministrul administraţiei şi internelor,
Toma Zaharia,
secretar de stat

p. Ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului,
Traian Panait,
secretar de stat

p. Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tãnãsescu

Preşedintele Autoritãţii pentru Valorificarea Activelor Statului,
Mircea Ursache

Bucureşti, 19 mai 2004.
Nr. 37.


ANEXA 1


CRITERII
de performanţã economico-financiarã şi de disciplinã financiarã

1. Îndatorarea financiarã calculatã ca raport:
Total datorii (datorii bugetare + datorii pe termen scurt şi mediu)
──────────────────────────────────────────────────────────────────── x 100
Cifra de afaceri
- mai mic de 30% .............................................. 10 puncte;
- între 30 - 90% ............................................... 5 puncte;
- peste 90% .................................................... 0 puncte.

2. Lichiditatea globalã calculatã ca raport:

Active circulante
──────────────────────────
Datorii totale sub un an

- mai mare decât 1 ............................................. 10 puncte;
- mai mic decât 1 ............................................... 5 puncte.

3. Solvabilitatea calculatã ca raport:

Total active
──────────────
Total datorii

- peste 2 ...................................................... 10 puncte;
- între 1 şi 2 .................................................. 5 puncte;
- între 0 şi 1 .................................................. 0 puncte.

4. Dacã a beneficiat anterior de înlesniri acordate de furnizorii de
utilitãţi:
- nu ........................................................ 20 de puncte;
- da, respectate ............................................... 10 puncte;
- da, nerespectate .............................................. 0 puncte.

5. Rentabilitatea economicã calculatã ca raport:

Profitul brut din exploatare
───────────────────────────── x 100
Cifra de afaceri (fãrã TVA)

- peste 10% ................................................. 50 de puncte;
- între 5-10% ............................................... 30 de puncte;
- între 0-5% ................................................... 15 puncte.

6. Situaţia privind achitarea debitelor anului curent între furnizorii
de utilitãţi:
- achitate peste 90% ........................................ 30 de puncte;
- achitate între 60-90% ........................................ 15 puncte;
- achitate între 30-60% ......................................... 5 puncte;
- neachitate sau achitate pânã la 30% ........................... 0 puncte.
7. Impact tehnologic şi ecologic:
- unitãţi la care procesul tehnologic impune cu necesitate asigurarea
utilitãţilor la limita de avarie .......................... 20 de puncte;
- unitãţi la care procesul tehnologic poate fi întrerupt ........ 0 puncte.
8. Suma totalã solicitatã pentru înlesniri la platã:

Datorii + majorãri
────────────────── x 100
Cifra de afaceri

- mai mic de 25% ............................................ 20 de puncte;
- între 25-50% ................................................. 10 puncte;
- între 50-100% ................................................. 5 puncte;
- peste 100% .................................................... 0 puncte.

Punctajul minim necesar pentru a putea beneficia de eşalonare este de
65 de puncte.
Pentru instituţiile publice, serviciile publice, precum şi pentru agenţii
economici care beneficiazã de subvenţii de la bugetul de stat sau de la
bugetele locale, eşalonarea se face cu acordul ordonatorului principal de
credite, fãrã a se aplica criteriile de mai sus. Graficele de eşalonare pot
fi încheiate cu condiţia achitãrii în ultimele 24 de luni a cel puţin echiva-
lentul consumului curent pe perioada respectivã.



ANEXA 2

Agentul economic
1. Societatea Comercialã pentru Închiderea şi Conservarea Minelor - S.A.
2. Compania Naţionalã a Huilei - S.A.
3. Compania Naţionalã a Cuprului, Aurului şi Fierului "Minvest" - S.A. - inclusiv filialele
4. Compania Naţionalã a Uraniului - S.A.
5. Compania Naţionalã a Metalelor Preţioase şi Neferoase "Remin" - S.A.
6. Societatea Naţionalã a Cãrbunelui - S.A.
7. Societatea Comercialã "Moldomin" - S.A.
8. Societatea Comercialã "Minbucovina" - S.A.
9. Societatea Comercialã Minierã "Banat - Anina" - S.A.
10. Societatea Comercialã "Bãiţa" Ştei - S.A.
11. Societatea Comercialã "Cuprumin" - S.A. Abrud
12. Compania Naţionalã de Cãi Ferate "C.F.R." - S.A.
13. Societatea Naţionalã de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A.
14. Societatea Naţionalã de Transport Feroviar de Marfã "C.F.R. Marfã" - S.A.
15. Societatea Comercialã "Electrocentrale" Oradea
16. Societatea Comercialã "Uzina Termicã" Calafat
17. Societatea Comercialã "CET" Bacãu
18. Societatea Comercialã "Uzina Termoelectricã" Giurgiu
19. Societatea Comercialã "CET" Arad
20. Societatea Comercialã "Termoficare 2000" Piteşti
21. Societatea Comercialã "Termica" Suceava
22. Societatea Comercialã "CET" Braşov
23. Societatea Comercialã "CET" Iaşi
24. Societatea Comercialã "Termocet 2002" Timişoara
25. Societatea Comercialã "Termon" Oneşti
26. Societatea Comercialã "Energoterm" Reşiţa
27. Societatea Comercialã "CET Govora" - S.A.
28. Societatea Comercialã "CET" - S.A. Brãila
29. Societatea Comercialã "Proditerm" - S.A. Bistriţa
30. Societatea Comercialã "Termica" - S.A. Botoşani
31. Societatea Comercialã "Enet" - S.A. Focşani


ANEXA 3
- model -


CONFIRMARE
privind situaţia datoriilor faţã de furnizorii de utilitãţi
ale consumatorului
...........................................................

1. Datorii restante aferente consumului de energie electricã
Furnizor .........................
Data .............................

DA NU
_ _
│_│ │_│

Semnãtura şi ştampila

2. Datorii restante aferente consumului de energie termicã
Furnizor .........................
Data .............................

DA NU
_ _
│_│ │_│

Semnãtura şi ştampila

3. Datorii restante aferente consumului de gaze naturale
Furnizor .........................
Data .............................

DA NU
_ _
│_│ │_│

Semnãtura şi ştampila

4. Datorii restante aferente consumului de apã
Furnizor .........................
Data .............................

DA NU
_ _
│_│ │_│

Semnãtura şi ştampila


-----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016