Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 35 din 30 martie 2011  pentru stabilirea unor masuri in domeniul realizarii programelor de interes public sau social, al indeplinirii obligatiilor fiscale si al functionarii optime a institutiilor statului, precum si pentru aplicarea unitara a dispozitiilor legale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 35 din 30 martie 2011 pentru stabilirea unor masuri in domeniul realizarii programelor de interes public sau social, al indeplinirii obligatiilor fiscale si al functionarii optime a institutiilor statului, precum si pentru aplicarea unitara a dispozitiilor legale

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 253 din 11 aprilie 2011
    Având în vedere necesitatea reglementãrii de urgenţã a situaţiei în care Compania Naţionalã de Investiţii "C.N.I." - S.A. asigurã asistenţa tehnicã în pregãtirea şi derularea programelor de interes public sau social, pentru obiective de investiţii a cãror finanţare este asiguratã integral de cãtre autoritãţile administraţiei publice centrale sau autoritãţile administraţiei publice locale, fãrã plata cheltuielilor forfetare în cuantum de 5%,
    în lipsa condiţionãrii la plata cãtre Compania Naţionalã de Investiţii "C.N.I." - S.A. a unor cheltuieli forfetare pentru asistenţa tehnicã asiguratã în pregãtirea şi derularea programelor de interes public sau social, autoritãţile administraţiei publice centrale şi autoritãţile administraţiei publice locale se vor implica mai activ din punct de vedere financiar în realizarea programelor, acţiune utilã şi constructivã care conduce la o implementare mai rapidã şi susţinutã a proiectelor de investiţii.
    Dezvoltarea programelor de interes public sau social derulate de cãtre Compania Naţionalã de Investiţii "C.N.I." - S.A. ajutã la îmbunãtãţirea calitãţii vieţii şi siguranţei cetãţeanului.
    Amânarea adoptãrii acestei mãsuri imediate ar avea consecinţe negative în ceea ce priveşte executarea mai multor proiecte de investiţii la nivelul întregii ţãri şi, implicit, ar duce la scãderea locurilor de muncã.
    De asemenea, prin adoptarea prezentului act normativ se vor realiza susţinerea creşterii economice şi contracararea efectelor negative pe care criza internaţionalã actualã le are asupra dezvoltãrii proiectelor de investiţii din cadrul programelor desfãşurate în cadrul Companiei Naţionale de Investiţii "C.N.I." - S.A.
    Neadoptarea în regim de urgenţã a acestei mãsuri ar avea consecinţe negative în îndeplinirea obiectivelor asumate în sensul desfãşurãrii programelor de investiţii la nivelul întregii ţãri.
    Având în vedere costul suplimentar pe care contribuabilii sunt nevoiţi sã îl suporte prin existenţa obligativitãţii certificãrii declaraţiilor fiscale anuale de cãtre un consultant fiscal, înaintea depunerii lor la organul fiscal, se reţine cã menţinerea acestei obligaţii va atrage nemulţumirea contribuabililor, va produce prejudicii relaţiei contribuabil-stat şi va determina neconformarea contribuabililor cu prevederile legale în ceea ce priveşte obligaţiile de declarare.
    Luând în considerare necesitatea obiectivã a completãrii statului de funcţii al Consiliului Superior al Magistraturii şi al Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie pentru asigurarea funcţionãrii optime a acestor instituţii fundamentale ale statului român, se reţine cã neadoptarea acestei mãsuri va genera în continuare dificultãţi deosebite pentru buna funcţionare a Consiliului Superior al Magistraturii şi a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, cu consecinţe negative deosebite pentru realizarea atribuţiilor legale ale acestor instituţii.
    Având în vedere cã, în conformitate cu dispoziţiile <>art. 1 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritãţile administraţiei publice şi instituţiile publice, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 247/2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, instituţiile prevãzute efectueazã cheltuieli de protocol în baza actelor administrative emise de ordonatorul principal de credite al fiecãrei instituţii,
    constatându-se practica neunitarã în aplicarea legii a unor instituţii publice cu atribuţii de control, care este de datã recentã şi în totalã contradicţie cu practica mai veche a aceloraşi instituţii publice cu atribuţii de control, realizatã în legãturã cu aplicarea aceloraşi texte de lege, în speţã <>Ordonanţa Guvernului nr. 80/2001, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 247/2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
    luând în considerare faptul cã interpretarea diferitã a normelor legale creeazã premisele unor abuzuri şi ilegalitãţi în activitatea acestor instituţii cu atribuţii de control,
    reţinându-se cã neaplicarea mãsurilor stabilite prin prezenta ordonanţã de urgenţã ar decredibiliza activitatea acestor instituţii publice cu atribuţii de control, ar genera arbitrarul în legãturã cu aceastã activitate şi ar produce consecinţe negative, uneori foarte grave, inclusiv penale şi pecuniare, pentru angajaţii şi conducãtorii instituţiilor publice controlate, fãrã a exista o vinã realã,
    constatându-se cã întârzierea adoptãrii mãsurilor cuprinse în prezentul act normativ ar avea consecinţe grave asupra desfãşurãrii activitãţii instituţiilor prevãzute la <>art. 1 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 80/2001, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 247/2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
    având în vedere dispoziţiile <>art. 69 alin. (1) din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnicã legislativã pentru elaborarea actelor normative, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
    în considerarea faptului cã elementele menţionate vizeazã interesul public şi constituie o situaţie extraordinarã, a cãrei reglementare nu poate fi amânatã,
    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,

    Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

    ART. I
    Dupã alineatul (4) al articolului 8 din <>Ordonanţa Guvernului nr. 25/2001 privind înfiinţarea Companiei Naţionale de Investiţii "C.N.I." - S.A., publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 472 din 17 august 2001, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 117/2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu urmãtorul cuprins:

    "(5) Prin excepţie de la prevederile alin. (3) şi (4), în devizul general al lucrãrilor a cãror finanţare se asigurã integral de cãtre autoritãţile administraţiei publice centrale sau de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale nu se vor prevedea cheltuielile forfetare în cuantum de 5% din valoarea lucrãrilor de construcţii-montaj/devizului, dupã caz."

    ART. II
    Aplicarea prevederilor <>art. 83 alin. (5) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se suspendã pânã la 1 ianuarie 2013.
    ART. III
    (1) Prin derogare de la prevederile <>art. 22 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2009 cu privire la rectificarea bugetarã pe anul 2009 şi reglementarea unor mãsuri financiar-fiscale, aprobatã prin <>Legea nr. 227/2009, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, posturile vacante de specialitate juridicã, finanţate prin legea bugetului de stat, din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii şi Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie pot fi ocupate prin examen sau concurs în condiţiile legii.
    (2) Prevederile <>art. 22 alin. (2^1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2009, aprobatã prin <>Legea nr. 227/2009, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se aplicã în mod corespunzãtor şi funcţiilor de conducere care se ocupã în baza unui contract încheiat potrivit legii.
    (3) Prevederile <>art. 22 alin. (2^2) şi (2^3) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2009, aprobatã prin <>Legea nr. 227/2009, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se aplicã în mod corespunzãtor şi instituţiilor, precum şi autoritãţilor publice finanţate din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat aflate în subordinea/coordonarea Guvernului sau a ministerelor.
    ART. IV
    În cuprinsul <>art. 1 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritãţile administraţiei publice şi instituţiile publice, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 542 din 1 septembrie 2001, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 247/2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, termenii şi expresiile urmãtoare se interpreteazã dupã cum urmeazã:
    a) sintagma "cheltuielile de natura celor care fac obiectul prezentei ordonanţe" se referã la categorii de cheltuieli, iar nu la tipuri de acţiuni;
    b) sintagma "normative proprii" se referã la actul administrativ al ordonatorului principal de credite al instituţiilor prevãzute.

                                 PRIM-MINISTRU
                                    EMIL BOC

                                Contrasemneazã:
                                ---------------
                       Secretarul general al Guvernului,
                           Daniela Nicoleta Andreescu

                    Ministrul administraţiei şi internelor,
                             Constantin-Traian Igaş

                 Ministrul dezvoltãrii regionale şi turismului,
                              Elena Gabriela Udrea

                         Ministrul finanţelor publice,
                              Gheorghe Ialomiţianu

    Bucureşti, 30 martie 2011.
    Nr. 35.

                                  -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016