Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 34 din 19 martie 2008  privind organizarea si functionarea Sistemului national unic pentru apeluri de urgenta    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 34 din 19 martie 2008 privind organizarea si functionarea Sistemului national unic pentru apeluri de urgenta

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 246 din 28 martie 2008

Având în vedere necesitatea creãrii cadrului legal pentru luarea de cãtre România a mãsurilor pentru oprirea procedurii de constatare a neîndeplinirii obligaţiilor în calitate de stat membru al Uniunii Europene, cu privire la funcţionarea numãrului unic pentru apeluri de urgenţã 112, declanşatã de Comisia Europeanã,
având în vedere necesitatea asigurãrii finanţãrii stabile de la bugetul de stat a cheltuielilor pentru administrarea, operarea, întreţinerea şi dezvoltarea Sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenţã, inclusiv a celor de personal ale administratorului Sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenţã,
ţinând cont cã neadoptarea de mãsuri prin ordonanţã de urgenţã a Guvernului va periclita atât funcţionarea Sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenţã, cât şi îndeplinirea obligaţiilor asumate de România, în calitate de stat membru al Uniunii Europene,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Sistemul naţional unic pentru apeluri de urgenţã, denumit în continuare SNUAU, este constituit şi administrat de administratorul SNUAU, în scopul furnizãrii cãtre cetãţeni a Serviciului de urgenţã 112, care asigurã preluarea apelurilor de urgenţã de la cetãţeni şi, dupã caz, transmiterea acestora cãtre agenţiile specializate de intervenţie, sau al prelucrãrii lor şi alertãrii directe a echipajelor de intervenţie în vederea asigurãrii unei reacţii imediate, uniforme şi unitare pentru soluţionarea urgenţelor.
ART. 2
(1) Numãrul unic pentru apelurile de urgenţã în reţelele publice de telefonie este 112.
(2) Numãrul unic pentru apelurile de urgenţã se apeleazã atunci când este necesarã intervenţia agenţiilor specializate de intervenţie, pentru asigurarea asistenţei imediate în situaţii în care este periclitatã viaţa, integritatea ori sãnãtatea cetãţeanului, ordinea publicã, proprietatea publicã sau privatã ori mediul.
(3) Sistemul tehnic implementat în România este E 112.
(4) Apelul la numãrul 112 este gratuit pentru utilizatorii finali.
ART. 3
În sensul prezentei ordonanţe de urgenţã, termenii şi expresiile de mai jos au urmãtoarele semnificaţii:
a) administratorul SNUAU - organul central de specialitate al statului, care administreazã, exploateazã, întreţine şi dezvoltã SNUAU, desemnat prin hotãrâre a Guvernului;
b) agenţii specializate de intervenţie - structurile autoritãţilor administraţiei publice, care au rolul de intervenţie imediatã pentru soluţionarea urgenţelor în domeniul ambulanţei, Serviciilor Mobile de Urgenţã, Reanimare şi Descarcerare (S.M.U.R.D.), poliţiei, jandarmeriei, serviciilor publice profesioniste şi voluntare pentru situaţii de urgenţã, inclusiv S.M.U.R.D., contrate- rorismului, precum şi alte structuri stabilite prin hotãrâre a Guvernului;
c) alertare falsã - utilizarea intenţionatã a numãrului 112 pentru determinarea alarmãrii sau intervenţiei agenţiilor specializate de intervenţie în mod nejustificat;
d) apel de urgenţã - orice apel cãtre Serviciul de urgenţã 112, care necesitã acţiunea agenţiilor specializate de intervenţie;
e) apelare abuzivã - apelarea repetatã, cu rea intenţie, a numãrului 112, fãrã ca apelantul sã justifice o stare care necesitã acţiunea agenţiilor specializate de intervenţie, sau apelarea numãrului 112 pentru a aduce injurii operatorilor;
f) apel involuntar - apelarea numãrului 112 din greşealã;
g) centre de expertizã şi coordonare la distanţã - structuri specializate în furnizarea de informaţii specifice, necesare resurselor de intervenţie în soluţionarea urgenţelor;
h) centrul unic pentru apeluri de urgenţã - structura specializatã de preluare şi transfer al apelurilor de urgenţã primite la 112, aflatã în serviciu permanent, operat de administratorul SNUAU;
i) dispeceratul de urgenţã - structura specializatã de preluare şi tratare a apelurilor de urgenţã primite prin centrul unic pentru apeluri de urgenţã, aflatã în serviciu permanent, operat de agenţiile specializate de intervenţie;
j) dispeceratul integrat de urgenţã - structurã specializatã aflatã în serviciu permanent, care, pe lângã preluarea apelului la numãrul de urgenţã, asigurã alarmarea şi coordonarea echipajelor de intervenţie ale tuturor serviciilor specializate de intervenţie, cu caracter medical şi nemedical, din aceeaşi locaţie fizicã. Coordonarea se face de cãtre personal special pregãtit, având inclusiv un coordonator medical, cu studii superioare, din cadrul serviciului de ambulanţã sau S.M.U.R.D.;
k) E 112 - serviciul de comunicaţii de urgenţã extins prin adãugarea informaţiei de localizare a terminalului de la care se efectueazã apelul de urgenţã;
l) ETSI - Institutul European pentru Standardizare în Telecomunicaţii;
m) gradul de serviciu - probabilitatea (P), exprimatã ca fracţie zecimalã, ca un apel telefonic sã fie blocat. P.01 este gradul de serviciu care reflectã probabilitatea ca în timpul unei ore cu trafic de vârf un apel din o sutã sã fie blocat;
n) informaţia de localizare - datele, cu conţinutul şi formatul stabilite de Autoritatea Naţionalã pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei şi implementat în cadrul SNUAU, care indicã poziţia geograficã în care se aflã echipamentul terminal al unui utilizator de telefonie mobilã sau adresa fizicã de instalare a punctului terminal pentru o reţea de telefonie fixã;
o) punctul de acces al centrului unic pentru apeluri de urgenţã - punctul fizic prin care unui apelant la numãrul unic de urgenţã 112 i se asigurã accesul la agenţiile specializate de intervenţie;
p) rutare - dirijarea apelurilor efectuate de la echipamentele terminale dintr-o reţea publicã de telefonie cãtre numãrul unic de urgenţã 112, în funcţie de zona de arondare a echipamentului terminal apelant, la centrul unic pentru apeluri de urgenţã corespunzãtor;
q) Serviciul de urgenţã 112 - serviciu furnizat de SNUAU, care asigurã preluarea apelurilor de urgenţã de la cetãţeni şi transmiterea acestora cãtre agenţiile specializate de intervenţie, în vederea asigurãrii unei reacţii imediate, uniforme şi unitare pentru soluţionarea urgenţelor;
r) staţie de intervenţie - punct de concentrare a resurselor agenţiilor specializate de intervenţie, destinate soluţionãrii urgenţelor;
s) SNUAU - ansamblu integrat de aplicaţii, echipamente şi reţele de comunicaţii şi tehnologia informaţiei, care realizeazã puncte publice de acces al cetãţeanului la agenţiile specializate de intervenţie şi care permite rãspunsul adecvat urgenţei semnalate; interfaţa publicã de acces este realizatã prin integrarea în cadrul sistemului a centrului unic pentru apeluri de urgenţã cu dispeceratele agenţiilor specializate de intervenţie;
t) terminal telematic - terminal specializat care asigurã posibilitatea transmiterii apelurilor de urgenţã şi a informaţiilor privind urgenţa de cãtre persoane cu dizabilitãţi de auz şi/sau vorbire, utilizând tehnici de transmisie şi de prelucrare automatã la distanţã a informaţiei, prin intermediul unor procedee moderne de comunicaţie;
u) 112 - numãrul unic pentru apeluri de urgenţã;
v) suporţi tehnici - echipamente de comunicaţii, antene folosite în exclusivitate pentru SNUAU.

CAP. II
Organizarea SNUAU

ART. 4
SNUAU se organizeazã în conformitate cu standardele şi recomandãrile ETSI şi a practicilor europene privind sistemele de comunicaţii şi tehnologia informaţiei utilizate ca suport pentru serviciul E112.
ART. 5
(1) Pentru coordonarea SNUAU se înfiinţeazã Comitetului naţional de coordonare a activitãţii SNUAU, organism interinstituţional fãrã personalitate juridicã, denumit în continuare Comitet, care funcţioneazã sub autoritatea Guvernului României şi are urmãtoarea componenţã:
a) preşedinte - ministrul comunicaţiilor şi tehnologiei informaţiei;
b) vicepreşedinte - conducãtorul administratorului SNUAU;
c) membri, la nivel de secretar de stat din Ministerul Internelor şi Reformei Administrative şi Ministerul Sãnãtãţii Publice, precum şi unul dintre vicepreşedinţii Autoritãţii Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei.
(2) Comitetul are rolul realizãrii şi elaborãrii politicii şi strategiei privind funcţionarea, operarea şi dezvoltarea SNUAU, precum şi a serviciului de urgenţã 112 în România, adoptând în acest sens hotãrâri, prin consens.
(3) Comitetul coordoneazã la nivel naţional, în mod unitar, acţiunile tuturor organismelor implicate în funcţionarea SNUAU conform cerinţelor europene în domeniu.
(4) Ca organism de lucru al Comitetului se înfiinţeazã Secretariatul tehnic permanent, compus din specialişti din domeniul operativ ai agenţiilor specializate de intervenţie, precum şi alţi specialişti din instituţiile publice prevãzute la alin. (1), nominalizaţi prin hotãrâre a Comitetului, la propunerea conducãtorilor instituţiilor reprezentate în cadrul acestuia.
(5) La activitãţile Comitetului pot participa, în calitate de invitaţi, reprezentanţi ai furnizorilor de reţele şi servicii de comunicaţii electronice, ai societãţii civile, ai autoritãţilor şi instituţiilor publice cu responsabilitãţi în domeniu.
(6) Organizarea, funcţionarea şi atribuţiile Comitetului, precum şi ale Secretariatului tehnic se stabilesc prin regulament propriu, elaborat în termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, aprobat prin hotãrâre a Guvernului.
ART. 6
(1) Pentru furnizarea serviciului de urgenţã 112, SNUAU este compus din centrele unice pentru apeluri de urgenţã, dispeceratele de urgenţã şi dispeceratele integrate de urgenţã, organizate la nivel de reşedinţã de judeţ, la nivelul municipiului Bucureşti şi la nivelul municipiilor şi oraşelor sau acolo unde este necesar.
(2) Centrele unice pentru apeluri de urgenţã sunt operate de administratorul SNUAU.
(3) Dispeceratele de urgenţã sunt operate de agenţiile specializate de intervenţie.
(4) Dispeceratele integrate de urgenţã sunt operate de administratorul SNUAU şi de agenţiile specializate de intervenţie.

CAP. III
Personalul SNUAU

ART. 7
(1) Personalul SNUAU îşi desfãşoarã activitatea în cadrul centrelor unice pentru apeluri de urgenţã, al dispeceratelor de urgenţã şi al dispeceratelor integrate de urgenţã.
(2) Personalul centrelor unice pentru apeluri de urgenţã este format din personal al administratorului SNUAU, care desfãşoarã activitãţi necesare în domeniile de: operare, întreţinere tehnicã, asigurare tehnico-materialã şi financiarã, asistenţã juridicã şi secretariat.
(3) Numãrul de posturi pentru structurile prevãzute la alin. (2) se stabileşte prin hotãrâre a Guvernului, la propunerea administratorului SNUAU, cu avizul Ministerului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei.
(4) Personalul dispeceratelor de urgenţã este asigurat de agenţiile specializate de intervenţie în cadrul cãrora activeazã.
(5) Personalul dispeceratelor integrate de urgenţã este asigurat, dupã caz, de administratorul SNUAU, de agenţiile specializate de intervenţie şi de personal angajat al autoritãţilor publice locale detaşat la SNUAU, pe baza protocoalelor de colaborare încheiate între aceste instituţii.

CAP. IV
Funcţionarea SNUAU

ART. 8
SNUAU realizeazã, în conformitate cu standardul ETSI, douã structuri funcţionale:
a) o structurã integratã distribuitã, în care centrul unic pentru apeluri de urgenţã transferã apelurile de urgenţã şi datele asociate la dispeceratele de urgenţã ale agenţiilor specializate de intervenţie, situate în sedii diferite, proprii agenţiilor;
b) o structurã integratã centralizatã, în care centrul unic pentru apeluri de urgenţã şi dispeceratele de urgenţã ale agenţiilor specializate de intervenţie sunt realizate fizic în acelaşi sediu, sub forma unui dispecerat integrat de urgenţã.
ART. 9
SNUAU asigurã interoperabilitatea între dispeceratele de urgenţã ale agenţiilor specializate de intervenţie aflate în aceeaşi zonã de responsabilitate, precum şi între dispeceratele agenţiilor specializate de intervenţie aflate în zone de responsabilitate diferite.
ART. 10
În cadrul structurii prevãzute la art. 8 lit. a), centrele unice pentru apeluri de urgenţã au urmãtoarele atribuţii principale:
a) primesc şi înregistreazã automat apelurile de urgenţã comunicate prin telefon, radio, dispozitive automate de anunţare, semnalizare, alarmare ori prin alte mijloace, confirmã şi localizeazã, pe cât posibil, apelurile primite;
b) analizeazã, direcţioneazã şi transmit operativ apelurile de urgenţã la dispeceratele de urgenţã, precum şi la autoritãţile competente, în funcţie de natura evenimentelor şi de consecinţele acestora, pe baza unui index al incidentelor stabilit de toate structurile specializate în soluţionarea urgenţelor;
c) transferã centrului operaţional şi centrului operativ pentru situaţii de urgenţã apelurile, datele şi informaţiile privitoare la situaţii de urgenţã, pentru care s-a definit responsabilitatea, la solicitarea acestuia;
d) primesc şi înregistreazã datele şi informaţiile privind evoluţia evenimentelor şi a intervenţiilor;
e) centralizeazã, stocheazã şi pun la dispoziţia autoritãţilor abilitate datele privind apelurile de urgenţã gestionate;
f) recepţioneazã apelurile de urgenţã şi în limbile minoritãţilor naţionale din unitatea administrativ-teritorialã, precum şi în cel puţin o limbã de circulaţie internaţionalã;
g) primesc apeluri de la persoane cu dizabilitãţi prin intermediul terminalelor telematice utilizate în reţelele publice, în limite tehnic fezabile.
ART. 11
În cadrul structurii prevãzute la art. 8 lit. a), dispeceratele de urgenţã au urmãtoarele atribuţii principale:
a) asigurã permanent preluarea apelurilor de urgenţã transmise de centrul unic pentru apeluri de urgenţã;
b) alerteazã de îndatã structura/personalul de intervenţie;
c) asigurã şi menţin permanent legãtura cu resursele proprii dislocate la locul evenimentului sau cu structurile din care provin acestea;
d) asigurã facilitãţi tehnice şi personalul necesar operãrii;
e) centralizeazã, stocheazã şi pun la dispoziţie autoritãţilor abilitate datele privind apelurile de urgenţã gestionate;
f) asigurã interfaţarea cu centrele de expertizã şi coordonare la distanţã;
g) asigurã mijloacele de comunicaţie necesare legãturii dintre dispeceratele de urgenţã, staţiile de intervenţie şi resursele dislocate la locul evenimentului.
ART. 12
În cadrul structurii prevãzute la art. 8 lit. b), dispeceratele integrate de urgenţã au urmãtoarele atribuţii principale:
a) primesc şi înregistreazã automat apelurile de urgenţã comunicate prin telefon, radio, dispozitive automate de anunţare, semnalizare, alarmare ori prin alte mijloace, confirmã şi localizeazã, pe cât posibil, apelurile primite;
b) alerteazã de îndatã structura/personalul de intervenţie aparţinând agenţiilor integrate sau direcţioneazã şi transmit operativ apelurile de urgenţã la dispeceratele de urgenţã cu activitate în afara dispeceratului integrat de urgenţã, precum şi la autoritãţile competente, în funcţie de natura evenimentelor şi de consecinţele acestora, pe baza unui index al incidentelor stabilit de toate structurile specializate în soluţionarea urgenţelor;
c) asigurã şi menţin permanent legãtura cu resursele dislocate la locul evenimentului sau cu structurile din care provin acestea;
d) apelurile, datele şi informaţiile privitoare la situaţia de urgenţã sunt transferate centrului operaţional naţional/judeţean pentru situaţii de urgenţã, pentru care s-a definit responsabilitatea, la solicitarea acestuia;
e) primesc şi înregistreazã datele şi informaţiile privind evoluţia evenimentelor şi a intervenţiilor;
f) centralizeazã, stocheazã şi pun la dispoziţia autoritãţilor abilitate datele privind apelurile de urgenţã gestionate;
g) recepţioneazã apelurile de urgenţã şi în limbile minoritãţilor naţionale din unitatea administrativ-teritorialã, precum şi în cel puţin o limbã de circulaţie internaţionalã;
h) primesc apeluri de la persoane cu dizabilitãţi prin intermediul terminalelor telematice utilizate în reţelele publice, în limite tehnic fezabile;
i) asigurã interfaţarea cu centre de expertizã şi coordonare la distanţã.

CAP. V
Reglementarea comunicaţiilor de urgenţã

ART. 13
(1) Autoritatea Naţionalã pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei supravegheazã modul în care furnizorii de reţele şi de servicii de comunicaţii electronice respectã obligaţiile prevãzute în prezenta ordonanţã de urgenţã.
(2) Prin decizie a preşedintelui Autoritãţii Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei se stabilesc condiţiile tehnice şi economice referitoare la realizarea comunicaţiilor cãtre SNUAU.
ART. 14
Furnizorii de servicii de telefonie destinate publicului prin intermediul reţelelor publice fixe au urmãtoarele obligaţii:
a) de a asigura, cu prioritate, primirea şi retransmiterea apelului de urgenţã de la orice post telefonic fix pe care îl opereazã pânã la deconectarea circuitului telefonic respectiv;
b) de a prevedea în cuprinsul notificãrii data de deconectare a circuitului telefonic prevãzut la lit. a) şi faptul cã de la data respectivã utilizatorul nu va mai putea apela 112.
ART. 15
Furnizorii de servicii de telefonie destinate publicului prin intermediul reţelelor publice mobile au urmãtoarele obligaţii:
a) de a asigura, cu prioritate, primirea şi retransmiterea apelului de urgenţã de la orice echipament terminal, indiferent de tipul de serviciu folosit de utilizatorul respectiv;
b) de a informa abonaţii serviciilor pentru care plata se realizeazã în avans cu privire la utilitatea transmiterii datelor personale, care sunt necesare pentru oferirea accesului la 112 prin centrul unic pentru apeluri de urgenţã, cu maximã operativitate.
ART. 16
Furnizorii de servicii de telefonie destinate publicului sunt obligaţi sã asigure primirea şi retransmiterea automatã a apelurilor de urgenţã de la toate posturile telefonice instalate în locurile deschise accesului public, indiferent de modul în care se realizeazã tarifarea apelurilor de la acestea.
ART. 17
Furnizorii de reţele publice de comunicaţii electronice sau de servicii de telefonie destinate publicului asigurã cu prioritate legãturile cu centrele şi dispeceratele SNUAU, în situaţii de urgenţã, care afecteazã sau pot afecta infrastructura sau/şi serviciile furnizorilor de reţele publice de comunicaţii electronice ori de servicii de telefonie destinate publicului.
ART. 18
(1) Furnizorii de servicii de telefonie destinate publicului au obligaţia de a pune la dispoziţia administratorului SNUAU şi de a actualiza, pânã la data de 25 a fiecãrei luni, bazele de date proprii care conţin numerele de telefon, numele şi adresele abonaţilor, în mod gratuit, în formatul stabilit de Autoritatea Naţionalã pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei.
(2) Administratorul SNUAU este obligat sã asigure confidenţialitatea şi securitatea bazelor de date conform prevederilor legale pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, a celor privind prelucrarea datelor cu caracter personal şi protecţia vieţii private în sectorul comunicaţiilor electronice, precum şi a actelor normative conexe.
ART. 19
(1) Administratorul SNUAU şi agenţiile specializate de intervenţie au obligaţia sã asigure confidenţialitatea şi securitatea datelor cu caracter personal colectate şi stocate de la apelanţi pe timpul efectuãrii apelurilor de urgenţã.
(2) Prelucrarea datelor cu caracter personal se realizeazã în conformitate cu prevederile legislaţiei naţionale în domeniu.
(3) Obligaţia de confidenţialitate prevãzutã la alin. (1) nu se aplicã în cazul în care datele sunt solicitate în scris de cãtre instanţa de judecatã sau de procuror.
ART. 20
(1) Autoritatea Naţionalã pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei analizeazã şi stabileşte condiţiile tehnice pentru furnizarea informaţiilor de localizare a apelantului cãtre SNUAU de cãtre furnizorii de reţele publice de telefonie.
(2) Administratorul SNUAU centralizeazã, stocheazã şi pune la dispoziţie agenţiilor specializate de intervenţie datele gestionate în acest sistem, doar în corespondenţã directã şi exclusivã cu atribuţiile legale ale fiecãrei agenţii.
(3) Accesul la datele de localizare este permis numai pe perioada deservirii apelului de urgenţã.
(4) Autoritatea Naţionalã pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei analizeazã şi stabileşte procedurile şi limitele tehnice pentru reducerea apelãrii abuzive, a alertãrii false şi a apelurilor involuntare.
ART. 21
Gradul de serviciu acceptat pentru trunchiurile dedicate 112 este P.01.
ART. 22
(1) Autoritãţile de profil ale administraţiei publice centrale şi locale, desemnate potrivit legii, au obligaţia sã punã la dispoziţia administratorului SNUAU, gratuit, într-un format standard compatibil cu SNUAU, hãrţile digitale ale zonelor din domeniul de competenţã, bazele de date privind nomenclatorul drumurilor şi codificarea acestora, pe care le actualizeazã ori de câte ori situaţia o impune, şi sã informeze în timp util administratorul SNUAU cu privire la starea drumurilor, cu precizarea perimetrului şi a perioadei în care este închisã sau îngreunatã circulaţia pe drumurile publice.
(2) Administratorul SNUAU va informa dispeceratele de urgenţã despre modificãrile corespunzãtoare şi va efectua, în limita posibilitãţilor tehnice existente, modificãrile corespunzãtoare pe harta digitalã.
(3) Rãspunderea pentru exactitatea, corectitudinea şi integralitatea informaţiilor transmise administratorului SNUAU privind nomenclatorul drumurilor, codificarea acestora şi a informaţiilor privind starea drumurilor şi a circulaţiei publice pe acestea revine emitentului.
ART. 23
(1) Cu avizul Comitetului, administratorul SNUAU poate încheia convenţii şi protocoale de colaborare cu organizaţii neguvernamentale, societãţi comerciale şi cu alte servicii publice, constituite potrivit legii, care pot contribui la funcţionarea SNUAU.
(2) Persoanele juridice prevãzute la alin. (1), interesate în realizarea comunicaţiei cu SNUAU, suportã cheltuielile pentru acoperirea costurilor privind realizarea comunicaţiei cu centrele unice pentru apeluri de urgenţã, iar eventualele venituri încasate de SNUAU se vireazã la bugetul de stat.
(3) Toate persoanele juridice interesate în realizarea comunicaţiei cu SNUAU au obligaţia de a solicita în scris administratorului SNUAU avizul tehnic de compatibilitate a sistemelor proprii cu soluţia tehnicã implementatã în cadrul sistemului.
ART. 24
(1) Administratorul SNUAU, agenţiile specializate de intervenţie, Autoritatea Naţionalã pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei şi furnizorii de servicii de telefonie destinate publicului au obligaţia de a asigura informarea publicului cu privire la existenţa şi la modul de utilizare a numãrului unic pentru apeluri de urgenţã 112.
(2) Numãrul unic pentru apeluri de urgenţã 112 este singurul numãr permis a fi afişat pe mijloacele publice de intervenţie la urgenţe, iar afişarea acestuia se va realiza, în mod obligatoriu, prin grija agenţiilor specializate de intervenţie care au în dotare aceste mijloace.

CAP. VI
Finanţarea SNUAU

ART. 25
(1) Finanţarea cheltuielilor pentru administrarea, operarea şi întreţinerea SNUAU se asigurã de la bugetul de stat, prin bugetul administratorului SNUAU, care se stabileşte la nivelul sumelor vãrsate anual de Autoritatea Naţionalã pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei.
(2) Pânã la desemnarea prin hotãrâre a Guvernului a administratorului SNUAU, finanţarea cheltuielilor prevãzute la alin. (1) se asigurã în continuare din sumele alocate pentru activitãţi finanţate integral din veniturile proprii ale acestui sistem.
ART. 26
(1) Autoritatea Naţionalã pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei varsã anual, în perioada 2008-2012, la bugetul de stat o contribuţie în valoare de 38 milioane lei, care se poate corecta anual prin hotãrâre a Guvernului.
(2) Suma prevãzutã la alin. (1) se diminueazã cu valoarea contribuţiilor achitate de Autoritatea Naţionalã pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei operatorului SNUAU ca venituri proprii pânã la data desemnãrii prin hotãrâre a Guvernului a administratorului SNUAU.
(3) Soldul obligaţiilor de platã cãtre furnizori şi al celor aferente drepturilor de personal existent la data preluãrii finanţãrii de la bugetul de stat a cheltuielilor prevãzute la art. 25 se lichideazã din disponibilitãţile în lei şi în valutã existente la acea datã în conturile SNUAU, iar sumele rãmase neutilizate se vireazã la bugetul de stat.
(4) Se autorizeazã Ministerul Economiei şi Finanţelor sã introducã, la propunerea administratorului SNUAU, modificãri în volumul şi în structura veniturilor şi cheltuielilor bugetului de stat, sumelor alocate pentru activitãţi finanţate integral din venituri proprii, şi în anexele la bugetele administratorului SNUAU.
ART. 27
Proiectul bugetului SNUAU, avizat de Comitet, este inclus în proiectul de buget al administratorului SNUAU, care se aprobã prin legile bugetare anuale, odatã cu bugetul administratorului SNUAU.
ART. 28
Din bugetul administratorului SNUAU se asigurã fondurile pentru funcţionarea resurselor de comunicaţii publice utilizate pentru:
a) conectarea centrelor unice pentru apeluri de urgenţã cu dispeceratele de urgenţã/dispeceratele integrate de urgenţã;
b) conectarea centrelor unice pentru apeluri de urgenţã cu reţelele operatorilor de comunicaţii.
ART. 29
Din bugetele ordonatorilor principali de credite în structura cãrora se aflã agenţiile specializate de intervenţie, se asigurã fondurile pentru funcţionarea resurselor de comunicaţii publice utilizate pentru:
a) conectarea staţiilor de intervenţie proprii cu dispeceratele de urgenţã/dispeceratele integrate de urgenţã proprii;
b) comunicaţiile cu resursele de intervenţie proprii.
ART. 30
Spaţiile şi suporţii tehnici necesari funcţionãrii SNUAU vor fi puşi la dispoziţia administratorului SNUAU, gratuit sau fãrã platã, de cãtre instituţiile publice finanţate de la bugetul de stat.

CAP. VII
Sancţiuni

ART. 31
(1) Încãlcarea dispoziţiilor prezentei ordonanţe de urgenţã atrage rãspunderea administrativã, disciplinarã, civilã sau contravenţionalã, dupã caz.
(2) Responsabilitãţile personalului de operare sunt stabilite prin hotãrâri emise de Comitet.
(3) Personalul cu atribuţii de operare în cadrul SNUAU este exonerat de rãspundere disciplinarã în situaţia în care acesta a acţionat în conformitate cu prevederile regulamentului de operare aprobat de Comitet.
(4) Regulamentul de operare va fi publicat pe pagina de internet a administratorului SNUAU.
ART. 32
(1) Constituie contravenţii urmãtoarele fapte şi se sancţioneazã dupã cum urmeazã:
a) apelarea abuzivã a numãrului unic pentru apeluri de urgenţã 112, cu amendã de la 500 lei la 1.000 lei;
b) alertarea falsã a agenţiilor specializate de intervenţie, cu amendã de la 500 lei la 1.000 lei;
c) nerespectarea de cãtre furnizorii de reţele publice de comunicaţii electronice sau de servicii de telefonie destinate publicului a obligaţiilor prevãzute la art. 14-17 şi la art. 18 alin. (1), cu amendã de la 5.000 lei la 100.000 lei;
d) nerespectarea de cãtre furnizorii de comunicaţii electronice a condiţiilor tehnice şi economice referitoare la realizarea comunicaţiilor cãtre SNUAU stabilite, în condiţiile legii, de Autoritatea Naţionalã pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei, cu amendã de la 5.000 lei la 100.000 lei;
e) neîndeplinirea de cãtre administratorul SNUAU a obligaţiilor privind securitatea şi confidenţialitatea bazelor de date, prevãzute la art. 18 alin. (2) şi la art. 19 alin. (1), cu amendã de la 1.500 lei la 50.000 lei.
(2) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea amenzilor prevãzute la alin. (1) lit. a) şi b) se fac de cãtre persoanele anume împuternicite din cadrul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, pe baza datelor furnizate de administratorul SNUAU.
(3) Constatarea contravenţiei şi aplicarea amenzii prevãzute la alin. (1) lit. c) şi d) se fac de cãtre persoanele anume împuternicite din cadrul Autoritãţii Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei.
(4) Constatarea contravenţiei şi aplicarea amenzii prevãzute la alin. (1) lit. e) se fac de cãtre persoane anume împuternicite din cadrul Autoritãţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrãrii Datelor cu Caracter Personal, înfiinţatã prin <>Legea nr. 102/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrãrii Datelor cu Caracter Personal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, conform atribuţiilor prevãzute de <>Legea nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(5) Dispoziţiilor referitoare la contravenţii, prevãzute la alin. (1)-(4), le sunt aplicabile dispoziţiile <>Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

CAP. VIII
Dispoziţii tranzitorii şi finale

ART. 33
Prezenta ordonanţã de urgenţã intrã în vigoare la 10 zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 34
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã se abrogã <>Ordonanţa Guvernului nr. 18/2002 privind funcţionarea Sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenţã, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 81 din 1 februarie 2002, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 398/2002 , cu modificãrile ulterioare.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul comunicaţiilor
şi tehnologiei informaţiei,
Karoly Borbely

Preşedintele Autoritãţii Naţionale
pentru Reglementare în Comunicaţii
şi Tehnologia Informaţiei,
Dan Cristian Georgescu

p. Ministrul internelor
şi reformei administrative,
Paul Victor Dobre,
secretar de stat

Ministrul sãnãtãţii publice,
Gheorghe Eugen Nicolãescu

Ministrul economiei
şi finanţelor,
Varujan Vosganian

Bucureşti, 19 martie 2008.
Nr. 34.
-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016