Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 33 din 17 aprilie 2000  privind finantarea de la bugetul de stat a unor masuri pentru protejarea patrimoniului genetic al animalelor    Twitter Facebook

ORDONANTA DE URGENTA nr. 33 din 17 aprilie 2000 privind finantarea de la bugetul de stat a unor masuri pentru protejarea patrimoniului genetic al animalelor

PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 163 din 18 aprilie 2000
În temeiul art. 114 alin. (4) din Constituţia României,

Guvernul României emite urmãtoarea ordonanta de urgenta:

Prezenta ordonanta de urgenta stabileşte cadrul juridic privind finanţarea de la bugetul de stat a activitãţii de întreţinere, conservare şi perpetuare a patrimoniului genetic al animalelor.
În sensul prezentei ordonanţe de urgenta, prin patrimoniul genetic al animalelor se înţelege nucleul autohton al populatiilor de animale, sericicole şi piscicole, izolate reproductiv, al raselor, liniilor pure şi hibrizilor, deţinute de persoane fizice şi/sau juridice ce desfãşoarã activitãţi de selecţie, testare şi hibridare, ferme de elita, depozite de armasari, centre de producere a materialului seminal congelat.
Întreţinerea, conservarea şi perpetuarea patrimoniului genetic al animalelor se finanţeazã de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei.
Repartizarea sumelor pentru întreţinerea, conservarea şi perpetuarea patrimoniului genetic al animalelor pe specii, rase, linii şi hibrizi, precum şi numãrul de animale pentru care se acorda aceste sume se stabilesc anual prin hotãrâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei.
Cheltuielile finanţate de la bugetul de stat pentru întreţinerea, conservarea şi perpetuarea patrimoniului genetic al animalelor cuprind totalitatea cheltuielilor pentru aplicarea tehnologiilor speciale de întreţinere, exploatare, protecţie a materialului biologic şi constau în procurarea de furaje, medicamente, aplicarea tratamentelor sanitare veterinare şi de igiena, asigurarea protecţiei şi transportul materialului biologic.
(1) Anual, prin ordin al ministrului agriculturii şi alimentaţiei se va stabili lista cuprinzând deţinãtorii de patrimoniu genetic al animalelor, care va fi publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, pana la data de 15 decembrie pentru anul calendaristic urmãtor.
(2) Lista cuprinzând deţinãtorii de patrimoniu genetic în anul 2000 va fi publicatã în Monitorul Oficial al României în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenta.
(3) Prin deţinãtori de patrimoniu genetic al animalelor se înţelege persoanele fizice sau juridice care au în proprietate speciile, rasele, liniile pure şi hibrizii nucleelor de animale, sericicole şi piscicole, necesare activitãţii de selecţie, testare şi hibridare, producerii de material seminal congelat, asigurãrii de armasari pentru monta publica.
Deţinãtorii de patrimoniu genetic al animalelor vor întocmi anual programe proprii de restructurare a acestuia, care vor fi aprobate în baza programului general întocmit la nivelul întregii tari de Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei.
(1) Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei va încheia cu deţinãtorii de patrimoniu genetic al animalelor convenţii privind sprijinul acordat şi modul de utilizare a sumelor alocate, care sa asigure perpetuarea speciilor în rase şi linii pure la dimensiunile necesare pentru relansarea producţiei naţionale zootehnice.
(2) Dimensiunile populatiilor ce constituie patrimoniul genetic naţional pentru care se asigura alocaţii sunt stabilite prin strategia generalã de dezvoltare a patrimoniului genetic, care va fi aprobatã prin ordin al ministrului agriculturii şi alimentaţiei.
Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei controleazã modul de utilizare de cãtre deţinãtorii de patrimoniu genetic al animalelor a sumelor alocate, precum şi realizarea programelor pentru care s-a acordat finanţarea.
(1) Utilizarea sumelor alocate pentru întreţinerea, conservarea şi perpetuarea patrimoniului genetic al animalelor în alte scopuri constituie contravenţie, dacã fapta nu este sãvârşitã în astfel de condiţii încât, potrivit legii penale, sa constituie infracţiune, şi se sancţioneazã cu amenda de la 8 milioane lei la 12 milioane lei.
(2) Constatarea contravenţiilor prevãzute la alin. (1) şi aplicarea amenzilor se fac de persoane împuternicite de ministrul agriculturii şi alimentaţiei.
(3) În mãsura în care prezenta ordonanta de urgenta nu dispune, contravenţiei prevãzute la alin. (1) îi sunt aplicabile dispoziţiile care reglementeazã regimul general al contravenţiilor.
În termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenta Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei va supune spre aprobare Guvernului norme metodologice de aplicare a acesteia.

MUGUR CONSTANTIN ISARESCU