Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 3 din 13 martie 2012  privind unele masuri pentru organizarea si desfasurarea alegerilor pentru autoritatile  administratiei publice locale din anul 2012    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 3 din 13 martie 2012 privind unele masuri pentru organizarea si desfasurarea alegerilor pentru autoritatile administratiei publice locale din anul 2012

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 167 din 14 martie 2012
    Luând în considerare necesitatea desfãşurãrii la nivelul întregii ţãri, în condiţii optime, a procesului electoral pentru alegerea autoritãţilor administraţiei publice locale în anul 2012 şi pentru a se evita o eventualã blocare a alegerilor în unele localitãţi, din cauza lipsei fondurilor,
    având în vedere necesitatea stabilirii unui mecanism de recuperare din bugetele locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor, sectoarelor municipiului Bucureşti, ale judeţelor sau al municipiului Bucureşti, dupã caz, a sumelor alocate Ministerului Administraţiei şi Internelor, pentru instituţiile prefectului, din Fondul de rezervã bugetarã la dispoziţia Guvernului, pentru desfãşurarea procesului electoral,
    ţinând cont de imperativul asigurãrii bunei organizãri a alegerilor locale, inclusiv sub aspectul centralizãrii informatice a rezultatelor votãrii,
    în considerarea faptului cã toate aceste elemente vizeazã interesul public şi constituie o situaţie de urgenţã şi extraordinarã, a cãrei reglementare nu poate fi amânatã,
    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,

    Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

    ART. 1
    Prin excepţie de la prevederile art. 117 alin. (1) din Legea nr. 67/2004 pentru alegerea autoritãţilor administraţiei publice locale, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, la alegerile locale din anul 2012, sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor generate de activitãţile Ministerului Administraţiei şi Internelor din domeniul ordinii şi siguranţei publice pentru buna organizare şi desfãşurare a alegerilor, a cheltuielilor aferente prelucrãrii, selectãrii şi distribuirii pe suport electronic de memorie a datelor necesare pentru elaborarea sau actualizarea listelor electorale permanente şi a listelor electorale complementare, tipãririi listelor electorale permanente, a listelor electorale complementare, a copiilor de pe listele electorale permanente şi complementare, precum şi a celorlalte tipizate utilizate în procesul electoral, respectiv sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor cu tipãrirea proceselor-verbale pentru centralizarea rezultatului votãrii la nivel naţional, se asigurã din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor, respectiv prin bugetul Secretariatului General al Guvernului, pentru Institutul Naţional de Statisticã.
    ART. 2
    Autoritatea Electoralã Permanentã achiziţioneazã aplicaţiile şi/sau serviciile informatice utilizate de Biroul Electoral Central pentru centralizarea rezultatelor votãrii la alegerile pentru autoritãţile administraţiei publice locale din anul 2012.
    ART. 3
    (1) Sumele necesare acoperirii cheltuielilor efectuate de cãtre instituţiile prefectului pentru confecţionarea ştampilelor birourilor electorale de circumscripţie şi a ştampilelor de control ale secţiilor de votare, imprimarea buletinelor de vot, transportul, ambalarea şi distribuirea materialelor, documentelor şi a tipizatelor prevãzute de lege pentru desfãşurarea procesului electoral se asigurã din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor, pentru instituţiile prefectului.
    (2) Sumele necesare acoperirii cheltuielilor efectuate de cãtre Ministerul Administraţiei şi Internelor pentru plata hârtiei efectiv consumate la imprimarea buletinelor de vot şi confecţionarea ştampilelor cu menţiunea "VOTAT" şi a timbrelor autocolante se asigurã din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor.
    (3) Cheltuielile prevãzute la alin. (1) şi (2) se recupereazã din bugetele locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor, sectoarelor municipiului Bucureşti, ale judeţelor sau al municipiului Bucureşti, dupã caz, potrivit prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţã.
    ART. 4
    (1) La alegerile pentru autoritãţile administraţiei publice locale din anul 2012, Ministerul Administraţiei şi Internelor, prin Administraţia Naţionalã a Rezervelor de Stat şi Probleme Speciale, asigurã hârtia necesarã pentru imprimarea buletinelor de vot.
    (2) Ministerul Administraţiei şi Internelor repartizeazã, pe bazã de proces-verbal, instituţiilor prefectului cantitãţile de hârtie necesare imprimãrii buletinelor de vot.
    (3) Cantitatea de hârtie aflatã în ambalaje originale intacte, rãmasã neutilizatã, se restituie de cãtre instituţiile prefectului unitãţilor teritoriale ale Administraţiei Naţionale a Rezervelor de Stat şi Probleme Speciale de unde a fost ridicatã, în termen de 10 zile de la publicarea rezultatelor alegerilor în Monitorul Oficial al României, Partea I, pe bazã de proces-verbal de predare-preluare.
    (4) Plata hârtiei efectiv consumate, dupã restituirea prevãzutã la alin. (3), facturatã la preţ de înregistrare în contabilitate, se face de cãtre Ministerul Administraţiei şi Internelor, în termen de 30 de zile de la publicarea rezultatelor alegerilor în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    (5) Instituţiile prefectului asigurã imprimarea buletinelor de vot, în vederea garantãrii securitãţii acestor documente.
    ART. 5
    (1) La alegerile pentru autoritãţile administraţiei publice locale din anul 2012, cetãţenilor cu drept de vot care îşi exercitã acest drept în baza cãrţii de identitate li se aplicã pe aceasta un timbru autocolant cu menţiunea "Votat" şi data scrutinului.
    (2) Membrii biroului electoral al secţiei de votare aplicã timbrul autocolant pe versoul cãrţii de identitate.
    (3) Timbrul autocolant trebuie sã asigure aderarea perfectã pe cartea de identitate, astfel încât sã nu se poatã detaşa fãrã a se produce deteriorarea acestui document.
    (4) Timbrele autocolante au acelaşi format pentru toate circumscripţiile electorale, sunt imprimate cu litere de aceeaşi mãrime, cu aceleaşi caractere şi cu aceeaşi cernealã, într-un numãr egal cu cel al alegãtorilor care deţin cãrţi de identitate, cu un plus de 10%.
    (5) Achiziţionarea timbrelor autocolante se asigurã de cãtre Ministerul Administraţiei şi Internelor, care le predã prefecţilor, pe bazã de proces-verbal.
    (6) Prefecţii distribuie, pe bazã de proces-verbal de predare-preluare, timbrele autocolante primarilor, care le predau preşedinţilor birourilor electorale ale secţiilor de votare, pe bazã de proces-verbal de predare-preluare, pânã cel târziu în preziua alegerilor.
    (7) În vederea distribuirii timbrelor autocolante, structurile teritoriale ale Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date din cadrul Ministerul Administraţiei şi Internelor comunicã primarilor, cel târziu cu 15 zile înainte de ziua votãrii, numãrul alegãtorilor care deţin cãrţi de identitate, înscrişi în listele electorale permanente, pe fiecare secţie de votare.
    (8) Ministerul Administraţiei şi Internelor furnizeazã primarilor datele prevãzute la alin. (7) în mod gratuit.
    (9) Dupã încheierea votãrii, preşedinţii birourilor electorale ale secţiilor de votare predau primarilor, pe bazã de proces-verbal, timbrele autocolante neutilizate.
    ART. 6
    (1) Sumele alocate Ministerului Administraţiei şi Internelor, pentru instituţiile prefectului, potrivit art. 3 alin. (1), pentru desfãşurarea procesului electoral, se vireazã cu aceastã destinaţie în bugetul fiecãrei instituţii a prefectului, dupã reţinerea sumelor necesare pentru plata hârtiei pentru buletinele de vot şi a sumelor pentru confecţionarea ştampilelor cu menţiunea "VOTAT" şi a timbrelor autocolante, iar recuperarea cheltuielilor se efectueazã în condiţiile legii.
    (2) Pentru reîntregirea fondurilor utilizate în procesul electoral, autoritãţile administraţiei publice locale achitã Ministerului Administraţiei şi Internelor, prin instituţiile prefectului, din bugetele proprii, în termen de 60 de zile de la publicarea rezultatelor alegerilor în Monitorul Oficial al României, Partea I, sumele utilizate pentru acoperirea cheltuielilor prevãzute la art. 3 alin. (1) şi (2).
    (3) În cazul în care unitãţile administrativ-teritoriale, respectiv subdiviziunile administrativ-teritoriale nu respectã termenul prevãzut la alin. (2), instituţiile prefectului vor comunica direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti lista acestora şi sumele aferente nerestituite, în scopul sistãrii alimentãrii bugetelor locale respective cu cote defalcate din impozitul pe venit şi cu sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru echilibrarea bugetelor locale.
    (4) Pânã la lichidarea obligaţiilor de platã cãtre instituţiile prefectului, cotele defalcate din impozitul pe venit şi sumele defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru echilibrarea bugetelor locale, care au fost sistate în condiţiile alin. (3), vor fi alocate bugetelor locale beneficiare numai pentru achitarea acestor obligaţii.
    (5) Recuperarea de cãtre instituţiile prefectului a sumelor alocate din Fondul de rezervã bugetarã la dispoziţia Guvernului, prin bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor, potrivit art. 3 alin. (1) şi (2), se efectueazã cu sprijinul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv al Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti.
    ART. 7
    Unitãţile administrativ-teritoriale şi subdiviziunile administrativ-teritoriale vor include în bugetele proprii pe anul 2012 prevederi corespunzãtoare pentru achitarea cheltuielilor prevãzute la art. 3 alin. (1) şi (2), necesare desfãşurãrii în bune condiţii a alegerilor pentru autoritãţile administraţiei publice locale, potrivit prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţã.

                      PRIM-MINISTRU
                 MIHAI-RĂZVAN UNGUREANU

                     Contrasemneazã:
                     ---------------
           Ministrul administraţiei şi internelor,
                      Gabriel Berca

              Secretarul general al Guvernului,
                       Dezsi Attila

              p. Ministrul finanţelor publice,
                     Gheorghe Gherghina,
                      secretar de stat

    Bucureşti, 13 martie 2012.
    Nr. 3.

                          ------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016