Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 26 din 18 martie 2009  pentru modificarea   Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a Romaniei    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 26 din 18 martie 2009 pentru modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a Romaniei

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 181 din 24 martie 2009

Având în vedere:
- necesitatea îmbunãtãţirii mãsurilor pe linia supravegherii frontierei de stat, prin administrarea de cãtre Poliţia de Frontierã Românã a lucrãrilor de întreţinere a culoarului şi fâşiei de protecţie a frontierei de stat, demersuri care vor contribui la securizarea frontierei de stat, cu influenţe pozitive în procesul de evaluare Schengen ce urmeazã a se desfãşura în perioada imediat urmãtoare;
- necesitatea respectãrii obligaţiilor ce decurg din acordurile, convenţiile sau înţelegerile încheiate între România şi statele vecine privind curãţarea şi întreţinerea culoarului de frontierã, repararea şi întreţinerea semnelor de frontierã;
- realizarea în condiţii optime a mãsurãtorilor topografice clasice şi GPS în vederea marcãrii şi verificãrii frontierei de stat,
ţinând seama de faptul cã toate aceste elemente constituie situaţii extraordinare a cãror reglementare nu poate fi amânatã întrucât vizeazã interesul public şi contribuie la îndeplinirea mãsurilor adoptate pe linia securizãrii frontierei de stat, cerinţã fundamentalã pentru integrarea României în Spaţiul Schengen,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

ARTICOL UNIC
<>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a României, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 352 din 30 iunie 2001, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 243/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 3, alineatul (3) va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Fâşia de protecţie a frontierei de stat se stabileşte de la linia de frontierã cãtre interior şi are o lãţime de 20 metri. La frontiera de apã sau în locurile din imediata apropiere a frontierei de stat în care terenurile sunt mlãştinoase, supuse erodãrilor sau avalanşelor, fâşia de protecţie a frontierei de stat se constituie mai în adâncime. Fâşia de protecţie a frontierei de stat se constituie şi se marcheazã prin grija structurilor teritoriale ale Poliţiei de Frontierã Române."
2. Articolul 7 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 7. - (1) Culoarul de frontierã şi fâşia de protecţie a frontierei de stat fac parte din domeniul public al statului şi se administreazã de cãtre Ministerul Administraţiei şi Internelor, prin Poliţia de Frontierã Românã, în condiţiile stabilite prin Normele metodologice de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a României, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 445/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Structurile teritoriale ale poliţiei de frontierã asigurã curãţarea şi întreţinerea culoarului de frontierã, întreţinerea şi repararea semnelor de frontierã sau, la nevoie, înlocuirea acestora, conform prevederilor documentelor bilaterale încheiate cu statele vecine. Aceste activitãţi se desfãşoarã la termenele stabilite prin acordurile, convenţiile ori înţelegerile de frontierã încheiate cu statele vecine sau ori de câte ori este nevoie.
(3) În fâşia de protecţie a frontierei de stat, poliţiştii de frontierã au dreptul sã instaleze mijloace de semnalare a trecerilor peste frontierã şi de supraveghere a liniei de frontierã. Dacã situaţia o impune, pentru termene limitate, pânã la dispariţia stãrii care determinã necesitatea, în fâşia de protecţie a frontierei de stat se pot face şi alte lucrãri necesare în vederea îndeplinirii atribuţiilor de cãtre poliţiştii de frontierã.
(4) Suprafeţele de teren cuprinse între fâşia de protecţie a frontierei de stat şi culoarul de frontierã sau malul apelor, dupã caz, se administreazã de cãtre persoanele fizice sau juridice cãrora le aparţin, cu respectarea prevederilor Normele metodologice de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a României, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 445/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(5) Accesul persoanelor în fâşia de protecţie a frontierei de stat pânã la culoarul de frontierã sau malul apelor, dupã caz, este permis în baza documentelor de identitate, cu aprobarea şefului formaţiunii locale a poliţiei de frontierã.
(6) Accesul persoanelor pentru efectuarea unor activitãţi dincolo de fâşia de protecţie a frontierei de stat, în situaţia în care aceasta se constituie mai în adâncime, precum şi în insulele şi ostroavele aparţinând statului român, situate în apele de frontierã, este permis numai prin locurile şi în condiţiile stabilite de şeful formaţiunii locale a poliţiei de frontierã.
(7) Accesul persoanelor în insulele şi ostroavele de formaţiune nouã din apele de frontierã este permis numai dupã determinarea apartenenţei acestora, pe baza înţelegerilor încheiate între statul român şi statul vecin."
3. La articolul 42, alineatul (3) se abrogã.
4. La articolul 75, literele e) şi f) vor avea urmãtorul cuprins:
"e) accesul la uscat, fãrã aprobarea şefului punctului de trecere, al membrilor echipajelor navelor româneşti de transport de mãrfuri care, din motive justificate, sunt obligate sã staţioneze în raza portului; neprezentarea dupã plecarea navei a marinarilor rãmaşi pe teritoriul României la agenţia companiei de navigaţie de care aparţine nava, pentru a li se rezolva situaţia; accesul la bord al membrilor de familie ai marinarilor strãini îmbarcaţi pe navele aflate în porturile româneşti care navigheazã între porturile Constanţa, Sulina şi Moldova Veche fãrã paşaport ori alte documente de trecere a frontierei sau fãrã aprobarea şefului punctului de trecere; desfãşurarea oricãrei activitãţi în punctele de trecere a frontierei de stat, alta decât efectuarea controlului de frontierã, fãrã avizul, dupã caz, al şefului direcţiei teritoriale a poliţiei de frontierã competente, al şefului structurii de coordonare a punctelor de trecere aeroportuare, al administraţiei publice locale sau al altei autoritãţi prevãzute de lege; nerespectarea obligaţiilor prevãzute în avizul eliberat de şeful direcţiei teritoriale a poliţiei de frontierã competente sau de şeful structurii de coordonare a punctelor de trecere aeroportuare, potrivit prevederilor art. 45 alin. (1);
f) accesul persoanelor în fâşia de protecţie a frontierei de stat pânã la culoarul de frontierã sau malul apelor, dupã caz, fãrã documente de identitate sau fãrã aprobarea şefului formaţiunii locale a poliţiei de frontierã; accesul persoanelor pentru efectuarea unor activitãţi dincolo de fâşia de protecţie a frontierei de stat, în situaţia în care aceasta se constituie mai în adâncime, precum şi în insulele şi ostroavele aparţinând statului român, situate în apele de frontierã, prin alte locuri sau în alte condiţii decât cele stabilite de şeful formaţiunii locale a poliţiei de frontierã; accesul persoanelor în insulele şi ostroavele de formaţiune nouã din apele de frontierã înainte de determinarea apartenenţei acestora; desfãşurarea activitãţilor prevãzute la art. 39 fãrã avizul direcţiilor teritoriale ale poliţiei de frontierã; efectuarea pescuitului în apele de frontierã, apele maritime interioare şi în marea teritorialã în alte locuri sau în alte sectoare decât cele stabilite de autoritãţile competente sau fãrã avizul prealabil al şefului inspectoratului judeţean al poliţiei de frontierã competent; pãstrarea bãrcilor şi ambarcaţiunilor aflate pe apele de frontierã sau pe apele maritime interioare în alte locuri decât cele stabilite de autoritãţile competente ori neluarea de cãtre cei care le deţin a mãsurilor necesare pentru a preveni folosirea acestora la trecerea ilegalã a frontierei de stat, la practicarea contrabandei sau la alte activitãţi ilicite; desfãşurarea activitãţilor de agrement şi sportive în apele de frontierã, marea interioarã şi marea teritorialã fãrã aprobarea cãpitãniei de port sau, dupã caz, a administraţiei publice locale ori fãrã avizul şefului sectorului poliţiei de frontierã sau, dupã caz, al şefului grupului de nave al poliţiei de frontierã; acostarea fãrã drept a navelor şi ambarcaţiunilor cu excursionişti în alte locuri decât porturile sau locurile special amenajate în acest scop; pãşunatul animalelor în timpul zilei dincolo de fâşia de protecţie a frontierei de stat; pãşunatul animalelor în timpul nopţii în alte locuri decât cele stabilite de autoritãţile administraţiei publice locale sau fãrã avizul şefului sectorului poliţiei de frontierã; vânãtoarea de-a lungul frontierei de stat, pe adâncimea de 500 metri de la fâşia de protecţie a frontierei de stat cãtre interior, pentru frontiera de uscat, şi de la limita terenului inundabil, pentru frontiera de apã; desfãşurarea vânãtorii, prevãzutã la art. 44 alin. (2), fãrã avizul prealabil al şefului sectorului poliţiei de frontierã; fixarea pe bandã magneticã, pe hârtie sau pe alt suport a imaginilor care redau porţiuni din teritoriul statelor vecine de cãtre persoanele care se deplaseazã ori care desfãşoarã diferite activitãţi în apropierea frontierei de stat, dacã acest lucru este prevãzut în acordurile sau în convenţiile privitoare la frontierã încheiate de România cu statele vecine; purtarea de convorbiri neautorizate peste linia de frontierã, dacã acest lucru este prevãzut în acordurile sau în convenţiile privitoare la frontierã încheiate de România cu statele vecine; comiterea sau proferarea de cãtre persoanele care se deplaseazã ori desfãşoarã activitãţi în apropierea frontierei de stat de fapte, gesturi sau expresii jignitoare la adresa statului vecin ori a cetãţenilor acestuia, dacã acestea sunt prevãzute în acordurile sau în convenţiile privitoare la frontierã încheiate de România cu statele vecine."

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:


───────────────
Viceprim-ministru,
ministrul administraţiei şi internelor,
Dan Nica

p. Ministrul afacerilor externe,
Costea Romulus Doru,
secretar de stat

Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea

Bucureşti, 18 martie 2009.
Nr. 26.
___________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016