Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 26 din 17 martie 2011  privind stabilirea unor masuri organizatorice la nivelul aparatului de lucru al Guvernului si al unor ministere, precum si pentru stabilirea unor masuri financiar-bugetare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 26 din 17 martie 2011 privind stabilirea unor masuri organizatorice la nivelul aparatului de lucru al Guvernului si al unor ministere, precum si pentru stabilirea unor masuri financiar-bugetare

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 195 din 21 martie 2011

    Reţinându-se cã fondurile structurale şi de coeziune reprezintã una dintre principalele surse de investiţii în infrastructura României şi de susţinere a eforturilor la nivel naţional pentru ieşirea din recesiunea economicã,
    luându-se în considerare faptul cã gradul redus de absorbţie al fondurilor structurale şi de coeziune impune cu necesitate coordonarea acestui proces la nivelul conducerii Guvernului, în scopul accelerãrii susţinute a acestui proces şi al înlãturãrii oricãror disfuncţionalitãţi,
    având în vedere cã absorbţia acceleratã a fondurilor structurale şi de coeziune reprezintã unul dintre obiectivele viitorului acord stand-by cu Fondul Monetar Internaţional, precum şi faptul cã derularea acordurilor anterioare cu organismele financiare internaţionale a avut un rol determinant în stabilizarea şi în ieşirea din zona de risc a economiei României,
    constatându-se cã neaplicarea mãsurilor cuprinse în prezenta ordonanţã de urgenţã ar avea consecinţe grave asupra realizãrii procesului de absorbţie a fondurilor structurale şi de coeziune, precum şi asupra proiectelor naţionale de dezvoltare a infrastructurii, ceea ce ar întârzia revenirea pe creştere a economiei naţionale,
    având în vedere necesitatea stabilirii unor mãsuri organizatorice la nivelul conducerii Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului, în vederea asigurãrii aplicãrii <>Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011,
    ţinând cont de blocajul financiar cu care se confruntã operatorii economici, datorat neachitãrii obligaţiilor de platã de cãtre instituţiile publice beneficiare ale unor servicii sau lucrãri, în vederea relansãrii economice a acestora şi a eliminãrii arieratelor unitãţilor administrativ-teritoriale,
    în considerarea faptului cã elementele menţionate vizeazã interesul public şi constituie o situaţie extraordinarã, a cãrei reglementare nu poate fi amânatã,
    în temeiul <>art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,

    Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

    ART. 1
    (1) La data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, Autoritatea pentru Coordonarea Instrumentelor Structurale, direcţie generalã în structura Ministerului Finanţelor Publice, denumitã în continuare ACIS, se organizeazã ca departament fãrã personalitate juridicã în cadrul aparatului de lucru al Guvernului şi în subordinea primului-ministru, finanţatã de la bugetul de stat prin bugetul Secretariatului General al Guvernului.
    (2) ACIS este condusã de un şef de departament, cu rang de secretar de stat, numit şi eliberat din funcţie prin decizie a primului-ministru.
    ART. 2
    (1) ACIS exercitã urmãtoarele funcţii:
    a) de autoritate pentru coordonarea instrumentelor structurale, în sensul prevãzut la <>art. 7 din Hotãrârea Guvernului nr. 457/2008 privind cadrul instituţional de coordonare şi de gestionare a instrumentelor structurale;
    b) de reglementare privind stimularea financiarã a personalului care gestioneazã fonduri comunitare şi privind structurile din cadrul ministerelor şi instituţiilor care au ca obiect de activitate gestionarea asistenţei financiare acordate României prin instrumentul de preaderare PHARE, instrumentul financiar provizoriu Facilitatea de tranziţie, fondurile structurale şi de coeziune şi mecanismul financiar al Spaţiului Economic European 2004-2009, numãrul şi structura posturilor, criteriile de încadrare a personalului pe funcţii specifice şi procentul ce urmeazã a fi acordat personalului potrivit <>art. 1 şi 2 din Legea nr. 490/2004 privind stimularea financiarã a personalului care gestioneazã fonduri comunitare, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, prin intermediul Secretariatului General al Guvernului;
    c) de autoritate de management pentru Programul operaţional Asistenţã tehnicã, în sensul prevãzut la <>art. 17 din Hotãrârea Guvernului nr. 457/2008;
    d) de coordonator naţional al asistenţei în raport cu Uniunea Europeanã, conform prevederilor memorandumurilor de înţelegere dintre Guvernul României şi Comisia Europeanã;
    e) de punct naţional de contact pentru programele de înfrãţire instituţionalã cu statele care beneficiazã de finanţãri nerambursabile din partea Uniunii Europene;
    f) de punct naţional de contact pentru mecanismul financiar al Spaţiului Economic European 2004-2009;
    g) de punct naţional de contact pentru Programul de cooperare norvegian pentru creştere economicã şi dezvoltare durabilã 2004-2009.
    (2) În îndeplinirea funcţiilor prevãzute la alin. (1), ACIS are în principal urmãtoarele atribuţii:
    a) prevãzute la <>art. 8 şi 17 din Hotãrârea Guvernului nr. 457/2008;
    b) aferente coordonatorului naţional al asistenţei, prevãzute în memorandumurile de înţelegere dintre Guvernul României şi Comisia Europeanã privind Programul PHARE şi Facilitatea de tranziţie;
    c) aferente coordonãrii participãrii României la proiectele de twinning în calitate de punct naţional de contact;
    d) aferente punctului naţional de contact pentru mecanismul financiar al Spaţiului Economic European 2004-2009, conform anexei A, secţiunea 2.1 "Administrarea - Selecţia proiectelor - Monitorizarea" din Memorandumul de înţelegere pentru implementarea mecanismului financiar SEE 2004-2009 dintre guvernele Islandei, Principatului Liechtenstein, Guvernul Norvegiei şi Guvernul României, publicat în temeiul <>Ordinului ministrului economiei şi finanţelor nr. 2.363/2007 în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 44 din 18 ianuarie 2008;
    e) aferente punctului naţional de contact pentru Programul de cooperare norvegian pentru creştere economicã şi dezvoltare durabilã 2004-2009, conform Memorandumului de înţelegere dintre Guvernul Norvegiei şi Guvernul României pentru Programul de cooperare norvegian pentru creştere economicã şi dezvoltare durabilã, publicat în temeiul <>Ordinului ministrului economiei şi finanţelor nr. 2.165/2007 în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 6 din 4 ianuarie 2008;
    f) aferente participãrii la coordonarea politicii în domeniul polilor de creştere.
    ART. 3
    (1) În tot cuprinsul actelor normative, în cazul prevederilor care reglementeazã funcţiile şi atribuţiile principale ale ACIS, potrivit prevederilor art. 2, sintagma "Ministerul Finanţelor Publice" se înlocuieşte cu sintagma "Autoritatea pentru Coordonarea Instrumentelor Structurale".
    (2) În cadrul <>art. 4 alin. (1^1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiarã a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţã, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 362/2009, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, sintagma "Ministerul Finanţelor Publice" se înlocuieşte cu sintagma "Autoritatea pentru Coordonarea Instrumentelor Structurale".
    ART. 4
    (1) În termen de 15 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, Secretariatul General al Guvernului preia de la Ministerul Finanţelor Publice, pe bazã de protocol de predare-preluare, numãrul de posturi, personalul aferent, cu menţinerea veniturilor salariale, prevederile bugetare aferente activitãţii fostei ACIS pe anul 2011, execuţia bugetarã pânã la momentul predãrii-preluãrii, bunurile mobile aflate în utilizarea personalului, precum şi celelalte drepturi şi obligaţii.
    (2) Se autorizeazã Ministerul Finanţelor Publice sã vireze la bugetul de stat sumele aferente drepturilor prevãzute la <>art. 38 alin. (1) din Legea bugetului de stat pe anul 2011 nr. 286/2010 pentru personalul din cadrul ACIS care se preia la Secretariatul General al Guvernului, pentru anul 2011.
    (3) Cu sumele virate potrivit alin. (2) se majoreazã veniturile bugetului de stat şi cheltuielile de personal ale Secretariatului General al Guvernului, prin diminuarea în mod corespunzãtor a veniturilor şi cheltuielilor Ministerului Finanţelor Publice, aprobate potrivit <>art. 38 alin. (1) din Legea nr. 286/2010.
    ART. 5
    În termen de 15 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, primul-ministru aprobã, prin decizie, regulamentul de organizare şi funcţionare a ACIS.
    ART. 6
    (1) Se autorizeazã Ministerul Finanţelor Publice sã introducã modificãrile în structura bugetului de stat şi în bugetul fondurilor externe nerambursabile pe anul 2011 ce decurg din aplicarea prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţã, la propunerea celor 2 ordonatori principali de credite, respectiv secretarul general al Guvernului şi ministrul finanţelor publice, pe baza protocolului de predare-preluare.
    (2) Modificãrile în execuţia bugetului de stat ce decurg din aplicarea prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţã se efectueazã pe baza protocolului de predare-preluare şi a instrucţiunilor comunicate de Ministerul Finanţelor Publice ordonatorilor principali de credite.
    ART. 7
    Pe data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, un post de secretar de stat din structura aparatului de lucru al Guvernului se transferã, împreunã cu finanţarea aferentã, în structura Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului.
    ART. 8
    Prin derogare de la prevederile <>art. 30 alin. (2) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi de la dispoziţiile <>art. VII din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 63/2010 pentru modificarea şi completarea <>Legii nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, precum şi pentru stabilirea unor mãsuri financiare, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 13/2011, din Fondul de rezervã bugetarã la dispoziţia Guvernului se pot aloca, pânã la sfârşitul anului 2011, prin hotãrâre a Guvernului, sume şi pentru plata arieratelor.


                                 PRIM-MINISTRU
                                    EMIL BOC

                                Contrasemneazã:
                       Secretarul general al Guvernului,
                           Daniela Nicoleta Andreescu

                        Ministrul educaţiei, cercetãrii,
                           tineretului şi sportului,
                              Daniel Petru Funeriu

                         Ministrul finanţelor publice,
                              Gheorghe Ialomiţianu

                           Ministrul muncii, familiei
                             şi protecţiei sociale,
                                Ioan Nelu Botiş

    Bucureşti, 17 martie 2011.
    Nr. 26.
                                     -----


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016