Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 24 din 21 aprilie 2004  privind cresterea transparentei in exercitarea demnitatilor publice si a functiilor publice, precum si intensificarea masurilor de prevenire si combatere a coruptiei    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 24 din 21 aprilie 2004 privind cresterea transparentei in exercitarea demnitatilor publice si a functiilor publice, precum si intensificarea masurilor de prevenire si combatere a coruptiei

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 365 din 27 aprilie 2004
Având în vedere necesitatea intensificãrii neîntârziate a luptei împotriva fenomenului corupţiei şi a instituirii unor mãsuri imediate pentru întãrirea capacitãţii Parchetului Naţional Anticorupţie ca parchet specializat în combaterea infracţiunilor de corupţie,
ţinând seama de faptul cã data depunerii candidaturilor pentru alegerea autoritãţilor administraţiei publice locale expirã la 8 mai 2004, iar prin prezenta ordonanţã de urgenţã se propune extinderea obligaţiei de declarare a averii şi la candidaţii pentru funcţiile de consilier judeţean, consilier local şi primar,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

TITLUL I
Modificarea şi completarea <>Legii nr. 115/1996 pentru declararea şi controlul averii demnitarilor, magistraţilor, a unor persoane cu funcţii de conducere şi de control şi a funcţionarilor publici
ART. I
<>Legea nr. 115/1996 pentru declararea şi controlul averii demnitarilor, magistraţilor, a unor persoane cu funcţii de conducere şi de control şi a funcţionarilor publici, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 263 din 28 octombrie 1996, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Alineatul (4) al articolului 6 va avea urmãtorul cuprins:
"(4) Nedepunerea declaraţiei în termenul prevãzut la art. 3 alin. (2), neactualizarea declaraţiei de avere, din motive imputabile, pânã la data de 31 decembrie a fiecãrui an, în situaţia dobândirii unor bunuri, potrivit alin. (1), sau nedepunerea unei noi declaraţii în termen de 15 zile de la încetarea activitãţii ori, dupã caz, de la expirarea celor 4 ani de la ultima declaraţie conduce la declanşarea din oficiu a procedurii de control."
2. Dupã articolul 6 se introduce un nou articol, articolul 6^1 , cu urmãtorul cuprins:
"Art. 6^1 . - (1) Persoanele care candideazã pentru funcţia de Preşedinte al României, deputat, senator, consilier judeţean, consilier local sau primar au obligaţia sã îşi declare averea.
(2) Declaraţia de avere se depune la Biroul Electoral Central sau, dupã caz, la biroul electoral de circumscripţie, o datã cu declaraţia de acceptare a candidaturii, în douã exemplare. Biroul electoral de circumscripţie transmite un exemplar al declaraţiilor de avere la consiliul judeţean.
(3) Declaraţiile de avere ale candidaţilor pentru funcţia de Preşedinte al României se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, în termen de 5 zile de la data depunerii.
(4) Declaraţiile de avere ale candidaţilor pentru funcţia de deputat, senator, consilier judeţean, consilier local sau primar se publicã pe paginile de Internet ale consiliilor judeţene în termen de 5 zile de la data depunerii."
3. La articolul 9 alineatul (2), litera a) va avea urmãtorul cuprins:
"a) procurorul general al parchetului de pe lângã curtea de apel, procurorul general al Parchetului Naţional Anticorupţie sau conducãtorul autoritãţii publice la care a funcţionat ori funcţioneazã cel a cãrui avere este supusã cercetãrii;"
4. Alineatul (2) al articolului 14 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Ordonanţa de clasare se comunicã pãrţilor şi parchetului de pe lângã curtea de apel, în a cãrei razã funcţioneazã comisia sau, dupã caz, procurorului general al Parchetului Naţional Anticorupţie, precum şi direcţiei generale judeţene a finanţelor publice în a cãrei razã domiciliazã persoana a cãrei avere este supusã cercetãrii."
5. La articolul 22, litera a) va avea urmãtorul cuprins:
"a) ministrul justiţiei, procurorul general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi procurorul general al Parchetului Naţional Anticorupţie;"
6. Anexa privind declaraţia de avere se modificã şi se înlocuieşte cu anexa la prezenta ordonanţã de urgenţã.
ART. II
(1) Declaraţia de avere se depune în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, cu excepţia persoanelor prevãzute la art. 6^1 , care vor depune declaraţia de avere o datã cu declaraţia de acceptare a candidaturii. Candidaţii care şi-au depus candidaturile pentu alegerea autoritãţilor administraţiei publice locale din 6 iunie 2004 pânã la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã vor depune declaraţiile de avere în termen de 5 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã.
(2) În termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei va întocmi un index cuprinzând adresele paginilor de Internet ale autoritãţilor şi instituţiilor publice care au obligaţia sã publice declaraţiile de avere.
(3) Indexul prevãzut la alin. (2) se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a.
ART. III
<>Legea nr. 115/1996 pentru declararea şi controlul averii demnitarilor, magistraţilor, a unor persoane cu funcţii de conducere şi de control şi a funcţionarilor publici, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 263 din 28 octombrie 1996, cu modificãrile ulterioare, precum şi cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta ordonanţã de urgenţã, va fi republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouã numerotare.

TITLUL II
Modificarea şi completarea <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 43/2002 privind Parchetul Naţional Anticorupţie
ART. IV
<>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 43/2002 privind Parchetul Naţional Anticorupţie, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 244 din 11 aprilie 2002, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 503/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Dupã alineatul (3) al articolului 1 se introduce un nou alineat, alineatul (3^1 ), cu urmãtorul cuprins:
"(3^1 ) Procurorul general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie coordoneazã Parchetul Naţional Anticorupţie, potrivit legii, prin intermediul procurorului general al acestui parchet. Coordonarea priveşte îndrumãri cu caracter general referitoare la mãsurile care trebuie luate pentru prevenirea şi combaterea infracţiunilor de corupţie, precum şi solicitarea de informãri asupra activitãţii instituţiei."
2. La articolul 3 alineatul (1), dupã litera c) se introduc literele c^1 ), c^2 ) şi c^3 ) cu urmãtorul cuprins:
"c^1 ) sesizarea instanţelor judecãtoreşti pentru luarea mãsurilor prevãzute de lege şi pentru judecarea cauzelor privind infracţiunile prevãzute în <>Legea nr. 78/2000 , cu modificãrile ulterioare, care sunt, potrivit art. 13, în competenţa Parchetului Naţional Anticorupţie;
c^2 ) participarea, în condiţiile legii, la şedinţele de judecatã;
c^3 ) exercitarea cãilor de atac împotriva hotãrârilor judecãtoreşti, în condiţiile prevãzute de lege;"
3. La articolul 3 alineatul (1), dupã litera f) se introduce litera g) cu urmãtorul cuprins:
"g) exercitarea altor atribuţii prevãzute de lege."
4. Articolul 4 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 4 - (1) Parchetul Naţional Anticorupţie este condus, potrivit prevederilor art. 1 alin. (3), de un procuror general, ajutat de 2 procurori generali adjuncţi, asimilaţi adjunctului procurorului general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.
(2) În activitatea sa procurorul general al Parchetului Naţional Anticorupţie este ajutat de 2 procurori consilieri, asimilaţi procurorilor consilieri ai procurorului general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.
(3) Procurorul general al Parchetului Naţional Anticorupţie este ordonator principal de credite.
(4) Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital ale Parchetului Naţional Anticorupţie se asigurã de la bugetul de stat. Anual se constituie un depozit în valoare de 20 miliarde lei, pentru acţiuni privind organizarea şi constatarea infracţiunilor flagrante de corupţie, la dispoziţia procurorului general al Parchetului Naţional Anticorupţie. Aceastã sumã este prevãzutã la titlul «Cheltuieli materiale şi servicii» în bugetul Parchetului Naţional Anticorupţie, iar modul sãu de gestionare şi utilizare se va stabili prin ordin al procurorului general al acestui parchet."
5. Articolul 5 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 5. - (1) Parchetul Naţional Anticorupţie este organizat în urmãtoarele secţii, conduse de procurori şefi secţie, ajutaţi de procurori şefi adjuncţi secţie:
a) Secţia de combatere a corupţiei;
b) Secţia de combatere a infracţiunilor conexe infracţiunilor de corupţie;
c) Secţia de combatere a infracţiunilor de corupţie sãvârşite de militari;
d) Secţia judiciarã penalã.
(2) În cadrul Parchetului Naţional Anticorupţie se pot înfiinţa servicii teritoriale, servicii, birouri şi alte compartimente de activitate, prin ordin al procurorului general al acestui parchet.
(3) Sediul serviciilor teritoriale şi circumscripţia acestora se stabilesc de procurorul general al Parchetului Naţional Anticorupţie, de regulã, în localitãţile în care îşi au sediul parchetele de pe lângã curţile de apel şi în raport cu circumscripţia acestora.
(4) Serviciile teritoriale, serviciile şi birourile sunt conduse de procurori-şefi.
(5) Ofiţerii de poliţie judiciarã sunt organizaţi într-o brigadã condusã de un poliţist, în calitate de şef de brigadã, care sã aibã cel puţin gradul profesional de chestor de poliţie."
6. Articolul 7 se abrogã.
7. Alineatele (3), (5) şi (8) ale articolului 10 vor avea urmãtorul cuprins:
"(3) Ofiţerii de poliţie judiciarã pot efectua numai acele acte de cercetare penalã dispuse de procurorii Parchetului Naţional Anticorupţie. Ofiţerii de poliţie judiciarã îşi desfãşoarã activitatea sub directa conducere, supraveghere şi control nemijlocit al procurorului.
........................................................................................
5) Detaşarea ofiţerilor de poliţie judiciarã în cadrul Parchetului Naţional Anticorupţie se face prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor, iar numirea acestora în funcţii se face prin ordin al procurorului general al acestui parchet. Pot fi numiţi în cadrul Parchetului Naţional Anticorupţie numai ofiţerii care au absolvit o formã de învãţãmânt superior şi au minimum 6 ani vechime în structuri cu atribuţii de constatare, investigare şi cercetare a infracţiunilor de corupţie sau a celor conexe infracţiunilor de corupţie.
........................................................................................
(8) Ofiţerii de poliţie judiciarã, pe perioada numirii în cadrul Parchetului Naţional Anticorupţie, au drepturile şi obligaţiile prevãzute de lege pentru ofiţerii de poliţie, cu excepţiile prevãzute în prezenta ordonanţã de urgenţã. Atribuţiile prevãzute de lege pentru ministrul administraţiei şi internelor privind drepturile şi rãspunderile ce revin ofiţerilor de poliţie judiciarã se exercitã de procurorul general al Parchetului Naţional Anticorupţie. Atribuţiile privind acordarea gradelor profesionale pentru ofiţerii de poliţie judiciarã se exercitã de ministrul administraţiei şi internelor, la propunerea procurorului general al Parchetului Naţional Anticorupţie."
8. Articolul 11 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 11. - (1) În cadrul Parchetului Naţional Anticorupţie sunt numiţi, prin ordin al procurorului general al acestui parchet, cu avizul ministerelor de resort, specialişti cu înaltã calificare în domeniul economic, financiar, bancar, vamal, informatic, precum şi în alte domenii, pentru clarificarea unor aspecte tehnice în activitatea de urmãrire penalã.
(2) Specialiştii prevãzuţi la alin. (1) au calitatea de funcţionar public şi îşi desfãşoarã activitatea sub directa conducere, supraveghere şi control nemijlocit al procurorilor din Parchetul Naţional Anticorupţie. Specialiştii au drepturile şi obligaţiile prevãzute de lege pentru funcţionarii publici, cu excepţiile menţionate în prezenta ordonanţã de urgenţã.
(3) Constatarea tehnico-ştiinţificã efectuatã din dispoziţia scrisã a procurorului de specialiştii prevãzuţi la alin. (1) constituie mijloc de probã, în condiţiile legii."
9. Articolul 13 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 13. - (1) Sunt de competenţa Parchetului Naţional Anticorupţie infracţiunile prevãzute în <>Legea nr. 78/2000 , cu modificãrile ulterioare, sãvârşite în una dintre urmãtoarele condiţii:
a) dacã, indiferent de calitatea persoanelor care le-au comis, au cauzat o pagubã materialã mai mare decât echivalentul în lei a 10.000 euro ori o perturbare deosebit de gravã a activitãţii unei autoritãţi publice, instituţii publice sau oricãrei alte persoane juridice ori dacã valoarea sumei sau a bunului care formeazã obiectul infracţiunii de corupţie este mai mare decât echivalentul în lei a 3.000 euro;
b) dacã, indiferent de valoarea pagubei materiale ori de gravitatea perturbãrii aduse unei autoritãţi publice, instituţii publice sau oricãrei alte persoane juridice ori de valoarea sumei sau a bunului care formeazã obiectul infracţiunii de corupţie, sunt comise de cãtre deputaţi, senatori, membrii Guvernului, secretari de stat ori subsecretari de stat şi asimilaţii acestora, judecãtorii Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie şi ai Curţii Constituţionale, preşedintele şi vicepreşedintele Consiliului Legislativ, Avocatul Poporului şi adjuncţii sãi, consilierii prezidenţiali şi consilierii de stat din cadrul Administraţiei Prezidenţiale, consilierii de stat ai primului-ministru, membrii, procurorii şi controlorii financiari ai Curţii de Conturi şi ai camerelor judeţene de conturi, guvernatorul şi viceguvernatorul Bãncii Naţionale a României, preşedintele şi vicepreşedintele Consiliului Concurenţei, ceilalţi magistraţi, ofiţeri, amirali, generali şi mareşali, ofiţeri de poliţie şi agenţi de poliţie, indiferent de gradul profesional, preşedinţii şi vicepreşedinţii consiliilor judeţene, primarul general şi viceprimarii municipiului Bucureşti, primarii şi viceprimarii sectoarelor municipiului Bucureşti, primarii şi viceprimarii municipiilor, oraşelor şi comunelor, consilierii judeţeni şi locali, prefecţi, subprefecţi, persoane cu funcţii de conducere sau de control în cadrul autoritãţilor publice centrale şi locale, notarii publici, avocaţii, comisarii Gãrzii Financiare, membrii consiliilor de administraţie şi persoanele care deţin funcţii de conducere, de la director inclusiv, în cadrul regiilor autonome de interes naţional, al companiilor şi societãţilor naţionale, al bãncilor şi societãţilor comerciale la care statul este acţionar majoritar, al instituţiilor publice care au atribuţii în procesul de privatizare şi al unitãţilor centrale financiarbancare, persoanele prevãzute la <>art. 8^1 din Legea nr. 78/2000 , cu modificãrile ulterioare, lichidatorii judiciari, personalul vamal, executorii judecãtoreşti şi executorii Autoritãţii pentru Valorificarea Activelor Statului.
(2) Procurorii specializaţi din cadrul Parchetului Naţional Anticorupţie efectueazã în mod obligatoriu urmãrirea penalã pentru infracţiunile prevãzute la alin. (1).
(3) Urmãrirea penalã în cauzele privind infracţiunile prevãzute la alin. (1) sãvârşite de militarii în activitate se efectueazã de procurori militari din cadrul Parchetului Naţional Anticorupţie, indiferent de gradul militar pe care îl au persoanele cercetate.
(4) Sunt de competenţa parchetelor de pe lângã instanţe, potrivit dispoziţiilor Codului de procedurã penalã, infracţiunile prevãzute în <>Legea nr. 78/2000 , cu modificãrile ulterioare, care nu sunt date, conform alin. (1), în competenţa Parchetului Naţional Anticorupţie."
10. Articolul 13^1 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 13^1 . - Competenţa de judecatã privind infracţiunile sãvârşite de procurorii Parchetului Naţional Anticorupţie revine Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie."
11. Dupã articolul 15 se introduce un nou articol, articolul 15^1 , cu urmãtorul cuprins:
"Art. 15^1 . - Parchetul Naţional Anticorupţie este autorizat sã deţinã şi sã foloseascã mijloace adecvate pentru obţinerea, verificarea, prelucrarea şi stocarea informaţiilor privitoare la faptele de corupţie prevãzute în <>Legea nr. 78/2000 , cu modificãrile ulterioare, în condiţiile legii. Orice informaţie cu valoare operativã de altã naturã se transmite de îndatã autoritãţilor abilitate prin lege, pentru verificarea şi valorificarea acesteia."
12. Articolul 16 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 16. - (1) Când sunt indicii temeinice cu privire la sãvârşirea uneia dintre infracţiunile atribuite prin prezenta ordonanţã de urgenţã în competenţa Parchetului Naţional Anticorupţie, în scopul strângerii de probe sau al identificãrii fãptuitorului, pot fi dispuse urmãtoarele mãsuri:
a) punerea sub supraveghere a conturilor bancare şi a conturilor asimilate acestora;
b) punerea sub supraveghere, interceptarea sau înregistrarea comunicaţiilor;
c) accesul la sisteme informaţionale.
(2) Mãsurile prevãzute la alin. (1) lit. a) şi c) pot fi dispuse de procurorii Parchetului Naţional Anticorupţie, pe o duratã de cel mult 30 de zile. Pentru motive temeinice aceste mãsuri pot fi prelungite de procuror prin ordonanţã motivatã, fiecare prelungire neputând depãşi 30 de zile. Durata maximã a mãsurilor dispuse este de 4 luni.
(3) Mãsura prevãzutã la alin. (1) lit. b) poate fi dispusã de judecãtor, potrivit dispoziţiilor art. 91^1 -91^6 din Codul de procedurã penalã care se aplicã în mod corespunzãtor.
(4) Procurorii Parchetului Naţional Anticorupţie pot dispune sã li se comunice înscrisuri, documente bancare, financiare ori contabile, în condiţiile prevãzute la alin. (1)."
13. La articolul 17, dupã alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmãtorul cuprins:
"(3) Art. 224^1 -224^4 din Codul de procedurã penalã se aplicã în mod corespunzãtor."
14. Articolul 27 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 27. - (1) Parchetul Naţional Anticorupţie funcţioneazã cu urmãtorul numãr total de posturi:
a) 130 de posturi de procurori;
b) 170 de posturi de ofiţeri de poliţie judiciarã;
c) 45 de posturi de specialişti;
d) 85 de posturi de personal auxiliar de specialitate;
e) 80 de posturi de personal economic şi administrativ.
(2) Numãrul maxim de posturi al Parchetului Naţional Anticorupţie poate fi majorat prin hotãrâre a Guvernului."
15. Articolul 28 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 28. - (1) Procurorii din cadrul Parchetului Naţional Anticorupţie beneficiazã de toate drepturile stabilite pentru magistraţi în <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 177/2002 privind salarizarea şi alte drepturi ale magistraţilor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în alte acte normative, precum şi în prezenta ordonanţã de urgenţã. Aceştia sunt salarizaţi potrivit anexei nr. 1 cap. A nr. crt. 2-11 din <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 177/2002 .
(2) Specialiştii din Parchetul Naţional Anticorupţie beneficiazã de drepturile prevãzute în <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 192/2002 privind reglementarea drepturilor de naturã salarialã a funcţionarilor publici, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi în prezenta ordonanţã de urgenţã. Aceştia sunt salarizaţi potrivit anexei nr. 1 cap. B nr. crt. 9 din <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 177/2002 , aceasta fiind unica formã de salarizare. Specialiştii care au funcţia de şef serviciu sau şef birou sunt salarizaţi cu indemnizaţia corespunzãtoare funcţiei de procuror şef serviciu şi, respectiv, procuror şef birou din cadrul parchetelor de pe lângã curţile de apel.
(3) Ofiţerii de poliţie judiciarã din Parchetul Naţional Anticorupţie beneficiazã de drepturile prevãzute în anexa nr. 4 la <>Ordonanţa Guvernului nr. 38/2003 privind salarizarea şi alte drepturi ale poliţiştilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 353/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi în prezenta ordonanţã de urgenţã. Aceştia sunt salarizaţi potrivit anexei nr. 1 cap. A nr. crt. 29 din <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 177/2002 . Ofiţerii de poliţie judiciarã care au funcţia de şef birou sunt salarizaţi potrivit anexei nr. 1 cap. A nr. crt. 28, iar cei care au funcţia de şef serviciu, potrivit anexei nr. 1 cap. A nr. crt. 27.
(4) Personalul prevãzut la alin. (1) şi judecãtorii care compun completele specializate în infracţiunile de corupţie, potrivit <>art. 29 din Legea nr. 78/2000 , cu modificãrile ulterioare, beneficiazã de o majorare cu 40% a indemnizaţiei de încadrare brute lunare, iar personalul prevãzut la alin. (2) şi (3) beneficiazã de o majorare cu 30% pentru activitatea specializatã de combatere a infracţiunilor de corupţie.
(5) Salarizarea personalului auxiliar de specialitate şi a personalului economic şi administrativ este cea prevãzutã de lege pentru aceleaşi categorii de personal al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.
(6) Indemnizaţiile de încadrare brute lunare sau salariile de bazã brute, precum şi alte drepturi ale personalului prevãzut la alin. (1), (3) şi (5) se stabilesc, potrivit legii, de procurorul general al Parchetului Naţional Anticorupţie.
(7) Drepturile bãneşti şi materiale ale magistraţilor şi personalului auxiliar de specialitate, cadre militare în activitate, precum şi ale ofiţerilor de poliţie judiciarã şi ale personalului civil auxiliar şi de altã specialitate din structurile Parchetului Naţional Anticorupţie se plãtesc din fondurile acestui parchet."
16. Dupã articolul 28 se introduc douã noi articole, articolele 28^1 şi 28^2 , cu urmãtorul cuprins:
"Art. 28^1 . - Parchetul Naţional Anticorupţie poate acorda premii lunare în limita a 5% din cheltuielile de salarizare, cu încadrarea în fondurile aprobate anual prin buget cu aceastã destinaţie. Premiile se pot acorda magistraţilor şi celorlalte categorii de personal care au realizat sau au participat direct la obţinerea unor rezultate, apreciate ca valoroase. Sumele neconsumate pot fi utilizate în lunile urmãtoare în cadrul aceluiaşi an bugetar.
Art. 28^2 . - Parcul auto, consumul de carburanţi şi modul de utilizare a parcului auto se stabilesc prin ordin al procurorului general al Parchetului Naţional Anticorupţie."
17. Articolul 33 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 33. - Procurorul general al Parchetului Naţional Anticorupţie va adopta, prin ordin, regulamentul de aplicare a dispoziţiilor prezentei ordonanţe de urgenţã."
Art. V
Se autorizeazã Ministerul Finanţelor Publice sã introducã modificãrile ce decurg din prezenta ordonanţã de urgenţã în structura bugetului de stat, în structura şi volumul bugetelor celor douã instituţii - Ministerul Public şi Parchetul Naţional Anticorupţie -, precum şi în anexele la acestea.
ART. VI
<>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 43/2002 privind Parchetul Naţional Anticorupţie, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 244 din 11 aprilie 2002, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 503/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta ordonanţã de urgenţã, va fi republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouã numerotare.

TITLUL III
Modificarea <>Legii nr. 115/1999 privind responsabilitatea ministerialã
ART. VII
<>Legea nr. 115/1999 privind responsabilitatea ministerialã, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 334 din 20 mai 2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã dupã cum urmeazã:
1. Articolul 3 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 3. - (1) Rãspunderea politicã a Guvernului constã în demiterea sa, ca urmare a retragerii încrederii acordate de cãtre Parlament, prin adoptarea unei moţiuni de cenzurã, în condiţiile prevederilor art. 113 şi 114 din Constituţie, republicatã.
(2) Guvernul şi celelalte organe ale administraţiei publice sunt obligate sã prezinte Camerei Deputaţilor şi Senatului, precum şi comisiilor parlamentare informaţiile şi documentele cerute în temeiul art. 111 alin. (1) din Constituţie, republicatã, în termen de maximum 20 de zile de la primirea solicitãrii.
(3) Guvernul şi fiecare dintre membrii sãi au obligaţia sã rãspundã la întrebãrile sau la interpelãrile formulate de deputaţi ori de senatori, în temeiul art. 112 alin. (1) din Constituţie, republicatã, în condiţiile prevãzute de regulamentele celor douã Camere ale Parlamentului."
2. La articolul 8 alineatul (2), litera a) va avea urmãtorul cuprins:
"a) refuzul nejustificat de a prezenta Camerei Deputaţilor, Senatului sau comisiilor permanente ale acestora, în termenul prevãzut la art. 3 alin. (2), informaţiile şi documentele cerute de acestea în cadrul activitãţii de informare a Parlamentului de cãtre membrii Guvernului, potrivit art. 111 alin. (1) din Constituţie, republicatã;"
3. Alineatul (3) al articolului 13 va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Dupã începerea urmãririi penale membrul Guvernului care este şi deputat sau senator poate fi percheziţionat, reţinut ori arestat numai cu încuviinţarea Camerei din care face parte, dupã ascultarea sa, cu respectarea prevederilor art. 72 alin. (2) din Constituţie, republicatã, şi a regulilor de procedurã cuprinse în regulamentul Camerei din care face parte."
4. Articolul 15 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 15. - Cererea de urmãrire penalã a membrilor Guvernului şi, dupã caz, de ridicare a imunitãţii parlamentare se adoptã cu respectarea prevederilor art. 67 şi ale art. 76 alin. (2) din Constituţie, republicatã. Votul este secret şi se exprimã prin bile."
ART. VIII
<>Legea nr. 115/1999 privind responsabilitatea ministerialã, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 334 din 20 mai 2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi cu modificãrile aduse prin prezenta ordonanţã de urgenţã, va fi republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouã numerotare.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul justiţiei,
Cristian Diaconescu

p. Ministrul finanţelor publice,
Neculae Eugeniu Plãiaşu,
secretar de stat

p. Ministrul de stat, ministrul administraţiei şi internelor,
Toma Zaharia,
secretar de stat

Bucureşti, 21 aprilie 2004.
Nr. 24.

ANEXĂ


DECLARAŢIE DE AVERE
Subsemnatul ................., având funcţia de ............. la .........,
declar pe propria rãspundere cã împreunã cu familia*) am urmãtoarea avere:
I. Bunuri imobile, în ţarã ori în strãinãtate**):
1. Terenuri:
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Categorii de terenuri Anul Suprafaţa Valoarea Statul în care
dobândirii impozitului este situat imobilul
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- agricole .......... ......... .......... ............
- forestiere .......... ......... .......... ............
- intravilane .......... ......... .......... ............
- luciu de apã .......... ......... .......... ............
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Clãdiri:
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2.1. Spaţii cu Nr. Anul Suprafaţa Valoarea Statul în care
destinaţia dobândirii construitã de impozitare este situat
de locuinţã imobilul
- apartament ..... ........ ......... ......... ..........
- casã de locuit ..... ........ ......... ......... ..........
- casã de vacanţã ..... ........ ......... ......... ..........
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2.2. Spaţii ..... ........ ......... ......... ..........
comerciale
sau de
producţie
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
II. Bunuri mobile:
1. Autovehicule/autoturisme, tractoare, maşini agricole, şalupe, iahturi
şi alte mijloace de transport care sunt supuse înmatriculãrii, potrivit
legii:
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Denumirea Marca Buc. Anul Anul Modalitatea
de dobândirii de dobândire
fabricaţie
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
......... ........ ...... .......... .......... ............
......... ........ ...... .......... .......... ............
......... ........ ...... .......... .......... ............
......... ........ ...... .......... .......... ............
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
*) Prin familie, în sensul prezentei declaraţii, se înţelege soţul, soţia
şi copiii aflaţi în întreţinere.
**) Dacã se aflã în indiviziune, se va arãta cota-parte.
2. Depozite şi conturi curente, în valutã sau în lei, în ţarã ori în strã-
inãtate, a cãror valoare însumatã depãşeşte echivalentul a 5.000 euro,
precum şi certificatele de trezorerie şi titlurile de participare la fon-
durile şi societãţile de investiţii, a cãror valoare însumatã depãşeşte
echivalentul a 5.000 euro:
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Depozit/cont curent/ Cuantumul depozitului, Statul în care este
certificate de al contului curent, al constituit depozitul sau
trezorerie/titluri de certificatelor de contul curent/
participare trezorerie sau al Statul pe teritoriul
titlurilor de participare cãruia sunt emise
certificatele de
trezorerie sau
titlurile de participare
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
.................. .................... .....................
.................. .................... .....................
.................. .................... .....................
.................. .................... .....................
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. Creanţe cu o valoare ce depãşeşte echivalentul a 5.000 euro***):
.............................................................................
.............................................................................
4. Obligaţii cu o valoare ce depãşeşte echivalentul a 5.000 euro****):
.............................................................................
.............................................................................
5. Alte bunuri producãtoare de venituri nete care însumate depãşesc echivalen-
tul a 5.000 euro pe an:
............................................................................
............................................................................
III. Asociat sau acţionar la societãţi comerciale române ori strãine, dacã
valoarea pãrţilor sociale sau a acţiunilor depãşeşte echivalentul a 5.000
euro:
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Denumirea societãţii Nr. de pãrţi sociale Valoarea pãrţilor sociale
comerciale sau de acţiuni sau a acţiunilor
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
.................... ................... .......................
.................... ................... .......................
.................... ................... .......................
IV. Alte activitãţi cu scop lucrativ, care produc un venit anual a cãrui
valoare depãşeşte echivalentul a 5.000 euro:
...........................................................................
...........................................................................
V. Bunurile şi serviciile primite cu titlu gratuit în cadrul unor activi-
tãţi de protocol în exercitarea mandatului sau a funcţiei, a cãror valoare
depãşeşte, fiecare, echivalentul a 200 euro:
...........................................................................
...........................................................................
VI. Alte precizãri ale declarantului:
...........................................................................
...........................................................................
Prezenta declaraţie constituie act public şi rãspund, conform legii penale,
pentru inexactitatea sau caracterul incomplet al datelor.

Data Semnãtura
................ .......................
__________
***) Se va indica cuantumul.
****) Se va indica cuantumul.


------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016