Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 24 din 11 aprilie 2007  privind stabilirea unor masuri de reorganizare in cadrul administratiei publice centrale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 24 din 11 aprilie 2007 privind stabilirea unor masuri de reorganizare in cadrul administratiei publice centrale

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 247 din 12 aprilie 2007

Având în vedere <>Hotãrârea Parlamentului nr. 19/2007 privind modificarea structurii şi componenţei Guvernului,
în vederea stabilirii mãsurilor care sã permitã desfãşurarea, în cel mai scurt timp, în noul cadru organizatoric, a activitãţii aparatului de lucru al Guvernului, ministerelor, organelor de specialitate ale administraţiei publice centrale, instituţiilor publice şi structurilor din cadrul administraţiei publice centrale, elemente care vizeazã interesul public şi constituie situaţii de urgenţã şi extraordinare,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

ART. 1
Se înfiinţeazã Ministerul Economiei şi Finanţelor prin reorganizarea Ministerului Finanţelor Publice şi prin preluarea activitãţii în domeniul economiei de la Ministerul Economiei şi Comerţului, care îşi înceteazã activitatea.
ART. 2
Se înfiinţeazã Ministerul Internelor şi Reformei Administrative prin reorganizarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, care îşi înceteazã activitatea.
ART. 3
Se înfiinţeazã Ministerul Transporturilor prin reorganizarea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, care îşi înceteazã activitatea.
ART. 4
(1) Se înfiinţeazã Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului prin reorganizarea Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, care îşi înceteazã activitatea.
(2) Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului îşi realizeazã atribuţiile în domeniul tineretului prin Autoritatea Naţionalã pentru Tineret, care funcţioneazã ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea ministerului.
ART. 5
(1) Se înfiinţeazã Ministerul Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse prin reorganizarea Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei, care îşi înceteazã activitatea.
(2) Ministerul Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse îşi realizeazã atribuţiile în domeniul egalitãţii de şanse prin Agenţia Naţionalã pentru Egalitatea de Şanse între Femei şi Bãrbaţi (ANES), care funcţioneazã ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea ministerului.
ART. 6
(1) Se înfiinţeazã Ministerul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale prin reorganizarea Agenţiei Naţionale pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie şi a Autoritãţii Naţionale pentru Turism, care îşi înceteazã activitatea, prin preluarea activitãţii în domeniul comerţului de la Ministerul Economiei şi Comerţului, prin preluarea activitãţii privind mediul de afaceri din cadrul aparatului de lucru al ministrului de stat pentru coordonarea activitãţilor din domeniile mediului de afaceri şi întreprinderilor mici şi mijlocii, precum şi prin preluarea activitãţii în domeniul turismului de la Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, care îşi înceteazã activitatea.
(2) Ministrul pentru întreprinderi mici şi mijlocii, comerţ, turism şi profesii liberale este ajutat de unul sau mai mulţi secretari de stat.
ART. 7
Se înfiinţeazã Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale prin reorganizarea Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, care îşi înceteazã activitatea.
ART. 8
(1) Se înfiinţeazã Ministerul Dezvoltãrii, lucrãrilor Publice şi Locuinţelor prin reorganizarea Ministerului Integrãrii Europene şi prin preluarea activitãţii în domeniul lucrãrilor publice, amenajãrii teritoriului, în domeniul construcţiilor şi în domeniul locuinţelor de la Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, care îşi înceteazã activitatea.
(2) Institutul European din România, instituţie publicã sub autoritatea Guvernului, cu personalitate juridicã, trece din coordonarea fostului Minister al Integrãrii Europene în coordonarea Departamentului pentru Afaceri Europene. Finanţarea Institutului European din România se asigurã de la bugetul de stat, prin bugetul Departamentului pentru Afaceri Europene.
ART. 9
Se înfiinţeazã Ministerul Mediului şi Dezvoltãrii Durabile prin reorganizarea Ministerului Mediului şi Gospodãririi Apelor, care îşi înceteazã activitatea.
ART. 10
(1) Aparatul de lucru al ministrului delegat pentru controlul implementãrii programelor cu finanţare internaţionalã şi urmãrirea aplicãrii acquis-ului comunitar, aparatul de lucru al ministrului de stat pentru coordonarea activitãţilor din domeniul economic şi aparatul de lucru al ministrului de stat pentru coordonarea activitãţilor din domeniile mediului de afaceri şi întreprinderilor mici şi mijlocii îşi înceteazã activitatea.
(2) În cadrul Cancelariei Primului-Ministru se înfiinţeazã Departamentul de Control al Guvernului prin preluarea atribuţiilor şi personalului Autoritãţii de Control a Guvernului, stabilite prin <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 49/2005 privind stabilirea unor mãsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 411/2005 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, structurã care se desfiinţeazã.
(3) Departamentul pentru Lupta Antifraudã - DLAF, Departamentul de implementare programe şi ajustare structuralã şi Unitatea de management a proiectului pentru implementarea şi monitorizarea programului convenit cu Banca Internaţionalã pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare - UMP-PAL, înfiinţatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 856/2003 pentru înfiinţarea Unitãţii de management a proiectului privind reforma administraţiei publice, trec din structura aparatului de lucru al ministrului delegat pentru controlul implementãrii programelor cu finanţare internaţionalã şi urmãrirea aplicãrii acquis-ului comunitar în structura Cancelariei Primului-Ministru.
ART. 11
Personalul instituţiilor publice înfiinţate potrivit prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţã se preia de la instituţiile ale cãror structuri sau activitãţi sunt preluate, respectiv de la instituţiile care se reorganizeazã, care se comaseazã sau care îşi înceteazã activitatea, şi îşi menţine nivelul salarizãrii prevãzut prin actele normative în vigoare.
ART. 12
(1) În termen de 15 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, ministerele şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale vor supune Guvernului spre adoptare proiectele de acte normative pentru reglementarea mãsurilor privind înfiinţarea, reorganizarea, organizarea şi funcţionarea lor, dupã caz, prevãzute de prezenta ordonanţã de urgenţã.
(2) Ministerele şi celelalte autoritãţi ale administraţiei publice centrale care preiau instituţii şi autoritãţi publice în subordine sau în coordonare vor prelua şi atribuţiile specifice ministerelor şi autoritãţilor administraţiei publice în subordinea ori în coordonarea cãrora s-au aflat entitãţile preluate pânã la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã.
(3) Unitãţile care funcţioneazã în subordinea, în coordonarea sau sub autoritatea instituţiilor reorganizate, comasate ori ale cãror structuri sau activitãţi au fost preluate potrivit prezentei ordonanţe de urgenţã trec, în mod corespunzãtor, în subordinea, în coordonarea sau sub autoritatea instituţiilor nou-înfiinţate.
(4) Ministerele, celelalte autoritãţi ale administraţiei publice centrale şi instituţiile publice nou-înfiinţate sau care preiau activitãţi de la alte instituţii publice ori structuri vor prelua toate drepturile şi obligaţiile instituţiei reorganizate sau, dupã caz, comasate, ale structurii ori activitãţii din domeniile preluate, inclusiv bunurile mobile şi imobile aflate în administrarea sau, dupã caz, în proprietatea acestora, în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 115/1999 privind responsabilitatea ministerialã, republicatã, şi ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 2/2001 pentru aprobarea structurii şi conţinutului protocolului de predare-primire întocmit de membrii Guvernului şi de conducãtorii celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice la expirarea mandatului.
ART. 13
(1) Se autorizeazã Ministerul Economiei şi Finanţelor sã introducã modificãrile în structura bugetului de stat şi în bugetele sumelor alocate din credite externe, fonduri externe nerambursabile şi pentru activitãţi finanţate integral din venituri proprii, pe anul 2007, corespunzãtor prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţã, la propunerea ordonatorilor principali de credite, pe baza protocoalelor de predare-preluare.
(2) Protocoalele de predare-preluare se încheie în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã şi cuprind prevederile bugetare, execuţia bugetarã pânã la data preluãrii, structurile de personal preluate, precum şi celelalte drepturi şi obligaţii prevãzute la art. 12.
(3) Pânã la introducerea modificãrilor prevãzute la alin. (1) în bugetul de stat şi în bugetele ordonatorilor principali de credite, finanţarea acestora se va asigura din bugetele ordonatorilor principali de credite existenţi înainte de modificarea structurii şi componenţei Guvernului potrivit <>Hotãrârii Parlamentului nr. 19/2007 privind modificarea structurii şi componenţei Guvernului şi, respectiv, de intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã.
(4) Deschiderea creditelor bugetare se efectueazã din bugetele ordonatorilor principali de credite existenţi înainte de modificarea structurii şi componenţei Guvernului potrivit <>Hotãrârii Parlamentului nr. 19/2007 şi, respectiv, de intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã şi se aprobã de ordonatorii principali de credite ai instituţiilor publice înfiinţate sau rezultate în urma reorganizãrii, în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţã.
(5) Efectuarea modificãrilor în execuţia bugetului de stat, în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţã, se va face de cãtre ordonatorii principali de credite, pe baza precizãrilor aprobate prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor în termen de 15 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã.
ART. 14
Ordonatorilor de credite bugetare ai autoritãţilor şi instituţiilor publice din subordinea Guvernului finanţate prin bugetul altor instituţii sau autoritãţi publice din subordinea Guvernului le revin toate obligaţiile prevãzute de reglementãrile în vigoare pentru ordonatorul principal de credite bugetare.
ART. 15
În cuprinsul actelor normative în vigoare urmãtoarele denumiri se înlocuiesc, în mod corespunzãtor prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţã, dupã cum urmeazã:
a) "Ministerul Finanţelor Publice" cu "Ministerul Economiei şi Finanţelor";
b) "Ministerul Economiei şi Comerţului" cu:
- "Ministerul Economiei şi Finanţelor", în cazul prevederilor care reglementeazã activitatea în domeniul economiei;
- "Ministerul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale", în cazul prevederilor care reglementeazã activitatea în domeniul comerţului;
c) "Ministerul Administraţiei şi Internelor" cu "Ministerul Internelor şi Reformei Administrative";
d) "Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului" cu:
- "Ministerul Transporturilor", în cazul prevederilor care reglementeazã activitatea în domeniul transporturilor;
- "Ministerul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale", în cazul prevederilor care reglementeazã activitatea în domeniul turismului;
- "Ministerul Dezvoltãrii, lucrãrilor Publice şi Locuinţelor", în cazul prevederilor care reglementeazã activitatea în domeniul lucrãrilor publice, amenajãrii teritoriului, în domeniul construcţiilor şi în domeniul locuinţelor;
e) "Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii" cu "Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului";
f) "Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei" cu "Ministerul Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse";
g) "Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale" cu "Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale";
h) "Ministerul Integrãrii Europene" cu "Ministerul Dezvoltãrii, lucrãrilor Publice şi Locuinţelor";
i) "Ministerul Mediului şi Gospodãririi Apelor" cu "Ministerul Mediului şi Dezvoltãrii Durabile";
j) "Agenţia Naţionalã pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie" şi "Autoritatea Naţionalã pentru Turism" cu "Ministerul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale";
k) "ministru delegat pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului" cu "secretar general al Guvernului".
ART. 16
Actele normative în care sunt prevãzute ministerele, organele de specialitate ale administraţiei publice centrale şi instituţiile publice, care se desfiinţeazã, se reorganizeazã ori îşi schimbã raporturile de subordonare sau de coordonare, dupã caz, potrivit prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţã, se modificã în mod corespunzãtor.
ART. 17
Prevederile <>art. 7 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 1/2006 privind unele mãsuri pentru întãrirea capacitãţii administrative a României pentru integrarea în Uniunea Europeanã, cu modificãrile ulterioare, se aplicã în mod corespunzãtor şi structurilor din cadrul aparatului de lucru al Guvernului.
ART. 18
(1) Secretariatul General al Guvernului funcţioneazã în subordinea primului-ministru şi este condus de un secretar general, înalt funcţionar public, numit, în condiţiile legii, prin hotãrâre a Guvernului.
(2) Secretarul general al Guvernului este ordonatorul principal de credite pentru aparatul de lucru al Guvernului, cu excepţia Cancelariei Primului-Ministru.
(3) În cadrul Secretariatului General al Guvernului îşi desfãşoarã activitatea unul sau mai mulţi secretari de stat.
ART. 19
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, orice dispoziţii contrare se abrogã.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul delegat pentru
relaţia cu Parlamentul,
Mihai Alexandru Voicu

Ministrul internelor şi
reformei administrative,
Cristian David

Ministrul muncii,
familiei şi egalitãţii de şanse,
Paul Pãcuraru

Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian

Bucureşti, 11 aprilie 2007.
Nr. 24.
-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016