Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 23 din 15 aprilie 2004  privind stabilirea unor masuri de reorganizare a Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Bancare prin comasarea prin absorbtie cu Autoritatea pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 23 din 15 aprilie 2004 privind stabilirea unor masuri de reorganizare a Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Bancare prin comasarea prin absorbtie cu Autoritatea pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 359 din 23 aprilie 2004
Având în vedere termenul pânã la care trebuie realizatã reorganizarea Autoritãţii pentru Valorificarea Activelor Bancare prin comasarea prin absorbţie cu Autoritatea pentru Privatizare şi Administrarea Participaţiilor Statului, conform <>art. 3 alin. (7) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 11/2004 privind stabilirea unor mãsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale, care justificã caracterul de urgenţã şi excepţional,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

ART. 1
(1) La data de 1 mai 2004 Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Bancare îşi schimbã denumirea în Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului şi se reorganizeazã prin comasarea prin absorbţie cu Autoritatea pentru Privatizare şi Administrarea Participaţiilor Statului, instituţie care se desfiinţeazã.
(2) Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului, denumitã în continuare A.V.A.S., este instituţie de specialitate a administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului, în cadrul cãreia se preiau şi drepturile, obligaţiile şi atribuţiile Autoritãţii pentru Privatizare şi Administrarea Participaţiilor Statului, stabilite prin actele normative în vigoare în domeniul privatizãrii, postprivatizãrii, prin acorduri internaţionale sau alte acte încheiate de cãtre aceasta, conform legii.
(3) Organizarea, funcţionarea, numãrul de posturi şi sediul A.V.A.S. se aprobã prin hotãrâre a Guvernului.
ART. 2
(1) La data comasãrii, A.V.A.S. preia patrimoniul Autoritãţii pentru Privatizare şi Administrarea Participaţiilor Statului, pe bazã de protocol încheiat în conformitate cu situaţia financiarã întocmitã la data de 30 aprilie 2004.
(2) La data prevãzutã la alin. (1), A.V.A.S. preia personalul Autoritãţii pentru Privatizare şi Administrarea Participaţiilor Statului, acesta pãstrându-şi aceleaşi drepturi şi obligaţii stabilite prin contractele individuale de muncã, pânã la încheierea noului contract colectiv de muncã.
ART. 3
(1) Bugetul de venituri şi cheltuieli al A.V.A.S. se aprobã prin hotãrâre a Guvernului.
(2) Pentru anul 2004 bugetul de venituri şi cheltuieli al A.V.A.S. se aprobã prin hotãrâre a Guvernului, pânã la data de 1 mai 2004.
ART. 4
(1) Finanţarea A.V.A.S. este asiguratã din sursele prevãzute în <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 51/1998 privind valorificarea unor active bancare, republicatã, şi din veniturile obţinute potrivit actelor normative în domeniul privatizãrii.
(2) A.V.A.S. administreazã, angajeazã şi utilizeazã fondurile provenite din sursele prevãzute la alin. (1), potrivit reglementãrilor legale aplicabile instituţiilor publice finanţate integral din venituri proprii.
(3) Administrarea, angajarea şi utilizarea fondurilor provenite din veniturile obţinute din privatizare se fac potrivit <>art. 51 din Legea nr. 137/2002 privind unele mãsuri pentru accelerarea privatizãrii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 5
A.V.A.S. îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
a) cele prevãzute la <>art. 12 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 51/1998 , republicatã;
b) aplicarea strategiei Guvernului privind finalizarea procesului de privatizare a societãţilor comerciale la care statul deţine acţiuni/pãrţi sociale, aflate în portofoliul sãu;
c) administrarea participaţiilor statului, în calitate de acţionar/asociat, la societãţile comerciale aflate în portofoliul sãu;
d) vânzarea acţiunilor/pãrţilor sociale deţinute de stat la societãţile comerciale aflate în portofoliul sãu, prin metodele prevãzute în <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societãţilor comerciale, aprobatã prin <>Legea nr. 44/1998 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi în <>Legea nr. 137/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
e) monitorizarea modului în care sunt respectate clauzele din contractele de privatizare, potrivit <>Ordonanţei Guvernului nr. 25/2002 privind unele mãsuri de urmãrire a executãrii obligaţiilor asumate prin contractele de privatizare a societãţilor comerciale, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 506/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 6
(1) Supravegherea şi îndrumarea activitãţii A.V.A.S. sunt asigurate de un consiliu de supraveghere şi îndrumare, format din 9 membri, în urmãtoarea componenţã:
a) un preşedinte, care este reprezentant al Ministerului Finanţelor Publice;
b) 8 membri, respectiv câte un reprezentant al Bãncii Naţionale a României, Ministerului Economiei şi Comerţului, Ministerului Administraţiei şi Internelor, Ministerului Integrãrii Europene, Ministerului Justiţiei, Autoritãţii Naţionale de Control, Cancelariei Primului-Ministru, Agenţiei Naţionale pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie.
(2) Membrii Consiliului de supraveghere şi îndrumare sunt numiţi prin hotãrâre a Guvernului, la propunerea conducãtorilor instituţiilor prevãzute la alin. (1).
(3) Pot fi membri ai Consiliului de supraveghere şi îndrumare numai persoanele care au studii superioare economice sau juridice şi experienţã în domeniul financiarbancar, juridic, managementul riscului, restructurarea creditelor sau recuperarea datoriilor.
(4) Membrii Consiliului de supraveghere şi îndrumare nu pot fi parlamentari, fiindu-le interzis sã reprezinte, direct sau indirect, vreun interes financiar, comercial sau de altã naturã, care i-ar pune într-o poziţie în care interesul lor personal ar intra în conflict cu obligaţiile şi îndatoririle lor faţã de A.V.A.S.
(5) Revocarea din funcţie a oricãrui membru al Consiliului de supraveghere şi îndrumare se face prin hotãrâre a Guvernului, caz în care conducãtorul instituţiei al cãrei reprezentant a fost revocat va face o nouã propunere în termen de 10 zile.
ART. 7
(1) Consiliul de supraveghere şi îndrumare are urmãtoarele atribuţii principale:
a) avizeazã şi propune Guvernului aprobarea şi modificarea bugetului de venituri şi cheltuieli al A.V.A.S.;
b) aprobã structura organizatoricã a A.V.A.S.;
c) aprobã raportul anual de activitate al A.V.A.S.;
d) aprobã politica şi strategia în domeniul valorificãrii activelor statului şi întocmeşte, în vederea aprobãrii de cãtre Guvern, strategia şi politica în domeniul privatizãrii;
e) supravegheazã şi îndrumã activitatea A.V.A.S., în vederea ducerii la îndeplinire a strategiilor şi direcţiilor de acţiune aprobate;
f) stabileşte limitele valorice ale activelor statului pentru care selecteazã şi aprobã metoda de valorificare şi mãrimea capitalului social al societãţilor pentru care urmeazã a se stabili metoda de privatizare;
g) aprobã combinarea metodelor de valorificare, utilizarea succesivã a mai multe metode pentru valorificarea aceloraşi active, reluarea metodelor de valorificare pentru creanţele care depãşesc limitele valorice stabilite în condiţiile prevãzute la lit. f);
h) aprobã regularizarea diferenţelor valorice care apar în procesul de valorificare a activelor statului.
(2) Consiliul de supraveghere şi îndrumare îndeplineşte oirce alte atribuţii prevãzute de lege.
(3) Consiliul de supraveghere şi îndrumare se întruneşte lunar sau ori de câte ori este nevoie, hotãrând cu majoritatea voturilor membrilor sãi.
(4) La şedinţele Consiliului de supraveghere şi îndrumare participã, fãrã drept de vot, preşedintele A.V.A.S.
ART. 8
(1) A.V.A.S. este condusã de un preşedinte, ajutat de 4 vicepreşedinţi.
(2) Preşedintele şi vicepreşedinţii sunt numiţi prin decizie a primului-ministru.
(3) Preşedintele este ordonator principal de credite.
ART. 9
(1) Preşedintele A.V.A.S. are urmãtoarele atribuţii principale:
a) reprezintã A.V.A.S. în raporturile cu Guvernul, cu ministerele, cu organele de specialitate ale administraţiei publice centrale, cu autoritãţile administraţiei publice locale, cu alte instituţii, cu persoanele juridice şi fizice române şi strãine, precum şi în faţa instanţelor judecãtoreşti şi arbitrale;
b) asigurã conducerea A.V.A.S.;
c) numeşte şi elibereazã din funcţie, în condiţiile legii, personalul A.V.A.S.;
d) elaboreazã şi propune spre aprobare Consiliului de supraveghere şi îndrumare politica şi strategia în domeniul administrãrii şi valorificãrii activelor statului aflate în portofoliul A.V.A.S, inclusiv în domeniul privatizãrii, şi rãspunderile ce revin personalului acesteia;
e) asigurã elaborarea proiectului bugetului de venituri şi cheltuieli al A.V.A.S., pe care îl remite spre avizare Consiliului de supraveghere şi îndrumare;
f) acordã prin ordin înlesniri la plata creanţelor fiscale preluate în temeiul unor acte normative;
g) dispune mãsuri operative pentru executarea dispoziţiilor legale privind A.V.A.S., precum şi pentru îndeplinirea politicii şi strategiei în domeniul administrãrii şi valorificãrii activelor statului din portofoliul A.V.A.S., inclusiv în domeniul privatizãrii;
h) prezintã primului-ministru, pânã la data de 30 iunie a anului urmãtor, raportul anual de activitate al A.V.A.S., aprobat de Consiliul de supraveghere şi îndrumare; la solicitarea primului-ministru, preşedintele A.V.A.S. prezintã rapoarte intermediare asupra unei perioade sau operaţiuni determinate;
i) aprobã conţinutul mandatelor speciale ale reprezentanţilor A.V.A.S. în adunãrile generale ale societãţilor comerciale, definite şi preluate conform legii în portofoliul A.V.A.S., întrunite pentru a lua hotãrâri cu privire la:
- dizolvarea, lichidarea, închiderea operaţionalã sau prelungirea duratei de funcţionare a societãţii comerciale;
- desfiinţarea uneia sau mai multor unitãţi ale societãţii comerciale;
- fuziune sau divizare;
- desfiinţarea unor sedii secundare, definite potrivit legii;
- majorarea sau reducerea capitalului social;
- modificarea obiectului de activitate;
- constituirea de garanţii asupra bunurilor societãţii comerciale sau închirierea acestora;
- vânzarea de active.
(2) Preşedintele îndeplineşte orice alte atribuţii prevãzute de lege.
(3) Pe lângã preşedinte funcţioneazã colegiul director ca organ colectiv de analizã şi evaluare, cu caracter consultativ. Componenţa, atribuţiile şi modalitãţile de lucru ale colegiului director se stabilesc prin Regulamentul de organizare şi funcţionare a A.V.A.S., aprobat de Consiliul de supraveghere şi îndrumare.
ART. 10
(1) Vicepreşedinţii A.V.A.S. exercitã atribuţiile delegate de cãtre preşedinte. Atribuţiile şi rãspunderile vicepreşedinţilor se stabilesc prin ordin al preşedintelui.
(2) În cazul în care preşedintele, din diferite motive, nu îşi poate exercita atribuţiile curente, îl deleagã prin ordin pe unul dintre vicepreşedinţi sã exercite aceste atribuţii, înştiinţându-l pe primul-ministru despre aceasta.
ART. 11
Personalul cu atribuţii în domeniul administrãrii participaţiilor statului, privatizãrii şi monitorizãrii postprivatizare din cadrul A.V.A.S. nu este supus condiţiilor de angajare prevãzute la <>art. 27 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 51/1998 , republicatã.
ART. 12
(1) Activitatea A.V.A.S. în domeniul privatizãrii şi monitorizãrii postprivatizare se desfãşoarã pe principii comerciale.
(2) Obligaţiile investitorilor, stipulate în contractele de privatizare, nu sunt considerate obligaţii bugetare.
ART. 13
<>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 51/1998 privind valorificarea unor active bancare, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 948 din 24 decembrie 2002, se modificã începând cu data de 1 mai 2004 dupã cum urmeazã:
1. Titlul ordonanţei de urgenţã va avea urmãtorul cuprins:

"ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ
privind valorificarea unor active ale statului"
2. Articolul 1 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 1. - Prezenta ordonanţã de urgenţã reglementeazã:
a) valorificarea creanţelor neperformante preluate de la bãnci, persoane juridice române, cu capital parţial de stat, în scopul pregãtirii pentru privatizare şi creşterii gradului de solvabilitate a acestora;
b) valorificarea unor creanţe fiscale preluate în temeiul unor acte normative;
c) valorificarea unor creanţe comerciale preluate în temeiul unor acte normative;
d) administrarea acţiunilor sau pãrţilor sociale deţinute de stat, în calitate de acţionar sau asociat;
e) valorificarea acţiunilor sau pãrţilor sociale deţinute de stat, în calitate de acţionar/asociat sau creditor;
f) valorificarea unor active ale regiilor autonome şi societãţilor comerciale la care statul este acţionar majoritar."
3. Articolul 2 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 2. - (1) Activele statului supuse valorificãrii potrivit prezentei ordonanţe de urgenţã cuprind:
a) creanţe neperformante preluate de la bãncile cu capital parţial de stat;
b) bunurile mobile şi imobile dobândite de bãnci în procedura executãrii silite ori prin realizarea garanţiilor, precum şi bunuri declarate urmãribile, potrivit prezentei ordonanţe de urgenţã;
c) creanţe comerciale asociate creanţelor neperformante preluate;
d) creanţe fiscale preluate în temeiul unor acte normative;
e) creanţe comerciale preluate în temeiul unor acte normative;
f) acţiuni sau pãrţi sociale deţinute de stat;
g) active ale regiilor autonome şi societãţilor comerciale la care statul este acţionar majoritar.
(2) Creanţele neperformante prevãzute la alin. (1) lit. a) vor fi identificate şi selectate de bãncile cu capital parţial de stat, cu avizul Comitetului de coordonare a restructurãrii."
4. Articolul 3 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 3. - În sensul prezentei ordonanţe de urgenţã, termenii şi expresiile de mai jos au urmãtoarele semnificaţii:
a) bancã - persoana juridicã autorizatã sã desfãşoare cu titlu profesional, în principal, activitãţi de atragere de depozite sau alte fonduri rambursabile de la public şi de acordare de credite în cont propriu;
b) creanţe neperformante - credite sau plasamente, reprezentând principal şi dobânzi, acordate sau efectuate de bãnci, clasificate în categoria «îndoielnic» sau «pierdere», dupã caz, potrivit reglementãrilor emise de Banca Naţionalã a României în domeniul clasificãrii creditelor şi plasamentelor, constituirii, regularizãrii şi utilizãrii provizioanelor specifice de risc de credit;
c) valoare nominalã - valoarea activelor statului preluate şi supuse valorificãrii potrivit prezentei ordonanţe de urgenţã, astfel cum este înregistratã în evidenţele contabile ale bãncii sau ale altei entitãţi cedente;
d) valoare netã - valoarea nominalã a activelor statului supuse valorificãrii, diminuatã cu valoarea provizioanelor constituite potrivit legii;
e) valoare realizabilã - valoarea estimatã a activelor statului supuse valorificãrii, ţinându-se seama de valoarea de piaţã a acestora şi de cheltuielile de administrare efectuate pânã la data înstrãinãrii acestora;
f) valoare tranzacţionatã - valoarea realizatã ca urmare a valorificãrii activelor statului preluate potrivit prezentei ordonanţe de urgenţã;
g) creanţe comerciale asociate creanţelor preluate creanţe comerciale aparţinând unor debitori cedaţi asupra altor debitori cedaţi, preluaţi potrivit prezentei ordonanţe de urgenţã, care asigurã activelor statului un grad sporit de recuperare;
h) creanţe fiscale - drepturi patrimoniale care rezultã din raporturile de drept material fiscal, preluate în temeiul unor acte normative."
5. Capitolul II va avea urmãtorul cuprins:

"CAPITOLUL II
Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului"

6. Articolele 4-8 se abrogã.
7. Articolul 9 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 9. - (1) Finanţarea A.V.A.S. este asiguratã din urmãtoarele surse, ale cãror formare, administrare, angajare şi utilizare se fac potrivit prezentei ordonanţe de urgenţã şi reglementãrilor legale aplicabile instituţiilor publice finanţate integral din venituri proprii:
a) sume rezultate din valorificarea activelor statului menţionate la art. 2 alin. (1);
b) onorarii aferente serviciilor de consultanţã prestate de A.V.A.S. pe bazã de contract;
c) alte surse prevãzute de actele normative în vigoare aplicabile activitãţii A.V.A.S.
(2) Pentru desfãşurarea activitãţii proprii, A.V.A.S. poate folosi bunuri materiale şi fonduri bãneşti primite de la persoane fizice şi juridice, române sau strãine, sub formã de donaţii şi sponsorizãri, în condiţiile legii."
8. Articolul 12 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 12. - (1) În vederea îndeplinirii rolului sãu, A.V.A.S. are urmãtoarele atribuţii principale:
a) preluarea cu platã a creanţelor neperformante şi a creanţelor comerciale asociate acestora. Plata sau emiterea de titluri de valoare negociabile se va face în condiţiile art. 17;
b) preluarea fãrã platã a unor creanţe fiscale, conform legii;
c) preluarea cu/fãrã platã a unor creanţe comerciale, conform legii;
d) preluarea fãrã platã a unor acţiuni/pãrţi sociale deţinute de stat;
e) exercitarea tuturor drepturilor şi îndeplinirea tuturor obligaţiilor ce decurg din calitatea de acţionar/asociat a statului;
f) valorificarea creanţelor neperformante, creanţelor comerciale şi a creanţelor fiscale preluate, la valoarea nominalã a acestora, prin:
- plata eşalonatã, efectuatã de debitor dupã încheierea unei convenţii de eşalonare cu A.V.A.S., asiguratã în mod corespunzãtor cu garanţii;
- cesiunea creanţelor, prin negociere directã, ca urmare a primirii unei oferte de cumpãrare;
- subrogaţia în drepturile de creanţã ale A.V.A.S., prin negociere directã, ca urmare a primirii unei oferte de platã integralã de la un terţ;
- stingerea creanţelor ca efect al dãrii în platã;
- conversia creanţelor în acţiuni;
g) valorificarea creanţelor neperformante, creanţelor comerciale şi a creanţelor fiscale preluate, la valoarea de piaţã a acestora, rezultatã din raportul dintre cerere şi ofertã, prin:
- cesiunea creanţelor prin licitaţie publicã;
- executarea silitã prin poprirea tuturor veniturilor debitorului, urmãribile potrivit legii;
- executarea silitã a bunurilor mobile şi imobile aflate în proprietatea debitorului sau garanţilor, declarate urmãribile potrivit prezentei ordonanţe de urgenţã, în vederea valorificãrii prin licitaţie publicã;
- alte mãsuri de naturã sã faciliteze valorificarea superioarã a creanţelor, inclusiv valorificarea asociatã cu creanţe comerciale preluate de cãtre A.V.A.S.;
h) valorificarea acţiunilor deţinute de stat şi administrate de A.V.A.S., la valoarea de piaţã a acestora, rezultatã din raportul dintre cerere şi ofertã, prin:
- operaţiuni specifice pieţelor reglementate, interne sau internaţionale, pentru societãţile deţinute public;
- cesiunea acţiunilor prin licitaţie publicã, internã sau internaţionalã, pentru societãţile de tip închis;
i) valorificarea pãrţilor sociale deţinute de stat şi administrate de A.V.A.S., la valoarea de piaţã a acestora, rezultatã din raportul dintre cerere şi ofertã, prin:
- cesiunea pãrţilor sociale prin negociere directã, în cazul în care existã şi alţi asociaţi în societatea comercialã;
- cesiunea pãrţilor sociale prin licitaţie publicã;
j) valorificarea unor active ale regiilor autonome şi societãţilor comerciale la care statul este acţionar majoritar, prin licitaţie publicã.
(2) A.V.A.S. îndeplineşte orice alte atribuţii care îi revin prin acte normative."
9. Alineatul (1) al articolului 34 se abrogã.
10. Articolul 42 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 42. - (1) Dupã comunicarea cãtre debitor a titlului executoriu, A.V.A.S. poate dispune prin ordin blocarea prin poprire a conturilor bancare de orice naturã pe care debitorul le deţine în orice bancã sau organizaţie cooperatistã de credit, indiferent de moneda în care sunt constituite.
(2) Poprirea nu este supusã validãrii.
(3) Poprirea înfiinţatã anterior ca mãsurã asigurãtorie devine executorie prin comunicarea copiei de pe titlul executoriu, fãcutã terţului poprit, şi înştiinţarea despre aceasta a debitorului.
(4) Terţul poprit este obligat ca, în termen de douã zile de la primirea comunicãrii ce i s-a fãcut potrivit alin. (1) şi (3), sã confirme în scris blocarea conturilor.
(5) Poprirea se considerã înfiinţatã la data la care terţul poprit, prin înştiinţarea transmisã A.V.A.S., confirmã cã datoreazã sume de bani debitorului, iar în lipsã, la data expirãrii termenului prevãzut la alin. (4).
(6) Dupã înfiinţarea popririi, terţul poprit este obligat sã facã de îndatã reţinerile prevãzute de lege şi sã vireze sumele reţinute în contul indicat de A.V.A.S., comunicând totodatã în scris despre existenţa altor creditori.
(7) În cazul în care sumele datorate debitorului sunt poprite de mai mulţi creditori, terţul poprit îi va anunţa în scris despre aceasta pe creditori şi va proceda la distribuirea sumelor.
(8) Încãlcarea prevederilor alin. (6) şi (7) atrage nulitatea oricãrei plãţi şi rãspunderea solidarã a bãncii şi debitorului, în limita sumelor sustrase blocãrii."
11. Articolul 75 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 75. - (1) În cazul în care la a treia licitaţie nu se oferã preţul de pornire sau nu se prezintã nici un ofertant, A.V.A.S. va putea fie sã adjudece bunul în contul creanţei, caz în care se va proceda la o diminuare a creanţei cu 50% din preţul bunului stabilit prin expertizã potrivit art. 71 alin. (1), fie sã solicite evaluatorului o actualizare a valorii de piaţã stabilite anterior. În acest caz A.V.A.S. va relua procedura de vânzare prin licitaţie pornind de la noul preţ de referinţã, pânã la vânzarea bunului sau schimbarea metodei de valorificare.
(2) A.V.A.S. este autorizatã sã identifice posibilitãţi de valorificare superioarã pentru bunurile adjudecate potrivit alin. (1).
(3) În situaţia în care s-a procedat la adjudecarea de cãtre A.V.A.S. a bunurilor supuse executãrii silite, acestea vor trece în proprietatea privatã a statului şi în administrarea A.V.A.S., pe baza procesului-verbal de adjudecare în contul creanţei, care constituie titlu de proprietate.
(4) Acelaşi regim îl vor avea şi bunurile acceptate de A.V.A.S. ca dare în platã pentru stingerea obligaţiei de platã a debitorului cedat. Convenţia de dare în platã constituie titlu de proprietate.
(5) Bunurile adjudecate de A.V.A.S., precum şi cele acceptate ca dare în platã pentru stingerea obligaţiei de platã a debitorului, reglementate în prezentul articol, pot fi transmise fãrã platã în domeniul public al statului, în condiţiile legii, cu rectificarea corespunzãtoare a indicatorilor de venituri şi cheltuieli-transferuri din bugetul de venituri şi cheltuieli al A.V.A.S., în sensul diminuãrii lor, cu valoarea înregistratã în evidenţa contabilã."
ART. 14
În cuprinsul actelor normative în vigoare, denumirile Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Bancare şi Autoritatea pentru Privatizare şi Administrarea Participaţiilor Statului se înlocuiesc, în mod corespunzãtor prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţã, începând cu data de 1 mai 2004, cu denumirea Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului.
ART. 15
Pe data de 1 mai 2004 se abrogã <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 296/2000 privind înfiinţarea Autoritãţii pentru Privatizare şi Administrarea Participaţiilor Statului, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 707 din 30 decembrie 2000, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 225/2001 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 16
<>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 51/1998 privind valorificarea unor active bancare, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 948 din 24 decembrie 2002, cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta ordonanţã de urgenţã, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dupã aprobarea acesteia prin lege, dându-se textelor o nouã numerotare.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE

Contrasemneazã:
---------------
p. Preşedintele Autoritãţii pentru Valorificarea
Activelor Bancare,
Mircea Ursache

Preşedintele Autoritãţii pentru Privatizare
şi Administrarea Participaţiilor Statului,
Ovidiu Tiberiu Muşetescu

p. Ministrul finanţelor publice,
Neculae Eugeniu Plãiaşu,
secretar de stat

Bucureşti, 15 aprilie 2004.
Nr. 23.

---------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016