Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 23 din 11 martie 2009  privind infiintarea Fondului Roman de Contragarantare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 23 din 11 martie 2009 privind infiintarea Fondului Roman de Contragarantare

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 190 din 26 martie 2009

Luând în considerare presiunile şi riscurile determinate de evoluţiile economice interne şi externe la care sunt supuse întreprinderile mici şi mijlocii, necesitatea susţinerii creşterii economice, menţinerii actualelor locuri de muncã şi a creãrii altora noi, precum şi necesitatea adoptãrii de mãsuri eficiente de creştere a gradului de absorbţie a fondurilor structurale,
întrucât toate aceste aspecte vizeazã interesul public şi constituie situaţii de urgenţã şi extraordinare a cãror reglementare nu poate fi amânatã,
în temeiul prevederilor art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Se înfiinţeazã Fondul Român de Contragarantare, denumit în continuare Fondul, societate comercialã pe acţiuni, destinatã îmbunãtãţirii accesului întreprinderilor mici şi mijlocii la finanţare. Prin activitatea acestei instituţii, capacitatea de expunere a fondurilor de garantare va creşte prin preluarea de cãtre Fond a unei pãrţi din riscul asumat de acestea la acordarea garanţiilor.
ART. 2
(1) Fondul este instituţie financiarã specializatã ce are ca unic obiect de activitate contragarantarea garanţiilor acordate de fondurile de garantare, persoane juridice române, pentru creditele şi alte instrumente de finanţare obţinute de întreprinderile mici şi mijlocii, definite potrivit legii, de la bãncile comerciale şi din alte surse.
(2) Fondul poate desfãşurã, în condiţiile legii, toate activitãţile auxiliare, necesare şi subordonate realizãrii obiectului sãu unic de activitate.

CAP. II
Contragarantarea

ART. 3
(1) Activitatea de contragarantare constã în preluarea unei pãrţi din riscul asumat de fondurile de garantare a creditelor şi altor instrumente de finanţare la acordarea de garanţii, prin garantarea unei pãrţi din garanţiile acordate de acestea bãncilor sau altor finanţatori pentru creditele ori alte instrumente de finanţare obţinute de întreprinderile mici şi mijlocii de la acestea.
(2) Procentul de contragarantare este de maximum 80% din valoarea garanţiilor contragarantate.
ART. 4
Condiţiile în care se acordã contragaranţiile vor fi stabilite cu respectarea legislaţiei în domeniul ajutorului de stat.

CAP. III
Organizarea şi funcţionarea Fondului

ART. 5
(1) Fondul este societate comercialã pe acţiuni, având ca acţionari statul român, prin Ministerul Întreprinderilor Mici şi Mijlocii, Comerţului şi Mediului de Afaceri, şi Fundaţia Post-Privatizare, persoanã juridicã românã, constituitã în vederea sprijinirii şi dezvoltãrii sectorului privat din România, conform Memorandumului de înţelegere semnat între Guvernul României, Comisia Comunitãţii Europene şi Banca Europeanã pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare la 6 iulie 1995. Acţionarii sunt reprezentaţi în adunarea generalã a acţionarilor de cãtre reprezentanţii lor legali sau de cãtre alte persoane împuternicite de aceştia.
(2) Pe durata funcţionãrii societãţii, statul român înţelege sã nu deţinã mai puţin de 51% din capitalul social. Cota de participare a statului român la constituirea capitalului social iniţial al Fondului este de 246,2 milioane lei din bugetul de stat şi 25,8 milioane lei din fondurile puse la dispoziţie de Comisia Europeanã prin Programul PHARE 9711, Schema-pilot de creditare pentru IMM-uri, ca urmare a semnãrii acordurilor de exit, respectiv 68% din acţiunile societãţii.
(3) Ministerul Întreprinderilor Mici şi Mijlocii, Comerţului şi Mediului de Afaceri reprezintã statul în exerciţiul tuturor drepturilor şi îndeplinirea tuturor obligaţiilor care îi revin în calitate de acţionar majoritar al Fondului.
(4) Cota de participare a Fundaţiei Post-Privatizare la constituirea capitalului social iniţial al Fondului este de 128 milioane lei din fonduri rezultate ca urmare a închiderii Fondului Român Post-Privatizare în baza Acordului de finanţare 9303, semnat între Guvernul României şi Comisia Europeanã, respectiv 32% din acţiunile societãţii.
(5) La capitalul social al Fondului pot participa numai autoritãţile publice, instituţiile financiare interne şi internaţionale, precum şi asociaţiile şi fundaţiile constituite în scopul sprijinirii şi dezvoltãrii întreprinderilor mici şi mijlocii, statul rãmânând întotdeauna acţionar majoritar.
ART. 6
Fondul îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu prezenta ordonanţã de urgenţã, cu prevederile legislaţiei privind societãţile comerciale pe acţiuni, cu <>art. 8 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 79/2008 privind mãsuri economico-financiare la nivelul unor operatori economici, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi cu actul constitutiv propriu. Actul constitutiv se aprobã de adunarea generalã a acţionarilor Fondului.
ART. 7
(1) Fondul este administrat în sistem dualist de un consiliu de supraveghere, alcãtuit din 7 membri, şi un directorat, alcãtuit din 3 membri.
(2) Membrii directoratului nu pot fi concomitent şi membri în consiliul de supraveghere. Membrii directoratului sunt persoane fizice.
(3) Preşedintele consiliului de supraveghere este desemnat de adunarea generalã a acţionarilor, iar preşedintele directoratului de cãtre consiliul de supraveghere.
(4) Mandatul membrilor consiliului de supraveghere şi al membrilor directoratului este de 4 ani şi poate fi reînnoit.
ART. 8
Membrii consiliului de supraveghere şi ai directoratului trebuie sã aibã studii superioare şi sã posede reputaţie şi experienţã în domeniul financiar-bancar, adecvate complexitãţii activitãţii Fondului şi responsabilitãţilor încredinţate. Cel puţin unul dintre membrii consiliului de supraveghere, respectiv ai directoratului, trebuie sã aibã experienţã relevantã în ceea ce priveşte activitatea de garantare a creditelor şi a altor instrumente de finanţare.
ART. 9
Atribuţiile consiliului de supraveghere şi ale directoratului vor fi prevãzute în actul constitutiv al Fondului.
ART. 10
În vederea creşterii capacitãţii de contragarantare a Fondului, precum şi pentru menţinerea solvabilitãţii acestuia, eventualul profit obţinut va majora capitalul social al acestuia.
ART. 11
Anual, pânã la data de 31 mai, Fondul prezintã Guvernului raportul de activitate pentru anul precedent.
ART. 12
Fondul colaboreazã cu autoritãţile publice, instituţiile publice sau de interes public, pe baza unor acorduri, în limitele legii şi în limitele atribuţiilor şi obligaţiilor care îi revin, pentru obţinerea informaţiilor necesare realizãrii obiectivelor sale.
ART. 13
Situaţiile financiare ale Fondului sunt auditate potrivit legii.

CAP. IV
Dispoziţii finale

ART. 14
(1) Personalul Fondului pãstreazã confidenţialitatea asupra faptelor, datelor şi informaţiilor referitoare la activitatea desfãşuratã care, potrivit normelor interne sau contractelor încheiate, nu sunt destinate publicitãţii, precum şi asupra oricãror fapte, date ori informaţii aflate la dispoziţia sa, care sunt calificate de legislaţia aplicabilã drept confidenţiale sau cu caracter de secret profesional.
(2) Orice membru al consiliului de supraveghere ori al directoratului, angajaţii Fondului şi orice persoanã care sub o formã sau alta participã la conducerea, administrarea sau la activitatea acestuia au obligaţia sã pãstreze secretul profesional asupra oricãror fapte, date ori informaţii la care se referã alin. (1), de care a luat cunoştinţã în cursul desfãşurãrii activitãţii sale profesionale.
(3) Persoanele prevãzute la alin. (2) nu au dreptul de a folosi sau de a dezvãlui, nici în timpul activitãţii şi nici dupã încetarea acesteia, fapte ori date care, dacã ar deveni publice, ar dãuna intereselor ori prestigiului Fondului sau unui client al sãu.
(4) Persoanele prevãzute la alin. (2) nu pot utiliza în folos personal sau în folosul altuia, direct ori indirect, informaţii de natura celor prevãzute la alin. (1), pe care le deţin ori de care au luat cunoştinţã în orice mod.
(5) Prevederile alin. (1), (2) şi (3) se aplicã şi persoanelor care obţin informaţii de natura celor arãtate din rapoarte ori din alte documente ale Fondului.
ART. 15
(1) Obligaţia de pãstrare a secretului profesional asupra faptelor, datelor şi informaţiilor referitoare la activitatea desfãşuratã de Fond nu poate fi opusã autoritãţii competente în exercitarea atribuţiilor sale prevãzute de lege.
(2) Informaţii de natura secretului profesional pot fi furnizate, în mãsura în care acestea sunt justificate de scopul pentru care sunt cerute ori furnizate, în urmãtoarele situaţii:
a) în cazul în care Fondul justificã un interes legitim;
b) la solicitarea scrisã a unor autoritãţi sau instituţii, dacã prin lege specialã sunt prevãzute autoritãţile ori instituţiile care sunt îndrituite sã solicite şi/sau sã primeascã astfel de informaţii şi sunt identificate clar informaţiile care pot fi furnizate de cãtre Fond în scopul îndeplinirii atribuţiilor specifice ale acestor autoritãţi ori instituţii.
(3) Nu se considerã încãlcãri ale obligaţiei de pãstrare a secretului profesional furnizarea de date agregate, astfel încât identitatea şi informaţiile privind clientul respectiv sã nu poatã fi identificate, precum şi furnizarea de date auditorului financiar.

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul întreprinderilor
mici şi mijlocii, comerţului
şi mediului de afaceri,
Constantin Niţã

Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea

Bucureşti, 11 martie 2009.
Nr. 23.
------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016