Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 22 din 15 aprilie 2004  pentru modificarea si completarea   Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 95/2002 privind industria de aparare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 22 din 15 aprilie 2004 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 95/2002 privind industria de aparare

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 361 din 26 aprilie 2004

Ţinând seama de necesitatea realizãrii obiectivelor de restructurare şi privatizare a societãţilor comerciale din industria de apãrare, care impune luarea unor mãsuri imediate de redresare economico-financiarã care sã conducã la eliminarea în perioada 2004-2007 a pierderilor şi la eficientizarea, pe termen lung, a activitãţii acesteia,
luând în considerare faptul cã majoritatea agenţilor economici din industria de apãrare sunt localizaţi în zone monoindustriale, iar personalul disponibilizat în cadrul politicii de susţinere a restructurãrii şi accelerãrii procesului de privatizare a industriei de apãrare nu are posibilitãţi de recalificare şi de ocupare a altor locuri de muncã,
se impune luarea unor mãsuri imediate, extraordinare, pentru a permite protejarea forţei de muncã din industria de apãrare care urmeazã sã fie disponibilizatã.
În temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

ARTICOL UNIC
<>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 95/2002 privind industria de apãrare, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 463 din 28 iunie 2002, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 44/2003 , se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Articolul 12 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 12. - Salariaţii ale cãror contracte individuale de muncã înceteazã prin concedieri colective în baza programelor de restructurare aprobate ca urmare a privatizãrii şi a reorganizãrii unitãţilor din industria de apãrare beneficiazã de urmãtoarele drepturi:
a) la momentul concedierii, de o sumã egalã cu de douã ori salariul mediu net pe economie comunicat de Institutul Naţional de Statisticã pentru luna anterioarã celei în care se efectueazã concedierea;
b) plãţi compensatorii lunare, stabilite la nivelul salariului mediu net pe economie comunicat de Institutul Naţional de Statisticã pentru luna anterioarã celei în care se efectueazã concedierea colectivã;
c) indemnizaţie de şomaj, stabilitã potrivit reglementãrilor legale în vigoare;
d) venit lunar de completare."
2. Articolele 12^1 -12^5 vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 12^1. - (1) Plãţile compensatorii se acordã lunar începând cu luna urmãtoare celei în care s-a efectuat concedierea, în numãrul prevãzut în contractul colectiv de muncã valabil la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, dar nu mai mult decât urmãtoarele cuantumuri, diferenţiate în funcţie de vechimea în muncã a persoanelor concediate, astfel:
a) 6 salarii medii nete, pentru salariaţii cu o vechime în muncã de pânã la 5 ani;
b) 8 salarii medii nete, pentru salariaţii cu o vechime în muncã cuprinsã între 5 ani şi 15 ani;
c) 10 salarii medii nete, pentru salariaţii cu o vechime în muncã cuprinsã între 15 ani şi 25 de ani;
d) 12 salarii medii nete, pentru salariaţii cu o vechime în muncã de peste 25 de ani.
(2) Persoanele prevãzute la art. 12 nu au dreptul la plãţi compensatorii acordate în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţã dacã au primit aceste drepturi conform contractului colectiv de muncã de la unitatea care i-a concediat.
Art. 12^2. - (1) Venitul lunar de completare se stabileşte o datã cu indemnizaţia de şomaj şi este egal cu diferenţa dintre salariul individual mediu net pe ultimele 3 luni înainte de concediere, calculat pe baza elementelor din contractul individual de muncã, dar nu mai mult decât salariul mediu net pe economie comunicat de Institutul Naţional de Statisticã pentru luna anterioarã celei în care a avut loc concedierea, şi nivelul indemnizaţiei de şomaj.
(2) Venitul de completare se acordã lunar, pe perioadele urmãtoare:
a) 20 de luni, pentru salariaţii care au o vechime în muncã de pânã la 15 ani;
b) 22 de luni, pentru salariaţii care au o vechime în muncã cuprinsã între 15 ani şi 25 de ani;
c) 24 de luni, pentru salariaţii care au o vechime în muncã de peste 25 de ani.
(3) Nu beneficiazã de venit de completare persoanele care nu îndeplinesc condiţiile prevãzute de lege pentru stabilirea indemnizaţiei de şomaj.
Art. 12^3. - (1) Indemnizaţia de şomaj şi venitul de completare stabilite, în condiţiile legii, pentru persoanele prevãzute la art. 12 se suspendã pe perioada acordãrii plãţilor compensatorii, se recalculeazã şi se pun în platã începând cu prima lunã dupã expirarea perioadei de acordare a plãţilor compensatorii.
(2) Venitul de completare recalculat se stabileşte, dupã caz, astfel:
a) pentru persoanele al cãror salariu individual mediu net pe ultimele 3 luni înainte de concediere, calculat potrivit art. 12^2 alin. (1), este mai mic decât salariul mediu net pe economie comunicat de Institutul Naţional de Statisticã pentru luna anterioarã celei în care a avut loc concedierea se stabileşte ca diferenţã între acest salariu individual mediu net, majorat cu indicele de creştere a salariului mediu net pe economie comunicat de Institutul Naţional de Statisticã pentru luna anterioarã celei în care a expirat perioada de acordare a plãţilor compensatorii faţã de cel comunicat pentru luna anterioarã celei în care a avut loc concedierea, şi nivelul indemnizaţiei de şomaj;
b) pentru persoanele al cãror salariu individual mediu net pe ultimele 3 luni înainte de concediere, calculat potrivit art. 12^2 alin. (1), este mai mare decât salariul mediu net pe economie comunicat de Institutul Naţional de Statisticã pentru luna anterioarã celei în care a avut loc concedierea se stabileşte ca diferenţã între salariul mediu net pe economie comunicat de Institutul Naţional de Statisticã pentru luna anterioarã celei în care a expirat perioada de acordare a plãţilor compensatorii şi nivelul indemnizaţiei de şomaj.
(3) Dupã expirarea perioadei prevãzute de lege pentru acordarea indemnizaţiei de şomaj, persoanele prevãzute la art. 12 beneficiazã de un venit de completare egal cu salariul individual mediu net pe ultimele 3 luni înainte de concediere sau, dupã caz, cu salariul mediu net pe economie comunicat de Institutul Naţional de Statisticã pentru luna anterioarã concedierii, recalculat în funcţie de indicele de creştere a salariului mediu net pe economie comunicat de Institutul Naţional de Statisticã pentru luna anterioarã celei în care a expirat perioada de acordare a plãţilor compensatorii faţã de cel comunicat pentru luna anterioarã celei în care a avut loc concedierea.
(4) Dacã în perioada de acordare a plãţilor compensatorii intervin situaţii de natura celor prevãzute la <>art. 44 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurãrilor pentru şomaj şi stimularea ocupãrii forţei de muncã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, dreptul la indemnizaţia de şomaj stabilitã înceteazã, potrivit legii, plãţile compensatorii se acordã, în continuare, lunar, pânã la achitarea integralã a sumelor prevãzute la art. 12^1 alin. (1), urmând ca dupã expirarea perioadei de acordare a plãţilor compensatorii sã se acorde venitul de completare în condiţiile prevãzute la art. 12^2.
(5) Dacã în perioada de acordare a indemnizaţiei de şomaj intervin situaţii de natura celor prevãzute la <>art. 44 şi 45 din Legea nr. 76/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, venitul de completare se acordã în cuantumul prevãzut la alin. (2) pânã la expirarea perioadei prevãzute la art. 12^2 alin. (2).
(6) Dacã în perioada acordãrii venitului de completare prevãzut la alin. (3) persoanele se încadreazã în muncã sau se pensioneazã, conform legii, beneficiazã pânã la expirarea perioadei prevãzute la art. 12^2 alin. (2) de venit de completare în cuantumul prevãzut la alin. (2).
Art. 12^4. - Sumele necesare pentru acordarea drepturilor prevãzute la art. 12 se suportã din bugetul asigurãrilor pentru şomaj, dupã cum urmeazã:
a) sumele pentru acordarea drepturilor prevãzute la art. 12 lit. a), c) şi d) de la articolul <<Indemnizaţii de şomaj>>;
b) sumele pentru acordarea plãţilor compensatorii prevãzute la art. 12 lit. b) de la articolul <<Plãţi compensatorii>>.
Art. 12^5. - (1) Suma acordatã la momentul concedierii, plãţile compensatorii, precum şi veniturile de completare, prevãzute de prezenta ordonanţã de urgenţã, sunt exceptate de la plata contribuţiilor cãtre bugetul asigurãrilor sociale de stat şi cãtre Fondul naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate.
(2) Plãţile compensatorii şi veniturile de completare au acelaşi regim de impozitare ca şi indemnizaţia de şomaj.
(3) Persoanele beneficiare de plãţi compensatorii şi de venit de completare, potrivit prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţã, sunt asigurate în sistemul asigurãrilor sociale de sãnãtate în perioada acordãrii acestor drepturi.
(4) Perioada acordãrii plãţilor compensatorii şi a venitului de completare, potrivit prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţã, constituie stagiu de cotizare în sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurãri sociale.
(5) Venitul asigurat, utilizat la stabilirea drepturilor prevãzute de <>Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurãri sociale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, este, dupã caz:
a) pentru perioada de acordare a plãţilor compensatorii, egal cu plãţile compensatorii lunare stabilite potrivit prevederilor art. 12 lit. b);
b) pentru perioada de acordare a venitului de completare, egal cu venitul de completare recalculat potrivit prevederilor art. 12^3 alin. (3)."
3. Dupã articolul 12^5 se introduc trei noi articole, articolele 12^6 -12^8 , cu urmãtorul cuprins:
"Art. 12^6. - (1) Pot beneficia de prevederile prezentei ordonanţe de urgenţã numai persoanele concediate în condiţiile art. 12, care au contracte individuale de muncã pe duratã nedeterminatã încheiate pânã la data de 1 ianuarie 2004.
(2) Persoanele prevãzute la alin. (1) beneficiazã o singurã datã de plãţile compensatorii şi de venitul de completare, prevãzute de prezenta ordonanţã de urgenţã.
(3) Plãţile compensatorii şi venitul de completare sunt drepturi cu caracter personal şi înceteazã la data decesului beneficiarului.
(4) Nu beneficiazã de venit de completare persoanele prevãzute la alin. (1) care se reîncadreazã în muncã la societãţile comerciale cu capital majoritar de stat, de la data reîncadrãrii.
Art. 12^7. - (1) Venitul de completare prevãzut la art. 12^3 alin. (1) şi (2) se modificã o datã cu recalcularea indemnizaţiei de şomaj, ca urmare a modificãrii salariului minim brut pe ţarã.
(2) Prevederile alin. (1) sunt aplicabile şi în cazurile în care dreptul persoanei la indemnizaţie de şomaj înceteazã sau se suspendã şi aceasta beneficiazã exclusiv de venitul de completare.
Art. 12^8. - Sumele acordate, în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţã, din bugetul asigurãrilor pentru şomaj, cu titlul de plãţi compensatorii, vor fi recuperate de la agenţii economici din industria de apãrare, în limita unei cote de 20% din sumele încasate din închirieri, vânzãri de active şi vânzãri de participaţii la capitalul social al societãţilor comerciale."

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE

Contrasemneazã:


──────────────

p. Ministrul de stat,
ministrul economiei şi comerţului,
Decebal Ilina,
secretar de stat

p. Ministrul muncii,
solidaritãţii sociale şi familiei,
Ioan Cindrea,
secretar de stat

p. Ministrul finanţelor publice,
Neculae Eugeniu Plãiaşu,
secretar de stat

Bucureşti, 15 aprilie 2004.
Nr. 22.

__________________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016