Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 219 din 24 noiembrie 2000  pentru modificarea si completarea   Legii nr. 189/1998 privind finantele publice locale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 219 din 24 noiembrie 2000 pentru modificarea si completarea Legii nr. 189/1998 privind finantele publice locale

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 606 din 25 noiembrie 2000
În temeiul prevederilor art. 114 alin. (4) din Constituţia României,

Guvernul României emite urmãtoarea ordonanta de urgenta:

ART. 1
<>Legea nr. 189/1998 privind finanţele publice locale, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 404 din 22 octombrie 1998, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modifica şi se completeazã dupã cum urmeazã:

1. Punctul 6 al articolului 1 va avea urmãtorul cuprins:
"6. datorie publica localã - totalitatea obligaţiilor de plata, interne şi externe, ale autoritãţii administraţiei publice locale, la un moment dat, provenind din împrumuturi contractate direct sau garantate de autoritatea administraţiei publice locale de pe piata interna şi externa de capital. În scopul evaluãrii datoriei publice locale, orice obligaţie de plata, exprimatã în alta moneda decât cea nationala, este calculatã în moneda nationala, utilizându-se cursul de schimb valutar comunicat de Banca Nationala a României pentru ultima zi din perioada la care se face raportarea;"

2. La articolul 1, dupã punctul 6 se introduc punctele 6^1, 6^2 şi 6^3 cu urmãtorul cuprins:
"6^1. garanţie localã - angajamentul asumat de cãtre o autoritate a administraţiei publice locale fata de instituţia creditoare de a plati acesteia o anumitã suma, în cazul neexecutãrii obligaţiilor de plata ale debitorului, pentru împrumuturile interne şi externe contractate de unitãţile administrativ-teritoriale, precum şi de instituţiile şi serviciile publice de interes local;
6^2. registrul datoriei publice locale - documentul care evidenţiazã situaţia datoriei publice locale contractate direct, în ordine cronologicã, şi care are doua componente: subregistrul datoriei publice interne locale şi subregistrul datoriei publice externe locale;
6^3. registrul garanţiilor locale - documentul care evidenţiazã situaţia garanţiilor locale şi care are doua componente: subregistrul garanţiilor interne locale şi subregistrul garanţiilor externe locale;"

3. La articolul 5, dupã punctul 6 se introduce punctul 6^1 cu urmãtorul cuprins:
"6^1. garantarea de împrumuturi pe termen mediu şi lung şi urmãrirea achitãrii de cãtre garantaţi, la scadenta, a obligaţiilor de plata rezultate din împrumuturile respective;"

4. Punctul 2 al articolului 15 va avea urmãtorul cuprins:
"2. bugetele respective sa nu aibã împrumuturi restante, precum şi dobânzi şi comisioane neachitate, aferente împrumuturilor contractate şi/sau garantate."

5. Alineatul (5) al articolului 16 va avea urmãtorul cuprins:
"(5) Documentaţiile tehnico-economice ale obiectivelor de investiţii noi, a cãror finanţare se asigura integral sau în completare din bugetele locale, precum şi cele din împrumuturi interne şi externe, contractate direct sau garantate de autoritãţile administraţiei publice locale, se aproba, dupã caz, de cãtre consiliile locale, judeţene şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti."

6. Alineatele (1), (2) şi (7) ale articolului 48 vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 48. - (1) Consiliile locale, judeţene şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti, dupã caz, pot aproba contractarea sau garantarea de împrumuturi interne sau externe, pe termen mediu şi lung, pentru realizarea de investiţii publice de interes local, precum şi pentru refinantarea datoriei publice locale, în condiţiile respectãrii prezentului capitol.
(2) Consiliile locale, judeţene şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti, dupã caz, hotãrãsc contractarea sau garantarea de împrumuturi, cu votul a cel puţin doua treimi din numãrul membrilor ce le compun.
........................................................
(7) Împrumuturile externe se vor contracta sau garanta de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale numai cu aprobarea Comisiei de autorizare, constituitã în baza <>Hotãrârii Guvernului nr. 611/1999 privind constituirea şi componenta Comisiei de autorizare a contractãrii de împrumuturi externe de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale."

7. Alineatele (2) şi (3) ale articolului 49 vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) Împrumuturile contractate de unitãţile administrativ-teritoriale, instituţiile şi serviciile publice de interes local pot fi garantate de cãtre autoritatea administraţiei publice locale prin orice sursa de venituri, cu excepţia prevãzutã la art. 48 alin. (3). Orice garantare prin venituri devine valabilã şi se aplica din momentul acordãrii garanţiei; veniturile care se constituie în garanţie şi care sunt încasate la bugetul local vor fi supuse condiţiilor acordului de garantare respectiv, care se va aplica cu prioritate fata de orice revendicari ale unor terţi cãtre autoritatea administraţiei publice locale respective, indiferent dacã aceste terţe pãrţi cunosc sau nu acordul de garantare. Documentul prin care se încheie acordul de garantare prin venituri trebuie înregistrat la primãrie sau, dupã caz, la consiliul judeţean respectiv şi la împrumutãtor.
(3) Toate acordurile de împrumut sau de garantare încheiate potrivit prevederilor prezentei legi vor fi considerate ca fiind pe deplin autorizate şi vor constitui obligaţii care pot fi impuse bugetelor locale respective."

8. Alineatele (1) şi (2) ale articolului 51 vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 51. - (1) Autoritãţilor administraţiei publice locale li se interzice accesul la credite sau sa garanteze orice fel de împrumut, dacã totalul datoriilor anuale reprezentând ratele scadente la împrumuturile contractate şi/sau garantate aferente acestora, inclusiv ale împrumutului care urmeazã sa fie angajat şi/sau garantat în anul respectiv, depãşeşte limita de 20% din totalul veniturilor curente ale bugetelor locale, potrivit anexei nr. 1, inclusiv cotele defalcate din impozitul pe venit.
(2) În scopul calculãrii acestei limite, pentru împrumuturile contractate şi/sau garantate, cu o rata variabila a dobânzii, se va efectua calculul folosind rata dobânzii valabilã la data acestuia."

9. Dupã articolul 52 se introduce articolul 52^1 cu urmãtorul cuprins:
"Art. 52^1. - (1) Valoarea totalã a garanţiilor emise de autoritatea administraţiei publice locale se înscrie în registrul garanţiilor locale al acestei autoritãţi şi se raporteazã anual prin dãrile de seama contabile.
(2) Registrul garanţiilor locale cuprinde informaţii care sa specifice suma totalã a garanţiilor emise de autoritatea administraţiei publice locale, precum şi detalierea garanţiilor şi alte informaţii stabilite prin norme metodologice privind registrul de evidenta a garanţiilor locale, emise de Ministerul Finanţelor."

10. Dupã articolul 53 se introduce articolul 53^1 cu urmãtorul cuprins:
"Art. 53^1. - (1) Dupã contractarea şi/sau garantarea de împrumuturi interne şi/sau externe autoritãţile administraţiei publice locale au obligaţia de a transmite Ministerului Finanţelor, în termen de 10 zile de la data intrãrii în vigoare a împrumutului respectiv, copii de pe fiecare document primar care atesta, dupã caz:
a) contractarea/garantarea împrumutului;
b) actul adiţional la contractul/acordul de împrumut/garantare, dacã au fost aduse modificãri la acesta, cu respectarea clauzelor contractuale.
(2) Pe perioada rambursarii împrumutului contractat/garantat raportarea datelor referitoare la derularea împrumuturilor privind datoria publica localã se va efectua lunar, în termen de 20 de zile de la sfârşitul lunii de raportare.

11. La articolul 63 alineatul (1), dupã punctul 3 se introduce punctul 3^1 cu urmãtorul cuprins:
"3^1. nerespectarea dispoziţiilor art. 48 alin. (7) şi ale art. 53^1 alin. (1) şi (2)."

12. Alineatul (2) al articolului 63 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Contravenţiile prevãzute la pct. 1 se sancţioneazã cu amenda de la 1.500.000 lei la 4.500.000 lei, cele de la pct. 2, cu amenda de la 2.500.000 lei la 5.000.000 lei, cele de la pct. 3, cu amenda de la 3.500.000 lei la 7.000.000 lei, iar cele de la pct. 3^1, cu amenda de la 25.000.000 lei la 50.000.000 lei. Nivelul acestor amenzi poate fi actualizat prin hotãrâre a Guvernului."

13. Dupã articolul 64 se introduce articolul 64^1 cu urmãtorul cuprins:
"Art. 64^1. - Constituie infracţiuni şi se pedepsesc cu închisoare de la 6 luni la 5 ani urmãtoarele fapte:
a) utilizarea fondurilor provenite din contractarea datoriei publice locale în alte scopuri decât cele pentru care au fost aprobate;
b) furnizarea de date eronate pentru fundamentarea documentaţiei prezentate, în vederea obţinerii autorizãrii pentru contractarea/garantarea de împrumuturi externe."

14. La capitolul I din anexa nr. 2 "Lista cheltuielilor care se prevãd în bugetele locale", dupã punctul 7 se introduce punctul 7^1 "Fond pentru garantarea împrumuturilor externe, dobânzilor şi comisioanelor aferente contractate/garantate de autoritãţile administraţiei publice locale".

15. La capitolul II din anexa nr. 2 "Lista cheltuielilor care se prevãd în bugetele locale", dupã punctul 11 se introduce punctul 11^1 "Fond pentru garantarea împrumuturilor externe, dobânzilor şi comisioanelor aferente contractate/garantate de autoritãţile administraţiei publice locale".

ART. 2
<>Legea nr. 189/1998 privind finanţele publice locale, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 404 din 22 octombrie 1998, cu modificãrile ulterioare şi cu cele aduse prin prezenta ordonanta de urgenta, se va republica dupã aprobarea acesteia de cãtre Parlament, dându-se textelor o noua numerotare.

PRIM-MINISTRU
MUGUR CONSTANTIN ISARESCU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul finanţelor,
Decebal Traian Remes

p. Ministrul funcţiei publice,
Marian Parjol,
secretar de stat

--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016