Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 218 din 10 decembrie 2008  privind modificarea   Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 50/2008 pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 218 din 10 decembrie 2008 privind modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 50/2008 pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 836 din 11 decembrie 2008
Având în vedere:
- concluziile analizei gradului de adâncire a crizei financiare şi economice în luna octombrie, care relevã o scãdere importantã a pieţelor auto şi a producţiei industriei furnizoare, precum şi mãsurile de susţinere a sectorului de automobile, afectat de criza financiarã internaţionalã;
- faptul cã Guvernul României se preocupã de luarea mãsurilor care sã asigure pãstrarea locurilor de muncã în economia româneascã, iar la un loc de muncã în industria constructoare sunt 4 locuri de muncã în industria furnizoare,
ţinând cont de faptul cã toate aceste elemente constituie situaţii extraordinare a cãror reglementare nu poate fi amânatã şi totodatã având în vedere cã aceste elemente vizeazã interesul public şi constituie situaţii de urgenţã şi extraordinare, a cãror reglementare nu poate fi amânatã,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

ART. I
<>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 208/2008 pentru stabilirea unor mãsuri privind taxa pe poluare pentru autovehicule, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 825 din 8 decembrie 2008, se abrogã.
ART. II
Anexele nr. 1, 2 şi 3 la <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 50/2008 pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 327 din 25 aprilie 2008, se modificã şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1, 2 şi 3 care fac parte integrantã din prezenta ordonanţã de urgenţã.
ART. III
(1) Autovehiculele M1 cu norma de poluare Euro 4 a cãror capacitate cilindricã nu depãşeşte 2.000 cmc, precum şi toate autovehiculele N1 cu norma de poluare Euro 4, care se înmatriculeazã pentru prima datã în România sau în alte state membre ale Uniunii Europene în perioada 15 decembrie 2008-31 decembrie 2009 inclusiv, se excepteazã de la obligaţia de platã a taxei pe poluare pentru autovehicule stabilitã potrivit prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 50/2008 .
(2) Autovehiculelor M1 cu norma de poluare Euro 4 a cãror capacitate cilindricã nu depãşeşte 2.000 cmc, precum şi tuturor autovehiculelor N1 cu norma de poluare Euro 4, înmatriculate pentru prima datã în afara Uniunii Europene şi care se înmatriculeazã în România, li se aplicã taxele prevãzute în anexele nr. 1 şi 2.
ART. IV
(1) În cazul taxelor pe poluare pentru autovehicule plãtite potrivit <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 208/2008 , diferenţa între taxa stabilitã potrivit respectivei ordonanţe de urgenţã şi taxa stabilitã potrivit <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 50/2008 , în vigoare pânã la data publicãrii <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 208/2008 , se restituie. Procedura de restituire se va stabili prin ordin comun al ministrului mediului şi dezvoltãrii durabile şi al ministrului economiei şi finanţelor în termen de 30 de zile de la data publicãrii prezentei ordonanţe de urgenţã.
(2) Între data intrãrii în vigoare a prevederilor art. I din prezenta ordonanţã de urgenţã şi 14 decembrie 2008 inclusiv se aplicã nivelurile taxei prevãzute de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 50/2008 , astfel cum era în vigoare înainte de modificarea sa prin <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 208/2008 .
(3) Procedura de înmatriculare a autovehiculelor se considerã iniţiatã la data depunerii documentelor prevãzute la <>art. 5 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 50/2008 . Contribuabililor li se aplicã regimul juridic în vigoare la data depunerii documentelor prevãzute la <>art. 5 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 50/2008 .
(4) Prevederile <>art. 11 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 50/2008 se aplicã raportat la nivelul taxei pe poluare pentru autovehicule în vigoare la data de 1 iulie 2008.
ART. V
Art. II şi III intrã în vigoare la data de 15 decembrie 2008.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
p. Ministrul mediului şi dezvoltãrii durabile,
Lucia Ana Varga,
secretar de stat

p. Ministrul transporturilor,
Antonel Tãnase,
secretar de stat

Departamentul pentru Afaceri Europene,
Aurel Ciobanu-Dordea,
secretar de stat

Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian

Bucureşti, 10 decembrie 2008.
Nr. 218.



ANEXA 1
(Anexa nr. 1 la <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 50/2008 )


Nivelul taxei specifice în funcţie de emisia de dioxid de carbon



┌─────────────────────────┬─────────────────────────┬────────────────────────┐
│ Norma de poluare*1) sau │ Emisia de dioxid de │ Nivelul taxei specifice│
│ tipul autovehiculului │ carbon │ - euro/1 gram C0(2) - │
│ din categoria M(1) │ - grame C0(2)/km - │ │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ 1 │ 2 │ 3 │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ Hibride, electrice │ - │ 0 │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ Euro 5 şi Euro 6 │ - │ 0 │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ Euro 4, Euro 3 │ ≤ 120 │ 0 │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ 121-150 │ 1,5 │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ 151-180 │ 3,0 │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ 181-210 │ 6,0 │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ 211-240 │ 12,0 │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ 241-270 │ 18,0 │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ ≥ 271 │ 24,0 │
└─────────────────────────┴─────────────────────────┴────────────────────────┘


-----
*1) Norma de poluare este cea stabilitã prin:
- Regulamentul CE nr. 715/2007 pentru Euro 5 şi Euro 6;
- directivele 98/69/CE şi 2002/80/CE pentru Euro 3 şi Euro 4.


ANEXA 2
(Anexa nr. 2 la <>Ordonanţa de urgentã a Guvernului nr. 50/2008 )

Nivelul taxei specifice în funcţie de norma de poluare



┌─────────────────────────┬─────────────────────────┬────────────────────────┐
│ Norma de poluare*1) │ Cilindree │ Nivelul taxei specifice│
│sau tipul autovehiculului│ Capacitatea cilindricã │ - euro/1 cmc - │
│ din categoriile │ - cmc - │ │
│ M(1) şi N(1) │ │ │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ 1 │ 2 │ 3 │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ Hibride, electrice │ │ 0 │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ Euro 5 si Euro 6 │ │ -*2) │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ Euro 4 │ ≤1.400 │ 0,60 │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ 1.401-1.600 │ 0,90 │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ 1.601-2.000 │ 1,20 │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ 2.001-2.500 │ 1,80 │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ 2.501-3.000 │ 2,40 │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ > 3.000 │ 3,00 │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ Euro 3 │ ≤ 1.400 │ 1,95 │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ 1.401-1.600 │ 3,00 │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ 1.601-2.000 │ 3,90 │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ 2.001-2.500 │ 5,70 │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ 2.501-3.000 │ 7,50 │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ > 3.000 │ 9,00 │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ Euro 2 │ ≤ 1.400 │ 5,10 │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ 1.401-1.600 │ 7,80 │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ 1.601-2.000 │ 9,90 │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ 2.001-2.500 │ 15,00 │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ 2.501-3.000 │ 21,00 │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ > 3.000 │ 24,00 │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ Euro 1 │ ≤ 1.400 │ 10,50 │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ 1.401-1.600 │ 16,50 │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ 1.601-2.000 │ 21,00 │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ 2.001-2.500 │ 30,00 │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ 2.501-3.000 │ 42,00 │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ > 3.000 │ 48,00 │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ Non-Euro │ ≤ 1.400 │ 31,50 │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ 1.401-1.600 │ 49,50 │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ 1.601-2.000 │ 63,00 │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ 2.001-2.500 │ 90,00 │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ 2.501-3.000 │ 126,00 │
│ ├─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ > 3.000 │ 144,00 │
└─────────────────────────┴─────────────────────────┴────────────────────────┘


-----
*1) Norma de poluare este cea stabilitã prin:
- Regulamentul CE nr. 715/2007 pentru Euro 5 şi Euro 6;
- Directiva 98/69/CE şi Directiva 2002/80/CE pentru Euro 3 şi Euro 4;
- directivele 94/12/CE şi 96/69/CE pentru Euro 2;
- directivele 91/441/CEE şi 93/59/CEE pentru Euro 1.
*2) Nivelul taxei specifice (euro/1 cmc) se va determina şi se va datora începând cu intrarea în vigoare a normelor de aplicare a Regulamentului CE nr. 715/2007 privind omologarea de tip a autovehiculelor în ceea ce priveşte emisiile provenind de la vehiculele uşoare pentru pasageri şi de la vehiculele uşoare comerciale (Euro 5 şi Euro 6) şi privind accesul la informaţiile referitoare la repararea şi întreţinerea vehiculelor.


ANEXA 3
(Anexa nr. 3 la <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 50/2008 )

Nivelul taxei specifice pentru autovehiculele din
categoriile N(2), N(3), M(2) şi M(3)


┌──────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┐
│ Norma de poluare a autovehiculului*1)│ Nivelul taxei specifice │
│ │ - euro/1 cmc - │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ 1 │ 2 │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ Euro V*2) │ 0,03 │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ Euro IV │ 0,1 │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ Euro III │ 0,3 │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ Euro II │ 1 │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ Euro I │ 3 │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│Non-Euro │ 9 │
└──────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────┘


-----
*1) Norma de poluare este cea stabilitã prin:
- directivele 1999/96/CE şi 2005/55/CE pentru Euro III, Euro IV, Euro V;
- directivele 91/542/CEE şi 96/1/CE pentru Euro II;
- directiva 91/542/CEE pentru Euro I.
*2) Acest regim se aplicã cu condiţia de a nu se depãşi limita costurilor adiţionale aferente normei de poluare Euro V şi pânã când aceastã normã va deveni obligatorie potrivit Directivei 2005/55/CE.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016