Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 217 din 29 decembrie 1999  pentru modificarea si completarea   Ordonantei Guvernului nr. 70/1994 privind impozitul pe profit    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 217 din 29 decembrie 1999 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 70/1994 privind impozitul pe profit

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 650 din 30 decembrie 1999
În temeiul art. 114 alin. (4) din Constituţia României,

Guvernul României emite urmãtoarea ordonanta de urgenta:

ART. 1
<>Ordonanta Guvernului nr. 70/1994 privind impozitul pe profit, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 40 din 12 martie 1997, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modifica şi se completeazã dupã cum urmeazã:

1. Alineatul (1) al articolului 1 se completeazã cu litera e) cu urmãtorul cuprins:
"e) instituţiile publice, pentru veniturile extrabugetare din activitãţi economice desfãşurate în condiţiile legii."

2. Alineatul (2) al articolului 1 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Sunt exceptate de la plata impozitului pe profit:
a) trezoreria statului, pentru operaţiunile din fondurile publice derulate prin contul general al trezoreriei;
b) instituţiile publice, pentru fondurile publice constituite potrivit <>Legii nr. 72/1996 privind finanţele publice;
c) unitãţile economice fãrã personalitate juridicã ale organizaţiilor de nevãzãtori, de invalizi şi ale asociaţiilor persoanelor cu handicap;
d) fundaţiile testamentare;
e) cooperativele care funcţioneazã ca unitãţi protejate, special organizate, potrivit legii;
f) unitãţile aparţinând cultelor religioase, pentru veniturile obţinute din producerea şi valorificarea obiectelor şi produselor necesare activitãţii de cult, potrivit <>Legii nr. 103/1992 privind dreptul exclusiv al cultelor religioase pentru producerea obiectelor de cult;
g) instituţiile de învãţãmânt particular acreditate, precum şi cele autorizate, potrivit legii;
h) asociaţiile de proprietari, constituite ca persoane juridice potrivit <>Legii locuinţei nr. 114/1996 , pentru veniturile obţinute din activitãţile economice, care sunt utilizate pentru îmbunãtãţirea confortului şi a eficientei clãdirii, pentru întreţinerea şi repararea proprietãţii comune."

3. Alineatul (4) al articolului 1 se abroga.

4. Articolul 2 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 2. - (1) Cota de impozit pe profit este de 25%, cu excepţiile prevãzute de prezenta ordonanta.
(2) Contribuabilii care obţin venituri din activitatea barurilor de noapte, a cluburilor de noapte şi a cazinourilor plãtesc o cota adiţionalã de impozit de 25% asupra partii din profitul impozabil care corespunde ponderii veniturilor înregistrate din aceste activitãţi în volumul total al veniturilor. Cota adiţionalã de impozit o plãtesc, de asemenea, persoanele fizice şi juridice pentru veniturile proprii de aceeaşi natura, realizate în baza contractelor de asociere în participaţiune.
(3) În cazul Bãncii Naţionale a României, cota de impozit pe profit este de 80% şi se aplica asupra veniturilor rãmase dupã scãderea cheltuielilor deductibile şi a fondului de rezerva, potrivit legii.
(4) Orice majorare a capitalului social efectuatã prin încorporarea rezervelor, precum şi a profiturilor, cu excepţia rezervelor legale şi a diferenţelor favorabile din reevaluarea patrimoniului, se impoziteazã cu o cota de 10%.
(5) Obligaţia reţinerii şi varsarii impozitului revine societãţii comerciale o data cu înregistrarea la registrul comerţului a modificãrilor respective."

5. Articolul 4 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 4. - (1) Profitul impozabil se calculeazã ca diferenţa între veniturile obţinute din livrarea bunurilor mobile, serviciilor prestate şi lucrãrilor executate, din vânzarea bunurilor imobile, inclusiv din câştiguri din orice sursa, şi cheltuielile efectuate pentru realizarea acestora, dintr-un an fiscal, din care se scad veniturile neimpozabile şi se adauga cheltuielile nedeductibile.
(2) În scopul determinãrii profitului impozabil se iau în calcul toate câştigurile din orice sursa, inclusiv cele realizate din investiţiile financiare.
(3) În cazul livrãrilor de bunuri mobile şi al vânzãrii de bunuri imobile, în baza unui contract de vânzare cu plata în rate, precum şi în cazul contractelor de leasing financiar, valoarea ratelor scadente se înregistreazã la venituri impozabile, la termenele prevãzute în contract.
(4) La calculul profitului impozabil cheltuielile sunt deductibile numai dacã sunt aferente realizãrii veniturilor.
Pentru urmãtoarele categorii de cheltuieli se admite deducerea la calculul profitului impozabil, astfel:
- cheltuielile efectuate pentru realizarea bunurilor livrate şi a bunurilor imobile vândute în baza unui contract de vânzare cu plata în rate sunt deductibile la aceleaşi termene scadente prevãzute în contractele încheiate între pãrţi, proporţional cu valoarea ratei înregistrate în valoarea totalã a livrãrii;
- în cazul contractelor de leasing, utilizatorul va deduce chiria pentru contractele de leasing operational sau amortizarea şi dobânzile pentru contractele de leasing financiar. Amortizarea se va calcula în conformitate cu actele normative în vigoare;
- cheltuielile efectuate pentru popularizarea numelui unei persoane juridice, produs sau serviciu, utilizând mijloacele de informare în masa, precum şi costurile asociate producerii materialelor necesare pentru difuzarea mesajelor publicitare sunt cheltuieli deductibile la calculul profitului impozabil în baza unui contract scris;
- cheltuielile determinate de efectuarea unor lucrãri de intervenţie pentru reducerea riscului seismic al clãdirilor şi locuinţelor aflate în proprietate sau în administrare potrivit reglementãrilor legale în vigoare, care prezintã clasa I de risc seismic, sunt deductibile la data efectuãrii lor;
- cheltuielile privind transportul şi cazarea salariaţilor, ocazionate de delegarea, detasarea şi deplasarea acestora în ţara şi în strãinãtate, sunt deductibile la nivelul sumelor efective, constatate prin documente justificative;
- cheltuielile reprezentând tichetele de masa, acordate de angajatori în limitele valorii nominale prevãzute de Legea nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa, sunt deductibile la calculul profitului impozabil potrivit prevederilor legii bugetare anuale.
(5) În înţelesul alin. (1) veniturile neimpozabile sunt:
a) dividendele primite de cãtre o persoana juridicã romana de la o alta persoana juridicã, romana sau strãinã;
b) diferenţele favorabile de valoare a titlurilor de participare înregistrate ca urmare a incorporarii rezervelor, a beneficiilor sau a primelor de emisiune ori prin compensarea unor creanţe la societatea la care se deţin participatiile;
c) veniturile, respectiv cheltuielile, rezultate din anularea datoriilor sau din încasarea creanţelor, dupã caz, ca urmare a transferului de acţiuni sau de pãrţi sociale de la Fondul Proprietãţii de Stat, conform convenţiilor;
d) rambursarile de cheltuieli nedeductibile, precum şi veniturile rezultate din anularea provizioanelor pentru care nu s-a acordat deducere sau veniturile realizate din stornarea ori recuperarea unor cheltuieli nedeductibile.
(6) În înţelesul alin. (1) cheltuielile nedeductibile sunt:
a) cheltuielile cu impozitul pe profit, inclusiv cele reprezentând diferenţe din anii precedenti sau din anul curent, precum şi impozitele plãtite în strãinãtate. Sunt nedeductibile şi impozitele cu reţinere la sursa plãtite în numele persoanelor fizice şi juridice nerezidente pentru veniturile realizate din România;
b) amenzile, confiscarile, majorãrile de întârziere şi penalitãţile datorate cãtre autoritãţile romane, potrivit prevederilor legale, altele decât cele prevãzute în contractele economice. Amenzile, penalitãţile sau majorãrile datorate cãtre autoritãţi strãine sau în cadrul contractelor economice încheiate cu persoane nerezidente în România sunt cheltuieli nedeductibile;
c) cheltuielile de protocol care depãşesc limita de 1% aplicatã asupra diferenţei rezultate dintre totalul veniturilor şi cheltuielilor aferente, inclusiv accizele mai puţin cheltuielile cu impozitul pe profit, şi cheltuielile de protocol înregistrate în cursul anului;
d) cheltuielile cu diurna care depãşesc limitele legale stabilite pentru instituţiile publice;
e) sumele utilizate pentru constituirea sau majorarea rezervelor peste limita legalã, cu excepţia celor create de bãnci în limita a 2% din soldul creditelor acordate şi a fondului de rezerva potrivit Legii bancare nr. 58/1998, a rezervelor tehnice ale societãţilor de asigurare şi reasigurare create conform prevederilor legale în materie, precum şi a fondului de rezerva, în limita a 5% din profitul contabil anual, pana când acesta va atinge a cincea parte din capitalul social subscris şi vãrsat. Sunt nedeductibile şi sumele utilizate pentru constituirea sau pentru majorarea rezervelor de cãtre societãţile de asigurare şi reasigurare pentru contractele cedate în reasigurare;
f) sumele pentru constituirea provizioanelor peste limitele legale;
g) sumele care depãşesc limitele cheltuielilor considerate deductibile, conform legii bugetare anuale;
h) cheltuielile privind bunurile de natura stocurilor constatate lipsa din gestiune sau degradate şi neimputabile, precum şi pentru activele corporale pentru care nu au fost încheiate contracte de asigurare, taxa pe valoarea adãugatã aferentã acestor cheltuieli, taxa pe valoarea adãugatã aferentã bunurilor, altele decât cele din producţia proprie, acordate salariaţilor sub forma unor avantaje în natura, precum şi taxa pe valoarea adãugatã nedeductibila aferentã cheltuielilor care depãşesc limitele prevãzute de lege;
i) cheltuielile de asigurare care nu privesc activele corporale şi necorporale ale contribuabilului, inclusiv asigurãrile de viata ale personalului angajat;
j) orice cheltuieli fãcute în favoarea actionarilor sau a asociaţilor, inclusiv dobânzile plãtite în cazul contractelor civile, în situaţia în care nu sunt impozitate la persoana fizica;
k) sumele angajate la nivelul contractului de asociere în participaţiune în favoarea partenerului contractual, sub forma unor sume fixe sau cote procentuale raportate la venit, altele decât cele rezultate pe baza decontului întocmit;
l) cheltuielile de conducere şi cheltuielile de administrare, înregistrate de un sediu permanent care aparţine unei persoane fizice sau juridice strãine, indiferent de faptul ca s-au efectuat în statul în care se afla sediul permanent sau în alta parte, care depãşesc 10% din salariile impozabile ale sediului permanent din România;
m) cheltuielile înregistrate în contabilitate pe baza unor documente care nu îndeplinesc, potrivit <>Legii contabilitãţii nr. 82/1991 , cu modificãrile ulterioare, condiţiile de document justificativ;
n) cheltuielile înregistrate de societãţile agricole, constituite în baza Legii nr. 36/1991 privind societãţile agricole şi alte forme de asociere în agricultura, pentru dreptul de folosinta a terenului agricol adus de membrii asociaţi peste cota de distribuţie din producţia realizatã din folosinta acestuia, prevãzutã în contractul de societate sau de asociere;
o) cheltuielile de sponsorizare peste limitele prevãzute de normele legale în vigoare;
p) cheltuielile cu dobânzile aferente împrumuturilor, altele decât cele acordate de bãnci şi de alte persoane juridice autorizate potrivit legii, care depãşesc dobânzile active (medii)) ale bãncilor, comunicate de Banca Nationala a României;
r) cheltuielile cu serviciile, inclusiv de management sau consultanţa, în situaţia în care nu sunt justificate de un contract scris şi pentru care nu pot fi verificaţi prestatorii în legatura cu natura acestora. Nu sunt deductibile serviciile facturate de persoane fizice şi juridice nerezidente, în situaţia în care plata acestora determina pierdere la nivelul unui exerciţiu financiar sau în situaţia în care aceste servicii nu sunt aferente activitãţii entitatii din România.
În acelaşi sens vor fi analizate şi furnizarile de bunuri şi de servicii între persoanele juridice controlate în comun sau care participa sub orice forma la conducerea ori la controlul beneficiarului acestora;
s) cheltuielile determinate de diferenţele nefavorabile de valoare ale titlurilor de participare, înregistrate la societatea la care se deţin participatiile, cu excepţia celor determinate de vânzarea-cumpãrarea acestora."

6. Articolul 5 se completeazã cu alineatele (4) şi (5) cu urmãtorul cuprins:
"(4) Contribuabilii care achiziţioneazã începând cu data de 1 ianuarie 2000 echipamente tehnologice (maşini, utilaje, instalaţii de lucru) şi mijloace de transport, cu excepţia autoturismelor, beneficiazã de o deducere, din profitul impozabil aferent exerciţiului financiar, a unei cote de 10% din preţul de achiziţie al acestora. Deducerea se calculeazã în luna în care se realizeazã achiziţia, numai din punct de vedere fiscal, prin înscrierea la cheltuieli deductibile în declaraţia de impunere a sumelor respective. În situaţia în care se realizeazã pierdere, aceasta se recupereazã din profiturile impozabile obţinute în urmãtorii 5 ani.
(5) Pentru investiţiile efectuate începând cu data de 1 ianuarie 2000 în autoturisme cu o valoare mai mare decât echivalentul în lei a 12.000 euro, nu este permisã deducerea la calculul profitului impozabil a partii din amortizarea lunarã care depãşeşte aceasta valoare.
Fac excepţie de la prevederile alineatului precedent societãţile de leasing, pentru bunurile de aceasta natura care fac obiectul unui contract de leasing operational."

7. Articolul 7 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 7. - Contribuabilii care au încasat printr-un cont bancar din România venituri în valuta din exportul bunurilor realizate din activitatea proprie, direct sau prin contract de comision, precum şi din prestãri de servicii plãtesc o cota de impozit de 5% pentru partea din profitul impozabil care corespunde ponderii acestor venituri în volumul total al veniturilor. Reducerea se calculeazã lunar, iar sumele aferente acesteia se repartizeazã ca surse proprii de finanţare."

8. Articolul 8 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 8. - (1) Pierderea anuala, stabilitã prin declaraţia de impozit pe profit, se recupereazã din profiturile impozabile obţinute în urmãtorii 5 ani.
Recuperarea pierderilor se va efectua în ordinea înregistrãrii acestora, la fiecare termen de plata a impozitului pe profit, potrivit prevederilor legale în vigoare din anul înregistrãrii acestora.
Nu se recupereazã pierderea fiscalã înregistratã de persoana juridicã, în cazul în care are loc divizarea sau fuziunea.
Contribuabilii care pe o perioada de 3 ani consecutivi au realizat numai pierderi intra automat în obiectivul de control al organului fiscal pentru constatarea cauzelor care au dus la nerealizare de profit.
În cazul persoanelor juridice strãine prevederile alineatelor precedente se aplica luându-se în considerare numai activitãţile economice, cotele de participare, profiturile şi pierderile atribuite sediului permanent din România.
(2) În situaţia lichidãrii, fuziunii, divizãrii unui contribuabil, la determinarea profitului impozabil se includ şi profiturile ce rezulta din evaluarea patrimoniului, dacã succesorul în drept al contribuabilului nu garanteazã continuitatea impozitãrii conform prevederilor prezentei ordonanţe."

9. Articolul 12 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 12. - (1) În sensul prezentei ordonanţe, sediu permanent înseamnã locul prin intermediul cãruia orice activitate a unei persoane fizice sau juridice strãine este, în întregime sau în parte, condusã direct sau prin intermediul unui agent dependent.
Sediul permanent include: un loc de conducere, o sucursala, un birou, un sediu secundar, o fabrica, un magazin, un atelier, o mina, un put petrolier sau de gaze, o cariera sau orice alt loc de extracţie a resurselor naturale.
Un şantier de construcţii sau un loc unde au fost aduse echipamente pentru construcţii, un proiect de montaj sau de instalare, activitãţile de supraveghere, consultanţa şi furnizarea de servicii pentru acelaşi proiect sau proiecte conexe devin sediu permanent, dacã au o durata mai mare de 12 luni.
Un sediu permanent nu include: folosirea de instalaţii în scopul depozitarii, expunerii sau livrãrii de produse sau de mãrfuri, menţinerea unui stoc de produse sau de mãrfuri în scopul depozitarii, expunerii sau livrãrii, menţinerea unui stoc de produse sau de mãrfuri numai în scopul prelucrãrii de cãtre o alta persoana juridicã, menţinerea unui stoc de produse sau de mãrfuri pentru expunerea lor în cadrul unui târg comercial sau în cadrul unei expoziţii şi pot fi şi vândute la încheierea targului sau expoziţiei. Sediul permanent nu include nici un loc fix de afaceri destinat cumpãrãrii de produse, mãrfuri sau colectãrii de informaţii, menţinerea unui loc fix de afaceri în scopul desfãşurãrii de activitãţi cu caracter pregatitor sau auxiliar, pentru orice combinare a activitãţilor menţionate, cu condiţia ca intreaga activitate a locului fix de afaceri ce rezulta din aceasta combinare sa aibã un caracter pregatitor sau auxiliar.
Independent de aceste prevederi, când o persoana fizica sau juridicã - alta decât un agent cu statut independent - acţioneazã în numele unei întreprinderi şi are şi exercita împuternicirea de a încheia contracte în numele întreprinderii, aceasta întreprindere se considera ca are un sediu permanent în privinta oricãror activitãţi pe care persoana le exercita pentru întreprindere, în afarã de cazul în care activitãţile acestei persoane sunt limitate la cele menţionate la alineatul precedent.
O întreprindere nu se considera ca are un sediu permanent numai prin faptul ca aceasta îşi exercita activitatea de afaceri printr-un broker, agent comisionar general sau orice alt agent cu statut independent, cu condiţia ca aceste persoane sa acţioneze în cadrul activitãţii lor obişnuite, înscrise în documentele de constituire.
Prin agent dependent se înţelege persoana fizica, juridicã sau alta entitate, care îşi desfãşoarã activitatea în România în numele, pe contul şi sub controlul unei persoane fizice sau juridice strãine, în baza unui înscris între aceştia, care încheie contracte în numele acestora, cu excepţia reprezentantelor autorizate sa funcţioneze pe teritoriul României.
Reprezentantul legal al sediului permanent este obligat ca înainte de începerea activitãţii sa îl înregistreze la organul fiscal teritorial în raza cãruia urmeazã sa activeze.
(2) Pentru contribuabilii prevãzuţi la art. 1 lit. c) impozitul datorat se calculeazã, se retine şi se vãrsa de cãtre persoana juridicã.
(3) Pentru reflectarea realã a profitului impozabil al sediului permanent se scad numai cheltuielile aferente realizãrii veniturilor acestuia, având în vedere prevederile art. 4. De asemenea, la determinarea profitului impozabil al sediilor permanente vor fi avute în vedere urmãtoarele reguli:
a) relaţia dintre o societate comercialã strãinã şi sediul permanent al acesteia nu poate fi stabilitã juridic prin convenţii (contracte). În consecinta, operaţiunile la care acestea participa nu genereazã profit, iar ca urmare a derulãrii acestor operaţiuni sediul permanent nu înregistreazã pierdere;
b) tot ceea ce nu reprezintã cheltuieli sau venituri la societatea comercialã strãinã nu poate fi cheltuiala sau venit al sediului permanent;
c) circulaţia bunurilor şi a finantarilor între acestea, precum şi cedarea bunurilor mobile şi imobile nu duc la realizarea de profituri sau de pierderi.
(4) Persoanele juridice strãine care nu desfãşoarã activitãţi printr-un sediu permanent în România şi persoanele fizice strãine plãtesc, pentru veniturile brute realizate în România, impozit prin reţinere la sursa conform legislaţiei în vigoare.
(5) Reglementãrile convenţiilor de evitare a dublei impuneri prevaleazã fata de prevederile prezentei ordonanţe.
În situaţia în care cotele de impozitare din legislaţia interna sunt mai favorabile decât cele din convenţiile de evitare a dublei impuneri, se aplica cotele de impozitare mai favorabile."

10. Articolul 13 se completeazã cu alineatul (3) cu urmãtorul cuprins:
"(3) Deducerea impozitului pe profit, plãtit în strãinãtate, se efectueazã la cursul de schimb al pieţei valutare, comunicat de Banca Nationala a României la închiderea anului financiar, iar diferenţele de curs pana la data plãţii efective sunt cheltuieli deductibile.
Pentru impozitele plãtite reprezentând reţineri la sursa asupra veniturilor de natura dividendelor, redevenţelor, dobânzilor sau altor venituri similare deducerea se efectueazã la cursul de schimb al pieţei valutare, comunicat de Banca Nationala a României în ziua precedenta plãţii."

11. Articolul 17 se abroga.

12. Alineatul (3) al articolului 21 se abroga.

13. Alineatul (2) al articolului 22 se completeazã cu urmãtorul text:
"La estimarea valorii de piata a tranzacţiilor vor fi utilizate urmãtoarele metode:
a) metoda comparãrii preţurilor, în care preţul de vânzare al contribuabilului se compara cu preţurile practicate de alte entitãţi independente de acesta, atunci când sunt vândute produse sau servicii comparabile;
b) metoda "cost plus", în care preţul obişnuit al pieţei trebuie determinat ca valoare a costurilor principale, mãrite cu o rata de profit similarã domeniului de activitate al contribuabilului;
c) metoda preţului de "revânzare", în care preţul pieţei este preţul folosit în cazul vânzãrilor produselor şi serviciilor cãtre entitãţi independente, diminuat de cheltuielile de comercializare şi o rata de profit.
Dacã aplicarea acestor metode pentru estimarea valorii de piata a tranzacţiilor nu este posibila, iar preţul de vânzare este mai mic decât costul de achiziţie sau de producţie, partea neacoperita de venituri este o cheltuiala nedeductibila.
Aplicarea acestor metode se va realiza, dacã un contribuabil:
- va avea avantaj prin relaţiile cu un alt contribuabil care este beneficiarul unei facilitãţi fiscale (scutire, reduceri de impozit); sau
- relaţia (tranzacţia) este cu un alt contribuabil care deţine la acesta pãrţi de capital; sau
- este implicat într-o relatie de natura economicã cu un alt contribuabil şi în legatura cu aceasta relatie realizeazã o activitate în favoarea unui asemenea contribuabil în termeni mai avantajosi şi într-o forma diferita fata de cele acceptate în general (în aceeaşi perioada şi în aceleaşi condiţii) pentru îndeplinirea activitãţii respective, ceea ce are ca rezultat denaturarea veniturilor sale sau raportarea unor venituri mai mici care ar fi fost realizate în condiţii normale cu alţi parteneri.
Pentru definirea metodelor, modalitãţilor şi a procedurilor de aplicare a acestor metode, în termen de 90 de zile de la publicarea prezentei ordonanţe în Monitorul Oficial al României Ministerul Finanţelor va elabora instrucţiuni de aplicare, aprobate prin hotãrâre a Guvernului."

14. Articolul 30 se abroga.

15. Articolul 31 se abroga.

16. Articolul 35 se completeazã cu alineatul (5) cu urmãtorul cuprins:
"(5) Promovarea de reglementãri legislative privind impunerea veniturilor persoanelor juridice se va face numai cu respectarea principiilor din prezenta ordonanta şi numai prin acte normative speciale privind impozitele şi taxele."

ART. 2
(1) Începând cu data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenta îşi înceteazã valabilitatea orice prevederi legale care acorda scutiri de la plata impozitului pe profit, reduceri de impozit pe profit sau stipuleazã aplicarea altor cote de impozit pe profit decât cele prevãzute la pct. 4 din prezenta ordonanta de urgenta.
(2) Nu intra sub incidenta alin. (1) contribuabilii care beneficiazã de prevederile <>art. 3 lit. d) şi e) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 67/1999 privind unele mãsuri pentru dezvoltarea activitãţii economice.
ART. 3
(1) Dispoziţiile <>Ordonanţei Guvernului nr. 70/1994 privind impozitul pe profit, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi cu cele aduse prin prezenta ordonanta de urgenta se aplica şi profesiilor de avocat şi de notar public, dacã membrii acestor profesii îşi vor reorganiza activitatea profesionalã sub forma unei societãţi comerciale cu rãspundere limitatã al carei unic obiect de activitate sa fie exercitarea profesiei.
(2) Nu poate fi asociat într-o astfel de societate comercialã decât cel care are calitatea de avocat sau de notar public, dupã caz.
ART. 4
Prevederile prezentei ordonanţe de urgenta intra în vigoare începând cu data de 1 ianuarie 2000.
ART. 5
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenta se abroga:
- <>art. 68 din Legea nr. 64/1991 privind brevetele de invenţie, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 212 din 21 octombrie 1991, cu modificãrile ulterioare;
- <>art. 34 alin. 2 lit. a) şi b) din Legea petrolului nr. 134/1995 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 301 din 29 decembrie 1995;
- <>art. 178 din Legea nr. 109/1996 privind organizarea şi funcţionarea cooperaţiei de consum şi a cooperaţiei de credit, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 252 din 18 octombrie 1996, cu modificãrile ulterioare;
- prevederile referitoare la impozitul pe profit cuprinse în <>art. 2 din Ordonanta Guvernului nr. 63/1997 privind stabilirea unor facilitãţi pentru dezvoltarea turismului rural, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 226 din 30 august 1997, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 187/1998 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 394 din 16 octombrie 1998;
- <>art. 1 din Legea nr. 30/1999 pentru sprijinirea exporturilor, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 35 din 28 ianuarie 1999;
- art. 13 lit. c), e) şi f), art. 13^1 , <>art. 15 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/1997 privind stimularea investiţiilor directe, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 386 din 30 decembrie 1997, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 241/1998 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 483 din 16 decembrie 1998;
- prevederile referitoare la impozitul pe profit cuprinse în <>art. 36 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 98/1999 privind protecţia socialã a persoanelor ale cãror contracte individuale de munca vor fi desfãcute ca urmare a concedierilor colective, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 303 din 29 iunie 1999;
- <>art. 23, 24, 26 şi 27 din Legea nr. 133/1999 privind stimularea întreprinzãtorilor privati pentru înfiinţarea şi dezvoltarea întreprinderilor mici şi mijlocii, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 349 din 23 iulie 1999;
- <>art. 6 lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 116/1998 privind instituirea regimului special pentru activitatea de transport maritim internaţional, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 326 din 29 august 1998, cu modificãrile ulterioare;
- <>Hotãrârea Guvernului nr. 304/1999 pentru aprobarea Normelor privind limitele legale de perisabilitate la mãrfuri în procesul de comercializare, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 180 din 28 aprilie 1999.
ART. 6
<>Ordonanta Guvernului nr. 70/1994 privind impozitul pe profit, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 73/1996 , republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 40 din 12 martie 1997, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta ordonanta de urgenta, va fi republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o noua numerotare.

PRIM-MINISTRU
MUGUR CONSTANTIN ISARESCU

Contrasemneazã:
--------------
Ministrul finanţelor,
Decebal Traian Remes
-----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016