Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 201 din 15 noiembrie 2000  pentru crearea cadrului institutional necesar in vederea functionarii Centrului Regional al Initiativei de Cooperare in Sud-Estul Europei pentru combaterea infractionalitatii transfrontaliere    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 201 din 15 noiembrie 2000 pentru crearea cadrului institutional necesar in vederea functionarii Centrului Regional al Initiativei de Cooperare in Sud-Estul Europei pentru combaterea infractionalitatii transfrontaliere

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 589 din 21 noiembrie 2000
În temeiul prevederilor art. 114 alin. (4) din Constituţia României,

Guvernul României adopta prezenta ordonanta de urgenta.

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
În înţelesul prezentei ordonanţe de urgenta:
a) Acordul SECI înseamnã Acordul de cooperare pentru prevenirea şi combaterea infractionalitatii transfrontaliere, semnat la Bucureşti la 26 mai 1999 şi ratificat prin Legea nr. 208/1999, publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 654 din 31 decembrie 1999, intrat în vigoare la 1 februarie 2000;
b) Centrul SECI înseamnã Centrul Regional al Iniţiativei de Cooperare în Sud-Estul Europei pentru combaterea infractionalitatii transfrontaliere, situat în municipiul Bucureşti;
c) Acordul de sediu înseamnã Acordul de sediu dintre România şi Centrul Regional al Iniţiativei de Cooperare în Sud-Estul Europei, semnat la Bucureşti la 2 octombrie 2000;
d) autoritãţile romane competente înseamnã organele administraţiei publice centrale şi locale sau alte instituţii publice romane, în funcţie de contextul prevederilor specifice din Acordul de sediu;
e) Punctul naţional unic de contact iniţial, în sensul art. 8 paragraful 1 din Acordul SECI, este denumit Punctul naţional focal.
ART. 2
În aplicarea prevederilor art. 29 (Aplicarea provizorie) din Acordul de sediu autoritãţile romane competente sunt obligate sa aplice provizoriu Acordul de sediu.
ART. 3
În aplicarea prevederilor art. 27 (Operarea Acordului de sediu) Ministerul Afacerilor Externe, Ministerul de Interne, Ministerul Finanţelor - Direcţia Generalã a Vamilor, Serviciul de Protecţie şi Paza şi alte autoritãţi romane competente vor încheia înţelegeri administrative separate în vederea creãrii condiţiilor optime pentru buna funcţionare a Centrului SECI.
ART. 4
În cadrul Ministerului de Interne se înfiinţeazã, ca direcţie, Punctul naţional focal, a cãrui structura organizatoricã este prevãzutã în anexa nr. 1.
ART. 5
În cadrul Ministerului de Interne - Inspectoratul General al Poliţiei şi Ministerului Finanţelor - Direcţia Generalã a Vamilor se înfiinţeazã funcţia de ofiţer de legatura la Centrul SECI.

CAP. 2
Punctul naţional focal

ART. 6
Punctul naţional focal (PNF) are urmãtoarele atribuţii:
a) sprijinã activitatea ofiţerilor de legatura romani la Centrul SECI, pentru prevenirea, constatarea, cercetarea şi combaterea infractionalitatii transfrontaliere;
b) primeşte cererile de asistenta de la instituţiile cu competente în domeniul prevenirii şi combaterii infractionalitatii din România sau de la ofiţerii de legatura romani;
c) urmãreşte activitãţile de verificare desfãşurate de unitãţile de poliţie şi vama din România sau de alte structuri abilitate, asigurând soluţionarea operativã şi de calitate a cererilor de asistenta;
d) organizeazã o baza de date proprie, în care implementeaza, stocheaza şi prelucreaza cererile de asistenta şi datele obţinute în procesul verificãrii acestora;
e) asigura confidenţialitatea deplina a informaţiilor şi datelor gestionate în conformitate cu prevederile legale;
f) coopereazã cu Ministerul Public, Ministerul Justiţiei, Serviciul Roman de Informaţii, Serviciul de Informaţii Externe, Oficiul Naţional pentru Prevenirea şi Combaterea Spalarii Banilor şi cu alte instituţii cu competente în domeniu, prin punctele de contact stabilite de acestea.
ART. 7
Personalul PNF este asigurat de Ministerul de Interne prin numire şi de Ministerul Finanţelor - Direcţia Generalã a Vamilor prin detaşare, potrivit anexei nr. 1.

CAP. 3
Ofiţerii de legatura

ART. 8
(1) Ministrul de interne şi ministrul finanţelor numesc câte un ofiţer de legatura la propunerea şefului Inspectoratului General al Poliţiei şi a directorului general al Direcţiei Generale a Vamilor.
(2) Criteriile aplicate în selecţia ofiţerilor de poliţie şi a experţilor vamali cu atribuţii în domeniul combaterii infractionalitatii transfrontaliere vor fi în concordanta cu reglementãrile interne ale Centrului SECI.
(3) Numirea celor 2 ofiţeri de legatura se face pentru o perioada de minimum 2 ani, fiind notificatã Secretariatului Centrului SECI prin Ministerul Afacerilor Externe din România.
(4) La încheierea misiunii, ofiţerilor de legatura li se vor asigura funcţii echivalente celor deţinute la momentul numirii.
ART. 9
(1) În desfãşurarea activitãţii lor specifice la Centrul SECI ofiţerii de legatura reprezintã Guvernul României, pastrandu-şi atribuţiile şi calitãţile de poliţist şi de expert vamal.
(2) Salarizarea ofiţerilor de legatura se va face în raport cu importanta activitãţii desfãşurate şi cu statutul de organism internaţional al Centrului SECI, urmând sa li se acorde sporuri, premii şi stimulente conform anexei nr. 2.
ART. 10
Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale va introduce în nomenclatorul de funcţii funcţia de ofiţer de legatura.

CAP. 4
Alte dispoziţii

ART. 11
(1) Persoanele angajate pe baza de contract de cãtre Centrul SECI, care la data angajãrii îşi desfasurau activitatea în cadrul Ministerului de Interne sau Ministerului Finanţelor - Direcţia Generalã a Vamilor, se considera detasate, pastrandu-şi calitatea avutã de cadru militar activ, respectiv de expert vamal sau alte categorii de salariaţi.
(2) La încetarea activitãţii în cadrul Centrului SECI acestor persoane li se vor asigura funcţii corespunzãtoare gradului şi pregãtirii lor profesionale.
(3) Persoanele provenind din Ministerul de Interne, Ministerul Finanţelor - Direcţia Generalã a Vamilor sau din alte instituţii publice, care desfãşoarã activitãţi la Centrul SECI, dar nu sunt remunerate din bugetul acestor instituţii, au regim de detaşare şi se bucura de toate drepturile şi obligaţiile avute la momentul detaşãrii.

CAP. 5
Dispoziţii finale

ART. 12
În termen de 15 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenta autoritãţile romane competente vor elabora ordine şi instrucţiuni interne de aplicare.
ART. 13
Fondurile necesare pentru aplicarea prezentei ordonanţe de urgenta vor fi prevãzute într-un capitol distinct în bugetul Ministerului de Interne.
ART. 14
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta ordonanta de urgenta.

PRIM-MINISTRU
MUGUR CONSTANTIN ISARESCU

Contrasemneazã:
---------------
p. Ministru de stat,
ministrul afacerilor externe,
Mihai Razvan Ungureanu,
secretar de stat

p. Ministrul finanţelor,
Valentin Lazea,
secretar de stat

p. Ministru de interne,
Mircea Muresan,
secretar de stat

Ministrul muncii şi protecţiei sociale,
Liviu Lucian Albu


ANEXA 1

STRUCTURA ORGANIZATORICĂ A PUNCTULUI NAŢIONAL
FOCAL ŞI ASIGURAREA PERSONALULUI

I. Structura organizatoricã:

a) Conducere - 2 posturi
b) Serviciul operational - 9 posturi
c) Serviciul analiza informatica - 8 posturi
d) Compartimentul juridic - 1 post
e) Compartimentul administrativ - 6 posturi, din care 4 posturi vor deservi Centrul SECI
Numãrul total de posturi: minimum 26

II. Asigurarea personalului:

a) Ministerul de Interne - 19 funcţii, prin numire (militari şi civili)
b) Ministerul Finanţelor - 7 funcţii, prin detaşare.



ANEXA 2


SALARIZAREA OFIŢERILOR DE LEGATURA

Salarizarea ofiţerilor de legatura se va face conform reglementãrilor specifice fiecãrei instituţii, astfel:
a) Pentru ofiţerii de legatura ai Ministerului de Interne - Inspectoratul General al Poliţiei, conform Legii nr. 138/1999 privind salarizarea şi alte drepturi ale personalului militar din instituţiile publice de apãrare nationala, ordine publica şi siguranta nationala, precum şi acordarea unor drepturi salariale personalului civil din aceste instituţii:
- solda lunarã compusa din:
● solda de funcţie, coeficient 4,60;
● solda de grad;
● diferenţa soldei de grad;
● solda de merit - 20%;
● spor de reprezentare, echivalent cu indemnizaţia de comanda - 42%;
● gradatii;
● indemnizaţie de dispozitiv - 25%;
- spor de periculozitate - 30%, aplicat la solda lunarã, conform art. 25 din Legea nr. 138/1999;
- premiu anual conform art. 29 din Legea nr. 138/1999;
- spor pentru lucrãri de excepţie şi misiuni speciale - 50%, aplicat la solda lunarã, conform art. 38 din Legea nr. 138/1999.
b) Pentru ofiţerii de legatura ai Ministerului Finanţelor - Direcţia Generalã a Vamilor, conform Legii nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza în sectorul bugetar şi a indemnizaţiilor pentru persoanele care ocupa funcţii de demnitate publica şi Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza pentru personalul contractual din sectorul bugetar, cu modificãrile ulterioare:
- indemnizaţie de conducere la nivel de director general adjunct din cadrul Ministerului Finanţelor - Direcţia Generalã a Vamilor - 50%;
- spor de vechime;
- salariu de merit - 15%;
- spor de portarma - 20%;
- premiu anual conform Ordonanţei Guvernului nr. 16/1998 privind Statutul personalului vamal, cu modificãrile ulterioare;
- alte drepturi salariale acordate personalului din aparatul central al Direcţiei Generale a Vamilor, cu respectarea condiţiilor legale.
Stimulentele lunare se vor acorda conform normelor metodologice privind constituirea şi utilizarea fondurilor destinate personalului din aparatul central al Direcţiei Generale a Vamilor.
c) În cazul adoptãrii altor acte normative pe linie de salarizare drepturile salariale vor fi adaptate în mod corespunzãtor.

--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016