Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În prezent, programele de sãnãtate finanţate de la bugetul de stat şi din veniturile proprii ale Ministerului Sãnãtãţii Publice nu pot fi derulate în comun cu Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate, deoarece fondurile prevãzute la transferuri din bugetul Ministerului Sãnãtãţii Publice în bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate nu sunt suficiente pentru realizarea obiectivelor şi acţiunilor necesare a fi implementate în anul 2007.
Insuficienţa resurselor financiare pentru destinaţiile stabilite determinã consecinţe medicale şi sociale grave, prin întreruperea medicaţiei specifice, agravarea situaţiei clinice a pacienţilor şi chiar decesul acestora.
Aceastã situaţie impune mãsuri urgente pentru asigurarea accesului cât mai facil la tratamentele necesare, acoperite prin programele naţionale de sãnãtate, şi pentru garantarea continuitãţii acestor tratamente, în condiţiile în care în cadrul programelor naţionale de sãnãtate sunt tratate bolile cu cel mai mare impact asupra sãnãtãţii populaţiei atât din punctul de vedere al gravitãţii, cât şi al numãrului de persoane afectate.
Pentru a preveni apariţia unor disfuncţionalitãţi în derularea programelor naţionale de sãnãtate, cauzate în principal de necesitatea introducerii de urgenţã a unor noi cazuri, precum şi de situaţii neprevãzute, în caz de dezastre, epidemii, catastrofe naturale, cu implicaţii majore asupra stãrii de sãnãtate a populaţiei, se impune ca la nivelul Ministerului Sãnãtãţii Publice sã existe o sumã de rezervã nerepartizatã, care sã poatã fi utilizatã imediat.
Împrejurãrile semnalate constituie situaţii extraordinare, prin amploarea şi gravitatea consecinţelor medicale şi sociale pe care le pot determina, necesitând mãsuri imediate de redistribuire a fondurilor în cadrul bugetului aprobat Ministerului Sãnãtãţii Publice în scopul asigurãrii resurselor financiare în bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate pentru derularea programelor naţionale de sãnãtate, în acord cu nevoile populaţiei României, precum şi de reţinere a unei cote de rezervã la dispoziţia Ministerului Sãnãtãţii Publice.
În temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,
Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.
ARTICOL UNIC
<>Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 372 din 28 aprilie 2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Alineatul (1) al articolului 48 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 48. - (1) Programele naţionale de sãnãtate sunt elaborate şi derulate în mod distinct sau în comun de Ministerul Sãnãtãţii Publice şi CNAS, dupã caz, şi se finanţeazã fie de la bugetul de stat şi din venituri proprii ale Ministerului Sãnãtãţii Publice, fie din bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate şi din transferuri de la bugetul de stat şi din venituri proprii prin bugetul Ministerului Sãnãtãţii Publice cãtre bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate. Programele naţionale de sãnãtate se aprobã prin hotãrâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Sãnãtãţii Publice, inclusiv programele preluate, respectiv transferate, de la Ministerul Sãnãtãţii Publice la CNAS."
2. Dupã alineatul (1) al articolului 48 se introduc douã noi alineate, alineatele (1^1) şi (1^2), cu urmãtorul cuprins:
"(1^1) Se autorizeazã Ministerul Finanţelor Publice sã introducã, la propunerea ordonatorilor principali de credite, modificãrile corespunzãtoare în structura bugetului de stat, a bugetului Ministerului Sãnãtãţii Publice şi a bugetului activitãţilor finanţate integral din venituri proprii anexat la acesta şi în volumul şi structura bugetului Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate, aprobate pe anul 2007, fãrã afectarea deficitului bugetului de stat şi a deficitului bugetului general consolidat pe anul 2007.
(1^2) Se autorizeazã ordonatorii principali de credite sã introducã modificãrile corespunzãtoare în anexele la bugetul Ministerului Sãnãtãţii Publice şi la bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate aprobate pe anul 2007."
3. Alineatul (2) al articolului 48 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Hotãrârea Guvernului privind aprobarea programelor naţionale de sãnãtate cuprinde obiectivele anuale, structura acestora, necesarul de resurse, precum şi orice alte condiţii şi termene necesare derulãrii programelor."
4. Dupã alineatul (3) al articolului 48 se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu urmãtorul cuprins:
"(4) Ministerul Sãnãtãţii Publice poate reţine la dispoziţia sa, din veniturile proprii, o cotã de rezervã calculatã din totalul fondurilor aprobate pentru programele naţionale de sãnãtate, ale cãrei nivel şi mod de utilizare se stabilesc prin hotãrârea Guvernului prevãzutã la alin. (2)."
5. Litera d) a articolului 50 va avea urmãtorul cuprins:
"d) aprobã programele naţionale de sãnãtate şi subprogramele de sãnãtate pentru care se organizeazã licitaţii la nivel naţional şi rãspunde de organizarea acestora."
6. Dupã alineatul (5) al articolului 233 se introduce un nou alineat, alineatul (6), cu urmãtorul cuprins:
"(6) Medicamentele eliberate prin farmaciile cu circuit deschis pentru tratamentul bolnavilor incluşi în unele subprograme de sãnãtate din cadrul Programului naţional cu scop curativ, nominalizate prin hotãrâre a Guvernului, se suportã la nivelul preţului de decontare."
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemneazã:
---------------
Ministrul sãnãtãţii publice,
Gheorghe Eugen Nicolãescu
Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu
Preşedintele Casei Naţionale
de Asigurãri de Sãnãtate,
Vasile Ciurchea
Bucureşti, 21 martie 2007.
Nr. 20.
-----------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: