Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 2 din 29 ianuarie 2010  privind unele masuri pentru organizarea si functionarea aparatului de lucru al Guvernului si pentru modificarea unor acte normative    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 2 din 29 ianuarie 2010 privind unele masuri pentru organizarea si functionarea aparatului de lucru al Guvernului si pentru modificarea unor acte normative

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 76 din 3 februarie 2010
ORDONANŢÃ DE URGENŢÃ nr. 2 din 29 ianuarie 2010
privind unele mãsuri pentru organizarea şi funcţionarea aparatului de lucru al Guvernului şi pentru modificarea unor acte normative
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 76 din 3 februarie 2010


Având în vedere cerinţa efectuãrii imediate a unor modificãri privitoare la atribuţiile, respectiv forma de organizare ale unor structuri din cadrul aparatului de lucru al Guvernului, care sã corespundã prevederilor din Programul de guvernare aprobat de Parlament,
reţinându-se cã în lipsa adoptãrii acestor reglementãri va fi afectatã şi chiar blocatã activitatea unor instituţii publice şi structuri de specialitate ale administraţiei publice centrale, respectiv unele structuri din cadrul aparatului de lucru al Guvernului nu vor putea sã îşi desfãşoare activitatea conform Programului de guvernare, elemente care vizeazã interesul public şi care constituie o situaţie extraordinarã a cãrei reglementare nu poate fi amânatã,
în temeiul <>art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã ,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

ART. I
<>Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 164 din 2 aprilie 2001, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 3, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Viceprim-ministrul dispune de un aparat propriu de lucru care face parte din aparatul de lucru al Guvernului şi coordoneazã activitãţile din domeniul învãţãmântului, culturii şi protecţiei minoritãţilor naţionale."
2. La articolul 3, dupã alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (6), cu urmãtorul cuprins:
"(6) Instituţiile şi autoritãţile publice din domeniile prevãzute la alin. (3) elaboreazã şi promoveazã proiecte de acte normative, conform legii, cu avizul viceprim-ministrului."
ART. II
<>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 25/2007 privind stabilirea unor mãsuri pentru reorganizarea aparatului de lucru al Guvernului, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 270 din 23 aprilie 2007, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 99/2008 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 1, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 1. - (1) În cadrul aparatului de lucru al Guvernului funcţioneazã urmãtoarele structuri:
a) aparatul propriu de lucru al primului-ministru, structurã fãrã personalitate juridicã, în subordinea directã a primului-ministru, finanţatã prin bugetul Secretariatului General al Guvernului; în cadrul aparatului propriu de lucru al primului-ministru îşi desfãşoarã activitatea unul sau mai mulţi secretari de stat şi consilieri de stat, numiţi, respectiv eliberaţi din funcţie prin decizie a primului-ministru;
b) Secretariatul General al Guvernului, instituţie publicã cu personalitate juridicã, în subordinea primului-ministru, condusã de un secretar general cu rang de ministru, ajutat de un secretar general adjunct cu rang de secretar de stat, precum şi, dupã caz, de unul sau mai mulţi secretari de stat, numiţi, respectiv eliberaţi din funcţie prin decizie a primului-ministru; secretarul general al Guvernului este ordonatorul principal de credite pentru aparatul de lucru al Guvernului, precum şi pentru instituţiile publice şi organele de specialitate ale administraţiei publice centrale din subordinea sau coordonarea Guvernului, a primului-ministru şi a Secretariatului General al Guvernului;
c) Departamentul pentru Relaţia cu Parlamentul, structurã cu personalitate juridicã, finanţatã prin bugetul Secretariatului General al Guvernului, condusã de un şef de departament, cu rang de ministru, care are calitatea de ordonator terţiar de credite, ajutat de unul sau mai mulţi secretari de stat, numiţi, respectiv eliberaţi din funcţie prin decizie a primului-ministru; şeful Departamentului pentru Relaţia cu Parlamentul participã la şedinţele Guvernului;
d) aparatul propriu de lucru al viceprim-ministrului, structurã fãrã personalitate juridicã, finanţatã prin bugetul Secretariatului General al Guvernului, condusã de viceprim-ministru, care nu are calitatea de ordonator de credite; viceprim-ministrul este ajutat în activitatea sa de unul sau mai mulţi secretari de stat şi consilieri de stat, numiţi, respectiv eliberaţi din funcţie prin decizie a primului-ministru, la propunerea viceprim-ministrului;
e) Departamentul pentru Luptã Antifraudã - DLAF, structurã fãrã personalitate juridicã, în subordinea primului-ministru, condusã de un şef cu rang de secretar de stat, ajutat de unul sau mai mulţi subsecretari de stat, numiţi, respectiv eliberaţi din funcţie prin decizie a primului-ministru şi finanţatã prin bugetul Secretariatului General al Guvernului; Departamentul pentru Luptã Antifraudã - DLAF este instituţia de contact cu Oficiul European de Luptã Antifraudã - OLAF şi asigurã, sprijinã sau coordoneazã, dupã caz, îndeplinirea obligaţiilor ce revin României privind protecţia intereselor financiare ale Uniunii Europene, în conformitate cu prevederile art. 325 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene, având atribuţia de control al obţinerii, derulãrii sau utilizãrii fondurilor comunitare, precum şi a fondurilor de cofinanţare aferente;
f) Departamentul pentru Afaceri Europene, structurã cu personalitate juridicã, condusã de cãtre un şef de departament cu rang de ministru, care are calitatea de ordonator secundar de credite, ajutat de 2 subsecretari de stat, numiţi, respectiv eliberaţi din funcţie prin decizie a primului-ministru; şeful Departamentului pentru Afaceri Europene participã la şedinţele Guvernului;
g) Corpul de control al primului-ministru, structurã fãrã personalitate juridicã în subordinea primului-ministru, condusã de un secretar de stat, numit şi eliberat din funcţie prin decizie a primului-ministru, şi finanţatã prin bugetul Secretariatului General al Guvernului; Corpul de control al primului-ministru controleazã şi urmãreşte activitatea ministerelor şi serviciilor publice deconcentrate ale acestora, instituţiilor publice din subordinea Guvernului, organelor de specialitate ale administraţiei publice centrale din subordinea Guvernului, oficiilor, departamentelor, comisiilor, regiilor autonome, companiilor şi societãţilor naţionale, societãţilor comerciale şi instituţiilor financiar-bancare cu capital majoritar sau integral de stat; Corpul de control al primului-ministru controleazã activitatea instituţiilor publice subordonate autoritãţilor administraţiei publice locale, cu respectarea dispoziţiilor legale privind regimul general al autonomiei locale, precum şi organizarea şi funcţionarea autoritãţilor administraţiei publice locale;
h) Departamentul pentru Relaţii Interetnice, structurã fãrã personalitate juridicã, în subordinea primului-ministru şi în coordonarea secretarului general al Guvernului, condusã de un secretar de stat, ajutat de 2 subsecretari de stat, numiţi, respectiv eliberaţi din funcţie prin decizie a primului-ministru, şi finanţatã prin bugetul Secretariatului General al Guvernului;
i) Secretariatul de Stat pentru Culte, structurã cu personalitate juridicã, condusã de un secretar de stat care are calitatea de ordonator terţiar de credite şi care este numit, respectiv eliberat din funcţie prin decizie a primului-ministru şi finanţatã prin bugetul Secretariatului General al Guvernului;
j) Departamentul pentru Românii de Pretutindeni - DRP, structurã cu personalitate juridicã, condusã de un secretar de stat care are calitatea de ordonator terţiar de credite şi care este numit, respectiv eliberat din funcţie prin decizie a primului-ministru şi finanţatã prin bugetul Secretariatului General al Guvernului;
k) alte departamente, organizate ca structuri cu sau fãrã personalitate juridicã, în subordinea primului-ministru, conduse de secretari de stat sau asimilaţi ai acestora, a cãror înfiinţare şi/sau funcţionare se aprobã prin hotãrâre a Guvernului."
2. La articolul 2 alineatul (1), dupã litera h) se introduce o nouã literã, litera i), având urmãtorul cuprins:
"i) Autoritatea Naţionalã de Reglementare în Domeniul Energiei, instituţie publicã autonomã de interes naţional, cu personalitate juridicã, în subordinea primului-ministru, condusã de un preşedinte cu rang de secretar de stat, ajutat de 3 vicepreşedinţi cu rang de subsecretari de stat, numiţi, respectiv revocaţi din funcţie prin decizie a primului-ministru, şi finanţatã integral de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului."
3. La articolul 2, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Viceprim-ministrul coordoneazã activitãţile din domeniul învãţãmântului, culturii şi protecţiei minoritãţilor naţionale."
4. La articolul 2, dupã alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmãtorul cuprins:
"(3) Instituţiile şi autoritãţile publice din domeniile prevãzute la alin. (2) elaboreazã şi promoveazã proiecte de acte normative, conform legii, cu avizul viceprim-ministrului."

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:
---------------
Secretarul general al Guvernului,
Daniela Nicoleta Andreescu

Viceprim-ministru,
Marko Bela

p. Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,
Valentin Mocanu,
secretar de stat

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Bucureşti, 29 ianuarie 2010.
Nr. 2.

-------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016