Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 2 din 28 februarie 2012  pentru modificarea si completarea Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 2 din 28 februarie 2012 pentru modificarea si completarea Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 143 din 2 martie 2012 ORDONANTA DE URGENTA
    Având în vedere angajamentul Guvernului de a continua reformele economice şi financiare în scopul menţinerii stabilitãţii economiei româneşti,
    dat fiind faptul cã în contextul crizei financiare globale actuale se impune adoptarea unor mãsuri rapide pentru eficientizarea activitãţii operatorilor economici şi, implicit, pentru relansarea creşterii economice,
    având în vedere faptul cã simplificarea sarcinilor administrative impuse societãţilor comerciale este o mãsurã ce are ca efect imediat reducerea costurilor şi îmbunãtãţirea activitãţii acestor operatori economici,
    ţinând seama cã Directiva 2009/109/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 16 septembrie 2009 de modificare a directivelor 77/91/CEE , 78/855/CEE şi 82/891/CEE ale Consiliului şi a Directivei 2005/56/CE în ceea ce priveşte obligaţiile de raportare şi întocmire a documentaţiei necesare în cazul fuziunilor şi divizãrilor reduce formalitãţile aplicabile operaţiunilor de fuziune şi divizare şi simplificã cerinţele de publicitate,
    dat fiind faptul cã prin simplificarea aspectelor procedurale ale fuziunii şi divizãrii se rãspunde nevoii de fluentizare a operaţiunilor de restructurare a capitalului social şi de micşorare a costurilor de susţinere a unei afaceri,
    date fiind consecinţele negative ale neadoptãrii în regim de urgenţã a actului normativ, generate, în primul rând, de obstacolele existente în actualul mecanism de reorganizare a societãţilor comerciale, consecinţe negative ce sunt amplificate în condiţiile actuale în care de promptitudinea soluţiilor aplicate depinde viabilitatea unui operator economic,
    având totodatã în atenţie faptul cã a fost declanşatã etapa precontencioasã a procedurii de încãlcare a obligaţiilor de stat membru, ca urmare a necomunicãrii mãsurilor de transpunere a Directivei 2009/109/CE (procedura de infringement),
    ţinând cont de consecinţele necomunicãrii mãsurilor de transpunere, prevãzute în art. 258 şi 260 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene (TFUE),
    observând cã, potrivit art. 258 din TFUE, în cazul în care considerã cã un stat membru a încãlcat oricare dintre obligaţiile care îi revin în temeiul tratatelor, Comisia Europeanã emite un aviz motivat cu privire la acest aspect, iar, dacã statul membru nu se conformeazã acestui aviz în termenul stabilit de Comisie, aceasta poate sesiza Curtea de Justiţie a Uniunii Europene,
    având în vedere faptul cã Guvernului României i-a fost transmisã de cãtre Comisia Europeanã, la data de 18 iulie 2011, scrisoarea de punere în întârziere pentru necomunicarea mãsurilor de transpunere a Directivei 2009/109/CE , iar la data de 26 ianuarie 2012 Comisia Europeanã a emis un aviz motivat în care a fost acordat autoritãţilor române un termen de douã luni pentru transpunerea directivei şi pentru comunicarea mãsurilor de implementare,
    dat fiind faptul cã, potrivit jurisprudenţei constante a Curţii de Justiţie, momentul luãrii mãsurilor de transpunere este un important element de evaluare a sancţiunilor aplicabile, în cazul persistenţei încãlcãrii dupã încheierea perioadei acordate de Comisie prin intermediul avizului motivat putând fi atrasã rãspunderea pecuniarã a statului membru respectiv,
    ţinând cont de necesitatea evitãrii riscului de avansare a procedurii de infringement şi de impunere a unor sancţiuni pecuniare de cãtre Curtea de Justiţie a Uniunii Europene pentru nerespectarea obligaţiilor de stat membru al Uniunii Europene,
    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,

    Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

     ARTICOL UNIC
    Legea nr. 31/1990 privind societãţile comerciale, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.066 din 17 noiembrie 2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:

    1. La articolul 38, dupã alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmãtorul cuprins:
    "(3) În cazul societãţilor comerciale constituite prin fuziune sau divizare nu este necesarã întocmirea raportului prevãzut la alin. (1) şi depunerea sa la oficiul registrului comerţului în condiţiile dispoziţiilor alin. (2), dacã proiectul de fuziune sau divizare a fost supus examinãrii unui expert independent potrivit dispoziţiilor art. 243^3 alin. (1)-(4)."

    2. La articolul 134, dupã alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2^1), cu urmãtorul cuprins:
    "(2^1) În cazurile prevãzute de art. 246^1 şi 246^2, acţionarii care nu sunt în favoarea fuziunii/divizãrii îşi pot exercita dreptul de retragere în termen de 30 de zile de la data publicãrii proiectului de fuziune/divizare în condiţiile art. 242 alin. (2) sau, dupã caz, art. 242 alin. (2^1)."

    3. La articolul 215, dupã alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmãtorul cuprins:
    "(1^1) În cazul în care majorarea capitalului social este efectuatã pentru realizarea unei fuziuni sau divizãri şi pentru efectuarea, dacã este cazul, a plãţilor în numerar cãtre acţionarii/asociaţii societãţii comerciale absorbite sau divizate, nu este necesarã întocmirea raportului prevãzut la alin. (1), dacã proiectul de fuziune sau divizare a fost supus examinãrii unui expert independent potrivit dispoziţiilor art. 243^3 alin. (1)-(4)."

    4. La articolul 226 alineatul (1), dupã litera a) se introduce o nouã literã, litera a^1), cu urmãtorul cuprins:
    "a^1) în cazurile prevãzute la art. 134;"

    5. La articolul 226, dupã alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmãtorul cuprins:
    "(1^1) Dreptul de retragere poate fi exercitat, în cazurile prevãzute la alin. (1) lit. a) şi b), în termen de 30 de zile de la data publicãrii hotãrârii adunãrii generale a asociaţilor în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a. Dispoziţiile art. 134 alin. (2^1) se aplicã în mod corespunzãtor."

    6. La articolul 226, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(3) Drepturile asociatului retras, cuvenite pentru pãrţile sale sociale, se stabilesc prin acordul asociaţilor ori de un expert desemnat de aceştia sau, în caz de neînţelegere, de tribunal. Costurile de evaluare vor fi suportate de societate."

    7. La articolul 242, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 242. - (1) Proiectul de fuziune sau de divizare, semnat de reprezentanţii societãţilor participante, se depune la oficiul registrului comerţului unde este înmatriculatã fiecare societate, însoţit de o declaraţie a societãţii care înceteazã a exista în urma fuziunii sau divizãrii despre modul cum a hotãrât sã stingã pasivul sãu, precum şi de o declaraţie privitoare la modalitatea de publicare a proiectului de fuziune sau de divizare."

    8. La articolul 242, dupã alineatul (2) se introductrei noi alineate, alineatele (2^1)-(2^3), cu urmãtorul cuprins:
    "(2^1) În cazul în care deţine o paginã proprie web, societatea poate înlocui publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a, prevãzutã la alin. (2), cu publicitatea efectuatã prin intermediul propriei pagini web, pe o perioadã continuã de cel puţin o lunã înaintea adunãrii generale extraordinare care urmeazã sã decidã cu privire la fuziune/divizare, perioadã care se încheie nu mai devreme de finalul adunãrii generale respective.
    (2^2) Societatea care a optat pentru efectuarea publicitãţii proiectului de fuziune potrivit alin. (2^1) trebuie sã asigure condiţiile tehnice pentru afişarea continuã şi neîntreruptã şi cu titlu gratuit a documentelor prevãzute de lege pentru întreaga perioadã prevãzutã la alin. (2^1). Societatea are sarcina de a dovedi continuitatea publicitãţii şi de a asigura securitatea propriei pagini web şi autenticitatea documentelor afişate.
    (2^3) În cazul efectuãrii publicitãţii în condiţiile alin. (2^1), oficiul registrului comerţului unde este înmatriculatã societatea va publica, cu titlu gratuit, pe propria sa paginã web, proiectul de fuziune sau divizare."

    9. La articolul 243, alineatele (1), (2), (4) şi (5) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 243. - (1) Creditorii societãţilor care iau parte la fuziune sau la divizare au dreptul la o protecţie adecvatã a intereselor lor. În vederea obţinerii de garanţii adecvate, orice creditor care deţine o creanţã certã, lichidã şi anterioarã datei publicãrii proiectului de fuziune sau de divizare, în una dintre modalitãţile prevãzute la art. 242, nescadentã la data publicãrii, a cãrei satisfacere este pusã în pericol prin realizarea fuziunii/divizãrii, poate face opoziţie, în condiţiile prezentului articol.
    (2) Opoziţia se face în termen de 30 de zile de la data publicãrii proiectului de fuziune sau divizare. Aceasta se depune la oficiul registrului comerţului, care, în termen de 3 zile de la data depunerii, o menţioneazã în registru şi o înainteazã instanţei judecãtoreşti competente. Hotãrârea pronunţatã asupra opoziţiei este supusã numai recursului.
    .......................................................................
    (4) În cazul în care creditorul nu dovedeşte cã satisfacerea creanţei sale este pusã în pericol prin realizarea fuziunii sau dacã, din examinarea situaţiei financiare şi operaţional-comerciale a societãţii debitoare/societãţii succesoare în drepturile şi obligaţiile societãţii debitoare, rezultã cã nu este necesarã acordarea de garanţii adecvate ori, dupã caz, de noi garanţii sau societatea debitoare ori societatea succesoare în drepturile şi obligaţiile societãţii debitoare a fãcut dovada plãţii datoriilor sau pãrţile au încheiat un acord pentru plata datoriilor ori existã deja garanţii sau privilegii adecvate pentru satisfacerea creanţei, instanţa respinge opoziţia. De asemenea, instanţa respinge opoziţia şi în cazul în care este refuzatã de cãtre creditor constituirea, în termenul stabilit de instanţã prin încheiere, a garanţiilor oferite potrivit alin. (5).
    (5) Dacã societatea debitoare sau, dupã caz, societatea succesoare în drepturile şi obligaţiile societãţii debitoare a fãcut în cursul procesului o ofertã pentru constituirea unor garanţii sau privilegii, comunicatã Agenţiei Naţionale pentru Administrare Fiscalã, în cazul în care societatea are obligaţii la bugetul general consolidat, iar aceste garanţii sau privilegii au fost apreciate de instanţã ca fiind necesare şi adecvate pentru satisfacerea creanţei creditorului, instanţa va pronunţa o încheiere prin care va acorda pãrţilor un termen pentru constituirea acelor garanţii. Încheierea pronunţatã de instanţã este supusã recursului odatã cu fondul."

    10. La articolul 243^2, alineatele (3) şi (4) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "(3) În cazul divizãrii, raportul administratorilor va include, dacã este cazul, şi informaţii referitoare la întocmirea raportului de evaluare a aporturilor potrivit dispoziţiilor art. 215, pentru societãţile beneficiare, şi registrul la care acesta trebuie depus.
    (4) Administratorii societãţii divizate sau, dupã caz, ai fiecãrei societãţi implicate în fuziune trebuie sã informeze adunarea generalã a societãţii lor, precum şi administratorii celorlalte societãţi implicate în operaţiune, astfel încât aceştia sã poatã informa, la rândul lor, adunãrile generale ale societãţilor respective asupra oricãrei modificãri substanţiale a activelor şi pasivelor intervenite între data întocmirii proiectului de divizare/fuziune şi data adunãrilor generale care urmeazã sã decidã asupra acestui proiect. Obligaţia de informare faţã de acţionari/asociaţi şi faţã de administratorii celorlalte societãţi implicate în operaţiunea de fuziune/divizare subzistã şi în cazurile în care, în aplicarea art. 246^1, nu este convocatã adunarea generalã a acţionarilor/asociaţilor."

    11. La articolul 243^2, dupã alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu urmãtorul cuprins:
    "(5) Întocmirea raportului prevãzut la alin. (1) şi comunicarea informaţiilor prevãzute la alin. (4) nu sunt necesare în cazul în care decid astfel toţi acţionarii/asociaţii şi toţi deţinãtorii altor valori mobiliare care conferã drepturi de vot la fiecare dintre societãţile participante la fuziune sau la divizare."

    12. Dupã articolul 243^3 se introductrei noi articole, articolele 243^4-243^6, cu urmãtorul cuprins:
    "Art. 243^4. - În cazul unei fuziuni prin absorbţie, prin care una sau mai multe societãţi sunt dizolvate fãrã a intra în lichidare şi transferã toate activele şi pasivele lor unei alte societãţi care deţine toate acţiunile lor sau alte titluri conferind drepturi de vot în adunarea generalã, urmãtoarele articole nu se vor aplica: art. 241 lit. c)-e), art. 243^2, art. 243^3, art. 244 alin. (1) lit. b) şi f), art. 245 şi art. 250 alin. (1) lit. b). Articolul 242 alin. (3) rãmâne aplicabil.
    Art. 243^5. - În cazul în care fuziunea prin absorbţie este realizatã de o societate absorbantã care deţine cel puţin 90%, dar nu totalitatea acţiunilor/pãrţilor sociale sau a altor valori mobiliare ce conferã titularilor lor drept de vot în adunãrile generale ale societãţilor, nu este necesarã elaborarea rapoartelor prevãzute la art. 243^2 şi 243^3 şi îndeplinirea cerinţelor privind informarea acţionarilor/asociaţilor prevãzute la art. 244 alin. (1) lit. b), d) şi e). Articolul 242 alin. (3) rãmâne aplicabil.
    Art. 243^6. - În cazul divizãrii, dacã acţiunile/pãrţile sociale ale fiecãreia dintre societãţile nou-constituite sunt repartizate acţionarilor/asociaţilor societãţii divizate proporţional cu cota de participare la capitalul social al societãţii divizate, urmãtoarele articole nu se vor aplica: art. 243^2, art. 243^3, art. 244 alin. (1) lit. b), d) şi e)."

    13. La articolul 244 alineatul (1), literele b) şi d) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "b) dacã este cazul, raportul administratorilor prevãzut la art. 243^2 alin. (1)-(3) şi/sau informarea prevãzutã la art. 243^2 alin. (4);
    .......................................................................
    d) dacã este cazul, situaţiile financiare, întocmite nu mai devreme de prima zi a celei de-a treia luni anterioare datei proiectului de fuziune sau de divizare, dacã ultimele situaţii financiare anuale au fost întocmite pentru un exerciţiu financiar încheiat cu mai mult de 6 luni înainte de aceastã datã;"

    14. La articolul 244, alineatele (2) şi (3) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "(2) Întocmirea situaţiilor financiare prevãzute la alin. (1) lit. d) nu este necesarã dacã societãţile implicate în fuziune/divizare publicã rapoarte semestriale şi le pun la dispoziţia acţionarilor/asociaţilor, potrivit legislaţiei pieţei de capital, şi nici în cazul în care toţi acţionarii/asociaţii şi deţinãtorii de alte titluri care conferã drept de vot ai fiecãreia dintre societãţile implicate în fuziune/divizare au convenit astfel.
    (3) Societatea nu are obligaţia de a pune la dispoziţia acţionarilor la sediul sãu social documentele prevãzute la alin. (1), dacã acestea sunt publicate pe propria paginã web a societãţii pe o perioadã continuã de cel puţin o lunã înaintea adunãrii generale care urmeazã sã decidã cu privire la fuziune/divizare, perioadã care se încheie nu mai devreme de finalul adunãrii generale respective. Dispoziţiile art. 242 alin. (2^2) se aplicã în mod corespunzãtor."

    15. La articolul 244, dupã alineatul (3) se introduc douã noi alineate, alineatele (4) şi (5), cu urmãtorul cuprins:
    "(4) Acţionarii sau asociaţii vor putea obţine, la cerere şi în mod gratuit, copii de pe actele enumerate la alin. (1) sau extrase din ele. În cazul în care un acţionar sau asociat a fost de acord ca pentru comunicarea de informaţii societatea sã utilizeze mijloace electronice, copii ale actelor prevãzute la alin. (1) se pot transmite prin poşta electronicã.
    (5) Dispoziţiile alin. (4) nu se aplicã în cazul în care acţionarii sau asociaţii au posibilitatea de a descãrca de pe pagina web a societãţii şi de a imprima documentele prevãzute la alin. (1) pe întreaga perioadã prevãzutã la alin. (3)."

    16. La articolul 246, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 246. - (1) În termen de 3 luni de la data publicãrii proiectului de fuziune sau de divizare în una dintre modalitãţile prevãzute la art. 242, adunarea generalã a fiecãrei societãţi participante va hotãrî asupra fuziunii sau divizãrii, cu respectarea condiţiilor privind convocarea ei."

    17. Dupã articolul 246 se introducdouã noi articole, articolele 246^1 şi 246^2, cu urmãtorul cuprins:
    "Art. 246^1. - (1) În cazul unei fuziuni prin absorbţie prin care una sau mai multe societãţi sunt dizolvate fãrã a intra în lichidare şi transferã toate activele şi pasivele lor unei alte societãţi care deţine toate acţiunile lor sau alte titluri conferind drepturi de vot în adunarea generalã, aprobarea fuziunii de cãtre adunarea generalã a acţionarilor societãţilor implicate în fuziune, în condiţiile art. 239, nu este necesarã dacã:
    a) fiecare dintre societãţile implicate în fuziune a îndeplinit cerinţele de publicitate a proiectului de fuziune prevãzute de art. 242 cu cel puţin o lunã înainte ca fuziunea sã producã efecte;
    b) pe o perioadã de o lunã înaintea datei de la care operaţiunea produce efecte toţi acţionarii societãţii absorbante au putut consulta, la sediul societãţii sau pe pagina web a acesteia, documentele prevãzute la art. 244 alin. (1) lit. a), c) şi d). Dispoziţiile art. 244 alin. (3)-(5) se aplicã în mod corespunzãtor;
    c) unul sau mai mulţi acţionari/asociaţi ai societãţii absorbante, deţinând cel puţin 5% din capitalul social subscris, au posibilitatea de a cere convocarea unei adunãri generale pentru a se pronunţa asupra fuziunii.
    (2) În cazul în care într-o fuziune prin absorbţie societatea absorbantã deţine cel puţin 90%, dar nu totalitatea acţiunilor/pãrţilor sociale sau a altor valori mobiliare ce conferã titularilor lor drept de vot în adunãrile societãţilor, aprobarea fuziunii de cãtre adunarea generalã a societãţii absorbante nu este necesarã dacã sunt întrunite condiţiile prevãzute la alin. (1). Dispoziţiile art. 244 alin. (3)-(5) se aplicã în mod corespunzãtor.
    Art. 246^2. - În cazul unei divizãri în care societãţile beneficiare deţin împreunã toate acţiunile/pãrţile sociale ale societãţii divizate şi toate celelalte valori mobiliare ce conferã drept de vot în adunarea generalã a societãţii divizate, nu este necesarã aprobarea divizãrii de cãtre adunarea generalã a societãţii divizate dacã:
    a) au fost îndeplinite cerinţele de publicitate a proiectului de divizare prevãzute la art. 242 cu cel puţin o lunã înainte ca divizarea sã producã efecte;
    b) pe o perioadã de o lunã înaintea datei de la care operaţiunea produce efecte toţi acţionarii societãţilor implicate în divizare au putut consulta documentele prevãzute la art. 244 alin. (1). Dispoziţiile art. 244 alin. (3)-(5) se aplicã în mod corespunzãtor;
    c) au fost îndeplinite cerinţele de informare a acţionarilor/asociaţilor şi a organelor de administrare/conducere a celorlalte societãţi implicate în operaţiune, prevãzute la art. 243^2 alin. (4)."

    18. Articolul 249^1 se abrogã.

    19. La articolul 251^6, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 251^6. - (1) Proiectul comun de fuziune transfrontalierã, semnat de reprezentanţii societãţilor participante, se depune la oficiul registrului comerţului unde sunt înmatriculate societãţile comerciale persoane juridice române şi/sau societãţile europene cu sediul în România, participante la fuziune, însoţit de o declaraţie privind modalitatea de publicare a proiectului de fuziune."

    20. La articolul 251^6, dupã alineatul (3) se introduc douã noi alineate, alineatele (4) şi (5), cu urmãtorul cuprins:
    "(4) În cazul în care deţine o paginã proprie web, societatea poate înlocui publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a, cu publicitatea efectuatã prin intermediul paginii proprii web a societãţii, pe o perioadã continuã de cel puţin o lunã înaintea adunãrii generale care urmeazã sã decidã cu privire la proiectul de fuziune transfrontalierã, perioadã care se încheie la finalul adunãrii generale respective. Dispoziţiile art. 242 alin. (2^2) se aplicã în mod corespunzãtor.
    (5) În cazul efectuãrii publicitãţii în condiţiile alin. (3), oficiul registrului comerţului unde este înmatriculatã societatea va publica, cu titlu gratuit, pe pagina sa web proiectul comun de fuziune transfrontalierã."

    21. Articolul 251^18 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 251^18. - În cazul în care fuziunea transfrontalierã prin absorbţie este realizatã de o societate absorbantã care deţine cel puţin 90%, dar nu totalitatea acţiunilor/pãrţilor sociale sau a altor valori mobiliare ce conferã titularilor lor drept de vot în adunãrile generale ale societãţii/societãţilor absorbite, se aplicã, în mod corespunzãtor, prevederile art. 243^3."

                                 PRIM-MINISTRU
                             MIHAI-RÃZVAN UNGUREANU

                                Contrasemneazã:
                                ---------------
                              Ministrul justiţiei,
                             Cãtãlin Marian Predoiu

                      Ministrul economiei, comerţului şi
                              mediului de afaceri,
                              Lucian Nicolae Bode

                         Ministrul afacerilor europene,
                                 Leonard Orban

                         Ministrul finanţelor publice,
                            Bogdan Alexandru Drãgoi


    Bucureşti, 28 februarie 2012.
    Nr. 2.
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


AGAP
08 Martie 2012
VREAU SA PRIMESC GRATUIT MONITORUL OFICIAL PE MAIL ...SE POATE ? PE CINE TREBUIE SA CONTACTEZ... ?
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016