Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 196 din 9 decembrie 1999  pentru ratificarea Addendumului la Memorandumul de finantare dintre Guvernul Romaniei si Comisia Europeana referitor la Programul RO9803.02 Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 196 din 9 decembrie 1999 pentru ratificarea Addendumului la Memorandumul de finantare dintre Guvernul Romaniei si Comisia Europeana referitor la Programul RO9803.02 "Sprijin pentru reforma din domeniul protectiei copilului", semnat la Bucuresti la 15 octombrie 1999

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 612 din 15 decembrie 1999
În temeiul art. 114 alin. (4) din Constituţia României,

Guvernul României emite urmãtoarea ordonanta de urgenta:

ARTICOL UNIC
Se ratifica Addendumul la Memorandumul de finanţare dintre Guvernul României şi Comisia Europeanã referitor la Programul RO9803.02 "Sprijin pentru reforma din domeniul protecţiei copilului", semnat la Bucureşti la 15 octombrie 1999, care face parte integrantã din prezenta ordonanta de urgenta.


PRIM-MINISTRU
RADU VASILE

Contrasemneazã:
---------------
Ministru delegat pe lângã
primul-ministru pentru
integrare europeanã,
Alexandru Herlea

p. Ministrul afacerilor externe,
Ion Pascu,
secretar de stat

Ministrul finanţelor,
Decebal Traian Remes


ADDENDUM
la Memorandumul de finanţare RO9803.02 "Sprijin pentru reforma din domeniul protecţiei copilului"

În cadrul asistenţei financiare PHARE acordate României, addendumul prezentat mai jos prevede urmãtoarele:

ART. 1
Natura şi obiectul
Scopul realocarii este de a modifica obiectivul urmãrit de componenta RO9803.02 "Sprijin pentru reforma din domeniul protecţiei copilului" din cadrul Memorandumului de finanţare RO9803-9807 "Programul naţional pentru România". Alocarea bugetarã pentru aceasta componenta va rãmâne de 10 milioane euro.
ART. 2
Angajamentul Comunitãţii
Modificarea memorandumului de finanţare iniţial este descrisã în anexa care face parte integrantã din prezentul addendum.
ART. 3
Toţi ceilalţi termeni şi condiţiile memorandumului de finanţare iniţial rãmân neschimbati.
ART. 4
Numãrul de exemplare
Addendumul este redactat în doua exemplare în limba engleza.
ART. 5
Intrarea în vigoare
Addendumul va intra în vigoare la data semnãrii lui de cãtre ambele pãrţi.
Semnat la Bucureşti la 15 octombrie 1999.


Pentru Beneficiar,
Alexandru Herlea,
ministru pentru
integrare europeanã

Pentru Comunitate,
Fokion Fotiadis,
şeful Delegaţiei Comisiei
Europene în România

Anexa: Dispoziţii speciale

ANEXA 1

DISPOZIŢII SPECIALE

Modificãrile aduse memorandumului de finanţare se referã numai la obiectivul 1, al doilea proiect "Sprijin pentru reforma din domeniul protecţiei copilului".

Obiective, descriere şi conditionari
Obiectivul general al prezentei realocari se menţine pe linia obiectivului 1, asa cum este acesta descris în Programul naţional PHARE pentru România, RO9803-9807: întãrirea democraţiei, a statului de drept şi a drepturilor omului.
Obiectivele specifice ale prezentului addendum sunt:
1. sa contribuie la îmbunãtãţirea situaţiei existente în instituţiile pentru protecţia copilului şi la asigurarea unui nivel minim acceptabil de îngrijire care sa fie rapid restabilit în toate instituţiile;
2. sa asigure, în funcţie de necesitaţi, beneficiarii optimi pentru distribuirea resurselor furnizate ca asistenta de baza, direct cãtre copiii aflaţi în instituţii, prin Programul RO9803.02 şi prin alte surse de finanţare, inclusiv posibilitatea unei viitoare asistente pentru acoperirea cheltuielilor directe imediate în cadrul Programului naţional PHARE 1999;
3. sa acorde asistenta autoritãţilor romane pentru elaborarea şi crearea unei strategii de reforma globalã în domeniul protecţiei copilului, ce pare a fi necesarã în virtutea prezentei crize, precum şi pentru elaborarea unor planuri care sa asigure suportul financiar pentru instituţii şi care sa se bazeze pe asigurarea unor standarde acceptabile de protecţie. Elaborarea unei noi strategii de reforma globalã poate cuprinde propuneri legislative privind cadrul institutional şi standardele corespunzãtoare de protecţie, stabilirea unor structuri de monitorizare şi reglementare, precum şi asigurarea participãrii unor organisme internaţionale competente în ceea ce priveşte stabilirea standardelor pentru protecţia şi îngrijirea copiilor.
Activitãţile ce urmeazã sa fie puse în aplicare în baza prezentului addendum sunt:
1. sa rãspundã necesitãţilor imediate de asistenta de urgenta şi sa restabileasca un nivel acceptabil de îngrijire. Pentru punerea la dispoziţie a asistenţei necesare, o analiza obiectivã asupra necesitãţilor va fi efectuatã pentru toate instituţiile;
2. sa rãspundã necesitãţilor imediate privind reparaţia echipamentelor sau înlocuirea lor în instituţiile de protecţie a copilului, de asemenea pe baza unei analize obiective pentru toate instituţiile;
3. sa creeze capacitatea de a acorda asistenta tehnica şi secretariat care sa furnizeze o evaluare a necesitãţilor curente privind serviciile şi asigurarea bunurilor. Aceasta evaluare va permite stabilirea unor prioritati în funcţie de necesitaţi atât din punct de vedere al identificarii instituţiilor specifice care necesita asistenta, cat şi al clasificarii prioritare a diferitelor tipuri de asistenta. Asistenta tehnica va urmãri achiziţiile şi livrarea/furnizarea de bunuri şi servicii;
4. în cadrul asistenţei tehnice se va acorda sprijin şi pentru începerea elaborãrii unei strategii de reforma globalã în domeniul protecţiei copilului, inclusiv propuneri legislative privind cadrul institutional şi asigurarea unor standarde corespunzãtoare de protecţie, stabilirea unor structuri de monitorizare şi reglementare, precum şi asigurarea participãrii unor organisme internaţionale competente în ceea ce priveşte stabilirea standardelor în domeniul îngrijirii şi protecţiei copiilor.
Pe cat posibil se vor face achiziţii globale, astfel încât sa se atinga un nivel maxim de control şi de eficientizare a costurilor operaţiunilor, în mod special dacã se are în vedere achiziţionarea de bunuri şi servicii.
Asistenta tehnica din cadrul acestui addendum va sprijini şi viitoarea asistenta acordatã instituţiilor de protecţie a copiilor, care urmeazã sa fie acordatã prin Programul naţional PHARE 1999 pentru România.
Buget (fonduri care fac obiectul prezentei realocari)*1)


- milioane euro -
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Construcţie TOTAL
institutionala*) Investiţii PHARE
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Addendumul nr. 1 0,5 4,5 5,0
Addendumul nr. 2 1,0 4,0 5,0
TOTAL RO9803.02 1,5 8,5 10,0
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



*) Construcţia institutionala se referã la asistenta tehnica necesarã pentru obiectivele 2 şi 3 de mai sus.

Aranjamente de implementare
Fondurile acordate prin Addendumul nr. 2 vor fi gestionate în conformitate cu Manualul SID (Sistemul de implementare descentralizat). Coordonatorul naţional al asistenţei (CNA) va avea intreaga responsabilitate pentru programarea, punerea în aplicare şi urmãrirea acestui program.
OPCP din cadrul Ministerului Finanţelor va fi singura agenţie de implementare responsabilã cu activitãţile rezultate din Addendumul nr. 2.
Ca urmare a situaţiei de extrema urgenta privind acordarea asistenţei directe de baza şi a necesitãţii acordãrii unei asistente tehnice concertate, se vor face urmãtoarele aranjamente: imediat dupã semnarea prezentului addendum la memorandumul de finanţare Comisia va transfera direct cãtre OPCP fondurile la intreaga valoare conform Addendumului nr. 2.
Acest transfer direct reprezintã o mãsura exceptionala necesarã, determinata de inoperabilitatea Fondului naţional. OPCP va deschide şi va administra un cont separat în euro, purtãtor de dobanda, într-un sistem contabil distinct. Dobânzile aferente tuturor conturilor vor fi raportate cu regularitate Comisiei Europene şi trebuie returnate acesteia.
Totuşi dobânzile pot fi reinvestite în program, dacã autorizeaza în acest fel Comisia. (Din momentul în care Fondul naţional devine operational, primul avans plãtit şi derulat prin Fondul naţional pentru întregul Program RO9803-9807 va fi ajustat în limita fondurilor deja transferate cãtre OPCP în baza Proiectului RO9803.02.)
Contractarea asistenţei directe de baza se va face de cãtre OPCP prin acorduri directe în urma consultãrilor cu organizaţii neguvernamentale, o federatie de organizaţii neguvernamentale, agenţii specializate în achiziţii sau furnizori de produse necesare pentru asistenta de baza şi va avea loc în baza termenilor de referinta şi a dosarelor de contractare care urmeazã sa fie aprobate de Comisia Europeanã.
În perspectiva necesitãţii urgente de a asigura rapid livrarea ajutorului direct de baza şi pentru demararea revizuirii politicii în domeniul protecţiei copilului, contractarea asistenţei tehnice se va face în baza unui acord direct de pana la 1,5 milioane euro. Aceasta asistenta tehnica va fi finanţatã din bugetele prevãzute atât în Addendumul nr. 1, cat şi în Addendumul nr. 2, la rubrica "Construcţie institutionala". Contractul va fi semnat cu consortiul OMAS, specializat în monitorizare şi evaluare, care în momentul de fata sprijinã Comisia Europeanã în procesul de evaluare a situaţiei copiilor din România.
Elaborarea unor planuri strategice sau a programelor de lucru nu este necesarã.
Un responsabil cu autorizarea programului (RAP) va fi nominalizat pentru acest program de cãtre semnatarul memorandumului de finanţare.

Monitorizare şi evaluare
Activitãţile finanţate prin Addendumul nr. 2 vor cãdea sub incidenta Comitetului comun de monitorizare (CCM), înfiinţat pentru a trece în revista toate programele finanţate prin PHARE, cu scopul de a evalua progresul realizat în vederea îndeplinirii obiectivelor prevãzute în memorandumul de finanţare şi Parteneriatul de aderare.

Audit şi evaluare
Conturile şi operaţiunile Fondului naţional şi, dupã caz, OPCP şi toate agenţiile de implementare relevante pot sta la dispoziţia Comisiei fãrã a leza responsabilitãţile Comisiei şi Curţii de Conturi a Uniunii Europene, astfel cum se face referire în cadrul Condiţiilor generale ale memorandumului de finanţare, anexe la acordul-cadru.
Serviciile Comisiei trebuie sa asigure ca o evaluare ulterioara este efectuatã dupã încheierea programului.

Afişare/publicitate
Responsabilul cu autorizarea programului (RAP) va fi rãspunzãtor de îndeplinirea mãsurilor necesare pentru a asigura o publicitate specifica pentru toate activitãţile finanţate prin programe. Acest lucru se va face în strânsã legatura cu Delegaţia Comisiei Europene în România.

Condiţii speciale
Asistenta comunitara va fi condiţionatã de respectarea angajamentelor României fata de Acordul european, a pasilor urmãtori spre atingerea Criteriilor de la Copenhaga şi a progresului în implementarea Parteneriatului de aderare. Încãlcarea acestor condiţii generale ar putea conduce la o decizie a Consiliului European de suspendare a asistenţei financiare.

*1) Bugetul total pentru RO9803.02 a fost realocat prin doua addendumuri. Pentru conformitate, se indica întregul buget.

------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016