Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 192 din 8 decembrie 1999  privind infiintarea Agentiei Nationale pentru Protectia Drepturilor Copilului si reorganizarea activitatilor de protectie a copilului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 192 din 8 decembrie 1999 privind infiintarea Agentiei Nationale pentru Protectia Drepturilor Copilului si reorganizarea activitatilor de protectie a copilului

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 599 din 8 decembrie 1999


În temeiul art. 114 alin. (4) din Constituţia României,

Guvernul României emite urmãtoarea ordonanta de urgenta:

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Se înfiinţeazã Agenţia Nationala pentru Protecţia Drepturilor Copilului, denumita în continuare agenţie, ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului,prin reorganizarea departamentului pentru Protecţia Copilului care se desfiinţeazã şi prin preluarea unor activitãţi din cadrul Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap, al Ministerului Sãnãtãţii şi al Ministerului Educaţiei Naţionale.
(2) Agenţia coordoneazã, la nivel naţional, aplicarea politicilor în domeniul reformei sistemului de servicii şi instituţii care asigura promovarea drepturilor copilului,îngrijirea şi protecţia copiilor aflaţi în dificultate şi a celor cu handicap.
(3) Sediul agenţiei este în municipiul Bucureşti.
ART. 2
(1) Pentru realizarea obiectivelor în domeniul protecţiei drepturilor copilului agenţia îndeplineşte urmãtoarele funcţii:
a) de strategie, prin care se asigura fundamentarea, elaborarea şi aplicarea strategiei şi a programelor de reforma în domeniul protecţiei drepturilor copilului şi al adopţiei;
b) de reglementare, prin care se asigura elaborarea cadrului normativ necesar în vederea realizãrii obiectivelor şi programelor;
c) de administrare, prin care se asigura administrarea proprietãţii publice şi private a statului şi gestionarea serviciilor publice în domeniul protecţiei drepturilor copilului;
d) de reprezentare, prin care se asigura, în numele statului roman, reprezentarea pe plan intern şi extern;
e) de autoritate de stat, prin care se asigura urmãrirea aplicãrii reglementãrilor din domeniul propriu, controlul respectãrii aplicãrii acestora, precum şi a activitãţilor instituţiilor şi organismelor care îşi desfãşoarã activitatea în subordinea sau sub autoritatea sa.
ART. 3
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenta agenţia preia atribuţiile Departamentului pentru Protecţia Copilului şi ale Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap din domeniul protecţiei speciale a copiilor cu handicap.
ART. 4
(1) Agenţia este condusã de un preşedinte, ajutat de un vicepreşedinte, numiţi prin decizie a primului ministru.
(2) În exercitarea atribuţiilor sale preşedintele emite ordine şi instrucţiuni şi participa la şedinţele Guvernului în calitate de invitat.
(3) În structura agenţiei funcţioneazã un secretar general.
(4) Agenţia este sprijinita în activitãţile sale de un consiliu de coordonare, cu rol consultativ.
(5) Consiliul de coordonare sprijinã agenţia în problemele care privesc cooperarea, potrivit domeniului sau de activitate, cu ministerele şi cu celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, precum şi cu autoritãţile administraţiei publice locale.
(6) Preşedintele agenţiei are calitatea de ordonator principal de credite.
ART. 5
(1) Organizarea, funcţionarea şi numãrul de personal ale agenţiei, componenta şi atribuţiile consiliuluide coordonare se aproba prin hotãrâre a Guvernului în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenta.
(2) În structura agenţiei şi în subordinea directa a preşedintelui se organizeazã şi funcţioneazã corpul de control al activitãţilor de protecţie şi promovare a drepturilor copilului.
(3) Cheltuielile curente şi de capital necesare în vederea organizãrii şi functionarii agenţiei se asigura de la bugetul de stat.
ART. 6
Salarizarea personalului încadrat la agenţie se stabileşte potrivit prevederilor <>Legii nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza în sectorul bugetar şi a indemnizaţiilor pentru persoane care ocupa funcţii de demnitate publica.
ART. 7
(1) Preşedinţia Comitetului Roman pentru Adoptii va fi asigurata de un secretar de stat desemnat prin decizie a primului-ministru. Preşedintele agenţiei este membru al Comitetului Roman pentru Adoptii şi nu poate fi preşedinte al Comitetului Roman pentru Adoptii.
(2) Agenţia asigura serviciile administrative şi de secretariat ale Comitetului Roman pentru Adoptii. Activitatea secretariatului este coordonata de preşedintele Comitetului Roman pentru Adoptii.
(3) Agenţia rãspunde de veridicitatea datelor furnizate Comitetului Roman pentru Adoptii.
ART. 8
1) În vederea îndeplinirii atribuţiilor care îi revin agenţia colaboreazã şi coopereazã cu autoritãţile şi instituţiile publice romane, cu organizaţii internaţionale, autoritãţi publice strãine, organizaţii neguvernamentale, precum şi cu alte persoane juridice sau fizice.
2) Personalul corpului de control îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) are dreptul la acces nelimitat în sediile tuturor persoanelor juridice de drept public sau privat, precum şi la domiciliul persoanelor fizice care au în îngrijire şi asigura protecţia unui copil; în acest scop organele de poliţie au obligaţia sa sprijine personalul corpului de control;
b) constata natura activitãţilor care incalca prevederile legale în domeniul de activitate al agenţiei, stabileşte sau, dupã caz, contribuie la stabilirea persoanelor responsabile şi a rãspunderii disciplinare, materiale, contravenţionale sau, dupã caz, penale a acestora; în acest scop personalul corpului de control îndeplineşte şi atribuţiile prevãzute la art. 214 din Codul de procedura penalã, care se aplica în mod corespunzãtor;
c) întocmeşte rapoarte de control, precum şi propuneri de soluţionare şi de sancţionare a abaterilor constatate, pe care le supune spre aprobare agenţiei.
(3) Agenţia are dreptul sa solicite informaţii şi documente de la orice persoana juridicã publica sau privatã ori de la persoane fizice implicate în sfera sa de competenta, acestea având obligaţia de a le pune la dispoziţie personalului agenţiei în termen de 15 zile calendaristice de la data solicitãrii.

CAP. 2
Programe de interes naţional în domeniul protecţiei drepturilor copilului

ART. 9
În înţelesul prezentei ordonanţe de urgenta, prin programe de interes naţional se înţelege acele programe care contribuie la:
a) realizarea obiectivelor de reforma a sistemului de servicii şi instituţii destinate îngrijirii, protecţiei şi promovãrii drepturilor tuturor copiilor;
b) asigurarea functionarii adecvate a sistemului menţionat la lit. a), în vederea îmbunãtãţirii indicatorilor de performanta a respectivelor servicii şi instituţii.
ART. 10
(1) Agenţia poate finanta sau, dupã caz, cofinanta urmãtoarele tipuri de programe de interes naţional pentru protecţia drepturilor copilului:
a) programe specifice de implementare a strategiei naţionale în domeniul reformei sistemului de servicii şi instituţii destinate îngrijirii, protecţiei şi promovãrii drepturilor copilului;
b) programe de urgenta pentru depãşirea unor situaţii de criza, în vederea asigurãrii protecţiei şi îngrijirii copiilor, pentru a preveni şi/sau a elimina efectele calamitãţilor naturale ori, dupã caz, pentru intervenţii cu caracter umanitar.
(2) Programele de interes naţional menţionate la lit. a), complementare acţiunilor finanţate la nivel local, pot avea urmãtoarele obiective generale:
a) realizarea investiţiilor necesare pentru atingerea obiectivelor reformei, în vederea dezvoltãrii, diversificãrii şi restructurãrii serviciilor şi instituţiilor care asigura îngrijirea,protecţia şi promovarea drepturilor copilului;
b) asigurarea functionarii serviciilor şi instituţiilor restructurate sau, dupã caz, nou-create, potrivit prevederilor lit. a);
c) realizarea de studii, cercetãri şi publicaţii în cadrul domeniului sau de activitate;
d) formarea iniţialã şi continua a personalului care îşi desfãşoarã activitatea în cadrul serviciilor şi instituţiilor care asigura promovarea drepturilor copilului, îngrijirea şi protecţia copiilor aflaţi în dificultate şi a celor cu handicap;
e) informarea opiniei publice despre drepturile copilului prin campanii de mediatizare;
f) orice alte programe corespunzãtoare domeniului sau de activitate.
ART. 11
Programele de interes naţional se aproba prin hotãrâre a Guvernului, pe baza fundamentarilor elaborate de agenţie, care vor cuprinde activitãţile necesare şi indicatorii de performanta pentru aplicarea acestora.
ART. 12
(1) Finanţarea sau, dupã caz, cofinantarea programelor de interes naţional se asigura din urmãtoarele surs:
a) bugetul de stat;
b) credite sau granturi externe din surse guvernamentale şi neguvernamentale;
c) donaţii, sponsorizãri şi alte fonduri;
d) sume din Fondul special de solidaritate socialã pentru persoanele cu handicap.
(2) Sumele alocate din sursele prevãzute la alin. (1) lit. a)-c) vor fi cuprinse în bugetul propriu al agenţiei.
ART. 13
Agenţia este autorizata sa aloce fonduri din bugetul propriu pentru finanţarea programelor de interes naţional serviciilor publice specializate pentru protecţia copilului, pe baza de convenţii încheiate cu consiliile judeţene şi consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, precum şi organismelor private autorizate, pe baza de convenţii încheiate cu acestea.
ART. 14
Agenţia este autorizata sa finanteze proiecte din cadrul programelor de interes naţional din domeniul sau de activitate ce urmeazã a fi realizate, pe baza de convenţie, în colaborare cu ministere, cu alte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, precum şi cu alte autoritãţi sau instituţii publice.
ART. 15
(1) Sumele din Fondul special de solidaritate socialã pentru persoanele cu handicap se stabilesc proporţional cu numãrul copiilor cu handicap din numãrul total al persoanelor cu handicap şi se aloca agenţiei de cãtre Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap.
(2) Aceste sume se aloca pentru unitãţile şi serviciile prin care se realizeazã proiectele din cadrul programelor de interes naţional, pe baza convenţiilor încheiate cu consiliile judeţene şi cu consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti.
ART. 16
În termen de 45 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenta agenţia va elabora metodologia de alocare a fondurilor, criteriile de identificare şi de aplicare a proiectelor specifice din cadrul programelor de interes naţional, care se aproba prin ordin al preşedintelui acesteia.

CAP. 3
Reorganizarea activitãţilor de îngrijire şi protecţie a copiilor cu handicap şi a celor aflaţi în dificultate

ART. 17
Copiilor cu handicap şi celor aflaţi în dificultate, internati în unitãţile sau secţiile de spital cu profil de recuperare distrofici sau recuperare şi reabilitare neuropsihomotorie, li se asigura îngrijire şi protecţie în condiţiile prevãzute la <>art. 7-22 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 26/1997 privind protecţia copilului aflat în dificultate, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 108/1998 şi republicatã.
ART. 18
(1) Instituţiile de protecţie specialã a persoanelor cu handicap, care asigura îngrijirea, asistenta, recuperarea sau, dupã caz, reabilitarea copiilor cu handicap, aflate în prezent în coordonarea Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap, se transfera în cadrul serviciilor publice specializate din subordinea consiliilor judeţene sau, dupã caz, a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti pe al cãror teritoriu funcţioneazã, pana la data de 31 martie 2000.
(2) Aceste instituţii se reorganizeazã în etape, dupã evaluarea situaţiei copilului cu handicap, în centre de tip familial pentru recuperarea şi reabilitarea copiilor cu handicap şi handicap sever, centre de îngrijire de zi şi recuperare pentru copilul cu handicap sau, dupã caz, în alte servicii destinate îngrijirii, reabilitãrii şi protecţiei drepturilor copilului, fãrã personalitate juridicã, în cadrul serviciilor publice specializate pentru protecţia copilului din subordinea consiliilor judeţene, respectiv a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti.
(3) Personalul angajat la instituţiile prevãzute la alin. (1) se transfera în cadrul serviciilor publice specializate pentru protecţia copilului din subordinea consiliilor judeţene, respectiv a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti.
ART. 19
(1) Unitãţile sau secţiile de spital cu profil de recuperare distrofici, recuperare şi reabilitare neuropsihomotorie sau pentru copii bolnavi HIV/SIDA se transfera şi se restructureaza conform prevederilor art. 18, cu acordul Ministerului Sãnãtãţii, numai în cazul în care sunt internati cu preponderenta copii aflaţi în dificultate.
(2) Separarea patrimoniului şi a personalului unitãţilor prevãzute la alin. (1) se realizeazã astfel:
a) patrimoniul se separa potrivit destinaţiei bunurilor: bunurile destinate desfãşurãrii actului medical rãmân în patrimoniul unitãţii sanitare, putând sa deserveasca şi cerinţele medicale ale copiilor aflaţi în dificultate, iar celelalte bunuri urmeazã regimul prevãzut la art. 26;
b) personalul medical şi auxiliar, ale cãrui atribuţii privesc furnizarea serviciilor medicale, rãmâne încadrat la unitatea medicalã, iar restul personalului urmeazã regimul prevãzut la art. 18.
Art. 20
(1) Unitãţile care ingrijesc copii în regim rezidential şi care funcţioneazã în cadrul unitãţilor de învãţãmânt special se separa de unitãţile de învãţãmânt special, se transfera şi se restructureaza potrivit prevederilor art. 18, care se aplica în mod corespunzãtor.
(2) Separarea patrimoniului şi a personalului unitãţilor prevãzute la alin. (1) se realizeazã astfel:
a) patrimoniul se separa potrivit destinaţiei şi funcţiona litatii bunurilor: bunurile destinate desfãşurãrii procesului de instrucţie, educaţie, compensare, reabilitare şi recuperare rãmân în patrimoniul unitãţii de învãţãmânt special, iar celelalte bunuri urmeazã regimul prevãzut la art. 26;
b) personalul didactic, didactic-auxiliar şi nedidactic, ale cãrui atribuţii privesc desfãşurarea procesului instructiv-educativ, rãmâne încadrat la unitatea de învãţãmânt pecial, iar restul personalului urmeazã regimul prevãzut la art. 18.
ART. 21
Lista cuprinzând instituţiile, unitãţile şi secţiile de spital prevãzute la art. 18-20 se aproba prin hotãrâre a Guvernului, la propunerea agenţiei şi a Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap sau, dupã caz, a agenţiei şi a Ministerului Sãnãtãţii, a agenţiei şi a Ministerului Educaţiei Naţionale, în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenta.
Art. 22
(1) Comisiile pentru protecţia copilului stabilesc mãsurile de protecţie prevãzute la <>art. 7-22 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 26/1997 , pentru copiii aflaţi în instituţiile, unitãţile sau secţiile de spital prevãzute la art. 18-20, în termen de 60 de zile de la realizarea transferului acestor instituţii.
(2) Comisiile pentru protecţia copilului efectueazã evaluarea tipului de dificultate a copilului, inclusiv a celor aflaţi în unitãţile sau secţiile de spital prevãzute la art. 17 şi 18, şi recomanda comisiilor de expertiza copiii cu handicap pentru încadrarea în gradul de handicap, potrivit criteriilor de acordare a acestuia.
(3) Comisiile pentru protecţia copilului şi comisiile de expertiza pentru copiii cu handicap elaboreazã împreunã programul de recuperare a copilului cu handicap.
(4) Evaluarea situaţiei sociale şi juridice a copiilor prevãzuţi la alin. (1), precum şi, dupã caz, elaborarea programului de reintegrare sociofamiliala şi educaţionalã a acestora se realizeazã de personalul de specialitate al serviciilor publice specializate pentru protecţia copilului.
(5) Evaluarile şi programele realizate potrivit prevederilor alin. (4) se aproba de comisia pentru protecţia copilului, potrivit prevederilor <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 26/1997 , republicatã.

CAP. 4
Finanţarea activitãţilor de îngrijire şi protecţie a copiilor la nivel local

ART. 23
Activitatea serviciilor şi instituţiilor publice care ingrijesc şi asigura protecţia drepturilor copilului se finanţeazã din:
a) contribuţii obligatorii ale consiliilor locale municipale, orãşeneşti şi comunale din al cãror teritoriu provin copilul cu handicap şi cel aflat în dificultate sau persoana majorã care beneficiazã de protecţie în condiţiile <>art. 19 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 26/1997 , republicatã; criteriile de determinare a comunitãţii locale din care provine copilul vor fi stabilite de agenţie şi aprobate prin ordin al preşedintelui acesteia;
b) sume alocate din bugetul agenţiei;
c) venituri proprii ale judeţelor, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucureşti, potrivit legii;
d) sume alocate din Fondul special de solidaritate socialã pentru persoanele cu handicap.
ART. 24
(1) Nivelul contribuţiilor prevãzute la art. 23 lit. a) se stabileşte pe baza unei metodologii aprobate prin hotãrâre a Guvernului, în termen de 45 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenta.
(2) Sumele prevãzute pentru activitãţile de protecţie a copilului vor fi considerate prioritare. Consiliile locale sau judeţene nu vor acoperi alte tipuri de cheltuieli pana când contribuţia lor la acest tip de activitãţi nu este pe deplin acoperitã.
(3) Sumele corespunzãtoare contribuţiei comunei, oraşului, municipiului sau sectorului municipiului Bucureşti se cuprind în bugetul propriu al acestora şi se transfera direct serviciilor publice specializate pentru protecţia copilului din subordinea consiliilor judeţene.
(4) Sumele transferate potrivit alin. (3) se cuprind în bugetul propriu al consiliului judeţean. În cazul consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, aceste sume se cuprind în bugetele proprii ale acestora. Fiecare consiliu judeţean şi consiliu local al sectoarelor municipiului Bucureşti va comunica agenţiei, pana la data de 31 decembrie a fiecãrui an, estimarea fondurilor necesare şi alocate pe anul urmãtor pentru protecţia drepturilor copilului.

CAP. 5
Dispoziţii tranzitorii şi finale

ART. 25
(1) Agenţia preia prin transfer personalul Departamentului pentru Protecţia Copilului, precum şi personalul cu atribuţii în domeniul protecţiei speciale a copiilor cu handicap din cadrul aparatului central al Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap şi, dupã caz, de la Ministerul Sãnãtãţii şi Ministerul Educaţiei Naţionale.
(2) Agenţia preia, pe baza de protocol de predare-preluare, în termen de 15 zile de la data infiintarii, bunurile aflate în folosinta Departamentului pentru Protecţia Copilului, potrivit inventarului existent la data desfiinţãrii acestuia. De asemenea, agenţia preia drepturile şi obligaţiile Departamentului pentru Protecţia Copilului.
(3) Agenţia asigura continuitatea tuturor proiectelor aflate în derulare, care au fost contractate cu Departamentul pentru Protecţia Copilului şi, respectiv, cu Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap în domeniul protecţiei copilului cu handicap.
ART. 26
(1) Transferul drepturilor asupra bunurilor proprietate publica se realizeazã potrivit prevederilor <>Legii nr. 213/1998 privind proprietatea publica şi regimul juridic al acesteia.
(2) Bunurile proprietate privatã a statului, aflate în inventarul instituţiilor, unitãţilor şi secţiilor de spital prevãzute la art. 18-20, se transfera pe baza de protocol de predarepreluare încheiat între autoritãţile sau instituţiile publice în subordinea cãrora funcţioneazã respectivele instituţii şi consiliile judeţene, respectiv consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti.
ART. 27
Se autorizeaza Ministerul Finanţelor sa introducã modificãrile corespunzãtoare în bugetul de stat pe anul 1999.
ART. 28
(1) Pe data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenta se modifica în mod corespunzãtor alin. (1) al art. 3, alin. (1) al art. 7, alin. (1) şi (3) ale art. 10 şi anexa nr. 1 din <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102/1999 privind protecţia specialã şi încadrarea în munca a persoanelor cu handicap, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 310 din 30 iunie 1999.
(2) Pe data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenta se abroga:
a) <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/1998 privind reorganizarea Departamentului pentru Protecţia Copilului, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 432 din 16 noiembrie 1998, aprobatã şi modificatã prin Legea nr. 177/1999 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 584 din 30 noiembrie 1999;
b) alin. (2) al art. 2 şi lit. a) a alin. (1) al <>art. 3 din Hotãrârea Guvernului nr. 502/1997 cu privire la organizarea şi funcţionarea Comitetului Roman pentru Adoptii, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 244 din 18 septembrie 1997;
c) teza întâi şi teza a doua din alin. (3) al <>art. 10 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 25/1997 cu privire la regimul juridic al adopţiei, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 120 din 12 iunie 1997, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 87/1998 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 168 din 29 aprilie 1998;
d) <>Hotãrârea Guvernului nr. 875/1998 privind organizarea şi funcţionarea Departamentului pentru Protecţia Copilului, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 477 din 11 decembrie 1998;
e) orice alte dispoziţii contrare.

PRIM-MINISTRU
RADU VASILE

Contrasemneazã:
---------------
Departamentul
pentru Reforma Administraţiei
Publice Centrale
Petrica Diaconu,
secretar de stat

Ministrul finanţelor,
Decebal Traian Remes

p. Ministrul educaţiei naţionale,
Adrian Miroiu,
secretar de stat

p. Ministrul sãnãtãţii,
Irinel Popescu,
secretar de stat

Secretar de stat,
şeful Departamentului
pentru Administraţie Publica Localã,
Vlad Rosca

Ministrul muncii
şi protecţiei sociale,
Alexandru Athanasiu

----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016