Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 188 din 25 noiembrie 2008  pentru modificarea si completarea   Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 63/1999 cu privire la gestionarea fondurilor nerambursabile alocate Romaniei de catre Comunitatea Europeana, precum si a fondurilor de cofinantare aferente acestora    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 188 din 25 noiembrie 2008 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 63/1999 cu privire la gestionarea fondurilor nerambursabile alocate Romaniei de catre Comunitatea Europeana, precum si a fondurilor de cofinantare aferente acestora

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 814 din 4 decembrie 2008
Având în vedere:
- necesitatea introducerii reglementãrilor financiar-bugetare referitoare la Programul Facilitatea de tranziţie pentru România, care funcţioneazã în baza Memorandumului de înţelegere dintre România şi Comisia Europeanã pentru punerea în aplicare a Facilitãţii de tranziţie, având mecanism de derulare similar programului PHARE,
- cã neadoptarea în regim de urgenţã a acestui act normativ creeazã blocaje în fluxurile financiar-bugetare necesare derulãrii Programului Facilitatea de tranziţie pentru România,
- condiţionarea de cãtre serviciile Comisiei Europene a procesãrii aplicaţiilor de platã şi transferul fondurilor PHARE cãtre Autoritatea de Certificare şi Platã de transmiterea noilor formate standard care atestã stadiul implementãrii proiectelor,
- cã în situaţia neprimirii de la autoritãţile de implementare/beneficiari a documentelor de raportare corecte şi la timp în vederea transmiterii cererilor de fonduri cãtre Comisia Europeanã se produc blocaje în absorbţia fondurilor PHARE de la Comisie,
- existenţa diferenţelor de curs valutar între cursul de schimb valabil la data întocmirii titlului de creanţã şi cursul de schimb utilizat de cãtre societatea bancarã la transformarea sumelor în moneda stabilitã în contractul sau acordul de finanţare, în cazul recuperãrii în altã monedã a debitelor faţã de bugetul Comunitãţii Europene,
- respingerea pretenţiilor agenţiilor de implementare prin hotãrâri judecãtoreşti definitive şi irevocabile ca urmare a nerestituirii de cãtre autoritãţile de implementare/beneficiari a sumelor plãtite în mod necuvenit, datoritã neregulilor identificate,
se impune promovarea prezentului act normativ în regim de urgenţã.
În temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

ARTICOL UNIC
<>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 63/1999 cu privire la gestionarea fondurilor nerambursabile alocate României de cãtre Comunitatea Europeanã, precum şi a fondurilor de cofinanţare aferente acestora, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 215 din 17 mai 1999, aprobatã prin <>Legea nr. 22/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 1, dupã litera a^3) se introduce o nouã literã, litera a^4), cu urmãtorul cuprins:
"a^4) Memorandumul de înţelegere dintre România şi Comisia Europeanã pentru punerea în aplicare a Facilitãţii de tranziţie, semnat cu România la data de 5 septembrie 2007, a cãrui publicare a fost aprobatã prin <>Ordinul ministrului economiei şi finanţelor nr. 1.849/2007 ."
2. La articolul 1, litera b) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"b) contribuţia financiarã a Comunitãţii Europene - sume care se transferã Guvernului României de cãtre Comisia Comunitãţilor Europene, cu titlu de asistenţã financiarã nerambursabilã acordatã României de cãtre Comunitatea Europeanã, potrivit prevederilor Memorandumului de înţelegere privind înfiinţarea Fondului Naţional pentru PHARE, Memorandumului de înţelegere dintre România şi Comisia Europeanã pentru punerea în aplicare a Facilitãţii de tranziţie, Memorandumului de înţelegere privind utilizarea Fondului Naţional pentru ISPA, Acordului multianual de finanţare SAPARD şi prevederilor memorandumurilor de finanţare şi acordurilor anuale de finanţare încheiate între Comisia Comunitãţii Europene şi Guvernul României, în baza acorduluicadru şi a Acordului multianual de finanţare SAPARD."
3. La articolul 2, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 2. - (1) Ministerul Economiei şi Finanţelor este autorizat sã gestioneze contribuţia financiarã a Comunitãţii Europene, în condiţiile stabilite prin Memorandumul de înţelegere privind înfiinţarea Fondului Naţional pentru PHARE, Memorandumul de înţelegere dintre România şi Comisia Europeanã pentru punerea în aplicare a Facilitãţii de tranziţie, Memorandumul de înţelegere privind utilizarea Fondului Naţional pentru ISPA, Acordul multianual de finanţare SAPARD şi prin memorandumuri de finanţare şi acorduri anuale de finanţare încheiate sau convenite între Comisia Comunitãţii Europene şi Guvernul României, în baza acordului-cadru şi a Acordului multianual de finanţare SAPARD."
4. La articolul 5, alineatul (1^1), literele e) şi f) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"e) sume necesare continuãrii finanţãrii proiectelor/ programelor PHARE/Facilitatea de tranziţie, ISPA, SAPARD pânã la recuperarea de la debitori a sumelor reţinute de Comisia Europeanã din fondurile alocate acestor programe, ca urmare a neachitãrii unor debite datorate Comunitãţii Europene;
f) sume pentru acoperirea plãţii TVA, aferentã livrãrilor de bunuri, prestãrilor de servicii şi execuţiei de lucrãri finanţate, integral sau parţial, din contribuţia financiarã a Uniunii Europene şi/sau din cofinanţarea aferentã, ai cãror beneficiari sunt autoritãţi ale administraţiei publice centrale şi locale, unitãţi subordonate, în coordonarea acestora, organisme neguvernamentale nonprofit, de utilitate publicã, cu personalitate juridicã, ce funcţioneazã în domeniul dezvoltãrii regionale, organisme neguvernamentale nonprofit, cu personalitate juridicã, Compania Naţionalã de Autostrãzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A. şi Compania Naţionalã de Cãi Ferate «C.F.R.» - S.A, precum şi societãţi comerciale care au calitatea de furnizori de formare profesionalã, care desfãşoarã numai activitãţi scutite de taxa pe valoarea adãugatã, fãrã drept de deducere, conform prevederilor <>art. 141 alin. (1) lit. f) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. Aceastã prevedere nu se aplicã altor operatori economici;".
5. La articolul 5, alineatul (3^1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(3^1) La propunerea structurilor de implementare sau a altor entitãţi debitoare cãtre bugetul Comunitãţii Europene, ordonatorul principal de credite are obligaţia sã includã la alineatele de cheltuieli bugetare deja existente (Programe comunitare, Programe PHARE şi alte programe cu finanţare nerambursabilã, Programe ISPA, Programe SAPARD):
a) sume necesare achitãrii cãtre Ministerul Economiei şi Finanţelor sau direct Comisiei Europene, dupã caz, a debitelor faţã de Comunitatea Europeanã şi a majorãrilor de întârziere aferente acestora, în cazul neachitãrii la termen de cãtre contractori/beneficiari a sumelor plãtite necuvenit din contribuţia financiarã a Comunitãţii Europene, ca urmare a unor nereguli;
b) sume necesare achitãrii cãtre Ministerul Economiei şi Finanţelor sau direct Comisiei Europene, dupã caz, a debitelor faţã de Comunitatea Europeanã şi a majorãrilor de întârziere aferente acestora, în cazul în care acestea nu sunt imputabile contractorilor/beneficiarilor;
c) sume necesare acoperirii diferenţelor nefavorabile de curs valutar generate de diferenţe între cursul de schimb valabil la data întocmirii titlului de creanţã şi cursul de schimb utilizat de cãtre societatea bancarã la transformarea sumelor în moneda stabilitã în contractul sau acordul de finanţare, în cazul recuperãrii în altã monedã a debitelor faţã de bugetul Comunitãţii Europene;
d) sume rãmase neacoperite în cazul pronunţãrii unor hotãrâri judecãtoreşti definitive şi irevocabile, prin care se resping sau sunt admise numai parţial pretenţiile structurilor de implementare sau ale altor entitãţi debitoare cãtre bugetul Comunitãţii Europene, precum şi sume rãmase nestinse dupã închiderea procedurii prevãzute de <>Legea nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei, cu modificãrile ulterioare."
6. La articolul 5, dupã alineatul (3^1) se introduce un nou alineat, alineatul (3^2), cu urmãtorul cuprins:
"(3^2) Alocarea sumelor prevãzute la alin. (3^1) în bugetele ordonatorilor principali de credite se realizeazã fie cu ocazia legii de rectificare bugetarã, fie prin virãri de credite bugetare de la celelalte titluri de cheltuieli din cadrul aceluiaşi capitol sau de la alte capitole, dupã caz, în cursul întregului an, şi sumele alocate în acest scop nu pot fi realocate pentru alte destinaţii."
7. La articolul 5, alineatul (5) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(5) Sumele plãtite de la bugetul de stat în scopul achitãrii debitelor şi a majorãrilor de întârziere prevãzute la alin. (3^1) lit. a), precum şi sumele reprezentând pretenţiile structurilor de implementare sau ale altor entitãţi debitoare cãtre bugetul Comunitãţii Europene, stabilite ca urmare a pronunţãrii unor hotãrâri judecãtoreşti definitive şi irevocabile sau ca urmare a aplicãrii procedurii prevãzute de <>Legea nr. 85/2006 , cu modificãrile ulterioare, se recupereazã de la contractori/ beneficiari, în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 79/2003 privind controlul şi recuperarea fondurilor comunitare, precum şi a fondurilor de cofinanţare aferente utilizate necorespunzãtor, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 529/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi a <>Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare."
8. La articolul 5, dupã alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (6), cu urmãtorul cuprins:
"(6) Cu valoarea sumelor plãtite şi recuperate în anul curent, prevãzute la alin. (5), se reîntregesc creditele bugetare ale bugetelor din care acestea au fost acordate, iar sumele plãtite în anul curent şi recuperate în anii urmãtori se fac venit la bugetul din care acestea au fost acordate."
9. Dupã articolul 5 se introduce un nou articol, articolul 5^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 5^1. - (1) În cadrul programelor PHARE/Facilitatea de tranziţie, autoritãţile de implementare/beneficiarii au obligaţia de a transmite documentele de raportare la termenele şi în formatele standard de raportare solicitate de cãtre agenţiile de implementare, completate cu informaţii corecte, complete şi de calitate corespunzãtoare.
(2) În cazul în care autoritãţile de implementare/beneficiarii nu respectã prevederile alin. (1), Ministerul Economiei şi Finanţelor îşi rezervã dreptul de a transfera fonduri din contribuţia financiarã a Comunitãţii Europene şi/sau contribuţia publicã naţionalã cãtre agenţiile de implementare, numai pentru acele contracte/proiecte pentru care au fost transmise documentele de raportare întocmite corespunzãtor.
(3) În situaţia în care Ministerul Economiei şi Finanţelor aplicã prevederile alin. (2), autoritãţile de implementare/beneficiarii sunt rãspunzãtori pentru întârzierile în efectuarea plãţilor cuvenite contractorilor şi pentru eventualele penalitãţi datorate contractorilor ca urmare a acestor întârzieri.
(4) Sumele necesare efectuãrii cheltuielilor cu plata cãtre contractori a penalitãţilor prevãzute la alin. (3) se previzioneazã şi reflectã în bugetele ordonatorilor de credite în cadrul, în subordonarea sau în coordonarea cãrora funcţioneazã autoritãţile de implementare/beneficiarii de proiecte sau, dupã caz, în bugetele beneficiarilor care nu au calitatea de ordonatori de credite."

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:


───────────────
p. Ministrul economiei şi finanţelor,
Cãtãlin Doica,
secretar de stat

p. Ministrul dezvoltãrii,
lucrãrilor publice şi locuinţelor,
Horvath Anna,
secretar de stat

Bucureşti, 25 noiembrie 2008.
Nr. 188.
_____________

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016