Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 18 din 4 martie 2009  privind cresterea performantei energetice a blocurilor de locuinte    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 18 din 4 martie 2009 privind cresterea performantei energetice a blocurilor de locuinte

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 155 din 12 martie 2009

Situaţia extraordinarã prevãzutã de art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã, constã în necesitatea reducerii consumului de energie pentru încãlzirea blocurilor de locuinţe, în condiţiile asigurãrii şi menţinerii climatului termic interior în apartamente, prin promovarea de programe integrate Planului naţional de eficienţã energeticã.
Directiva 2006/32/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 5 aprilie 2006 privind eficienţa energeticã la utilizatorii finali şi serviciile energetice şi de abrogare a Directivei 93/76/CEE a Consiliului prevede, printre altele, ca statele membre sã ia toate mãsurile pentru îmbunãtãţirea eficienţei energetice la utilizatorii finali şi stabilirea unei ţinte naţionale de minimum 9% privind economiile de energie pentru al 9-lea an de aplicare a directivei.
Reducerea consumului de energie pentru încãlzirea blocurilor de locuinţe are ca efecte reducerea costurilor de întreţinere cu încãlzirea, diminuarea efectelor schimbãrilor climatice, prin reducerea emisiilor de gaze cu efect de serã, creşterea independenţei energetice, prin reducerea consumului de combustibil utilizat la prepararea agentului termic pentru încãlzire, precum şi ameliorarea aspectului urbanistic al localitãţilor.
Totodatã, prin adoptarea de urgenţã a prezentului act normativ se vor realiza susţinerea creşterii economice şi contracararea efectelor negative pe care criza financiarã internaţionalã actualã le poate avea asupra sectorului energetic şi al construcţiilor, inclusiv prin utilizarea resurselor energetice naţionale.
Prin aplicarea prevederilor prezentului act normativ, pe termen scurt şi mediu, se degreveazã bugetul statului de cheltuielile cu combustibilul utilizat, se reduc cheltuielile cu întreţinerea blocurilor de locuinţe prin reducerea facturilor cu încãlzirea, se asigurã susţinerea operatorilor economici din domeniul construcţiilor şi se creeazã noi locuri de muncã.
Neadoptarea de urgenţã a prezentului act normativ conduce la neîndeplinirea obligaţiilor asumate de România privind transpunerea Directivei 2006/32/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 5 aprilie 2006 privind eficienţa energeticã la utilizatorii finali şi serviciile energetice şi de abrogare a Directivei 93/76/CEE a Consiliului, precum şi a Directivei 2002/91/CE a Parlamentului European şi a Consiliului privind performanţa energeticã a clãdirilor.
În temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Prezenta ordonanţã de urgenţã stabileşte lucrãrile de intervenţie pentru izolarea termicã a blocurilor de locuinţe construite dupã proiecte elaborate în perioada 1950-1990, etapele necesare realizãrii lucrãrilor, modul de finanţare a acestora, precum şi obligaţiile şi rãspunderile autoritãţilor administraţiei publice şi ale asociaţiilor de proprietari.
(2) Realizarea lucrãrilor de intervenţie stabilite prin prezenta ordonanţã de urgenţã are drept scop creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe, respectiv reducerea consumurilor energetice pentru încãlzirea apartamentelor, în condiţiile asigurãrii şi menţinerii climatului termic interior, precum şi ameliorarea aspectului urbanistic al localitãţilor.
ART. 2
În sensul prezentei ordonanţe de urgenţã, expresiile de mai jos au urmãtoarele semnificaţii:
a) bloc de locuinţe - clãdire - imobilul format din proprietãţi individuale definite ca apartamente şi proprietatea comunã indivizã. Expresia vizeazã atât clãdirea în ansamblul sãu, cât şi pãrţi ale acesteia - tronsoane de bloc - separate prin rost;
b) program local multianual privind creşterea performanţei energetice la blocurile de locuinţe - documentul fundamentat şi elaborat de autoritãţile administraţiei publice locale ale municipiilor, oraşelor, comunelor, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucureşti, pe baza contractelor de mandat încheiate cu asociaţiile de proprietari, aprobat prin hotãrâre a consiliului local, întocmit în vederea fundamentãrii alocaţiilor de la bugetul local şi de la bugetul de stat, denumit în continuare program local;
c) program naţional multianual privind creşterea performanţei energetice la blocurile de locuinţe - documentul elaborat de Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Locuinţei şi aprobat prin ordin al ministrului, în baza programelor locale transmise de coordonatorii locali şi a fondurilor alocate din bugetul de stat în bugetul Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Locuinţei, denumit în continuare program naţional; programul naţional prevede alocaţiile stabilite în aplicarea prevederilor art. 13 lit. a) pentru bugetele locale ale municipiilor, oraşelor şi comunelor, precum şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti;
d) coordonatori locali - primarii municipiilor, oraşelor şi comunelor, precum şi ai sectoarelor municipiului Bucureşti în a cãror responsabilitate revine coordonarea programelor locale, în calitate de autoritãţi contractante.
ART. 3
Pentru fundamentarea programelor locale, coordonatorii locali realizeazã identificarea şi inventarierea blocurilor de locuinţe prevãzute la art. 1 alin. (1).

CAP. II
Lucrãri de intervenţie

ART. 4
Lucrãrile de intervenţie la anvelopa blocului de locuinţe, stabilite prin prezenta ordonanţã de urgenţã, sunt:
a) izolarea termicã a pereţilor exteriori;
b) înlocuirea ferestrelor şi a uşilor exterioare existente, inclusiv tâmplãria aferentã accesului în blocul de locuinţe, cu tâmplãrie performantã energetic;
c) termo-hidroizolarea terasei/termoizolarea planşeului peste ultimul nivel în cazul existentei şarpantei;
d) izolarea termicã a planşeului peste subsol, în cazul în care prin proiectarea blocului sunt prevãzute apartamente la parter;
e) lucrãri de demontare a instalaţiilor şi a echipamentelor montate aparent pe faţadele/terasa blocului de locuinţe, precum şi remontarea acestora dupã efectuarea lucrãrilor de izolare termicã;
f) lucrãri de refacere a finisajelor anvelopei.
ART. 5
Realizarea lucrãrilor de intervenţie prevãzute la art. 4 lit. a)-d) are ca scop creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe, astfel încât consumul anual specific de energie calculat pentru încãlzire sã scadã sub 100 kWh/mp arie utilã, în condiţii de eficienţã economicã.
ART. 6
Odatã cu efectuarea lucrãrilor de intervenţie prevãzute la art. 4 se pot executa şi urmãtoarele lucrãri de intervenţie, justificate din punct de vedere tehnic în expertiza tehnicã şi/sau în auditul energetic:
a) lucrãri de reparaţii la elementele de construcţie care prezintã potenţial pericol de desprindere şi/sau afecteazã funcţionalitatea blocului de locuinţe, inclusiv de refacere în zonele de intervenţie;
b) lucrãri de intervenţie la instalaţia de distribuţie a agentului termic pentru încãlzire aferentã pãrţilor comune ale blocului de locuinţe.

CAP. III
Etapele necesare implementãrii programelor locale

ART. 7
Etapele necesare implementãrii programelor locale sunt urmãtoarele:
a) identificarea şi inventarierea blocurilor de locuinţe prevãzute la art. 1 alin. (1);
b) înştiinţarea asociaţiilor de proprietari de cãtre coordonatorii locali privind înscrierea în programul local;
c) hotãrârea adunãrii generale a proprietarilor de înscriere în programul local şi semnarea contractului de mandat;
d) proiectarea lucrãrilor de intervenţie;
e) executarea lucrãrilor de intervenţie;
f) recepţia la terminarea lucrãrilor şi eliberarea certificatului de performanţã energeticã, cu evidenţierea consumului anual specific de energie calculat pentru încãlzire;
g) recepţia finalã, dupã expirarea perioadei de garanţie de bunã execuţie de 3 ani.
ART. 8
Asociaţiile de proprietari din blocurile de locuinţe identificate şi inventariate sunt înştiinţate de cãtre coordonatorii locali asupra posibilitãţii de înscriere în programul local.
ART. 9
(1) Odatã cu înştiinţarea prevãzutã la art. 8 coordonatorul local transmite şi proiectul de contract de mandat semnat de acesta, în douã exemplare originale, în vederea semnãrii de cãtre asociaţia de proprietari.
(2) Contractul de mandat are drept scop mandatarea coordonatorului local de cãtre asociaţia de proprietari în vederea stabilirii mãsurilor şi acţiunilor ce se impun, în condiţiile şi cu respectarea prezentei ordonanţe de urgenţã, pentru creşterea performanţei energetice a blocului de locuinţe.
(3) Prin contractul de mandat se prevãd obligaţiile pãrţilor, precum şi alte clauze asupra cãrora pãrţile convin.
ART. 10
(1) Asociaţiile de proprietari înştiinţate se pot înscrie în programul local prin solicitare scrisã înregistratã la coordonatorul local în a cãrui arie de competenţã este amplasat blocul de locuinţe.
(2) Solicitarea asociaţiei de proprietari prevãzutã la alin. (1) este însoţitã de:
a) contractul de mandat semnat;
b) hotãrârea privind înscrierea în programul local, adoptatã în adunarea generalã cu acordul majoritãţii proprietarilor;
c) lista proprietarilor din imobil.
ART. 11
(1) În etapa privind proiectarea lucrãrilor de intervenţii, prevãzutã la art. 7 lit. d), se realizeazã:
a) expertiza tehnicã, auditul energetic şi elaborarea documentaţiei de avizare a lucrãrilor de intervenţie;
b) elaborarea documentaţiei tehnice pentru autorizarea executãrii lucrãrilor de intervenţie şi obţinerea autorizaţiei de construire;
c) elaborarea proiectului tehnic şi a detaliilor de execuţie, precum şi a documentaţiei de achiziţie pentru contractarea executãrii lucrãrilor de intervenţie.
(2) Expertiza tehnicã prevãzutã la alin (1) lit. a) se realizeazã pentru analiza structurii de rezistenţã a blocului de locuinţe din punctul de vedere al asigurãrii cerinţei esenţiale "rezistenţã mecanicã şi stabilitate", urmãrind metoda calitativã prevãzutã de reglementãrile tehnice în vigoare. În cazul în care expertiza tehnicã prevede necesitatea efectuãrii unor lucrãri de consolidare/reparaţii care condiţioneazã executarea lucrãrilor de intervenţie, contractorul proiectãrii lucrãrilor de intervenţie informeazã în scris coordonatorul local în vederea dispunerii de cãtre acesta a mãsurilor ce se impun.
(3) Elaborarea documentaţiilor prevãzute la alin. (1) lit. b) şi c) se realizeazã dupã aprobarea indicatorilor tehnico-economici prin hotãrârea consiliului local, notificarea asociaţiei de proprietari de cãtre coordonatorul local privind hotãrârea consiliului local şi încheierea actului adiţional la contractul de mandat privind stabilirea şi individualizarea obligaţiilor de platã pentru executarea lucrãrilor de intervenţie.

CAP. IV
Finanţarea

ART. 12
Finanţarea proiectãrii lucrãrilor de intervenţie prevãzute la art. 4 şi 6 se asigurã din bugetele locale ale unitãţilor administrativ-teritoriale, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucureşti, în condiţiile legii.
ART. 13
Finanţarea executãrii lucrãrilor de intervenţie prevãzute la art. 4 şi 6 se asigurã astfel:
a) 50% din alocaţii de la bugetul de stat, în limita fondurilor aprobate anual cu aceastã destinaţie în bugetul Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Locuinţei;
b) 30% din fonduri aprobate anual cu aceastã destinaţie în bugetele locale şi/sau din alte surse legal constituite;
c) 20% din fondul de reparaţii al asociaţiei de proprietari şi/sau din alte surse legal constituite.
ART. 14
(1) Prin excepţie de la prevederile art. 13, autoritãţile administraţiei publice locale pot asigura, în limita fondurilor aprobate anual cu aceastã destinaţie, pe lângã cota de 30%:
a) preluarea parţialã sau integralã a cheltuielilor aferente lucrãrilor de intervenţie corespunzãtoare cotei de 20% ce revine asociaţiei de proprietari. Autoritãţile administraţiei publice locale pot hotãrî cu privire la mãsurile aplicabile în vederea recuperãrii sumelor avansate pentru acoperirea cotei de 20%, pe baza mecanismelor proprii stabilite de acestea;
b) preluarea parţialã sau integralã a cheltuielilor aferente lucrãrilor de intervenţie corespunzãtoare cotei proprietarului/proprietarilor din blocul de locuinţe aflat/aflaţi în imposibilitate de a asigura sumele ce îi/le revin.
(2) Condiţiile de preluare şi criteriile de selecţie pentru aplicarea prevederilor alin. (1) se stabilesc şi se aprobã prin hotãrâre a consiliului local.
ART. 15
La termenele prevãzute în <>Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificãrile ulterioare:
a) autoritãţile administraţiei publice locale stabilesc, în cadrul programelor locale, necesarul de alocaţii de la bugetul de stat pentru finanţarea cotei-pãrţi prevãzute la art. 13 lit. a), aferentã blocurilor de locuinţe care vor beneficia de lucrãri de intervenţie în anul bugetar urmãtor, şi transmit programele locale Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Locuinţei;
b) Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Locuinţei centralizeazã propunerile primite, în baza cãrora include în proiectul bugetului de stat sumele necesare pentru finanţarea cotei-pãrţi prevãzute la art. 13 lit. a).
ART. 16
În limita resurselor bugetare alocate în acest scop prin legea bugetului de stat, Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Locuinţei:
a) aprobã, prin ordin al ministrului, programul naţional, prin care alocã bugetelor locale fondurile aferente cotei-pãrţi prevãzute la art. 13 lit. a);
b) repartizeazã şi comunicã autoritãţilor administraţiei publice locale fondurile alocate.
ART. 17
Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Locuinţei efectueazã lunar plata cãtre coordonatorii locali a sumelor aferente cotei-pãrţi prevãzute la art. 13 lit. a), aferentã lucrãrilor de intervenţie executate, pe baza deconturilor justificative, verificate şi aprobate conform legii.
ART. 18
Autoritãţile administraţiei publice locale pot hotãrî şi preluarea cheltuielilor aferente lucrãrilor de intervenţie, corespunzãtoare cotei de 50% ce revine Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Locuinţei, în limita fondurilor aprobate anual cu aceastã destinaţie în bugetele locale, pentru blocurile de locuinţe neincluse în programul naţional, prevãzute la art. 29.

CAP. V
Obligaţii şi rãspunderi

ART. 19
Consiliul local aprobã, la propunerea coordonatorilor locali:
a) indicatorii tehnico-economici aferenţi obiectivelor de investiţii privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe;
b) programele locale multianuale privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe.
ART. 20
Coordonatorul local:
a) realizeazã identificarea şi inventarierea blocurilor de locuinţe prevãzute la art. 1 alin. (1);
b) înştiinţeazã asociaţiile de proprietari asupra prevederilor legale privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe, precizând condiţiile şi modalitatea de înscriere în programul local;
c) încheie contractul de mandat cu fiecare asociaţie de proprietari înştiinţatã, pentru implementarea, pe etape, a programului local;
d) contracteazã proiectarea lucrãrilor de intervenţie;
e) notificã asociaţiei de proprietari hotãrârea consiliului local privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici corespunzãtori lucrãrilor de intervenţie ce urmeazã a fi executate;
f) transmite Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Locuinţei propunerile cuprinse în programele locale în scopul includerii blocurilor de locuinţe în programul naţional;
g) încheie act adiţional la contractul de mandat, cuprinzând datele şi informaţiile prevãzute în notificarea de la lit. e);
h) contracteazã executarea lucrãrilor de intervenţie;
i) organizeazã recepţia la terminarea lucrãrilor şi pune la dispoziţia asociaţiei de proprietari certificatul de performanţã energeticã, cu evidenţierea consumului anual specific de energie calculat pentru încãlzire;
j) organizeazã recepţia finalã dupã expirarea perioadei de garanţie de bunã execuţie de 3 ani şi transmite asociaţiei de proprietari documentele care completeazã cartea tehnicã a construcţiei;
k) constituie, gestioneazã şi actualizeazã baze de date specifice, pe care le pune la dispoziţia Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Locuinţei în vederea fundamentãrii politicilor publice naţionale în domeniu şi cuantificãrii economiilor de energie obţinute prin realizarea lucrãrilor de intervenţie;
l) asigurã controlul utilizãrii eficiente a fondurilor alocate şi al aplicãrii prevederilor contractuale;
m) informeazã asociaţiile de proprietari privind programul local în toate etapele de implementare a acestuia.
ART. 21
Asociaţia de proprietari:
a) aprobã în adunarea generalã a proprietarilor înscrierea în programul local;
b) semneazã contractul de mandat cu coordonatorul local, prin care îl mandateazã pe acesta sã stabileascã mãsurile şi acţiunile ce se impun, în condiţiile şi cu respectarea prezentei ordonanţe de urgenţã, pentru creşterea performanţei energetice a blocului de locuinţe;
c) constituie fondul de reparaţii pentru asigurarea finanţãrii cotei-pãrţi care îi revine în vederea executãrii lucrãrilor de intervenţie;
d) participã la recepţia la terminarea lucrãrilor, precum şi la recepţia finalã.
ART. 22
Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Locuinţei:
a) centralizeazã şi prioritizeazã propunerile cuprinse în programele locale în scopul includerii blocurilor de locuinţe în programul naţional, în limita fondurilor alocate;
b) aprobã programul naţional;
c) asigurã finanţarea lucrãrilor, în cota prevãzutã la art. 13 lit. a), în limita fondurilor alocate anual cu aceastã destinaţie în bugetul propriu;
d) cuantificã economia de energie rezultatã în urma realizãrii lucrãrilor de intervenţie, prin centralizarea şi prelucrarea datelor şi informaţiilor specifice furnizate de coordonatorii locali;
e) aprobã anual, prin ordin al ministrului, care se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, lista auditorilor energetici atestaţi pentru clãdiri
ART. 23
Pentru finanţarea executãrii lucrãrilor de intervenţie, coordonatorii locali deschid un cont separat cu aceastã destinaţie, în numele unitãţilor administrativ-teritoriale, la unitãţile teritoriale ale Trezoreriei Statului, în care vor fi virate sumele aferente alocate de la bugetul local, bugetul de stat, precum şi sumele aferente cotei-pãrţi de participare ce revine fiecãrei asociaţii de proprietari.
ART. 24
Coordonatorii locali care beneficiazã de sume alocate de la bugetul de stat pentru finanţarea executãrii lucrãrilor de intervenţie la blocurile de locuinţe incluse în programul naţional sunt obligaţi sã punã la dispoziţia Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Locuinţei, la solicitarea acestuia, toate documentele justificative, rãspunzând pentru necesitatea şi oportunitatea sumelor solicitate, precum şi pentru realitatea, exactitatea şi legalitatea sumelor cheltuite în scopul pentru care au fost alocate.

CAP. VI
Monitorizare şi control

ART. 25
(1) Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Locuinţei organizeazã controlul propriu, prin sondaj, al documentelor elaborate în etapa de proiectare a lucrãrilor de intervenţie, precum şi al stadiului fizic de execuţie a lucrãrilor de intervenţie.
(2) În realizarea atribuţiei de control propriu prevãzute la alin. (1), Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Locuinţei poate contracta servicii specializate şi/sau poate coopta specialişti persoane fizice din învãţãmântul universitar, institute naţionale de cercetare-dezvoltare, precum şi din administraţia publicã.
(3) Cheltuielile ocazionate de activitatea proprie de control, respectiv plata serviciilor specializate, transportul, diurna şi cazarea, se suportã din veniturile proprii ale Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Locuinţei, constituite în baza <>art. 40 din Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, cu modificãrile ulterioare.
ART. 26
(1) Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Locuinţei, prin Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Construcţii şi Economia Construcţiilor - INCERC Bucureşti, monitorizeazã performanţa energeticã a blocurilor de locuinţe şi constituie bãnci de date specifice.
(2) Cheltuielile pentru realizarea, utilizarea şi actualizarea bazelor de date prevãzute la alin. (1) se suportã din veniturile proprii ale Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Locuinţei, constituite în baza <>art. 40 din Legea nr. 10/1995 , cu modificãrile ulterioare.

CAP. VII
Dispoziţii tranzitorii şi finale

ART. 27
Contractele pentru audit energetic, proiectarea şi/sau executarea lucrãrilor de reabilitare termicã, perfectate şi/sau aflate în curs de realizare la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, se finalizeazã potrivit prevederilor legale în vigoare la data semnãrii acestora.
ART. 28
În cazul blocurilor de locuinţe ale cãror proiecte tehnice şi detalii de execuţie au fost finalizate pânã la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, contractarea executãrii lucrãrilor de intervenţie se face în condiţiile de finanţare prevãzute de prezenta ordonanţã de urgenţã.
ART. 29
Blocurile de locuinţe neincluse în programul naţional în anul în curs rãmân în baza de date a coordonatorilor locali pentru fundamentarea programelor locale şi naţionale în anii urmãtori.
ART. 30
În termen de 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, coordonatorii locali finalizeazã identificarea şi inventarierea blocurilor de locuinţe realizate dupã proiecte elaborate în perioada 1950-1990.
ART. 31
Pentru adoptarea unor soluţii tehnice unitare şi scurtarea perioadelor de proiectare a lucrãrilor de intervenţie, precum şi de execuţie a lucrãrilor de intervenţie, contractarea acestora se poate organiza şi realiza pe tipuri de blocuri de locuinţe, în funcţie de: perioada de proiectare/construire, sistem similar de realizare constructivã a anvelopei blocurilor de locuinţe, regim de înãlţime.
ART. 32
(1) Certificatul de urbanism şi autorizaţia de construire pentru executarea lucrãrilor de intervenţie se elibereazã, în regim de urgenţã, cu scutire de taxã, prin exceptare de la prevederile legale în vigoare.
(2) Prin derogare de la prevederile art. 1 şi <>art. 7 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executãrii lucrãrilor de construcţii, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pentru executarea lucrãrilor de intervenţie la pãrţile comune, autorizaţia de construire se emite fãrã prezentarea titlului asupra imobilului, teren şi/sau construcţie, a extrasului de plan cadastral şi a extrasului de carte funciarã de informare.
ART. 33
Pentru lucrãrile de intervenţie prevãzute în prezenta ordonanţã de urgenţã, prin excepţie de la prevederile legale în vigoare, autorizaţia de construire se emite fãrã virarea cotelor de 0,7% şi 0,1% cãtre Inspectoratul de Stat în Construcţii, precum şi a cotei de 0,5% cãtre Casa Socialã a Constructorului din cheltuielile pentru executarea lucrãrilor.
ART. 34
Contractul de mandat constituie titlu executoriu pentru sumele avansate de autoritãţile administraţiei publice locale în condiţiile prevederilor art. 14 alin. (1) lit. a) şi nerecuperate de la asociaţiile de proprietari pânã la recepţia finalã a lucrãrilor de intervenţie executate.
ART. 35
În termen de 10 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, prin ordin comun al ministrului dezvoltãrii regionale şi locuinţei, al ministrului administraţiei şi internelor şi al ministrului finanţelor publice se aprobã norme metodologice de aplicare a acesteia.
ART. 36
La data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã se abrogã:
a) <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 174/2002 privind instituirea mãsurilor speciale pentru reabilitarea termicã a unor blocuri de locuinţe - condominii, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 890 din 9 decembrie 2002, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 211/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
b) <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.070/2003 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 174/2002 privind instituirea mãsurilor speciale pentru reabilitarea termicã a unor clãdiri de locuit multietajate, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 661 din 18 septembrie 2003, cu modificãrile ulterioare.

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul dezvoltãrii
regionale şi locuinţei,
Vasile Blaga

Şeful Cancelariei
Primului-Ministru,
Cãtãlin Ovidiu Baba

Viceprim-ministru, ministrul
administraţiei şi internelor,
Dan Nica

Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea

Bucureşti, 4 martie 2009.
Nr. 18.

------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016