Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
ORDONANTA DE URGENTA nr. 176 din 19 noiembrie 2008 privind majorarea capitalului social al CEC BANK - S.A.
Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 176 din 19 noiembrie 2008  privind majorarea capitalului social al CEC BANK - S.A.    Twitter Facebook
Cautare document

ORDONANTA DE URGENTA nr. 176 din 19 noiembrie 2008 privind majorarea capitalului social al CEC BANK - S.A.

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 804 din 2 decembrie 2008

În scopul eficientizãrii, modernizãrii, dezvoltãrii şi consolidãrii bãncii, în mai 2007 a fost aprobatã Strategia CEC pentru perioada 2007-2011, în care se prevede ca CEC BANK - S.A. sã devinã lider pentru operaţiunile bancare desfãşurate de populaţia României, precum şi sã devinã o bancã comercialã puternicã pe toate segmentele pieţei bancare, retail, întreprinderi mici şi mijlocii, finanţarea activitãţilor agricole şi chiar a marilor companii.
Criza financiarã internaţionalã a determinat schimbarea strategiei bãncilor comerciale din România, acestea punând în prezent accentul pe depozite, încetinind activitatea de creditare. Viteza redusã a creditului va determina o încetinire semnificativã atât a consumului public şi privat, cât şi a investiţiilor, putând avea consecinţe negative asupra economiei reale, concretizate printr-o creştere economicã redusã şi o creştere a şomajului în anul 2009.
În actualul context caracterizat de o restrângere a condiţiilor de lichiditate la nivelul pieţelor financiare internaţionale, cu impact puternic şi asupra pieţelor financiare româneşti, o importanţã semnificativã o are asigurarea resurselor financiare necesare susţinerii activitãţii de creditare a instituţiilor de credit româneşti, mai ales în contextul în care, în mare parte, portofoliile de credite ale celor mai multe instituţii de credit sunt susţinute financiar prin linii de finanţare asigurate de bãncile-mamã, aceastã susţinere fiind limitatã în actualul context al pieţelor financiare internaţionale.
Astfel, CEC BANK - SA, fiind o instituţie de credit care în mod tradiţional îşi asigurã resursele financiare de pe piaţa financiarã internã, fiind totodatã o bancã al cãrei unic acţionar este statul prin Ministerul Economiei şi Finanţelor, poate juca un rol decisiv în asigurarea unei continuitãţi în procesul de creditare, în special la nivelul întreprinderilor mici şi mijlocii şi în ariile acoperite mai puţin de celelalte instituţii importante de credit, beneficiind de o reţea teritorialã extinsã şi uniform distribuitã în ţarã.
În condiţiile unei politici orientate spre creditare şi ale unei concurenţe acerbe pe piaţa bancarã internã, a intervenit necesitatea recapitalizãrii CEC BANK - S.A.
Având în vedere cã veniturile din privatizare existente în contul curent general al Trezoreriei Statului deschis la Banca Naţionalã a României constituie surse de finanţare extrabugetare, lichide şi utilizabile imediat, care nu au asociate alte costuri, fiind practic cele mai ieftine surse de finanţare avute la dispoziţie, precum şi faptul cã proiectul bugetului de stat pe anul 2009 se aflã în procedurã de aprobare, trebuie asigurat temeiul legal al efectuãrii acestei operaţiuni.
În considerarea faptului cã aceste elemente vizeazã interesul public şi constituie situaţii de urgenţã şi extraordinare a cãror reglementare nu poate fi amânatã, se impune adoptarea de mãsuri imediate pentru reglementarea acestei situaţii.
În temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

ART. 1
(1) Se mandateazã Ministerul Economiei şi Finanţelor, în calitate de reprezentant al statului, ca unic acţionar, sã majoreze capitalul social al CEC BANK - S.A. prin emiterea de noi acţiuni cu o valoare nominalã egalã cu valoarea nominalã a acţiunilor existente, respectiv 100 lei/acţiune.
(2) Ministerul Economiei şi Finanţelor subscrie, cu suma de 900 milioane lei, în douã tranşe egale, la majorarea capitalului social al CEC BANK - S.A., sumã care va fi prevãzutã cu aceastã destinaţie în bugetul de stat pe anul 2009.
(3) Suma prevãzutã la alin. (2) va fi viratã în contul CEC BANK - S.A., astfel:
a) în primul trimestru al anului 2009, suma de 450 milioane lei;
b) pânã la finele anului 2009, diferenţa de 450 milioane lei.
ART. 2
(1) Pentru asigurarea sumei prevãzute la art. 1 alin. (2), în cheltuielile bugetului de stat pe anul 2009, respectiv în cheltuielile prevãzute în bugetul Ministerului Economiei şi Finanţelor, va fi prevãzutã suma de 900 milioane lei la capitolul 54.01 "Alte servicii publice generale", subcapitolul 54.01.50 "Alte servicii publice generale", titlul 72 "Active financiare", articolul 72.01 "Active financiare", alineatul 72.01.01 "Participare la capitalul social al societãţilor comerciale".
(2) Se autorizeazã Ministerul Economiei şi Finanţelor sã introducã suma prevãzutã la alin. (1) în volumul şi în structura bugetului de stat pe anul 2009 şi, respectiv, în bugetul Ministerului Economiei şi Finanţelor.
ART. 3
Deficitul bugetului de stat pe anul 2009, rezultat din plata efectuatã de Ministerul Economiei şi Finanţelor pentru majorarea capitalului social al CEC BANK - S.A., se finanţeazã din sumele existente în contul curent general al Trezoreriei Statului din disponibilitãţile încasate din venituri din privatizare.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
p. Ministrul economiei şi finanţelor,
Eugen Teodorovici,
secretar de stat

Bucureşti, 19 noiembrie 2008.
Nr. 176.

-----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016