Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 174 din 27 noiembrie 2002  privind instituirea masurilor speciale pentru reabilitarea termica a unor cladiri de locuit multietajate    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 174 din 27 noiembrie 2002 privind instituirea masurilor speciale pentru reabilitarea termica a unor cladiri de locuit multietajate

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 9 decembrie 2002
În temeiul art. 114 alin. (4) din Constituţie,

Guvernul României adopta prezenta ordonanta de urgenta.

ART. 1
Prezenta ordonanta de urgenta instituie mãsuri speciale pentru reabilitarea termica a unor clãdiri de locuit multietajate şi a instalaţiilor aferente, realizate dupã proiecte tip în perioada 1950-1985, amplasate în zone urbane dens populate şi racordate la sistemele centralizate de furnizare a energiei termice ale unitãţilor administrativteritoriale, în contextul reducerii consumului energetic.
ART. 2
(1) Clãdirile de locuit multietajate se includ în programe anuale de acţiuni pentru reabilitarea termica, denumite în continuare programe anuale.
(2) Programele anuale se elaboreazã de Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei în baza prioritatilor stabilite pe criterii tehnice şi se aproba prin hotãrâre a Guvernului.
(3) Condiţiile de eligibilitate şi criteriile tehnice de selecţie ale clãdirilor de locuit multietajate ce se includ în programele anuale se stabilesc prin normele metodologice de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenta.
(4) Consiliile judeţene şi locale, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, sunt obligate sa punã la dispoziţie Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei datele şi documentele necesare fundamentarii programelor anuale, conform normelor metodologice de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenta.
(5) În vederea fundamentarii soluţiilor tehnico-economice privind reabilitarea termica a clãdirilor de locuit multietajate, Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei iniţiazã studii, audit şi realizarea de prototipuri, finanţate din fondul constituit potrivit prevederilor <>art. 40 lit. a) din Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, cu modificãrile ulterioare, precum şi din alte surse constituite în condiţiile legii.
ART. 3
(1) Mãsurile pentru reabilitarea termica a clãdirilor de locuit multietajate cuprind, de regula, intervenţii la:
a) pereţi exteriori, inclusiv ferestre şi usi exterioare, terasa, planseul peste subsol şi alte elemente structurale şi nestructurale care constituie anvelopa clãdirii;
b) instalaţiile de încãlzire şi de preparare a apei calde menajere, aferente clãdirii.
(2) Mãsurile speciale de reabilitare termica se realizeazã cu respectarea cerinţelor de calitate şi a celorlalte obligaţii impuse prin <>Legea nr. 10/1995 , cu modificãrile ulterioare, <>Ordonanta Guvernului nr. 29/2000 privind reabilitarea termica a fondului construit existent şi stimularea economisirii energiei termice, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 325/2002 , şi reglementãrile tehnice în domeniu.
ART. 4
Coordonarea din punct de vedere tehnic a acţiunilor privind reabilitarea termica a clãdirilor de locuit multietajate se realizeazã de cãtre Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei, care va acţiona, în principal, pentru:
a) analiza documentelor necesare fundamentarii programelor anuale transmise de consiliile judeţene şi locale, respectiv de Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, a clãdirilor de locuit multietajate ce necesita reabilitarea termica şi clasificarea clãdirilor pe tipuri de proiecte utilizate la realizarea acestora;
b) elaborarea şi promovarea programelor anuale pentru reabilitarea termica a clãdirilor de locuit multietajate, în vederea aprobãrii conform prevederilor art. 2 alin. (2).
ART. 5
Proprietarii clãdirilor de locuit multietajate, persoane fizice şi/sau juridice, şi asociaţiile de proprietari/locatari, precum şi persoanele juridice care au în administrare spaţii în aceste clãdiri vor acţiona pentru:
a) efectuarea expertizei şi auditului energetic al clãdirii;
b) aprobarea în adunarea generalã a proprietarilor/locatarilor a deciziei pentru reabilitarea termica a clãdirii;
c) proiectarea şi executarea lucrãrilor de reabilitare termica a anvelopei clãdirii şi/sau a instalaţiilor de încãlzire şi de producere a apei calde menajere, aferente clãdirii.
ART. 6
(1) Coordonatorii programelor anuale sunt primãrii municipiilor şi oraşelor, respectiv primãrii sectoarelor municipiului Bucureşti.
(2) Consiliile judeţene, locale, Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti iau mãsuri necesare pentru încheierea convenţiilor cu persoanele fizice şi/sau juridice şi asociaţiile de proprietari/locatari din clãdirile de locuit multietajate nominalizate în programele anuale şi pentru derularea acţiunilor privind reabilitarea termica a clãdirilor, cuprinzând auditul energetic, proiectarea şi execuţia lucrãrilor de intervenţie.
(3) Conţinutul-cadru al convenţiilor prevãzute la alin. (2), etapele de derulare a acţiunilor privind reabilitarea termica a clãdirilor, precum şi drepturile şi obligaţiile pãrţilor contractante se stabilesc prin normele metodologice de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenta.
(4) Dupã încheierea convenţiilor prevãzute la alin. (2) contractarea expertizarii şi auditului energetic, proiectãrii şi execuţiei lucrãrilor pentru reabilitarea termica a clãdirilor de locuit multietajate nominalizate în programele anuale se face de cãtre coordonatorii programelor anuale, împreunã cu persoanele fizice şi/sau juridice şi asociaţiile de proprietari/locatari, cu respectarea prevederilor legale în vigoare privind achiziţiile publice.
ART. 7
Fondurile necesare pentru finanţarea cheltuielilor privind expertizarea şi auditul energetic, precum şi pentru proiectarea lucrãrilor de reabilitare termica a clãdirilor de locuit multietajate nominalizate în programele anuale se asigura din alocaţii de la bugetul de stat, în limita fondurilor aprobate anual cu aceasta destinaţie în bugetul Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei.
ART. 8
Fondurile necesare pentru finanţarea cheltuielilor privind executarea lucrãrilor pentru reabilitarea termica a clãdirilor de locuit multietajate se asigura astfel:
a) din credite şi/sau alocaţii de la bugetul de stat, care vor acoperi 85% din cheltuieli, din care 30% se constituie în subventie de la bugetul de stat, în limita fondurilor aprobate anual cu aceasta destinaţie în bugetul Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei, şi din fondul de reparaţii al asociaţiei de proprietari/locatari, care va acoperi 15% din cheltuieli, pentru locuintele proprietate a persoanelor fizice;
b) din bugetele locale, pentru locuintele şi spaţiile cu alta destinaţie decât cea de locuinta, existente în proprietatea sau în administrarea unitãţilor administrativ-teritoriale;
c) din bugetul de stat, din bugetele locale sau din venituri proprii, dupã caz, în limita fondurilor stabilite anual cu aceasta destinaţie, pentru locuintele şi spaţiile cu alta destinaţie decât cea de locuinta, existente în proprietatea sau în administrarea celorlalte instituţii publice, în funcţie de subordonarea instituţiilor respective;
d) din fondurile proprii ale agenţilor economici, pentru locuintele şi spaţiile cu alta destinaţie decât cea de locuinta, existente în proprietatea sau în administrarea acestora.
ART. 9
(1) Proprietarii locuinţelor, persoane fizice, din clãdirile de locuit multietajate incluse în programele anuale beneficiazã de finanţarea cheltuielilor pentru executarea lucrãrilor de reabilitare termica, potrivit art. 7 şi art. 8 lit. a), în condiţiile în care:
a) aproba în adunarea generalã a proprietarilor decizia de intervenţie şi semneazã convenţia-cadru cu consiliile judeţene, locale, Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti pentru derularea, în condiţiile legii, a acţiunilor pentru reabilitarea termica a clãdirii;
b) se instituie în favoarea statului ipoteca legalã asupra locuinţei;
c) se obliga sa restituie la terminarea lucrãrilor de reabilitare termica a clãdirii sumele alocate din bugetul de stat pentru executarea lucrãrilor de intervenţie, mai puţin subvenţia prevãzutã la art. 8 lit. a), în rate lunare egale, cu o dobanda de 5% pe an şi cu o durata de rambursare de 10 ani de la data recepţiei terminãrii lucrãrilor; în cazul întârzierii la plata a ratelor cu mai mult de 30 de zile se calculeazã majorãri de întârziere la ratele scadente, aplicându-se cota de majorare, stabilitã în condiţiile legii, pentru neplata la termen a obligaţiilor bugetare.
(2) Radierea ipotecii se face numai cu dovada privind restituirea integrala a cheltuielilor efectuate din bugetul de stat pentru executarea lucrãrilor pentru reabilitarea termica a locuinţei, mai puţin subvenţia.
(3) Înscrierea şi radierea ipotecii sunt scutite de taxa de timbru.
ART. 10
Înstrãinarea clãdirilor de locuit multietajate incluse în programele anuale, pe durata rambursarii creditelor acordate pentru lucrãri de reabilitare termica, finanţate din credite şi/sau alocaţii de la bugetul de stat, este condiţionatã de acordul prealabil al coordonatorilor programelor anuale, în condiţiile preluãrii obligaţiilor contractuale de cãtre noul proprietar.
ART. 11
Actele juridice de înstrãinare încheiate cu încãlcarea prevederilor art. 10 sunt lovite de nulitate absolutã, buna-credinţa neputând fi invocatã în astfel de cazuri.
ART. 12
În termen de 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenta Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei va elabora normele metodologice de aplicare a acesteia, pe care le va supune spre aprobare Guvernului.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul lucrãrilor publice,
transporturilor şi locuinţei,
Miron Tudor Mitrea

Ministrul administraţiei publice,
Octav Cozmanca

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu

Bucureşti, 27 noiembrie 2002.
Nr. 174.

-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016