Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 172 din 13 decembrie 2001  privind unele masuri pentru relansarea economica a Societatii Comerciale Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 172 din 13 decembrie 2001 privind unele masuri pentru relansarea economica a Societatii Comerciale "Combinatul Siderurgic Resita" - S.A.

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 825 din 20 decembrie 2001

În temeiul prevederilor art. 114 alin. (4) din Constituţia României,

Guvernul României adopta urmãtoarea ordonanta de urgenta:

ART. 1
În vederea relansarii economice a Societãţii Comerciale "Combinatul Siderurgic Resita" - S.A., denumita în continuare societate, se adopta mãsurile economice prevãzute de prezenta ordonanta de urgenta.
ART. 2
În cuprinsul prezentei ordonanţe de urgenta termenii şi expresiile de mai jos au urmãtoarele înţelesuri:
a) investitor strategic - Noble Ventures Inc., S.U.A.;
b) certificate de obligaţii bugetare - certificatele care precizeazã obligaţiile bugetare ale societãţii, emise de Ministerul Finanţelor Publice, Ministerul Muncii şi Solidaritãţii Sociale, Casa Nationala de Asigurãri de Sãnãtate, precum şi de orice alte instituţii ale statului, în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societãţilor comerciale, aprobatã prin <>Legea nr. 44/1998 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
c) APAPS - Autoritatea pentru Privatizare şi Administrarea Participatiilor Statului.

CAP. 1
Restructurarea datoriilor societãţii cãtre stat şi creditorii bugetari

ART. 3
Se aproba stingerea, prin conversie în acţiuni, a urmãtoarelor creanţe asupra societãţii:
a) creanţele bugetare ale Ministerului Finanţelor Publice, Ministerului Muncii şi Solidaritãţii Sociale şi ale Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, reprezentând impozite, taxe, contribuţii şi alte venituri bugetare datorate de societate, cu excepţia sumelor reprezentând taxa pe valoarea adãugatã suspendate în vama, conform certificatelor de obligaţii bugetare, rãmase dupã efectuarea compensãrilor cu taxa pe valoarea adãugatã de rambursat, potrivit <>art. 22 lit. b)1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 17/2000 privind taxa pe valoarea adãugatã, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 547/2001 , şi cu excepţia majorãrilor de întârziere şi a penalitatilor de întârziere, care se scutesc de la plata potrivit art. 5 din prezenta ordonanta de urgenta, datorate şi neachitate la data de 31 octombrie 2001;
b) creanţele statului constând în sume plãtite de Ministerul Finanţelor Publice în calitate de garant bãncilor imprumutatoare în contul împrumuturilor contractate de societate, dobânzile şi comisioanele aferente, precum şi comisionul datorat fondului de risc, exigibile la data de 31 octombrie 2001;
c) creanţele bugetare ale Ministerului Finanţelor Publice, Ministerului Muncii şi Solidaritãţii Sociale şi ale Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, reprezentând impozite, taxe, contribuţii şi alte venituri bugetare datorate de societate, cu excepţia sumelor reprezentând taxa pe valoarea adãugatã suspendate în vama, conform certificatelor de obligaţii bugetare, rãmase dupã efectuarea compensãrilor cu taxa pe valoarea adãugatã de rambursat, potrivit <>art. 22 lit. b)1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 17/2000 , aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 547/2001 , şi cu excepţia majorãrilor de întârziere şi a penalitatilor de întârziere, care se scutesc de la plata potrivit art. 5 din prezenta ordonanta de urgenta, datorate şi neachitate pentru perioada 31 octombrie 2001-31 decembrie 2001;
d) creanţele statului constând în sume plãtite de Ministerul Finanţelor Publice în calitate de garant bãncilor imprumutatoare în contul împrumuturilor contractate de societate, dobânzile şi comisioanele aferente, care devin exigibile în perioada 31 octombrie 2001-31 decembrie 2001.
ART. 4
(1) Creditorii prevãzuţi la art. 3 care dobândesc acţiunile emise de societate ca urmare a conversiei creanţelor prevãzute la art. 3 lit. a)-d) au obligaţia de a transfera aceste acţiuni în portofoliul APAPS în vederea vânzãrii acestora, pe baza şi în condiţiile unui protocol de transfer prin care se acorda APAPS mandatul privind vânzarea acestor acţiuni, în nume propriu şi pe seama acestora, cu precizarea condiţiilor esenţiale ale contractului de vânzare.
(2) Investitorul strategic are un drept de preemţiune la cumpãrarea acţiunilor rezultate ca urmare a conversiei în acţiuni a datoriilor societãţii, drept pe care îl poate exercita în termen de 60 de zile de la data aprobãrii conversiei de cãtre adunarea generalã a actionarilor, APAPS având obligaţia de a face oferta de vânzare cu privire la aceste acţiuni în mod direct investitorului strategic.
(3) Sumele rezultate în urma vânzãrii acţiunilor se distribuie de APAPS cãtre creditorii titulari iniţiali ai acţiunilor în mod proporţional cu numãrul acţiunilor transferate de fiecare dintre aceştia în termen de 30 de zile de la data încasãrii preţului.
ART. 5
Se scutesc de la plata toate majorãrile de întârziere şi penalitãţile de întârziere aferente creanţelor prevãzute la art. 3 acumulate pana la data conversiei acestora în acţiuni ale societãţii.
ART. 6
(1) Prin derogare de la prevederile <>art. 36 din Legea datoriei publice nr. 81/1999 , îndeplinirea în continuare, la scadenta, a obligaţiilor de plata, inclusiv cu privire la dobânzi şi comisioane aferente, asumate de societate în baza prevederilor împrumuturilor contractate de societate şi garantate de stat, se va asigura pentru societate de cãtre Ministerul Finanţelor Publice.
(2) Societatea este obligatã sa ramburseze Ministerului Finanţelor Publice sumele plãtite conform alin. (1) în termen de 5 ani, cu o perioada de graţie de 18 luni, potrivit acordurilor de reesalonare încheiate în baza prevederilor normelor metodologice ce urmeazã sa fie emise în aplicarea prezentei ordonanţe de urgenta.
(3) În cazul în care societatea nu va respecta oricare dintre termenele de plata prevãzute în acordurile de reesalonare încheiate potrivit alin. (2), societatea este obligatã la plata majorãrilor de întârziere şi a penalitatilor de întârziere în condiţiile şi în cuantumul prevãzute de legislaţia în vigoare, de la data scadentei pana la plata integrala a debitului.
ART. 7
Creditorii bugetari vor ridica toate gajurile, garanţiile sau sarcinile care greveazã activele sau conturile bancare ale societãţii constituite în favoarea lor, aferente creanţelor bugetare restructurate potrivit prevederilor prezentei ordonanţe de urgenta.
ART. 8
APAPS este mandatata sa notifice Consiliului Concurentei printr-un formular de notificare unic, ajutoarele de stat, astfel cum sunt definite de prevederile <>Legii nr. 143/1999 privind ajutorul de stat, acordate de Ministerul Finanţelor Publice, Ministerul Muncii şi Solidaritãţii Sociale, de Casa Nationala de Asigurãri de Sãnãtate, precum şi de orice alte instituţii publice sau entitãţi care au calitatea de furnizori de ajutoare de stat fata de societate.

CAP. 2
Dispoziţii speciale privind închiderea procedurii de reorganizare judiciarã a societãţii

ART. 9
(1) Procedura de reorganizare judiciarã a societãţii înceteazã de drept la data renunţãrii la judecata de cãtre creditorii ale cãror creanţe reprezintã nu mai puţin de 80% din totalul creanţelor prezentate în cererile introductive pe baza cãrora a fost deschisã aceasta procedura.
(2) Prin derogare de la prevederile <>art. 118-120 din Legea nr. 64/1995 privind procedura reorganizãrii judiciare şi a falimentului, republicatã, la primirea cererii judecãtorul-sindic pronunţa o încheiere prin care ia act de renunţarea la judecata a creditorului care a formulat-o, calculeazã suma creanţelor creditorilor care au renunţat la judecata pana la acel moment şi procentul reprezentat de acestea în totalul creanţelor prezentate în cererile introductive pe baza cãrora a fost deschisã procedura reorganizãrii judiciare şi, în mãsura în care condiţia prevãzutã la alin. (1) este întrunitã, constata închisã aceasta procedura. Încheierea de constatare a închiderii procedurii de reorganizare judiciarã trebuie sa prevadã şi obligarea societãţii la plata remuneraţiei administratorului şi cuantumul acesteia. Fiecare încheiere se afişeazã la usa instanţei şi se publica într-un ziar naţional în termen de 24 de ore de la pronunţare.
(3) Prin derogare de la prevederile <>art. 11 din Legea nr. 64/1995 , republicatã, încheierile pronunţate conform alin. (2) sunt definitive şi irevocabile.
ART. 10
Creditorii bugetari care au formulat cereri introductive sunt autorizaţi sa renunţe la judecata conform art. 9 din prezenta ordonanta de urgenta prin ordin al conducatorului instituţiei respective.
ART. 11
Pe data pronunţãrii încheierii de închidere a procedurii de reorganizare judiciarã atribuţiile administratorului înceteazã, urmând ca acesta sa fie descãrcat de îndatoriri şi responsabilitãţi de cãtre adunarea generalã a actionarilor societãţii. Realizarea oricãror alte operaţiuni în numele societãţii dupã încetarea atribuţiilor sale atrage rãspunderea administratorului.
ART. 12
Pentru o perioada de 3 luni de la data pronunţãrii încheierii de închidere a procedurii de reorganizare judiciarã se instituie o procedura de supraveghere financiarã a societãţii de cãtre APAPS, constând în obligaţia societãţii de raportare fata de APAPS a operaţiunilor şi evenimentelor semnificative pentru îndeplinirea obiectului de activitate al societãţii. La cererea societãţii termenul de exercitare a supravegherii financiare se poate prelungi prin hotãrâre a Guvernului cu maximum 6 luni.
ART. 13
(1) Prevederile <>art. 35 şi 37 din Legea nr. 64/1995 , republicatã, sunt aplicabile şi pe parcursul procedurii de supraveghere financiarã a societãţii.
(2) Termenele de prescripţie suspendate potrivit <>art. 36 din Legea nr. 64/1995 , republicatã, prin deschiderea procedurii de reorganizare judiciarã a societãţii vor reîncepe sa curgã dupã 10 zile de la expirarea perioadei prevãzute la alin. (1).
ART. 14
Pana la expirarea termenului prevãzut la art. 12, din prezenta ordonanta de urgenta, societatea are obligaţia sa reesaloneze sau sa achite creanţele admise la masa credala rezultatã din procesul de reorganizare, precum şi sa foloseascã orice alta metoda legalã de stingere a acestor creanţe.

CAP. 3
Dispoziţii finale

ART. 15
În termen de 15 zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentei ordonanţe de urgenta Ministerul Finanţelor Publice va emite norme metodologice pentru punerea în aplicare a prevederilor cap. I din prezenta ordonanta de urgenta.


PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:


──────────────────
Ministrul Autoritãţii pentru Privatizare
şi Administrarea Participatiilor Statului,
Ovidiu Tiberiu Musetescu

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
Ministrul muncii şi solidaritãţii sociale,
Marian Sarbu
──────────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016