Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 16 din 27 martie 2003  pentru modificarea si completarea   Legii nr. 182/2000 privind protejarea patrimoniului cultural national mobil    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 16 din 27 martie 2003 pentru modificarea si completarea Legii nr. 182/2000 privind protejarea patrimoniului cultural national mobil

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 232 din 5 aprilie 2003
ORDONANTA DE URGENTA nr. 16 din 27 martie 2003
pentru modificarea şi completarea <>Legii nr. 182/2000 privind protejarea patrimoniului cultural naţional mobil
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 232 din 5 aprilie 2003

În temeiul art. 114 alin. (4) din Constituţie,
în concordanta cu prevederile Directivei Consiliului 93/7/CEE din 15 martie 1993 privind restituirea bunurilor culturale care au pãrãsit ilegal teritoriul unui stat membru,

Guvernul României adopta prezenta ordonanta de urgenta.

ART. 1
<>Legea nr. 182/2000 privind protejarea patrimoniului cultural naţional mobil, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 530 din 27 octombrie 2000, cu modificãrile ulterioare, se modifica şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Alineatul (2) al articolului 1 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Patrimoniul cultural naţional este alcãtuit din:
a) bunuri cu valoare exceptionala, istorica, arheologicã, documentara, etnografica, artisticã, ştiinţificã şi tehnica, literarã, cinematografica, numismatica, filatelica, heraldica, bibliofila, cartografica şi epigrafica, reprezentând mãrturii materiale ale evoluţiei mediului natural şi ale relaţiilor omului cu acesta, ale potenţialului creator uman şi ale contribuţiei româneşti la civilizatia universala;
b) bunuri culturale care fac parte din colectiile publice care figureazã în inventarele muzeelor, arhivelor şi fondurilor bibliotecilor;
c) bunuri culturale care fac parte din inventarele cultelor religioase şi ale instituţiilor ecleziastice."
2. Articolul 3 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 3. - Patrimoniul cultural naţional cuprinde:
1. Bunuri arheologice şi istoric-documentare de valoare exceptionala, cum sunt:
a) descoperirile arheologice terestre şi subacvatice, unelte, ceramica, inscripţii, monede, sigilii, bijuterii, piese de vestimentatie şi harnasament, arme, însemne funerare;
b) elemente provenite din dezmembrarea monumentelor istorice;
c) mãrturii materiale şi documentare privind istoria politica, economicã, socialã, militarã, religioasã, ştiinţificã, artisticã, sportiva sau din alte domenii;
d) manuscrise, incunabule, cãrţi rare şi cãrţi vechi, cãrţi cu valoare bibliofila;
e) documente şi tiparituri de interes social: documente de arhiva, harti şi alte materiale cartografice;
f) obiecte cu valoare memorialistica;
g) obiecte şi documente cu valoare numismatica, filatelica, heraldica: monede, medalii, ponduri, decoraţii, insigne, sigilii, brevete, mãrci poştale, drapele şi stindarde;
h) piese epigrafice;
i) fotografii, clisee fotografice, filme, înregistrãri audio şi video;
j) instrumente muzicale;
k) uniforme militare şi accesorii ale acestora;
l) obiecte cu valoare tehnica;
m) alte bunuri din aceasta categorie.
2. Bunuri cu semnificatie artisticã, de valoare exceptionala, cum sunt:
a) opere de arta plastica: pictura, sculptura, desen, gravura, fotografie şi altele;
b) opere de arta decorativa şi aplicatã din sticla, ceramica, metal, lemn, textile şi alte materiale, podoabe;
c) obiecte de cult: icoane, broderii, orfevrarie, mobilier şi altele;
d) proiecte şi prototipuri de design;
e) materialele primare ale filmelor artistice, documentare şi de animatie;
f) alte bunuri din aceasta categorie.
3. Bunuri cu semnificatie etnografica, de valoare exceptionala, cum sunt:
a) unelte, obiecte de uz casnic şi gospodãresc;
b) piese de mobilier;
c) ceramica;
d) textile, piese de port, pielarie;
e) alte obiecte din metal, lemn, os, piatra, sticla;
f) obiecte de cult;
g) podoabe;
h) ansambluri de obiecte etnografice;
i) alte bunuri din aceasta categorie.
4. Bunuri de importanta ştiinţificã, de valoare exceptionala, cum sunt:
a) specimene rare şi colecţii de zoologie, botanica, mineralogie şi anatomie;
b) trofee de vanat;
c) alte bunuri din aceasta categorie.
5. Bunuri de importanta tehnica, de valoare exceptionala, cum sunt:
a) creatii tehnice unicat;
b) raritati, indiferent de marca;
c) prototipurile aparatelor, dispozitivelor şi maşinilor din creaţia curenta;
d) creatii tehnice cu valoare memoriala;
e) realizari ale tehnicii populare;
f) matritele de compact-discuri şi CD-ROM;
g) alte bunuri din aceasta categorie."
3. Articolul 4 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 4. - Bunurile aparţinând patrimoniului cultural naţional fac parte, în funcţie de importanta sau de semnificatia lor istorica, arheologicã, documentara, etnografica, artisticã, ştiinţificã şi tehnica, literarã, cinematografica, numismatica, filatelica, heraldica, bibliofila, cartografica şi epigrafica, de vechimea, unicitatea sau raritatea lor, din:
a) tezaurul patrimoniului cultural naţional, denumit în continuare tezaur, alcãtuit din bunuri culturale de valoare exceptionala;
b) colectiile publice care figureazã în inventarele muzeelor, arhivelor şi fondurilor bibliotecilor;
c) inventarele cultelor religioase şi ale instituţiilor ecleziastice."
4. Articolul 7 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 7. - (1) Autoritãţile competente au obligaţia sa facã toate demersurile, potrivit prevederilor legale în vigoare şi convenţiilor internaţionale la care România este parte, pentru redobandirea unor bunuri culturale care au fost exportate ilegal, au fost sustrase din muzee sau colecţii ori sunt deţinute fãrã temei legal în strãinãtate.
(2) Autoritãţile competente se angajeazã sa participe la orice operaţiune internationala organizatã în comun, în baza unui acord de cooperare, în vederea interzicerii şi împiedicãrii operaţiunilor ilicite de import, export şi transfer de proprietate al bunurilor culturale."
5. Articolul 10 se modifica şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 10. - În sensul prezentei legi, prin clasare se înţelege procedura de stabilire a bunurilor culturale mobile care fac parte din tezaur, potrivit art. 4 lit. a)."
6. La articolul 11 punctul 1, dupã litera g) se introduce litera g^1) cu urmãtorul cuprins:
"g^1) pentru bunurile culturale mobile care au pãrãsit ilegal teritoriul României;"
7. Alineatele (1) şi (2) ale articolului 15 vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 15. - (1) Clasarea are ca efect înscrierea bunurilor culturale mobile în Inventarul tezaurului patrimoniului cultural naţional.
(2) Inventarul tezaurului patrimoniului cultural naţional este întocmit pe baza ordinelor privind bunurile culturale mobile clasate, de cãtre direcţia de specialitate din cadrul Ministerului Culturii şi Cultelor. Centralizarea, evidenta informatizata şi administrarea documentelor care au stat la baza întocmirii inventarelor se efectueazã de Institutul de Memorie Culturalã."
8. Articolul 17 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 17. - În timpul desfãşurãrii procedurii de clasare din oficiu a unui bun cultural mobil, acesta se afla sub regimul de protecţie prevãzut, potrivit dispoziţiilor prezentei legi, pentru bunurile clasate."
9. Alineatul (3) al articolului 19 va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Ordinul de declasare este luat în evidenta Inventarului tezaurului patrimoniului cultural naţional, procedându-se la radierea acestuia din inventar."
10. Articolul 20 se abroga.
11. Alineatul (1) al articolului 21 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 21. - (1) Ordinul de clasare sau de declasare poate fi contestat de proprietarul ori de titularul dreptului de administrare la Ministerul Culturii şi Cultelor, în termen de 30 de zile de la comunicare."
12. Alineatul (4) al articolului 22 va avea urmãtorul cuprins:
"(4) Fac excepţie de la prevederile alin. (1) lit. e) proprietarii, persoane fizice şi juridice de drept privat, care pot permite, în condiţii contractuale, cu respectarea normelor de conservare şi restaurare a bunurilor culturale mobile clasate, utilizarea bunurilor culturale mobile clasate în tezaur la organizarea de spectacole, parade ale modei şi ca recuzita teatrala şi cinematografica."
13. Alineatul (3) al articolului 38 se abroga.
14. Articolul 39 se abroga.
15. Articolul 40 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 40. - (1) Prin derogare de la prevederile art. 38 alin. (2), bunurile culturale mobile clasate, aflate în proprietatea persoanelor fizice sau juridice de drept privat, pot fi exportate definitiv numai în cadrul unui schimb de bunuri culturale de aceeaşi importanta şi semnificatie culturalã şi numai în cazuri cu totul excepţionale, în care prevaleazã interesul istoric, ştiinţific sau cultural.
(2) Schimbul prevãzut la alin. (1) este aprobat prin ordin al ministrului culturii şi cultelor, cu avizul Comisiei Naţionale a Muzeelor şi Colectiilor.
(3) Bunul cultural obţinut prin schimbul prevãzut la alin. (1) urmeazã regimul juridic al bunului dat în schimb.
16. Litera e) a articolului 53 va avea urmãtorul cuprins:
"e) avizeazã normele de conservare şi de restaurare a bunurilor culturale mobile clasate şi stabileşte prioritãţile de restaurare a acestora;"
17. Dupã capitolul VIII se introduce un nou capitol, capitolul VIII^1, cu urmãtorul cuprins:

"CAPITOLUL VIII^1
Restituirea bunurilor culturale care au pãrãsit ilegal teritoriul unui stat membru al Uniunii Europene

Art. 58^1. - Prezentul capitol reglementeazã restituirea de cãtre statul roman a bunurilor culturale care au pãrãsit ilegal teritoriul unui stat, membru al Uniunii Europene, începând cu data de 1 ianuarie 1993.
Art. 58^2. - În înţelesul prezentului capitol, bun cultural desemneazã, dupã caz, bunul care face parte din:
a) tezaur, conform art. 4 lit. a);
b) tezaurul unui stat membru al Uniunii Europene, în conformitate cu legislaţia statului respectiv;
c) colectiile publice care figureazã în patrimoniul şi inventarele muzeelor, arhivelor şi fondurilor bibliotecilor statului respectiv, membru al Uniunii Europene;
d) patrimoniul şi inventarele cultelor religioase şi al instituţiilor ecleziastice din statul respectiv, membru al Uniunii Europene.
Art. 58^3. - În înţelesul prezentului capitol, pãrãsirea ilegala a teritoriului unui stat membru al Uniunii Europene desemneazã, dupã caz:
a) ieşirea unui bun cultural de pe teritoriul unui stat membru al Uniunii Europene, cu încãlcarea legislaţiei acestui stat în materie de protecţie a bunurilor culturale;
b) nerevenirea la sfârşitul unui export temporar legal sau orice încãlcare a uneia dintre condiţiile acestui export temporar a unui bun cultural.
Art. 58^4. - (1) Dacã în cadrul unei urmãriri penale efectuate în condiţiile legii sunt descoperite indicii ca un bun cultural care se gãseşte pe teritoriul statului roman a pãrãsit ilegal teritoriul unui stat membru al Uniunii Europene, statul roman notifica statul interesat, în condiţiile <>Legii nr. 704/2001 privind asistenta judiciarã internationala în materie penalã.
(2) Organul de urmãrire penalã solicita instanţei sa dispunã transmiterea bunului cultural respectiv unei instituţii specializate, în vederea conservãrii.
Art. 58^5. - (1) Orice stat membru al Uniunii Europene poate cere statului roman, în condiţiile <>Legii nr. 704/2001 , efectuarea de cercetãri în vederea descoperirii locului unde se afla, precum şi a posesorului sau detentorului unui bun cultural determinat. Cererea trebuie sa cuprindã date cu privire la descrierea bunului cultural care face obiectul cererii, precum şi informaţii cu privire la localizarea efectivã sau prezumtiva a bunului cultural.
(2) Dacã, în condiţiile alin. (1), bunul cultural este descoperit, statul roman notifica aceasta descoperire statului membru al Uniunii Europene, proprietar al bunului, iar procurorul solicita instanţei competente sa dispunã mãsuri privind transmiterea bunului cultural respectiv unei instituţii specializate, în vederea conservãrii, în condiţiile <>Legii nr. 704/2001 .
Art. 58^6. - (1) Statul membru al Uniunii Europene, proprietar al bunului cultural descoperit, are dreptul de a verifica dacã bunul respectiv este un bun cultural, în termen de doua luni de la data comunicãrii notificãrii prevãzute la art. 58^4 alin. (1) şi, dupã caz, la art. 58^5 alin. (2).
(2) Mãsurile de conservare prevãzute la art. 58^4 alin. (2) şi la art. 58^5 alin. (2) înceteazã dacã statul membru al Uniunii Europene interesat nu introduce acţiunea în restituire în termen de un an de la data la care a luat la cunostinta despre locul unde se afla bunul cultural şi despre identitatea posesorului sau detentorului, în condiţiile prezentului capitol.
Art. 58^7. - (1) Acţiunea în restituirea bunului cultural care a pãrãsit ilegal teritoriul unui stat membru al Uniunii Europene este introdusã de statul interesat la Curtea de Apel Bucureşti impotriva posesorului sau detentorului bunului.
(2) Acţiunea în restituire prevãzutã la alin. (1) trebuie sa fie însoţitã de urmãtoarele documente:
a) descrierea bunului care face obiectul acţiunii în restituire;
b) declaraţie conform cãreia bunul care face obiectul acţiunii în restituire este un bun cultural;
c) declaraţie a autoritãţilor competente ale statului membru al Uniunii Europene reclamant, conform cãreia bunul cultural a pãrãsit ilegal teritoriul sau.
(3) Dacã la data la care este formulatã acţiunea în restituire ieşirea de pe teritoriul statului membru al Uniunii Europene reclamant nu mai prezintã caracter ilicit, acţiunea este respinsã ca fiind inadmisibila.
Art. 58^8. - (1) Acţiunea în restituire prevãzutã la art. 58^7 alin. (1) se prescrie în termen de un an de la data la care statul membru al Uniunii Europene reclamant a luat la cunostinta despre locul unde se afla bunul cultural şi despre identitatea posesorului sau detentorului, dar nu mai târziu de 30 de ani de la data la care bunul cultural a pãrãsit ilegal teritoriul statului reclamant, membru al Uniunii Europene.
(2) În cazul bunurilor culturale care fac parte din colectiile publice prevãzute la art. 58^2 lit. c), precum şi pentru bunurile ecleziastice care, în statele membre ale Uniunii Europene, fac obiectul unei protecţii speciale, în conformitate cu legile naţionale, acţiunea în restituire se prescrie în termen de 75 de ani, cu excepţia statelor membre ale Uniunii Europene în care acţiunea este imprescriptibila sau în cazul acordurilor bilaterale încheiate de România cu statele membre ale Uniunii Europene, care stabilesc un termen mai mare de 75 de ani.
Art. 58^9. - (1) Curtea de Apel Bucureşti hotãrãşte restituirea bunului cultural dacã s-a stabilit ca bunul care face obiectul acţiunii în restituire este un bun cultural în sensul art. 58^2 şi ca pãrãsirea teritoriului naţional al statului membru al Uniunii Europene are caracter ilegal, în condiţiile art. 58^3.
(2) În condiţiile alin. (1), instanta hotãrãşte acordarea unei despãgubiri echitabile posesorului bunului cultural, precum şi instituţiei specializate care a efectuat mãsurile de conservare prevãzute la art. 58^4 alin. (2) şi la art. 58^5 alin. (2), dupã caz. Acordarea despãgubirii posesorului este dispusã numai în cazul depunerii de cãtre acesta a tuturor diligentelor cu ocazia achiziţionãrii bunului cultural respectiv.
(3) Sentinta Curţii de Apel Bucureşti prin care se dispun restituirea bunului cultural şi acordarea despãgubirilor prevãzute la alin. (2) poate fi atacatã cu recurs la Curtea Suprema de Justiţie în termen de 15 zile de la comunicare. Curtea Suprema de Justiţie va judeca recursul de urgenta.
(4) În cazul admiterii recursului prevãzut la alin. (3), Curtea Suprema de Justiţie, casand sentinta, va rejudeca litigiul în fond.
(5) Plata despãgubirilor prevãzute la alin. (2) cade în sarcina statului membru al Uniunii Europene reclamant, se efectueazã în momentul remiterii materiale a bunului care a fãcut obiectul acţiunii în restituire şi trebuie sa acopere, dupã caz:
a) cheltuielile efectuate de posesorul de buna-credinţa în legatura cu achiziţionarea şi conservarea bunului cultural;
b) cheltuielile efectuate de instituţia specializatã în legatura cu conservarea bunului cultural.
(6) Cheltuielile ce decurg din executarea hotãrârii judecãtoreşti prin care se restituie bunul cultural cad în sarcina statului membru al Uniunii Europene reclamant.
(7) Dreptul statului membru al Uniunii Europene reclamant de a intra în posesia bunului cultural care face obiectul restituirii se prescrie în termen de 3 ani de la data la care hotãrârea judecãtoreascã prin care se dispune restituirea bunului respectiv a rãmas definitiva şi irevocabilã, dacã în acest termen statul membru reclamant nu plãteşte despãgubirile prevãzute la alin. (2).
Art. 58^10. - Statul membru al Uniunii Europene reclamant are dreptul la acţiunea în regres impotriva persoanei responsabile de ieşirea ilegala a bunului cultural de pe teritoriul sau, în cazul în care bunul cultural a fost restituit conform art. 58^9 alin. (1), precum şi atunci când statul respectiv a plãtit despãgubirile prevãzute la art. 58^9 alin. (2).
Art. 58^11. - Exercitarea dreptului de a introduce acţiunea în restituire nu aduce atingere dreptului statului membru al Uniunii Europene reclamant şi, dupã caz, al proprietarului bunului cultural care a pãrãsit ilegal teritoriul unui stat membru al Uniunii Europene de a formula alte acţiuni, civile sau penale, în conformitate cu legislaţia nationala a statului respectiv."
18. Alineatele (2)-(4) ale articolului 60 vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) Contravenţiile prevãzute la alin. (1) lit. a) şi b) se sancţioneazã cu amenda de la 5.000.000 lei la 25.000.000 lei.
(3) Contravenţiile prevãzute la alin. (1) lit. c)-f) se sancţioneazã cu amenda de la 10.000.000 lei la 50.000.000 lei.
(4) Contravenţiile prevãzute la alin. (1) lit. g)-r) se sancţioneazã cu amenda de la 15.000.000 lei la 75.000.000 lei."
19. Alineatul (1) al articolului 64 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 64. - (1) Prevederile prezentei legi, referitoare la contravenţii, se completeazã cu dispoziţiile <>Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile ulterioare, cu excepţia art. 28 şi 29."
20. Alineatul (1) al articolului 65 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 65. - (1) Executarea de copii, mulaje, tiraje postume sau facsimile de pe bunuri culturale mobile clasate, fãrã acordul scris al titularului dreptului de administrare ori al proprietarului, potrivit art. 26 alin. (1) sau (2), dupã caz, constituie infracţiune şi se pedepseşte cu închisoare de la 3 luni la 3 ani sau cu amenda de la 15.000.000 lei la 75.000.000 lei."
21. Articolul 68 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 68. - Degradarea, aducerea în stare de neîntrebuinţare sau distrugerea din culpa a unui bun cultural mobil clasat constituie infracţiune şi se pedepseşte cu închisoare de la o luna la un an sau cu amenda de la 15.000.000 lei la 75.000.000 lei."
22. Art. 70 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 70. - Efectuarea oricãror operaţiuni de export definitiv având ca obiect bunuri culturale mobile clasate, indiferent de titularul dreptului de proprietate, constituie infracţiune şi se pedepseşte cu închisoare de la 3 la 10 ani, iar bunurile se confisca şi vor fi transmise în administrare instituţiilor publice specializate, cu avizul Comisiei Naţionale a Muzeelor şi Colectiilor."
23. Dupã articolul 70 se introduce un nou articol, articolul 70^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 70^1. - (1) Introducerea pe teritoriul statului roman, precum şi deţinerea, comercializarea, organizarea de expoziţii sau orice operaţie privind circulaţia bunurilor culturale mobile ori provenite din dezmembrarea de bunuri culturale imobile, care fac parte din patrimoniul cultural al unui stat strãin, conform dispoziţiilor legale ale statului respectiv, şi care au fost exportate ilegal, se pedepsesc cu închisoare de la 3 la 10 ani.
(2) Bunurile prevãzute la alin. (1) se confisca şi vor fi transmise unor instituţii specializate, în vederea conservãrii şi restituirii acestor bunuri statului din al cãrui patrimoniu cultural fac parte.
(3) În cazul infracţiunii prevãzute la alin. (1) urmãrirea penalã se efectueazã în mod obligatoriu de cãtre procuror.
(4) Tentativa se pedepseşte."
24. Articolul 72 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 72. - Declasarea unui bun cultural mobil, fãrã respectarea procedurii prevãzute la art. 19, constituie infracţiune şi se pedepseşte cu închisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amenda de la 25.000.000 lei la 75.000.000 lei."
ART. 2
În cuprinsul <>Legii nr. 182/2000 denumirea Ministerul Culturii se va înlocui cu denumirea Ministerul Culturii şi Cultelor, iar sintagma ministrul culturii, prin sintagma ministrul culturii şi cultelor.
ART. 3
În termen de 90 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenta, prin hotãrâre a Guvernului, vor fi aprobate normele de clasare a bunurilor culturale mobile, normele de conservare şi restaurare a bunurilor culturale mobile clasate, normele privind autorizarea laboratoarelor şi a atelierelor de conservare şi restaurare, normele metodologice privind exportul definitiv sau temporar al bunurilor culturale mobile şi normele privind comerţul cu bunuri culturale mobile, cu avizul Comisiei Naţionale a Muzeelor şi Colectiilor.
ART. 4
<>Legea nr. 182/2000 , cu modificãrile ulterioare şi cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta ordonanta de urgenta, se va republica, dupã aprobarea acesteia din urma de cãtre Parlament, dându-se textelor o noua numerotare.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul culturii şi cultelor,
Razvan Theodorescu

Ministru de interne,
Ioan Rus

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu

Bucureşti, 27 martie 2003.
Nr. 16.
-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016