Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 157 din 19 decembrie 2007  pentru modificarea si completarea   Ordonantei Guvernului nr. 15/2002 privind introducerea tarifului de utilizare a retelei de drumuri nationale din Romania    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 157 din 19 decembrie 2007 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 15/2002 privind introducerea tarifului de utilizare a retelei de drumuri nationale din Romania

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 885 din 27 decembrie 2007
ORDONANŢÃ DE URGENŢÃ nr. 157 din 19 decembrie 2007
pentru modificarea şi completarea <>Ordonanţei Guvernului nr. 15/2002 privind introducerea tarifului de utilizare a reţelei de drumuri naţionale din România
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 885 din 27 decembrie 2007


Având în vedere nenumãratele solicitãri privind reintroducerea posibilitãţii de achitare a tarifului de utilizare pentru o perioadã de o zi, posibilitate eliminatã odatã cu intrarea în vigoare a <>Legii nr. 101/2007 pentru modificarea <>Ordonanţei Guvernului nr. 15/2002 privind introducerea tarifului de utilizare a reţelei de drumuri naţionale din România,
ţinând seama de faptul cã poate fi declanşatã de cãtre Comisia Europeanã procedura de infringement faţã de România pentru nerespectarea prevederilor Directivei Parlamentului European şi a Consiliului nr. 1999/62/CE din 17 iunie 1999 de aplicare a taxelor la vehiculele grele de marfã pentru utilizarea anumitor infrastructuri, publicatã în Jurnalul Oficial al Comunitãţii Europene nr. L 187/42 din 20 iulie 1999, a fost aprobatã posibilitatea achitãrii tarifului de utilizare pentru o perioadã de 3 luni, nefiind prevãzut tarif pentru aceastã perioadã de valabilitate,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

ART. I
<>Ordonanţa Guvernului nr. 15/2002 privind introducerea tarifului de utilizare a reţelei de drumuri naţionale din România, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 82 din 1 februarie 2002, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 424/2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Titlul se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"ORDONANŢÃ
privind aplicarea tarifului de utilizare şi a tarifului de trecere pe reţeaua de drumuri naţionale din România".
2. La articolul 1 alineatul (1), dupã litera a) se introduc douã noi litere, literele a^1) şi a^2), cu urmãtorul cuprins:
"a^1) vehicul de transport persoane - vehiculul conceput şi construit în exclusivitate pentru transportul de pasageri;
a^2) vehicul de transport marfã - vehiculul conceput şi construit pentru transportul de mãrfuri ori pentru efectuarea de servicii sau lucrãri;".
3. La articolul 1 alineatul (1), litera b) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"b) utilizatori - persoanele fizice sau juridice care deţin vehicule înmatriculate în România, denumite în continuare utilizatori români, sau care deţin vehicule înmatriculate în alte state, denumite în continuare utilizatori strãini;".
4. La articolul 1 alineatul (1), dupã litera c) se introduc zece noi litere, literele d)-m), cu urmãtorul cuprins:
"d) reţeaua de drumuri naţionale din România - drumurile de interes naţional definite conform <>art. 6 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
e) tarif de utilizare - o anumitã sumã a cãrei platã conferã unui vehicul dreptul de a utiliza, pe parcursul unei perioade date, reţeaua de drumuri naţionale din România;
f) tarif de trecere - o anumitã sumã determinatã în funcţie de distanţa parcursã şi de tipul de vehicul, care trebuie plãtitã pentru un vehicul care se deplaseazã pe o anumitã distanţã pe reţeaua de drumuri naţionale din România;
g) tarif de trecere mediu ponderat - venitul total provenit din tarifele de trecere pe o perioadã datã, împãrţit la numãrul de kilometri parcurşi de vehicule pe o anumitã reţea supusã tarifãrii în perioada respectivã, atât venitul, cât şi kilometrii fiind calculaţi pentru vehiculele la care se aplicã tarifele de trecere;
h) contract de concesiune - contractul încheiat în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 337/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
i) tarif de concesiune - tariful de trecere perceput de un concesionar în cadrul unui contract de concesiune încheiat conform <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 337/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
j) rovinietã- documentul care atestã achitarea tarifului de utilizare a reţelei de drumuri naţionale din România, ale cãrui model, formã şi condiţii de eliberare se stabilesc prin normele metodologice aprobate prin ordin al ministrului transporturilor;
k) costuri de construcţie - costurile legate de construcţia reţelei de drumuri naţionale din România, inclusiv, dacã este cazul, costurile financiare ale:
(i) infrastructurii noi sau ale îmbunãtãţirii infrastructurii noi, inclusiv reparaţii structurale semnificative; sau
(ii) infrastructurii existente sau ale îmbunãtãţirii infrastructurii existente, inclusiv reparaţii structurale semnificative;
l) costuri financiare - dobânda la împrumuturi şi/sau restituiri de dividende pentru acţionari;
m) reparaţii structurale semnificative - reparaţiile structurale ale reţelei de drumuri naţionale din România, exclusiv acele reparaţii care nu mai sunt în prezent în beneficiul utilizatorilor rutieri."
5. Dupã alineatul (1) al articolului 1 se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmãtorul cuprins:
"(1^1) Rovinieta valabilã este:
a) rovinieta-ecuson, al cãrei model este prevãzut în normele metodologice, aplicatã la loc vizibil, pe partea interioarã a parbrizului, însoţitã la bordul vehiculului, prin grija utilizatorilor ai cãror conducãtori auto au obligaţia sã îşi prezinte, la cerere, organelor de control abilitate, de urmãtorul document:
(i) pentru utilizatorii persoane fizice - documentul care atestã plata integralã a tarifului de utilizare, în original sau în copie legalizatã;
(ii) pentru utilizatorii persoane juridice - documentul care atestã plata integralã a tarifului de utilizare, în original, sau o copie a acestuia ştampilatã şi semnatã în original de cãtre conducãtorul unitãţii, cu înscrisul "Conform cu originalul";
b) rovinieta matcã-cupon, alcãtuitã din matca aplicatã în partea stânga-jos a parbrizului vehiculului şi a cãrei perioadã de valabilitate cuprinde ziua în care se efectueazã verificarea, care asigurã, prin tarifele plãtite, dreptul de utilizare a reţelei de drumuri naţionale din România şi care este însoţitã, la bordul vehiculului, de cuponul cu aceeaşi serie având înscris numãrul de înmatriculare al vehiculului, cupon care va fi prezentat în mod obligatoriu de cãtre conducãtorii auto, la cerere, organelor de control abilitate."
6. La articolul 1, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Tariful de utilizare este prevãzut în anexa nr. 1."
7. La articolul 1, alineatul (4) se abrogã.
8. La articolul 1, alineatul (5) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(5) Vehiculele de transport mixt, destinate prin construcţie pentru transportul de persoane şi de marfã în compartimente separate, se tarifeazã ca şi vehiculele de transport marfã, conform anexei nr. 1."
9. La articolul 1, alineatul (6) se abrogã.
10. La articolul 1, alineatul (7) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(7) Tariful de utilizare este structurat în funcţie de durata de utilizare a reţelei de drumuri naţionale din România, astfel: o zi, 7 zile, 30 de zile, 12 luni. Durata de utilizare cuprinde durata de parcurs, precum şi durata de staţionare."
11. La articolul 1, dupã alineatul (7) se introduce un nou alineat, alineatul (7^1), cu urmãtorul cuprins:
"(7^1) Prin excepţie de la prevederile alin. (7), pentru autoturisme şi pentru vehiculele de transport marfã cu masa totalã maximã autorizatã mai micã sau egalã cu 3,5 tone, durata minimã pentru care se poate achita tariful de utilizare este de 7 zile."
12. La articolul 1, alineatul (11) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(11) În cazul radierii din circulaţie a vehiculului, utilizatorului i se va returna, la cererea scrisã a acestuia, de cãtre Compania Naţionalã de Autostrãzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A., contravaloarea tarifului de utilizare, corespunzãtoare perioadei de neutilizare, în condiţiile stabilite prin norme metodologice."
13. Dupã articolul 1 se introduc douã noi articole, articolele 1^1 şi 1^2, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 1^1. - (1) Stabilirea nivelului tarifelor de trecere are la bazã principiul recuperãrii costurilor de construcţie.
(2) Tarifele de utilizare şi tarifele de trecere nu pot fi impuse în acelaşi timp unei categorii de vehicule pentru utilizarea unui singur sector de drum.
(3) Pe reţeaua unde este perceput tariful de utilizare se poate aplica şi tariful de trecere numai pentru utilizarea podurilor, tunelurilor şi trecãtorilor de munte.
Art. 1^2. - (1) Compania Naţionalã de Autostrãzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A. va monitoriza aplicarea tarifului de utilizare şi a tarifului de trecere pentru a se asigura cã aceasta funcţioneazã în mod transparent şi nediscriminatoriu.
(2) Aplicarea şi colectarea tarifelor de trecere şi de utilizare şi urmãrirea plãţii acestora se fac în aşa fel încât fluxul liber de trafic sã fie perturbat cât se poate de puţin şi sã se evite controalele şi verificãrile obligatorii exercitate la graniţele interne ale Comunitãţii Europene. În acest scop, Compania Naţionalã de Autostrãzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A. va coopera cu celelalte autoritãţi similare din statele membre ale Uniunii Europene pentru a stabili metode care sã permitã transportatorilor rutieri sã plãteascã tarifele de utilizare 24 de ore pe zi, cel puţin la punctele de vânzare importante, utilizând toate mijloacele obişnuite de platã, în interiorul şi exteriorul statelor membre în care se aplicã acestea. Compania Naţionalã de Autostrãzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A. va dispune mãsurile necesare în vederea asigurãrii facilitãţilor adecvate la punctele de încasare a tarifelor de trecere şi de utilizare, astfel încât sã se menţinã siguranţa rutierã normalã."
14. Articolul 2 se abrogã.
15. Articolul 3 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 3. - Sunt exceptate de la plata tarifului de utilizare vehiculele deţinute în proprietate de unitãţile Ministerului Apãrãrii, de unitãţile Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, de serviciile de ambulanţã, de serviciile publice comunitare pentru situaţii de urgenţã, astfel cum au fost reglementate în <>Ordonanţa Guvernului nr. 88/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare pentru situaţii de urgenţã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 363/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, vehiculele folosite exclusiv în transportul public local de persoane prin servicii regulate pe raza teritorialadministrativã a unei localitãţi, vehiculele istorice, precum şi vehiculele deţinute în proprietate de Compania Naţionalã de Autostrãzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A."
16. Articolul 6 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
Art. 6. - (1) Utilizatorii români vor achita tariful de utilizare în lei, la cursul de schimb al zilei comunicat de Banca Naţionalã a României, valabil pentru ultima zi din luna anterioarã datei achitãrii tarifului.
(2) Prin curs de schimb valabil pentru ultima zi din luna anterioarã datei achitãrii tarifului se înţelege cursul de schimb comunicat de Banca Naţionalã a României în penultima zi lucrãtoare a lunii respective.
(3) Utilizatorii strãini vor achita tariful de utilizare:
a) în valute liber convertibile, cotate pe piaţa valutarã, la echivalentul tarifului exprimat în euro, în funcţie de cursurile de schimb aferente valutelor, comunicate de Banca Naţionalã a României în penultima zi lucrãtoare a lunii anterioare celei în care se efectueazã plata;
b) în lei, la cursul de schimb al zilei comunicat de Banca Naţionalã a României, valabil pentru ultima zi din luna anterioarã datei achitãrii tarifului, aşa cum este definit la alin. (2).
(4) Tarifele stabilite în lei se pot achita în valute liber convertibile cotate pe piaţa valutarã, la cursul de schimb valabil pentru prima zi a lunii octombrie, comunicat de Banca Centralã Europeanã şi publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, curs aplicat începând cu data de 1 ianuarie a anului calendaristic urmãtor.
17. Articolul 7 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 7. - Responsabilitatea achitãrii tarifului de utilizare şi deţinerea rovinietei valabile revin în exclusivitate, în cazul utilizatorilor români, deţinãtorilor menţionaţi în certificatul de înmatriculare, în cartea de identitate, în documentele vamale sau în alte documente oficiale, iar în cazul utilizatorilor strãini, acestea revin în exclusivitate conducãtorului auto al vehiculului."
18. La articolul 8, alineatele (2), (4), (5) şi (7) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) Cuantumul amenzilor contravenţionale prevãzute la alin. (1) este prevãzut în anexa nr. 2.
................................................................
(4) Contravenientul poate achita pe loc sau în termen de cel mult 48 de ore de la data încheierii procesului-verbal ori, dupã caz, de la data comunicãrii acestuia, jumãtate din minimul amenzii prevãzute de prezentul act normativ, agentul constatator fãcând menţiune despre aceastã posibilitate în procesul-verbal.
(5) Conducãtorilor vehiculelor înmatriculate în alte state li se pot aplica amenzi contravenţionale atât pe reţeaua de drumuri naţionale din România, cât şi în punctele de control pentru trecerea frontierei de stat, la ieşirea din România."
................................................................
(7) Prevederile alin. (6) se aplicã în mod corespunzãtor şi conducãtorilor vehiculelor înmatriculate în alte state."
19. La articolul 12, alineatul (6) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(6) În cazul lipsei rovinietei-ecuson din motive justificate, dovada achitãrii tarifului de utilizare se poate face cu documentul original de platã a acestuia."
20. Anexele nr. 1 şi 2 se modificã şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1 şi 2 la prezenta ordonanţã de urgenţã.
21. Anexa nr. 3 se abrogã.
ART. II
(1) Începând cu data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, tariful de utilizare se aplicã structurat astfel:
a) în funcţie de perioada de parcurs şi staţionare, de masa totalã maximã autorizatã (MTMA) şi de numãrul de axe, pentru vehiculele de transport marfã cu masa totalã maximã autorizatã mai mare sau egalã cu 12 tone;
b) în funcţie de perioada de parcurs şi staţionare şi de masa totalã maximã autorizatã (MTMA), pentru vehiculele de transport marfã cu masa totalã maximã autorizatã mai micã de 12 tone;
c) în funcţie de perioada de parcurs şi staţionare şi de numãrul de locuri, pentru vehiculele de transport persoane.
(2) În cazul în care nu se pot determina cu exactitate caracteristicile vehiculului, în funcţie de care se stabileşte tariful de utilizare, conform alin. (1), acesta se achitã, pentru perioada de utilizare solicitatã, la valoarea maximã prevãzutã în anexa nr. 1 pentru tipul vehiculului, respectiv în funcţie de elementele de identificare.
ART. III
(1) La stabilirea nivelului tarifelor de trecere şi a tarifelor de trecere medii ponderate, calculul costurilor de construcţie se va face pe baza principiilor pentru alocarea costurilor şi calcularea tarifelor, principii ce se vor stabili prin norme aprobate prin ordin al ministrului transporturilor, cu cel puţin 30 de zile înainte de data introducerii acestor tarife.
(2) Nivelul maxim al tarifelor de concesiune va fi echivalent sau mai mic decât nivelul care ar rezulta din utilizarea principiilor pentru alocarea costurilor şi calcularea tarifelor stabilite potrivit alin. (1). Evaluarea unei astfel de echivalenţe se face pe baza unei perioade de referinţã rezonabil de lungã, adecvatã pentru natura unui contract de concesiune.
(3) Tariful de trecere şi tariful de concesiune prevãzute la alin. (1) şi (2) se vor aplica structurat şi în funcţie de clasele de emisii poluante ale vehiculelor, stabilite prin norme aprobate prin ordin al ministrului transporturilor.
ART. IV
Ministerul Transporturilor va comunica Comisiei Europene cu cel puţin 4 luni înainte de punerea în aplicare a noilor tarife de trecere:
a) pentru tarifele de trecere, altele decât cele de concesiune:
(i) valorile unitare şi alţi parametri folosiţi în calcularea diferitelor elemente de cost, şi
(ii) informaţii clare privind vehiculele supuse tarifului de trecere şi extinderea geograficã a reţelei sau a pãrţii reţelei, folosite pentru calculul fiecãrui cost, şi procentul din costurile pe care intenţioneazã sã le recupereze;
b) pentru tarifele de concesiune, informaţii referitoare la costurile estimate de construcţie, de operare, de întreţinere şi dezvoltare preconizate în cadrul concesiunii, traficul prognozat pe tipuri de vehicule, nivelurile preconizate pentru tarifele de concesiune şi extinderea geograficã a reţelei reglementatã de contractul de concesiune.
ART. V
În termen de 30 de zile de la data publicãrii prezentei ordonanţe de urgenţã în Monitorul Oficial al României, Partea I, Ministerul Transporturilor va actualiza <>Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 1.230/2005 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea tarifului de utilizare a reţelei de drumuri naţionale din România, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 706 din 4 august 2005, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. VI
Rovinietele eliberate anterior intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã şi menţin valabilitatea pânã la data expirãrii.
ART. VII
<>Ordonanţa Guvernului nr. 15/2002 privind introducerea tarifului de utilizare a reţelei de drumuri naţionale din România, cu modificãrile aduse prin prezenta ordonanţã de urgenţã, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouã numerotare.
ART. VIII
Prezenta ordonanţã de urgenţã transpune prevederile art. 2 lit. a-f, ale art. 7 alin. 1, 2, 3, 4a), 5-9, 10 lit. b), 12, ale art. 7a) alin. 1-4, ale art. 8a), art. 9a), ale art. 10 alin. 1 şi ale art. 12 alin. 1 din Directiva Parlamentului European şi a Consiliului 1999/62/CE din 17 iunie 1999 de aplicare a taxelor la vehiculele grele de marfã pentru utilizarea anumitor infrastructuri, publicatã în Jurnalul Oficial al Comunitãţii Europene nr. L 187/42 din 20 iulie 1999, cu modificãrile şi completãrile prevãzute în Directiva Parlamentului European şi a Consiliului 2006/38/CE din 17 mai 2006 de modificare a Directivei Parlamentului European şi a Consiliului 1999/62/CE , publicatã în Jurnalul Oficial al Comunitãţii Europene nr. L 157 din 9 iunie 2006.
ART. IX
Prezenta ordonanţã de urgenţã intrã în vigoare la data de 1 ianuarie 2008.

PRIM-MINISTRU
CÃLIN POPESCU-TÃRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
p. Ministrul transporturilor,
Septimiu Buzaşu,
secretar de stat

Ministrul internelor
şi reformei administrative,
Cristian David

p. Secretarul de stat al
Departamentului pentru Afaceri
Europene,
Aurel Ciobanu-Dordea

p. Ministrul economiei şi finanţelor,
Cãtãlin Doica,
secretar de stat

Bucureşti, 19 decembrie 2007.
Nr. 157.


ANEXA 1
-------
(Anexa nr. 1 la <>Ordonanţa Guvernului nr. 15/2002 )
-------------------------------------------------


NIVELUL
tarifului de utilizare a drumurilor naţionale


┌────┬───────────────────────────────────────────────────┬────────────┬────────┐
│ │ Tipul vehiculului │ Durata │ Tariful│
│ │ │de utilizare│ [euro] │
│ │ │ a reţelei │ (TVA │
│ │ │de drumuri │ inclus)│
│ │ │ naţionale │ │
│ │ │din România │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────┤
│ A │autoturisme │ 1 zi │ - │
│ │ ├────────────┼────────┤
│ │ │ 7 zile │ 3 │
│ │ ├────────────┼────────┤
│ │ │ 30 de zile │ 7 │
│ │ ├────────────┼────────┤
│ │ │ 12 luni │ 28 │
├────┼───────────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────┤
│ B │vehicule de transport marfã cu 0,0 t < MTMA ≤ │ 1 zi │ - │
│ 𗈗,5 t ├────────────┼────────┤
│ │ │ 7 zile │ 6 │
│ │ ├────────────┼────────┤
│ │ │ 30 de zile │ 16 │
│ │ ├────────────┼────────┤
│ │ │ 12 luni │ 96 │
├────┼───────────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────┤
│ C │a) vehicule de transport marfã cu 3,5 t < MTMA ≤ │ 1 zi │ 4 │
│ │ 7,5 t ├────────────┼────────┤
│ │b) vehicule de transport persoane cu mai mult de │ 7 zile │ 20 │
│ │ 9 locuri pe scaune (inclusiv conducãtorul ├────────────┼────────┤
│ │ auto) şi maximum 23 de locuri pe scaune │ 30 de zile│ 52 │
│ │ (inclusiv conducãtorul auto) ├────────────┼────────┤
│ │ │ 12 luni │ 320 │
├────┼───────────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────┤
│ D │a) vehicule de transport marfã cu 7,5 t < MTMA < │ 1 zi │ 7 │
│ │ 12,0 t ├────────────┼────────┤
│ │b) vehicule de transport persoane cu mai mult de │ 7 zile │ 35 │
│ │ 23 de locuri pe scaune (inclusiv conducãtorul ├────────────┼────────┤
│ │ auto) │ 30 de zile │ 91 │
│ │ ├────────────┼────────┤
│ │ │ 12 luni │ 560 │
├────┼───────────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────┤
│ E │vehicule de transport marfã cu MTMA ≥ 12,0 t, │ 1 zi │ 9 │
│ │cu maximum 3 axe (inclusiv) ├────────────┼────────┤
│ │ │ 7 zile │ 45 │
│ │ ├────────────┼────────┤
│ │ │ 30 de zile │ 117 │
│ │ ├────────────┼────────┤
│ │ │ 12 luni │ 720 │
├────┼───────────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────┤
│ F │vehicule de transport marfã cu MTMA ≥ 12,0 t, │ 1 zi │ 11 │
│ │cu minimum 4 axe (inclusiv) ├────────────┼────────┤
│ │ │ 7 zile │ 55 │
│ │ ├────────────┼────────┤
│ │ │ 30 de zile │ 143 │
│ │ ├────────────┼────────┤
│ │ │ 12 luni │ 1.210 │
└────┴───────────────────────────────────────────────────┴────────────┴────────┘



ANEXA 2
-------
(Anexa nr. 2 la <>Ordonanţa Guvernului nr. 15/2002 )
-------------------------------------------------

CUANTUMUL
amenzii contravenţionale aplicabile utilizatorilor
în cazul lipsei rovinietei valabile


┌──────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────────┐
│ Tipul vehiculului │ Cuantumul amenzii │
│ │contravenţionale (lei)│
│ ├───────────┬──────────┤
│ │ minim │ maxim │
├──────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼──────────┤
│vehicule de transport marfã cu MTMA ≥ 12,0 t, cu │ │ │
│minimum 4 axe (inclusiv) │ 6.000 │ 9.000 │
├──────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼──────────┤
│vehicule de transport marfã cu MTMA ≥ 12,0 t, cu │ │ │
│maximum 3 axe (inclusiv) │ 4.500 │ 6.000 │
├──────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼──────────┤
│a) vehicule de transport marfã cu 7,5 t < MTMA < 12,0t│ │ │
│b) vehicule de transport persoane cu mai mult de 23 │ │ │
│de locuri pe scaune (inclusiv conducãtorul auto) │ 3.500 │ 4.500 │
├──────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼──────────┤
│a) vehicule de transport marfã cu 3,5 t < MTMA ≤ 7,5 t│ │ │
│b) vehicule de transport persoane cu mai mult de 9 │ │ │
│locuri pe scaune (inclusiv conducãtorul auto) şi │ │ │
│maximum 23 de locuri pe scaune (inclusiv conducãtorul │ 2.500 │ 3.500 │
│ auto) │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼──────────┤
│vehicule de transport marfã cu 0 t < MTMA ≤ 3,5 t │ 1.500 │ 2.500 │
├──────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼──────────┤
│autoturisme │ 500 │ 1.000 │
└──────────────────────────────────────────────────────┴───────────┴──────────┘


-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016